• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: Tom C on October 31, 2016, 13:44:48 PM
Du tror ikke at Lan ser på begge deler, men blir "forstyrret" av prestasjoner på trening? Hvordan skal de som ifølge deg har en "dalende kurve" komme seg inn igjen på laget da, dersom de ikke kan gjøre det gjennom å være gode på trening?


Innhopp og Brann 2.  Gode treninger skal sjølsagt også telle.  Men kamper mest.  Eg meiner det var feil å ha med Barmen frå start, der ville eg hatt Braaten som er minst like god defensivt.  Så ville eg hatt Huseklepp som har vore frisk i det siste, frå start på venstrekant.  Det var tross alt Start vi møtte, ikkje Rosenborg.  Trur ikkje det ville vore store sjansar å ta defensivt med trioen Huseklepp, Skålevik, Vega framme.  Så ville eg hatt Gilli på venstrebacken.  Kristiansen har vore skuld i alt for mange baklengs i år.  Også det mot Start der han er ukonsentrert, blir dratt mot ballen og gløymer å dekke spelarar som flyttar seg inn i boks.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Joda, er forsåvidt enig i de vurderingene der, spesielt ang Kristiansen. MEn jeg er sikker på at LAN også tar inn faktorer i vurderingene sine som verken du eller jeg har noen innsikt i. LAN er ikke dum, og tidspunktet for å utfordre LAN på laguttak og taktikk er vel ikke akkurat optimalt etter denne sesongen.

Men jeg håper og tror at han kommer til å vektlegge det offensive mer framover nå, slik som han har proklamert at de vil gjøre. For etter en sesong med 26 innslupne før siste hjemmekamp, må man vel kunne si at forsvarsspillet sitter...?
Aldri mer Obos....

Lasaron

I TV2 frir LAN til potensielle støttespillere. Får han 15 mill/tre nye spillere, kan Rosenborg knuses.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

"Det verste jeg vet er folk som sier at de skal bygge lag i tre og fem og ti år. For meg handler det om å leve i nuet og vinne kamper med en gang. Mange sier de trenger tid, men jeg er en utålmodig person og vil ha resultater fort, mener han."

Hatleking

Det er friske ord frå Lars Arne. Mange unnskulder seg med at ting tek tid og at det er unge spelarar og liknande. Så finn ein gjerne ut etter fleire år at det stoppar opp likevel. LAN har iallfall vist som Brann-trenar at det er mogleg til å få ting til å snu fort. Så skal ein sjølvsagt utvikle seg og liknande, men det med å vinne kampar var ting han sa med det same han vart ansett.

Nixon

Quote from: Lasaron on November 03, 2016, 21:34:29 PM
I TV2 frir LAN til potensielle støttespillere. Får han 15 mill/tre nye spillere, kan Rosenborg knuses.


Tja, men er vi ikke skeptiske til å bruke for mye penger på "stjernespillere" som kan komme inn og ødelegge samholdet i gruppen? Og rett inn på laget skal de uansett ikke gå!...

Har det kommet innsigelser på når noen på forumet har ønsket en haug med penger å kjøpe spillere for. Men når Nilsen sier det er det greit!:)
Rød makt på Hansa!

Nixon

Men spøk til side: Jeg syns det er flott at Nilsen er offensiv. Det blir litt fallhøyde, men det tåler både han og vi. Men viktigere er det å få inn litt entusiasme i forhold til både supportere og ikke minst næringsliv. Slik som pengefolkene fikk tro på Mjelde-prosjektet etter cupgullet i 2004 kan forhåpentligvis det samme skje med Nilsen-prosjektet etter seriesølvet (du hørte det først her!) i 2016.
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Knust blir neppe RBK, men at Brann kan matche trønderne med mer penger på bok til spillerkjøp, det sier seg selv.

Huff

Robotene som gjentar ''en kamp om gangen'' og som stadig ikke har meninger om noenting som helst utover det de har pugget hos Natlandsmyr selger neppe partoutkort. En tøff striletrener som snakker om muligheten for gull med forsterkninger, og som snakker om ''å knuse Rosenborg'' selger kanskje noen ekstra partoutkort. Spesielt ettersom han har resultater å vise til.

