• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Med tanke på hvordan vi har sett ut i løpet av gud vet hvor mange år, så er det defensive meget imponerende.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Ja, LAN skal i hvert fall ikke kritiseres for å ha fått orden på det defensive! Personlig synes jeg det er deilig å se et Brannlag som begynner å virke solide bakover. Noe vi ikke har vært bortskjemte med.
Lions led by donkeys.

Brannfan23

Ronny Deila får sikkert fyken snart etter Malmø tapet. Soltvedt kan jo ha Deila i baktanken.

aleksanderhjelleseth

MÃ¥ ikke komme rekede med Deila her gutt, vi er jo midt i et LANparty!

Tom C

Aldri mer Obos....

nero

Quote from: Tom C on August 27, 2015, 12:21:27 PM

Pøh. Brann mÃ¥ da være et steg opp i forhold til det derre CL-tullet!  ;D
Lions led by donkeys.

Norlings hund

Quote from: Brannfan23 on August 26, 2015, 13:33:11 PM
Ronny Deila får sikkert fyken snart etter Malmø tapet. Soltvedt kan jo ha Deila i baktanken.

Foreløpig lite som tyder på at det er noe poeng i å hente en ny trener.

Lasaron

Ca tre kamper til med offensivt spill som mot Hønefoss, og ca samme uttelling, da tror jeg det er riktig å forlenge ved opprykk. Hønefosskampen var bra, men det må gjentas noen ganger.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Quote from: Torvanger on August 27, 2015, 12:03:14 PM
Jaha, så du tror at �ge Hareide kommer tilbake til Norge med det første? Har sagt det før - TRAPPATONI!!!
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Joggi Bogga

Quote from: Lasaron on August 27, 2015, 14:50:52 PM
Ca tre kamper til med offensivt spill som mot Hønefoss, og ca samme uttelling, da tror jeg det er riktig å forlenge ved opprykk. Hønefosskampen var bra, men det må gjentas noen ganger.

Blir helt feil etter mitt syn.

I nÃ¥værende situasjon er det tilstrekkelig med 100% drittfotball, sÃ¥ lenge vi rykker opp. 
Når vi først er oppe og konkursrisikoen er redusert, bør det selvsagt stilles helt andre krav til underholdning for publikum og en stil som tiltrekker seg spennende fotballspillere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on August 28, 2015, 08:03:19 AM

Blir helt feil etter mitt syn.

I nÃ¥værende situasjon er det tilstrekkelig med 100% drittfotball, sÃ¥ lenge vi rykker opp. 
Når vi først er oppe og konkursrisikoen er redusert, bør det selvsagt stilles helt andre krav til underholdning for publikum og en stil som tiltrekker seg spennende fotballspillere.

Men det er jo ikke bare å vri på en bryter og så skal alt bli så mye bedre i divisjonen over. Med mange av de samme spillerne. Dersom Nilsen ikke evner til å få laget til å spille underholdende i Obos er det ingen selvfølge at han skal klare det i TL.
Rød makt på Hansa!

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on August 28, 2015, 08:35:51 AM

Men det er jo ikke bare å vri på en bryter og så skal alt bli så mye bedre i divisjonen over. Med mange av de samme spillerne. Dersom Nilsen ikke evner til å få laget til å spille underholdende i Obos er det ingen selvfølge at han skal klare det i TL.

Jo, han vil ha mye lenger tid med laget. Mange av ukene han har ledet Brann har vært ekstremt oppstykket pga av behovet for 2 kamper per uke + rest.

Han mÃ¥ velge løsningen som gir størst mulig sjanse for opprykk.  Det har for vÃ¥rt tilfelle vært:

Defensivt fokus over offensivt.
Flere kjente spillere inn som er i sesong enn ukjent som ikke er i sesong.
Bruke etablerte spiller fremfor å eksperimentere med uprøvde.

Alt dette er helt greit slik situasjonen var når han tok over, og fortsatt er.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Brannfan23

Hvis LAN ikke forlenger med Brann uansett grunn, så mener jeg vi bør forhøre med Bob Bradley.

aleksanderhjelleseth

bob har sikkert kjempelyst....

pidre

Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Brannfan23 on September 13, 2015, 10:22:36 AM
Hvis LAN ikke forlenger med Brann uansett grunn, så mener jeg vi bør forhøre med Bob Bradley.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on September 13, 2015, 14:08:48 PM

Enda en hjemvendt, mett utenlandsproff som skal holde våre egne supertalent på benken?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Tidvis vanskelig å forstå om folk er seriøse eller ei på nett og her er et eksempel på det.
Er du seriøs eller ikke?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 19:04:17 PM

Tidvis vanskelig å forstå om folk er seriøse eller ei på nett og her er et eksempel på det.
Er du seriøs eller ikke?

