• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ystaas eller andre spisser

Started by Brann for alltid, January 02, 2004, 19:06:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann for alltid

Nå må ikke Brann vente for lenge.
Ystaas vil til Brann - vi vil ha Ystaas.
Ikke la det skje som før, at vi bestemmer oss for sent og når han har byttet klubb!

Vi er nå desperat etter en ny spiss eller klasse før sesongstarten.
Syns kanskje Gamst Pedersen er en vel så god kandidat som Kovacs selv. Synd ikke Tromsø gikk ned..

Hva mener dere andre? Ystaas og Gamst Pedersen (f.eks) så ser jeg lyst på neste sesong.
Eller har Peddi noen ess i ermet?

Og til dere som sier det ikke var trist at PFO dro.. Per dags dato stÃ¥r vi igjen med spissene Robbie, Tommy Knarvik, Arve Walde og Thomas Lund. Jeg savner ihvertfall PFO pÃ¥ denne listen. Og Robbie har uttalt at han vil hjem til Skottland. Litt av en stjernetrio vi stÃ¥r igjen med da.....  :oops:

Kagain

Tja, det skulle ikke forundre meg om lundefuglen selv klarte å putte minst like mange mål som PFO klarte, og kanskje klarer Knarviken å plukke fingen ut av rumpen, lukke munnen og spille god fotball igjen.

Dette må vel og merke skje om det ikke kommer noen nye spisser til Bergen denne sesongen, aller helst burde det nok ha blitt investert i to spisser til for at det skal være noe å spille på-

Xminator

Om Ystaas kom rekende gratis, ja. For 1 million, NEI! Da bruker vi mange penger på å kjøpe en spiller som i beste fall er like god som de vi har, og som IKKE er noen typisk målputter.

Gamst Pedersen er spennende, men så er det Tromsø da... I utgangspunktet så er ikke spissene vi har nå gode nok. Samtidig så har Knarvik potensiale for mer enn 10 mål på en sesong - om han selv vil.

Om det blir problemer selv om vi ikke har to toppspisser? Ikke nødvendigvis. Brann er styrket defensivt. Om det blir nok å score 1 eller 2 mål i hver kamp for å vinne, så er Lund/Knarvik gode nok. Jeg tror ikke vi mister Winters. Og mister vi Winters så har Brann enda bedre mulighet for å hente flere spillere.

Jeg håper Brann har is i magen nå og gir seg selv muligheten for å hente spillere utover våren og ikke kjøper det første og beste. Regner med vi får se en del prøvespillere utover.

Det beste hadde vert om de prøvde å få Sæternes/Helstad/Lange hjem fra mellomeuropa. De er kanskje i prisklasse Karadas, men jeg håper vi lærte at det er bedre med en god enn tre middelmådige...

bored with the usa

.....ser ut til å gå til Ræbk!?
http://www.dagbladet.no/sport/2004/01/05/387587.html

Finnes der ingen moral igjen i fotballen?
lt var bedre før!

Bekkalokket

Nei, lite. Ingen nyhet akkurat det...

Stoffi

Helstad er ikke akkurat en lojal spiller, og vi kan heller ikke forvente det. Har aldri hatt helt sansen for han. Geddi derimot, han var en HELT.  :D
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

bored with the usa

likte tossaen eg...Men må jo undres om pengene er gått til hodet på mannen...Rart at ha i det hele tatt vurderer det, super ray kom jo hjem igjen, og de spillte jo på samme lag der nede...Kanskjke de ble uvenner????
lt var bedre før!

ChRiStEr87

Eg håper hvertfall at Helstad kommer til Brann,
Rosenborg må ikke bli bedre nå.....

Viss Helstad går til Rosenborg, har han aldri hatt hjerte i Brann han?
Som sagt er det nok pengene som styrer han og..
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

cybro

Quote from: "Xminator"Om Ystaas kom rekende gratis, ja. For 1 million, NEI!


Dere må betale 600 000 kr for han uansett. Utdanningskonpensasjon.

DrMeland

Ser gjerne Ystaas i Brann-drakten... En ung og lovende spiller, vel verdt en million hvis Peddi'en har så mye konto da.

Vi betalte 1 mill for Koko Nhleko og hva gav det oss? 2 flotte mål og en helvetes masse trøbbel. Solis var ikke akkurat noe kjempekjøp heller...

Skal vi bli et topplag må det satses på unge lovende norske spillere det svarer seg garantert i lengden. Dessuten er vel argumentet med at Ystaas ikke scorer mål litt vagt, ettersom han har spilt på midtbanen hele sesongen for Sogndal.

1 mill i bytte mot en 4 års kontrakt. Svarer seg garantert!
rMeland

gamlefar

Ser i avisen i dag at Brann har tatt kontakt og er pÃ¥ jakt etter Ã¥ skaffe seg Ystaas sin signatur.  Endelig pÃ¥ tide.  Rart at han allerede ikke er klar for enten RBK eller lillestrøm!  Kanskje vi er heldige denne gangen.    

Men Brann vil vel ikke betale sÃ¥ mye for han som Sogndal vil ha og hele greien gÃ¥r i vasken, hadde ikke forundret meg!  NÃ¥r spilleren selv ønsker Ã¥ spille for Brann skal det egentlig ikke være noe problem. Men man vet aldri.

Bardehval

Har forstått det slik at Ystås er mer midtbanespiller enn spiss, hvorfor da bruke opp spisskvoten på et ubeskrevet blad? Ingenting ville vært bedre enn at jeg tok feil men jeg er skeptisk.

