• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Steffen Lie Skålevik

Started by Torvanger, August 14, 2015, 21:11:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: Lasaron on November 04, 2015, 15:21:09 PM
Quote from: Finfin respons on November 04, 2015, 14:48:21 PM
Men Lie Skålevik må lære seg å dempe ballen. Der har han mye å gå på mtp. tippeliganivå.
Det må han trene på i hele Wintersesongen.


Han kan lære det av Rennie. I norsk fotball må man generelt trene mye mer på mottak, også under press.


Enig. Han kan umulig være helt amatør, så det er nok til en viss grad nerver og tempo i spillet som må tilvennes. Og han må jo bare trene. Der er han forsåvidt ikke den eneste...
Kanskje.

Nixon

Quote from: Finfin respons on November 04, 2015, 14:48:21 PM
Men Lie Skålevik må lære seg å dempe ballen. Der har han mye å gå på mtp. tippeliganivå.
Det må han trene på i hele Wintersesongen.


Hadde du vært Gulløl hadde du nok tatt æren for at Skålevik har egentreninger med kun demping av ball og påfølgende skudd på mål...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spissens-hestekur-200-avslutninger-pa-n-trening-671513_1.snd
Rød makt på Hansa!

karkarkar

Quote from: Nixon on January 14, 2016, 07:29:13 AM
Quote from: Finfin respons on November 04, 2015, 14:48:21 PM
Men Lie Skålevik må lære seg å dempe ballen. Der har han mye å gå på mtp. tippeliganivå.
Det må han trene på i hele Wintersesongen.


Hadde du vært Gulløl hadde du nok tatt æren for at Skålevik har egentreninger med kun demping av ball og påfølgende skudd på mål...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spissens-hestekur-200-avslutninger-pa-n-trening-671513_1.snd


Dette er bra av Lie Skålevik, vi får håpe at det er det som skal til for å gi ham løftet til eliten.

Forøvrig reagerer jeg på uttalelsen fra Nilsen:
- Spissjakten er avblåst nå, vi har definitivt gode alternativer. Hvilsom kan både gå i rom og være en vi kan slå opp på, Karadas har ekstrem kraft, Orlov er god i boksen og Skålevik er en bakromstrussel. En som hele tiden jobber og jager, sier Nilsen.

Og Lorentzen? Hva er han? Synes nesten det er litt frekt, kan synes som han allerede er ute. Er det rart om han ikke vil være med på forlengelse og lån, når han ikke blir nevnt med et ord når treneren omtaler spissene? Det er ikke første gang.

Jose Arrogantio

Quote from: karkarkar on January 14, 2016, 11:39:58 AM
Quote from: Nixon on January 14, 2016, 07:29:13 AM
Quote from: Finfin respons on November 04, 2015, 14:48:21 PM
Men Lie Skålevik må lære seg å dempe ballen. Der har han mye å gå på mtp. tippeliganivå.
Det må han trene på i hele Wintersesongen.


Hadde du vært Gulløl hadde du nok tatt æren for at Skålevik har egentreninger med kun demping av ball og påfølgende skudd på mål...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spissens-hestekur-200-avslutninger-pa-n-trening-671513_1.snd


Dette er bra av Lie Skålevik, vi får håpe at det er det som skal til for å gi ham løftet til eliten.

Forøvrig reagerer jeg på uttalelsen fra Nilsen:
- Spissjakten er avblåst nå, vi har definitivt gode alternativer. Hvilsom kan både gå i rom og være en vi kan slå opp på, Karadas har ekstrem kraft, Orlov er god i boksen og Skålevik er en bakromstrussel. En som hele tiden jobber og jager, sier Nilsen.

Og Lorentzen? Hva er han? Synes nesten det er litt frekt, kan synes som han allerede er ute. Er det rart om han ikke vil være med på forlengelse og lån, når han ikke blir nevnt med et ord når treneren omtaler spissene? Det er ikke første gang.


Branns planer er jo å leie ham ut om han ikke forsvinner, så ikke så rart om han ikke er blant Nilsens planer for i år.

Finfin respons

Quote from: Nixon on January 14, 2016, 07:29:13 AM
Quote from: Finfin respons on November 04, 2015, 14:48:21 PM
Men Lie Skålevik må lære seg å dempe ballen. Der har han mye å gå på mtp. tippeliganivå.
Det må han trene på i hele Wintersesongen.


