• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on September 13, 2016, 22:35:37 PM
LAN har gjort en forrykende god jobb så langt. Men hva om Brann havner på bunnstriden neste år? Og Brann er ikke underholdende å se på. Jeg føler LAN er et par hakk foran Skarsfjord, men spillestilen er ganske likt nordlendingen. Utrolig kjedelig og trist å se på. Hvorfor kan ikke vi spille som RBK eller Molde(på sitt beste)?


Hvorfor spiller ikke alle klubber som Barcelona?

Lasaron

Jeg så Barcelona-Celtic i går kveld. Jeg vil at Brann skal begynne å spille slik som Barcelona. Det hadde vært gøy. Da tror jeg vi hadde fyllt Stadion.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

I følge Semb, Rekdal, etc er det på grunn av KG og antall lag i TL at norske lag ikkje er med i europatoppen. Altså så lenge disse premissa ligg til grunn, kan vi nok ikkje spille som Barcelona.
Saludar a los monos!

Spelaren

Det er mange ting som hindrer oss fra å spille som Barcelona.

- Vi burde applaudere gode prestasjoner fra motstanderne.
- Naturgress, selvsagt.
- For liten kapasitet på Stadion.
- Supportere som kupper årsmøtene.
- Dårlige gener, her bør vikingene ta sin del av skylden. De burde ha plyndret med seg noen latinere i stedet.
- Bruker for lite penger.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Godt forsvarsspill er undervurdert som underholdning.
Saludar a los monos!

Henki

Quote from: Brannfan23 on September 13, 2016, 22:35:37 PM
. Hvorfor kan ikke vi spille som RBK eller Molde(på sitt beste)?


Fordi:

1. Vi er nyopprykket og har en stall som i hovedsak består av dem som spilte OBOS i fjor.
2. Vi ligger i rød sone økonomisk og har ikke penger til å hente de spillerne som klubber med masse penger kan hente.
3. Prøver Brann å spille som RBK og Molde, rykker vi ned.

Det er ikke mer enn et drøyt år siden vi tapte 1-4 for Levanger og 0-4 for Sogndal. På nivå to i norsk fotball. Den utålmodigheten som en del gir uttrykk for her inne, og under kamp for den saks skyld, viser at flere har en massiv mangel på virkelighetsforståelse.
Ballen skal fremover!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Brannfan23 on September 13, 2016, 22:35:37 PM
Hvorfor kan ikke vi spille som RBK eller Molde(på sitt beste)?


God idé. Synd at ingen har tenkt på det før. Kanskje vi skulle prøve å hente en suksesstrener fra utlandet som ønsker å spille ambisiøs og underholdende fotball med denne stallen. For eksempel noen fra Sverige? Jeg har hørt at de har gode trenere der.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

nero

He, he, denne tråden ser ut til å utvikle seg til en klassiker, på nivå med faxmaskin-diskusjonen😁
Lions led by donkeys.

Gulløl

Er det Barcelona Bubble Football det er snakk om ?? Dette er jo  LAN i gang med, så slutt å mas.

http://barcelonabubblefootball.es/no/

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Arnevidar

Er redd LAN fort kan ende opp som landslagssjef.

Hatleking

Quote from: Arnevidar on October 08, 2016, 18:59:57 PM
Er redd LAN fort kan ende opp som landslagssjef.


Kan fort vere rett mann for landslaget det, men trur heldigvis han ikkje har vist nok over tid på høgt nivå for å vere kandidat.

Spelaren

Lars-Arne er altfor umerittert til å bli slukt, tygd og spyttet ut av NFF. Tipper Solbakken, Deila, Henning Berg og selv Rekdal stiller foran i den køen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Deila er jo akkurat ansatt i vif, Solbakken burde ha vett nok til skjønne at det er et skritt ned å gå fra køben til landslaget, kan i alle fall ikke skjønne at han vil seg sjøl så vondt.
Rekdal er blitt sportsjef (fra nyttår) og er vel for uspiselig for pampene da han har slengt mye med leppene mot dem og landslageet. Og Berg er gjemt/glemt bort i Ungarn så han kan vel være aktuell?
Men kem bryr seg?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

LAN er uaktuell. 1. januar er enten Høgmo, Skullerud eller Solbakken landslagstrener. Det vedder jeg en tier på.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Falkman

Quote from: Corran on October 08, 2016, 20:42:17 PM
Deila er jo akkurat ansatt i vif, Solbakken burde ha vett nok til skjønne at det er et skritt ned å gå fra køben til landslaget, kan i alle fall ikke skjønne at han vil seg sjøl så vondt.
Rekdal er blitt sportsjef (fra nyttår) og er vel for uspiselig for pampene da han har slengt mye med leppene mot dem og landslageet. Og Berg er gjemt/glemt bort i Ungarn så han kan vel være aktuell?
Men kem bryr seg?