Selv har jeg absolutt ingen tro på gull neste år. Men hvis laget forsterkes kan vi vel håpe på å ta litt innpå RBK og kanskje på sølv 2017. Likevel har jeg sansen for LANs utsagn, slikt trengs, mer av dette.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Torvanger

Brann har endel å lære av Fagermo og Odd, der ja og det ser ut til at LAN allerede har begynt å kjøre en type Fagermo light. Vi kan mislike Fagermo så mye vi vil, men han har en ekstremt høy stjerne i Odds nedslagsfelt og han evner å mobilisere ved å kommunisere direkte, via mediene, til Oddsupporterne, han messer i vei om at laget består av lokale helter, han oppfordrer folk til å komme og støtte laget og jeg er temmelig sikker på at han er en av årsakene til at publikumsnittet til Odd er på pene 8038, et meget sterkt tall for et lag fra en region med knappe 100.000 innbyggere. (i Telemark bor det kun 172.000)

M.I.P

Quote from: Torvanger on November 04, 2016, 13:06:42 PM
Brann har endel å lære av Fagermo og Odd, der ja og det ser ut til at LAN allerede har begynt å kjøre en type Fagermo light. Vi kan mislike Fagermo så mye vi vil, men han har en ekstremt høy stjerne i Odds nedslagsfelt og han evner å mobilisere ved å kommunisere direkte, via mediene, til Oddsupporterne, han messer i vei om at laget består av lokale helter, han oppfordrer folk til å komme og støtte laget og jeg er temmelig sikker på at han er en av årsakene til at publikumsnittet til Odd er på pene 8038, et meget sterkt tall for et lag fra en region med knappe 100.000 innbyggere. (i Telemark bor det kun 172.000)


Og kjører du med bil 30-60 minutter så kommer du Vestfold, der har de vell 24500 innbyggere, men her får de jo litt konkurranse fra Strømsgodset, og vet av erfaring at flere fra Vestfold kjørte til Skien for og se kamp.

krøvel vellevold

Quote from: M.I.P on November 04, 2016, 13:30:52 PM
Quote from: Torvanger on November 04, 2016, 13:06:42 PM
Brann har endel å lære av Fagermo og Odd, der ja og det ser ut til at LAN allerede har begynt å kjøre en type Fagermo light. Vi kan mislike Fagermo så mye vi vil, men han har en ekstremt høy stjerne i Odds nedslagsfelt og han evner å mobilisere ved å kommunisere direkte, via mediene, til Oddsupporterne, han messer i vei om at laget består av lokale helter, han oppfordrer folk til å komme og støtte laget og jeg er temmelig sikker på at han er en av årsakene til at publikumsnittet til Odd er på pene 8038, et meget sterkt tall for et lag fra en region med knappe 100.000 innbyggere. (i Telemark bor det kun 172.000)


Og kjører du med bil 30-60 minutter så kommer du Vestfold, der har de vell 24500 innbyggere


Eller 245 000...

Vil tippe Odds konkurranse er større fra Sandefjord enn Godset i Vestfold-traktene...

For øvrig bor det ca 125 000 i Grenland. Og de har ok billettpriser på Skagerak Arena. Spesielt for familier.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Lite tvil om at LAN har et langt bedre forhold til BA enn til BT.
BA har fått en lengre intervju med ham i dagens avis.
Et klipp:

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Han må også passe seg og ikkje være for hårsår heller...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Bør vel ha en hyllest til LAN i morgen?
Eg e ikkje noe poet eller god sang lager så mitt forslag er av det meget enkle slaget (som sikkert ingen andre vil like) og det er Island klappet men bytt ut gryntet (Oooh eller hvordan en nå skal beskrive det) med LAN. Effektivt og enkelt å få et fullsatt stadion med på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on November 05, 2016, 23:01:41 PM
Bør vel ha en hyllest til LAN i morgen?
Eg e ikkje noe poet eller god sang lager så mitt forslag er av det meget enkle slaget (som sikkert ingen andre vil like) og det er Island klappet men bytt ut gryntet (Oooh eller hvordan en nå skal beskrive det) med LAN. Effektivt og enkelt å få et fullsatt stadion med på



Tror det blir vanskelig for utenforstående (f.eks. LAN) å høre at det er LAN vi roper. Det vil bare høres ut som "A!" eller i beste fall "LA!". Folk vil sikkert tro det er "Brann" som ropes. Og for øvrig: La Island holde dette greiene for seg selv.
Legg ned hele klubben!


Norlings hund

Gratulerer! Vel fortjent :)

Nixon

Rød makt på Hansa!

krakra

Ga LAN medalje sin til Vibeke?

abe78

Tar kun vare på gull, sa han.
.og husk!

Huff

Det som har blitt gjort fra sidelinjen i år er den fremste trenerprestasjonen jeg noensinne har sett av en Brann-trener. Gratulerer og takk LAN.