Hadde du vært Gulløl hadde du nok tatt æren for at Skålevik har egentreninger med kun demping av ball og påfølgende skudd på mål...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spissens-hestekur-200-avslutninger-pa-n-trening-671513_1.snd


Da kan jeg bekrefte at jeg ikke er Gulløl. Dette er Skåleviks egen fortjeneste. (Men journalist Bøyums henvisning, derimot)... ;-)
Og så vil jeg legge til at dette er veldig håpsbyggende lesning. Jeg er veldig fornøyd, og forventningsfull. Lie Skålevik kan lett bli foretrukket all den tid han også er best på å skape de mystiske rommene som LAN forutsetter i spillestilen :-)
Kanskje.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Derfor-tror-Brann-ledelsen-pa-supersesong-for-Skalevik-683578_1.snd

Både Nilsen og Soltvedt spår en god sesong for Skålevik. Nilsen mener at Skålevik kanskje har vært den som har utmerket seg mest borte i Florida, og at det vil åpne seg mer rom for Skålevik i TL enn det det var i Obos.

Jeg har tidligere ikke lagt skjul på at jeg ikke har den helt store troen på Skålevik. Men håper selvsagt at jeg må bite det i meg!
Rød makt på Hansa!

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

På tide å la Skålevik være førstevalg på spissplass nå? Han er tross alt toppscorer og Orlov bidrar ikke med mye for tiden.

Nixon

Ja, han kan godt få sjansen. Men jeg ville ikke satt mye penger på at han hadde klart seg mye bedre enn Orlov slik Brann spilte i første omgang i går.
Rød makt på Hansa!

Corran

Skålevik kommer inn på et meget gunstig tidspunkt og jeg tror ikke han hadde vært så mye bedre enn Orlov fra start. Han kommer inn når vif spillerne er slitne og har (som et typisk motgangslag) begynt å henge litt med hodet.
Jeg tror heller ikke at Orlov hadde gjort det så godt som Skålevik om det hadde vært motsatt (Orlov kommet inn for Skålevik) da jeg ikke tror Orlov hadde klart å sette i gang den kontringen som Huse scorer på eller vært på rett plass til å styre Ruben sitt skudd/innlegg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Tja, Orlov var på rett plass da det for en gang skyld kom et bra innlegg i første omgang da Barmen skårte på returen. Så det er slett ikke usannsynlig.
Rød makt på Hansa!

krakra

Uten scoring på de siste ni kampene han har startet syns jeg Orlov har spilt seg ut av laget. For det er ikke store greiene han bidrar med ellers. Vinner en og annen hodeduellen og løper mye, men sistnevnte gjør Skålevik minst like mye av. Når Skålevik da leverer i innhopp er det fair å bytte.

ostraume

Mål og assist er en rimelig god søknad om start neste kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Mål og assist bør selfølgelig gi startplass. LAN må tenke på hvilke signaler han gir visst ikke gode prestasjoner fører til at man starter kamper. Orlov overbeviser ingen, om det er i 1 eller 2 omg. For meg er det ihvertfall klokkeklart at skålevik skal få sjangsen som midtspiss i neste kamp.

Superjack

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 10, 2016, 17:02:29 PM
Mål og assist bør selfølgelig gi startplass. LAN må tenke på hvilke signaler han gir visst ikke gode prestasjoner fører til at man starter kamper. Orlov overbeviser ingen, om det er i 1 eller 2 omg. For meg er det ihvertfall klokkeklart at skålevik skal få sjangsen som midtspiss i neste kamp.


Problemet er vel helst at hverken Orlov eller Skålevik er noen topp TL spisser. De er helt ok- begge to. Mulig Skålevik har en lenger fremtid i klubben, men ingen av dem bør ha en stor fremtid.
Skålevik kan være greit stallfyll om Brann får inn en skikkelig målgjører, som de trenger før neste sesong.
i taper ALDRI!

aleksanderhjelleseth

Det eg mener er at visst en presterer bør en bli belønnet deretter. Toppspisser eller ei.

Arnevidar

Så lenge ingen av dem utmerker seg spesielt fremfor den andre lurer jeg på om ikke LAN lar Orlov starte av taktiske årsaker. Orlov har hodet og hjertet i Sverige, og om han blir plassert på benken kan han fort dette litt i do. For Skålevik er det nok litt av en guttedrøm å spille for Brann, og han er nok takknemlig for hvert minutt han får.


