• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det er bare å gratulere Lars Arne Nilsen med en bragd. Det så temmelig dystert ut, men nå er vi klare for eliten - to runder før slutt.

Det er sjeldent jeg er blitt blendet av godt spill, men jeg lever fint med om han får treårskontrakt nå.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Huff

Quote from: Lasaron on October 21, 2015, 20:02:01 PM
Det er bare å gratulere Lars Arne Nilsen med en bragd. Det så temmelig dystert ut, men nå er vi klare for eliten - to runder før slutt.

Det er sjeldent jeg er blitt blendet av godt spill, men jeg lever fint med om han får treårskontrakt nå.

Soltvedt skal og ha honnør for at han turte å sparke Norling, samt at han fikk helklaff på erstatteren. Vi var på vei mot et sikkert ikke-opprykk med Norling, og hadde eksempelvis RBH sittet med hendene på rattet hadde neppe svensken blitt sparket før det var for sent.

Så skal selvsagt LAN ha hederen du gir ham.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Xminator

Vi har rykket opp på godt forsvarsspill. Jeg velger å ta bort fiaskoen mot Sogndal i starten av LANs trenerliv i Brann. 9-6-0 26-11 Sammen med Jerv det klart beste forsvarslaget. Bekymringen ligger i at det virker å gå på bekostning av det offensive.

LAN trenger forsterkninger. Mange forsterkninger. Både i de "smarte" kjøpene som styrker laget for å ta bort de verste kampene, og krydderet i profiler og egenskaper som løfter Brann til virkelig gode kamper.

Spelaren

Stort portrettintervju med Nilsen i dagens BT-magasin, om hans oppvekst, historikk som aktiv spiller og hvordan han kom inn i trenergjerningen - og hvilken filosofi han kjører. Det siste får anerkjennende nikk for de som mener fotballspillere trenger å leve som toppidrettsutøvere 24/7. Et interessant portrett.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ninja-Bob

Quote from: Spelaren on October 24, 2015, 17:38:09 PM
Stort portrettintervju med Nilsen i dagens BT-magasin, om hans oppvekst, historikk som aktiv spiller og hvordan han kom inn i trenergjerningen - og hvilken filosofi han kjører. Det siste får anerkjennende nikk for de som mener fotballspillere trenger å leve som toppidrettsutøvere 24/7. Et interessant portrett.

Eg gjorde eit kjapt søk, men fant ikkje dette på nett, finnes det online, mon tro?

Belfort

Quote from: Ninja-Bob on October 25, 2015, 11:57:46 AM
Quote from: Spelaren on October 24, 2015, 17:38:09 PM

Eg gjorde eit kjapt søk, men fant ikkje dette på nett, finnes det online, mon tro?

Er en abonnement sak fra BT

Nixon

Da har Nilsen signert for tre år!
Gratulerer og lykke til!
Rød makt på Hansa!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Alonso Solis

Jeg er selvsagt enig i at LAN skal få sjansen også neste år. Men kontraktslengde på tre år..? Hvorfor ikke være litt nyktern og gi han et år med opsjon på 1+1 eller noe i den duren?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Nå kan det hende at Brann har tilbudt 2 år i utgangspunktet, men at LAN har krevd 3 år for å fortsette. At LAN har stått med luen i hånda under forhandlingene har jeg ingen tro på.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Det er helt greit med 3 år.
Han måtte pent vente i år ganske lenge selv om han nok så at det gikk mot fornyelse av kontrakten.
Nå "måtte" klubben vise at de vil satse på han og da må man kunne tenke litt langsiktig og tre år er ikke lang tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Lasaron

3 år er riktig lengde. Gratulerer, LAN.

aleksanderhjelleseth

En kontrakt må jo være fordel begge parter, og jobbsikkerhet er like viktig for en fotballtrener som en vanlig arbeidstaker. At LANparty får 3 år er helt naturlig og en bra avtale for alle involverte. Vi må jo vise at vi tror på mannen som er ansatt for å lede klubben videre.