Vi bør fremdeles utvikle det offensive spillet spesielt, vi er fremdeles tidvis for kjedelige og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor en ikke kunne kommet til enighet med Huse, men det endrer ikke det faktum at Lan har gjort en formidabel jobb.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Lasaron

Gratulerer, LAN!!!!! Og takk!!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget


nummer9


Spelaren

Morten P er bare sur fordi Brann slo bein på poengene hans frå tidligere i år.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Huff

Quote from: nummer9 on November 07, 2016, 13:53:36 PM
Hva synes dere om all debatten rundt kåringen av årets trener? ser ut å være mange som mener den heller burde gått til Kåre Ingebrigtsen?

http://www.vg.no/sport/fotball/sogndal-fotball/bakke-ville-gitt-prisen-til-kaare/a/23840735/

http://www.dagbladet.no/sport/det-er-ikke-bare-synd-for-ingebrigtsen-det-er-direkte-dumt/64261627

http://www.tv2.no/sport/8710650/


Mye spetakkel rundt ingenting som helst. Det er mange gode argumenter for å gi prisen til Ingebrigtsen, og samtidig mange gode argumenter for å gi den til LAN, begge er etter mitt syn gode kandidater og objektivt sett hadde det ikke vært noe å si på at den ble gitt til Ingebrigtsen fremfor LAN, men ei heller motsatt.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Falkman

Quote from: Spelaren on November 07, 2016, 13:59:28 PM
Morten P er bare sur fordi Brann slo bein på poengene hans frå tidligere i år.


Det er fristende å minne ham på artikkelen han skrev i forkant av kampen på Lerkendal i vår, meget fristende. men slikt preller vel av på en ihuga VIF-fan.

Belfort

Quote from: Falkman on November 07, 2016, 14:43:09 PM
Quote from: Spelaren on November 07, 2016, 13:59:28 PM
Morten P er bare sur fordi Brann slo bein på poengene hans frå tidligere i år.


Det er fristende å minne ham på artikkelen han skrev i forkant av kampen på Lerkendal i vår, meget fristende. men slikt preller vel av på en ihuga VIF-fan.


Morten P og Ester O Sæther har alltid hatt et stikk til Brann

Torvanger

Bakke er en jyplete surmage, som aldri kommer til å innrømme at Brann er et bedre lag enn Sogndal.

nero

LAN fortjener til de grader prisen. For meg personlig er LAN Gud ;D

Og norsk sportsjournalistikk er pinlig dårlig.
Lions led by donkeys.

Kagain

Så kampen på Zebra. La merke til at en viss vertikalt utfordret nordlending var noe surmaget da han snakket om årets trener. Han mente at det satt en kar der oppe i Trondheim som har gjort noe historisk og at han burde fått det...

krakra


Nixon

Quote from: Torvanger on November 07, 2016, 15:32:37 PM
Bakke er en jyplete surmage, som aldri kommer til å innrømme at Brann er et bedre lag enn Sogndal.


Hmmm, så han mener at Sogndal er et bedre lag enn Brann, men at Nilsen har gjort en bedre jobb enn han siden Bakke setter seg selv på tredjeplass i kåringen. Interessant motsetning...
Rød makt på Hansa!

Norlings hund

Quote from: krakra on November 07, 2016, 16:06:44 PM


Ikke vanskelig i det hele tatt å forstå argumentene for begge sider. Jeg er inhabil, men vil personlig påstå at det er nesten dødt løp. Begge prestasjonene er fantastiske! Synes dog feil Bakke er nominert, 08 byttet ut så og si hele laget før sesongen og kjempet om medaljer.

Torvanger

November 07, 2016, 18:48:34 PM #1036 Last Edit: November 07, 2016, 19:34:06 PM by Torvanger
Tar LAN gull med Brann i 2017, kan det godt tenkes at LAN får et tilbud han ikke kan si nei til.

Lasaron

Det er slik jeg ønsker trenerne til Brann skal forlate klubben: de gjør en så god jobb at de blir plukket opp av større klubber i utlandet (eventuelt landslag).
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Belfort

Quote from: Lasaron on November 07, 2016, 19:07:51 PM
Det er slik jeg ønsker trenerne til Brann skal forlate klubben: de gjør en så god jobb at de blir plukket opp av større klubber i utlandet (eventuelt landslag).


Landslaget er ikke over Brann!

