• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Falkman

July 18, 2017, 09:14:16 AM #1300 Last Edit: July 18, 2017, 09:16:15 AM by Falkman
Quote from: krakra on July 18, 2017, 07:39:00 AM
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Det er et lag i Bergen som følger den oppskriften i år, og det går ikke så greit for tiden. Skulle nesten tro at Premier League-spillere var bedre trent enn PL-spillere eller noe...


Nå handle vel ikke diskusjonen  om behovet for  rullering utelukkende om  fysisk kapasitet. Om  spillere  i PL er bedre trent enn spillere i eliteserien, kan verken du eller  jeg vite noe sikkert om.  Vi kan anta og  tro, men ikke vite. Like lite som vi kan vite  om det hadde utgjort noen forskjell for resultatene de siste ukene om vi hadde rullert mer på laget tidligere i sesongen.  Kanskje  det hadde det, kanskje ikke. Det er i alle fall i alle fall langt fra å være et faktum slik man kan få  inntrykk av  når man leser denne tråden.

Det er helt ok å mene at mer rullering hadde gitt oss bedre resultater de siste ukene, men jeg tror motstanden  vi har møtt i de siste kampene er en vesentlig mer betydningsfull årsak til at det har gått som det har gått. Og det henger jo også sammen med at jeg, med unntak av Grønner, på ingen måte har like stor tillit til rulleringsalternativene vi har tilgjengelig som andre later til å ha.

Billy Elliott

Quote from: krakra on July 18, 2017, 09:03:46 AM
Skaanes hadde mange målpoeng i 2014, som er den eneste sesongen han har fått spille fast i.


Korrekt, men det begynner å bli veldig lenge siden. Over 2600 spilleminutter senere, og det virker som om han har gått bakover i utviklingen. Hadde kanskje hatt godt av et utlån?

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on July 18, 2017, 09:10:57 AM
Enig i mye, men veldig uenig når det gjelder Vega. Han har potensiale til å bli Branns giftigste offensive spiller og han var nær ved å få et endelig gjennombrudd, like før skaden. Når de syke skuddene, som det mot Odd i første omgang på Skagerak og tverrligerskuddet, før målet mot Stabæk hjemme, går inn, da vil det bare balle på seg. Jeg tror LAN ser dette og faktum er at Deyver også er en som jobber iherdig bakover og har noen herlige tacklinger, som ofte settes inn når motstanderne har farlige overganger.


Men så skrev jeg da vitterlig at han er en vi burde beholde og satse på når han blir 100% igjen.

Torvanger

Falkman har helt rett, det er motstandernes kvalitet som, sammen med Braatens frafall, har gjort Brann mindre potente. Ser man de siste 4, så har det vært Sarp borte, VIF hjemme, Stabæk borte og Sarp hjemme. Klarer Brann 3 poeng 6 august, har det endt med 5 av 15 poeng. Det er helt soleklart at om Brann hadde møtt den samme gjengen som RBK nå har møtt, så hadde Brann hatt mer enn bare 2 stakkarslige poeng.

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on July 18, 2017, 09:17:46 AM
Quote from: Torvanger on July 18, 2017, 09:10:57 AM
Enig i mye, men veldig uenig når det gjelder Vega. Han har potensiale til å bli Branns giftigste offensive spiller og han var nær ved å få et endelig gjennombrudd, like før skaden. Når de syke skuddene, som det mot Odd i første omgang på Skagerak og tverrligerskuddet, før målet mot Stabæk hjemme, går inn, da vil det bare balle på seg. Jeg tror LAN ser dette og faktum er at Deyver også er en som jobber iherdig bakover og har noen herlige tacklinger, som ofte settes inn når motstanderne har farlige overganger.


Men så skrev jeg da vitterlig at han er en vi burde beholde og satse på når han blir 100% igjen.



Her skummet jeg litt for fort, ja, my bad.

krakra

Quote from: Falkman on July 18, 2017, 09:14:16 AM
Quote from: krakra on July 18, 2017, 07:39:00 AM
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Det er et lag i Bergen som følger den oppskriften i år, og det går ikke så greit for tiden. Skulle nesten tro at Premier League-spillere var bedre trent enn PL-spillere eller noe...