Nettopp. Denne griningen på grunn av landslaget er merkelige greier. Skulle gjerne vært disse landslagspausen foruten.

Lasaron

Landslag er egentlig gøy, det er bare det at norsk fotball blir styrt av NFF og NTF.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Arnevidar

LAN er uaktuell per i dag, pga mangel på meritter. Om noen år, derimot... Ser ikke mange norske som er skarpere taktisk.

Jeg tror ikke Solbakken vil være interessert før han nærmer seg pensjonsalderen. Han har for mye å tape nå.

Superjack

Quote from: Lasaron on September 14, 2016, 05:57:33 AM
Jeg så Barcelona-Celtic i går kveld. Jeg vil at Brann skal begynne å spille slik som Barcelona. Det hadde vært gøy. Da tror jeg vi hadde fyllt Stadion.


Jeg mener vi skulle hentet Messi. Da hadde tribunene blitt fylt til randen hver kamp, med unger i Barcelonadrakter med Messi på ryggen.
i taper ALDRI!

Superjack

Hvilken trener er LAN, hvilken fotball står han for?
http://www.aftenposten.no/article/escenic.common.521013@ap

Jeg har en sterk formening om at LAN har sverget til alle mann bak ballen, fullt fokus på defensiv organisering og ikke ta sjanser på grunn av en stall full i gråstein. En stall med veldig begrenset utviklingspotensiale, og en lommebok som akkurat har nok til dagens mat, med en og annen skvett med øl i ny og ne,msponset av rik onkel - les Trond Mohn.

Nå har LAN fått en skikkelig sesong, lært klubben å vinne kamper og å trene mye, riktig og systematisk. Jeg er spent på hva vi kommer til å se neste sesong. Men vel så mye er jeg spent på hvordan LAN klarer å løfte laget etter feilskjæret mot Lillestrøm. Klarer han å komme tilbake på lørdag og nedkjempe Molde, samt å komme i land med solid fotball i siste 2 kampene, så tror jeg LAN er riktig mann på lang sikt.

Jeg tror vi kommer til å få se bedre underholdning med like solid fotball neste sesong. Og ikke umulig med å snuse på RBK om Et sølv i pr kan gi midler til 2-3 gode og riktige forsterkninger som passer LAN sin fotballfilosofi.

i taper ALDRI!

Hatleking

Det er to kampar igjen. Det kan sjølvsagt hende at me ikkje tek medalje - men for ein signering LAN har vore for oss. Han tok over eit skakkøyrd lag som låg på 10. plass i OBOS. No ligg me garantert på andreplass i eliteserien med berre to kampar attende. Det har ikkje vore slik at pengane har flauma ut heller. Han har sikra seg spelartyper som passar inn i systemet og har fått ein utruleg lagmoral inn i gruppa. Han vert nok garantert årets trenar i eliteserien - noko som vil bli fullt fortent.

Lasaron

Nja, han kan få konkurranse av Eirik Bakke, Geir Bakke og Kåre Ingebrigsten.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Hatleking

Quote from: Lasaron on October 23, 2016, 17:58:10 PM
Nja, han kan få konkurranse av Eirik Bakke, Geir Bakke og Kåre Ingebrigsten.


Nei. Bakke har gjort det bra, men Sogndal ligg altså på 10. plass pr no. Geir Bakke sitt Sarpsborg har gjort det rimeleg bra, sjølvsagt - men Brann har trass alt rykka opp i år. Ingebrigtsen hadde dei klårt beste forutsetningane i år og med Molde-kollaps var det aldri tvil. Rosenborg feila i å kome inn i eit gruppespel i Europa òg, så eg synst ikkje at det bør vere tvil i det heile.

Superjack

Til og med Anders Pamer kan skryte litt av LAN plutselig. "
- Det er nesten ubegripelig hvor godt han treffer med laguttakene
Det er de nest beste som har levert for Brann. Gang på gang"

LAN, har med utgangspunkt at han har tatt opp Brann som ble nr. 2 i fjorårets OBOS, med nesten samme mannskap, bare ispedd litt mer VIF vrakgods til en veldig mulig 2. plass i TL.

