• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Brann har tatt 811 poeng dei siste 20 åra. Det held til 4. plass. Reknar ein plasseringar så har me ei snittplassering på 5,55.

Falkman

 Det har jo strengt tatt svært lite med LAN å gjøre dette her, men det er jo bemerkelsesverdig hvor jevnt det er, bak Rosenborg vel og merke. siden jeg er litt nerdete, la jeg sammen Branns og Vikings  sluttplasseringer,  fra og med 1995, da jeg ble  kjent med en ihuga Viking-supporter.. Vikings samlede poengtall var da 182, mot våre 183 ( inkludert "17-plassen") i 2015.

osoerli

June 21, 2017, 10:53:24 AM #1252 Last Edit: June 21, 2017, 10:55:17 AM by osoerli
Quote from: Yngve on June 21, 2017, 10:29:26 AM
..............Reknar ein plasseringar så har me ei snittplassering på 5,55.


Det reknestykket vil eg sjå.  Eg tar ikkje med 2017 sidan den sesongen ikkje er ferdigspelt.  Reknar kun slutttabellen 1997-2016.  Då blir det snittplassering 6.40 plass.  (Reknar 2. plass i Obos 2015 som 18. plass)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Norsk fotball har vert gjennom to helomvendinger på 20 år, så maratontabell er litt meningsløst. Jeg stemmer for at vi kun tar med 2007 og 2017 i samletabeller.

Det er imponerende det LAN har fått til. Det er ett resultat av system, mer enn det vi hadde i 2007. Systemet spiller spillerene gode. Det har vi ikke sett siden Eggen herjet i RBK.

Det neste steget for LAN blir å finne PROFILER som også kan gå inn i systemet hans. For en klubb som Brann, der spinnet rundt klubben er så viktig for totalbildet så må det inn "navn" av og til.

Hatleking

Samstundes er det jo i ein sesong som dette det skapast profilar. Kvifor skal ikkje Braaten vere ein profil slik som han spelar? Viss Vega no kjem i gang er han absolutt ein kandidat. Haugen frå midtbaneposisjon har flest målpoeng i ES. Me er først og framst eit kollektiv, men me har absolutt spelarar som kan sjåast på som profilar òg.

Yngve

Quote from: osoerli on June 21, 2017, 10:53:24 AM
Quote from: Yngve on June 21, 2017, 10:29:26 AM
..............Reknar ein plasseringar så har me ei snittplassering på 5,55.


Det reknestykket vil eg sjå.  Eg tar ikkje med 2017 sidan den sesongen ikkje er ferdigspelt.  Reknar kun slutttabellen 1997-2016.  Då blir det snittplassering 6.40 plass.  (Reknar 2. plass i Obos 2015 som 18. plass)


https://www.nifs.no/maraton.php?land=&t=&u=

Prøv denne lenka

osoerli

Quote from: Yngve on June 21, 2017, 13:31:40 PM
Quote from: osoerli on June 21, 2017, 10:53:24 AM
Quote from: Yngve on June 21, 2017, 10:29:26 AM
..............Reknar ein plasseringar så har me ei snittplassering på 5,55.


Det reknestykket vil eg sjå.  Eg tar ikkje med 2017 sidan den sesongen ikkje er ferdigspelt.  Reknar kun slutttabellen 1997-2016.  Då blir det snittplassering 6.40 plass.  (Reknar 2. plass i Obos 2015 som 18. plass)


https://www.nifs.no/maraton.php?land=&t=&u=

Prøv denne lenka


Hjelper ikkje sidan Brann diverre var i Obos 2015.  Du må nok rekna det ut sjøl.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

LAN trenger midler til å hente inn 1-2 profiler. RBK i storhetsperioden var bygget av av trøndere, med trøndere, men samtidig så hentet de de største / beste spillerne fra andre klubber i Norge. Totto Dahlum, Soltvedt, Leonardsen, Carew, Brødrene Berg, Staurvik osv osv. Ikke mer enn en - 2 hver sesong, men nok til alltid være best. Kombinasjonen system med alltid beste spillerne er greien her.

Hadde vært spennende å gå for Helland etter sesongen for eksempel.
i taper ALDRI!

