• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Vandji

Agenter tjener mest penger på at spillere skifter klubb. Så enkelt er det. Lillejord benytter enhver anledning til å få unge talenter og deres foreldre på "hans side", altså at det er smartere å skifte klubb enn å sitte benken. Virkemiddelet han bruker er media.

LAN sine uttalelser truer Lillejord sin strategi, og det er derfor forståelig at Lillejord velger å gå til motangrep. Håper og tror at Lillejord sin strategi blir svekket ved at LAN nå setter fingen på dette, og at flere talenter knytter til seg rådgivere (slik Karlsen fremstår) istedetfor pengegriske forretningsmenn.

Støtter LAN sine uttalelser 100% i denne saken.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Lasaron

Ja, jeg vil tro agenter tjener mer på overganger enn forlengelser.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Quote from: Vandji on January 07, 2016, 10:55:51 AM
Agenter tjener mest penger på at spillere skifter klubb. Så enkelt er det. Lillejord benytter enhver anledning til å få unge talenter og deres foreldre på "hans side", altså at det er smartere å skifte klubb enn å sitte benken. Virkemiddelet han bruker er media.

LAN sine uttalelser truer Lillejord sin strategi, og det er derfor forståelig at Lillejord velger å gå til motangrep. Håper og tror at Lillejord sin strategi blir svekket ved at LAN nå setter fingen på dette, og at flere talenter knytter til seg rådgivere (slik Karlsen fremstår) istedetfor pengegriske forretningsmenn.

Støtter LAN sine uttalelser 100% i denne saken.


Innertier
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Vandji on January 07, 2016, 10:55:51 AM
Agenter tjener mest penger på at spillere skifter klubb. Så enkelt er det. Lillejord benytter enhver anledning til å få unge talenter og deres foreldre på "hans side", altså at det er smartere å skifte klubb enn å sitte benken. Virkemiddelet han bruker er media.

LAN sine uttalelser truer Lillejord sin strategi, og det er derfor forståelig at Lillejord velger å gå til motangrep. Håper og tror at Lillejord sin strategi blir svekket ved at LAN nå setter fingen på dette, og at flere talenter knytter til seg rådgivere (slik Karlsen fremstår) istedetfor pengegriske forretningsmenn.

Støtter LAN sine uttalelser 100% i denne saken.


Helt enig.
Lillejord har åpenbart et mye større fokus på å tjene penger mens Karlsen i større grad er opptatt av riktig utvikling for spilleren. Håper at Karlsen knytter til seg flere av Branns fremtidige spillere. Tidligere har det jo nesten vært automatikk i at Branns spillere velger Lillejord.

Hva har han oppnådd?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Lillejord fremstår mer og mer som en klovn. Virker som det er en helt annen seriøsitet over Karlsen

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on January 07, 2016, 18:33:59 PM
Quote from: Vandji on January 07, 2016, 10:55:51 AM
Agenter tjener mest penger på at spillere skifter klubb. Så enkelt er det. Lillejord benytter enhver anledning til å få unge talenter og deres foreldre på "hans side", altså at det er smartere å skifte klubb enn å sitte benken. Virkemiddelet han bruker er media.

LAN sine uttalelser truer Lillejord sin strategi, og det er derfor forståelig at Lillejord velger å gå til motangrep. Håper og tror at Lillejord sin strategi blir svekket ved at LAN nå setter fingen på dette, og at flere talenter knytter til seg rådgivere (slik Karlsen fremstår) istedetfor pengegriske forretningsmenn.

Støtter LAN sine uttalelser 100% i denne saken.


Helt enig.
Lillejord har åpenbart et mye større fokus på å tjene penger mens Karlsen i større grad er opptatt av riktig utvikling for spilleren. Håper at Karlsen knytter til seg flere av Branns fremtidige spillere. Tidligere har det jo nesten vært automatikk i at Branns spillere velger Lillejord.

Hva har han oppnådd?


Var/er han agenten til både Hansson, Finne, Gjesdal, Vindheim og Skålevik? Da har han isåfall oppnådd litt penger på konto.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Det mest interessante er vel heller hva hans spillere har oppnådd.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on January 07, 2016, 22:29:03 PM
Det mest interessante er vel heller hva hans spillere har oppnådd.


