• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Viking â?? Brann, onsdag 20.04.2016, kl.19.00 (runde 5)

Started by Gulløl, April 17, 2016, 20:59:42 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Under tre døgn til neste kamp, er vel på tide med en kamptråd. Viking vant borte mot Aalesund i kveld, men har en hviledag mindre en Brann før kampen. Lagene er naboer på tabellen, Viking på 4 plass og Brann på 5 plass. Viking er favoritter i denne kampen, men laget Brann møter er et stykke unna RBK kvalitet så muligheten for poeng er tilstede. Viking har enda ikke vunnet hjemme i år og er i bunnen av "hjemmetabellen".

Haugen og Huseklepp har en fallende formkurve og bør benkes til denne kampen. Barmen er mest aktuell til å erstatte Haugen. En spillersugen Skålevik bør erstatte Huseklepp som virker sliten og ut av det.

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Belfort

Quote from: Gulløl on April 17, 2016, 20:59:42 PM
Viking har enda ikke vunnet hjemme i år og er i bunnen av "hjemmetabellen".

[/i]

Nettopp derfor vinner Viking denne

OmOssSjølOgHansaøl

Nok en gang vil poeng være en ren bonus.

Det bør definitivt gjøres noe med venstresiden, men jeg er usikker på om det er nødvendig å skifte ut både Haugen og Huseklepp. For all del, det er ingenting galt i å skifte ut begge, men det er mulig Huseklepp kan bli mer involvert i spillet med en annen indreløper. Men hvem det skal være, har jeg vanskelig for å si ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Eg vil si kjør på med Huse Han har stort sett vært bra bortsett fra siste kamp. Viktig å få samspilt det offensive nå så det er vel ikke tid for mye utskiftninger der
Haugen er jeg litt mer usikker på, men ser ikke helt hvem som skal steppe inn for ham da ingen av alternativene har imponert.
De jeg har mest lyst å bytte ut er backene, men alternativene er vel ikke bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Kva med å bytte ut Huseklepp med Hvilsom? Spelte han ikkje venstrekant når han scora så mykje i Danmark? Eg vil heller få inn Johansen på Haugen sin plass, han kan score, og eg har vondt for å sjå for meg at han gjer ein dårligare jobb enn Haugen.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

April 18, 2016, 10:07:21 AM #6 Last Edit: April 18, 2016, 10:09:52 AM by Torvanger
Viking har en dag mindre med hvile enn Brann, det kan faktisk gi litt utslag. For i dag får Brann terpet og trent, mens Viking må kjøre letter restitusjonstrening. Så får vi se om LAN og Brann er i stand til og ikke minst tør å utnytte denne fordelen.

En ting er sikkert, jeg vil ikke se Hvilsoms navn i lagoppstillingen, den skal være som følger:

Piotr

Nouri, Demi, Acosta, Sivert

Remi, SHN, Braathen  (Haugen kamuflerer tjuvtriksene sine for dÃ¥rlig og han skyter som en bestemor)

Vega, Orlov, Larsen  (om ikke Larsen er klar, bør Hus fÃ¥ ny tillit)

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 10:07:21 AM
Remi, SHN, Braathen

Jeg er enig i at Sivert Heltne Nilsen har startet sesongen bra, men jeg vet likevel ikke om vi bør starte med 10 mann og be unge Nilsen dekke to posisjoner samtidig. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

I_Medgang_Og_Motgang

Jeg synes det er ganske talentløst av NFF å ha et vestlandsderby som midtukekamp. Jeg finner to andre kamper denne runden som kanskje har samme "toppkamppreg" og mulighet til å trekke mange bortesupportere, Stabæk-Strømsgodset, hvor det tar mindre enn 3 kvarter å kjøre fra Drammen til Bærum. Den andre kampen er Molde-VIF, men engen har jo knapt tilskuere på egne hjemmekamper ;D
Success is temporary, loyalty is forever

Torvanger

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 18, 2016, 10:20:29 AM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 10:07:21 AM
Remi, SHN, Braathen

Jeg er enig i at Sivert Heltne Nilsen har startet sesongen bra, men jeg vet likevel ikke om vi bør starte med 10 mann og be unge Nilsen dekke to posisjoner samtidig. ;-)

Sivert Høyem.

Gulløl

Torvanger ,nå er det tredje gang på én uke du kaller Ruben for Sivert. Begynner du å bli senil ? ;)

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

De som ikke har skjønt at Ruben egentlig er Madrugadas sanger og Sivert Høyem solo, har en utfordring:

pidre

De 5 bakerste er vel greie, men lurer litt på denne Hattaka. Han bør vel kunne utfordre Nouri, eller holder han ikke TL-nivå?