Torvanger

July 03, 2017, 07:54:23 AM #1258 Last Edit: July 03, 2017, 08:10:01 AM by Torvanger
Når man møter lag som Vålerengen, så er det ekstremt viktig å unngå at de får ro til å spille sin ballbesittende fotball, der motstanderen blir løpende imellom. LAN la utrolig nok laget kompakt ned rundt egen 16, hver gang VIF hadde ballen og lot VIF spille uhindret på seg selvtillit, samt etterhvert også komme til farlige sjanser, samtidig som Brann blir så ute av rytme, når de først fikk ballen, at de maktet bare 3-4 trekk, før ballen var hos VIF igjen. Dette scenarioet kan gjenta seg når laget møter 08 og ikke minst RBK senere i sesongen. For LAN har en sta idè om at det er noen lag som mestrer balltrilling bedre enn Brann, så derfor lar han dem bare spille ball og spille på seg selvtillit. Dette er en livsfarlig taktikk og ikke minst er det ekstremt ødeleggende for Branns kreativitet. Ser at LAN utaller at det var en ok kamp og et ok resultat mot VIF, hadde han tatt en spørreunde blant publikum, hadde han fått et helt annet svar. 1 poeng er ikke godt nok i det langet løp, det har blant annet ført til at Brann nå har fått flere konkurrenter, både i kampen om gullet og europacupplass. Molde kommer for full musikk, VIF kan man heller ikke avskrive, 08 er der og RBK får mindre pes.

Alle trenere maser om at de aldri tenker tabell, men at de bare har fokus på kampen som blir spilt og deretter neste kamp, når det gjelder LAN tror jeg han er ekstremt fokusert på poengsnitt og tabell og at det i alt for stor grad påvirker hvilket løp han legger pr kamp. Jeg ser ikke bort fra at det viktigste for LAN er å unngå tap i de 5 kampene Jesper Mathisen fokuserte på etter Stabæk hjemme; 08 borte, VIF hjemme, Stabæk bort, 08 hjemme og AAFK borte, med håp om at RBK avgir noe av 15 potensielle poeng, i sine presumtivt noe enklere kamper og at luken "bare" blir på 5 poeng +/-. Spørsmålet er om VI er fornøyd med et bevisst fokus på å gå for 1 poeng i disse oppgjørene. Det fungerer ihvertfall ikke som en publikumsmagnet, for å se sitt eget lag barrikadere foran egen 16, kampen gjennom, hjemme, det er noe Brannfans ikke tolererer i lengden. Det fikk Skars etterhvert erfare. LAN leverer uansett himmelvidt mye bedre enn Skars og vil aldri få nordleningens endelikt, for i de kampene han tør, leverer Brann så til de grader, det er bare det at han bør tørre mer, spesielt på hjemmebane og etterhvert også i bortekamper.

Hatleking

Brann varierte også presset i går. VIF er farlege viss dei får rom, noko som hendte ved eit par høve. Når Brann faktisk la seg ned, så var det ikkje noko særleg dei fekk til. Eg synst òg at VIF var flinke til å spele av press når Brann stod høgt. Vårt spel vart det mindre av. Dammar på bana hjalp ikkje noko særleg.

Så treng me ikkje svartmale heller. Me burde absolutt klart å få meir ut av dødballane. Haugen slo dei som regel veldig bra.

Corran

Må ærlig innrømme at Torvanger sin beskrivelse er ikke sammenfattende med min opplevelse. Ja Brann blir presset litt bakpå i går en del ganger, men dette er da ikke bevist for å parkere bussen?
Og stort sett prøvde de å ha bra presshøyde.
Og en må jo også hsuke at et lag klarer ikke samme ekstreme høye ballpress hele kampen. Det er viktig en varier litt og det gjør Brann. Dette styres ofte av Orlov.
Men Brann var upresise og ikek så dyktige i går det skal jeg være enig med men ikke at det var bevist trekk å legge seg bakpå.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Nixon

LAN står ofte på sidelinjen og vifter spillerne fremover, så også i går. Så det er nok ikke bare taktikk når vi legger oss bakpå.
Rød makt på Hansa!

