• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Eliteserien 2025

Started by Petter Puddefjord, November 24, 2015, 09:54:01 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Petter Puddefjord

Har lekt litt med hvordan eliteserietabellen ser ut om 10 år. Her er min spådom:

1 Brann
2 Rosenborg
3 Viking
4 Vålerengen
5 Fredrikstad
6 Strømsgodset
7 Odd
8 HamKam
9 Aalesund
10 Tromsø
11 Steinkjer
12 Førde
13 Bodø/Glimt
14 Molde
15 Start
16 Sogndal
17 Kristiansund
18 Lyn

Jada, utvidet til 18 lag. Noen bedre forslag?
Da kan drittslengingen og latterliggjøringen starte. Kjør på!

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on November 24, 2015, 09:54:01 AMDa kan drittslengingen og latterliggjøringen starte. Kjør på!

Det kommer, men det viktigste først: Hva er tilskuertallene? Har vi bygget ut til 25.000?
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

November 24, 2015, 10:36:38 AM #2 Last Edit: November 24, 2015, 16:47:37 PM by krøvel vellevold
Medaljesluttspill:

1. Rosenborg for 11. sesong på rad.
2. Molde for 10. sesong på rad.
3. Viking
4. Godset
5. Odd
6. VIF

Nedrykkssluttspill:

7. Brann - vår beste plassering siden nedrykket i 2019.
8. Randaberg
9. LSK
10. Start
-----
11. TIL
12. AaFK

Edit: Skrivefeil
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gold-champions-sluttspill

1: Vikings ULTRA
2: Rosenborg
3: Molde Aker Football Club

Europa-league-sluttspill:
4a: Vålerengen
4b: Brann
4c: Start
4d: Stabæk

Royal Rubbish League ScandiBaltica-sluttspill:
5x: Kongsvinger
5y: Sogndal
5z: Strømsgodset

Relegation Champions HANDSHAKE FOR PEACE-league:
6: LSK
7: Tromsø
8: Odd

Taper av Relegation Champions HANDSHAKE FOR PEACE-league rykker rett ned etter tre interne møter, nest-siste møter dårligst scorede mål av to nederste klubber i Royal Rubbish League ScandiBaltica-sluttspill, hvorav taper møter vinner av SUPERCLUB-qualification OBOS-MASTERLEAGUE for trippeloppgjør (hjemme/borte/nøytral) for å avgjøre hvem som får spille i eliten. Vinner av Royal Rubbish League ScandiBaltica får spille i den absurde Scandinavia/Balticum-ligaen på vinterstid. Vinner av Europa-league-sluttspill får siste ledige plass i normal europacup, og vinner av Gold-champions-sluttspill tar seriegull og får den andre ledige CL-kvalikplassen ved siden av faste CL-kvalikrepresentant Rosenborg. Hvis dette også er Rosenborg får de bedre seeding i den påfølgende kvaliken i stedet. Flaggskip er flaggskip.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Jeg er veldig interessert i analysen for at 2 divisjonsklubben Førde har blitt et eliteserie lag i 2025. Har Petter Puddefjord slekt der oppe slik at følelsesmessige ting har slått inn her ?
Ellers veldig artig at Lillestrøm og Haugesund er eliminert. Noe gammelt hat som er grunnlaget for det ?
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Petter Puddefjord

Hei Gulløl

For det første ser jeg for meg at det om ti år er utvidet til 18 lag i Eliteserien. Når det gjelder Lillestrøm og Haugesund så er det litt tilfeldig. Lillestrøm har i flere år ligget stabilt i midtre/nedre sjikt av tabellen, det er ikke lenger den storklubben det var på slutten av 70- og utover på 80-tallet. Jeg tenkte at ressursgrunnlaget deres ikke er det største, og at de vil slite hvis/om de går ytterligere nedover. Haugesund burde nok fremdeles vært i Eliteserien, men noen "større" klubber sliter alltid. I år er en forholdsvis "stor" klubb som HamKam i 2. div., Lyn er fremdeles ikke friskmeldt etc. Det er bare et skudd i blinde, selvsagt, men jeg så for meg at det var kun en klubb i Rogaland (Viking), som Brann i Hordaland.
Førde er bare en forestilling om at den største "byen" (ja de har bystatus) i Sogn og fjordane etterhvert tar over hegemoniet til lille Sogndal. Jeg har også Steinkjer med i 2025. Lyn er også kommet opp innen 2025 i dette tankeeksperimentet.
Stabæk er ikke med, ei heller Sandefjord og Sarpsborg.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on November 24, 2015, 11:54:37 AM
Gold-champions-sluttspill

