• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningskamper 2016

Started by Gulløl, November 04, 2015, 21:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on February 14, 2016, 09:47:31 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:58:03 PM
Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:45:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:40:21 PMEr det virkelig unntaksvis, eller tipper du at det er unntaksvis? Altså at treningskampene ikke står i stil med hvor Brann ender på tabellen?

Jeg skal ta en gjennomgang av de siste 10 årene, så får vi "fasiten".
Så får krøvel ta de 90 årene før der. Spesielt de to tapene mot Frigg på treningsleiren i Kina i 1923 skapte uro i rekkene.

Da har min oldefar husket dårlig og blandet kampene med Frigg mot den tidligere Fragg, det danske storlaget fra Nybromøller.
For øvrig var overgangsvinduet sommeren 1923 preget av mye rot fordi daværende sportssjef Justus Bruun Hansen dro på hytten mens han lot telegramkorrespondansen seile sin egen sjø på kontoret i Bergen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Paldan on February 14, 2016, 15:21:17 PM
Ellers får dere unnskylde min pessimisme, men at Huseklepp (ferdig som toppspiller) og Barmen (ikke en profesjonell arbeidstager) er i en antatt førsteellever smaker av nedrykksstrid.

De fleste tippeligalagene har noen spillere i førstelaget som ikke holder middels tippeliganivå. Selv etter forsterkninger kommer vi garantert også til å ha noen plasser som som strengt tatt burde ha vært forsterket. Men det trenger ikke bety at vi rykker ned.

Med tre nye spillere kan vi få dette førstelaget:

Leciejewski
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
              Heltne Nilsen
               Ny - Haugen
          Ny - Hvilsom - Ny

Da har vi blant annet Skålevik, Huseklepp, Karadas, Larsen, Barmen, Skaanes og Grønner som innbyttere. Hvis de tre nye holder minst middels tippeliganivå (Ja, det er ennå en ganske stort hvis), er dette både et lag og en benk som bør holde oss greit over den verste nedrykkssumpen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

For øvrig har dette debattforumet udtvicklet seg til en ydterst lærerik historietime om fordums dagers season-forberedelser. :-)

Paldan

Rimelig enig i den analysen ja. Det er som du sier, et ganske stort hvis at vi klarer å hente ikke én, ikke to, men tre spillere på middels TL-nivå og oppover de siste ukene før seriestart. Nedrykksstrid betyr ikke at vi rykker ned, men at vi ligger i det sjiktet av tabellen gjennom sesongen.

OmOssSjølOgHansaøl

Vi har jo tre middels tippeligaspillere i sikte, jf. den parallelle diskusjonen i overgangstråden. :-)

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 14, 2016, 10:30:11 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 19:47:53 PMEn ren fasit vil man aldri få, men det er et klart mønster som tegner seg her. Eller?

For det første: Bra oppsett, Krøvel kunne ikke gjort det bedre!:)

Men, nei, jeg er ikke enig i det. For det første er jeg uenig i noen av årene i forhold til om forskjellen er stor nok. Og kom igjen! Tar du virkelig med 2015?

Og så er det noen andre momenter. Når man ikke ser på omstendighetene bak tallene så er de nærmest verdiløse. La oss ta et eksempel: Brann vinner mange kamper i oppkjøringen, men det er dårlige prestasjoner mot lag nedover i divisjonene i Norge og B-lag fra utlandet. Slike kamper har vi stort sett hvert år, noen år mer enn andre. Men når sesongen da begynner og vi gjør det dårlig er det for oss det året en bekreftelse på det vi fryktet i oppkjøringen, men noen år etter i din oversikt blir det "Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen". Men for mange gjorde det nettopp det.

Og så blir det på mange måter feil å overføre en sesong til en annen og trekke en konklusjon. For hvert år og hver spillerstall gir veldig ulike utgangspunkt. Noen år vet vi at vi har mye bedre spillere og stall enn det de viser, og at noen spillere gjerne er kjent for å spille dårlig i oppkjøringen. Slik det var i gullalderen for snart 10 år siden. Men kan vi si det samme i år? Er vi trygge på at stallen og spillrne i det hele tatt har det i seg å gjøre en god sesong? Det er et moment som spiller inn når folk er bekymret i 2016, og oversikten din har i så måte ikke en veldig beroligende effekt.

