• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vito Wormgoor

Started by Kagain, December 19, 2016, 14:37:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: krakra on December 19, 2016, 22:49:50 PM
Man sprenger ikke lønnstaket for en spiller som skal være en av tre som konkurrerer om plassen. Havner han på benken er han jo en stor flopp utifra hva han visstnok koster.


Havner han på benken så betyr jo det at en av våre to lokale har tatt konkurransen og vist seg bedre. Så da ville jo du være superhappy?

Brann må ha gode spillere i alle posisjoner. Når det gjelder Wormgoor, så vil en eventuell flopp være knyttet til skader.

Ett Brannlag på medaljejakt i 2017 også burde ha 2-3 signeringer til av denne klassen. Og heller skalle av spillere i den enden av troppen som stort sett kjemper om en plass på benken.

ostraume

Brann erstatter årets spiller med en meget spennende type. Kråkeklubben er i harnisk! Merkelige greier.

Grønner fikk masse spilletid i fjor, og neste sesong skal vi spille flere kamper. Pluss at Acosta skal på landslagsoppdrag. Grønner kommer til å få masse spilletid også i år. Merkelig å problematisere dette.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vel, jeg kan gjerne gjenta det hvis det er vanskelig for deg. Det er helt feil prioritering å blåse av nesten hele overgangsbudsjettet i vår sterkeste lagdel. Det er også feil signal til en spiller som har vært lojal og tålmodig og som storspilte da han fikk sjansen i fjor at man henter en spiller som nesten automatisk er foran i køen uten å ha gjort seg fortjent til det. Går Wormgoor inn i stallen som tredjevalg og er nødt til å kjempe seg inn på laget så er det flott, men det er ganske utenkelig. Det er også usannsynlig at de starter med blanke ark. Og da har vi uansett brukt alt for mye på en stopper utifra behovene i stallen.

Lovnader om spilletid fra forumdeltagere tillegger jeg mye verdi. Grønner spilte ikke mye i fjor. Han er ikke en læregutt som skal være lykkelig fordi han får starte litt over en tredjedel av kampene med sporadiske mellomrom. Han burde spilt fast i TL. Han burde gjøre seg fortjent til det som alle andre, men da mø han få en reell mulighet og ikke bare fine, men verdiløse, ord.

At noen jubler over at vi fortsetter det samme defensive fokuset som i fjor og ikke ser verdien av at man faktisk kan stige gradene i klubben er en ærlig sak, men det burde ikke være så merkelig at noen har et annet syn

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on December 20, 2016, 10:51:49 AM
Det er helt feil prioritering å blåse av nesten hele overgangsbudsjettet i vår sterkeste lagdel.


Til dels enig, hvis jeg hadde trodd at nesten hele overgangsbudsjettet nå var blåst av. Men jeg tror det fortsatt er midler igjen å handle for.

Jeg er enig i at midtforsvaret med Acosta, Demidov og Grønner (og jeg vil også regne med SHN) var vår sterkeste lagdel i 2016. Jeg er ikke enig i at midtforsvaret med Acosta, Grønner og Pallesen Knudsen (og SHN) nødvendigvis ville ha blitt vår sterkeste lagdel i 2017 uten forsterkninger.

Quote from: krakra on December 20, 2016, 10:51:49 AM
man henter en spiller som nesten automatisk er foran i køen uten å ha gjort seg fortjent til det


Jeg deler ikke din tro på at Wormgoor automatisk står foran Grønner i køen. Soltvedt tror nok at han har forsterket førstelaget (men han trodde nok også at Børven, og kanskje andre spillere som f.eks. Johansen, ville gå inn på førstelaget). Jeg tror derimot ikke at LAN automatisk setter nykommere foran de som allerede er i klubben. Tvert imot tror jeg han ser an spillerne på trening og i treningskamper og deretter velger kynisk ut fra hva som gir best sjanse for å ta mest mulig poeng.

Quote from: krakra on December 20, 2016, 10:51:49 AM
At noen jubler over at vi fortsetter det samme defensive fokuset som i fjor og ikke ser verdien av at man faktisk kan stige gradene i klubben er en ærlig sak


Jeg synes at vi fortsatt skal ha et godt defensivt fundament i bunn. Jeg håper at det lar seg kombinere med å forsterke stallen offensivt og jobbe mer med det offensive, og jeg tror ikke det er umulig å få til.