Xminator

PROBLEMET for Brann er spisser/angrep når motstander forsvarer seg. Lørdag kommer Skålevik inn i en kampsituasjon som passer hans spillestil. Utover høsten nå vil vi møte lag som ser Brann som medaljelag, og som justerer spillestil tilsvarende.

Det er Vega og de gode periodene hans som nå løfter Brann mot etablert forsvar.

pidre

July 11, 2016, 07:51:00 AM #118 Last Edit: July 11, 2016, 07:56:15 AM by pidre
Nettopp - synes LAN brukte Orlov og Skålevik helt riktig i forhold til kampbildet.

To ulike spisstyper.

Blir helt håpløst å gi Skålevik startplass bare fordi han scoret ett og hadde en assist mot et VIF, som stod høyt og var i oppløsning. Det blir for enkelt.  
Saludar a los monos!

krakra

Hvor høyt skal lista legges for å ta plassen fra en spiller som ikke har scoret siden runde fire da? Med ni kamper fra start etter det. Tror heller ikke Stabæk kommer til å legge seg like dypt som VIF på hjemmebane neste helg, så da skulle jo kampbildet passe Skålevik bedre.

Billy Elliott

Neste kamp er borte mot Stabæk. Vi kommer nok til å legge oss lavt igjen, og satse på kontringer. Dermed virker Skålevik å være det naturlige valget. Ikke bare når det gjelder form, men også rent taktisk.

Personlig drømmer jeg om en ny deilig bakromspasning fra Kleppen til en rask spiss i full galopp #minnerfra2007

pidre

Enig i at Stabæk kampen kan passe Skålevik.
Saludar a los monos!

Torvanger

Briljant teknikk vil Steffen aldri få, men han har forbedret seg kraftig på flere områder, blant annet når det kommer til mottak og pasninger. Den målgivende til Huseklepp er ikke så lett som den ser ut til, mange ville ha sendt ballen avgårde før sent, etter at Huse hadde passert midtstreken. Steffen har også en ekstremt god nese for må, han er der han skal være og putter mange sleipe mål. Hvilsom var alltid sekundet for sen, eller ikke der han skulle være overhodet, det handler om å tørre å komme i en posisjon der det blir enten eller.

Lasaron

Skålevik vs Orlov

Skålevik:
Mer målfarlig
Hurtigere på små flater
Raskere
Mer mobil
Representerer fremtiden både når det gjelder alder og kontraktslengde
Lokal

Orlov:
Bedre duellspiller

På de andre områdene tror jeg de er omtrent like gode. Jeg vurderer Skålevik totalt sett som en bedre spiss.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Vel - vil hevde Orlov dessuten er en betydelig bedre hodespiller.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on July 11, 2016, 10:18:24 AM
Vel - vil hevde Orlov dessuten er en betydelig bedre hodespiller.


Nja, han er høyere og har nok litt større rekkevidde på hodet. Han er en bedre duellspiller, og vinner således flere hodedueller, men jeg vet ikke om han er særlig bedre til å ekspedere innlegg i mål, altså om han er flinkere til å heade.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kagain

Men det er vel slik at LAN liker spillere som lager noe trøbbel for motstanderne i form av sin fysiske tilstedeværelse fremfor at de evner å gjøre mye på egenhånd? Jeg tror nok at Orlov sin fysikk passer LAN best til å begynne med i kampene. Kan dunke litt her og der og slite litt på motstanderens stoppere og virke litt mer truende (Hva om han kommer gjennom?) enn det Skålevik er. Er vel lettere å dunke vekk Krepsekongen for motstanderens forsvarere.

Lasaron

Orlov: 2 mål og 0 assist på 799 min.
Skålevik: 3 mål og 1 assist på 500 min.

Jeg mener Skålevik er hakket bedre. Jeg mener LAN bør starte med Skålevik.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Quote from: Lasaron on July 11, 2016, 10:56:52 AM
Quote from: pidre on July 11, 2016, 10:18:24 AM
Vel - vil hevde Orlov dessuten er en betydelig bedre hodespiller.


Nja, han er høyere og har nok litt større rekkevidde på hodet. Han er en bedre duellspiller, og vinner således flere hodedueller, men jeg vet ikke om han er særlig bedre til å ekspedere innlegg i mål, altså om han er flinkere til å heade.