Nå handle vel ikke diskusjonen  om behovet for  rullering utelukkende om  fysisk kapasitet. Om  spillere  i PL er bedre trent enn spillere i eliteserien, kan verken du eller  jeg vite noe sikkert om.  Vi kan anta og  tro, men ikke vite. Like lite som vi kan vite  om det hadde utgjort noen forskjell for resultatene de siste ukene om vi hadde rullert mer på laget tidligere i sesongen.  Kanskje  det hadde det, kanskje ikke. Det er i alle fall i alle fall langt fra å være et faktum slik man kan få  inntrykk av  når man leser denne tråden.

Det er helt ok å mene at mer rullering hadde gitt oss bedre resultater de siste ukene, men jeg tror motstanden  vi har møtt i de siste kampene er en vesentlig mer betydningsfull årsak til at det har gått som det har gått. Og det henger jo også sammen med at jeg, med unntak av Grønner, på ingen måte har like stor tillit til rulleringsalternativene vi har tilgjengelig som andre later til å ha.
Jeg tror vi med rimelig stor sikkerhet kan si at spillerne i Premier League er bedre trent enn de i Norge. Man kan selvfølgelig ikke si det helt sikkert, på samme måte som at jeg ikke kan si helt sikkert at jeg ikke ville fått kontrakt om jeg prøvde meg på prøvespill i Brann. Men det er en kvalifisert antakelse at spillerne i en av verdens beste ligaer også er bedre trent enn spillere i en bakgårdsliga der knappe borteseiere mot useedede lag i Europaliga-kvalikken sees på som sterke prestasjoner.

I fjor hadde vi skader, karantene og også bevisst rullering hele veien som sørget for at de bak førsteelveren var mer skjerpet. Da hadde vi heller ikke en formsvikt av det kaliberet vi ser nå. Vi hadde stort sett de samme spillerne, minus Huseklepp. Vel å merke hadde han en betydning han og.

krakra

Quote from: Billy Elliott on July 18, 2017, 09:17:06 AM
Quote from: krakra on July 18, 2017, 09:03:46 AM
Skaanes hadde mange målpoeng i 2014, som er den eneste sesongen han har fått spille fast i.


Korrekt, men det begynner å bli veldig lenge siden. Over 2600 spilleminutter senere, og det virker som om han har gått bakover i utviklingen. Hadde kanskje hatt godt av et utlån?
Ja kanskje, men det er jo en fallitterklæring at vi nok en gang mislykkes i å utvikle en spiller med fart og teknikk som sine styrker. Får håpe det blir en annen historie med spillere som Bildøy og Vega, men jeg tviler. Og dette merkes av spillere utenfor Brann. Spillerne merker seg hvilke klubber som er lurt å gå til hvis du vil utvikle deg, og hvilke de bør holde seg unna.

Lasaron

Quote from: ostraume on July 18, 2017, 08:15:58 AM
Heftig rullering har og sine nedsider så ikke lett å finne fasiten her. Nils Arne Eggen er en annen som rullerte så lite som mulig.

Skuffende at spillere som Skålevik og Skaanes ikke klarer å stå mer frem når de nå får sjansen. Og hva er det med Børven? Fotballinvalid?


Når du skriver "heftig rullering," oppfatter du det slik at noen av oss mener vi skal ha det? Eller er det en debatteknikk?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Falkman

July 18, 2017, 10:21:32 AM #1308 Last Edit: July 18, 2017, 10:24:12 AM by Falkman
Quote from: krakra on July 18, 2017, 09:22:34 AM
Quote from: Falkman on July 18, 2017, 09:14:16 AM
Quote from: krakra on July 18, 2017, 07:39:00 AM
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Det er et lag i Bergen som følger den oppskriften i år, og det går ikke så greit for tiden. Skulle nesten tro at Premier League-spillere var bedre trent enn PL-spillere eller noe...


Nå handle vel ikke diskusjonen  om behovet for  rullering utelukkende om  fysisk kapasitet. Om  spillere  i PL er bedre trent enn spillere i eliteserien, kan verken du eller  jeg vite noe sikkert om.  Vi kan anta og  tro, men ikke vite. Like lite som vi kan vite  om det hadde utgjort noen forskjell for resultatene de siste ukene om vi hadde rullert mer på laget tidligere i sesongen.  Kanskje  det hadde det, kanskje ikke. Det er i alle fall i alle fall langt fra å være et faktum slik man kan få  inntrykk av  når man leser denne tråden.

