Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/test.bataljonen.no/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Gilli Rólantsson Sørensen
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Gilli Rólantsson Sørensen

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 17, 2016, 22:32:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Transfermarkt er kilden for at han er venstrebeint.

FAKTA

Født: 11.8 1992.
Nasjonalitet: Færøyene.
Høyde: 187 cm.
Vekt: 82 kg.
Posisjon: Back, alternativt ving.
Tidligere klubber: Aab Fotbold (Danmark), Aberdeen (Skottland), TB Tvøroyri (Færøyene), B36 Tórshavn (Færøyene).
Landskamper: Spilt U17-, U19-, U21- og A-landskamper for Færøyene (12 A-kamper).
Kontrakt med Brann: Ut 2018.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Ricky

Foretrekker visstnok å bruke det langt tøffere etternavnet Rólantsson, og ikke Sørensen.. Heldigvis like mange stavelser, for dem som lager sanger :)

For min egen del er vel dette en klassisk tullesignering; en 24-årig utlending som har startet totalt åtte kamper som profesjonell fotballspiller, ikke kjenner verken Brann eller norsk liga, og som blir referert til som spiss, ving, høyreback og venstreback alt ettersom. Signert en halvtime før deadline.
Tar det som en ren bonus om han forsterker laget denne høsten, og/eller får spille uten at det skyldes skader og karantener (som Hatakka).

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Quote from: Ricky on August 17, 2016, 23:04:53 PMquote author=Ricky link=topic=12237.msg501345#msg501345 date=1471471493]

For min egen del er vel dette en klassisk tullesignering; en 24-årig utlending som har startet totalt åtte kamper som profesjonell fotballspiller, ikke kjenner verken Brann eller norsk liga, og som blir referert til som spiss, ving, høyreback og venstreback alt ettersom. Signert en halvtime før deadline.
Tar det som en ren bonus om han forsterker laget denne høsten, og/eller får spille uten at det skyldes skader og karantener (som Hatakka).

[/quote]

Eg fryktar diverre du har heilt rett. Verkar litt småpanisk kjøp for å fylla opp i stallen. Brann har jo sjølv byrja å snakka om at han er back up på spissplass..

Ninja-Bob

Men det gjekk jo rykter om denne spelaren allerede i starten av dette vindauget, gjorde det ikkje? Blir spanande å sjå om han kan få litt speletid. Ein kjapp venstreback (om det er der han faktisk skal spele) hadde ikkje vore meg i mot.

krakra

En kan jo bare spekulere i hvorfor han ble signert så sent. Virker ikke som han bare er en tilfeldig ukjent spillere man rasket med seg på slutten av vinduet. Han har blitt sjekket ut, men det kan jo tenkes at andre backer sto høyere på ventelista og at de glapp. Samtidig så er det jo en mulighet for at man avventet til man visste om en fikk leid ut Hattaka eller ikke. Det gikk jo ganske kjapt etter at han gikk ut.

krakra

Så er spørsmålet om en spiller fra Færøyene skal regnes som lokal spiller på lik linje med islendinger. Isåfall har vi jo kun signert lokalt dette vinduet. To eksterne og ett opprykk.

Gulløl

Vi får legge godviljen til å si at en frå Færøyene er lokal siden det er kun 60 mil vest i havet fra Bergen, og øyene ble bosatt av Vikingene. At Gilli-gutten har genetisk opphav fra Hordaland og litt bergensk blod i årene er det god sannsynlighet for ;)

Klipp frå Wikipedia:

At den store tilflyttingen hovedsakelig bestod av nordmenn kan også fastslås ved at man i dag kan finne tydelige spør i det færøyske språket av vestnorske dialekter. Det sies at færinger og innbyggere i Bergensområdet på tiden omkring 900 ikke hadde noe problem med å forstå hverandre, dette var også grunnlaget for opprettelsen av gode handelsavtaler mellom Færøyene og Bergen, som senere ble en hansaby. De språklige likhetene som oppsto på grunn av bosetningsbølgen gjorde at handelen mellom Færøyene og Vest-Norge forble upåvirket helt til langt utpå 1800-tallet.

Samuel Sahim-Radlinger

Billy Elliott

Hvis det stemmer at han både er venstrebent, har godt fart og opprinnelig er angrepsspiller, så håper jeg LAN lar han prøve seg på kant. Om han kun skal være reserve på backplassene kan det bli lite spilletid på vår færøyske venn, og han vil fort lide samme skjebne som Vevatne og Hatakka.

