• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Superjack

November 09, 2016, 21:53:39 PM #1052 Last Edit: November 09, 2016, 21:55:14 PM by Superjack
Quote from: haak on November 09, 2016, 21:29:55 PM
http://www.tv2.no/v/1027315/


Jeg får nesten frysninger av å se det intervjuet.
Sånn at jeg lurer på om vi har fått vår Ferguson. Tar klubben som burde være storhet til endelig å skinne. Han har fryktelig lyst å bygge laget, han har ekstremt lyst å ta RBK. Tror nok ikke RBK blir tatt igjen neste sesong, men får han bygge dette videre, med den lagmoralen og styrkene så gleder meg til sesongen 2017, og enda mer til det som skal komme.


i taper ALDRI!

Henki

Quote from: Superjack on November 09, 2016, 21:53:39 PM
Quote from: haak on November 09, 2016, 21:29:55 PM
http://www.tv2.no/v/1027315/


Jeg får nesten frysninger av å se det intervjuet.
Sånn at jeg lurer på om vi har fått vår Ferguson. Tar klubben som burde være storhet til endelig å skinne. Han har fryktelig lyst å bygge laget, han har ekstremt lyst å ta RBK. Tror nok ikke RBK blir tatt igjen neste sesong, men får han bygge dette videre, med den lagmoralen og styrkene så gleder meg til sesongen 2017, og enda mer til det som skal komme.





En av de tingene som gjør at jeg ihvertfall ikke er totalt svartmalende pesimist for Brann-fremtiden, er at LAN virker så ekstremt sterk i hodet. Han har, så langt, vist en imponerende evne til å takle press. Klarer han å få den evnen inn i laget, i tillegg til å øke treningsmengden enda mer, er det najs.
Ballen skal fremover!

Yngve

Quote from: Henki on November 09, 2016, 22:41:14 PM
Quote from: Superjack on November 09, 2016, 21:53:39 PM
Quote from: haak on November 09, 2016, 21:29:55 PM
http://www.tv2.no/v/1027315/


Jeg får nesten frysninger av å se det intervjuet.
Sånn at jeg lurer på om vi har fått vår Ferguson. Tar klubben som burde være storhet til endelig å skinne. Han har fryktelig lyst å bygge laget, han har ekstremt lyst å ta RBK. Tror nok ikke RBK blir tatt igjen neste sesong, men får han bygge dette videre, med den lagmoralen og styrkene så gleder meg til sesongen 2017, og enda mer til det som skal komme.





En av de tingene som gjør at jeg ihvertfall ikke er totalt svartmalende pesimist for Brann-fremtiden, er at LAN virker så ekstremt sterk i hodet. Han har, så langt, vist en imponerende evne til å takle press. Klarer han å få den evnen inn i laget, i tillegg til å øke treningsmengden enda mer, er det najs.


Dette må vera noko av det raraste eg har lest her inne på lenge. Stort sett kvar gong mannen har fått eksternt press på seg eller spørsmål om ting han ikkje likar, har han jo reagert som ein sutrete unge.

At han har gjort ei sterk trenarprestasjon, det er det ingen tvil om. Men han er eit stykke frå Messias enno. No kjem ein sesong der folk har forventningar til han og laget. Det er fyrst då me får sjå kva han er laga av.

Eg håpar på det beste, men forheld meg førebels avmålt.

Henki

Quote from: Yngve on November 09, 2016, 23:19:19 PM
Quote from: Henki on November 09, 2016, 22:41:14 PM
Quote from: Superjack on November 09, 2016, 21:53:39 PM
Quote from: haak on November 09, 2016, 21:29:55 PM
http://www.tv2.no/v/1027315/


Jeg får nesten frysninger av å se det intervjuet.
Sånn at jeg lurer på om vi har fått vår Ferguson. Tar klubben som burde være storhet til endelig å skinne. Han har fryktelig lyst å bygge laget, han har ekstremt lyst å ta RBK. Tror nok ikke RBK blir tatt igjen neste sesong, men får han bygge dette videre, med den lagmoralen og styrkene så gleder meg til sesongen 2017, og enda mer til det som skal komme.