Ja, sett fra spillernes synspunkt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

January 21, 2016, 19:59:02 PM #708 Last Edit: January 21, 2016, 20:06:17 PM by Gulløl
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-treneren-nekter-a-vurdere-sonnen-i-media-676273_1.snd

Forstår utmerket godt at LAN ikke vil vurdere sønnen inngående til BT. Her kan en setning fort blitt dratt ut av sammenhengen og blitt en overskrift som hadde slått tilbake på han over lengre tid. Synes avisen bør roe seg ned, det tidligere fokuset de har hatt på far/sønn forholdet burde vel holde rikelig. Pinlig at de lager en lang artikkel ut av at LAN ikke vil uttale seg om sønnen. At Robert Hauge skal uttale seg om Hetle Nilsen har blitt klart orientert om før. Men det virker som en lite spennende løsning for BT så han gidder de ikke å snakke med, helt sikkert fordi at vinklingen ikke blir den riktige.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Enig med LAN i at det kan være en god strategi. Flott at han er herlig konskekvent i intervjuet. Kjedelig for BT, dog, som virker en smule surmaget (eller hva det heter) for tiden. Nå er det uker siden Lillejord har vært i sytehjørnet, så da prøver de desperat å dra opp far-sønn-forholdet igjen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

karkarkar

De beklaget seg jo i podcasten over at det ikke er liv rundt Brann nå. Men å skape kvalm for å få en historie er likevel ikke veien å gå. Er det taktikk for å få Brann til å piske opp noe positivt i respons? Bah!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on January 07, 2016, 22:29:03 PM
Det mest interessante er vel heller hva hans spillere har oppnådd.


Det er jo "det samme".
Poenget er jo at han stadig vekk råder sine spillere til å dra tidlig ut i stedet for å gå for tålmodighet. Betaler det seg bare i hans lommebok eller blir det gode spillere av det også?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg synes det er helt greit fra BT og er enig med Teitur. Heltnes rolle i Brann er ikke som Nilsens sønn, men som en spiller på lik linje med andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 02:04:49 AM
Jeg synes det er helt greit fra BT og er enig med Teitur. Heltnes rolle i Brann er ikke som Nilsens sønn, men som en spiller på lik linje med andre.


Joda, men LAN er ikke nødt til å omtale ham for å kunne være Branns trener. Jeg tror denne strategien vil skape minst støy, for du kan ta deg en bolle på at BT (og kanskje andre) vil gjøre det de kan for å vinkle negativt det han ville sagt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Om Nilsen lar andre svare for seg i januar er én ting, men når sesongen og alvoret starter kan han ikke kjøre samme linje etter min mening. Dersom sønnen f.eks. spiller en dårlig kamp og har involveringer som fører til baklengsmål og tap, må Nilsen kunne snakke om det i presseområdet rett etter kampen. Han kan ikke delegere det til personer nedover i trenersystemet. Da må han vurdere innsatsen til sin egen sønn!
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Gulløl on January 21, 2016, 19:59:02 PMAt Robert Hauge skal uttale seg om Hetle Nilsen har blitt klart orientert om før. Men det virker som en lite spennende løsning for BT så han gidder de ikke å snakke med, helt sikkert fordi at vinklingen ikke blir den riktige.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Har-superstatistikk-i-Brann---Jeg-kan-mer-enn-a-takle-675584_1.snd

I selve saken om Sivert, som var utgangspunktet for saken om nekten til Nilsen, har BT snakket med Hauge.

Og så kan jo alle og enhver vurdere om hva Nilsen hadde tapt på å snakke om sønnen i denne saken...
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Greit nok. Det er gjerne forskjell på å kommentere rett etter en kamp, og å gjøre et intervju som dette. Jeg tror det var klokt av LAN å overlate dette intervjuet til Hauge, og LAN har jo presisert at det ikke trenger gjelde for hele sesongen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

En far vil uansett aldri kunne bli helt objektiv vs sin egen sønn, derfor er det ok at ikke LAN uttaler seg. Samtidig er det også ikke heldig at man har denne linken.

Lasaron

Quote from: Torvanger on January 22, 2016, 09:53:36 AM
En far vil uansett aldri kunne bli helt objektiv vs sin egen sønn, derfor er det ok at ikke LAN uttaler seg. Samtidig er det også ikke heldig at man har denne linken.


Men isolert sett er det heldig av vi har LAN, og isolert sett er det heldig at vi har SHN. Jeg vil, tross alt, slik situasjonen er, beholde begge.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Rød makt på Hansa!