Sjølvsagt er han sarkastisk. Me kan ikkje risikere å øydeleggje forholdet vårt til Real Madrid og spolere framtidig handel på å forhøyre oss.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on September 13, 2015, 20:08:50 PM

Er du seriøs eller ikke?

Sjølvsagt er han sarkastisk. Me kan ikkje risikere å øydeleggje forholdet vårt til Real Madrid og spolere framtidig handel på å forhøyre oss.

Men den tankegangen hadde aldri Stabæk fått tak i Bradley.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 21:24:58 PM

Er du seriøs eller ikke?

Sukk.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on September 13, 2015, 21:30:13 PM

Er du seriøs eller ikke?

Sukk.

Jeg sikter ikke til din tankegang, så sukke kan du gjøre til noe annet.

Klaus_Brann

Forøvrig ser jeg ikke per nå at vi trenger å henvende oss til noen andre om LAN fortsetter i samme stilen som i det siste.
Da er det godt nok til å få et par år til. Han skal sikkert også ha lavere lønn i forhold til andre vi hadde hentet.

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2015, 22:43:05 PM
Quote from: Hatleking on September 13, 2015, 21:30:13 PM

Er du seriøs eller ikke?

Sukk.

Jeg sikter ikke til din tankegang, så sukke kan du gjøre til noe annet.

Hehe, sarkasme og alt det der er særs vanskeleg - og det skapar misforståingar, noko som er illustrert her!

Brannfan23

Jeg synes vi bør forhøre med Bob. Alt avhenger om vi rykker opp til eliteserien selfølgelig. Jeg mener vi kan tilby han et bedre sportslige tilbud enn Stabæk. Og vi har bedre fasiliteter og supportere enn de.
Jeg tror ikke at han reiser til utlandet med det første. Hvis han er virkelig en supertrener som holder europeisk toppnivå, hvorfor har ingen klubber i Europa hentet han enda? Ta et år eller to i en storklubb i Norge først, skaff oss gullet og CL gruppespill, og da blir latt merke til i Europa.

Belfort

Ville vært en direkte tjenesteforsømmelse av Soltvedt hvis han ikke har eller skal forhøre seg om situasjonen til Bradley

krakra

Vel. Nå er vi på gang med noe og da skal vi være forsiktige med å kaste det på båten fordi vi kan sjanse på et mer spennende navn. Hvor lenge tror folk at Bradley blir i Brann hvis han gjør det godt? Jeg tviler på at han er interessert i noe langtidsprosjekt her og da kan det jo være at vi må starte på scratch igjen når han drar.

Tom C

Etter at det gikk så inderlig på trynet med Norling, er jeg også skeptisk til å hoppe på noe som tilsynelatende er bedre. Vi har jo nettopp erfart at tidligere meritter har lite å si i Bergen.

Nå som det ser ut til at vi er i ferd med å finne tilbake til en formel der vi er solide bakover, og stadig oftere er bra fremover, så er jeg av den oppfatning at vi må la LAN få fortsette dette arbeidet. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får. Dersom vi også rykker direkte opp, så mener jeg at LAN har fortjent en ny kontrakt.
Aldri mer Obos....

Belfort

Quote from: Tom C on September 14, 2015, 11:14:24 AM
Etter at det gikk så inderlig på trynet med Norling, er jeg også skeptisk til å hoppe på noe som tilsynelatende er bedre. Vi har jo nettopp erfart at tidligere meritter har lite å si i Bergen.

Nei, er klart at vi aldri mer i fremtiden kan hente en merittert trener.

Nixon

Generelt sett bør vi ikke være skeptiske til å hente hverken trener eller spillere med begrunnelsen "Hvor lenge tror folk at NN blir i Brann hvis han gjør det godt?" Det er er luksusproblem all den tid vi sjelden blir belemret med hverken trenere eller spillere som er veldig ettertraktet.
Rød makt på Hansa!

Tom C

Quote from: Belfort on September 14, 2015, 11:34:11 AM
Quote from: Tom C on September 14, 2015, 11:14:24 AM

Nei, er klart at vi aldri mer i fremtiden kan hente en merittert trener.