Her oser det Monthe Python. Heade ballen i mål er jo en av Orlovs fremste egenskaper! Skålevik - kan faktisk i farten ikke engang huske å ha sett han heade en ball.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on July 11, 2016, 13:49:34 PM
Quote from: Lasaron on July 11, 2016, 10:56:52 AM
Quote from: pidre on July 11, 2016, 10:18:24 AM
Vel - vil hevde Orlov dessuten er en betydelig bedre hodespiller.


Nja, han er høyere og har nok litt større rekkevidde på hodet. Han er en bedre duellspiller, og vinner således flere hodedueller, men jeg vet ikke om han er særlig bedre til å ekspedere innlegg i mål, altså om han er flinkere til å heade.

Her oser det Monthe Python. Heade ballen i mål er jo en av Orlovs fremste egenskaper! Skålevik - kan faktisk i farten ikke engang huske å ha sett han heade en ball.


Han scoret jo med hodet mot Bærum, på slutten av forrige sesong. Scoret også en del på hodet for Nest-Sotra.

pidre

Quote from: Billy Elliott on July 11, 2016, 14:04:16 PM
Quote from: pidre on July 11, 2016, 13:49:34 PM
Quote from: Lasaron on July 11, 2016, 10:56:52 AM
Quote from: pidre on July 11, 2016, 10:18:24 AM
Vel - vil hevde Orlov dessuten er en betydelig bedre hodespiller.


Nja, han er høyere og har nok litt større rekkevidde på hodet. Han er en bedre duellspiller, og vinner således flere hodedueller, men jeg vet ikke om han er særlig bedre til å ekspedere innlegg i mål, altså om han er flinkere til å heade.

Her oser det Monthe Python. Heade ballen i mål er jo en av Orlovs fremste egenskaper! Skålevik - kan faktisk i farten ikke engang huske å ha sett han heade en ball.


Han scoret jo med hodet mot Bærum, på slutten av forrige sesong.

Javisst gjorde han det, var et bra hodestøt.
Saludar a los monos!

Brann I Europa

July 11, 2016, 17:49:22 PM #131 Last Edit: July 11, 2016, 21:14:21 PM by Brann I Europa
Altså, Orlov er ikke noen god duellspiller (selv om han er bedre enn Skålevik) og han sliter definitivt ikke ut noen forsvar bedre enn en nær sagt hvilken som helst annen spiller. Orlov er en drøm å møte for et forsvar. Farten hans trenger de ikke å bekymre seg om, at han skal klare å passere en motspiller er aldri en faktor heller. Han er rett ut elendig til å holde på ballen om han en sjelden gang får den. Han er ekstremt stasjonær i angrepsspillet, eksepsjonelt lite bevelig - altså i tillegg til å være treig. Ekstremt lite involvert i angrepsspillet generelt, står å venter på ballen for å knote det til når han får den. Er vel kun defensiv jobbing han har igjen, for han er definitivt ingen målsnik heller. Målene hans er av typen målsnik, men han scorer jo aldri mye i løpet av en sesong.

Glemte nesten at han suger på pasninger i tillegg, fyren er elendig og stort sett bare til hinder for all flyt i angrepsspillet. Det skal veldig mye til for at jeg skal si at jeg ønsker å se Skålevik fra start, men Orlov har drevet meg til det.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Corran

Quote from: krakra on July 11, 2016, 07:56:33 AM
Hvor høyt skal lista legges for å ta plassen fra en spiller som ikke har scoret siden runde fire da? Med ni kamper fra start etter det. Tror heller ikke Stabæk kommer til å legge seg like dypt som VIF på hjemmebane neste helg, så da skulle jo kampbildet passe Skålevik bedre.

I utgangspunktet så må en jo også se på hva som skjedde på banen når han scoret og hadde assist. Jeg tror ikke han hadde vært så mye bedre enn Orlov om han hadde startet kampen.
Om en starter med Skålevik så mister en litt av den dimensjonen som Skålevik kan ha i kamper som mot vif. For om Skålevik starter kan ikke Orlov komme inn å gjøre den jobben som Skålevik gjorde.
Ja eg mener da egentlig at selv om Skålevik er en tanke bedre pr nå så bør han starte på benken
Og så trenger vi en ny spiss som kan starte kampene ;-)
Og i mellomtiden så kunne jeg tenke meg at de på bortebane ga Huse en sjanse som spiss fra start. Han kan finne bakrom og han kan ta kontringer. Om det blir en suksess er jeg langt fra sikker på men kan være verdt et forsøk siden vi har de spissene vi har pr i dag. Han har jo et lite rykte og så det kan jo være forsvarere har litt overdreven respekt for ham og.
Men skal det testes ut så må ha få lov å jukse litt i jobbingen hem og heller ligge å være klar til hugg

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on July 11, 2016, 11:57:00 AM
Orlov: 2 mål og 0 assist på 799 min.
Skålevik: 3 mål og 1 assist på 500 min.


