• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Jeg tror ikke LAN er unik, jeg tror det er mange topptrenere som er dyktige i faget sitt, men som er grusomme når det kommer til det mellommenneskelige. Kåre Ingebrigtsen har visstnok også bedrevet endel utfrysning, med benksetting av kontraktsnektere, Fagermo er jo en historie for seg selv og fuglende vet hvordan stoda er i andre norske ES-klubber.

Sprørsmålet er om man må være kynisk og nådeløs, som trener for et toppfotball-lag, eller om det går an å ha en mer tjomslig væremåte, uten at det går ut over autoriteten. Alex Ferguson ble jo nærmest regnet for å være psykopat til tider, men resultatene talte for seg.

Morkel

Quote from: Torvanger on November 15, 2017, 11:53:00 AM
Kåre Ingebrigtsen har visstnok også bedrevet endel utfrysning, med benksetting av kontraktsnektere, Fagermo er jo en historie for seg selv og fuglende vet hvordan stoda er i andre norske ES-klubber.


Hvis man snakker om Nouri så kan vel det knapt kalles en utfrysning. Han har spilt 23 av 28 kamper fra start (enten på venstre- eller høyreback). Han har kommet inn i 2 kamper og kun blitt byttet ut 1 gang. Han har spilt i flere kamper enn Piotr og har bare 20 minutter mindre på banen enn den polske keeperen. Kun i treningskampene benket LAN Nouri i en lenger periode, og Jonson følte i sommer at han fikk spille så lite at han hadde lyst til å dra hjem til Island.
LAN har heller ikke satt Haugen eller Orlov på benken til tross for at begge to har nektet å signere en ny kontrakt. Så hvis LAN har sagt at han skal benke spillere som ikke fornyer kontrakten, så har han ikke akkurat levd opp til det. HVIS han har sagt det tror jeg han rett og slett er for resultatorientert til å være idealistisk på slikt. Og sånn sett mener jeg at bruken av unge, lokale spillere er en mer legitim diskusjon enn utfrysning.

Mitt inntrykk av LAN er at han er sta og bestemt (på godt og ondt), han bryr seg svært lite om hva folk rundt klubben sier. Men jeg tror han er ekstremt opptatt av miljøet innad i troppen. Når det kommer til treneres personlighet generelt så tror jeg det er litt viktig at de er litt dominante. Det blir litt som toppsjefer og politikere, de må ta mange upopulære avgjørelser, derfor ville det blitt en stor belastning å ha altfor mye empati. Og jeg tror LAN er der også, han er streng og kanskje ikke alltid så var på andre sine følelser, men han har nok en stor grad av rettferdighetsfølelse.

Torvanger

Han er flink med nåler da, hehe!

Alonso Solis

Quote from: krakra on November 14, 2017, 18:02:40 PM
Er det virkelig noen som, hvis de er helt ærlige og ikke bare skal kverulere, tror på at Nouri ble vraket fordi laget var slitent og trengte rullering? Hvor var rulleringen på stopperplass da? Hvor var rulleringen på midtbanen? På kantene? På den andre backene? Wormgoor underpresterte, Acosta underpresterte, SHN underpresterte, Haugen underpresterte, Gilli underpresterte. Nouri underpresterte ikke og virket heller ikke nevneverdig sliten. Den eneste plassen vi rullerte var på spissplass, men der hadde vi altså en spiss som ikke hadde scoret på flere måneder og som også var dalende i prestasjonene. Der var det heller ikke snakk om at Orlov ble satt ut av laget i sju kamper på rad.

Nouri ble satt ut av laget fordi han ikke ville forlenge. Det var åpenbart. Når folk sier at det handlet om rullering eller hviling så fremstår det som at man sier ting man egentlig ikke mener bare for å være uenige. Det er ingen troverdighet i at en _høyreback_ som spilte samtlige minutter i fjor var den første LAN ville hvile når han omsider bestemte seg for å rullere på laget. Det som gjør det enda mindre troverdig er jo at Nouri da den travle perioden var over, og vi var ute av EL. En måned etter siste kamp. Hvilket behov for rullering og hvile var det på dette tidspunktet?