Jeg regnet med uenighet rundt noe og det er jeg med på, det er som jeg sa ingen fasit.

Håper på en kort eller ingen definisjonsdebatt av ordet "unntaksvis" og tør å påstå at det ikke skjer unntaksvis at sesongoppkjøringen ikke stemmer med tabellen når serien er ferdig.

De er ikke verdiløse, men jeg skjønner hvor du vil hen. Det som er problemet med oppkjøringen er at man ofte har skader, man hviler spillere, man har prøvespillere og man tester ut nye ting. Det samme gjør gjerne de andre lagene også og da blir de mer uten reell verdi.

Det er jo dog poenget mitt hele veien; Folk roper og hoier etter et tap i treningskamp mot Sogndal hvor vi mangler Piotr, Demidov, Skaanes, Barmen, Karadas og Larsen, etter en tøff treningsperiode, med flere nye spillere og spillere uten relasjoner. 4 av disse kunne fint også startet første seriekamp.

Oversikten bør ha en beroligende effekt i forhold til at det som vises i treningskampene er verdiløst som du selv sier, pga. omstendighetene.
Det betyr ikke at det nødvendigvis blir så voldsomt mye bedre når serien starter, men vi kommer garantert ikke til å se Brann så tannløse som de var i Sogndal i de første seriekampene. Da er det alvor og det kommer til å vises.

Dessuten er vi garantert ikke ferdige på overgansmarkedet og vi kan fortsatt få inn 2-3 spillere som kan gå rett inn å starte i første seriekamp.

Laget i går:

Horwath                                              Piotr
Hatakka                                               Nouri
Grønner                                               Demidov
Acosta                                                 Acosta
Vevatne                                               Kristiansen
Haugen                                                Haugen
Heltne Nilsen                                        Heltne Nilsen
Hvilsom                                               Barmen/Skaanes
Huseklepp                                            Huseklepp
Orlov                                                   Hvilsom
Skålevik                                               Skålevik

Vi kan fint stille med 5-6 andre spillere, et halvt lag, til seriestart. Da bekymrer jeg meg i alle fall ikke for at Sogndal-kampen ga et riktig bilde for hva som ventet i sesongen, når halvparten ikke engang var med. Dette er i tillegg uten forsterkninger.

Jeg mener ikke at jeg er trygg på at vi kommer til å gjøre bra i år, det kan fint bli nedre halvdel, men jeg er ikke bekymret ennå, historien har vist oss at det ikke er verdt det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on February 14, 2016, 14:13:59 PM
Stiller ikke de fleste med sine "b-lag" til kamper som dette?

Forøvrig blir det jo ofte sagt at vi er stinne av trening, og at det kan forklare en dårlig prestasjon. Men, er ikke alle norske lag "stinne" på denne tiden? 

Jo og det gjorde sitt til at det var en generellt dårlig kamp i går, fra begge lag, hvor Sogndal var noget mindre stinne i beina.

Hatleking

Korleis spelte Haugen? Var det lovande takter eller anonymt?

Vandji

Quote from: krakra on February 14, 2016, 16:04:39 PM

Helt enig i at Barmen og Piotr fremstår som useriøse her, ingen tvil om at de har "dritte på draget".

Jeg vil likevel stille spørsmål ved om ikke dette er en overreaksjon fra LANs side. Slik saken nå fremstår virker det som om spillerne rett og slett har glemt tiden og ikke dukket opp når spillermøtet startet.
Selv om det utvilsomt må være spillernes ansvar og dukke opp til rett tid, ville det jo ikke vært vanskelig å tatt en telefon, fått spillerne på plass og startet spillermøtet to minutter for sent.
Jeg forstår at LAN finner dette særdeles irriterende. Men med denne reaksjonen synes jeg han lager unødvendig støy i en tid der de fleste supportere er meget urolig for spillerlogistikken.

Kunne han ikke løst dette med å benke de to fra start i tillegg til bot eller lignende?

Her fremstår LAN istedetfor som en sutrete kjerring med PMS. I tillegg er dette etter min mening dårlig utøvd lederskap på denne tiden av sesongen da det har flere potensielt negative effekter innad i troppen.