Spelaren

Etter bortekampen mot Rosenborg der junior scoret to og la opp til ett før han skaffet straffesparket som gav oss 6-0:

- Ja, synes du Sivert gjorde en god jobb på banen i dag? spør Mads Bøyum
- ... svarer Lars Arne Nilsen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on January 22, 2016, 07:09:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 02:04:49 AM
Jeg synes det er helt greit fra BT og er enig med Teitur. Heltnes rolle i Brann er ikke som Nilsens sønn, men som en spiller på lik linje med andre.


Joda, men LAN er ikke nødt til å omtale ham for å kunne være Branns trener. Jeg tror denne strategien vil skape minst støy, for du kan ta deg en bolle på at BT (og kanskje andre) vil gjøre det de kan for å vinkle negativt det han ville sagt.


Det kan godt være at de vil gjøre det, men det må han og Brann takle, hvis ikke bør de kvitte seg med han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 16:49:55 PM
Quote from: Lasaron on January 22, 2016, 07:09:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 02:04:49 AM
Jeg synes det er helt greit fra BT og er enig med Teitur. Heltnes rolle i Brann er ikke som Nilsens sønn, men som en spiller på lik linje med andre.


Joda, men LAN er ikke nødt til å omtale ham for å kunne være Branns trener. Jeg tror denne strategien vil skape minst støy, for du kan ta deg en bolle på at BT (og kanskje andre) vil gjøre det de kan for å vinkle negativt det han ville sagt.


Det kan godt være at de vil gjøre det, men det må han og Brann takle, hvis ikke bør de kvitte seg med han.


Javel? Hvis valget står mellom å gjøre det godt samtidig som LAN ikke gjør alle til lags i forhold til sønnen, eller å gjøre det mindre godt uten det problemet? Det kan nemlig vise seg å være tilfelle.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Hatleking

http://www.tv2.no/sport/8005117/

Lars Arne Nilsen vart påkøyrd medan han solte seg i Florida. Rimeleg voldsomt. Heldigvis ser det ut som at det ikkje vart brot eller indre blødningar.

OmOssSjølOgHansaøl

Oi! Håper det går bra med ham!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Høres dramatisk ut. Ser ut som at det ikke er noen større skader ut fra det media skriver.
God bedring LAN !
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

brann89

Håper det ikkje er noe allvorlig og at han snart er tilbake på treningsfeltet
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

karkarkar

Det var visst amerikansk størrelse på bilen også. Dette var ikke den typen skader vi forventet denne sesongen...

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on January 22, 2016, 16:55:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 16:49:55 PM
Quote from: Lasaron on January 22, 2016, 07:09:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 22, 2016, 02:04:49 AM
Jeg synes det er helt greit fra BT og er enig med Teitur. Heltnes rolle i Brann er ikke som Nilsens sønn, men som en spiller på lik linje med andre.


Joda, men LAN er ikke nødt til å omtale ham for å kunne være Branns trener. Jeg tror denne strategien vil skape minst støy, for du kan ta deg en bolle på at BT (og kanskje andre) vil gjøre det de kan for å vinkle negativt det han ville sagt.


Det kan godt være at de vil gjøre det, men det må han og Brann takle, hvis ikke bør de kvitte seg med han.


Javel? Hvis valget står mellom å gjøre det godt samtidig som LAN ikke gjør alle til lags i forhold til sønnen, eller å gjøre det mindre godt uten det problemet? Det kan nemlig vise seg å være tilfelle.


Jeg tror ikke det er en reell problemstilling i det hele tatt. Ser ikke hvordan Heltnes spill eller LANs trenergjerning skal bli påvirket av at han vurderer sønnen på lik linje med andre i media.
Generellt sett vurderes spillerne veldig lite gjennom media uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator


Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on February 02, 2016, 22:07:55 PM
http://www.tv2.no/sport/8005117/

Lars Arne Nilsen vart påkøyrd medan han solte seg i Florida. Rimeleg voldsomt. Heldigvis ser det ut som at det ikkje vart brot eller indre blødningar.


I alle dager?! Drøye saker. Vi får håpe at alt går bra med han og at han snart er tilbake der han trives best.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Høres utrolig ut, sterkt av Nilsen og stå i mot styrken av en stor bil. Hvordan gikk det med hun som kjørte?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

God bedring, overkjørsler trenger vi lite av.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Nilsen blir i hvertfall økonomisk uavhengig resten av livet etter at advokatene får tatt tak i saken

Lasaron

Aiai! God bedring! Kom snart tilbake.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

Litt sløv engel. Burde gitt beskjed et par sekunder før.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hehe, ja. Aldri skjønt greia med at folk som slipper relativt uskadet unna ulykker som i utgangspunktet var voldsom uflaks hadde englevakt. Jeg tenker at min englevakt, som har hindret meg i å noen gang bli utsatt for en alvorlig ulykke, har gjort en bedre jobb.

