• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Steffen Lie Skålevik

Started by Torvanger, August 14, 2015, 21:11:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erifos

Quote from: Nixon on August 18, 2017, 09:00:00 AM
Quote from: Torvanger on August 18, 2017, 08:53:01 AM
Brann har vel etter alle solemerker lagt inn i avtalen, at dersom man får flere skader på midtspisser, så kan Skålevik hentes tilbake.


Er det lov å gjøre utenom overgangsvinduene?


Selvfølgelig ikke.

Overgangsvinduet gjelder for alle. I.e. Steffen Lie Skålevik kan tidligst spille offisiell kamp for Brann 8. januar 2018.

olebrann3

I en periode er det vell mulighet til å hente spillere som er ikke har kontrakt andre steder.
Slik som sogndal gjorde med Wæhler.

Kagain

Noen som husker hva Brann betalte for Skålevik da de hentet han tilbake fra Nest?

Lasaron

Quote from: olebrann3 on August 18, 2017, 18:42:41 PM
I en periode er det vell mulighet til å hente spillere som er ikke har kontrakt andre steder.
Slik som sogndal gjorde med Wæhler.



Det er et eller annet med at innenfor en 12-månedersperiode, eller kalenderår, eller noe lignende, kan man bare spille for to forskjellige klubber. Uansett, når Wæhler signerte for Sogndal var det gått så og så lenge siden han spilte for en annen klubb.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

Skålevik med nytt mål, utligning til 1-1 hjemme mot Tromsdalen, like før pause.

Alzheimer/Silverspurs

Spelte treningskamp mot Sandefjord i dag. Tapte 1-2, men det var Skålevik som putta.

Billy Elliott


krakra

På tre kamper har han scoret mer for Start enn han gjorde på høsten for oss i OBOS. Var vel ti kamper fet

Torvanger

Påstand: Midtspissene til Brann får ikke nok ro på seg til å prestere. Skålevik har ikke hatt ro i noen kamper i år, ei heller  Børven. Orlov er vel den eneste som hat vært ok med dette i år, men det kan jo ha sammenheng med at han vet at han er borte etter sesongslutt, skuldrene er kanskje lavere.

krøvel vellevold

Ikke noe nytt at lokale spisser presterer bedre i 1.divisjon enn i Brann.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Ikke glem at Skålevik hadde 6 mål og 1 assist på 869 min i elitseserien i fjor. Det er da godkjent. Spilte vel kun én eneste 90 minutter.
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Quote from: Torvanger on September 03, 2017, 17:53:21 PM
Påstand: Midtspissene til Brann får ikke nok ro på seg til å prestere. Skålevik har ikke hatt ro i noen kamper i år, ei heller  Børven. Orlov er vel den eneste som hat vært ok med dette i år, men det kan jo ha sammenheng med at han vet at han er borte etter sesongslutt, skuldrene er kanskje lavere.


Påstand: Det er sannsynlegvis lettare å scora i Obås enn Eliteserien.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Ny spådom: Start rykker opp. Henter Skålevik. Forsterker laget ytterligere. Skålevik benkes.
Rød makt på Hansa!

SeLyren

Nok en påstand: Vi trenger ikke spisser, vi kunne like gjerne spillt med Acosta der fremme. Eg skulle gjerne sett Skålevik som 1 av 2 spisser, i en lengre periode. Jeg synes han har noe ved seg. Lan bør vurdere om vi kunne kjørt med en 3-5-2 formasjon, det hadde ihvertfal eg likt å sett. Skålevik-Børven kunne nok utfylt hverandre og blitt en giftig duo.
Barmen Army

Torvanger

Når det gjelder midtspissen i LANs oppstilling, det er bare å registrere at vedkommende kommer til færre sjanser pr kamp, enn f.eks Barmen. Det har blant annet å gjøre med arbeidsoppgavene midtspissen har i LANs system. Det er hovedsaklig jobbing og tilrettelegging for andre. Se blant annet på målet til Barmen hjemme mot Odd, der Børven løper i posisjon, for å servere Kristoffer som kommer bakfra. RBKs midtspiss kommer til vesentlig flere sjanser og ender som regel opp med 15-20 mål pr sesong. Branns midtspiss er heldig om han runder 10.

osoerli

Quote from: Torvanger on September 04, 2017, 09:21:20 AM
Når det gjelder midtspissen i LANs oppstilling, det er bare å registrere at vedkommende kommer til færre sjanser pr kamp, enn f.eks Barmen. Det har blant annet å gjøre med arbeidsoppgavene midtspissen har i LANs system. Det er hovedsaklig jobbing og tilrettelegging for andre. Se blant annet på målet til Barmen hjemme mot Odd, der Børven løper i posisjon, for å servere Kristoffer som kommer bakfra. RBKs midtspiss kommer til vesentlig flere sjanser og ender som regel opp med 15-20 mål pr sesong. Branns midtspiss er heldig om han runder 10.