Jeg synes det har stor verdi å kunne gå gradene i klubben, og jeg håper at Grønner fortsetter utviklingen og får spille mye - fordi han tar opp hansken og utkonkurrerer Acosta eller Wormgoor på like vilkår, ikke fordi konkurransesituasjonen svekkes. For øvrig håper jeg også at konkurransen økes i alle andre lagdeler.

Summa summarum: Jeg ønsker Vito Wormgoor velkommen. Han må fortsatt bevise at han er god nok for laget (begge de to andre hadde bedre børskarakterer på Altomfotball i år), men jeg håper uansett at vi har en minst like god stoppertrio i 2017 som i 2016.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

1908

Har sett han litt på Youtube..

Ser ut som en spiller som er vond å møte.. God på lange pasninger. Hode ser ut som en sterk side..

https://www.youtube.com/watch?v=hxOavmUWRsE

https://www.youtube.com/watch?v=NpiVzfoSWiU

krøvel vellevold

Jeg venter med å kommentere til jeg har sett ham live og i dagslys. Lett å bli lurt av dårlige lysforhold og film.
Legg ned hele klubben!

1908

Ja man blir rundlurt av å se sånt..

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on December 19, 2016, 14:45:28 PM
Jonas i samtale med Acosta:

"Du og jeg og Vito."


Og neste linje av sangen passer jo med landet han er fra:

"seilte i en tresko"
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on December 20, 2016, 17:27:21 PM
Jeg venter med å kommentere til jeg har sett ham live og i dagslys. Lett å bli lurt av dårlige lysforhold og film.
Hvis du mener fargen hans ikke passer inn i Brann kan det vært lurt å vente ja

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on December 20, 2016, 17:29:49 PM
Ja man blir rundlurt av å se sånt..


Det skal være visst.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 20, 2016, 17:30:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 20, 2016, 17:27:21 PM
Jeg venter med å kommentere til jeg har sett ham live og i dagslys. Lett å bli lurt av dårlige lysforhold og film.
Hvis du mener fargen hans ikke passer inn i Brann kan det vært lurt å vente ja


Han ser vel mye skumlere ut i en mørk bakgate enn på Torgallmenningen på høylys dag.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Er mest spent på om Wormgoor sine tatoveringer matcher Aosta sine tatoveringer. Og om tippeligaspissene blir skremt når de ser de samtidig  ;)

http://www.imgrum.net/user/vitanovawormgoor/408917173
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

Quote from: krakra on December 20, 2016, 17:30:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 20, 2016, 17:27:21 PM
Jeg venter med å kommentere til jeg har sett ham live og i dagslys. Lett å bli lurt av dårlige lysforhold og film.
Hvis du mener fargen hans ikke passer inn i Brann kan det vært lurt å vente ja

Er han burgunder eller er det en form for prikker eller sømmer som gir en annen nyanse sett fra mer en x antall meter.
Synes dette er ting Krakra kunne tatt mer tak i og ikke bare sutret om urettferdig behandling av Grønner når laget styrkes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Nå vet vi ikke at laget et styrket. Kan like gjerne at vi har blåst overgangsbudsjettet på en spiller som er svakere enn Grønner og Acosta, og som står i veien for at det beste stopperparet får spilt seg trygge sammen fordi treneren har mest tro på ham. En svekkelse altså.

Hatleking

Quote from: krakra on December 20, 2016, 23:32:05 PM
Nå vet vi ikke at laget et styrket. Kan like gjerne at vi har blåst overgangsbudsjettet på en spiller som er svakere enn Grønner og Acosta, og som står i veien for at det beste stopperparet får spilt seg trygge sammen fordi treneren har mest tro på ham. En svekkelse altså.


Men då får sikkert Grønner spele mykje, så då er vel alle nøgde?

krakra

Vi har da blåst vekk en stor pengesum på en spiller som ikke forsterker laget. Det skal ikke så mye til før du er fornøyd virker det som, men jeg er ikke fornøyd med det.

Forutenom at man belønner Grønners gode fjorårssesong med å hente en spiller som går direkte foran ham i noen og forutenom at man prioriterer å ha tre toppspillere på stopperplass når vi knapt har så mange toppspillere til sammen på resten av laget så er det et annet stort ankepunkt mot denne signeringen. Etter alt å dømme er vi på vei tilbake mot den samme desperate lønnspolitikken som knakk oss økonomisk under RBH med fete SOFer som liksom skal framstilles som at vi har kontroll på økonomien. Mange av RBhs dumme kontrakter ble jo også applaudert da de var signert, før man innså at det var galskap. Dagens ledelse har slått seg på brystet av sin strenge kontroll på lønningene og at tidene med fete sign og fees var forbi. Så får vi litt suksess og litt penger og alt sklir ut igjen.

