• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Steffen Lie Skålevik

Started by Torvanger, August 14, 2015, 21:11:26 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Dang er ganske sikkert ikkje dårlegare enn Skålevik, men eg vil henta frå ei høgare hylle
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on July 14, 2017, 00:56:17 AM
Beklager, men det er enten obos eller krepsefiske. Eliteserienivå er det i alle fall ikkje.

Steffen bærer preg av lite kamptrening, men virket langt kvikkere igår, mot slovakene. Man ser det på Skaanes også, at han har tapt seg grunnet benksliting. Tipper Grønner også har gått ned et par hakk i kvalitet.

Corran

Synes Skålevik var dårlig i går og jeg. Kom seg litt defensivt utover kampen men hjelpeløs framover og sjansen han fikk tok han dårlig vare på
Skaanes var mye friskere vil jeg si
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Skålevik er ikke noe ving.
Han skal spille sentralt i et lag som ikke sparker altfor mange lange høye baller opp til en som står feilvendt helt alene på topp.

Torvanger

July 14, 2017, 17:47:48 PM #154 Last Edit: July 14, 2017, 20:31:12 PM by Torvanger
Generelt er Branns midtspissalternativer, bortsett fra Børven, for dårlig til å behandle ball. Ballmottak og teknikk er ikke mye å hoppe i taket av, hverken på Orlov, Skålevik eller Karadas, som har teknisk repertoar på linje med en trestokk.  Børven jobber og løper for lite, derfor er ikke han en utfordrer, så det er åpenbart at Brann bør få inn en mer allsidig midtspiss, som er i stand til å ta imot ball i trengte posisjoner og som kan drible seg fri og skape sjanser selv.

Ninja-Bob

Eg trur og håpar at me kjem til å sjå meir av Børven utover sommaren og hausten.

Spelaren

Ifølge iTromsø.no har Viking henvendt seg til oss mtp Skålevik. (abo-sak)
Leie, men skal ha fått avslag, vurderer nå kjøp.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Viking-fikk-nei-av-Brann-Vurderer-disse-som-Adegbenro-erstattere-240421b.html

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ingen skal påstå at Viking går bananas på overgangsmarkedet for alle millionene de kommer til å få inn. Tviler på at Skålevik blir veldig dyr. For han kan det sikkert være greit å prøve noe nytt, men jeg må si at jeg ikke hadde trodd at han skulle få en ny klubb i den øverste divisjonen.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Er vel kanskje derfor Viking vurderer et kjøp. Altså at siden Skålevik er en billig type så kan de ta risikoen med bomkjøp på han siden de ikke fikk til et lån.

Det store spørsmålet er: får Skålevik fisket kreps der nede i Stavanger (om han blir hentet da)

Gulløl

Quote from: Kagain on August 15, 2017, 16:19:30 PM
Det store spørsmålet er: får Skålevik fisket kreps der nede i Stavanger (om han blir hentet da)

Neppe. Men har han interesse for storfe, svin og høns er det muligheter for det ut på Jæren bygda : )
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Kanskje han dermed blir inspirert og gjør sitt til at Lie-gruppen finner nye måter å tjene penger på...

Spelaren

Quote from: Nixon on August 15, 2017, 16:01:47 PM
...men jeg må si at jeg ikke hadde trodd at han skulle få en ny klubb i den øverste divisjonen.

Spørs jo kor lenge det varer.  :)

osoerli

Eg var redd vi måtte gi Skålevik til Nest for å spara lønsmidlar. Klarar me selgja til Viging for 1-2 mill så er det ein no-brainer.

osoerli

Hadde me visst dette før burde me prøvt eit bytte. Skålevik, Grønner + 5 mill for Adegbenro.

Kagain

Det hadde ikke vært dumt, men tror nok uansett at med tanke på lønnsmidler og slikt hadde RBK trukket det lengste strået uansett. Om Brann i det hele tatt hadde klart å skrape sammen 5 mill.