Og Jonsson nærmest førsteelveren? Han hadde jo nær sagt ingen erfaring, han hadde ikke blitt matchet inn i det hele tatt tidligere og flere ganger var han ute av troppen. Det ble etterhvert også klart at han var flere hakk under Nouris nivå.

Hadde du sagt at det var for å matche inn Jonsson så hadde du iallefall hatt noen form for troverdighet, men å snakke om rullering og hvile en måned etter siste kamp er fullstendig fjernt.

Jeg er rimelig sikker på at dersom Nouri hadde vært en 35-åring, som holdt samme nivå og klarte belastningen, som skulle legge opp neste sesong, så hadde han ikke blitt vraket.



Hvordan kom du frem til den konklusjonen, egentlig? Det virker som om du febrilsk griper etter ethvert halmstrå som finnes, slik at du kan fremstille LAN som uprofesjonell. Hele argumentasjonen din har gått ut på at LAN vraket Nouri utelukkende på grunn av kontraktssituasjonen. Greit nok dét, men det samsvarer ikke spesielt godt med den siste påstanden din.

krakra

Hvorfor samsvarer det ikke?
Jeg tror, eller er faktisk rimelig sikker, på at LAN vraket Nouri for å sende et signal om hva som skjer når du nekter å forlenge og vil forlate klubben. Han vil satse på de som "ønsker å være her".
Det er en ganske annen situasjon når en spiller er gammel, og ønsker å avslutte karierren og legge opp. Det er ikke noe jeg tror LAN ser på med negative øyne. Det handler ikke om at de "ikke ønsker å være her". Så det er to forskjellige situasjoner. Og poenget er at jeg tror det handler lite om å tenke på framtiden, eller satse langsiktig, men i mye større grad om LANs voldsomme fokus på de rette holdningene og den rette mentaliteten. Det er også derfor han ikke straffet Demidov, og neppe kommer til å straffe Haugen heller. De ønsker nye utfordringer. De vil utenlands, ta et nytt steg. Med spillere som Nouri og Skaanes handler det mer om at de rett og slett vil vekk fra Brann. Men med bakgrunnen for hvorfor Nouri vil vekk så burde han hatt mye større forståelse. Dersom ryktene stemmer, noe det virker som de gjør.

Alonso Solis

Quote from: krakra on November 16, 2017, 15:39:38 PM
Hvorfor samsvarer det ikke?
Jeg tror, eller er faktisk rimelig sikker, på at LAN vraket Nouri for å sende et signal om hva som skjer når du nekter å forlenge og vil forlate klubben. Han vil satse på de som "ønsker å være her".
Det er en ganske annen situasjon når en spiller er gammel, og ønsker å avslutte karierren og legge opp. Det er ikke noe jeg tror LAN ser på med negative øyne. Det handler ikke om at de "ikke ønsker å være her". Så det er to forskjellige situasjoner. Og poenget er at jeg tror det handler lite om å tenke på framtiden, eller satse langsiktig, men i mye større grad om LANs voldsomme fokus på de rette holdningene og den rette mentaliteten. Det er også derfor han ikke straffet Demidov, og neppe kommer til å straffe Haugen heller. De ønsker nye utfordringer. De vil utenlands, ta et nytt steg. Med spillere som Nouri og Skaanes handler det mer om at de rett og slett vil vekk fra Brann. Men med bakgrunnen for hvorfor Nouri vil vekk så burde han hatt mye større forståelse. Dersom ryktene stemmer, noe det virker som de gjør.


La oss si at du har rett og at Nouri ble vraket av prinsippielle årsaker. Det er jo uansett fremtidsrettet tankegang fra LAN. Han ofrer det sportslige på kort sikt, for å vise spillerene at i Brann skal man ha de riktige holdningene for å få spille slik at andre spillere ikke gjør det samme som Nouri gjorde. I fremtiden. Er ikke det ganske åpenbart?