Jeg ville også ønsket at Brann gikk ut i media med sin versjon all den tid de har lagt opp til spekulasjonene som nå har oppstått.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Nixon

Denne saken kunne vært lagt død allerede før kampen i går. Dette har vært en studie i dårlig mediehåndtering fra både spillere og ledelse.
Rød makt på Hansa!

OmOssSjølOgHansaøl

Dette er det perfekte tidspunktet å gi et tydelig signal til spillerne. I et tellende kamp bør vi ikke svekke laget ved å sette ut spillere som kan bidra på banen, men dette var tross alt en ubetydelig treningskamp. Jeg synes det er veldig bra at LAN slår ned på manglende seriøsitet og statuerer et eksempel.

Om dette hadde skjedd i Sogndal eller Bodø hadde det ikke vært tilsvarende medieoppmerksomhet, men sånn er det å spille for Brann. Det må både Barmen og Leciejewski forholde seg til.

Paldan

Klubben har håndtert det dårlig ved å la spillerne svare og ikke si noe selv, mens spillerne har håndtert det dårlig ved å si masse tull etter først ikke å ha sagt noe.

Men så til saken: Hvor stor tabbekvote har Kristoffer Barmen? Dette er ikke første gang, heller ikke andre gang, heller ikke tredje gang han svikter kollektivet og lager unødige problemer. Er det bare et spørsmål om at Brann ikke klarer å erstatte ham, eller viser klubben tålmodighet? Det kan argumenteres for at han burde vært ferdig som Brann-spiller.

Vandji

Quote from: Nixon on February 14, 2016, 16:27:22 PM
Denne saken kunne vært lagt død allerede før kampen i går. Dette har vært en studie i dårlig mediehåndtering fra både spillere og ledelse.

Det eneste som kan "frifinne" klubbens mediehåndtering er at denne saken er vesentlig mer alvorlig enn det spillerne gir uttrykk for.

aleksanderhjelleseth

Ro dere ned. Barmen Army er på vei til å tilbakebetale investeringen klubben har gjort i han, og eg tipper han kommer til å få en veldig god sesong i tl. At han skal sparkes eller selges er jo selfølgelig bare tull og helt meningsløst. En kvitter seg ikke med 1 av 3 midtbanespillere rett før seriestart for å statuere et eksempel.

krøvel vellevold

February 14, 2016, 20:23:21 PM #315 Last Edit: February 14, 2016, 20:30:12 PM by krøvel vellevold

QuoteDa har min oldefar husket dårlig og blandet kampene med Frigg mot den tidligere Fragg, det danske storlaget fra Nybromøller.
For øvrig var overgangsvinduet sommeren 1923 preget av mye rot fordi daværende sportssjef Justus Bruun Hansen dro på hytten mens han lot telegramkorrespondansen seile sin egen sjø på kontoret i Bergen.

Fragg? Det er ikke Boldcluben Fræk 1899 du tenker på? Disse var på bergensbesøk, men det var ikke før i 1924. Jeg siterer Morgenavisen mars 1924: "Det danske fodboldshold Boldcluben Fræk fra Ballerups Strandbymose, blev i gaar aftes for stærke for Brand i Lynturneringen i fodbold der afholdes paa Møhlenpris Sportsmandsplads i Weekenden. Det danske mesterhold trillede Bold i Floshatt med de tapre bergenske Drænge, og vant til slut 7-2 efter 2x5 min. Det hele blev en Opvisning i Artisteri og Trullerier vi sjelden har sett magen til i Bergenshus Stiftsamt. Brand fikk to Trødstemaal i Afslutningen ved Nygaards Batallions Fanebærer Absalon Beyer og Doctorsøn Conrad Abrahamsen. I Aften klokken 5 vil den Grande Finale gaa mellom nettop Fræk og deres Fruentimmerhold Fræke Piger."
Legg ned hele klubben!

Paldan

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 14, 2016, 20:13:58 PM
Ro dere ned. Barmen Army er på vei til å tilbakebetale investeringen klubben har gjort i han, og eg tipper han kommer til å få en veldig god sesong i tl. At han skal sparkes eller selges er jo selfølgelig bare tull og helt meningsløst. En kvitter seg ikke med 1 av 3 midtbanespillere rett før seriestart for å statuere et eksempel.