En av de tingene som gjør at jeg ihvertfall ikke er totalt svartmalende pesimist for Brann-fremtiden, er at LAN virker så ekstremt sterk i hodet. Han har, så langt, vist en imponerende evne til å takle press. Klarer han å få den evnen inn i laget, i tillegg til å øke treningsmengden enda mer, er det najs.


Dette må vera noko av det raraste eg har lest her inne på lenge. Stort sett kvar gong mannen har fått eksternt press på seg eller spørsmål om ting han ikkje likar, har han jo reagert som ein sutrete unge.

At han har gjort ei sterk trenarprestasjon, det er det ingen tvil om. Men han er eit stykke frå Messias enno. No kjem ein sesong der folk har forventningar til han og laget. Det er fyrst då me får sjå kva han er laga av.

Eg håpar på det beste, men forheld meg førebels avmålt.


Det er forskjell på ikke å trives i media, og å takle det presset som er på en Branntrener. Jeg er for øvrig ikke superoptimist jeg heller, det går jo ganske klart frem av det jeg skriver. Jeg er bare ikke totalt pesimist.

Forresten må du ha lest merkeligere ting på dette forumet enn akkurat dette her. Noe annet høres totalt usannsynlig ut :)
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

LAN skal visst være litt uforutsigbar ang. humøret. Og han liker jo åpenbart ikke kritiske spørsmål og mas rundt svake prestasjoner. Han var jo rimelig irritert da pressen var så frekke å stille spørsmål om Førde-exiten dagen etterpå. Da måtte jo alle skjønne at det var neste kamp som var interessant, for han var ferdig med Førde-kampen. Det skal bli interessant å se hvordan han takler det når han eventuelt virkelig møter motgang. Foreløpig har jo det meste gått på skinner, så den voldsomt store kritikken har han jo ikke fått ennå.

Men vi bør kanskje skille mellom to ting her: Han takler gjerne press under kampene. Men han er kanskje ikke like flink til å takle "press" i form av kritiske spørsmål fra pressen etterpå...
Legg ned hele klubben!

SeLyren

Så lange han er god i garderoben og på treningsfeltet er eg fornøyd. Visst Lan svarer litt keitete eller er litt sutrete rett etter kampslutt bør det være takhøyde for det. LAN sitt inntog på stadion har foreløpig vært en revolusjon, og visst dere ikke kan være optimistisk for fremtiden nå, når kan dere da være det? Vi har nettopp avsluttet sesongen med en rekordsterk 2.plass, vi har kvalifisert oss for Europa, og vi har med denne sesongen tatt et stort steg i riktig retning. De som styrer Brann fortjener at folk har tro på prosjektet, de har ikke vist oss noe annet.
Barmen Army

Nixon

Lik det eller ikke. Men en Brann-trener må kunne takle pressen. Ellers gjør han det bare vanskelig for seg selv. Og her har Nilsen noe å jobbe med.
Rød makt på Hansa!

SeLyren

Vell Vell, Trenger ikke være helt Dreveland for å være Branntrener.
Barmen Army

Xminator

Etter å være første Branntrener som faktisk har klart å tette ett Brannforsvar OG reddet ræven til klubben i 1. divisjon OG rykket opp OG tatt medalje året etter, så kan han få være så utilpass og arrogant han bare vil i møtet med pressen.

Gulløl

Quote from: Xminator on November 10, 2016, 12:40:20 PM
Etter å være første Branntrener som faktisk har klart å tette ett Brannforsvar OG reddet ræven til klubben i 1. divisjon OG rykket opp OG tatt medalje året etter, så kan han få være så utilpass og arrogant han bare vil i møtet med pressen.