Hva gjelder disse ryktene vet sikkert både du og jeg nøyaktig like lite. Jeg vet ihvertfall ikke mer enn det som har stått i BA og BT, men uansett om de stemmer så er det en sak mellom Soltvedt og Nouri, ikke LAN og Nouri. Det er Soltvedt som i tilfelle har oppført seg på en dårlig og uprofesjonell måte. Hvis det stemmer at man kun har hatt en muntlig avtale om så store summer er det så latterlig uprofesjonelt at jeg blir oppriktig bekymret. Da er jeg redd vi kanskje har byttet ut det gamle geniet vårt med et nytt og like genialt geni...

krakra

Poenget mitt er at hvis Nouri forlater på grunn av en konflikt som Brann har en stor del av skylden for, så er det urimelig å straffe ham for "dårlige holdninger" og samtidig signalisere dette i media, slik LAN gjorde. Hvis ryktene stemmer så handler det ikke om dårlige holdninger fra Nouri, men dårlig personalpolitikk fra Brann. Det er ikke noe "mellom LAN og Nouri" og "Mellom Nouri og Soltvedt". Det er mellom Brann og Nouri begge delene.

Lasaron

Greit nok at LAN vil prioritere de som vil bli, men han må passe på så han ikke blir en leder som svært få vil bli hos.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Ninja-Bob

Sånn apropos ingenting, men eg traff faktisk ein venn av ein venn heromdagen som hadde hatt Nilsen som trenar og spelt på lag med SHN på aldersbestemte lag i Volda. Eg benytta moglegheiten til å spørre og grave litt om korleis det hadde vore, og han sa at LAN var ein rolig, tålmodig og fair trenar den gangen. Sivert, derimot, var visst like rabiat på bana då som han er no, og blei fly forbanna støtt og stadig.

SKBCPH


Kagain

Hmm. Kanskje vi må gjenopplive Treneren etter LAN-tråden :)

Finfin respons

Quote from: Ninja-Bob on November 16, 2017, 17:58:31 PMSånn apropos ingenting, men eg traff faktisk ein venn av ein venn heromdagen som hadde hatt Nilsen som trenar og spelt på lag med SHN på aldersbestemte lag i Volda. Eg benytta moglegheiten til å spørre og grave litt om korleis det hadde vore, og han sa at LAN var ein rolig, tålmodig og fair trenar den gangen. Sivert, derimot, var visst like rabiat på bana då som han er no, og blei fly forbanna støtt og stadig.

Sånn apropos apropos, eg kan melde ei ganske lik soge. Kom i samtale med ein Voldakar som kunne melde det same. Vinnarinstinktet var på plass hjå Sivert alt i ung alder.
Kanskje.

ACHTUNG

Denne ble postet på treningskamper og passer like godt her:

Heltne Nilsen har tapt seg stort siden forsesongen og våren/sommeren 2017. Balltap i livsfarlige posisjoner og det går alt for tregt, han stopper opp det som er av flyt, når ballen kommer innom ham. At LAN ikke ser dette, er skremmende og et klart tegn på at han ikke er i stand til å behandle sin egen sønn, på lik linje med de øvrige spillerne. Barmen er helt klart det beste alternativet som defensivt anker, spørsmålet er hva som skal til, for at det skal skje en endring.

krakra

Er dette en kampanje for  få Barmen inn på laget nå som vi har hentet en bedre indreløper, og beholdt vår beste?

Jeg ser gjerne Barmen som anker, men man trenger ikke være stygg og angripe LANs integritet etter én svak treningskamp fra SHN(for han var jaggu ikke så verst mot Viking). Barmen har bedre ballferdigheter enn Heltne Nilsen. Samtidig tipper jeg de fleste som har møtt Brann de siste årene vil si at det er vondere å møte SHN enn Barmen. SHN er en klok og beinhard defensiv midtbanespiller som rydder opp i større grad enn det jeg tror Barmen har kapasitet til.


ostraume

Enig med krakra her.