Det er ingenting med Vito som tyder på at han forsvarer en lønnspakke på ti millioner over tre år eller noe i nærheten av dette. Det er ingen grunn til å sprenge banken for å hente en ny stopper.  Vi ingen stopperkrise. Ikke i nærheten.

De som innbiller seg at Grønner og Vito har en likeverdig posisjon i stallen kan jo spørre seg hvordan Brann da kan forsvarer at Vito skal tjene såpass mye mer enn Grønner. Grønner har ikke engang topplønn og fikk så definitivt ikke noen fet SOF. Og hvordan ser det ut hvis vår soleklart best betalte spiller havner på benken. Det er en ting når det er Huseklepp, som var arvet fra det gamle regimet, men dette er Soltvedt og LANs spiller. Havner han på benken er han en dyr flopp. Det påvirker nok laguttaket. Særlig hvis konkurransen er jevn.

Jeg syns det er rart at folk så ukritisk applauderer denne signeringen. Vi snakker om en spiller som aldri var nevnt som en spiller folk ville ha, og plutselig er folk overbevist om at han er en klassestopper?

Nixon

Du er så farget pga Grønner at det nesten renner over.

En ting er det økonomiske. Jeg også synes at det høres ut som mye penger. Spesielt dersom Brann ikke sprer det ut over flere budsjetter. Men når det gjelder selve spilleren har man en ganske solid slagside når man mener at laget "like gjerne" ikke er blitt styrket som styrket. Om ikke Demidov direkte har blitt erstattet på alle plan, er man vel mye bedre stilt med Vito enn uten Vito. Det finnes selvsagt ingen garantier, men bakgrunnen hans, det han gjorde i Aalesund, at sunnmøringene sterkt ønsket han med videre og gode skussmål fra medspillere, gir grunn til optimisme.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Quote from: krakra on December 21, 2016, 02:39:35 AM

Jeg syns det er rart at folk så ukritisk applauderer denne signeringen. Vi snakker om en spiller som aldri var nevnt som en spiller folk ville ha, og plutselig er folk overbevist om at han er en klassestopper?


Mulig jeg er litt treg i hodet, men kan jo ikke si at det ser ut som alle bobler over av entusiasme for Vito. Mange anser det som sannsynlig at han er en god spiller basert på skussmål fra tidligere tider. De forventer litt. Men det jeg syns det ser ut som er at de mener at dette vil presse Grønner til å yte enda litt bedre, ikke at dette betyr slutten på Grønners karriere i rødt. Så forstår de ikke helt hvorfor enkelte andre debattanter blir superindignerte dommedagsprofeter på vegne av Grønner.

Selv håper jeg at LAN er såpass tilstede at han legger opp til en reell konkurransesituasjon. Om Vito er så god at han kan konke ut Grønner samtidig som Grønner ikke får kibbet ut Acosta så får det bli sånn. Litt surt kan hende at en lokal herre må bøte for dette, men sånn er nå livet. Jeg stiller også spørsmål om det var verdt å bruke så mye penger på Vito da det var som du sier kurante erstattere i klubben allerede (ie. Grønner). Jeg ville også at de skulle ha brukt pengene på andre og mer verkende posisjoner i klubben. Men nå har i alle fall Brann gjort det valget, så da får vi se det an. Håpet er jo at dette betyr at det i kulissene arbeides med noen fantastiske og offensive spillere, gjerne i samarbeid med eksterne partnere.   

ostraume

Huseklepp og Børven er navn som viser at LAN ikke lar navnet eller lønningsposen styre laguttaket. Hvis Vito ikke leverer får han heller ikke spille. Når det er sagt så er jeg enig med krakra at Vito nok er tiltenkt en fast plass. Der vi er uenige i er hvor krise det er for Grønner. Jeg tror han kommer til å få masse spilletid, også i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, klart at pengesummen og at han er tiltenkt en lederrolle gjør at han kommer til å få alle muligheter til å spille seg til fast plass på laget. Nilsen og Soltvedt har satset friskt med denne spilleren og det blir selvsagt ikke så rent lite prestisje i om han lykkes eller ikke. Satt på spissen er det nesten bedre for Nilsen at Vito spiller fast og middels enn at han blir sittende på benken neste år.
Rød makt på Hansa!