Det er helt ok å mene at mer rullering hadde gitt oss bedre resultater de siste ukene, men jeg tror motstanden  vi har møtt i de siste kampene er en vesentlig mer betydningsfull årsak til at det har gått som det har gått. Og det henger jo også sammen med at jeg, med unntak av Grønner, på ingen måte har like stor tillit til rulleringsalternativene vi har tilgjengelig som andre later til å ha.
Jeg tror vi med rimelig stor sikkerhet kan si at spillerne i Premier League er bedre trent enn de i Norge. Man kan selvfølgelig ikke si det helt sikkert, på samme måte som at jeg ikke kan si helt sikkert at jeg ikke ville fått kontrakt om jeg prøvde meg på prøvespill i Brann. Men det er en kvalifisert antakelse at spillerne i en av verdens beste ligaer også er bedre trent enn spillere i en bakgårdsliga der knappe borteseiere mot useedede lag i Europaliga-kvalikken sees på som sterke prestasjoner.

I fjor hadde vi skader, karantene og også bevisst rullering hele veien som sørget for at de bak førsteelveren var mer skjerpet. Da hadde vi heller ikke en formsvikt av det kaliberet vi ser nå. Vi hadde stort sett de samme spillerne, minus Huseklepp. Vel å merke hadde han en betydning han og.


Mulig du har bedre hukommelse enn meg, men jeg kan ærlig talt ikke huske at LAN rullerte så mye mer bevisst i fjor, i alle fall ikke i siste halvdel av sesongen. Braaten var vel inne som indreløper i et par kamper på vårparten, og Skålevik og Orlov byttet på å spille spiss, ikke ulikt det svensken og Orlov og Børven har gjort denne sesongen

Det er riktig at det var større utskiftninger på laget, men det skyldtes i all hovedsak karantener, og i noe grad skader, som  på Vega. Utover i sesongen haglet det jo med gule kort, og det gikk vel knapt en kamp utover høsten hvor vi ikke hadde noen suspensjoner, verst i kampen mot Viking, da vi hadde 5 mann ute samtidig.

krakra

July 18, 2017, 10:24:05 AM #1309 Last Edit: July 18, 2017, 10:26:48 AM by krakra
Både Braaten og Skaanes spilte kamper som indreløper der Haugen fikk en pause under den vanlige sommer-formduppen sin. Det var også en god del rulleringer på de tre offensive posisjonene.

Men nei, det var ikke veldig mye bevisst rullering. Det meste av rulleringen skyldes som du sies skader og karantener, men vi hadde mer jevnlige innslag av dem, og da var også backupspillerne mer i slaget hele tiden.

Mot Sarpsborg var jo første gang Børven startet på ni kamper, inni der har han to korte innhopp. Jeg syns ikke det er så mye rullering, men det er jo den lille vi har i år.

dudo

Noe som kompliserer rullering er systemet til LAN og spillerne på benken. Vega og Skaanes er totalt annerledes spillertyper enn Braaten, Skålevik og Børven totalt annerledes enn Orlov, Skaanes og Larsen flere hakk dårligere enn Barmen og Haugen. Så når vi rullerer må vi også endre systemet betraktelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Når det gjelder dette med rullering, så er det ikke så veldig hefting rullering i RBK heller. Det er vel bare det at trønderne har noen enkeltspillere som topper våre og at de på benken holder tilsvarende nivå.

Superjack

Jeg mener dette maset om rullering er bare tull. De som er best spiller. Samspilt lag er mye viktigere enn at spillere skal rullere og hvile.

Dette med rullering ble veldig populært bl.a i noen av toppklubbene i England for noen år siden. Men det er veldig lang vei fra den virkeligheten til hva som foregår i TL.
Molde gjorde det i første perioden til Solskjær, men da hadde vel også Molde 23-24 meget gode fotballspillere. Brann har 9 spillere som er bra ES klasse, og 5-6 spillere som er dårlig ES eller OBOS nivå på, etter min mening.

Trenger inn kvalitetsspiller på kant og spiss. Da kan det kanskje varieres.

RBK både no, og spesielt under Eggen, rullerte vel omtrent ikke i det hele tatt.

i taper ALDRI!

Torvanger

Nettopp, jeg kan heller ikke se at Sarp, VIF og Stabæk rullerer ekstremt, de fleste er jo i Branns båt, at de har en god ellever og litt mer sådar på benken. Når til og med RBK ikke overdriver rulleringen, så bør vi egentlig legge den ballen død.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Ricky

Situasjonen i Brann er litt spesiell i den forstand at vi ikke har dobbel dekning på nesten noen posisjoner, og ikke har det tvunget seg frem noen endringer på andre måter heller (skader, karantener eller dårlige resultater) - i alle fall ikke frem til nå helt nylig.