Dette er en merkelig hard kritikk av SHN som tross alt har vært en av lagets beste og viktigste spillere de siste to årene. Er det behovet for hakkekylling som blir for sterkt? "Problemet" er nærmest at om han hadde vært en bedre ballspiller ville han vært for god for Brann.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

SHN sinker spillet og han har stygge balltap. Grunnen til at jeg trekker frem far og sønn-forholdet, er at det er et problem, når det er som nå, at sønnen har klippekort på ankerplassen, uansett hvordan han presterer. Han er en flink ødelegger, det skal han ha, men andre norske lag har spillere som har samme rolle, men som samtidig er kjappere i pasningsspillet og som har større kreativitet. I fjor vinter og i vårsesongen var SHN eminent, da var han udiskutabel, men fotball er en her og nå-sport, det hjelper ikke om man har prestert bra tidligere, om det man leverer nå ikke er holdbart. Det kan også tenkes at SHN hadde skjerpet seg, om han hadde fått mer pes på plassen.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

February 14, 2018, 13:39:38 PM #1567 Last Edit: February 14, 2018, 13:46:09 PM by ACHTUNG
Og når det gjelder Barmen, så håper jeg at LAN kjører ham inn som midtspiss, om det ikke kommer en ny mann inn, før seriestart.  Og så må man ikke bli så fintfølende, at det ikke skal gå an å si sin ærlige mening om hva som kan være til det beste for laget.

Billy Elliott

Quote from: Corran on February 14, 2018, 13:37:41 PM

Han hadde noen helt forferdelige balltap mot Viking også, det skal sies. Viking var bare for dårlig til å skape noe i etterkant.

Personlig håper jeg på Barmen i dype rollen i år. Blir for dumt om han skal sitte på benken. Ser for meg at Barmen kan bli vår Busquets. Er vel litt latinsk blod i årene på han også? Har Ramos som mellomnavn.

Corran

Quote from: ACHTUNG on February 14, 2018, 13:39:38 PMOg når det gjelder Barmen, så håper jeg at LAN kjører ham inn som midtspiss, om det ikke kommer en ny mann inn, før seriestart.  Og så må man ikke bli så fintfølende, at det ikke skal gå an å si sin ærlige mening om hva som kan være til det beste for laget.
Ikke fint følende eller noe i mot at du sier din mening Synes bare at det virket som en utblåsning etter treningskampen og den var av slik karakter at ingen skal bli dømt etter den og ei heller trekke LAN sin integritet ang sønnen i tvil.
Personlig skulle jeg gjerne sett en mer kreativ spiller i den rollen, men er ikke sikker på at Barmen er den rette.
Tror en løsning kan være å snu midtabene og sette Haugen og Ordagic bak Barmen.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on February 14, 2018, 13:59:25 PM
Quote from: Corran on February 14, 2018, 13:37:41 PM

Han hadde noen helt forferdelige balltap mot Viking også, det skal sies. Viking var bare for dårlig til å skape noe i etterkant.

Personlig håper jeg på Barmen i dype rollen i år. Blir for dumt om han skal sitte på benken. Ser for meg at Barmen kan bli vår Busquets. Er vel litt latinsk blod i årene på han også? Har Ramos som mellomnavn.

Personlig synes jeg Barmen er en mye bedre ballspilller, og var en av de få som faktisk tok Barmen i forsvar da han var hakkekylling fordi jeg så en del av kvalitetene han hadde.

Jeg vil helst se Barmen i den dype rollen, av tre årsaker:

- Han gjør ekstremt få feil og har enorm ro med ballen
- Han er god til å komme til sjanser selv når vi kommer opp med mange mann og han er med der
- Med Barmen som anker kan vi veksle mellom å bruke ham som et anker og i en 10er-rolle avhengig av kampforløpet

ACHTUNG


krakra

Det stemmer jo ikke at Barmen gjør så ekstremt få feil. Han har en helt ordinær treffprosent på pasningene, og det er ofte nok skumle tversoverpasninger fra Barmen som fører til brudd også.