Det er jo ikke lenger snakk om å statuere et eksempel. Han har gjentatte ganger vist seg å ikke kunne innfinne seg med de samme tidene/reglene/kravene som resten av spillerstallen.

Når det er sagt, antar jeg jo at Brann aldri kommer til å gjøre noe så drastisk som å avslutte arbeidsforholdet eller sanksjonere på noen måte. Men er det bare av realpolitiske hensyn? For dette tror jeg LAN liker særdeles dårlig.

gjertm

Jeg mener bråket rundt Barmen og Piotr burde vært løst med EN GANG. Brann skulle sagt ting som de var og ikke laget en anledning for hele byen å spekulere. Spesielt tatt i betraktning hvem det var som var involvert. (Les Barmen)
http://www.ba.no/debatt/sk-brann/fotball/alle-pr-er-god-pr-hilsen-oss-i-brann/o/5-8-278957
Brann inside

Paldan

Fornuftig oppsummert, Gjert. Det er som Vandji sier over: Det som kan forklare det hele, er at saken er mer alvorlig enn Barmen sier. Ellers er det bare klønete og unødvendig støy i en krevende oppkjøring.

Finfin respons

Quote from: Paldan on February 14, 2016, 22:48:55 PM
Fornuftig oppsummert, Gjert. Det er som Vandji sier over: Det som kan forklare det hele, er at saken er mer alvorlig enn Barmen sier. Ellers er det bare klønete og unødvendig støy i en krevende oppkjøring.

Betenkelig sak dette. Det er ikke veldig god mediehåndtering, fordi Barmen har et slett rykte fra før av. Nå kan man jo si: det var bare forseintkomming/glemming av tiden (de satt og såg på tv. Sikkert Dr. Phil.) Og det burde kanskje vært sagt. Slik at de ble ferdig med det.  I stedet begynte ryktene begynt å gå.

Men faktum er at Barmen og Piotr med dette torpederte en kamp som kunne gitt viktige svar for Hvilsom i fremste ledd. I stedet måtte han til pers et sted der han ikke har noe å gjøre og ikke fikk vist seg frem. Det er en skandale fra ende til annen, og jeg forventer at spillerne får bot, og at de får forklart på en medmenneskelig men hard måte hele rekken av konsekvensene dette fikk.

I hodet til en kronisk forseintkommer (jeg snakker med en viss erfaring her) gir det mening å si: "Om bare noen hadde gitt beskjed til oss så hadde vi vært der på to minutt, kampen skulle jo begynne kl 1500, god tid tross alt") (og sånn generelt: "whats the big deal, tidsnevrotikere?").
Mens alle andre tenker: "Det var på sin plass å vrake dere fra troppen. Tullinger. Og i tillegg har du, Barmen, kanskje ødelagt Brann-karrieren til Hvilsom, fordi det var kanskje akkurat denne kampen han trengte for å spille seg skikkelig varm i kantrollen eller spissrollen. Derfor burde du skamme deg. Be og håp om at Hvilsom blir en suksess på tross av at du ødela grovt for hans muligheter til å vinne en plass i førsteelveren i denne viktige forsesongskampen."
Kanskje.

ostraume

Vi har jo fortsatt Mediegeniet Gorm som skal håndtere sånt som dette. Han løser nok dette, så snart han kommer hjem fra hytten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Finfin respons on February 15, 2016, 00:12:33 AM

Betenkelig sak dette. Det er ikke veldig god mediehåndtering, fordi Barmen har et slett rykte fra før av. Nå kan man jo si: det var bare forseintkomming/glemming av tiden (de satt og såg på tv. Sikkert Dr. Phil.) Og det burde kanskje vært sagt. Slik at de ble ferdig med det.  I stedet begynte ryktene begynt å gå.

Men faktum er at Barmen og Piotr med dette torpederte en kamp som kunne gitt viktige svar for Hvilsom i fremste ledd. I stedet måtte han til pers et sted der han ikke har noe å gjøre og ikke fikk vist seg frem. Det er en skandale fra ende til annen, og jeg forventer at spillerne får bot, og at de får forklart på en medmenneskelig men hard måte hele rekken av konsekvensene dette fikk.