Mulig jeg husker feil, men det er vel helst de mest interessante spillerne på benken (Vega, Skaanes, Børven) som har slitt litt med småskader de gangene det har vært noe.

Corran

Kan jo også være (uten at jeg påstår eller vet det) at de som er i litt dårlig form fremdeles i trenerens øyne er mye bedre på trening og derfor velger han som han gjør.
Han skrøt jo for litt siden av at Skålevik da var veldig på hugget på trening og Børven begynte å vise seg fram på trening og like etter startet begge kamper.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

July 20, 2017, 14:28:00 PM #1317 Last Edit: July 20, 2017, 14:32:47 PM by krakra
Nå er det ikke på trening poengene tas.
Hvis treneren ikke har tillit til at spillere kan gå inn og gjøre en jobb, så bør jo spillerne selges og erstattes med spillere treneren har tillit til. Det har vel vært vist interesse for både Grønner, Skålevik og Skaanes så det burde være mulig å få noen kroner for dem.

Det er uholdbart hvis det ikke er reell konkurranse på en eneste plass på laget. Da har Soltvedt rett og slett gjort en dårlig jobb. Ligaen er ikke så sterk at en begrenset økonomi er en akseptabel unnskyldning for at en ikke har 15-16 spillere som konkurrerer om en plass i førsteelveren selv om en er en medaljekandidat. Når Sarpsborg klarer det, så bør vi også klare det.

Torvanger

Nå har vi fått nok av kick and run og uavgjortfokus!

krakra

Skaanes var vår beste spiller og Orry bedre enn Barmen i dag. At de er for dårlige til at vi kunne rullert må en lengre ut på landet med. De som tror LAN ville rullert mer med bedre spillere på benken lurer seg selv på samme måte som de lurte seg selv med at signeringen av Wormgoor ikke påvirker evnen til å forsterke offensivt. Vær realistisk. At LAN er feig og konservativ er jo et av hans fremste kjennetegn. Det er et tveegget sverd. Der hjalp oss med å komme oss på beina igjen,  men nå ser en tegn til at det hindrer oss i å ta nye steg.

og hva slags spillere tror folk er interessert i å være nummer to under en slik trener? Tror folk at det er realistisk at kvalitetsspillere er interessert i å slite benk kamp etter kamp under en trener som ikke bytter på laget med mindre han må?

Ricky

LAN var vel om mulig den som var aller minst interessert i dag. Ingen rop, ingen instruksjoner, og i lange perioder virket det ikke som om han i det hele tatt så på kampen. Satt bare og pratet med sidemannen.

Tror Soltvedt nesten bør vurdere å ta en prat med alle som har noe i det sportslige å gjøre og se om det er noe som skurrer. Et slags oppvaskmøte, rett og slett. Er treneren misfornøyd med manglende midler til å kunne hente noen forsterkninger etter eget ønske? Er det spillere som helst vil være er helt annet sted enn i Brann? (Nouri, jeg ser på deg)
Må nesten være noe her, det er ikke mulig at hele laget og støtteapparatet bare klapper kollektivt sammen sånn som dette. Nekter å tro at dette har noe med tunge bein å gjøre.

Torvanger

July 20, 2017, 20:54:55 PM #1321 Last Edit: July 21, 2017, 03:58:35 AM by Torvanger
Quote from: Ricky on July 20, 2017, 20:49:49 PM
LAN var vel om mulig den som var aller minst interessert i dag. Ingen rop, ingen instruksjoner, og i lange perioder virket det ikke som om han i det hele tatt så på kampen. Satt bare og pratet med sidemannen.

Tror Soltvedt nesten bør vurdere å ta en prat med alle som har noe i det sportslige å gjøre og se om det er noe som skurrer. Et slags oppvaskmøte, rett og slett. Er treneren misfornøyd med manglende midler til å kunne hente noen forsterkninger etter eget ønske? Er det spillere som helst vil være er helt annet sted enn i Brann? (Nouri, jeg ser på deg)
Må nesten være noe her, det er ikke mulig at hele laget og støtteapparatet bare klapper kollektivt sammen sånn som dette. Nekter å tro at dette har noe med tunge bein å gjøre.




Jeg tenkte det samme. Et velsmurt lagmaskineri skal ikke bare klappe sammen på denne måten, over natten. Det er noe som er råttent i Brann pr nå, de involverte bør ha gangsyn nok til å skjønne hvor skoen trykker.

blobby winters

Han sa på nrk i dag tidlig at "vi ikke skulle legge oss bakpå."
Hva sa han i garderoben? De kunne aldri ha fått samme beskjed?
Eller ble vi rundspillt og tvunget bakpå av et mye bedre lag?