1: Vikings ULTRA
2: Rosenborg
3: Molde Aker Football Club

Europa-league-sluttspill:
4a: Vålerengen
4b: Brann
4c: Start
4d: Stabæk

Royal Rubbish League ScandiBaltica-sluttspill:
5x: Kongsvinger
5y: Sogndal
5z: Strømsgodset

Relegation Champions HANDSHAKE FOR PEACE-league:
6: LSK
7: Tromsø
8: Odd

Taper av Relegation Champions HANDSHAKE FOR PEACE-league rykker rett ned etter tre interne møter, nest-siste møter dårligst scorede mål av to nederste klubber i Royal Rubbish League ScandiBaltica-sluttspill, hvorav taper møter vinner av SUPERCLUB-qualification OBOS-MASTERLEAGUE for trippeloppgjør (hjemme/borte/nøytral) for å avgjøre hvem som får spille i eliten. Vinner av Royal Rubbish League ScandiBaltica får spille i den absurde Scandinavia/Balticum-ligaen på vinterstid. Vinner av Europa-league-sluttspill får siste ledige plass i normal europacup, og vinner av Gold-champions-sluttspill tar seriegull og får den andre ledige CL-kvalikplassen ved siden av faste CL-kvalikrepresentant Rosenborg. Hvis dette også er Rosenborg får de bedre seeding i den påfølgende kvaliken i stedet. Flaggskip er flaggskip.

Du er inne på noe her. Noen klubber har selvsagt fått nye navn:

Statoil Vikings Nord-Jæren, Aker FC, Sogndal Campusers, Klanen IF, IK Sør, Odd Fellow Telemark, Nest Eagles, Romerike SK og NFF Rosenborg Hele Norge.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Petter Puddefjord on November 24, 2015, 12:08:55 PM
Hei Gulløl

For det første ser jeg for meg at det om ti år er utvidet til 18 lag i Eliteserien. Når det gjelder Lillestrøm og Haugesund så er det litt tilfeldig. Lillestrøm har i flere år ligget stabilt i midtre/nedre sjikt av tabellen, det er ikke lenger den storklubben det var på slutten av 70- og utover på 80-tallet. Jeg tenkte at ressursgrunnlaget deres ikke er det største, og at de vil slite hvis/om de går ytterligere nedover. Haugesund burde nok fremdeles vært i Eliteserien, men noen "større" klubber sliter alltid. I år er en forholdsvis "stor" klubb som HamKam i 2. div., Lyn er fremdeles ikke friskmeldt etc. Det er bare et skudd i blinde, selvsagt, men jeg så for meg at det var kun en klubb i Rogaland (Viking), som Brann i Hordaland.
Førde er bare en forestilling om at den største "byen" (ja de har bystatus) i Sogn og fjordane etterhvert tar over hegemoniet til lille Sogndal. Jeg har også Steinkjer med i 2025. Lyn er også kommet opp innen 2025 i dette tankeeksperimentet.
Stabæk er ikke med, ei heller Sandefjord og Sarpsborg.

At Førde skulle kunne tatt over for Sogndal er nok vanskelig, men ikke umulig, men det hadde nok tatt mer enn 10 år. Tar tid å bygge supportere og klubb som ikke er der i dag.

Men hvorfor har du med Steinkjer?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Er Førde i TL noe mer utrolig enn Jerv i TL var for fem-seks år siden?

Gulløl

Synes veldig synd på Lyn som er plassert på siste plass. Lurer på om de har 20 000 tomme seter i 2025 også.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: krakra on November 24, 2015, 18:51:13 PM
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Det er forskjell på at de evt. skulle klare å komme seg opp én gang i TL mot det å etablere seg der og ta over for Sogndal.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Nixon on November 24, 2015, 21:19:58 PM

For sportens del hadde det vært atskillig bedre om Arendal klarte å somle seg opp i TL, og kranglet med Start om sørlandshegemoniet. Arendal som by er temmelig herlig, atskillig finere enn døllkjedelige Kristiansand. Ei heller har de en grusom havn som skjemmer ut halve sjøsiden.

Corran

Quote from: Spelaren on November 25, 2015, 09:34:32 AM
Quote from: Nixon on November 24, 2015, 21:19:58 PM

For sportens del hadde det vært atskillig bedre om Arendal klarte å somle seg opp i TL, og kranglet med Start om sørlandshegemoniet. Arendal som by er temmelig herlig, atskillig finere enn døllkjedelige Kristiansand. Ei heller har de en grusom havn som skjemmer ut halve sjøsiden.