Falkman

Quote from: krakra on July 03, 2017, 13:20:25 PM


Altså, LAN rullerte vel ikke noe særlig mer i fjor heller. Og da gikk det rimelig bra. men greit nok, vi hadde en god del flaks da. Rullering er  tveegget  og definitivt ikke alltid synonymt med suksess.  Solskjær, fra 2014 og frem til nå, er vel et rimelig greit eksempel på det.

krakra

Jeg vil si at vi rullerte en del mer i fjor. Både på kantene, spiss og på midten ble det rullert. Om ikke veldig mye, så iallefall noe. Jeg etterlyser ikke den ekstremrulleringen som Solskjær tidvis har holdt på med, med gjerne 3-4-5 bytter mellom hver kamp, men at man faktisk holder i gang de som er rett bak førsteelveren også, i tillegg til å avlaste de som spiller mest i de travlere periodene.

dudo

Tidligere bytter er også en måte å holde folk i gang på. Og jeg tror vi kunne fått store fordeler med tidligere bytter - mer energi offensivt og i gjenvinningsfasen, både i løpet av kampen og kampen etterpå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: krakra on July 03, 2017, 15:22:08 PM
Jeg vil si at vi rullerte en del mer i fjor. Både på kantene, spiss og på midten ble det rullert. Om ikke veldig mye, så iallefall noe. Jeg etterlyser ikke den ekstremrulleringen som Solskjær tidvis har holdt på med, med gjerne 3-4-5 bytter mellom hver kamp, men at man faktisk holder i gang de som er rett bak førsteelveren også, i tillegg til å avlaste de som spiller mest i de travlere periodene.

3-4-5 bytter mellom hver kamp er fra maks til for mye med stallen vi har.
Eg skal gi deg rett i at Grønner kanskje skulle fått seg noen kamper fra start innimellom for å spare de andre stopperne og samkjøre dem med Grønner. Men er heller ikke uenig med LAN som samkjører laget knallhardt og heller utvikler spillet med en så fast 11'er som mulig. For dette laget er ikke ferdig utviklet og har fremdeles en vei å gå.
Eg synes at det pr i dag er kun 1 spiller som er god nok for å rett inn å gjøre en veldig god jobb og det er Grønner. Så har vi (etter min mening) Vega og Orry Larsen som er like i vannskorpen, men ikke helt der. Børven er det vanskelig å si hvor er da han ser ut til å være helt ute etter skadene så han sliter vel enda. Mellom ham og Orlov var det jo en viss rullering til Orlov ble det beste valget og Børven begynte å slite.
Utenom det er det ikke mye å rullere i og en kan ikke rullere med så mange som 3-5 uten at kvaliteten blir betraktelig dårligere 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Men så ble det jo også spesifisert at det var nettopp 3-4-5 bytter pr kamp som IKKE er ønsket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Ahhh leste litt feil eg Då e eg litt mer med Takker for korreks dudo ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg er redd LAN har gjort en stygg feil, og den feilen tar i så fall lang tid å rette opp i. Jeg er redd han har tynt alt for mange spillere, og at det er derfor Brann var uten energi. I dag var de rett og slett dårlige, og poengfangsten de siste seks kampene har vært skikkelig laber. Mange spillere har hatt en fallende kurve i løpet av sesongen. Mange er blitt i dårlig form av å ha spilt for mye, og andre, som Skålevik, er i dårlig form av å ha spilt for lite. LAN har ventet for lenge med å hvile spillere. Denne strategien har gitt resultater på kort sikt, men er i ferd med å straffe seg stygt nå. Jeg er redd denne dårlige perioden kommer til å vare en god stund til.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

1908

Jeg lurer på når LAN har baller nok til å bytte ut sin sønn.. Det er jaggu på tide snart...

Klaus_Brann

I dag var han fryktelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

I dag kom jo roteringen som enkelte er så hypp på. Resultat: en meget svak kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Så LAN har bygd et korthus som faller sammen både offensivt og defensivt på grunn av to bytter i den offensive trioen? Jøss, kaldhard slakt du kommer med.

Neida, å legge skylden på innbytterne er nok useriøst. Vi har vært dårlig og hatt en nedadgående kurve lenge nå. Stopperne har vært svake og SHN har vært helt ubrukelig. Da faller mye av grunnlaget i spillet sammen. De andre må ta mye større defensivt ansvar, tryggheten i laget forsvinner og det preger oss også offensivt.