ACHTUNG

Tull! Det er ekstremt sjelden at det blir brudd på Barmens tversoverpasninger. Det er noe helt annet med når Heltne skal forsøke seg på det samme.

Jose Arrogantio

Det er da helt naturlig om feilpasninger fra spillere som ligger dypt oftere fører til brudd enn feilpasninger fra mer fremskutte spillere. Sier lite om den ene eller andre akkurat den statistikken (uten at jeg vet om den stemmer).

ACHTUNG

Man har enkelte spillere som aldri gjør pasningsfeil, enten de har en dyp eller offensiv rolle, men dem finner man prmært i de beste klubbene i de største ligaene. Men relativt sett, etter norske forhold, så er Barmen en meget presis herremann, uavhengiga av hvilke pasninger han slår. Og jeg vil jo påstå at det er større sjanse for å bomme på et fremspill eller en stikker, som Haugen ofte står bak.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on February 15, 2018, 14:27:43 PMOg jeg vil jo påstå at det er større sjanse for å bomme på et fremspill eller en stikker, som Haugen ofte står bak.

Selvfølgelig er det større sjanse for å bomme for Haugen med sine fremspill enn for Barmen med sine pasninger til nærmeste medspiller.
Rød makt på Hansa!

krakra

Det finnes objektive tall på pasningssikkerhet her: https://www.whoscored.com/Regions/165/Tournaments/41/Seasons/6609/Stages/14501/PlayerStatistics/Norway-Eliteserien-2017

Der ser man at Barmen ligger på 71,4%, som gjør ham til den 141. mest pasningssikre spilleren i Eliteserien i fjor. Bak, blant andre, Fredrik Haugen, Kasper Skaanes, Petter Orry Larsen og Sivert Heltne Nilsen. Pluss flere titalls andre midtbanespillere.

Når det gjelder vanskelighetsgrad på pasningene tipper jeg Barmen ligger på en andreplass i Brann, bak Haugen. Han slår oftere enkle pasninger, men er samtidig en spiller som gjerne får ballen i trange og vanskelige situasjoner. Men tallene viser at han overhodet ikke har noen ekstraordinær treffsikkerhet på pasningene. Det er en myte at Barmen er så feilfri. Faktum er at han er en helt ordinær pasningsspiller.

Han har sine styrker i at han er et sterkt oppspillspunkt, at han kan holde på ballen i pressede situasjoner og at han er smart i bevegelsen. I tillegg til en solid løpskraft. Han er ofte der det skjer, og ofte spillbar. I tillegg til at han ofte kommer til sjanser.

ACHTUNG

Har du noensinne sett Barmen bli fratatt ballen, på den måten SHN blir, før pasning i det hele tatt har blitt utført? Det er det som er problemet med SHN, pr nå, for mostanderlagene er obs på at han er en omstendelig spiller og det virker som om han fryser til når de kommer kjapt på ham. Er det bare mer og noen få andre som ser de farlige situasjonene SHN skaper, med balltap av nevnte karakter, rett foran egen 16?

osoerli

Barmen er litt for treg på små flater og litt for duellsvak til å danka ut Sivert som anker.  Barmen er nok hakket betre pasningsspelar, som hovudspelar er dei ganske jevngode, men som ballvinner er Barmen nokre hakk bak.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: ACHTUNG on February 16, 2018, 10:24:32 AMHar du noensinne sett Barmen bli fratatt ballen, på den måten SHN blir, før pasning i det hele tatt har blitt utført? Det er det som er problemet med SHN, pr nå, for mostanderlagene er obs på at han er en omstendelig spiller og det virker som om han fryser til når de kommer kjapt på ham. Er det bare mer og noen få andre som ser de farlige situasjonene SHN skaper, med balltap av nevnte karakter, rett foran egen 16?
Ja i dag har vi sist sett det av Barmen ;-) du jinxet ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on February 16, 2018, 20:21:26 PM
Quote from: ACHTUNG on February 16, 2018, 10:24:32 AMHar du noensinne sett Barmen bli fratatt ballen, på den måten SHN blir, før pasning i det hele tatt har blitt utført? Det er det som er problemet med SHN, pr nå, for mostanderlagene er obs på at han er en omstendelig spiller og det virker som om han fryser til når de kommer kjapt på ham. Er det bare mer og noen få andre som ser de farlige situasjonene SHN skaper, med balltap av nevnte karakter, rett foran egen 16?
Ja i dag har vi sist sett det av Barmen ;-) du jinxet ham