I hodet til en kronisk forseintkommer (jeg snakker med en viss erfaring her) gir det mening å si: "Om bare noen hadde gitt beskjed til oss så hadde vi vært der på to minutt, kampen skulle jo begynne kl 1500, god tid tross alt") (og sånn generelt: "whats the big deal, tidsnevrotikere?").
Mens alle andre tenker: "Det var på sin plass å vrake dere fra troppen. Tullinger. Og i tillegg har du, Barmen, kanskje ødelagt Brann-karrieren til Hvilsom, fordi det var kanskje akkurat denne kampen han trengte for å spille seg skikkelig varm i kantrollen eller spissrollen. Derfor burde du skamme deg. Be og håp om at Hvilsom blir en suksess på tross av at du ødela grovt for hans muligheter til å vinne en plass i førsteelveren i denne viktige forsesongskampen."

Vandji

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 15, 2016, 09:27:11 AM
Quote from: Finfin respons on February 15, 2016, 00:12:33 AM

Hvilsoms låneavtale varer i 1,5 år. Med så få treningskamper det er lagt opp til burde det prioriteres å spille inn serielaget.

aleksanderhjelleseth

February 15, 2016, 09:59:26 AM #323 Last Edit: February 15, 2016, 10:10:12 AM by aleksanderhjelleseth
Treningskamper skal gi hele laget kamptrening, der å spille kamper er det viktigste. De 2-3 siste kampene er nok til å få satt en 11er. At forsvarsrekken samkjøres er mye viktigere enn om en spiss spiller som indreløper eller ving.
Får ikke håpe at Barmen og Leciewski sin dåvenskap fører til noe annet enn en muntlig advarsel (evt den straffen som som kollektivet mener er passende, de har vell et internt reglement for slike hendelser), en skal være forsiktig med å skape misnøye så nært seriestart. Noe sier meg at en furten leciewski ikke er en god leciewski, og han er tross alt vår største profil og vår beste spiller.

Når det gjelder Hvilsom skal jo de se han på trening nesten hver eneste dag, så mulighetene for å avgjøre om han er rett mann er mange.

Torvanger

Piotr og Barmen er to uvurderlige spillere, punktum, det er bare å se på Branns statistikk med og uten Barmen, så skjønner man hvor viktig denne spilleren er. De har begge fått sin straff og bør være med igjen for fullt under La Manga.

Paldan

Quote from: Torvanger on February 15, 2016, 10:31:16 AM
Piotr og Barmen er to uvurderlige spillere, punktum, det er bare å se på Branns statistikk med og uten Barmen, så skjønner man hvor viktig denne spilleren er.

Fullstendig irrelevant vel?

Belfort

Hvis den nye "vinen" som LAN ønsker og innføre med holdninger og seriøsitet skal ha noen form for troverdighet så bør det i dag munne ut i at Barmen sitt forhold til Brann avsluttes. Dette er en gutt som til stadighet dokumenterer at han ikke er villig til og ta jobben sin seriøst.

Nixon

I så fall er vel "den nye vinen" et litt uheldig ordvalg...
Rød makt på Hansa!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Belfort on February 15, 2016, 11:45:13 AM
Hvis den nye "vinen" som LAN ønsker og innføre med holdninger og seriøsitet skal ha noen form for troverdighet så bør det i dag munne ut i at Barmen sitt forhold til Brann avsluttes. Dette er en gutt som til stadighet dokumenterer at han ikke er villig til og ta jobben sin seriøst.

Og hvilke konsekvenser ville det fått for klubben og resten av spillergruppen?
Det hadde vært en overreaksjon av dimensjoner.

Belfort

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 15, 2016, 11:54:42 AM

Og hvilke konsekvenser ville det fått for klubben og resten av spillergruppen?
Det hadde vært en overreaksjon av dimensjoner.

På ingen måte. Er viktig nå og skape en presedens til spillergruppen. Nok er nok!