Corran

Selv om kanskje noen har det inntrykket så har jeg ingenting i mot rullering, men det krever to ting og det er at laget fungerer godt (noe det egentlig ikke har gjort i det siste) og at de en skal rullere med er gode nok.
Den første kan en si har vært noenlunde til stede og punkt to er slett ikke tilstede.
Vi har ikke gode nok alternativer. Kanskje et par spillere men det er det og ikke på de plassene det er mest nødvendig med rulleringer.
Og så kommer motargumentet med at de ikke er gode nok pga at de ikke har fått spille nok og da er mitt svar at nei de er ikke gode nok da heller.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

July 10, 2017, 08:47:00 AM #1275 Last Edit: July 10, 2017, 08:50:40 AM by krakra
Vi har jo så og si samme stallen som i fjor! Da rullerte vi langt mer. Vi hadde like mange poeng på tilsvarende tidspunkt. Og med den nåværende formen er vi på god vei under fjorårets poengfangst.
Har spillerne i bakhånd blitt dårligere? Hvorfor var de gode nok i fjor, men ikke i år? Hvorfor er fjorårets toppscorer ikke god nok til å starte en kamp her i der? Den eneste spilleren av betydning som har forlatt oss er Huseklepp. Vi har fått inn en islandsk landslagsspiller, og en spiller med over 200 kamper i Eliteserien. Orry Larsen er neppe en spiller vi kommer til å selge til Premier League med det første, for å si det sånn, men at han ikke skal være en spiller som kan ta over for Barmen i ny og ne gir ingen mening. Han var ingen dårlig spiller i AaFK. Mer en solid, men litt kjedelig spiller. Børven startet sesongen bra, og det gir ingen mening at han har havnet så i kulden som han har gjort. Han spilte seg vel egentlig aldri ut av laget, men Orlov imponerte såpass at han spilte seg inn.




Vi har også to unggutter i bakhånd som imponerte i oppkjøringen som vi ikke har sett snurten av i år. Hvor er de? Særlig Bildøy er jo en spillertype som kunne kommet innpå mot slutten av kampene og skapt litt ubalanse i motstanders forsvar.



LAN har gjort en alt for dårlig jobb med å holde spillerne bak førstevalgene gående. Helt klart.

Lasaron

Grønner er god nok. Skålevik, Skaanes og Vega har flere ganger vist godt nok toppnivå. Kan ikke tro at Ari ville svekket oss vesentlig i forhold til Kristiansen. Orry har jeg litt mindre tro på. Kanskje Stenevik og Bildøy skulle fått slippe til? Iallfall Stenevik? Kanskje Karadas skulle fått spille noe mer?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Ja, noe av det LAN imponerte med i fjor var at innbytterne så og si alltid var gode. Nå er mange av spillerne tynte, mens mange andre er ute av kampform. Dette tar tid å snu, og det er LAN sin feil.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Spelestilen til LAN er svært kraftkrevande.  Det blir mykje løping.  Særlig backane og dei 3 på midten må springa mykje.  Me er nok allereide forbi det tidspunktet backane burde få kvila annakvar kamp med islendingen innpå.  Også Skaanes og Larsen burde vel allereide vore med på ei rullering på midtbanen no.  Kantar og spiss spring kanskje ikkje så mykje, men er hakk i hel. 

Når først både Braaten og Vega var skada i same kamp, burde nok enten Bildøy eller Stenevik fått sjansen i går.  Til og med frå start.  LAN har jo sagt han ønskjer at desse skal lukkast i Brann.  Då må dei jo få speletid.  Dei var begge gode i vinter.  Korti skal dei få speletid om dei ikkje får det når begge våre faste på høgrekanten er ute?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on July 10, 2017, 10:20:20 AM
Spelestilen til LAN er svært kraftkrevande.  Det blir mykje løping.  Særlig backane og dei 3 på midten må springa mykje.  Me er nok allereide forbi det tidspunktet backane burde få kvila annakvar kamp med islendingen innpå.  Også Skaanes og Larsen burde vel allereide vore med på ei rullering på midtbanen no.  Kantar og spiss spring kanskje ikkje så mykje, men er hakk i hel. 

Når først både Braaten og Vega var skada i same kamp, burde nok enten Bildøy eller Stenevik fått sjansen i går.  Til og med frå start.  LAN har jo sagt han ønskjer at desse skal lukkast i Brann.  Då må dei jo få speletid.  Dei var begge gode i vinter.  Korti skal dei få speletid om dei ikkje får det når begge våre faste på høgrekanten er ute?



At LAN har hatt suksess i Brann, er hevet over enhver tvil, det er ikke mye man kan ta ham på, men han er like feig som forgjengerne, når det kommer til å kaste innpå unge spillere. Det kan bli vel mye rutine-onanani, når han velger trauste Orry, fremfor de to langt mer spennende ungguttene, Bildøy og Stenevik. Hvorfor ikke gi Stabæk noe uforutsigbart å forholde seg til? Stabæk kjørte jo en fersk 19-åring på sentra midt, hva galt hadde det gjort om Bildøy eller Stenevik hadde fått sjansen?