Her må du bare legge deg flat, Torvanger. Stygg jinx!
Kanskje.

ACHTUNG

February 19, 2018, 11:29:22 AM #1582 Last Edit: February 19, 2018, 11:46:46 AM by ACHTUNG
Hehe, vi får ta det på kontoen for kamprustenhet, hehe!

Billy Elliott

Fyren har jo ikke fått lov til å heade en ball på tre måneder en gang. Cut him some slack!
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Barmen-har-hatt-headeforbud-i-tre-maneder-250217b.html

ACHTUNG

Samtidig er det slik at man lurer på om det er verdt å risikere helsen og en permanent nakkeskade, som vil plage ham livet ut. Jeg vet ikke hvor alvorlig en nakkeprolaps er, men åpenbart var skaden i Haugesund uheldig, i og med at den har blitt slått helt og delvis opp igjen, ved forskjellige anledninger. Nakke og rygg er det siste jeg ville hatt problemer med, om vi snakker permanente lidelser. Så jeg håper at Barmen og det fysikalske vet hva de gjør.

Kagain

Ja, eller at Barmen for sin egen skyld legger opp om det fortsetter slik. Det vil være et tap for Brann, men for Barmen sin videre livskvalitet vil det kanskje være bra. En av (flere) grunner til at han er ønsket på midtbanen i Brann er jo nettopp at han tilfører hodestyrke til midtbanen. Om han ikke får lov å heade mer er jo den biten vekke.

Asgeir Kleppa

Morsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Corran

Kan ikke si meg enig i at LAN reddes av enkelt prestasjoner. Føler mer det er stikk motsatt og at han reddes av totalen. Opprykk og 2 plass er ikke en enkeltprestasjon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Asgeir Kleppa

Ta bort Braathen samt 2-3 andre fra sølv sesongen og hva får du da?

Og komme opp igjen fra Obos med stallen og ressursene de hadde, og motstanden de møtte i obos vil jeg ikke helt geniforklare Corran.

Vi får nok svar på dette i årets sesong, klarer de fremgang har jeg feil, men har jeg rett kommer vi til å slite godt! Han er ikke taktisk god nok over hele linjen.

Og la oss ikke glemme hva fotballfilosofien og hans taktiske filosofi har ført til i Europa, og hva den har ført til når det gjelder tilskuertall.

gladiporno

Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMSkal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt),

Man skal høre mye før ørene faller av. Har ettertiden vist at problemet (les: nedrykk fra nivå 1 og skandaløs innsats på nivå 2 før han omsider ble stoppet) ikke var Rikard Ardiles Norling? På hvilken måte??

Asgeir Kleppa

Tenker hans meritter både før og etter Brann skulle indikere det til fulle, god leting etter ørene.....

Corran

Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 16:59:23 PMTa bort Braathen samt 2-3 andre fra sølv sesongen og hva får du da?

Og komme opp igjen fra Obos med stallen og ressursene de hadde, og motstanden de møtte i obos vil jeg ikke helt geniforklare Corran.

Vi får nok svar på dette i årets sesong, klarer de fremgang har jeg feil, men har jeg rett kommer vi til å slite godt! Han er ikke taktisk god nok over hele linjen.