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on July 20, 2017, 20:49:49 PM
LAN var vel om mulig den som var aller minst interessert i dag. Ingen rop, ingen instruksjoner, og i lange perioder virket det ikke som om han i det hele tatt så på kampen. Satt bare og pratet med sidemannen.


Sånn føler jeg han har sittet godt en god stund nå. Aaaltfor godt avslappet i stolen og ikke opp og gjøre noe før han må. Litt som med spillet og byttene våre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

LAN har skapt en dynamikk i laget der de uten klippekort, minus de som er aktuell som midtspiss, sannsynligvis tenker slik når de får sjansen: Det spiller ingen rolle hvor godt jeg spiller*, neste kamp klippekortet jeg vikarierer for er klar igjen, er det rett tilbake på benken. Uansett.

Grønner (hvis han fortsatt er i klubben) blir neste eksempel. Skaanes kommer til å ryke rett tilbake på benken hvis alle klippekortene er klare til neste kamp, selv om han har vært bedre enn Gilli i det siste. Sånn er det blitt. Det kan umulig være bra.
Klippekortene tenker nok noe slikt som dette, mer eller mindre bevisst: Uansett hvor elendig jeg spiller får jeg starte neste kamp. Det kan heller ikke være bra.

"Det koster å være med på alle fronter"-pratet kan han ta og stikke langt opp.


*Med mindre man spiller totalt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

SK

Det er et dårlig tidspunkt å begynne å snakke om klippekort og manglende rullering, vi har nå hatt en del kamper hvor det har vært gjort en del forandringer på laget. I disse kampene har vi vært like svake, om ikke verre enn før. De som kommer inn leverer i stor grad ikke i det hele tatt.
Og vennligst ikke bortforklare alt dette med manglende kamptrening, seniorspillere på proffnivå skal ikke trenge flere kamper før de får til noe som helst, selv om de ikke har spilt på en stund.

Det er spillere som gjerne kunne fått smake benk tidligere (eller i det hele tatt), men å tro at dette er løsningen er en illusjon. Det vi har på benken hever i stor grad ikke laget, såpass realistisk må det gå an å være.

Torvanger

Var de nye, myke benkene fra SPV så behagelige, at LAN ikke orket å reise seg?

Lasaron

Quote from: SK on July 21, 2017, 10:13:10 AM
Det er et dårlig tidspunkt å begynne å snakke om klippekort og manglende rullering, vi har nå hatt en del kamper hvor det har vært gjort en del forandringer på laget. I disse kampene har vi vært like svake, om ikke verre enn før. De som kommer inn leverer i stor grad ikke i det hele tatt.
Og vennligst ikke bortforklare alt dette med manglende kamptrening, seniorspillere på proffnivå skal ikke trenge flere kamper før de får til noe som helst, selv om de ikke har spilt på en stund.

Det er spillere som gjerne kunne fått smake benk tidligere (eller i det hele tatt), men å tro at dette er løsningen er en illusjon. Det vi har på benken hever i stor grad ikke laget, såpass realistisk må det gå an å være.


Jeg har klaget i flere uker, men LAN har kjørt på videre med samme opplegg. Resultatet ble fortjent 0-2 tap mot moderate Stabæk, tap hjemme mot Sarpsborg ute av form etter å ha blitt presset bakpå mot 10 mann og fortjent exit mot Slovakias tredje beste lag. Alle med klippekort spiller dårligere og dårligere, over tid. Noen mer tydelig enn andre.

Brann er blitt et lag der man ikke kan gripe sjansen. Det hjelper ikke å gripe sjansen. Det er rett ut igjen uansett. De faste vet at plassen er trygg uansett hvor mange dårlige kamper de har på rad. Dette er empiri, det er dette vi faktisk ser at skjer.

En alternativ teori på motgangen er at de ikke tålte gullsnakket. At de har klappet sammen mentalt etter å ha ledet serien.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Quote from: Torvanger on July 21, 2017, 10:14:05 AM
Var de nye, myke benkene fra SPV så behagelige, at LAN ikke orket å reise seg?


Kanskje spelarane ønsker seg til benken, og opptrer deretter?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: Spelaren on July 21, 2017, 11:29:57 AM
Quote from: Torvanger on July 21, 2017, 10:14:05 AM
Var de nye, myke benkene fra SPV så behagelige, at LAN ikke orket å reise seg?