Torvanger


Billy Elliott

Quote from: Torvanger on July 10, 2017, 10:40:27 AM
Stabæk kjørte jo en fersk 19-åring på sentra midt,


Vetlesen fylte faktisk 17 i år.

Corran

Quote from: Torvanger on July 10, 2017, 10:45:50 AM
Hva er dette for noe tull, LAN?

"– Orlov har spilt alle kampene i det siste og kommer sannsynligvis til å spille mot Ruzomberok i europacupen på torsdag. Vi må ta litt hensyn til det, sier Brann-treneren."

Prioriterer LAN e-cup foran hjemlig seriespill?

Han prioriterer ham i ecup og mot Sarp. Folk har jo etterlyst rulleringer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Rullering er greit, og det var ikke på spissplass vi tapte kampen, men hvorfor er Børven plutselig helt ute i kulden? Vi kunne startet med Skålevik på kant og Børven som spiss. Så kunne Orry Larsen tatt plass som indreløper og Barmen ned i SHNs posisjon, og Grønner inn som stopper for Acosta. Så hadde man fått rullert på noen av plassene der en har sett svakhetstegn de siste kampene.

Superjack

Quote from: Torvanger on July 10, 2017, 10:45:50 AM
Hva er dette for noe tull, LAN?

"– Orlov har spilt alle kampene i det siste og kommer sannsynligvis til å spille mot Ruzomberok i europacupen på torsdag. Vi må ta litt hensyn til det, sier Brann-treneren."

Prioriterer LAN e-cup foran hjemlig seriespill?


LAN tar en Mourinho, satser alt på å kvalifisere Brann til CL gjennom seier i EL.
i taper ALDRI!

blobby winters

Rullering mtp kamp torsdag var helt sikkert tatt med i vurderingen av Skålevik overfor Orlov. Men, plan mot Stabekk var å ligge lavt, forsvare en 0-0 og kontre.
Kampplanen ble ødelagt etter 90 sek.og da ville det ha vært greit med Orlov inn.

Lasaron

1. Når returkampen mot Ruzomberok er gjennomført har Brann spilt 22 kamper på 17 uker. Det er 1,3 kamper pr uke i gjennomsnitt. Der har vært et opphold inne i denne perioden.

2. Vi vet at Brann har et mye hardere treningsregime enn før, og det er godt mulig at alle i dagens Brannstall er i et hardere treningsregime enn de var i under sin forrige trener.

3. Såvidt jeg vet tar det tid å venne seg til hardere treningsmengder.

4. Nouri, Wormgoor, Acosta, Kristiansen, Haugen, Nilsen, Barmen, Gilli og Braaten har alltid spilt når de har vært tilgjengelige, noe de for det meste eller alltid har vært. Det har vært lite skader og kort. (At alle disse har spilt uansett gjelder først og fremst serie og e-cup).

5. Acosta, Wormgoor og Kristiansen virker å ha en noenlunde flat formkurve. Woormgor har riktignok totalt sett vært skuffende, og jeg lurer på om han fortsatt er på det han selv sa var 90%. Braaten har alltid vært varierende. De andre er blitt notorisk dårligere. Gilli, var det etter pausen, der han var med landslaget, at han begynte å bli dårligere?

Alle disse punktene tatt i betraktning, er min teori at motgangen skyldes at LAN har hatt for høy terskel for å hvile spillere. Skaanes, Ari, Grønner og Stenevik burde spilt mer, kanskje også Karadas, Vega og Skålevik. Kanskje Børven.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

2 og 3: vet vi at de trener hardere? Jeg har hatt et inntrykk av at de skulle trene BEDRE, noe som igjen skulle føre til at vi ikke så så tung ut som vi gjør nå.

4: Hvor god måte egentlig Vito vært for å ikke skuffe? Vår beste stopper, og flere steg opp fra Demidov i mine øyne, utenom kanskje som leder. Av de absolutt beste i ligaen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det kommer jo an på hvor forventningene var. Han er en god stopper. En av de beste i Tippeligaen, men ikke helt på Reginiussen-nivå, eller Forren i godt gammelt slag. Det oser ikke helt klasse av ham.