Gulløl

I Rólantsson har vi en backup både på venstrekant, venstreback og høyreback. Tre posisjoner som trengte bedre dekning. Tror han vil få bra med spilletid, spesielt om han viser et noe høyere nivå en Hatakka og Vevatne noe jeg tror han vil vise. Med den 22 spilleren på plass i troppen har Soltvedt gjort at troppen nå har en god dekning i alle posisjoner, skryt til vår sportslige leder.

Rólantsson kommer fra en bedre liga. Også fra et bedre lag en Brann om en sammenligner plasseringsmessig med de tre siste sesongene. Aalborg har hatt gode plasseringer i Superligaen siden Rólantsson kom til klubben. I 2014 vant de ligaen, i 2015 kom de på 5 plass og hittil i 2016 er de på 3 plass. Han har spilt på et høyere nivå før han kom til Brann en det Hatakka og Vevatne hadde gjort. Aalborg solgte Rólantsson heller motvillig, var en spiller de hadde tro på og helst ville beholde.

Samuel Sahim-Radlinger

pidre

I tillegg er han rask og kan være nyttig spesielt som kant i kamper der vi får bakrom. Er positiv til denne signeringen.

Saludar a los monos!

Leffen

Virker som de fleste Aab-supporterne er glad for å bli kvitt han. Men noen mener han har potensialet til å bli fast på høyrebacken. Fint med litt konkurranse for Nouri.
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15419&start=80

Velkommen skal du være, øyboer!

Hatleking

Så me kvitta oss med Hatakka for å gjere plass til Hatakka 2.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

Sosialurin sin nettutgave kan melde følgende:

Nú er Gilli seldur

Eins og vit skrivaðu fyrr í dag, vóru góð útlit fyri, at føroyski landsliðsleikarin, Gilli Rólantsson Sørensen, seinni í kvøld fór at skifta til norska felagið Brann.

Flytingargluggin í norskum fótbólti letur aftur í kvøld á midnátt, og Miðlahúsið visti álítandi at Brann og AaB fyrr í morgun samráddust um keyp av føroyska leikaranum.

Í kvøld er so alt endaliga komið uppá pláss millum partarnar. Tá feløgini vóru liðug at samráðast tíðliga seinnapartin, fór Gilli Rólantsson Sørensen í flogfari yvir til Noregs, har hann skuldi gjøgnumføra læknakanning og tær seinastu detaljurnar av sáttmálanum.

Hóast mjørki argaði Gilla í at sleppa avstað til Noregs, eydnaðist tað tó at fáa alt ígjøgnum, soleiðis at hann í kvøld skrivaði sáttmála við Brann sum er galdandi fram til 2018.

Keypsprísurin fyri føroyska landsliðsleikaran er ikki upplýstur enn, men sum skilst er talan um rímuliga stóra upphædd, sum Brann rindar fyri Gilla Rólantsson Sørensen, sum frammanundan hevði gott og væl tvey ár eftir av sáttmálanum við AaB.

Gilli Rólantsson Sørensen kann sostatt fáa debut fyri Brann longu sunnudagin, tá Brann á heimavølli tekur ímóti fremsta liðnum í deildini, Rosenborg.

Falkman

Ingenting hadde vært  bedre enn at denne mannen viste seg å være arvtakeren til Fartsbollur. men  jeg har mine tvil!

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on August 18, 2016, 11:48:37 AM
Så me kvitta oss med Hatakka for å gjere plass til Hatakka 2.

Vi kvittet oss ikke med Hatakka. Han ble lånt ut for mer spilletid.

Gulløl

Gilli blir Brann sin klart raskeste spiller sa de i bt-podcasten. En ny Sæv kanskje, med noe bedre teknikk ?

Samuel Sahim-Radlinger

blobby winters

Quote from: Leffen on August 18, 2016, 11:41:01 AM
Virker som de fleste Aab-supporterne er glad for å bli kvitt han. Men noen mener han har potensialet til å bli fast på høyrebacken. Fint med litt konkurranse for Nouri.
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15419&start=80

Velkommen skal du være, øyboer!

Dette blir interessant. Ser ut som vi har hentet Aab vrakgods
Stor ære til alle i avdeling sport, Brann og Gilli selv hvis han han bli en spiller som holder høyt og etablert TL nivå.