Kanskje spelarane ønsker seg til benken, og opptrer deretter?


Benken burde jo vært en spikermatte

dudo

Det burde jo akupunktøren vår fikse enkelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: SK on July 21, 2017, 10:13:10 AM
Det er et dårlig tidspunkt å begynne å snakke om klippekort og manglende rullering, vi har nå hatt en del kamper hvor det har vært gjort en del forandringer på laget. I disse kampene har vi vært like svake, om ikke verre enn før. De som kommer inn leverer i stor grad ikke i det hele tatt.
Og vennligst ikke bortforklare alt dette med manglende kamptrening, seniorspillere på proffnivå skal ikke trenge flere kamper før de får til noe som helst, selv om de ikke har spilt på en stund.

Det er spillere som gjerne kunne fått smake benk tidligere (eller i det hele tatt), men å tro at dette er løsningen er en illusjon. Det vi har på benken hever i stor grad ikke laget, såpass realistisk må det gå an å være.
De trenger ikke heve laget i stor grad. Vi hadde en haug av uavgjort før vi begynte å tape, og i disse kampene kunne vi fort tatt tre poeng hvis med marginalt bedre form offensivt, selv om vi var heldige som fikk ett poeng mot Sarpsborg.

Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.

SK

Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:05:22 PM
Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.


Sier ikke at det ikke har påvirkning, men man fremstiller det som om det er nær sagt hele årsaken til at disse spillerne stort sett leverer svakt når de kommer innpå, og det blir for enkelt. Det er ikke slik at de ikke har spilt fotball tidligere. Hvis man trenger flere kamper på seg før man leverer noe som helst, da er man ikke mye til spiller. Jeg vil hevde det betyr mye mer at de kommer inn på et lag hvor kollektivet ikke fungerer.
F.eks. Skålevik sine to elendige kamper kan ikke forsvares bare med at han ikke har spilt. Orry og Børven har hatt flere innhopp og har ikke hevet laget noe (se bort fra Børven i starten av sesongen, som var en litt annen historie). Det har de vist alt for lite til. Skaanes har hatt en god kamp og stort sett vært svak resten.

Lasaron

Quote from: SK on July 21, 2017, 14:18:39 PM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:05:22 PM
Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.


Sier ikke at det ikke har påvirkning, men man fremstiller det som om det er nær sagt hele årsaken til at disse spillerne stort sett leverer svakt når de kommer innpå, og det blir for enkelt. Det er ikke slik at de ikke har spilt fotball tidligere. Hvis man trenger flere kamper på seg før man leverer noe som helst, da er man ikke mye til spiller. Jeg vil hevde det betyr mye mer at de kommer inn på et lag hvor kollektivet ikke fungerer.
F.eks. Skålevik sine to elendige kamper kan ikke forsvares bare med at han ikke har spilt. Orry og Børven har hatt flere innhopp og har ikke hevet laget noe (se bort fra Børven i starten av sesongen, som var en litt annen historie). Det har de vist alt for lite til. Skaanes har hatt en god kamp og stort sett vært svak resten.



SK, hva da med de som starter kamp etter kamp etter kamp, som er fast, men likevel dårlig i kamp etter kamp etter kamp?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

July 21, 2017, 14:27:21 PM #1334 Last Edit: July 21, 2017, 14:32:11 PM by krakra
Quote from: SK on July 21, 2017, 14:18:39 PM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:05:22 PM
Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.


Sier ikke at det ikke har påvirkning, men man fremstiller det som om det er nær sagt hele årsaken til at disse spillerne stort sett leverer svakt når de kommer innpå, og det blir for enkelt. Det er ikke slik at de ikke har spilt fotball tidligere. Hvis man trenger flere kamper på seg før man leverer noe som helst, da er man ikke mye til spiller. Jeg vil hevde det betyr mye mer at de kommer inn på et lag hvor kollektivet ikke fungerer.
F.eks. Skålevik sine to elendige kamper kan ikke forsvares bare med at han ikke har spilt. Orry og Børven har hatt flere innhopp og har ikke hevet laget noe (se bort fra Børven i starten av sesongen, som var en litt annen historie). Det har de vist alt for lite til. Skaanes har hatt en god kamp og stort sett vært svak resten.


SK

Quote from: Lasaron on July 21, 2017, 14:24:50 PM
SK, hva da med de som starter kamp etter kamp etter kamp, som er fast, men likevel dårlig i kamp etter kamp etter kamp?