Torvanger

Steffen blir ikke brukt på plassen han er best, midtspiss, ergo bør han få mulighet til å prøve seg annetsteds enn i Brann. Han er like ubehjelpelig som Orlov hadde vært, på venstreflanken, jeg fatter ikke hva LAN tenker på, når han i 9 av 10 tilfeller, plasserer Skålevik der, når han en sjelden gang blir brukt.

Belfort

Quote from: Torvanger on August 16, 2017, 07:41:35 AM
Steffen blir ikke brukt på plassen han er best, midtspiss, ergo bør han få mulighet til å prøve seg annetsteds enn i Brann. Han er like ubehjelpelig som Orlov hadde vært, på venstreflanken, jeg fatter ikke hva LAN tenker på, når han i 9 av 10 tilfeller, plasserer Skålevik der, når han en sjelden gang blir brukt.

Laget skriker etter kantspillere når man plasserer Skålevik på kant. Bør jo definitivt bety at det jobbes med kant spillere

Falkman

Quote from: osoerli on August 15, 2017, 19:44:12 PM
Hadde me visst dette før burde me prøvt eit bytte. Skålevik, Grønner + 5 mill for Adegbenro.

Så Skålevik og Grønner er verdt 10 mill tilsammen?

Spelaren

Quote from: Falkman on August 16, 2017, 08:49:36 AM

Det er jo ingen som sier at vi by 15 millioner? Verken Viking eller Rbk vil ut med overgangssummen.

Gulløl

Kan vel ikke stemme at Brann har krevd flere millioner for Skålevik ?

Klipp fra BT:

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Skålevik har i år prestert på nivå med Remi Johansen i fjor. Snakk om holdningsendring i forhold til overganger.

Nå har Brann 19 utespillere, inkludert Bildøy, og mindre enn 12 timer til å hente spillere på. Når det først er blitt sånn er det nok fornuftig å presse prisen opp. 17-18 utespillere resten av sesongen kan bli tynt. Man kan selvsagt fylle på med spillere fra B-listen, men praksisen til LAN sålangt gjør at det vil overraske.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Quote from: Falkman on August 16, 2017, 08:49:36 AM

Nei! Eg tenkte litt tidlegare i overgangsvinduet. Ein Grønner som kan bidra til å tetta igjen bak kunne vera det som berga plassen til Viking.  Trur nok Viking kunne vera interessert i det, før Rosenborg baud 15 mill.

SK

Quote from: Gulløl on August 16, 2017, 10:09:03 AM
Kan vel ikke stemme at Brann har krevd flere millioner for Skålevik ?

Klipp fra BT:

Hvis dette stemmer, er det for dårlig av Soltvedt & Co. Greit at vi ikke skal selge for knapper og glansbilder, men vi trenger vel ikke å bli det nye Tromsø heller.

Buljongmannen

Gulløl

Lillejord SKAL som agenten til Skålevik vite om kravet på flere millioner stemmer. Her kommenterer han til avisen som at han ikke vet og refererer til "at om det stemmer er det en formidabel sum". Men han gjør det vel for at det er en fordel for hans sak.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Det blir i det hele tatt spennende å se hva (om noe) som skjer hvis Skålevik blir værende i Brann. Lillejord er jo troene til å fyre opp med litt misnøye. Vil nesten si at han begynner så smått allerede når han sier "Hvis tallene du referer til stemmer, er det en formidabel sum for en spiller som har vært på banen i 164 minutter denne sesongen. Det må bety at Brann har store planer for Skålevik, og at han får betydelig mer spilletid i høstsesongen"

Lillejord er jo troende til å gå ut i pressen om noen månedere og si at "vi ble forespeilet mye spilletid for Skålevik, og det ble det ikke" selv om det bare er noe han har funnet på selv.

Torvanger

Jeg har fått høre fra en som vet, at Branns politikk er enten å selge til utlandet eller OBOS, ikke til andre lag i Eliteserien, derfor er Skålevik til Start en opsjon og Viking uaktuelt. Men å kjøpe av Eliteserielag, det er uproblematisk.