På midten er Braathen og SHN bankers, men på tide å sette ut Haugen. Vil ha inn løpsmaskin og boks-til-boks spiller Skaanes.

Kanter: Vega og Puseklepp. VÃ¥re beste alternativer.

På topp vår eneste ok spiss: Orlov.
Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: pidre on April 18, 2016, 12:20:37 PM
De 5 bakerste er vel greie, men lurer litt på denne Hattaka. Han bør vel kunne utfordre Nouri, eller holder han ikke TL-nivå?

På midten er Braathen og SHN bankers, men på tide å sette ut Haugen. Vil ha inn løpsmaskin og boks-til-boks spiller Skaanes.

Skaanes blir dyttet alt for lett unna.

Gulløl

Hattaka bør vurderes og muligens snart få sjansen. Uten å ha sett han for mye tror jeg han er bedre defensivt en Nouri, men svakere offensivt. Mulig det er riktig å styrke det defensive siden Braaten og Vega nå har god driv på den høyrekanten og det er ikke om å gjøre at alle tre skal løpe rundt 16 meteren på den kanten. Med Hattaka får vi en nytt våpen med de lange innkastene også. Hattaka har også bedre hodestyrke en Nouri og vil forhåpentligvis tape mindre dueller i luften som Nouri har gjort noen ganger som har medført mål.

Samuel Sahim-Radlinger

osoerli

Quote from: Gulløl on April 18, 2016, 12:32:53 PM
Hattaka bør vurderes og muligens snart få sjansen. Uten å ha sett han for mye tror jeg han er bedre defensivt en Nouri, men svakere offensivt. Mulig det er riktig å styrke det defensive siden Braaten og Vega nå har god driv på den høyrekanten og det er ikke om å gjøre at alle tre skal løpe rundt 16 meteren på den kanten. Med Hattaka får vi en nytt våpen med de lange innkastene også. Hattaka har også bedre hodestyrke en Nouri og vil forhåpentligvis tape mindre dueller i luften som Nouri har gjort noen ganger som har medført mål.

Du tror?
Eg har sett han alt for lite, men Pamer nevnte etter å ha sett han på eindel treningar i vinter at han var alt for lett å runde.  Så eg TROR han er eindel svakare enn Nouri defensivt.  Eg TROR Hatakka må matches forsiktig og jevnlig.  10-15 minutt på slutten av annakvar kamp i vårsesongen i alle fall.  Så får me sjå.  Han er nok først og fremst henta for å halda Nouri på tå hev denne sesongen.  Og som kan overta etterkvart.

pidre

Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:27:21 PM
Quote from: pidre on April 18, 2016, 12:20:37 PM

Skaanes blir dyttet alt for lett unna.

Tøv, Skaanes har bra tyngdepunkt, beveger seg raskt og smetter forbi. Skal han dyttes blir det frispark. Den som derimot dyttes lett unna er Larsen. Hvor ofte ser vi ikke han utenfor sidelinjen veivende med armene.
Saludar a los monos!

Gulløl

April 18, 2016, 13:16:28 PM #17 Last Edit: April 18, 2016, 13:30:28 PM by Gulløl
Et alternativ som også kan vurderes er å bygge en ny venstreside, ikke nødvendigvis til denne kampen men en av første kampene deretter. Forslaget er å flytte Braaten til venstre indreløperplass og Vega på venstrekant. Tror de vil fungere like godt der og beholde det gode samarbeidet seg i mellom. Vega er jo også naturlig venstrefot. Om dette blir gjort ville jeg bygget en ny høyreside med Skaanes på høyrekant. Skaanes var vår beste spiller i 2014 sesongen og scoret 5 mål og er nå endelig blitt skadefri og bør snart få sjansen igjen. Som høyre indreløper bør Remi Johansen satser på og gis tillit over flere kamper, en indreløper som historisk har scoret MYE mer mål en Haugen siste årene. Remi Johansen hadde 20 mål til sammen i 2013-14-15 sesongene. Sammenlignbart hadde Haugen 7 mål i de samme sesongene. Da blir det alternative laget slik:

Dette laget benker både Huseklepp og Haugen, men tror det vil gjøre laget mer fungerende på begge kanter og mer målfarlig.