Det har nok minst like mykje å seia kven spissen er enn kva lag han spelar på.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Da Skålevik gikk til oss var han toppscorer i OBOS med 11 mål på 18 kamper for Nest. For oss scoret han tre mål på 11 kamper. Nå har han fire mål på tre kamper for Start. Så laget har nok litt å si

Jeg spår at Start rykker opp, hentet Skålevik permanent og at han scorer mer enn vår toppscorer neste år.

Billy Elliott

Ser man bort fra straffer har Bendtner kun scoret 7 ligamål så langt denne sesongen, kun to mer enn spissen vår med flest mål (Orlov). Svensken har også to assist mer enn dansken.

krakra

Bendtner har en stigende kurve og kommer nok til å bli toppscorer i år. Med mer enn to spillermål mer enn Orlov.

Billy Elliott

Quote from: krakra on September 04, 2017, 10:42:15 AM
Bendtner har en stigende kurve og kommer nok til å bli toppscorer i år. Med mer enn to spillermål mer enn Orlov.


Tja, ser man på antall spilleminutter så har vel faktisk Orlov et bedre målsnitt enn Bendtner. I alle fall når vi snakker om mål fra åpent spill. Dansken er også 5 mål bak Ohi, som fremdeles scorer jevnt og trutt, så det er vel lite som tyder på at Lorden skal ende som topscorer i år.

Torvanger

Jeg er sikker på at om man hadde plassert Børven, Orlov eller Skålevik på RBKs midtspissplass, så hadde vedkommende hatt en mye høyere scoringsrate, enn i Brann. Det er bare å følge med på Branns midtspiss i neste kamp, om det er Orlov eller Børven, hvor mange scoringsmuligheter denne får, i løpet av kampen. Gjerne sammenlignet med hvor mange sjanser Barmen, Vega og andre får enkeltvis.

Kagain

Har Start en litt annen spillestil?

Superjack

Hadde Brann hatt en arbeidssom og hurtig bakromsspiss så vil Brannspissen kunne få flere mål. Pr i dag er det som Torvanger påpeker, andre oppgaver og egenskaper LAN setter fremst i dagens spisser.

Jeg gir en god dag i om hvem som scorer. Det er fantastisk egenskap å ha flere som kan score mål, og at det skapes målsjanser på flere måter enn bare mot en enslig spiss.

Jeg tror, med trykk på tror, at det ville øke slagkraften til Brann om de hadde hatt en veldig rask og målfarlig bakromsspiss i tillegg.
i taper ALDRI!

Gamleørn

Skålevik er en god obos-spiss. Faller igjennom i TL
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Spelaren

Quote from: Gamleørn on September 05, 2017, 13:34:37 PM
Skålevik er en god obos-spiss. Faller igjennom i TL


Viste da gode takter for fjorårets sølvvinner. Ca ett mål per 270 minutt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

September 05, 2017, 14:46:30 PM #226 Last Edit: September 05, 2017, 14:49:48 PM by krakra
Falt han igjennom da han var vår toppscorer i fjor? Han spilte 18 kamper, flertallet av dem som innbytter i scoret seks mål. I år, etter at vi har løftet oss offensivt, har vår toppscorer like mange mål på like mange kamper. Men der er samtlige fra start. Vår mestscorende spiss har fem mål på 17 kamper(11 fra start). Så hva er grunnlaget for å si at Skålevik har falt igjennom i Eliteserien? At han etter nesten et halvt år uten spilletid spilte et par dårlige kamper fra start midt i vår verste formdupp på flere år? Da vi gikk 5-6 kamper på rad uten scoringer fra åpent spill?

Min påstand er at fjorårets Skålevik var både en og to hyller over årets Børven. Han falt overhodet ikke igjennom. Problemet hans i Brann er at han er en spiss med målteft som sin fremste egenskap på et lag der målteft er et godt stykke ned på listen over prioriterte egenskaper hos midtspissen.