Tommelen opp.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

November 10, 2016, 15:24:28 PM #1062 Last Edit: November 10, 2016, 15:27:57 PM by Gulløl
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Nilsen var da ikke så ille i media. Syns LAN viser Skarsfjord-tendenser og Skarsfjord fikk mye mer kritikk fordi han ikke taklet mediene.

Huff

LAN virker ganske sur og grinete når det kommer til media, og kan absolutt bli langt bedre på mediehåndtering. Jeg ser ikke motsetningen ved å kunne kritisere han for dette og samtidig gi han velfortjent hyllest for trenerprestasjonene hans.

Det må da være greit å si at han løser sine primære arbeidsoppgaver på en aldeles glitrende måte, men likevel kunne kritisere ham får å være svak på mer perifere arbeidsoppgaver. Det betyr heller ikke at en ønsker treneren sparket heller.

Når det gjelder dette med trenere er vel ikke Brann det minste mer utålmodig med trenere enn hva en gjennomsnittelig Tippeligaklubb er. Problemet er vel ikke at treneren får for kort tid, men snarere at en nesten konsekvent har ansatt feil trener. I RBK er de ikke det minste tålmodige med trenere som ikke leverer.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Kagain

Quote from: Gulløl on November 10, 2016, 15:24:28 PM


Jeg har litt lyst til å opprette denne tråden, bare for å gjøre det. I så fall ville jeg ha lagt til et annet ikon slik det er med Jonas Grønner-tråden. Men jeg mistenker at admin etc. ikke vil sette pris på et slikt initiativ :(

Lasaron

Quote from: Kagain on November 12, 2016, 11:57:10 AM
Quote from: Gulløl on November 10, 2016, 15:24:28 PM


Jeg har litt lyst til å opprette denne tråden, bare for å gjøre det. I så fall ville jeg ha lagt til et annet ikon slik det er med Jonas Grønner-tråden. Men jeg mistenker at admin etc. ikke vil sette pris på et slikt initiativ :(


Hvis du mener det, anbefaler jeg at du oppretter tråden.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

BBB-mod

Quote from: Kagain on November 12, 2016, 11:57:10 AMMen jeg mistenker at admin etc. ikke vil sette pris på et slikt initiativ :(


Det er bare å slå deg løs!:) Vi har aldri slettet noen trener-må-gå-tråder. Det må folk få lov til å mene.

BBB-mod

Kagain

Quote from: Lasaron on November 12, 2016, 11:59:45 AM

Hvis du mener det, anbefaler jeg at du oppretter tråden.


Det er vel mer en føre-var-tråd i så måte. Så da blir det litt som å seile under falskt flagg. Jeg har ingen sterke meninger om LAN. Så jeg tror jeg betakker meg.


Ninja-Bob


dex1974

November 20, 2016, 07:25:02 AM #1071 Last Edit: November 20, 2016, 07:26:47 AM by dex1974
Traff på LAN her i øst på Metallica releaseparty på Hard Rock Café fredag!
Han var ifølge med Asle Andersen og noen andre eks Sandnes Ulf folk han var med på puben.
Han er innbitt på å kjempe om gullet neste år og vil hente inn en ny leder skulle Demi dra, noe han har innsett er svært sannsynlig.
Blir ikke lett da klubben ikke har råd til en av lederprofilene i de andre Tippeligaklubbene og han er veldig skeptisk til å hente en kaptein fra dansk og svensk fotball.
Videre var han skuffet over lagets offensive spill i år. De trener nesten bare offensivt på trening så han kunne ikke forstå hvorfor det ble vist så sjeldent i kampene.
Han har gitt klar beskjed at dette må skjerpes på før neste sesong!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Superjack

Quote from: dex1974 on November 20, 2016, 07:25:02 AM
Traff på LAN her i øst på Metallica releaseparty på Hard Rock Café fredag!
Han var ifølge med Asle Andersen og noen andre eks Sandnes Ulf folk han var med på puben.
Han er innbitt på å kjempe om gullet neste år og vil hente inn en ny leder skulle Demi dra, noe han har innsett er svært sannsynlig.
Blir ikke lett da klubben ikke har råd til en av lederprofilene i de andre Tippeligaklubbene og han er veldig skeptisk til å hente en kaptein fra dansk og svensk fotball.
Videre var han skuffet over lagets offensive spill i år. De trener nesten bare offensivt på trening så han kunne ikke forstå hvorfor det ble vist så sjeldent i kampene.
Han har gitt klar beskjed at dette må skjerpes på før neste sesong!