Spelaren

3 år er en sjanse å ta uansett hvem vi hadde ansatt, så det er helt greit. Forhåpentligvis får han en kurant verktøyskasse å jobbe med til neste år.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 02, 2015, 10:13:18 AM
En kontrakt må jo være fordel begge parter, og jobbsikkerhet er like viktig for en fotballtrener som en vanlig arbeidstaker. At LANparty får 3 år er helt naturlig og en bra avtale for alle involverte. Vi må jo vise at vi tror på mannen som er ansatt for å lede klubben videre.

Ein vanleg arbeidstakar har 3 månaders oppsigelse.

3 års kontrakt til ein som aldri har vore trener i TL er minst 1 år for mykje.

Lasaron

Se for deg at vi havner på 10. plass med en toårskontrakt. Da går vi løs på 2017-sesongen med en trener på oppsigelse, allerede da.

Det er riktig å gi ham såpass tillitt og trygghet slik at han kan gå for løsninger som er bra på sikt.

osoerli

Quote from: Lasaron on November 02, 2015, 11:10:35 AM
Se for deg at vi havner på 10. plass med en toårskontrakt. Da går vi løs på 2017-sesongen med en trener på oppsigelse, allerede da.

Kva er forskjellen på det og om vi havner på 10.plass i 2. sesong i ein 3 årskontrakt?
Eller kva om vi rykker ned etter 2016?  Var då 3 år rett?
Eg ville gått på 1 årskontrakt, med +1 eller 2 års opsjon.  Ender vi over midten i 2016 blir kontrakten forlenga med 2 år, ender vi under midten blir kontrakten forlenga med 1 år, blir det nedrykk blir ikkje kontrakten forlenga.

Torvanger

Norling hadde 9 måneders etterlønn ved oppsigelse i sin kontrakt, man bør gå ut fra at Brann har lignende avtale med LAN, samt en vesentlig lavere fastlønnsavtale.

Lasaron

Quote from: osoerli on November 02, 2015, 12:12:55 PM

Kva er forskjellen på det og om vi havner på 10.plass i 2. sesong i ein 3 årskontrakt?
Eg ville gått på 1 årskontrakt, med +1 eller 2 års opsjon.  Ender vi over midten i 2016 blir kontrakten forlenga med 2 år, ender vi under midten blir kontrakten forlenga med 1 år, blir det nedrykk blir ikkje kontrakten forlenga.

Jeg skrev det, slik at han kan velge løsninger som er bra på lang sikt. Ikke trenger jage etter kortsiktig suksess. Jeg tror sjansen for gull i 2018 er større når han er på en treårskontrakt enn slik du ønsker.

Nixon

Lars Arne tok ordet "gull" i sin munn på pressekonferansen nå nettopp!;)
Rød makt på Hansa!

Falkman

Quote from: Nixon on November 02, 2015, 13:15:37 PM

gjorde han? da er det  ikke lenge før Nettavisen ( e.l) presenterer følgende sak: " Brann går for gull i 2016"

Gulløl

Så lenge det ikke var kombinert med bluss og halleluja går det bra ;)

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: Falkman on November 02, 2015, 13:33:14 PM

gjorde han? da er det  ikke lenge før Nettavisen ( e.l) presenterer følgende sak: " Brann går for gull i 2016"

He he, han var påpasselig med å si at han ikke ville tidfeste noe. Så jeg tviler på at noen kommer til å snakke om gull 2016 på Stadion.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 02, 2015, 13:38:53 PM
Quote from: Falkman on November 02, 2015, 13:33:14 PM

He he, han var påpasselig med å si at han ikke ville tidfeste noe. Så jeg tviler på at noen kommer til å snakke om gull 2016 på Stadion.

Riks-/østlandsmediene kommer selvsagt til å nevne hele neste år (når Brann er i nedrykkstriden) at LAN lovet gull i 2016.
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Quote from: Lasaron on November 02, 2015, 12:33:04 PM
Quote from: osoerli on November 02, 2015, 12:12:55 PM

Jeg skrev det, slik at han kan velge løsninger som er bra på lang sikt. Ikke trenger jage etter kortsiktig suksess. Jeg tror sjansen for gull i 2018 er større når han er på en treårskontrakt enn slik du ønsker.

