• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Er Gutteklubben Grei en Branngreie?

Started by Torvanger, June 24, 2015, 11:29:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Denne tråden er ment å sette fokus på det jeg har sett skje i Brann de siste årene og som det nå ser ut til
vil gjenta seg, bl.a med valget var Soltvedt som Sportslig leder. Spørsmålet mitt er: Er det at man baserer
ansettelser på interne opprykk og kjemi Brannansatte imellom en typisk Branngreie, eller kan man gå utfra
at dette også skjer i andre klubber? Det er ikke nødvendigvis negativt at personer i systemet kjenner hverandre godt, men kan det også være bra å få inn noen med blanke ark inn, evt noe som har vært i klubben før og høstet nye erfaringer annetsteds i mellomtiden? Jeg bare lurer, for vi må for all del unngå at vi kommer i en situasjon der
de ansatte beskytter ryggen til hverandre og handler i strid med det som er til Branns beste. Kan vi for eksempel stole på at Soltvedt, som etter det jeg forstår blir LANs leder, tar en riktig avgjørelse vedrørende evt forlengelse? Er ikke disse to gode busser?

Dersom MOD mener at denne tråden er unødig, så er jeg ikke enig, men flytt den gjerne om dere ønsker, til der den måtte passe.

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on June 24, 2015, 11:29:00 AM
Denne tråden er ment å sette fokus på det jeg har sett skje i Brann de siste årene og som det nå ser ut til
vil gjenta seg, bl.a med valget var Soltvedt som Sportslig leder. Spørsmålet mitt er: Er det at man baserer
ansettelser på interne opprykk og kjemi Brannansatte imellom en typisk Branngreie, eller kan man gå utfra
at dette også skjer i andre klubber? Det er ikke nødvendigvis negativt at personer i systemet kjenner hverandre godt, men kan det også være bra å få inn noen med blanke ark inn, evt noe som har vært i klubben før og høstet nye erfaringer annetsteds i mellomtiden? Jeg bare lurer, for vi må for all del unngå at vi kommer i en situasjon der
de ansatte beskytter ryggen til hverandre og handler i strid med det som er til Branns beste. Kan vi for eksempel stole på at Soltvedt, som etter det jeg forstår blir LANs leder, tar en riktig avgjørelse vedrørende evt forlengelse? Er ikke disse to gode busser?

Dersom MOD mener at denne tråden er unødig, så er jeg ikke enig, men flytt den gjerne om dere ønsker, til der den måtte passe.

Man ser vel stadig vekk at gamle helter flyttes om og får nye roller i klubben både ellers i Norge og internasjonalt, så tviler på at det er noen Branngreie. Eksempel er Dalglish i Liverpool og Hoftun i RBK.

krakra

June 24, 2015, 16:00:51 PM #2 Last Edit: June 24, 2015, 16:03:10 PM by krakra
Skal vi ha en kultur der dyktige mennesker internt i organisasjonen forbigås fordi de over er redde for at det skal oppfattes som gutteklubben grei så er det minst like ille som kompiskulturen. Det er helt vanlig med interne opprykk, også i nøkkelposisjoner, når personer internt har gjort en god jobb. Det er ikke kompiskultur, men en god organisasjonskultur i mine øyne.

Det var noe helt annet da RBH ble forfremmet, ettersom han ble fjernet fra sportssjefsrollen fordi han var elendig, var ekstremt upopulær blant omgivelsene og det var ingenting som tilsa at han ville gjøre en god jobb som daglig leder.

Brann har valgt å hente inn en person som skal jobbe spesifikt med spillerlogistikken. Det har blitt uttalt at han ikke bare skal lete etter spillere, men også jobbe med at klubben får rutiner på plass som vi kan nyte godt av også etter at Tjærnås er ute. I tillegg hentet man en ny trener med sterkt fokus på trenings- og prestasjonskultur, som har vist evnen til å innføre dette andre steder.

Det vitner om at klubben har klart å identifisere svake områder og gjort grep for å forbedre seg med folk utenifra.

Go Up