Vi har et kollektiv som ikke fungerer. Det preger hele laget, både de som spiller fast og de som kommer inn. Før vi kom inn i den svake perioden var det få spillere, om i det hele tatt noen, som leverte svakt i mange kamper på rad. Da blir det feil å snakke om klippekort. LAN kan gjerne prøve med å bytte ut noen spillere nå (f.eks. SHN), men det som har skjedd i de siste kampene viser at diskusjonen rundt klippekort/rullering har for mye fokus. Vi har en tynn stall med lite kvalitet på benken som kan snu det. De som er på benk er gjerne ikke mye dårligere enn de som spiller, men de er heller ikke bedre.

SK

Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:27:21 PM
Quote from: SK on July 21, 2017, 14:18:39 PM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:05:22 PM
Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.


Sier ikke at det ikke har påvirkning, men man fremstiller det som om det er nær sagt hele årsaken til at disse spillerne stort sett leverer svakt når de kommer innpå, og det blir for enkelt. Det er ikke slik at de ikke har spilt fotball tidligere. Hvis man trenger flere kamper på seg før man leverer noe som helst, da er man ikke mye til spiller. Jeg vil hevde det betyr mye mer at de kommer inn på et lag hvor kollektivet ikke fungerer.
F.eks. Skålevik sine to elendige kamper kan ikke forsvares bare med at han ikke har spilt. Orry og Børven har hatt flere innhopp og har ikke hevet laget noe (se bort fra Børven i starten av sesongen, som var en litt annen historie). Det har de vist alt for lite til. Skaanes har hatt en god kamp og stort sett vært svak resten.



Og det er hele poenget. Laget fungerer ikke, og det gjør det selvsagt vanskeligere å komme inn og levere. Men da svekkes også argumentet om at man skulle rullert mer. Hvis de som kommer inn ikke utretter stort (noe de ikke har gjort hvis man ser på totalen) er det ikke manglende rullering som er problemet. Poenget med å sette inn andre spillere må være å heve laget. Det er det dessverre lite potensiale til på vår benk. Jeg sier ikke at vi ikke skal gjøre bytter, men det er ikke dette som det står og faller på i den situasjonen vi nå er i.

krakra

Quote from: SK on July 21, 2017, 14:40:48 PM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:27:21 PM
Quote from: SK on July 21, 2017, 14:18:39 PM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 14:05:22 PM
Det er bare tull å hevde at manglende spilletid ikke påvirker prestasjonene bare fordi de er proffe. Selv om de er proffe er de da fortsatt bare mennesker, som preges like mye av å være "ute av gamet" som resten. Særlig for offensive spillere er det små marginer som skiller gode og dårlige prestasjoner. Det er lite som skiller et godt løp i bakrom, fra et offsideløp, og det er lite som skiller en god og en dårlig touch. Og touch og timing/samspill er ting som naturlig påvirkes av manglende spilletid. Børven har fått én kamp, Orry har fått én kamp som kant. Begge etter at kollektivet har kollapset. Skålevik har fått to kamper, mens Skaanes har fått tre og han fikk til ganske mye i går sammenlignet med resten.


Sier ikke at det ikke har påvirkning, men man fremstiller det som om det er nær sagt hele årsaken til at disse spillerne stort sett leverer svakt når de kommer innpå, og det blir for enkelt. Det er ikke slik at de ikke har spilt fotball tidligere. Hvis man trenger flere kamper på seg før man leverer noe som helst, da er man ikke mye til spiller. Jeg vil hevde det betyr mye mer at de kommer inn på et lag hvor kollektivet ikke fungerer.
F.eks. Skålevik sine to elendige kamper kan ikke forsvares bare med at han ikke har spilt. Orry og Børven har hatt flere innhopp og har ikke hevet laget noe (se bort fra Børven i starten av sesongen, som var en litt annen historie). Det har de vist alt for lite til. Skaanes har hatt en god kamp og stort sett vært svak resten.