SKBCPH

Quote from: Spelaren on September 05, 2017, 14:43:59 PM
Quote from: Gamleørn on September 05, 2017, 13:34:37 PM
Skålevik er en god obos-spiss. Faller igjennom i TL


Viste da gode takter for fjorårets sølvvinner. Ca ett mål per 270 minutt.


Er étt mål per 270. minutt noe folk synes er bra for en spiss for et topplag?

Morkel

Quote from: glennbergen on September 05, 2017, 15:51:25 PM
Quote from: Spelaren on September 05, 2017, 14:43:59 PM
Quote from: Gamleørn on September 05, 2017, 13:34:37 PM
Skålevik er en god obos-spiss. Faller igjennom i TL


Viste da gode takter for fjorårets sølvvinner. Ca ett mål per 270 minutt.


Er étt mål per 270. minutt noe folk synes er bra for en spiss for et topplag?


Det er delt på antall hele kamper. Så det er ikke riktig, for han ble byttet inn flere ganger enn han startet. Han spilte i følge Altomfotball 869 min og scoret 6 mål. Snittet hans skal være 1 mål per 145 minutt.

Spelaren

Quote from: glennbergen on September 05, 2017, 15:51:25 PM
Quote from: Spelaren on September 05, 2017, 14:43:59 PM
Quote from: Gamleørn on September 05, 2017, 13:34:37 PM
Skålevik er en god obos-spiss. Faller igjennom i TL


Viste da gode takter for fjorårets sølvvinner. Ca ett mål per 270 minutt.


Er étt mål per 270. minutt noe folk synes er bra for en spiss for et topplag?


1 mål per 145 minutt er dritbra - er over 18 mål på 30 kamper det. Ti mål på 30 kamper er også bra.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Målsnittet per minutt hadde nok gått ned endel hvis han hadde spilt samtlige minutter. I forhold til målsnitt er det nok en fordel å komme inn mot slutten av kampene. Iallefall i fjor. Men at han kunne rundet 10 mål hvis han hadde spilt fast tror jeg er veldig realistisk og det må sies å være godkjent i dagens situasjon.

Alzheimer/Silverspurs

Nytt mål, denne gong mot Glimt. Legger den pent i lengste.

Kjell249

Strålende at Skålevik spiller på seg selvtillit og verdi, begge deler kan være bra om vi enten vil selge eller han kommer tilbake:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Ja, det hadde jo vært trivelig om man kunne fått til en Sørloth-light effekt der Skålevik hadde blitt solgt til utlandet for en ok sum basert på det han har vist i utlånet sitt.

Alzheimer/Silverspurs

To nye og opprykk for Start i kveld! Kant i dag, men ofte inn mot midten i tospann med Finnbogasson.

krakra

De som vil at Brann skal punge ut for en goal getter kan jo reflektere litt over hvor lite Brann og LAN har forsøkt å få OBOS-ligaens mest målfarlige spiss til å fungere. Det har vært snakk om spillere som Engblom, Kupen og Dang her. Brann har blitt kritisert for sin manglende interesse for disse. Rimelig like spillertyper som Skålevik. Engblom er vel enda lengre fra den typiske LAN-spissen. Realitetene er at voldsom målteft hjelper lite uten duellstyrke og arbeidskapasitet under LAN.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Ja, hvorfor skrev man det, egentlig? Tre runder igjen og fire poengs forsprang.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: krakra on October 18, 2017, 00:06:59 AM
De som vil at Brann skal punge ut for en goal getter kan jo reflektere litt over hvor lite Brann og LAN har forsøkt å få OBOS-ligaens mest målfarlige spiss til å fungere. Det har vært snakk om spillere som Engblom, Kupen og Dang her. Brann har blitt kritisert for sin manglende interesse for disse. Rimelig like spillertyper som Skålevik. Engblom er vel enda lengre fra den typiske LAN-spissen. Realitetene er at voldsom målteft hjelper lite uten duellstyrke og arbeidskapasitet under LAN.



Nå som resten av laget og midtbanen spesielt, har sluttet å score mål, så skriker Brann etter en midtspiss som kan det han er ansatt for. I tillegg er det åpenbart at RBK, som spiller i samme formasjon som Brann, har et spill som gjør at midtspissen kommer til vesentlig flere sjanser, enn hva Branns midtspiss gjør. Jeg har ikke nok kunnskap nok til å peke på hvorfor, men jeg innbiller meg at Bendtner er mer fritatt for defensivt ansvar, enn hva Børven er. Det gjør at dansken er skarp og på foran mål, til enhver tid, vs vår midtspiss, som har høyere puls, i det han skal avslutte. Børven blir nok også i langt mindre grad enn Bendtner matet med fremspill og innlegg.