SK

Quote from: Torvanger on August 16, 2017, 19:25:42 PM
Jeg har fått høre fra en som vet, at Branns politikk er enten å selge til utlandet eller OBOS, ikke til andre lag i Eliteserien, derfor er Skålevik til Start en opsjon og Viking uaktuelt. Men å kjøpe av Eliteserielag, det er uproblematisk.

Helt håpløst i så fall. Hvorfor skal det være problematisk å selge til bunnlag som vi ikke kjemper mot, hvis det ellers er god pris for spillere som ikke er viktige for oss ? Vi har ikke økonomi til å ha slike nykker. Salg til Eliteserieklubber må vurderes på case for case-basis.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 16, 2017, 19:25:42 PM

Ville vært den dummeste policyen jeg noengang har hørt om, i så fall. Vi skal heller ruge på spillere vi ikke har bruk i stedet for å selge for millionbeløp til bunnlag i ES? Idioti.

krakra

Det kan jo dreie seg om lån. F.eks. at man ikke vil leie ut til Sarpsborgs. Men i utgangspunktet høres det idiotisk ut. Det må jo være mulig å vurdere fra sak til sak. Var jo også en greie at en av grunnene til at vi ikke hentet Huse var at vi ikke  ville dekke hele lønna og dermed frigjøre lønnsmidler for Haugesund

Torvanger

"Det gjør de. Vil ikke la han gå til eliteklubb. Kun obos", stod det på meldingen. Man kan gå ut fra at den politikken er gjengs for alle Brannspillere.

Billy Elliott

Soltvedt er livredd for Viking i nedrykkskampen.

Torvanger

Ull Kisa - Start om 13 min på Eurosport, med Steffen fra start.

Nixon

Gikk han rett inn på laget? Ikke dårlig!
Rød makt på Hansa!

Belfort

Torvanger

Klassisk, hodestuss på presist innlegg. Gode innleggsføtter på Start.

Belfort

Quote from: Torvanger on August 17, 2017, 18:11:59 PM
Klassisk, hodestuss på presist innlegg. Gode innleggsføtter på Start.

Daniel Aase, spennende ving

krakra

August 17, 2017, 19:06:09 PM #187 Last Edit: August 17, 2017, 19:08:45 PM by krakra
Tror Skålevik kan bli en god Eliteseriespiss hvis han blir satset på av en klubb som bruker ham rett. Han har en nese for mål, fart og aggressivitet. De viste han i fjor med begrenset spilletid, på et lag som ikke skinte offensivt. I år har han knapt spilt, og når han har spilt har det vært på kant. At Sarpsborg kom med en konkret henvendelse er faktisk et kvalitetstegn.

ostraume

Kan være du har rett i det. Han fikk dog sjansen borte mot Stabæk, uten å ta den. Bare en kamp selvsagt, men likevel...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Midtspissplassen til Brann er den minst trygge av alle, LAN gir ikke kandidater mye tid.

Lasaron

Quote from: Torvanger on August 17, 2017, 20:42:14 PM
Midtspissplassen til Brann er den minst trygge av alle, LAN gir ikke kandidater mye tid.

Ja, det er eneste posisjon han ikke har praktisert klippekort på. Nå har den lille benkingen av Gilli og vrakingen av Nouri vist at han kanskje har fått litt lavere terskel for å inndra andre klippekort også.

Superjack

Steffen er midtspiss, har prestert bra på Obosnivå, ikke tatt nivået i TL når han har fått sjansen. Greit å låne han ut til Start ut sesongen.  Børven og Orlov er bedre og før i køen om den ene spissplassen. Ikke er det EL eller cup å spre ut spilletid på heller. 11 kamper igjen i TL og utsikter til
minimalt med spilletid. Ikke noe å grine over. Eller er jeg helt enig med å ikke selge til gibort pris til ES konkurrenter. Iaølefall ikke når vi har kamper igjen mot dem. Har vært konstant syting om at folket på Stadion har solgt for billig. Nå lar de ikke spillerne gå til komkurrenter til knapper og glansbilder, så er det feil det også.
i taper ALDRI!