Var det det jeg sa?
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Nixon on September 14, 2015, 11:46:39 AM
Generelt sett bør vi ikke være skeptiske til å hente hverken trener eller spillere med begrunnelsen "Hvor lenge tror folk at NN blir i Brann hvis han gjør det godt?" Det er er luksusproblem all den tid vi sjelden blir belemret med hverken trenere eller spillere som er veldig ettertraktet.
Kommer helt an på situasjonen. Vi bør være veldig skeptisk til å kaste et prosjekt der alle pilene peker oppover, på båten til fordel for et spennende trenernavn som høyst sannsynlig forsvinner hvis han gjør det bra. Kjapp suksess er vel og bra, men Brann har aldri fokusert på å bygge noe stødig. Nå virker det som vi er i gang med det og da bør vi stå ved det.

dudo

Jeg er også tilhenger av å sitte stille i båten en stund nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg er ikke uenig i at Nilsen bør få sjansen til å fullføre mer av prosjektet sitt. Det var mer en generell betraktning.
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Ekstremt mye bra fra LAN nå, nå kjører laget på uten feiging, men en sak, det begynner å bli påfallende mye spilletid på sønnen nå, når skal han få oppleve å bli byttet ut?

Hatleking

Quote from: Torvanger on September 14, 2015, 20:37:33 PM
Ekstremt mye bra fra LAN nå, nå kjører laget på uten feiging, men en sak, det begynner å bli påfallende mye spilletid på sønnen nå, når skal han få oppleve å bli byttet ut?

Eg føresleg boikott inntil han blir byta ut!!!!

Jose Arrogantio

Ingen på benken som er naturlig å ta rollen til Nilsen. Barmen starter, mens Demidov og Acosta har blitt flyttet der de hører hjemme. Ingen vits i å bytte ham bare for å bytte.

ostraume

Quote from: Hatleking on September 14, 2015, 20:37:58 PM

Haha!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: Hatleking on September 14, 2015, 20:37:58 PM

Din målmann, skal du på lagtinget til hausten?

Chrisstah

Du kan jo regne på hvor mange mål vi slipper inn med og uten SHN på banen. Så har du svaret ditt.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Torvanger

Quote from: Chrisstah on September 15, 2015, 09:46:15 AM

Du kan jo regne på hvor mange mål vi slipper inn med og uten SHN på banen. Så har du svaret ditt.

Det JEG hadde vært nysjerrig på, er hva spilleren med fartstid i Frankrike, Eirik Birkelund, kunne ha utrettet i en indreløperrolle, med Barmen i ankerrollen.

Eivind

Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 09:53:22 AM

Det JEG hadde vært nysjerrig på, er hva spilleren med fartstid i Frankrike, Eirik Birkelund, kunne ha utrettet i en indreløperrolle, med Barmen i ankerrollen.

Ingen grunn til Ã¥ sysle med hva andre sammensetninger kunne ha utrettet, nÃ¥r vi endelig har satt en midtbanetrio som fungerer gull. PÃ¥ en annen side er det deilig Ã¥ se at vi har alternativer nÃ¥r skader/suspensjoner oppstÃ¥r. 

Tom C

Hvem pokker er Bob Bradley...
Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: Eivind on September 15, 2015, 10:04:58 AM

Ingen grunn til Ã¥ sysle med hva andre sammensetninger kunne ha utrettet, nÃ¥r vi endelig har satt en midtbanetrio som fungerer gull. PÃ¥ en annen side er det deilig Ã¥ se at vi har alternativer nÃ¥r skader/suspensjoner oppstÃ¥r. 

Eirik Birkelund er alt for god til å smake benken. Vi får seg hvordan det blir når SHN får sitt neste gule.

Chrisstah

Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 11:17:27 AM
Quote from: Eivind on September 15, 2015, 10:04:58 AM

Eirik Birkelund er alt for god til å smake benken. Vi får seg hvordan det blir når SHN får sitt neste gule.

Syns også Birken har virket positiv det han har spilt. Men at han er for god til å smake benken kjøper jeg ikke. Tror dog at når SHN er ute, så er nok Skaanes foran i køen og at Barmen blir flyttet ned.
Det positive i alt dette her, er at vi har en stall som tåler litt juling og at vi har gode alternativer når det trengs.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

Tror Rune Soltvedt har forlenget kontrakten med Lars Arne Nilsen før september er ferdig.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

Birken er ikke for god for benken. Benken må være minst så god som den er om vi skal klare å legge oss blant topp 10 i eliteserien
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings hund

Quote from: Gulløl on September 15, 2015, 14:40:45 PM
Tror Rune Soltvedt har forlenget kontrakten med Lars Arne Nilsen før september er ferdig.

Det er bare å gi mannen ny kontrakt. Jeg var blant de som hadde ham som førstevalg på ønskelisten da vi skulle ansette ny trener, og jeg var sjeleglad da han ble ansatt, men han har overgått mine forventninger. Dessuten er han en trener som ikke nødvendigvis ønsker seg videre eller har ambisjoner utover det å trene Brann. Han er akkurat der han aller helst vil være.

Go Up