I Arendal mener de at de har en stygg innseiling som er blitt totalt ødelagt de siste årene.
I så måte er vel Grimstad vel så fin og mer koselig enn Arendal
Konklusjonen kan da vel bil at vi håper i 2025 som er  Start bortevekk og Jerv og Arendal kriger om hegemoniet på Sørlandet Hadde jo blitt en kul "hatkamp"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on November 25, 2015, 13:31:01 PM
I Arendal mener de at de har en stygg innseiling som er blitt totalt ødelagt de siste årene.
Konklusjonen kan da vel bil at vi håper i 2025 som er  Start bortevekk og Jerv og Arendal kriger om hegemoniet på Sørlandet Hadde jo blitt en kul "hatkamp"

Nei, beholder helst Start pga at de er en langt mer interessant klubb fra en by som er langt mer interessant enn gørrdølle Grimstad. Fin liten tettstad, men Arendal mener eg stiller et par hakk høyere. Liker måten byen klamrer seg til bergene langs sjøen. Rotet meg, takket være en ambisiøs GPS, opp i noen gater oppi høyden og fikk plutselig Sandviken-vibber. Grimstad sentrum er liksom en parkeringsplass, noen enveiskjørte gater og et rart kryss. Og en oppskrytt pølsebod.

Torvanger

Hehe, man vet det er Silly Season når tråder som dette dukker opp!

Corran

Og enda verre at folk begynner med avsporede diskusjoner i den
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Spelaren on November 25, 2015, 14:36:23 PM
Quote from: Corran on November 25, 2015, 13:31:01 PM

Nei, beholder helst Start pga at de er en langt mer interessant klubb fra en by som er langt mer interessant enn gørrdølle Grimstad. Fin liten tettstad, men Arendal mener eg stiller et par hakk høyere. Liker måten byen klamrer seg til bergene langs sjøen. Rotet meg, takket være en ambisiøs GPS, opp i noen gater oppi høyden og fikk plutselig Sandviken-vibber. Grimstad sentrum er liksom en parkeringsplass, noen enveiskjørte gater og et rart kryss. Og en oppskrytt pølsebod.

Enig med at det er mye koselige gater der og en båttur inn elven er jo også meget koselig
Men grunnen for Jerv-Arendal er at det er mer kiving og hat mellom disse en mot Kristiansand og Start. I disse byene gikk det før (ikke nå lengre) busser til Start kampene så skikkelig hat oppgjør blir det aldri. De hører vel også til forskjellige fylker

Lasaron

Arendal er en fin by. Arendal er også en av byene i Norge som, sett i lys av folketall, lenge har gjort det svært dårlig på fotballfronten. Vi kan også nevne Harstad, Tønsberg, Larvik og Porsgrunn. Eller hva med Halden, Lillehammer, Gjøvik og Kongsberg?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 25, 2015, 16:18:30 PM
Brann-Rosenborg? Vet ikke. Vet ikke om de hater oss.

Har nå hatet oss inderlig før. I år har det nok vært nedverdigende å hate oss når vi har vært der nede. Men kanskje vi er gode nok til å bli hatet neste år ? ;)  Inntil videre får spillerne og supporterne bare synge videre på hater Molde by.

Samuel Sahim-Radlinger

Falkman

Brann-Vålerengen må jomed her! Personlig misliker jeg også RBK, Viking og Lillestrøm langt mer enn Odd, Kovacs/Fagermo-episoden rokker ikke ved det. Dette er lag jeg ikke unner noe som helst, og elsker at det går dårlig med.

Falkman

Quote from: Lasaron on November 25, 2015, 16:14:26 PM
Arendal er en fin by. Arendal er også en av byene i Norge som, sett i lys av folketall, lenge har gjort det svært dårlig på fotballfronten. Vi kan også nevne Harstad, Tønsberg, Larvik og Porsgrunn. Eller hva med Halden, Lillehammer, Gjøvik og Kongsberg?

Arendal er vel den største byen i Norge som aldri har hatt et lag i øverste divisjon. deretter følger Lillehammer og Kongsberg, tror jeg.

Gulløl

Askøy må ikke glemmes. Er helt oppe på 20 plass på listen av Norges største tettsteder.

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Arnevidar

Tror Molde er det eneste laget RBK har sett på som en stabil rival i nyere tid, og virkelig hater. Ellers er nok VIF-LSK og Brann-VIF ekte hatoppgjør. Ellers tror jeg ikke det er flere som gidder å hate hverandre.

Spelaren

Eg mener oppriktig Arendal vs Kristiansand er tøft nok. Litt Bergen/Oslo-vibber over det.

Spelaren

Kanskje vi kan få alle de fotballinteresserte asylsøkerne hit?

Go Up