Corran

Herregud som dette blir helt dradd ut av alle proposisjoner da
Spillerne dret seg ut og fikk en kamp på tribunen som advarsel/straff. Done deal ikke noe mer å stresse med
Og at Barmen kan ha ødelagt Hvilsom sin Brann karriere blir jo fullstendig latterlig. Men personlig stusset jeg litt over at ikke LAN puttet Orlov inn for Barmen og Hvilsom på topp.
Tror Orlov passer vel så godt der og så hadde Hvilsom fått litt spilletrening på topp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Elles må eg innrømme at eg hadde venta meir av Hvilsom så langt. Jada, det er ikkje så mange kampar han har spelt. Jada, han spelte på midtbana i førre kamp. Likevel er det noko grunn til bekymring. Me skal sjølvsagt gje han meir tid, for dette er mannen (i tillegg til evt Orlov) som kjem til å vere spissen vår i år. La oss håpe det er ei lita innkøyringsperiode før han verkeleg slår til.

Vandji

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 15, 2016, 09:59:26 AM
Treningskamper skal gi hele laget kamptrening, der å spille kamper er det viktigste. De 2-3 siste kampene er nok til å få satt en 11er. At forsvarsrekken samkjøres er mye viktigere enn om en spiss spiller som indreløper eller ving.
Får ikke håpe at Barmen og Leciewski sin dåvenskap fører til noe annet enn en muntlig advarsel (evt den straffen som som kollektivet mener er passende, de har vell et internt reglement for slike hendelser), en skal være forsiktig med å skape misnøye så nært seriestart. Noe sier meg at en furten leciewski ikke er en god leciewski, og han er tross alt vår største profil og vår beste spiller.

Når det gjelder Hvilsom skal jo de se han på trening nesten hver eneste dag, så mulighetene for å avgjøre om han er rett mann er mange.

Jeg forstår ikke at det skal være viktigere å sette et forsvar enn at spissene/vingene våre skal gå til sesongen med selvtillit. Selvtillit får man først og fremst ved å prestere i sin foretrukne posisjon. Det er også viktig for lagets samhandling at spillerne er mest mulig samspilt.

Men for all del, viktig at forsvaret sitter også.

Torvanger

Vas fra ende til annen.

aleksanderhjelleseth

Visst to midtstoppere kommuniserer dårlig eller missforstår hverandre blir ofte konsekvensene større enn hva tilfellet er visst ving/spiss har dårlig kommunikasjon. I defensivt spill har du kortere tid på å ta en avgjørelse enn hva en angreps eller midtbanespiller har. Derfor mener eg det er klokt å bevisst samkjøre det defensive så tidlig som mulig. Klare rollefordelinger å kjennskap til hvordan makkeren beveger seg/ tenker er et must for et forsvar. Komplementære ferdigheter er også et stort pluss. Mener EG.

Torvanger

Quote from: Hatleking on February 15, 2016, 12:18:59 PM
Elles må eg innrømme at eg hadde venta meir av Hvilsom så langt. Jada, det er ikkje så mange kampar han har spelt. Jada, han spelte på midtbana i førre kamp. Likevel er det noko grunn til bekymring. Me skal sjølvsagt gje han meir tid, for dette er mannen (i tillegg til evt Orlov) som kjem til å vere spissen vår i år. La oss håpe det er ei lita innkøyringsperiode før han verkeleg slår til.

Min innvending mot Hvilsom er at han virker litt veik i duellene. En spiller med den fysikken og med brukbart antall centimeter over bakken, forventer man gir litt mer juling.

Belfort

Quote from: Torvanger on February 15, 2016, 14:08:16 PM

Vas fra ende til annen.

Godt og vite at du mener slikt er akseptabelt.

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 15, 2016, 14:08:58 PM
Visst to midtstoppere kommuniserer dårlig eller missforstår hverandre blir ofte konsekvensene større enn hva tilfellet er visst ving/spiss har dårlig kommunikasjon. I defensivt spill har du kortere tid på å ta en avgjørelse enn hva en angreps eller midtbanespiller har. Derfor mener eg det er klokt å bevisst samkjøre det defensive så tidlig som mulig. Klare rollefordelinger å kjennskap til hvordan makkeren beveger seg/ tenker er et must for et forsvar. Komplementære ferdigheter er også et stort pluss. Mener EG.