Brann I Europa

Ah, Lars Arne Nilsen. Først driver han bort favorittspilleren min. Så sørger han for at den gjenværende favorittspilleren min føler seg tvunget til å skifte klubb, selv om han er mer enn god nok til å spille. Jevnt over dritkjedelig fotball. En hel sesong med latterlige Orlov. Jeg har aldri vært av "gi ham tid"-typen bare fordi noen er trener eller spiller for Brann, med mindre jeg ser klart kvalitetspotensiale. Allikevel har LAN klart å vinne meg over.

Nei, det er ikke fordi han tar sølvmedalje i en parodi av en serie. Det er blant annet fordi han gir bort sølvmedaljen i denne serien. For LAN har vist seg å være en visjonær og moderne trener, ikke en enkel sjel som tror det er en fantastisk prestasjon å kjempe om medalje i denne latterlig svake serien. Han snakker om at Brann har ingenting å lære av andre klubber i Norge, bortsett fra Rosenborg. På direkte spørsmål om hva som er viktigst av serie og E-cup ignorerer han serien totalt og snakker entusiastisk om E-cup spill. Og jeg merker det hver gang han snakker om E-cup, gløden i øynene - ambisjonene. Han vet det er der nøkkelen ligger og han vil at Brann skal bli best. Sølvmedalje er bare et steg på veien og ingenting å samle på.

I tillegg kommer ureddheten. Brann henter Børven på lån ut sesongen, alle forventer selvsagt han skal spille. De aller fleste trenere hadde gitt ham flere sjanser som spiss, i det minste for syns skyld. Men LAN oppdaget tidlig at dette var feil mann og bare avskrev ham. Denne kompromissløsheten og troen på egne ideer håper jeg vil lønne seg, siden det har ført til at spillere jeg liker har forsvunnet. Men når jeg ser hvor konsekvent han er på det, ser jeg muligheter.

LAN har vist seg å være en moderne trener, en som vet hva som må til og som virkelig brenner for å bli for stor for serien. Han nevnte i et nylig intervju at målene hans var så hårete at han nesten ikke ville snakke om dem, men han hadde allerede nevnt dette til en intervjuer tidligere. Og i motsetning til de aller fleste norske trenere, som stakkarslige Fagermo som nok synes det er helt amazing med bronse i serien, brenner LAN virkelig for å bli best.

Jeg sa før sesongen at det eneste som betydde noe denne sesongen var E-cup plass. Brann har en elendig spillerstall, helt jævlig, men nivået er så lavt at jeg så mulighetene. Men det er jo den enkleste sak i verden å bare falle ned på det patetiske serienivået med resten, folk som tror Brann har tid var visst fornøyd med om Brann beholdt plassen, og kanskje var med og kjempet i toppen av denne drittserien om noen år. "Det verste jeg hører er snakket om at ting må ta tid", sier Nilsen. Resultater må man oppnå umiddelbart, vinne kamper er alt som betyr noe. Det er ikke på grunn av denne sesongen jeg forventer Brann skal gjøre det enda bedre neste år (i det minste redusere poengforspranget til RBK), det er fordi alt annet er meningsløst.

Etter hvert som LAN har åpnet seg, har jeg blitt overrasket. Han sier det stort sett bare i en setning, og lar det ligge - men jeg merker det på måten han formulerer seg på og hva som trigger ham. Han kan faktisk ta Brann til toppen, han har helt rett fokus og forståelse av hvordan moderne fotball fungerer og hva som må til. Men det er vanskelig. Vi har en elendig stall og er kun vant til nivået i en drittserie, vi er nødt til å heve oss ytterligere for å ta muligheten. Håper vi kan få noen penger inn og at LAN overrasker folk igjen og klarer å ta Brann til EL. LAN fortjener faktisk pengene, han har en plan som er svært vanskelig å gjennomføre fordi nivået i norsk fotball har blitt så pinlig lavt. Han kan klare det, men neppe med denne drittstallen. Men nå har jeg troen, for han har vist har noe ekstra over seg - både med at han klarte å løfte denne stallen et hakk over de andre lagene i serien (med det soleklare unntaket), og med tankene hans rundt Brann. Jeg var oppriktig bekymret over at vi hadde hentet inn en lokal noldus som ville synes sølv i serien var helt utrolig fantastisk, så feil kan man ta. Dette vil bli vanskelig, men nå ser jeg en mulighet.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

krakra

Hehe, noen klarer ikke engang gi litt trenerskryt etter en fantastisk sesong uten en stor grad av surmuling

nero

Det er da vel så gode argumenter for LAN som årets trener som Bruttern. Hvis man tar forutsetninger/stall/ressurser i betrakning så er det i hvert fall i mine øyne mer imponerende å ta Brann til sølv enn RBK til the Double..
Lions led by donkeys.