Stoffi

Quote from: "Bardehval"Har forstått det slik at Ystås er mer midtbanespiller enn spiss, hvorfor da bruke opp spisskvoten på et ubeskrevet blad? Ingenting ville vært bedre enn at jeg tok feil men jeg er skeptisk.


Han er spiss, og har lyst å spille spiss, men Sogndal vil ha han som midtbanespiller.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Nå er Ystaas klar for Brann. Lurer på hva som skjer med Knarvik nå :)

Jeg ser uansett ikke på Ystaas som klassespissen Brann trenger for å sikre kamp om medaljene. Som #2 etter Winters derimot, der er vel Ystaas det vi kan håpe på :)

Ricky

Jeg frykter Ystaas bare er en forvokst utgave av Tommy Knarvik... En spiller som ikke passer helt inn verken på midtbanen eller som ren spiss. Men det er selvfølgelig lov å håpe.

Ricky

En spiller jeg selv synes virker spennede er Robbie Winters' lillebror - 21 år gamle David Winters. Han spiller spiss i den skotske 1.divisjonsklubben Ross County (kom fra Dundee Utd i '03), og bøtter inn mål. 11 mål har det blitt sålangt (3.plass på toppscorerlisten), og han vant også kåringen "månedens unge spiller" for november.

En baktanke hadde naturligvis vært at Robbie og familien kanskje kunne vurdert å blitt boende i Bergen en stund til dersom et, for dem, kjent fjes hadde kommet til byen. En Ross County-spiller kan vel heller ikke koste allverden?

Ã?rnen

Dette blir etter min smak for kortsiktig. Det må bli slutt på tiden da svensker, østlendinger, islendinger og skotter skal utgjøre stammen i Brann laget. Det som skjer at at de blir i klubben i 2-3 år og så forsvinner de pga hjemlengsel osv. Og da må Brann starte på nytt. Nå har Brann sikret seg et av reigionens største talenter og kan få glede av han i mange år. Jeg synes at det er synd at mange Brann tilhengere slenger med leppen før Ystaas engang har fått på seg skoene og Brann trøyen. Brann må bygges opp av vestlendinger for å få kontinutet i rekkene, og det tror jeg også Per Ove og Mons er opptatt av. Jeg har min fulle tiltro til de.

Henki

Synes det er flott at Ystaas har skrevet under for Brann. Der har Brann skaffet seg et ungt talent som i tillegg kommer fra Hordaland!
Han er jo også U-21 landslagsspiller og da!
Ballen skal fremover!

cybro

Kven er det som har fått han opp på det nivået? Jo, Sogndal.

Ã?rnen

Sogndal er flink til å utvikle talenter. Det skal de ha. Får håpe at Sogndal kan avle noen gode spillere til Brann i framtiden. De skulle fått ned et samarbeid på papir. Sogndal kan få gode 1. års senior spillere som ikke er gode nok for Brann mot at Brann kan kjøpe de "billig" tilbake når de er gode nok. Hvor ble det av det spillerne på det altvinnende juniorlaget til Brann i 2002? Vi har vel Arve Walde og Storesund igjen. Er ganske sikker på en type som Vegar Landro hadde fått tillit i Sogndal og kunne blitt en ressurs for Brann på sikt. Nå gikk han til Kongsvinger.

Xminator

QuoteKven er det som har fått han opp på det nivået? Jo, Sogndal.


Hvilket nivå? Han har ikke gjort den dritt enda som viser at han holder noe som helst nivå. Om vi skal ta talentutvikling i Sogndal, så er de jævlig flinke til å skryte når det går bra, men det finnes da vist nok av eksempel på vrakgods i talentsatsingen i Sogndal. Det er en del av kulturen i saftbygden, skryte som faen når det går bra og gjemme seg så snart det går dårlig. Det så vi nok av i fjor.

Stoffi

T.A. Flo, J. Flo, H. Flo.......................
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Henki

Joa, Sogndal har fÃ¥tt opp en del talenter gjennom Ã¥renes løp, det er ikke til Ã¥ legge skjul pÃ¥ det. Men nÃ¥r det er sagt er jeg enig i at det er voldsomt med skryting fra den kanten nÃ¥r det gÃ¥r bra og noksÃ¥ stille nÃ¥r det plutselig butter imot. De var jo veldig stolte da vi var halvveis i sesongen ifjor da, de var skrÃ¥sikre pÃ¥ at de kom til Ã¥ komme før Brann pÃ¥ tabellen og hele pakken  :lol:   Jaja, Seyi ga dem jo litt Ã¥ tenke pÃ¥ der da. Husker forresten at jeg snakket med et par Sogndalsupportere som selv etter at vi knust dem fullstendig pÃ¥ Stadion fortsatt var overbevist om at de kom til Ã¥ ta medalje og ihvertfall at de kom til Ã¥ havne høyere enn oss pÃ¥ tabellen...
Jaja, nok masing om Sogndal. NÃ¥r ikke de har vett til Ã¥ ta vare pÃ¥ en     U-21 landslagsspiller er det deres problem!
Ballen skal fremover!

BL

Quote from: "Xminator"
QuoteKven er det som har fått han opp på det nivået? Jo, Sogndal.


Det er en del av kulturen i saftbygden, skryte som faen når det går bra og gjemme seg så snart det går dårlig. Det så vi nok av i fjor.


eg kan ikkje huske noen sånne eksempler... har du noen å komme med?
Hansa-
Felt Z

Xminator

Hvorfor tar Sogndal æren for T.A. Flo og Jostein Flo? Om rett skal være rett så vil jeg si Tromsø og Brann på den første og Molde for den andre.


Go Up