3 års kontrakt er sikkert greit.
Når vi rykker ned igjen neste sesong er LAN en god mann å ha som trener i Obos  ;)

Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

Henki

Quote from: Gulløl on November 02, 2015, 20:39:29 PM

Ny plan skal gi Brann fulle tribuner og gull

http://www.nrk.no/hordaland/ny-plan-skal-gi-brann-fulle-tribuner-og-gull-1.12633980

Jeg har sluttet å tro på luftslott og store vyer. Mitt mål er at Brann skal være Tippeligalag til enhver tid. Alt annet får komme som en bonus en gang i fremtiden. Forhåpentligvis mens jeg ennå kan se og høre.
Ballen skal fremover!

Corran

Hørte også på radioen i morgentimene at LAN hadde sagt at de siste to kampene hadde gitt ham svar på spillerlogistikk neste sesong. I radioen ble det vinklet som at noen hadde gitt klare signaler på at de ikke ville være med opp
Mao han har vært like lite fornøyd med innsatsen de siste kampene som de fleste (foruten krakara som mener det er naturlig) her inne
Hvor mange får finne seg en ny jobb og hvor mange av talentene blir lånt ut?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Dersom stallen skal krympes fra 25 til 22 spillere ser jeg for meg at en del talenter leies ut eller får kontrakten avsluttet. En såpass liten stall har neppe plass til spillere som Heggland, Raum, Lorentzen og Rotihaug. Om ikke alle forsvinner, så de fleste vil jeg tro.
Rød makt på Hansa!

Corran

Tror mest på utlån for de unge
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Gulløl on November 02, 2015, 20:39:29 PM

Ny plan skal gi Brann fulle tribuner og gull

http://www.nrk.no/hordaland/ny-plan-skal-gi-brann-fulle-tribuner-og-gull-1.12633980

Ja ja, jeg hadde håpet på litt mer Alex Ferguson tendenser...
Knock Rosenborg off their f---ing perch.
Men ok, godtar gullet skal hem

vivamusica

Gullet skal hem, vi vet bare ikke når!....:-)
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Finfin respons

Quote from: Corran on November 02, 2015, 21:55:14 PM
Hørte også på radioen i morgentimene at LAN hadde sagt at de siste to kampene hadde gitt ham svar på spillerlogistikk neste sesong. I radioen ble det vinklet som at noen hadde gitt klare signaler på at de ikke ville være med opp
Mao han har vært like lite fornøyd med innsatsen de siste kampene som de fleste (foruten krakara som mener det er naturlig) her inne
Hvor mange får finne seg en ny jobb og hvor mange av talentene blir lånt ut?

Quote from: Nixon on November 02, 2015, 22:15:00 PM
Dersom stallen skal krympes fra 25 til 22 spillere ser jeg for meg at en del talenter leies ut eller får kontrakten avsluttet. En såpass liten stall har neppe plass til spillere som Heggland, Raum, Lorentzen og Rotihaug. Om ikke alle forsvinner, så de fleste vil jeg tro.

Med tanke på hvem som fikk spille:
Tipper Birkelund ryker. Og at Rotihaug blir. Så blir det nok endel utlån, ja.
Så er det vel mest spenning knyttet til Rennie og Larsen.
Kanskje.

Lasaron

Når vi er i rød sone, mener jeg det er feil å låne ut spillere hvis vi må betale hele eller deler av lønnen. La oss ikke bruke mer lønnsmidler enn til de som faktisk er i klubben.

Corran

Kagain

Quote from: Gulløl on November 02, 2015, 01:53:34 AM
Nå kan det hende at Brann har tilbudt 2 år i utgangspunktet, men at LAN har krevd 3 år for å fortsette. At LAN har stått med luen i hånda under forhandlingene har jeg ingen tro på.

Nei, han har jo bedriften sin der oppe i Ulsteinvik som han nå må neglisjere litt fremover. Tenker nok at det har blitt tatt med i forhandlingene.

Finfin respons

Quote from: Kagain on November 04, 2015, 19:34:43 PM
Quote from: Gulløl on November 02, 2015, 01:53:34 AM

Nei, han har jo bedriften sin der oppe i Ulsteinvik som han nå må neglisjere litt fremover. Tenker nok at det har blitt tatt med i forhandlingene.