krakra

December 21, 2016, 10:09:29 AM #120 Last Edit: December 21, 2016, 10:35:02 AM by krakra
Også i år? Er 12 kamper fra start masse ?
Om så SOFen er spredd over hele kontraktsperioden(Ba sier noe annet) så er jo lønnstaket blåst til himmels og at han er så god at et bunnlag gjerne ville hatt ham med videre er da det minste vil burde forvente. Er det noen som mener at lista for de offensive spillerne burde ligger lavere enn det? Og er det noen som tror at spillere på samme hylle som Vito, som hentes i samme vindu, vil finne seg i en vesentlig lavere lønn? dette vet man da fra RBH-perioden. Slike kontrakter setter en presedens som er vanskelig å bryte. Gjør man de signaliserer man isåfall en helt unik posisjon for Wormgoor i stallen.

Hvis Brann da ender opp med å bare få et bedre tredjevalg så er det er bomkjøp. Wormgoor må være klart bedre enn Acosta og Grønner for at signeringen skal kunne forsvares. Det lukter jo desperasjon av det. RBH fikk kritikk for Demidovs lønn. Han hadde en bedre CV enn Vito og tilsynelatende samme lønn. Det var jo slikt vi angivelig hadde sluttet med.

Jeg er kritisk til mange elementer med signeringen. Det er skremmende at man er så desperat at man ofrer hele den fornuftige lønnslinjen. Et område der ledelsen senest i fjor snakker om hvor tøffe vi hadde blitt. At vi må ha tre stoppere i toppklasse er også en merkelig vurdering. Så merkelig at jeg tror den ikke stemmer. Sannheten er nok at man ikke stoler på Grønner søm førstevalg. Hvor mange klubber er det som har tre toppstoppere? Kommer på Molde og RBK, men de har toppspillere i alle posisjoner. Det er vi ganske langt ifra. Offensivt har vi bare en toppspiller.

ostraume

15 kamper i eliteserien, og 12 fra start.

Hvis han får 12 nye kamper fra start i ES, i tillegg til spill i cup og ecup så tenker jeg 2017 blir en ny god sesong for Grønner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 21, 2016, 10:36:11 AM #122 Last Edit: December 21, 2016, 10:43:23 AM by krakra
Quote from: ostraume on December 21, 2016, 10:29:06 AM
15 kamper i eliteserien, og 12 fra start.

Hvis han får 12 nye kamper fra start i ES, i tillegg til spill i cup og ecup så tenker jeg 2017 blir en ny god sesong for Grønner.
12 kamper fra start er veldig lite for en stopper som burde spille fast. Tror du Wormgoor eller Acosta vil være fornøyd med å starte 12 kamper? Tror du de godtar to slike sesonger? Og det er på ingen måte sikkert at vi får like mange frafall i Forsvaret neste år. Ser at noen nærmest garanterer det, men det kan jo fort ende på 5-8 kamper fra start i TL, men hvis deg passer for enkelte blir vel det også fort framstilt som masse spilletid.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

December 21, 2016, 11:01:48 AM #124 Last Edit: December 21, 2016, 11:04:55 AM by krakra
At lederen må være en stopper er jo noe son henger sammen med at treneren først og fremst har fokus på det defensive. Krakra sine ti millioner? Det er Sunnmørsposten som har skrevet 10 millioner, følg med. Og både BT og ba er klare på at han har en topplønn pluss en solid SOF. Så selv om vi ikke vet den nøyaktige summen er det ingen tvil om at lønnstaket er sprengt.

Og det du sier er jo at dette er en spiller som skal være foran Grønner i køen, selv om de tidligere har snakket om at det er en fair konkurranse på like vilkår. Ser ut som du er mer enig med meg nå. At Vito er tiltenkt den ene plassen på laget, og at Grønner "bare" må tanke ut årets midtstopper i Tippeligaen for å få spillle sammen med ham.

nummer9

Quote from: krakra on December 21, 2016, 10:36:11 AM
Quote from: ostraume on December 21, 2016, 10:29:06 AM
15 kamper i eliteserien, og 12 fra start.