Kagain

Quote from: krakra on October 18, 2017, 00:06:59 AM
De som vil at Brann skal punge ut for en goal getter kan jo reflektere litt over hvor lite Brann og LAN har forsøkt å få OBOS-ligaens mest målfarlige spiss til å fungere. Det har vært snakk om spillere som Engblom, Kupen og Dang her. Brann har blitt kritisert for sin manglende interesse for disse. Rimelig like spillertyper som Skålevik. Engblom er vel enda lengre fra den typiske LAN-spissen. Realitetene er at voldsom målteft hjelper lite uten duellstyrke og arbeidskapasitet under LAN.


Denne Kupen vet jeg jo lite om (annet enn at jeg muligens har nevnt han tidligere), men Dang og Skålevik er jo lokale i tillegg til alt annet. Dang har som kjent vært på prøvespill med Brann, men blitt veid og funnet for lett (evt for tung og med for dårlig treningsmoral) for Brann. Skålevik er i Brann, men det spørs hvor lenge. Om det viser seg at LAN er lite interessert i å prøve å få Skålevik til å virke i Brann sitt system så kunne man kanskje hatt et håp om at man kunne fått et tilfelle ala Sørloth. Altså at han imponerer i så stor grad på utlån at noen andre klubber med litt mer penger kommer flaksende og tilbyr en masse kroner for denne spissen. Men siden dette er Brann og Skålevik er noe eldre enn Sørloth var kommer det nok ikke til å skje. Kan hende at han blir solgt for 1,5 millioner til en eller annen svensk klubb. Om vi er maks heldige.

osoerli

Start har jo fått pengar no.  Dei betaler glatt 3 mill for Skålevik, om han er til salgs.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Skålevik er uansett et par hakk under den spissen vi trenger. Ingen krise om han forsvinner, selv om han kan være et godt alternativ på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Om man legger til grunn det Skålevik har prestert i den røde drakten over to perioder er jeg tilbøyelig til å være enig med deg. At han har noe å gjøre i fotballen generelt kan vi jo se på det han gjorde i NEst og det han gjør i Start. Men vil jo tro at LAN sin taktikk passer han dårlig.

dudo

Skålevik er i beste fall en middels TL-spiss. Vi trenger en toppspiss om vi skal ta neste steg - men det er heller ikke dumt å ha en middels spiss på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Kommer an på hvordan han brukes. Han ligger nok inøvre TL-sjikt hva målteft angår. Ikke helt der oppe med Ohi og Bendtner, men i sjiktet under.

Men jeg skjønner ikke hvordan noen tror at vi skal få en toppspiss til Brann. Toppspisser er enten dyre eller så må vi utvikle dem selv. Vi er blakk og i bunnsjiktet av Eliteserien når det gjelder spillerutvikling. Og hvilken toppspiss skal være interessert i å spille for oss når det å score mål er nede på 3.-4. plass over arbeidsoppgaver? Jeg tror Brann har den minst takknemlige spissrollen i Eliteserien.

dudo

Eneste/enkleste måten for oss å få tak i en toppspiss er å hente en som er i ferd med å ta steget. Som da vi hentet Ojo. Men det er selvsagt noe alle prøver på, og ikke særlig enkelt det heller, altså.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

October 18, 2017, 14:33:09 PM #246 Last Edit: October 18, 2017, 14:42:11 PM by krakra

dudo

Jada, alt dette har du rett i. Men det gjør ikke så mye med mitt syn på Skålevik. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Nei, det endrer ikke mitt syn på Skålevik heller. Har noen sett Skålevik spille for Start? Har han plutselig blitt en bedre ballspiller, eller er han like klønete og hjelpeløs som før?

Jeg ser helt klart krakas poeng med at det ikke blir lett å hente en god spiss slik Brann spiller i dag. Og det er jo helt hinsides når jeg tenker på det. Brann bør ligge på plassen bak Rosenborg på attraktivitets-skalaen i norsk fotball, og dersom det viser seg at vi ligger på nedre halvdel sammen med Sogndal og andre småklubber må det gjøres noe med det. Og det er først og fremst Nilsen sitt ansvar!
Rød makt på Hansa!

Corran

Nå er det vel bare Kråken sin mening at Brann er blant de minst attraktive klubbene. Det er vel ingen beviser for at det er tilfelle?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up