Og det er hele poenget. Laget fungerer ikke, og det gjør det selvsagt vanskeligere å komme inn og levere. Men da svekkes også argumentet om at man skulle rullert mer. Hvis de som kommer inn ikke utretter stort (noe de ikke har gjort hvis man ser på totalen) er det ikke manglende rullering som er problemet. Poenget med å sette inn andre spillere må være å heve laget. Det er det dessverre lite potensiale til på vår benk. Jeg sier ikke at vi ikke skal gjøre bytter, men det er ikke dette som det står og faller på i den situasjonen vi nå er i.
Men se på forklaringen til treneren på hvorfor kollektivet ikke fungerer da. Han peker jo på at et hardt kampprogram har gjort at flere av spillerne er slitne. Tror du ikke en rokkering, der kampbelastningen hadde vært fordelt på en kontrollert måte hadde bidratt til å dempe denne slitasjen? Dette tror jeg. Rullering gjennom hele sesongen gjør også at spillerne som skal være i bakhånd holder seg i kampform og er mer klar til å ta over når førstevalg blir skadet, slitne eller er ute av form. Det var en av våre styrker i fjor. At når vi fikk skader så kom det nye spillere inn og leverte bortimot like bra. Vi kunne ha 3-4 spillere ute med skade uten at vi var merkverdig svekket og det var vel ingen spillere vi ikke klarte oss uten.

Lasaron

Her har du en dårlig sak, SK. LAN skylder selv på at de er trøtte og slitne. Jeg ønsker meg langt fra at rulleringssystem type Solskjær, langt fra, men jeg mener hardnakket (og har ment det en god stund) at LAN har hatt for høy terskel for å hvile spillere. Det har straffet seg.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

SK

Han har skyldt på trøtte og slitne spillere etter gårsdagens kamp. Naturlig nok etter at vi har spilt tre kamper på en uke. Det forklarer ikke alt som har skjedd i ukene før det, da vi spilte cirka en kamp i uken og som bør være overkommelig for enhver spiller. Formsvikten begyte i god tid før kampprogrammet ble tøft, og det ble heller ikke brukt som unnskyldning på samme måte.

1908

LAN klager på at Brann er med i for mye.. Serien, cupen og EL.. Når spilte de cup kamp sist? Alle unnskyldningene til LAN er bare latterlig.. Hvis ikke spillere kan klare de kampene som har vært, så er de for dårlig trent..

Spelaren

alle som prøver seg i klubben, og gjøre oss mindre attraktive på markedet, mindre kompatible med forskjellige spillertyper.

Me bør ha flere strenger å spille på, også når det butter imot. Det meste gjekk på skinner for inntil en måned siden, siden har det meste gått på ræv - og det har kostet oss masse poeng og nå sist solide millioninntekter.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ninja-Bob

Kan det rett og slett vere at det fysiske apparatet har køyrt spelarane for hardt og at dei har vore overtrente inn mot sesongen og dermed har gått på ein smell kollektivt no? At det ikkje er kampprogrammet som er problemet, men vinteren sine treningsøkter?

Lasaron

Det er jo en balanse i fotball mellom å være best mulig trent, og det å ha overskudd til kamp. Norling gikk så til de grader i overskuddsgrøften. LAN/Soltvedt har jo flere ganger uttalt at de ønsker å ligge helt på grensen når det gjelder hard trening. Kan det tenkes at de har falt i den andre grøften? At kombinasjonen treningsregimet - relativt hardt kampprogram - klippekort til ni - krevende spillestil - har skapt den dårlige formen? Jeg vil ikke undervurdere at fotballspillere også kan bli mentalt slitne. Fakta er iallfall at mange har fått spille mange dårlige kamper på rad.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Corran

Har mer tro på at kollektivet svikter pga overtrening enn pga manglende rullering. Spesielt siden det er så kollektivt det svikter i form.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Brann i rød sone har prioritert, eller flottet seg med om man vil, med et stort støtteapparat. Kanskje spesielt med trenere som skal ha ansvar for den fysiske treningen. Det vil være ganske så pinlig dersom disse har trent spillerne i senk, og kanskje viktigst; ikke fanget opp hvem som har trengt litt ekstra hvile de siste ukene.
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Corran on July 22, 2017, 10:11:24 AM
Har mer tro på at kollektivet svikter pga overtrening enn pga manglende rullering. Spesielt siden det er så kollektivt det svikter i form.

Overbelastning kommer både gjennom kamp og trening.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Skal ikke støtteapparatet innbefattet legene ha metoder og målinger som skal fange opp overbelastninger hos spillerne?
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

Joda, det skal de.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gladiporno

- Vi hadde et litt nytt lag i dag. Vi byttet på mange, og da blir det ofte litt urytmisk.

Dette sier Nilsen til brann.no etter torsdagens skandale. Siden det er Branns offisielle nettsider regner eg med at han er riktig sitert. Er jeg helt sprø eller startet Brann med ett unntak med de spillerne som har spilt de aller fleste kampene i årets sesong? Og unntaket (Skaanes) er nok en gang lagets klart beste spiller?

Go Up