Samuel Sahim-Radlinger

Amatøren

Nouri har vært for dårlig i år, og heldig som ikke har noen reelle utfordrere. Vevatne og Hatakka er rett og slett ikke god nok. Hva med å prøve Grønner på høyreback? Husker han hadde en rufsete cupcamp mot Vard Haugesund som back under Norling, men synes egentlig det er en god ide. Han er u21 kaptein og en bedre fotballspiller enn nouri, men ikke god nok til å utfordre acosta og demidov på stopperplass. Løpskapasiteten og duellstyrken må gjøre han til en solid back, etter min mening. Faren for selvmål og/eller straffe minskes vel også når en flyttes ut på siden...
Barmen army

pidre

Quote from: Amatøren on April 18, 2016, 13:33:22 PM
Nouri har vært for dårlig i år, og heldig som ikke har noen reelle utfordrere. Vevatne og Hatakka er rett og slett ikke god nok. Hva med å prøve Grønner på høyreback? Husker han hadde en rufsete cupcamp mot Vard Haugesund som back under Norling, men synes egentlig det er en god ide. Han er u21 kaptein og en bedre fotballspiller enn nouri, men ikke god nok til å utfordre acosta og demidov på stopperplass. Løpskapasiteten og duellstyrken må gjøre han til en solid back, etter min mening. Faren for selvmål og/eller straffe minskes vel også når en flyttes ut på siden...

Ja hvorfor ikke, så har han en god oppspillsfot.
Saludar a los monos!

krakra

Nouri har vært grei og Grønner prøvde seg på høyreback i fjor uten all verdens suksess.

osoerli

Det er oftare at backar blir omskolert til midtstopper enn omvent.  Grønner som høgreback er eit ganske morsomt forslag.  Han manglar vel omtrent alt.  Ikkje er han ein veldig god pasningsspelar, ikkje har han noko driv med ballen i beina, ikkje er han særleg rask, ikkje klarar han passere ein mann, ikkje har han løpskapasiteten.  Han ville blitt den svakaste høgrebacken i vÃ¥re 2 øverste divisjonar.

Amatøren

April 18, 2016, 17:30:02 PM #22 Last Edit: April 18, 2016, 22:17:39 PM by Amatøren
Quote from: osoerli on April 18, 2016, 17:08:17 PM
Det er oftare at backar blir omskolert til midtstopper enn omvent.  Grønner som høgreback er eit ganske morsomt forslag.  Han manglar vel omtrent alt.  Ikkje er han ein veldig god pasningsspelar, ikkje har han noko driv med ballen i beina, ikkje er han særleg rask, ikkje klarar han passere ein mann, ikkje har han løpskapasiteten.  Han ville blitt den svakaste høgrebacken i vÃ¥re 2 øverste divisjonar.

Tenker først og fremst på Grønners defensive kvaliteter. Her har nouri vært svak og var bl.a skyld i to baklengs mot rbk. Ikke har han bidratt særlig offensivt heller. Høyresiden er kreativ og offensiv i form av vega/haugen/braaten, foruten nouri. Adegbendro og Bringaker utgjør trolig venstresiden til viking, og det er neppe nouri som kommer til å stoppe de. Blir ikke overrasket hvis det kommer mål i mot fra høyre på onsdag.
Anser da Grønnner som beste alternativ for å forsøksvis hindre dette.
Barmen army

Corran

Var det ingen som husker Grønner som back? Det var håpløst og absolutt ingen god ide
Grønner er ikke back
Og min mening er at de to svakeste spillerne våre er backene. Synes de gjør for mye feil defensivt/passive og ikke god nok offensivt. Ja de kommer på mye løp og driver framover men det stopper som oftest opp og blir sjelden noe. Om de en sjelden gang slår innlegg så er de for dårlige. Var vel i en treningskamp at Hattaka kom inn og i løpet av sine 10 minutter slo han flere innlegg enn Kristiansen og Nouri til sammen. Eg er for å gi både Hattaka og Vevatne sjansen men gjerne ikke debut fra start i samme kamp.
Egentlig mest hissig på å få byttet ut Nouri.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Corran on April 18, 2016, 19:53:30 PM
Var det ingen som husker Grønner som back? Det var håpløst og absolutt ingen god ide
Grønner er ikke back
Og min mening er at de to svakeste spillerne våre er backene. Synes de gjør for mye feil defensivt/passive og ikke god nok offensivt. Ja de kommer på mye løp og driver framover men det stopper som oftest opp og blir sjelden noe. Om de en sjelden gang slår innlegg så er de for dårlige. Var vel i en treningskamp at Hattaka kom inn og i løpet av sine 10 minutter slo han flere innlegg enn Kristiansen og Nouri til sammen. Eg er for å gi både Hattaka og Vevatne sjansen men gjerne ikke debut fra start i samme kamp.
Egentlig mest hissig på å få byttet ut Nouri.