Det der er som å si at bedriften er lokalisert på Bildøy, når den egentlig ligger på Sotra. LANs Velferd & Nålestikk Klinikk mener jeg bestemt befinner seg i Volda. I begge tilfellene er distansen kortere enn man tror.

Jeg tenker nok at det sunnmørske økonomiske sinnelaget har mer å si i forhandlingene. Det er ikke rent genetisk, men noe som nok smitter gjennom oppdragelse og kultur. Her i nordvest ler man gjerne litt for seg selv når man logger inn på nettbanken. Det kan selvsagt bare være et utslag av dårlig humor.
Kanskje.

Kagain

Quote from: Finfin respons on November 06, 2015, 19:40:43 PM

Det der er som å si at bedriften er lokalisert på Bildøy, når den egentlig ligger på Sotra. LANs Velferd & Nålestikk Klinikk mener jeg bestemt befinner seg i Volda. I begge tilfellene er distansen kortere enn man tror.

Jeg tenker nok at det sunnmørske økonomiske sinnelaget har mer å si i forhandlingene. Det er ikke rent genetisk, men noe som nok smitter gjennom oppdragelse og kultur. Her i nordvest ler man gjerne litt for seg selv når man logger inn på nettbanken. Det kan selvsagt bare være et utslag av dårlig humor.

Finfin (for ikke å si brillefin) respons, Finfin Respons! Tar selvkritikk for dette med bedriften, men jeg skjønner ikke helt argumentet ditt. Bildøy ER jo på Sotra. Men tenker du kanskje Bildøy mens bedriften egentlig er i Skogsvåg eller?

Torvanger

En Godsetforumist på VGD skrev at Godset hanket inn T-A Flo da de slet med effektiviteten på spissene. Etter det bedret effektiviteten seg radikalt. Hva med å hanke inn Flo eller MIM for å få fart på spissene?

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/stort-intervju-med-nilsen-varlser-flere-endringer/s/5-8-233152

Lars Arne varsler at han kan komme til å bytte mer på laget neste år enn han gjorde denne sesongen. Det kan være gode nyheter for spillere som Grønner, Larsen og Skaanes.

Men han vil ikke garantere det.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Selvsagt kan han ikke garantere det. Men hva mer stod der? Har ikke abonnement. Digg om du vil gi et svært kortfattet resymé  :)

Lasaron

Dere skal her forstås som pressen.)

For oss utenforstående, kan det se ut til at Lillejord har aset opp en del talenter til å bli grinete og utålmodige. Denne Kent Karlsen virker å være en litt annen type, noe han også viste her tidligere da han omtalte Larsen.

Belfort

Kjenner at denne Lillejord blir mer og mer et irritasjonsmoment

Nixon

Lillejord gjør forsåvidt bare jobben sin. Og så er det opp til Nilsen og Brann å takle det. Og Lillejord har jo rett i at Nilsen er fersk på dette nivået og trykket som kommer til å bli fra alt og alle. Det skal bli interessant å se hvordan han vil takle det når Brann taper to-tre kamper på rad.

Når det gjelder talentene får vel Brann være mer restriktive med å ta med disse på A-lagskampene i veldig ung alder for å "kjenne på atmosfæren og nivået" eller "å gi de en oppmuntring", dersom det viser seg at det kan virke mot sin hensikt. For det er jo forståelig at en unggutt som får noen minutter på Stadion kan føle det som en nedtur dersom det blir veldig lenge til neste gang. Ikke alle takler dette like godt. Hverken spilleren eller omgivelsene.
Rød makt på Hansa!

krakra

Kent Karlsen har da samme jobb som Lillejord uten at han reagerer med å bli sur og fornærmet.

tsrqpo

Jobben til Lillejord er å ta vare på talentene, ikke å få di til utlandet så fort som mulig. Det er da blitt en god del eksempler på talenter som reiser ut uten å oppleve suksess. Hvor mange av Lillejords talenter har reist ut og fått suksess?

Det kan vel nevnes at en agent selvsagt tjener mer penger på overganger enn av benksliting i tippeligaen

osoerli

Kent Karlsen framstår som ein klok mann.  Lillejord som ein barnsleg arrogant drittunge.

Go Up