Brann I Europa

Quote from: krakra on November 07, 2016, 20:52:23 PM
Hehe, noen klarer ikke engang gi litt trenerskryt etter en fantastisk sesong uten en stor grad av surmuling


Strakk meg langt for å være så positiv at det nesten gjorde vondt å trykke, men siden livet bare er en reise mot uunngåelig mørke og tomhet hvor vi mister alt vi noen gang brydde oss om for all evighet er det viktig å ikke ta av  ;)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Lasaron

At LAN trente en drittstall til sølv, og ni poeng foran fantastiske Solskjær og Molde, gjør mannen total. Han er kanskje verdens beste trener, han har bare ikke vist det enda. Jeg tror ingen i Brann kunne spilt for Molde.

(Alarm: innlegget er et slags forsøk på å ironisere over Brann i Europa sin karakteristikk av stallen.)
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra


Brann I Europa

Quote from: krakra on November 07, 2016, 21:46:27 PM


Stallen er elendig i forhold til der jeg mener Brann sin stall skal være, dette tror jeg egentlig alle er enig i men det er selvsagt ikke det beste tidspunktet å snakke ned stallen på nå. Derfor jeg ikke kunne motstå fristelsen. Og joda, sesongen har faktisk vært ganske artig, selv om den på ingen måte har vært fantastisk. Men at vi faktisk klarte det som jeg sa jeg ville være fornøyd med er herlig, og jeg er utrolig glad for at vi endelig har muligheten for E-cup igjen. Det var som nevnt ingen enkel jobb å få dette laget opp i toppen, kjempebra av LAN. Jeg er for øvrig gladere og mer fornøyd enn innlegget gir inntrykk av, men dette må jo bare være begynnelsen så tar ikke helt av. Skal være ærlig og gratulere alle med en flott sesong  :)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

pidre

Quote from: nero on November 07, 2016, 21:28:29 PM
Det er da vel så gode argumenter for LAN som årets trener som Bruttern. Hvis man tar forutsetninger/stall/ressurser i betrakning så er det i hvert fall i mine øyne mer imponerende å ta Brann til sølv enn RBK til the Double..

Nettopp, sjølv bestemor til Stoffi kunne tatt gull med RBK. I Europa, da det gjaldt som mest, mislykkes Ingebrigtsen.
Saludar a los monos!

posemedsnopi

Om en mener LAN eller Ingebrigtsen fortjener prisen kommer an på hvilke kriterier en legger til grunn. De som har stemt frem LAN vektlegger jobben som ligger bak, mens Mini og co vektlegger resultatet .

Likevel er det i overkant komisk at et av kronargumentene for å gi Ingebrigtsen prisen er at han kan klare the double i år også. Skulle han levert tilbake prisen hvis rbk hadde tapt mot KIL i cupfinalen?

Forøvrig rangerer jeg KIL-trenerens prestasjon over det Ingebrigtsen har gjort. KIL kan både rykke opp og vinne cupfinalen i år.

nummer9

Quote from: posemedsnopi on November 08, 2016, 14:16:42 PM
Om en mener LAN eller Ingebrigtsen fortjener prisen kommer an på hvilke kriterier en legger til grunn. De som har stemt frem LAN vektlegger jobben som ligger bak, mens Mini og co vektlegger resultatet .

Likevel er det i overkant komisk at et av kronargumentene for å gi Ingebrigtsen prisen er at han kan klare the double i år også. Skulle han levert tilbake prisen hvis rbk hadde tapt mot KIL i cupfinalen?

Forøvrig rangerer jeg KIL-trenerens prestasjon over det Ingebrigtsen har gjort. KIL kan både rykke opp og vinne cupfinalen i år.

Merker veldig mange som "forsnakker" seg og sier at han har tatt "the double" to år på rad allerede nå. Irriterer meg litt.

blobby winters

Mini bør se på tabelltips han og resten av ekspertene fra TV2 kom med før sesongen.

http://www.tv2.no/a/8102683/
"Vi synes ikke Brann har forsterket seg veldig i vinter, og derfor tror vi Brann ender der de gjorde sist gang de var i Tippeligaen, på kvalik. Brann er ikke bedre enn sist de var oppe, og dermed ender det på samme måte."

"Her var alle ekspertene samstemte. Vi tror det blir gull til Rosenborg i 2016.
Rosenborg har god bredde i stallen sin, og ingen av deres tøffeste konkurrenter har en slik bredde"

Moren min kunne ha ledet RBK til seriegull i år.
Ikke mange som kunne ta et Obos lag til sølv

Go Up