Bra info. Antar dette var etter 2 kalde Hansa.
De får signere Demidov på 3 + 2 år avtale. Med avtale om 3 mill i året så får han ikke bedre avtale annen plass. Gull 2017, klarer LAN det skal jeg få min første Branndrakt med navn på ryggen. LAN
i taper ALDRI!

Spelaren

Klarer LAN gull til neste år, skal eg tatovere det på ryggen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Aldri mer Obos....

SeLyren

Klarer LAN gull til neste år, skal eg operere inn slike horn i pannen. Under huden lizm. Det blir awsome!
Barmen Army

krakra

Skjønner at LAN vil erstatte lederen Demidov, men forstår ikke at det må være en stopper. Skal lederen ha noen effekt må han spille kamper. Som Demidov selv sa er det vanskelig å ta en stor plass i garderoben når du ikke spiller. Så en ny leder vil nok få et klippekort innenfor rimelighetens grenser. Altså spiller han så lenge han leverer varene, selv om noen invididuelt sett kan sies å være bedre.

Det er fint at LAN går for gull. Det skal veldig mye til. Vi må løfte oss flere hakk offensivt, og RBK må nok falle noen hakk, men det er ikke fullstendig umulig at trønderne får seg en knekk. Og da er det ingen grunn til at vi ikke skal ha ambisjoner om å utfordre dem.

krakra

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/De-har-hatt-en-fenomenal-sesong_-men-kun-n-av-dem-far-terningkast-6-861793_1.snd

BT rangerer "Bruttern" over LAN og jeg syns ikke det er så kontroversielt. Det er en veldig stor forskjell på gull og sølv. I år var det også en poengmessig enorm forskjell. Når man vinner begge konkurransenene på suverent vis er det vanskelig å toppe. At det skjer for andre år på rad gjør det mer imponerende.

Xminator

Burde ikke fått 6 pga den måten de la seg nedpå etter at gullet var sikret.

Lasaron

Quote from: Xminator on November 21, 2016, 21:13:44 PM
Burde ikke fått 6 pga den måten de la seg nedpå etter at gullet var sikret.


Jo, på terningkast så. Der er sekseren faktisk en seksdel. Da er det innenfor.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Corran

Ser logikken i at Ingebrigtsen rangeres foran av en del, men jeg mener den jobben LAN har gjort er mer imponerende og et bedre stykke håndverk.
Mulig jeg ser for mye gjennom Brann briller, men å komme fra andre plass i Obos til 2 plass i eliteserien er imponerende og for meg mer imponerende enn å lede Norges desidert beste stall til gull.
Må også huske at LAN ikke bare har ført Brann opp i toppen han har også totalt endret psyken til en gjeng som var så lav på selvtillit at det ikkje lignet grisen og som var fulle av dårlige holdninger. Det skal også telle med på sluttsummen når treneren evalueres
Begge har en ripe i lakken i år i cup og Europa så der stiller de likt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er ikke første gangen at et lag rykker rett opp og tar medalje. Det er første gang et lag tar the Double to år på rad. Selv ikke Eggen klarte det. Og jeg vet at fjoråret ikke skal telle, men det blir litt teknikalitet for Ingrebrigtsen har gjort en enorm prestasjon. Hvor imponerende jobben til LAN er får vi litt mer svar på neste sesong. Havner vi i medaljekamp igjen, eller tar gull, kan vi snakke om å begynne å etablere seg i toppen. Blir det nedre halvdel snakker vi om et blaff som mange har hatt som følge av lave forventninger, flyt og optimisme.