Men forsvaret vårt er vårt mest samspilte og innspilte lagdel. Angrepet vår minst innspilte. Forsvaret har også bevist at de duger på OBOS-nivå, noe angrepet strengt tatt ikke har.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Quote from: dudo on February 15, 2016, 14:17:11 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on February 15, 2016, 14:08:58 PM

Men forsvaret vårt er vårt mest samspilte og innspilte lagdel. Angrepet vår minst innspilte. Forsvaret har også bevist at de duger på OBOS-nivå, noe angrepet strengt tatt ikke har.

Ja for all del. Men er et forsvar samspillt etter 4mnd uten samspill? Angrepet må selfølgelig få relasjonene til å sitte, det er derfor vi trenger forsterkninger ASAP.

krakra

Quote from: Corran on February 15, 2016, 12:05:04 PM
Spillerne dret seg ut og fikk en kamp på tribunen som advarsel/straff. Done deal ikke noe mer å stresse med
Og at Barmen kan ha ødelagt Hvilsom sin Brann karriere blir jo fullstendig latterlig. Men personlig stusset jeg litt over at ikke LAN puttet Orlov inn for Barmen og Hvilsom på topp.
Tror Orlov passer vel så godt der og så hadde Hvilsom fått litt spilletrening på topp

Det var Skålevik som skulle starte som spiss som Sogndal.

Vandji

Da var denne lagt død. Heldigivs.
Synes fortsatt det var dårlig håndtert av Brann både med tanke på mediahåndtering og at to viktige spillere gikk glipp av viktig kamptrening.

http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/de-glemte-tiden-det-la-ikke-noe-mer-bak/s/5-8-279563

krakra

Barmen bagatelliserer fortsatt syns jeg. De kom ikke for sent. De ble ringt opp da de ikke hadde møtt opp i det hele tatt og gitt beskjed om at de ikke trengte å komme.

Jeg syns det er helt greit at de mister viktig kamptrening når de ikke klarer å komme seg på kampmøtet. Det er jo ikke noe poeng å snakke om gode holdninger hvis man bare ser i mellom fingrene på slikt tull.

Nixon

Men historien har i alle fall vist at Soltvedt må være fysisk til stede på alle reiser som laget gjør. For det kan jo virke som at klubben er handlingslammet kommunikasjonsmessig før Soltvedt har sett "spillerne i øynene og snakket skikkelig"...
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

February 16, 2016, 00:39:59 AM #343 Last Edit: February 16, 2016, 00:41:57 AM by Finfin respons
Quote from: Corran on February 15, 2016, 12:05:04 PM

Hører vi ikke historier om Brann-flopper som siden gjør det stort og selges for mangfoldige millioner? Ballen er rundt, og hver dag og hver situasjon er viktig i et menneskeliv. Om man slår igjennom som ny i en stall kan være tilfeldigheter, hard innsats, flaks eller godt fotballfaglig lagarbeid fra de rundt: fra trener til oppmann til medspillere. Denne gangen fikk Barmens problem konsekvenser for Hvilsom, og ingen av oss vet hvordan det ville gått med karrieren hans om Hvilsom hadde spilt kant og satt 3 mål mot Sogndal. Kampen ble helt annerledes enn den kunne blitt, og det ble denne tråden på forumet også. Overskriftene. Partoutkortsalget. Barmen har forandret verdens gang. Det er ikke til å komme unna. Hvilsom fikk en drittkamp, og var den dårligste på banen. Det er dette jeg mener med konsekvenser.

Som krakra påpeker to poster over: Barmen bagatelliserer fremdeles. Han har en holdningsutfordring.
Jeg har tatt til orde for bot, men selvsagt ingen oppsigelse.

Litt kvalifisert tipping her om hvilke mekanismer som gjør seg gjeldende: Barmen har en sterk i-nuet-personlighet som går i tospann med en forseintkommingstendens (Han  S E R  på "Dr. Phil" med Piotr og ingenting i hjernen hans gjør ham så urolig i kroppen av at noe er galt slik at han f.eks. kikker på klokken). Det er ikke den verste lasten man kan ha. Men dessverre for Barmen: Forseintkommingstendensen må han jobbe holdningsmessig målrettet med hver eneste dag resten av livet. Han kommer fremdeles til å slite med det faktum at tiden går, ikke bare i morgen, men om to uker, og om to år. Forhåpentligvis forbedrer han holdningene sine en god del, og uten å miste den sterke tilstede-i-nuet-personligheten han har, og som gjør han til den spilleren og straffeskytteren han er.