Lasaron

Quote from: dudo on July 17, 2017, 13:50:58 PM
2 og 3: vet vi at de trener hardere? Jeg har hatt et inntrykk av at de skulle trene BEDRE, noe som igjen skulle føre til at vi ikke så så tung ut som vi gjør nå.

4: Hvor god måte egentlig Vito vært for å ikke skuffe? Vår beste stopper, og flere steg opp fra Demidov i mine øyne, utenom kanskje som leder. Av de absolutt beste i ligaen.


2 og 3: Ledelsen har nå flere ganger uttalt at de skal ligge helt på grensen. Spørsmålet er om de har bikket over.

4. Vito har vært god, han, men ikke så god som jeg håpte. Derav litt skuffet. Tipper jeg ikke hadde vært skuffet om han kunne få blitt 100% skadefri. Han har en del involveringer der han kommer til kort som fører til baklengs. Eksempelvis frisparket han lagde i går, og det ene målet til Stabæk forrige seriekamp.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget


Falkman

Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.

krakra

Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Quote from: Falkman on July 17, 2017, 22:44:34 PM
Quote from: Lasaron on July 17, 2017, 20:28:33 PM
LAN har gitt klippekort til hele ni utespillere. Det er generelt litt for mange, og har i vårt tilfelle vist seg å være for mange.


Var et lag i England som mer eller mindre fulgte den oppskriften forrige sesong, iallefall de siste 30 kampene av den. Det gikk ganske greit.
Det er et lag i Bergen som følger den oppskriften i år, og det går ikke så greit for tiden. Skulle nesten tro at Premier League-spillere var bedre trent enn PL-spillere eller noe...

ostraume

Heftig rullering har og sine nedsider så ikke lett å finne fasiten her. Nils Arne Eggen er en annen som rullerte så lite som mulig.

Skuffende at spillere som Skålevik og Skaanes ikke klarer å stå mer frem når de nå får sjansen. Og hva er det med Børven? Fotballinvalid?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Skaanes var no blant Branns beste sist.  Skålevik har derimot vist at han ikkje har nivået inne.  Børven viser glimt av at han har noko, men han er litt kamprusten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ingen etterlyser heftig rullering, og vi er ikke i fare for å rullere for mye akkurat. Det er verken skuffende eller merkelig at Skaanes og Skålevik ikke står mer fram når de får sjansen når de har spilt så lite som de har gjort i år, og først blir brukt når kollektivet har falt sammen. Det samme gjelder Børven, og egentlig Orry Larsen også.

Billy Elliott

July 18, 2017, 09:00:22 AM #1297 Last Edit: July 18, 2017, 09:02:45 AM by Billy Elliott
Her er jeg litt enig, og litt uenig med tidligere talere. Jeg er i utgangspunktet for rullering, men samtidig mener jeg en del av spillerne vi har å rullere med rett og slett ikke holder nivået.

Skaanes:
Fin type. Løpsvillig som få, men sluttproduktet er omtrent helt fraværende. Som nevnt i annen tråd, så har han altså 2 mål og 3 assist på de siste tre sesongene. Og foruten 1 av de målgivende, kom alt dette i OBOS. Tror ikke han er god nok for et lag som jakter øverste posisjon i Norge.

Skålevik:
Jeg liker fyren, jeg gjør det. Men han mangler fryktelig mye hva angår ballbehandlingsferdigheter for å kunne hevde seg på dette nivået. Tror han hadde kost seg betraktelig mer som fotballspiller om han tok et steg ned. Ikke god nok for et lag som skal kjempe i toppen.

Børven:
Har ikke levert en gjennomnført god sesong siden 2012. Og selv da hadde han bare 10 mål på 24 starter (byttet inn 5 ganger). Det er synd å si det, men jeg tror han er ferdig. I alle fall på det øverste nivået. Ikke god nok.

Karadas:
God nok i rollen han har, men blir mindre og mindre effektiv. Har kanskje noe med betydelig mindre spilletid å gjøre også. Kan godt brukes mer i kamper vi sliter (les som alle våre fire siste seriekamper).

Orry:
Helt grei backup, men bør aldri være en starter for oss.

Grønner:
Har bevist at han er god nok. Har gått en lang lære nå, og overbeviste hver gang han fikk sjansen i fjor. Var også meget god for U21 som nok hadde kvalifisert seg til EM om ikke lederen Grønner hadde misset bortekampen i play-offen. Må få mer spilletid, ellers forsvinner han.