Stallen var også mye bedre enn utgangspunktet til LAN tilsier. Mange svartmalere påstod det var en nedrykkstall, men det var i mine bare tull. At den bakre halvdelen holdt svært høyt nivå var ingen overraskelse.

Lasaron

Quote from: Corran on November 21, 2016, 23:00:00 PM
Ser logikken i at Ingebrigtsen rangeres foran av en del, men jeg mener den jobben LAN har gjort er mer imponerende og et bedre stykke håndverk.
Mulig jeg ser for mye gjennom Brann briller, men å komme fra andre plass i Obos til 2 plass i eliteserien er imponerende og for meg mer imponerende enn å lede Norges desidert beste stall til gull.
Må også huske at LAN ikke bare har ført Brann opp i toppen han har også totalt endret psyken til en gjeng som var så lav på selvtillit at det ikkje lignet grisen og som var fulle av dårlige holdninger. Det skal også telle med på sluttsummen når treneren evalueres
Begge har en ripe i lakken i år i cup og Europa så der stiller de likt.


Tja, det er forskjell på Austria Wien og Førde.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

Folk bør ta en titt på RBKs cupmotstand disse to sesongene, før alt skrytet om the double. Mye svakt og veldig mye hjemmekamper. Ingebrigtsen har gjort et vinnerlag til et enda bedre vinnerlag, ved hjelp av ligaens klart største ressurser.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Superjack

Er vel delt befolkning i hvem som er årets trener. Både Ingebrigtsen og LAN har utmerket seg som dyktige trenere. Ingen av dem er rett eller galt valg.
Ingebrigtsen har klart å få ut potensialet i RBK, og to double mesterskap er veldig bra, uansett.
LAN har fått til en ekstrem forvandling i Brann laget.

Men jeg er veldig spent på om LAN klarer å få ut enda mer av Brann mannskapet neste år. Neste år kommer flere lag til å legge seg bakpå mot Brann. LAN må få mer trykk i angrep mot etablert, men samtidig ikke miste det solide defensive spillet.
I tillegg må Brann unngå like mange borte tap som i år. De har i år vist at de kan vinne borte, også på plastikk. De kan snu kamper, og slå tilbake etter ett tap.

Jeg er enig med krakra at stallen til Brann ikke var en nedrykksstall, og det var den ikke i 2014 heller. Forskjellen på LAN og Norling f.eks er at der Norling jobbet mest med guttunger med psyke som kjeks og en naiv tilnærming til TL på amatørnivå, har LAN bygget opp selvtilliten til spillårene og lært dem å vinne kamper. Dett er en særdeles viktig egenskap til en trener.



i taper ALDRI!

Norlings hund

Egentlig ganske uinteressant hvem folk synes er årets trener, det tror jeg også LAN bryr seg lite om. Det vi skal være glade for, er at vi har en trener som er helt der oppe, og som ikke har ambisjoner om å komme seg videre. Alt han vil er at Brann, klubben i hans hjerte, skal prestere optimalt. Det er en trener med hjertet i klubben, og for ham er dette drømmejobben.

Hvis han kan få det til å fungere og føre oss enda lengre fremover, er det tusen ganger bedre enn en og annen sesong med lovende og ambisiøse trenere som jakter karriere og er på gjennomreise, enten de lykkes eller ei.

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Elfakiri

Quote from: krakra on November 21, 2016, 23:07:41 PM
Det er ikke første gangen at et lag rykker rett opp og tar medalje. Det er første gang et lag tar the Double to år på rad. Selv ikke Eggen klarte det. Og jeg vet at fjoråret ikke skal telle, men det blir litt teknikalitet for Ingrebrigtsen har gjort en enorm prestasjon. Hvor imponerende jobben til LAN er får vi litt mer svar på neste sesong. Havner vi i medaljekamp igjen, eller tar gull, kan vi snakke om å begynne å etablere seg i toppen. Blir det nedre halvdel snakker vi om et blaff som mange har hatt som følge av lave forventninger, flyt og optimisme.