Hvis han får 12 nye kamper fra start i ES, i tillegg til spill i cup og ecup så tenker jeg 2017 blir en ny god sesong for Grønner.
12 kamper fra start er veldig lite for en stopper som burde spille fast. Tror du Wormgoor eller Acosta vil være fornøyd med å starte 12 kamper? Tror du de godtar to slike sesonger? Og det er på ingen måte sikkert at vi får like mange frafall i Forsvaret neste år. Ser at noen nærmest garanterer det, men det kan jo fort ende på 5-8 kamper fra start i TL, men hvis deg passer for enkelte blir vel det også fort framstilt som masse spilletid.

Skal Brann tenke på Brann eller Grønner først og fremst? Brann er avhengig av å ha mere enn 11 kvalitetsspillere som kan spille på de forskjellige plassene på banen. At Brann skal gamble på at det blir mindre suspensjoner, skader, formsvikt eller landslagsoppdrag som krever rulleringer i midtforsvaret i neste sesong vil unisont bli stemplet som like dumt som RBH's gentlemans avtale.

krakra

December 21, 2016, 11:13:02 AM #126 Last Edit: December 21, 2016, 11:15:48 AM by krakra
Men når Brann har to kvalitetsspillere på de to stopperplassene er det da riktig å prioritere en tredje kvalitetsspiller der istedenfor å ha en OK backup og hente kvalitet inn i de mange posisjonene der førstevalgene ikke holder bra nok nivå? Hvor mange kvalitetsspillere hsr vi i de offensive posisjonene
Hvor mange klubber er det som har tre stoppere av topp TL-klasse tilgjengelige? Hvor mange av disse har ikke kvalitetsspillere tilgjengelige i alle andre posisjoner også?

Nixon

Quote from: krakra on December 21, 2016, 10:09:29 AMAt vi må ha tre stoppere i toppklasse er også en merkelig vurdering.


Vi hadde det i år, så veldig merkelig er det vel ikke. Og skal Brann fortsette i toppen bør vi vel ikke svekke en lagdel fra den ene sesongen til den andre.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on December 21, 2016, 11:17:19 AM
Quote from: krakra on December 21, 2016, 10:09:29 AMAt vi må ha tre stoppere i toppklasse er også en merkelig vurdering.


Vi hadde det i år, så veldig merkelig er det vel ikke. Og skal Brann fortsette i toppen bør vi vel ikke svekke en lagdel fra den ene sesongen til den andre.
Vi hadde det fordi tredjevalget tok solide steg. Det er jo en fin situasjon, men det er ikke avgjørende. Det er få som har den luksusen og når skjevheten i fordelingen av kvaliteter er så stor skulle jeg heller sett at man prioriterte kvalitetsspillere offensivt foran å sikre en klassespiller som tredjevalg på stopperplass.

kabelmann

Synes Grønners 15 kamper, hvorav 12 fra start, er en god indikasjon på at vi trenger mer enn to gode stoppere og en OK backup.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Jeg tipper at disse ti millionene egentlig er nærmere ni, og at det forutsetter full uttelling på bonusfronten med tre strake ligatitler og CL og alt mulig. Husk at dette tallet kommer fra Ålesund, som har behov for å forklare hvorfor de ikke klarte å få han til å bli.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hvorfor er det viktigere å starte hver kamp med to stoppere i topp-skilte enn å ha kvalitetsspillere offensivt? Er det krise å starte en tredjedel av kampene med en OK og en god stopper?

krakra

Quote from: dudo on December 21, 2016, 12:16:20 PM
Vel, at lønnstaket er sprengt er det ingen tvil om selv om det er usikkert hvor mye. Begge bergensavisene snakker om en solid SOF og det har de neppe fra Sunnmørsposten alene.

Belfort

Er helt enig med Jesper Mathisen som uttaler at Grønner trenger flere år på seg for og bli stabil over lengre tid. Får han 10-15 kamper neste år, så er det meget bra. Hvis det ikke er kjekt og være i Brann så får han heller forlate oss da.

krakra

På hvilket grunnlag kan en si at Grønner ikke kan levere stabilt over tid? Hvor mange svake kamper hadde han i fjor?

Nixon

Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:17:32 PMEr det krise å starte en tredjedel av kampene med en OK og en god stopper?


Man kan jo spørre seg om vi hadde tatt sølv i år med en god og en OK stopper i så mange kamper?
Rød makt på Hansa!

dudo

Et baklengsmål er verdt mer enn et forlengs. Derfor er det viktig at vi er solide defensivt.