Ender Brann på 2. plass er LAN utvilsomt årets trener i mine øyne.
RBK vinner i suveren stil, mest på grunn av at en del andre lag ikke har klart å levere som forventet.

Veldig spent på fortsettelsen, med en ny god treningsvinter, et par - 3 forsterkninger i LAN ånd, hva klarer LAN å få til neste sesong? Klarer han å bygge dette videre?

PS. Flere som har lagt merke til hvor lite sutring det har vært i media fra spillere som ikke har fått spille? (Pamer har sutret litt på Huseklepp sine vegne, men utenom det?)
i taper ALDRI!

Finfin respons

Kanskje.

Spelaren

Quote from: Finfin respons on October 24, 2016, 21:33:22 PM
Noen som har sett BT+artikkelen og kan gjengi en setning av begrunnelsen for denne overskriften?


Det kan skje, men verken Nilsen eller Soltvedt har opplevd at vi sa nei til en spiller pga agent. De er i stor grad meget diplomatiske og det er ingenting spesielt som nevnes i artikkelen. De forstår agentenes rolle og forholder seg profesjonelt til dem.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

October 25, 2016, 06:34:05 AM #975 Last Edit: October 25, 2016, 06:40:32 AM by Superjack
Her er ekelte uttdrag:

"På spørsmål om han opplever agenter som en hjelp på noen måte, svarer Nilsen slik:
- Det er en forskjell der. Det finnes veldig gode rådgivere, og det finnes veldig dårlige. Det er litt av problemet.
- Noen agenter er virkelig på spillernes side, opptatt av sportslig utvikling og at forholdene ligger til rette for dem. Så har vi agenter som vi føler stresser spillere. Det kan være et problem. Rådgivere til spillere er på godt og vondt."

"- At en agent skal være med og lage plan for en spiller vi har investert i, det skjønner jeg ikke. Jeg forstår at de vil representere spilleren, men at vi skal involvere dem inn i spillerens utvikling, det går ikke. Når spilleren er hos oss, og har kontrakt med oss, så er det vi som er arbeidsgiver.

- Ja ja. Men spillere som har dyktige agenter, blir kanskje manet til å være tålmodige, jobbe hardt og «ha sportslig fokus». Det synes jeg er viktig, spesielt med unge spillere.
Brann-treneren beskriver det som et stort ansvar å være en spillers rådgiver, som er ordet han virker å foretrekke.
- De gode rådgiverne får spillerne til klubber der de får spilt, i mine øyne. Så er det kanskje andre ting som spiller inn, de skal jo leve, disse rådgiverne. De vil gjerne tjene penger og flytte på spillerne. Agentene har også en agenda, sier Lars Arne Nilsen."

Jeg mener dette er en fin sak i fortsettelsen av både LAN sin start i Brann, der han fortalte at spillere som via agenter klaget i media om manglende spilletid, allerede var mentalt borte, at noen agenter, uten at verken LAN eller Soltvedt nevner navn er litt for opptatt av egen vinning og mindre av spillerene sin utvikling.
De uttaler seg også om hvor lite hensiktsmessig det er for spesielt unge, uerfarne spillere å ha en agent. Spesielt agenter uten fotballfaglig tyngde som kan vurdere fotballfaget på en god eller bedre måte enn klubbene.

Saken er vel en grei fortsettelse på Bt sin føljetong om agentene sin rolle.
Synest det er spennede å se hva som skjer fremover, og om Bt kommer til å tørre å gå litt mer ned i denne problematikken. Noen agenter har vel vært veldig på for å kreve spilletid til sine spillere og dermed også presset opp noen spillere sine egne forventlinger litt i overkant.
Tror Finne er kroneksempelet på en slik spiller, så skal jeg heller la være å kommentere agentens navn...

Edit:  Men nå går vel Finne på "fotballskole" i Tyskland fortsatt og blir grådig flink. Noen av de som dessverre ikke kom seg på slik skole, som Barmen, Haugen og Grønner har med tålmodighet og arbeid blitt viktige spillere i årets sølvjagende Brannlag. 
i taper ALDRI!

Endre

Quote from: Superjack on October 25, 2016, 06:34:05 AM
Tror Finne er kroneksempelet på en slik spiller, så skal jeg heller la være å kommentere agentens navn...