Stallen var også mye bedre enn utgangspunktet til LAN tilsier. Mange svartmalere påstod det var en nedrykkstall, men det var i mine bare tull. At den bakre halvdelen holdt svært høyt nivå var ingen overraskelse.


Her er vi helt enige. Jeg mente det var overdrevet at Brann stallen var så fryktelig elendig. Jeg trodde før sesongen at vi kunne overraske positivt. At det skulle bli sølv hadde jeg ikke så stor tro på. Men en plassering på øvre halvdel tenkte jeg var mulig. Uansett LAN fortjente prisen uansett hva Bakke,Morten P og Mini måtte mene.
Svikter aldri Brann

Lasaron

Forlenget kontrakt. Hadde ut 2018, nå ut 2019. Naturlig og fornuftig. God plan.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Saludar a los monos!

Nixon

http://www.brann.no/news/article/nbja0z0k5lf01xb6nqh4gpy1p/title/har-forlenget-treneravtalen

Enig at det er fornuftig å gjøre det nå. Men bra at det ikke var for en lengre periode. Det kan bli dyrt å ha en trener på en veldig lang kontrakt.
Rød makt på Hansa!

Huff

Forrige gang vi forlenget med en trener ble jeg så sint at jeg fikk akutt hodepine, kjekt med litt forandring.

Jeg forbeholder meg selvsagt retten til å si at dette var en idiotforlengelse med en fjott av en trener i ettertid...
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Ikke for å henge meg på anti-Pamerkoret, men ser at han har en kommentar med overskriften "forlengelsen med LAN er helt meningsløs". En veldig spesiell vinkling som han begrunner med at der ikke er noen fare for at LAN forsvinner. Det er nok riktig og skulle en stor klubb vise interesse har neppe kontrakten med Brann mye å si. Da er det opp til Lan, men dette handler jo om signaler og at man viser en langsiktig tro på LAN-prosjektet og det kan være lurt. Knekker alt sammen neste år og han må sparkes betyr det en noe større sluttpakke, men den risikoen bekymrer meg ikke veldig. Rart at BT er mer kritisk til denne forlengelsen enn Skarsfjord-forlengelsen.

Jeg tror nok BT er litt irriterte på soltvedt og LAN fordi de gjør jobben deres vanskeligere enn en viss tidligere leder gjorde. En som aldri fikk slike øyeblikkelige overskrifter for sine avgjørelser.

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 21:03:09 PMRart at BT er mer kritisk til denne forlengelsen enn Skarsfjord-forlengelsen.


Nå skriver jo Pamer at Skarsfjord-forlengelsen "selvsagt var enda mer underlig".

For øvrig syns jeg man kunne hatt litt is i magen og sett det litt an. Han var jo bare kommet 1/3 inn i perioden fra forrige forlengelse, og hadde to år igjen. Det er en stund. Jeg er fornøyd med LAN til nå, og har tro på ham i fortsettelsen, men ting snur seg fort i fotball. Det er ikke sikkert man er like fornøyd med LAN etter 2017 og 2018, og da er det fremdeles ett år igjen av den nye kontrakten.
Legg ned hele klubben!

krakra



krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:27:54 PM
Poenget er at "is i magen" signaliserer tvil


Jeg kan ikke se at LAN skulle forvente en forlengelse allerede nå - ett år etter den forrige. Det er ikke mistillit eller tegn til dette, å ikke forlenge en kontrakt allerede to år før den går ut.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on December 08, 2016, 22:30:26 PM


Ett år til? Gikk ikke den forrige kontrakten ut i 2018? Altså to år fra nå?

Og uansett er ikke jobben forutsigbar. Rykker Brann ned i 2017, kan han likevel stå uten jobb om et år.
Legg ned hele klubben!

Go Up