Og jeg tror ikke at lønnstaket er sprengt. Jeg tror SOF-policyen er gått bort fra. Andre kan mer om dette enn meg, men i forhold til rød sone er SOF sikkert som investering å regne i likhet med overgangssum, mens lønn er drift og fyfy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Altså rent budsjetteknisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, det er sikkert regnskapsteknisk noe annet, men denne smarte løsningen har vi prøvd før. RBH mente jo at Holmviks bare tjente 1,5 mill i året og at resten av SOF, men han slapp ikke unna med det og jeg syns ikke Soltvedt skal slippe noe billigere unna. Det er jo lett å holde seg under lønnstaket hvis alt overskridende kan dyttes inn i en SOF

SOFer skaper dessuten presedens. Er det noen som tror at dette ikke blir brukt av andre spillere i framtidige forhandlinger?


krakra

Quote from: Nixon on December 21, 2016, 12:34:16 PM
Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:17:32 PMEr det krise å starte en tredjedel av kampene med en OK og en god stopper?


Man kan jo spørre seg om vi hadde tatt sølv i år med en god og en OK stopper i så mange kamper?
Med bedre offensive spillere, så er det fult mulig. Det er jo ikke snakk om å droppe en stopper og sitte med hengende på fanget, men å prioritere ressursbruken på å forsterke førstelaget offensivt framfor å forsterke benken defensivt.

Og jeg tror vi hadde vært solide defensivt med Grønner, Acosta og Knutsen som stoppertrio.

Hatleking

Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:46:06 PM
Quote from: Nixon on December 21, 2016, 12:34:16 PM
Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:17:32 PMEr det krise å starte en tredjedel av kampene med en OK og en god stopper?


Man kan jo spørre seg om vi hadde tatt sølv i år med en god og en OK stopper i så mange kamper?
Med bedre offensive spillere, så er det fult mulig. Det er jo ikke snakk om å droppe en stopper og sitte med hengende på fanget, men å prioritere ressursbruken på å forsterke førstelaget offensivt framfor å forsterke benken defensivt.

Og jeg tror vi hadde vært solide defensivt med Grønner, Acosta og Knutsen som stoppertrio.


Eg trur den trioen hadde blitt eit sjansespel når me tenkjer på kor mange kampar me (forhåpentlegvis) skal gjennom. Me har eigentleg vore heldig og hatt relativt lite skader der bak denne sesongen. Kortsanking trur eg me i tillegg fort kan fortsette med neste sesong. Når me då tenkjer at Acosta skal bort med landslaget så er det plutseleg 'berre' Knudsen og Grønner som skal vere igjen i ein avgjerande fase av sesongen. Eg har stor tru på Knudsen, men det spørs om han er klår for det akkurat no med dei ambisjonane me har.

I tillegg synst eg du overser veldig det med viktigheita av leiarar. LAN veit kor viktig Demidov var denne sesongen. Det er heller ikkje akkurat uvanleg at det er defensive spelarar som er kapteinar - det er ikkje noko spesielt med LAN sin tankegang der. Sjølv om Grønner fort kan vere absolutt god nok isolert sett, så treng kanskje laget som heilheit folk med meir autoritet. Ein som smeller i garderoba etter ein svak omgang, ein som får resten av laget med seg i avgjerande faser.

Eg er einig i at dei tala som har vorte nenmd her har verka høge. Så har me heller ingen god kjelde på dei faktiske forholda. Sunnmørsposten trur eg ikkje me skal ta for kanon og desse lokalavisene har heller ikkje sett tal på det. Med andre ord er det ikkje vits å ta for gitt det 'verste' utfallet her.

LAN likar veldig godt 4-3-3, men han har også vist seg villig til å legge om system underveis i kampar ting går i stå. Trebackslinje verkar no som eit veldig godt alternativ på så måte.

Så er det stakkars Grønner, då. Han fekk bra med speletid denne sesongen. Det i ein sesong knapt med skadar. Me rauk ut mot Førde i cupen. Me var ikkje i europeisk spel. Du kan gjerne kalle det så hypotetisk du berre vil, men eg proklamerar her og no at Grønner får masse speletid.

krakra

December 21, 2016, 13:06:18 PM #141 Last Edit: December 21, 2016, 13:13:34 PM by krakra
Det er ikke sånn at Acosta "skal" bort med landslaget. Verken han eller Vega er faste på Costa Rica. Blir begge tatt ut er det trolig snakk om tre kamper der vi trolig får flyttet minst en av dem. Og hvilke andre klubber har en bedre stoppersituasjon enn vi ville hatt? Vi får da fortsatt det samme problemet med backup hvis Acosta drar til Gold Cup. Knudsen blir jo ikke i Brann som fjerdevalget.