Hvorfor skal ikke Grønner spille back? At han vikariert som HB i en kamp og spillte dårlig betyr jo ikke at han ikke kan bli god der? Ser liksom ikke helt grunnen til at han ikke kan drilles der litt på trening her og der, ihvertfall når han er så milevis unna en midtstopperplass. Kommer han inn for Acosta eller Demidov når de blir skadet eller får karantene vill han være kamprusten som ville helvette og det er ikke gunstig.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Jose Arrogantio on April 18, 2016, 20:15:48 PM
Quote from: krakra on April 18, 2016, 20:13:25 PM
Hent hjem Vindheim

Hvordan er situasjonen hans i Malmø?

Fra 10.04.15 var han involvert i 10 kamper derav 5 fra start
Etter 4 kamper i år har han ikke vært på banen en eneste gang.

Gulløl

Men er Vindheim bedre en Nouri ? Kanskje, men er ikke helt overbevist om det.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Offensivt syns jeg Vindheim går et stykke utenpå Nouri. Raskere, mer løpssterk og en betydelig bedre innleggsfot. 5 målgivende pasninger på 21 starter i debutsesongen for et nedrykkslag står det respekt av.
Nouri har bedre nærteknikk og er bedre en-mot-en defensivt, men syns ikke forskjellen der veier opp for forskjellene offensivt.

krakra

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 18, 2016, 20:31:45 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 18, 2016, 20:15:48 PM
Quote from: krakra on April 18, 2016, 20:13:25 PM
Hent hjem Vindheim

Hvordan er situasjonen hans i Malmø?

Fra 10.04.15 var han involvert i 10 kamper derav 5 fra start
Etter 4 kamper i år har han ikke vært på banen en eneste gang.
Eller benken såvidt jeg kan se. Malmø har en svensk landslagsback på høyrebacken så veien inn på førstelaget der er nok lang. Det blir heller ikke noe CL på Malmø i år, og neppe neste år heller. Så han kan kanskje være hypp på en retur og det er ikke sikkert svenskene er så vonde å be når han er såpass langt unna laget.

Finfin respons

Det blir nok et mindre "spenstig" lag enn dette til slutt.
Men i tråd med mine innlegg den siste tiden - her er mitt forslag som har fått navnet "like barn leker best".

Jeg velger mindre duellmuskelstyrke, mer sprettent og mye høyere balltempo fremst. Braaten som back er bare på moro, men Skaanes er tilbake i venstrekantrollen han var så god i våren 2014. Og Haugen og Barmen har byttet plass igjen, for Skaanes og Haugen har et bra samspill når de er tett på.

Piotr
   Braaten-Acosta-Demidov-Kristiansen
                       Heltne
        Vega-Barmen-Haugen-Skaanes
                       Larsen

Huseklepp skal selvsagt spille de siste 35 minuttene. Jeg ser for meg hele kampen allerede, en vakker 1-5-seier.
Kanskje.

Amatøren

Barmen army

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on April 18, 2016, 20:50:02 PM
Men er Vindheim bedre en Nouri ? Kanskje, men er ikke helt overbevist om det.

Slik jeg husker han, ja. I hvert fall på vårparten i 2014. Så spørs det hvordan utviklingen har gått siden, med såpass lite spill.

Gulløl

Dette er visstnok nøkkelen for Viking for å slå Brann. Interessant å se hvordan Brann sine svakheter vurderes.
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/eliteserien/Dette-er-nokkelen-for-a-sla-Brann-731208_1.snd

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Paldan

Argumentasjonen var nok noe preget av irritasjon, det kan jeg medgi. Likefullt er det lite som tilsier at Grønner kan være en god høyreback, slik jeg ser det. Og forslaget om å prøve midtstopper Grønner på backen i en viktig bortekamp i stedet for å beholde Nouri eller å prøve hans backup Hatakka er på grensen til useriøst.