Jønsson:
Umulig å si. Har nesten ikke fått sjansen. Har sett tidvis god ut i de få minuttene han har fått. Burde få flere sjanser.

Vega:
Er ofte på gang. Men blir så skadet. Har likevel vist nok til at jeg mener vi bør holde på han. Potensiale er der, vi må bare få han 100% fysisk klar, så kan det bli meget fine saker. Bør få spille mer (når han er blitt 100%).

Stenevik:
Det sies at han er stort talent. Jeg må ærlig talt si at jeg har slitt med å se det når han har fått sjansen i Brann-trøyen, men han imponerte meg i det nylige U17-EM. Det har kanskje noe med fysikken å gjøre, som ikke er helt klar for seniornivå enda.

Bildøy:
Har imponert hver gang jeg har sett han. Har ekstremferdigheter på fart og skudd, noe som gjør seg meget godt i en såpass begrenset liga som vår (les Fredrik Brustad). Hadde gjerne sett han få flere muligheter.

krakra

Skaanes hadde mange målpoeng i 2014, som er den eneste sesongen han har fått spille fast i.

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on July 18, 2017, 09:00:22 AM
Her er jeg litt enig, og litt uenig med tidligere talere. Jeg er i utgangspunktet for rullering, men samtidig mener jeg en del av spillerne vi har å rullere med rett og slett ikke holder nivået.

Skaanes:
Fin type. Løpsvillig som få, men sluttproduktet er omtrent helt fraværende. Som nevnt i annen tråd, så har han altså 2 mål og 3 assist på de siste tre sesongene. Og foruten 1 av de målgivende, kom alt dette i OBOS. Tror ikke han er god nok for et lag som jakter øverste posisjon i Norge.

Skålevik:
Jeg liker fyren, jeg gjør det. Men han mangler fryktelig mye hva angår ballbehandlingsferdigheter for å kunne hevde seg på dette nivået. Tror han hadde kost seg betraktelig mer som fotballspiller om han tok et steg ned. Ikke god nok for et lag som skal kjempe i toppen.

Børven:
Har ikke levert en gjennomnført god sesong siden 2012. Og selv da hadde han bare 10 mål på 24 starter (byttet inn 5 ganger). Det er synd å si det, men jeg tror han er ferdig. I alle fall på det øverste nivået. Ikke god nok.

Karadas:
God nok i rollen han har, men blir mindre og mindre effektiv. Har kanskje noe med betydelig mindre spilletid å gjøre også. Kan godt brukes mer i kamper vi sliter (les som alle våre fire siste seriekamper).

Orry:
Helt grei backup, men bør aldri være en starter for oss.

Grønner:
Har bevist at han er god nok. Har gått en lang lære nå, og overbeviste hver gang han fikk sjansen i fjor. Var også meget god for U21 som nok hadde kvalifisert seg til EM om ikke lederen Grønner hadde misset bortekampen i play-offen. Må få mer spilletid, ellers forsvinner han.

Jønsson:
Umulig å si. Har nesten ikke fått sjansen. Har sett tidvis god ut i de få minuttene han har fått. Burde få flere sjanser.

Vega:
Er ofte på gang. Men blir så skadet. Har likevel vist nok til at jeg mener vi bør holde på han. Potensiale er der, vi må bare få han 100% fysisk klar, så kan det bli meget fine saker. Bør få spille mer (når han er blitt 100%).

Stenevik:
Det sies at han er stort talent. Jeg må ærlig talt si at jeg har slitt med å se det når han har fått sjansen i Brann-trøyen, men han imponerte meg i det nylige U17-EM. Det har kanskje noe med fysikken å gjøre, som ikke er helt klar for seniornivå enda.

Bildøy:
Har imponert hver gang jeg har sett han. Har ekstremferdigheter på fart og skudd, noe som gjør seg meget godt i en såpass begrenset liga som vår (les Fredrik Brustad). Hadde gjerne sett han få flere muligheter.



Enig i mye, men veldig uenig når det gjelder Vega. Han har potensiale til å bli Branns giftigste offensive spiller og han var nær ved å få et endelig gjennombrudd, like før skaden. Når de syke skuddene, som det mot Odd i første omgang på Skagerak og tverrligerskuddet, før målet mot Stabæk hjemme, går inn, da vil det bare balle på seg. Jeg tror LAN ser dette og faktum er at Deyver også er en som jobber iherdig bakover og har noen herlige tacklinger, som ofte settes inn når motstanderne har farlige overganger.

Go Up