Jeg har ikke undervurdert lederen, men han trenger ikke være stopper. Spesielt ikke hvis det er lederegenskapene utenfor banen som er viktige. Brann har låst seg til tanken om at denne lederen må være stopper. Til tross for at vi allerede har mange ledertyper defensivt og ingen offensivt(forutenom en Karadas som kanskje vil starte 2-3 kamper).

Tidlige runder i cupen og amatørkamper i de første kvalikrundene har selvfølgelig ingen større verdi for Grønner enn å spille for andrelaget. I senere runder er jeg rimelig sikker på at vi vil stille toppet i forsvar. 12 kamper fra start er langt unna mye spilletid for en spiller som Grønner. Han bør spille det dobbelte og kan gjøre i de fleste andre TL-klubber. Så hvorfor bli i Brann der tålmodigheten og lojaliteten ikke betaler seg?
Tror du Acosta hadde forlenget med Brann hvis han hadde vært tredjevalg, fått 12 kamper fra start og blitt forespeilet en ny sesong med samme rolle?

Nixon

Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:46:06 PMOg jeg tror vi hadde vært solide defensivt med Grønner, Acosta og Knutsen som stoppertrio.


Jeg hadde slått meg til ro med det dersom klubben hadde gått for det. Men nå mener klubben at det ikke vil være en god nok løsning. Vurderinger som er basert på uendelig mye mer innsikt enn det vi kan stable på beina her på forumet. Jeg mister ikke troen på Nilsen, Soltvedt & co sine vurderinger bare fordi det går ut over en lokal spiller.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Kraka, du har opplest og vedtatt at Brann ikke kommer til å forsterke seg offensivt i noe særlig grad og bruker det i argumentasjonen. Dette vet du ikke, du bare tror. Vent å se før du fremstiller det som en sannhet.
Og du skriver hele tiden om stopper og stoppertrio, og aldri om den lederen Brann har fått inn og vektlegger det ingen ting. I stoppertrioen Grønner, Acosta og Knudsen har vi IKKE en leder. Alle vet vi hvor mye Demidov betydde for laget i denne sesongen som dirigent bakerst på banen og i garderoben. Derfor tror jeg lederen vi har fått inn i Wormgoor er enda viktige en stopperen vi ha fått inn, tror RS/LAN vektlegger dette ganske høyt når de fikk mulighet til å hente han i konkurranse med nærmere ti andre klubber.
Du mener at lederen kan hentes i en annen posisjon, ikke akkurat så mange indreløpere, kantspillere og spisser som er kapteiner i toppfotballen, de to tre posisjonene(offensive) som Brann trolig står igjen å forsterke.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Men Brann har gjort veldig valg basert på uendelig mer innsikt enn vi har mange ganger før. Så det er grunn til skepsis.

Nixon

Quote from: krakra on December 21, 2016, 13:06:18 PMSå hvorfor bli i Brann der tålmodigheten og lojaliteten ikke betaler seg?


Nei, Grønner må selvsagt vurdere om han skal ta konsekvensen av at han ikke blir vurdert god nok. Det er ganske naturlig.
Rød makt på Hansa!

krakra

December 21, 2016, 13:24:24 PM #146 Last Edit: December 21, 2016, 13:26:12 PM by krakra
Quote from: Gulløl on December 21, 2016, 13:16:57 PM
Kraka, du har opplest og vedtatt at Brann ikke kommer til å forsterke seg offensivt i noe særlig grad og bruker det i argumentasjonen. Dette vet du ikke, du bare tror. Vent å se før du fremstiller det som en sannhet.
Og du skriver hele tiden om stopper og stoppertrio, og aldri om den lederen Brann har fått inn og vektlegger det ingen ting. I stoppertrioen Grønner, Acosta og Knudsen har vi IKKE en leder. Alle vet vi hvor mye Demidov betydde for laget i denne sesongen som dirigent bakerst på banen og i garderoben. Derfor tror jeg lederen vi har fått inn i Wormgoor er enda viktige en stopperen vi ha fått inn, tror RS/LAN vektlegger dette ganske høyt når de fikk mulighet til å hente han i konkurranse med nærmere ti andre klubber.
Du mener at lederen kan hentes i en annen posisjon, ikke akkurat så mange indreløpere, kantspillere og spisser som er kapteiner i toppfotballen, de to tre posisjonene(offensive) som Brann trolig står igjen å forsterke.
Det jeg vektlegger lite er din teori om at kapteinen må være stopper. Jeg har sagt at lederen kan hentes andre steder på banen. Når Demidov var ute i fjor var Orlov kaptein så det er fult mulig for en spiss å være kaptein og det er ingen logikk bak at en indreløper, spiss eller kant ikke kan lede en garderobe. Det som er viktig er at en kaptein spiller fast, og da er det lettere å ta en stopper der man rullerer mindre, men det er ingen regel.