Torvanger

February 03, 2016, 11:54:18 AM #739 Last Edit: February 03, 2016, 12:48:46 PM by Torvanger
Lå LAN og solte seg på asfalten, eller kjørte SUV-en galematias utenfor veibanen?

"Lars Arne Nilsen ble truffet av en ryggende bil mens han lå og solte seg. Ett av hjulene til bilen skal ha kjørt over mageregionen til Brann-treneren. Bilen skal ha vært en SUV."

Nixon

Quote from: Torvanger on February 03, 2016, 11:54:18 AM
Lå LAN og solte seg på asfalten, eller kjørte SUV-en galematias utenfor veibanen?


Det lurer broren, Helge Nilsen, på også.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-trenerens-bror-takker-Gud-for-at-det-gikk-bra-684107_1.snd

- Mange lurer nok på hvor han lå, og hvor logisk det var at et menneske kunne rygge over ham. Vi som er tett på, er interessert i å vite mer om det. Jeg har heller ikke sett bilen, men den blir beskrevet som stor. Det er utrolig at det ser ut til å ha gått så bra, sier Nilsen.

At det var en SUV tilsier at det var litt vekt på bilen. Men på en annen side har de ofte brede dekk som gir en større kontaktflate og dermed lavere marktrykk per kvadratcentimeter. Så det har kanskje utlignet at bilen var tung.
Rød makt på Hansa!

dudo

Er det åpning for det kick ass lawsuit i amerikansk tradisjon hvor både LAN og klubben kan vriste noen kroner fra sjåfør/entreprenør/bomvakt/whatever?  Snedig måte å hente nytt midtbanespiller på!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Ingen kan ta fra LAN tittelen for byens beste sixpack etter dette.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Belfort

Quote from: dudo on February 03, 2016, 14:10:03 PM
Er det åpning for det kick ass lawsuit i amerikansk tradisjon hvor både LAN og klubben kan vriste noen kroner fra sjåfør/entreprenør/bomvakt/whatever?  Snedig måte å hente nytt midtbanespiller på!


I motsetning til norsk rettspraksis så har amerikanerne et helt annet forhold til begrepet "tort og svie"
Mens det i norsk rett bare gis brødsmuler for "tort og svie" så er erstatningen og kompensasjonen av en annen dimensjon enn i Norge.

Hvis Nilsen saksøker noen av de nevnte her og deres forsikringsselskap, så kommer han mest sannsynlig til og bli en meget rik mann

Forutsetter da at han ikke har lagt midt i veien og solt seg:)

Torvanger

February 03, 2016, 14:31:40 PM #744 Last Edit: February 03, 2016, 14:34:43 PM by Torvanger
Quote from: Gulløl on February 03, 2016, 14:18:24 PM
Ingen kan ta fra LAN tittelen for byens beste sixpack etter dette.



Hehe, her lukter det fremtidig pausestunts:

http://youtu.be/YuhAxoZ51g4

Jeg forventer at BGG eller noen andre går igang og lager en ny hyllestsang til LAN, der man fremhever hvor
sterk trener vi har, hehe!

(samme melodi som til den f.eks motstanderfansen til Leeds synger på bekostning av Jimmy Saville)

Mage av stål
Mage av ståååål,
Lars Arne Nilsen
Har mage av stål!

Corran

Kan dette føre til Gratis treningsleire i Usa de neste årene samt redde de neste års budsjetter?
Har LAN etter dette råd til å jobbe gratis for Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Eller så er det arbeidsgiver som har ansvaret og LAN kan saksøke Brann for alt vi har! Nei, vent litt...ikke mye å hente der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Quote from: dudo on February 03, 2016, 14:10:03 PM
Er det åpning for det kick ass lawsuit i amerikansk tradisjon hvor både LAN og klubben kan vriste noen kroner fra sjåfør/entreprenør/bomvakt/whatever?  Snedig måte å hente nytt midtbanespiller på!


LAN er ein slu rev. Det var nok ikkje tilfeldig at det vart lagt tur til USA!

karkarkar

Quote from: Torvanger on February 03, 2016, 14:31:40 PM
Mage av stål
Mage av ståååål,
Lars Arne Nilsen
Har mage av stål!


LAN har sixpack!
Han løfter S.U.V.
Høytrykksfotball!
Slik Store Stå vil se

Go Up