Og la det være sagt: Barmen er en av mine favorittspillere i stallen, og den jeg har størst forventninger til i årets sesong. Jeg vil ham bare vel, og håper derfor han fikk/får bot.
Kanskje.

Torvanger

Tilbake på sporet:

Kamp mot Aasane på fredag, jeg tipper det blir en match der absolutt alle får forsøke seg, litt pga kvaliteten på motstand, litt pga at det straks er avreise til La Manga og garantert også litt pga at underlaget i Vestlandshallen neppe er det aller beste. (er vel noe luggete og tørr)

Tom C

Aldri mer Obos....

Kagain

Skulle ikke BT eller BA sende kampen på stream eller har jeg bare drømt?

Finfin respons

Treningskamp-bonansa:
Brann skal spille 4 treningskamper før det braker løs. Vi får nok se ulike konstellasjoner, ikke minst utenom stammen i laget. Men hvilke spillere passer best sammen? Jeg forutsetter at stammen i laget er begrunnet både i fotballferdighet og at spillerne komplementerer hverandre på en nyttig måte - hvem fungerer sammen? Hva er stammen? Mitt forslag:
            x - Acosta - Demidov - x
             Barmen-SHN-Haugen
                 x - Skålevik - x
Benkestammen aka superinnbyttere: Azar, Huseklepp. Alle andre kjemper om de ledige plassene.

Den mest omdiskuterte i denne stammen er vel Skålevik. Jeg begrunner hans faste plass på spissplass med hans dokumenterte evne til å strekke motstander, som er en viktigere ferdighet enn å være den som selv scorer, men som kompletterer og skaper rom for de 4 andre angriperne, og dermed hele fotballsystemet til LAN.

Vil dere se en annen stamme? Hvilke kombinasjoner vil dere se i treningskampene?
Jeg vil se Grønner som høyreback, Hattaka som stopper (en gang til - det var som stopper han var best mot Sogndal), Remi Johansen som indreløper, Orlov som venstrekant, og Haugen som høyrekant.
Kanskje.

posemedsnopi

Quote from: Finfin respons on February 17, 2016, 22:26:46 PM
Treningskamp-bonansa:
Brann skal spille 4 treningskamper før det braker løs. Vi får nok se ulike konstellasjoner, ikke minst utenom stammen i laget. Men hvilke spillere passer best sammen? Jeg forutsetter at stammen i laget er begrunnet både i fotballferdighet og at spillerne komplementerer hverandre på en nyttig måte - hvem fungerer sammen? Hva er stammen? Mitt forslag:
            x - Acosta - Demidov - x
             Barmen-SHN-Haugen
                 x - Skålevik - x
Benkestammen aka superinnbyttere: Azar, Huseklepp. Alle andre kjemper om de ledige plassene.

Den mest omdiskuterte i denne stammen er vel Skålevik. Jeg begrunner hans faste plass på spissplass med hans dokumenterte evne til å strekke motstander, som er en viktigere ferdighet enn å være den som selv scorer, men som kompletterer og skaper rom for de 4 andre angriperne, og dermed hele fotballsystemet til LAN.

Vil dere se en annen stamme? Hvilke kombinasjoner vil dere se i treningskampene?
Jeg vil se Grønner som høyreback, Hattaka som stopper (en gang til - det var som stopper han var best mot Sogndal), Remi Johansen som indreløper, Orlov som venstrekant, og Haugen som høyrekant.

Grønner spilte høyreback en kamp under Norling. Var skandaløst dårlig, og ga uttrykk for at han mislikte sterkt å spille der.

aleksanderhjelleseth

Finfin e loco! Tror de fleste spillere ikke liker å prøve ut nye og relativt ukjente posisjoner og roller så kort tid før seriestart. Eller i det hele tatt. Men eg liker stilen din.

Go Up