Forøvrig bra du endelig har erkjent at Wormgoor skyver Grønner bak i køen før første trening.

At Brann hadde konkurranse fra ti andre klubber er noe du trekker på veldig tynt grunnlag. Har ikke lest at Wormgoor hadde tilbud fra noen andre enn AaFK. At en nederlandsk avis skriver at andre var interessert betyr ikke at det var noen konkurranse og det var jo ikke akkurat storklubber på den listen

Gulløl

December 21, 2016, 13:42:25 PM #147 Last Edit: December 21, 2016, 13:48:35 PM by Gulløl
Quote from: krakra on December 21, 2016, 13:24:24 PM
Forøvrig bra du endelig har erkjent at Wormgoor skyver Grønner bak i køen før første trening.

Det har jeg ikke. Er helt sikker på at LAN stiller alle stopperne likt fra første trening, så får de vise hva de duger til både som stopper og leder. Knivskarp konkurranse er bra men det liker du ikke virker det som.

Quote from: krakra on December 21, 2016, 13:24:24 PM
At Brann hadde konkurranse fra ti andre klubber er noe du trekker på veldig tynt grunnlag. Har ikke lest at Wormgoor hadde tilbud fra noen andre enn AaFK. At en nederlandsk avis skriver at andre var interessert betyr ikke at det var noen konkurranse og det var jo ikke akkurat storklubber på den listen

Opplistingen av konkrete navngitte klubber fra Foxsports.dl er ikke på mer tynt grunnlag en ryktet fra Sunnmørsposten om lønn og SOF, et rykte du vektlegger høyt i din argumentasjon. BA og BT sine skriverier er basert på ryktet fra Møre det også, virker ikke som de vet noe mer konkret om lønn og SOF.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

December 21, 2016, 14:49:08 PM #148 Last Edit: December 21, 2016, 14:52:20 PM by krakra
Hvis alle stopperne stiller helt likt hvorfor tjener da Wormgoor så mye mer enn Grønner og hvordan skal han lede fra benken?

Knivskarp konkurranse er bra, men du henger ikke helt med hvis du tror Grønner og Wormgoor konkurrerer på like vilkår. Du har jo nettopp snakket om hvor ekstremt viktig Wormgoornblir som leder, til og med lansert ham som kaptein. Tror du kapteinen vrakes sånn uten videre fordi en annen er litt bedre?

Jo, ditt grunnlag er langt tynnere fordi du trekker konklusjoner om er utover det avisen skrev. Avisen skrev at det var interesse, som er noe annet enn at Brann konkurrerte med klubben. De kan ha vært interessert, men valgt å droppe det. Avisen nevner ingneting om at klubbene har gitt noen tilbud.
Og nå tror du at du vet hvilke kilder BT og BA baserer seg på? Og rykter? Hva snakker du om? Tror du SP bare gjengir løse rykter?

Gulløl

December 21, 2016, 22:28:15 PM #149 Last Edit: December 21, 2016, 22:34:06 PM by Gulløl
Quote from: krakra on December 21, 2016, 14:49:08 PM
Og nå tror du at du vet hvilke kilder BT og BA baserer seg på? Og rykter? Hva snakker du om? Tror du SP bare gjengir løse rykter?


Nå må du revidere dine regnestykker krakra, kilden som brakte ryktet til Sunnmørsposten var ikke så bra likevel. Som jeg trodde, løse rykter fra Møre.

Klipp fra BA i kveld:
Etter det BA kjenner til er prislappen på Vito Wormgoor blåst opp.bildet virker å være overdrevet ......
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up