En annen halv-interessant sammenligning:

Marcus Pedersen: 5 mål og 2 assist på 850 min.
Steffen Lie Skålevik: 3 mål og 1 assist på 500 min.

Merk for øvrig at de fleste av strilens minutter har kommet som kant.

Gulløl

Skålevik scoret tre mål for Brann 2 i kveld. Nærmer seg kanskje å overta spissplassen for Orlov.

Ellers tommelen opp for det han gjorde på et folketomt Stadion etter kampen i går.

Sportsklubben Brann retweetet
Krister Hoaas ‏@KrHoaas  7. aug.
En halv time etter kampslutt. Steffen Lie Skålevik står igjen og terper avslutninger. @skbrann #skbrann #holdning

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Kjipt når han skal komme inn på også er ikke målet der han har øvd på.

Gulløl

Quote from: krakra on August 08, 2016, 22:24:23 PM
Kjipt når han skal komme inn på også er ikke målet der han har øvd på.

Det er D-en i Frydenbø skiltet han sikter på :) . Kjipt når han bommer og skyter ballen opp på Store Stå  og ingen kan kaste ballen ned igjen til han.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Tom C

Lett å unne slike folk suksess.
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Han fortjener å få noen kamper fra start nå, Orlov nekter jo å score på selv de største sjanser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Artig å se Skålevik mot Molde i dag. Hvilken revansj! 6 mål på 7 kamper fra start og 9 innbytter lar seg virkelig høre.

Effektiviteten hans er ett mål per 136 minutt, noe som klart svakere enn Gytkjær (1 per 83 minutter), men bedre enn alle andre i toppen av toppscorerlisten, blant annet Azemi (214), Mos (184), Occéan (240), Agdestein (216), Friday (158) og Pedersen (164). Uten å ha sjekket hele listen, mistenker jeg at Gytkjær (83) og Bakenga (92) er de eneste på topp 30 som slår Skålevik på effektivitet.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Fin fyr! Blir sikkert benket borte mot Start :) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Jeg så allerede i juniorfinalen mot RBK for flere år siden, at Skålevik hadde noe ved seg, hadde et nydelig mål på heading via corner. Igår virket han også langt tryggere med ballen, enn tidligere, slo knapt en feilpasning. Målteften er i norsk toppklasse. Det gjelder også Azar.

Corran

Var mye som imponerte meg med Skålevik i går. Synes han var bedre enn jeg har sett ham før på alt.
Han hadde rykk, fart, jobbet hardt og laget mye trøbbel for de som satt i gang spillet, trygg når han fikk sjansen (kunne vel strengt tatt satt en til, men det blir å forlange litt mye kanskje).
Jobbet som Orlov og målteft og rykk som Helstad. Kan han spille sånn kamp etter kamp så har vi vår nye spiss (nei jeg tar ikke av etter en god kamp)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Han har ikke rykket eller toppfarten til Helstad, det er ikke langt ifra, men han er ikke der. MEN han er mye bedre på hode en Helstad, vill si at han er en meget habil hodespiller på innlegg fra kant.

krakra

Ja, han er litt mer allrounder enn Helstad, samtidig den nærmeste vi har hatt Helstad siden orginalen dro. Ser at han har trent endel styrke. Han ga stopperne til Molde mye problemer i går, selv om han har en høydemessig utfordring

Sidelinjen

Men det er litt irriterende at han har en uvane med å dytte motspillere med strake armer. Han slipper aldri unna med det fordi det er så alt for tydelig. Han har vel fått noen kort for det også.

Enten må han slutte, eller så må han finne en ny teknikk som ikke er like tydelig for dommeren.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Latterlig å ta han på dette i dag.
Han var ræva, men han fikk absolutt ingenting å jobbe med heller. Vi tar ikke kontringene og de få ballene han får i bakrom er altfor upresise.
Denne og S08-kampen var kanskje de vanskeligste kampene han kunne spilt i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Beklager, men det er enten obos eller krepsefiske. Eliteserienivå er det i alle fall ikkje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Bytt ham mot Dang på Nest så vi får sett om Dang kan ta nivået
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up