Pelle

Quote from: Torvanger on August 18, 2016, 11:58:28 AM
Sosialurin sin nettutgave kan melde følgende:

Nú er Gilli seldur

Eins og vit skrivaðu fyrr í dag, vóru góð útlit fyri, at føroyski landsliðsleikarin, Gilli Rólantsson Sørensen, seinni í kvøld fór at skifta til norska felagið Brann.

Flytingargluggin í norskum fótbólti letur aftur í kvøld á midnátt, og Miðlahúsið visti álítandi at Brann og AaB fyrr í morgun samráddust um keyp av føroyska leikaranum.

Í kvøld er so alt endaliga komið uppá pláss millum partarnar. Tá feløgini vóru liðug at samráðast tíðliga seinnapartin, fór Gilli Rólantsson Sørensen í flogfari yvir til Noregs, har hann skuldi gjøgnumføra læknakanning og tær seinastu detaljurnar av sáttmálanum.

Hóast mjørki argaði Gilla í at sleppa avstað til Noregs, eydnaðist tað tó at fáa alt ígjøgnum, soleiðis at hann í kvøld skrivaði sáttmála við Brann sum er galdandi fram til 2018.

Keypsprísurin fyri føroyska landsliðsleikaran er ikki upplýstur enn, men sum skilst er talan um rímuliga stóra upphædd, sum Brann rindar fyri Gilla Rólantsson Sørensen, sum frammanundan hevði gott og væl tvey ár eftir av sáttmálanum við AaB.

Gilli Rólantsson Sørensen kann sostatt fáa debut fyri Brann longu sunnudagin, tá Brann á heimavølli tekur ímóti fremsta liðnum í deildini, Rosenborg.

Ser bra ut dette!
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Gulløl

Klipp fra BA:

Gilli var virkelig imponerende på sin første trening med tanke på dagen han hadde onsdag. Den var lang, slår Brann-trener Lars Arne Nilsen fast.

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/begge-nykommerne-kan-fa-spilletid-mot-rbk/s/5-8-409357

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Nå skal det være sagt at jeg er i overkant entusiastisk for øyen der Gilli kommer fra, slik at jeg syns det er stas at Brann har fått sin første spiller fra Færøyene i stallen (så vidt meg bekjent).

Men ja, det lukter litt panikk av dette. Vevatne-type ting (selv om det har blitt påpekt at Ruben Kristiansen skulle komme rekende ikke var noe de viste om), men vi får se. Skeptisk. Men det er jeg jo til alle nysigneringer.

krakra

Vel, vi har prøvd å hente danske stjernespilllere. Vi har solgt vrakgods som senere har blitt stjerner i vrakgods(begge deler er eeegentlig i entall). Ingen av dem lykkes her. Så hvorfor ikke prøve noe nytt og hente noe dansk vrakgods? Kanskje det får motsatt effekt?

dudo

Han ble anklaget for å være rundingsbøye på forumet deres, om jeg ikke husker feil. Det motvirker vi effektivt om tanken er at han hovedsaklig skal spille ving.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Det er nok ein plan bak kjøpet av Gilli.  Og det er å fylla på med fart.  Etterkvart skifta ut heile stallen med raske spelarar.  Særleg på back-, kant-, stopper- og spissplass.  Innanfor det som er mogleg sjølsagt.  I løpet av 1-2 år har me nok stor fart over heile fjøla og kan kjøra lynhurtige overgangar.  Og vera like hurtig tilbake i forsvar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Vi har veldig god erfaring med å hente vrakgods. SHN, Braaten og Ruben har levert greit denne sesongen. Fra tidligere sesonger var blant annet vrakgods fra RBK en hit, med JGS og Helstad.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

blobby winters

Leser at han ble drillet på vingen. Kanskje fornuftig.
Hurtig nok til å løpe forbi en back og slå et innlegg.
Hurtig nok til å løpe raskt tilbake i forsvar når vi mister ballen.
Samtidig, erfaring som back så bedre defensivt enn vanlige vinger.
Høres ut som en perfekt LAN ving spiller.

Gulløl

Her har Brann virkelig fått en forsterkning. Hevde seg så bra i sin første kamp mot det klart beste laget i tippeligaen skal han ha honnør for. Veldig rask, bra teknikk, god innleggsfot, innkast til 5 meteren som i seg selv er et nytt verktøy for Brann. Når han blir bedre kjent med laget og spillestil vil det bli enda bedre. En skikkelig vingback skreddersydd for LAN sitt system. Og en spiller som kan brukes på begge backer og begge kanter er verdifull i stallen.