Gulløl

Nouri har klart seg godt i hjemmekampene, det er mer i bortekampene han har rotet det til. Hadde det vært en idé at Hatakka hadde spilt bortekampene der Brann ligger mer defensivt og at Nouri hadde spilt hjemmekampene der Brann spiller mer offensivt ? Forutsatt at Hatakka nå begynner å komme opp på et høyere nivå en det han viste i starten og er blitt en reel konkurrent til Nouri. Dani Hatakka spilte 65 minutter for Brann 2 på mandag, noen som såg kampen og kan si litt om hvordan han klarte seg ?

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Grønner ble jo testet som høyreback av Norling. Det fungerte dårlig, og Grønner sutret etterpå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Amatøren

Hovedpoenget er at Nouri ikke har vært god nok i Ã¥r. For svak i avgjørende situasjoner defensivt, og ikke betydelig involvert offensivt. Tenker at det viktigste er Ã¥ demme opp bakover, og at Grønner kanskje da kan være et alternativ, ettersom de andre backene ansees som for dÃ¥rlig. 
Barmen army

Nixon

Basert på tidligere erfaringer er det ingenting som tyder på at Grønner vil være noe bedre defensivt som back. Og i alle fall ikke så mye bedre at det vil veie opp for det vi vil miste offensivt.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

At Grønner ikke har fungert så godt på backen tror jeg mest har med vane å gjøre. Han har helt klart ferdigheter til å gjøre det.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Quote from: Amatøren on April 20, 2016, 08:55:59 AM
Hovedpoenget er at Nouri ikke har vært god nok i Ã¥r. For svak i avgjørende situasjoner defensivt, og ikke betydelig involvert offensivt. Tenker at det viktigste er Ã¥ demme opp bakover, og at Grønner kanskje da kan være et alternativ, ettersom de andre backene ansees som for dÃ¥rlig. 

Ikke betydeleg involvert offensivt?
Brann har scora 5 mÃ¥l i Ã¥r, og av dei 5 har Nouri 2 assists.  Han har altsÃ¥ assist pÃ¥ 40% av Branns scoringer i Ã¥r.  Det er ganske bra involvering i mi bok.  Eg syns Nouri jevnt over har spelt betre i Ã¥r enn i fjor faktisk.

Kva i all verden er det Grønner har som gjer han til ein betre back enn Nouri?  Eg skal lova deg at Grønner ikkje er i LAN's tankar som høgreback overhodet, og aldri kjem til Ã¥ bli det.  MÃ¥tte i sÃ¥fall vera om halve laget var skada eller har karantene.  Trur faktisk Huseklepp, Hvilsom, Acosta, Skaanes, Larsen, Haugen, Skaalevik, Braaten, Vega og Johansen er nærare ein plass pÃ¥ høgrebacken enn det Grønner er.

osoerli

Quote from: Lasaron on April 20, 2016, 11:33:09 AM
At Grønner ikke har fungert så godt på backen tror jeg mest har med vane å gjøre. Han har helt klart ferdigheter til å gjøre det.

Dette med ferdigheter på backen trur eg du må forklara nærare

Tom C

Er enig at Nouri er et bedre alternativ enn Grønner på backen, men slik statistikk som det vises til blir kan jo brukes til så mangt. Skal man ta det videre, så kan man jo like godt si at Orlov scorer mål i 2 av 3 kamper, noe som er meget bra med tanke på at han dermed vil ende opp med 20 mål når sesongen er over.

Tror det er temmelig tilfeldig at Nouri har 2 assists på de 5 målene vi har og at det ikke er noe bevis på at han er så bra offensivt. Hvor mange assists eller mål hadde Nouri på de 30 kampene han spilte i fjor i OBOS? Vet at han hadde null mål, og selv om jeg ikke fant noe statistikk på assists, så kan jeg ikke erindre at han var noen assistkonge akkurat.

Men misforstå meg rett. Jeg har sansen for Nouris bidrag fremover jeg altså. Er mer misfornøyd med det han gjør defensivt innimellom.
Aldri mer Obos....

Ninja-Bob

Nouri har eit høgare nivå i år enn i fjor og eg tykkjer det er galskap å bytte han ut. Han og Braaten og Vega byrjar å få ting til saman, det er meir enn ein kan seie om venstresida. Nouri har gjort ein bedre figur enn Kristiansen, spør du meg. Mitt forslag til å få i gang venstresida er å få inn Skaanes for Haugen, men eg anar ikkje om han er i kampform endå etter skaden. Johansen er vel også småskada.

stigh

Traff vadim på butikken nå. Så han e ikke i Stavanger.

Men ikke lest at e skadet eller noe. Så litt sånn "mutt" ut

Go Up