Og la oss ikke glemme hva fotballfilosofien og hans taktiske filosofi har ført til i Europa, og hva den har ført til når det gjelder tilskuertall.
Vil ikke geniforklare noen eg Men om en tar vekk 4 av de beste spillerne fra hvilket som helst lag så er det mye mindre igjen. Dette er ikke noe spesielt for Brann eller LAN.
Eg og synes LAN har mangler på det taktiske eller ikke får det fram i Brann til nå men han har gjort en meget god jobb og mye bedre enn jeg trodde.
Men du sier det er enkeltprestasjoner som har reddet ham og da lurer jeg på hvilke enkeltprestasjoner dette er? Min påstand er at det er at han har fått mye bra til med Brann over tid. Det er mye å sette fingeren på, men et solid håndverk har han gjort.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings Hund 2

Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMMorsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Asgeir Kleppa

Quote from: Norlings Hund 2 on March 04, 2018, 03:33:37 AM
Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMMorsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Ok, fortsett å ha på deg de røde SKB brillene du..... Absurd er å akseptere fallende tilskuertall, fadese i E-cup etc etc etc.....


Lasaron

At fjorårssesongen var et tilbakesteg skyldes én feil av LAN. Klippekortstrategien. Lærer han av den tror jeg dette året vil gi sølv og at vi nærmer oss gull betraktelig. Fjorårssesongen kan sammenlignes litt med 2005.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Norlings Hund 2

Quote from: Asgeir Kleppa on March 04, 2018, 09:21:45 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on March 04, 2018, 03:33:37 AM
Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMMorsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Ok, fortsett å ha på deg de røde SKB brillene du..... Absurd er å akseptere fallende tilskuertall, fadese i E-cup etc etc etc.....



gladiporno

Quote from: Norlings Hund 2 on March 04, 2018, 03:33:37 AM
Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMMorsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Med Norling ut 2015 er det ikke sikkert vi hadde vært i Obos...

gladiporno

Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 18:44:13 PMTenker hans meritter både før og etter Brann skulle indikere det til fulle, god leting etter ørene.....

Norlings Hund 2

Quote from: gladiporno on March 04, 2018, 14:42:29 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on March 04, 2018, 03:33:37 AMDette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Med Norling ut 2015 er det ikke sikkert vi hadde vært i Obos...

Men vi hadde garantert ikke rykket opp.

Jose Arrogantio

Quote from: Asgeir Kleppa on March 04, 2018, 09:21:45 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on March 04, 2018, 03:33:37 AM
Quote from: Asgeir Kleppa on March 03, 2018, 12:53:11 PMMorsomt hvordan VG setter terningkast 5 på LAN, og i neste åndedrag skriver artikler om hva som må gjøres, eller også skriver om problemene i norsk fotball vs Europa....

Nei, jeg har ingen sans for LAN, forferdelig trener som blir reddet av enkeltprestasjoner gang på gang. I klasse med Aabrekk og Skarsfjord som trener, og det er ikke positivt i min bok. Takker for stabilitet og defensiv organisering, men der stopper det.

Skal SKB ha en stigende kurve trenger vi nok en annen trener, mere en Norling type (som har vist i ettertid at problemet ikke var han, men SKB generelt), men da med en klubb i ryggen som gir muligheten til suksess. Med LAN blir vi nok stående stille, og vil før eller siden havne i skiten igjen, vi får prise oss lykkelige at norsk fotball ikke har vært svakere og dårligere på årtier, det redder oss nå.

Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest her inne. Hvis ikke LAN (som gjennom resultater i høyeste grad viste at det var Norling som var problemet) hadde tatt over, ville vi fremdeles vært i OBOS.

Ok, fortsett å ha på deg de røde SKB brillene du..... Absurd er å akseptere fallende tilskuertall, fadese i E-cup etc etc etc.....



Under LAN har Brann blitt et av Norges mestscorende lag og medaljeutfordrer to år på lag. Brann skaper derfor god underholdning etter norsk standard. Og tilskuertallene sank fra 2016 til 2017 i hele EL, Rosenborgs tilskuertall var også lavere for eksempel.

E-cup fadesen er ikke noe verre enn 90% av norske lag det siste tiåret så at Brann feiler når de kommer tilbake etter langt fravær er veldig lite minus i min bok også.


Go Up