Ser han i dag er utskrevet fra sykehuset med hjernerystelse. Blir ute mot FKH men med nesten 3 uker til Vikingkampen bør han være klar til den.

Samuel Sahim-Radlinger

OmOssSjølOgHansaøl

Hjernerystelse kan i verste fall "henge i" i flere uker, men vi får håpe at Rólantsson bare får en kort periode på sidelinjen. Det er bra at Brann har tenkt å være tålmodig - som med andre skader.

Mot RBK synes jeg Rólantsson virket som en lovende tilvekst, spesielt med tanke på at han bare har vært noen få dager i klubben. Jeg er mer optimistisk nå enn jeg var før kampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

karkarkar

http://www.ba.no/5-8-411469

Ja, overskriften her er Skrevet ut fra sykehuset - men kan glemme neste kamp. Det må ha vært en real smell hvis han kan regne med hukommelsestap om en uke!  :-\

dudo

Er det ikke slik i England at man med hjernerystelse må holde seg borte i 3 uker?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Gill var lynkjapp, litt rufeste teknikk, mistet ballen ved noen anledninger, men var definitivt en interessant spiller.

Klaus_Brann

Rufsete teknikk? Da så vi på to forskjellige spillere.
Det var ikke en ny Birkir.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig bør vel den godeste speideren vår få litt skryt her, selv om det er altfor tidlig å felle en dom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Gilli imponere meg igjen. Fremstår som en bedre back en Kristiansen på de fleste områder

Spelaren

Quote from: krakra on September 10, 2016, 19:21:35 PM
Gilli imponere meg igjen. Fremstår som en bedre back en Kristiansen på de fleste områder

Enig. Har forhåpninger om at litt mer kjennskap til gjengen skal sørge for mange hyggelige stunder.

Corran

Helt enig. Det han vist i dag gjør at jeg vil velge ham før Kristiansen om ikke både Vega og Braaten er ute
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Han gjorde en bra jobb. Kristiansen på sitt beste har nok vært hakket bedre enn det Gilli viste i går, men det begynner å bli en stund siden nå. Jeg har savnet at Kristiansen har hatt konkurranse.

pidre

Ros til Tjernaas og Soltvedt for god teft, for Gilli er et lite varp.

Rask, god teknisk, rolig med ball i beina og høy arbeidskapasitet. En smart spiller som tar nye steg for hver kamp. Dessuten er han anvendelig, og kan spille i alle 4 kantposisjoner. Kan nok også fungere som indreløper om nødvendig.

I går kunne han puttet etpar mål, og tipper det ikke er lenge før han setter sitt første.

Saludar a los monos!

Lasaron

Foreldrene til en kompis av meg var på Færøyene forleden. Der er Gillis overgang til Brann en snakkis.

Nixon

Noe sier meg at det ikke skal så mye til før noe blir en snakkis på Færøyene...;)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on September 26, 2016, 10:13:44 AM
Noe sier meg at det ikke skal så mye til før noe blir en snakkis på Færøyene...;)

De er vel på størrelse med Bodø.

pidre

Quote from: Lasaron on September 26, 2016, 09:55:59 AM
Foreldrene til en kompis av meg var på Færøyene forleden. Der er Gillis overgang til Brann en snakkis.

Har selv vært på Færøyene flere ganger, og tilogmed på fotballkamp der! Det var en fin opplevelse, og det var bra engasjement på tribunen. Den hjemlige liga er populær. Det overrasket meg litt at det var endel utenlandske spillere der - altså ikke-færøyiske ;)     
Saludar a los monos!

abe78

Kanskje Færøyisk serie er noe for Huseklepp?
.og husk!

Corran

En av tingene eg likte med ham på venstre kant var at han klarte å legg bra innlegg hver gang han fikk sjansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Imponerende at han så fort har kommet inn i spillestil. Og han har nok en del mer å gå på når han fått noen kamper til og fått bygget mer relasjoner til medspillerne.

Samuel Sahim-Radlinger

Arnevidar

Var nettopp en uke i Syden, og kom i prat med en færøyisk bartender. Siden det var Færøyene det var snakk om, tenkte jeg det var innenfor å spørre om hun kjente Gilli. Det gjorde hun ikke, men hun kjente damen hans, og visste at hun hadde bodd i Norge tidligere.

Tar dette til inntekt for at ryktene om en "snakkis" på Færøyene stemmer :)

Go Up