Lasaron

Dette med at de ikke vil selge til konkurrerende klubber, og at det liksom er teit å se på Viking som en konkurrent. Kan det tenkes at de ser litt lengre frem enn dette halvåret? At Viking kanskje kan bli bedre neste år?

blobby winters

Selv om Obos holder lavere tempo og standard kan Start likevel være et bedre alternativ for Steffen.
Jeg tror det er bedre for han å komme til en klubb som vinner mesteparten av kampene sine og Steffen kan få mange muligheter og score mange mål, i stedet for å slite i bunn av Eliteserien og kanskje slite med å score mål.

Torvanger

Med tanke på spillere som kunne ha styrket Brann, Starts Thomas Zernichow er en briljant spiller, med den mest følsomme pasningsfoten, jeg har sett siden Kvisvik. Kvikk, teknisk og løpssterk er han også. Artvaker til Haugens plass, om Fredrik forsvinner?

krakra

Quote from: Superjack on August 17, 2017, 20:54:01 PM
Steffen er midtspiss, har prestert bra på Obosnivå, ikke tatt nivået i TL når han har fått sjansen. Greit å låne han ut til Start ut sesongen.  Børven og Orlov er bedre og før i køen om den ene spissplassen. Ikke er det EL eller cup å spre ut spilletid på heller. 11 kamper igjen i TL og utsikter til
minimalt med spilletid. Ikke noe å grine over. Eller er jeg helt enig med å ikke selge til gibort pris til ES konkurrenter. Iaølefall ikke når vi har kamper igjen mot dem. Har vært konstant syting om at folket på Stadion har solgt for billig. Nå lar de ikke spillerne gå til komkurrenter til knapper og glansbilder, så er det feil det også.
Uenig i alt du skriver. Skålevik har ikke hatt gode involveringer i år, men i fjor var det gode kamper. Både innhopp og fra start. Han tok nivået flere ganger da.  I år har naturligvis prestasjonene "Når han har fått sjansen" vært preget av manglende spileltid og timing på når han fikk sjansen. Det var en kamp der du nesten kunne pekt på hvem som helst og sagt at de ikke holder nivået. Hvis du skulle basert det på den ene kampen.

En million for en backup er ikke gi-bortpris. Det er penger som godt drevne klubber klarer å hente gode spiller for hvis de har oversikt. Det hadde åpnet for en spiss til Brann, eller en indreløper. Vi er så blakk at vi trenger Mohn-hjelp for å signere gamle, helt ordinære bosmanspillere. Da sier man ikke nei til 1 million for en backup med åtte kamper, hvorav en har vært fra start. Er man så sykt redd for at han skal løfte Viking til medaljestrid neste år er det jo rart han ikke har fått spille mer her.

Så du mener det er selvmotsigende å klage på at Brann får for lite for spillerne sine, og samtidig klage på at man låner han ut gratis istedenfor å få én million for ham?

ostraume

Hvis Skålevik hadde blitt solgt så måtte han vel bli erstattet? Det koster jo. Skålevik er en grei lokal squad-player. Er ikke det greit å beholde?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Brann har vel etter alle solemerker lagt inn i avtalen, at dersom man får flere skader på midtspisser, så kan Skålevik hentes tilbake.

krakra

Quote from: ostraume on August 18, 2017, 08:49:48 AM
Hvis Skålevik hadde blitt solgt så måtte han vel bli erstattet? Det koster jo. Skålevik er en grei lokal squad-player. Er ikke det greit å beholde?
Vi beholder ham jo ikke. Han er sendt på lån. Hadde vi fått 1 million kunne vi erstattet ham allerde nå, i verste fall i neste vindu uten å være svekket i forhold til dagens situasjon. En million skal gi gode muligheter til å hente potensielle kvalitetsspillere. Dersom man er gode på spillerkartleggingen.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 18, 2017, 08:53:01 AM
Brann har vel etter alle solemerker lagt inn i avtalen, at dersom man får flere skader på midtspisser, så kan Skålevik hentes tilbake.

Er det lov å gjøre utenom overgangsvinduene?
Rød makt på Hansa!

Go Up