Edit:  Men nå går vel Finne på "fotballskole" i Tyskland fortsatt og blir grådig flink. Noen av de som dessverre ikke kom seg på slik skole, som Barmen, Haugen og Grønner har med tålmodighet og arbeid blitt viktige spillere i årets sølvjagende Brannlag. 

Bård Finne sin statistikk er trist lesing:
http://www.nifs.no/personprofil.php?person_id=68781

Siden han forlot Brann i 2013 har han spilt 3 hele kamper. Alle andre kamper har han enten blitt byttet ut eller inn. 3 kamper på 3 år!
Han har startet i 16 kamper på disse tre årene.
Kanskje noe å tenke på for andre unge spillere når deres agent skal pushe dem ut i europa for enhver pris.

krakra

October 25, 2016, 13:57:37 PM #977 Last Edit: October 25, 2016, 14:05:00 PM by krakra
Burde nok gått til Molde da han hadde sjansen.

Der da var jo forutsetningen slik at det var fult forståelig og nok riktig å forlate Brann. Klubbvalgene i ettertid har ikke vært like gode. I BT-artikkelen framstiller Lillejord seg som en fotballfaglig rådgiver som skal være en motvekt mot kyniske klubber som manipulerer spillere på grunn av egeninteresse. Jeg tror han hadde tjent på en titt i speilet. For det første har han åpenbart ikke noen fotballfaglig tyngde som gjør hans råd mer verdt enn klubbene. For det andre så ser man på karrierene til Lillejord-spillere som har forlatt sine klubber som bosman at det neppe er deres sportslige interesser han er mest opptatt av.


Nixon

Jeg lurer når skjæringspunktet kommer når Lillejord (sannsynligvis motvillig) erkjenner at Finne ikke er for god for norsk fotball...
Rød makt på Hansa!

Gulløl

October 25, 2016, 14:03:03 PM #979 Last Edit: October 25, 2016, 14:29:35 PM by Gulløl
Tipper Stig Lillejord føler seg truffet etter artiklene i BT.
Bård Finne, Emil Hansson og Håkon Lorentzen hadde knapt fått av seg konfirmasjonsdressen før de hadde signert avtale med Lillejord. Tro om nevnte spillere og foreldrene deres om noen år kan oppsummere at det var et smart valg at ungguttene fikk seg agenter så tidlig, og at Lillejord var det rette agentvalget. Lillejord har før dagens regime hatt mye makt på Stadion, nå ser det heldigvis ut til at dagens Brann sjefer er i ferd med å rydde opp. Lillejord snurret inkompetente RBH rundt lillefingeren. Nå er det heldigvis nye tider.

En kan spørre seg hvor bra Lillejord har vært for en del av Brann sine talenter, og hans store tro/argument at "alle andre klubber" som er interessert i Brann sine unge talenter har en bedre plan en Brann:

Klipp fra BA 06.08.2016: Lillejord kommentar vedrørende Håkon Lorentzen.


Klipp frå BT 14.04.2015. Lillejord kommentar vedrørende Emil Hansson:
Nå er Lillejord igjen på krigsstien.- Begrunnelsen fra Norling er syltynn. Man må kunne stille spørsmål ved hvilken utvikling spilleren skal få når han ikke engang kan få vise seg frem i et kvarter på hjemmebane når Brann leder 2-0 mot Strømmen.


Klipp frå NRK 20.08.2013. Lillejord kommentar vedrørende Bård Finne:
Klipp 1:
Klipp 2:

Min kommentar: Nå over tre år etter, hadde Køln egentlig en bedre plan en Brann ?? En klubb han fikk svært lite spilletid i. For et lite år siden transporterte Lillejord Bård Finne videre til Heidenheim i 2. Bundesliga, et lag som han også har fått lite spilletid i (8 kamper frå start). Hvor kjøper Lillejord billett videre til snart 22 år gamle Bård Finne, eller skal også 2017 tilbringes på benken ? Blir Brann i toppen av tippeligaen noen gang bra nok ? Er "fotballutdannelsen" i Tyskland snart ferdig ??

Kan også dra frem denne artikkelen frå snart 3,5 år siden:
https://www.nrk.no/sport/supporterne-slakter-finnes-radgiver-1.11083079
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Jeg gjentar gjerne meg selv: Norling og Finne hadde vært perfekt match. En mer tålmodig tenåring hadde vært å foretrekke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Men da Finne signerte for Køln var det ingenting som tydet på at Skarsfjord ville forsvinne med det første. Han hadde vel nettopp forlenget?

blobby winters

Finne forlot et sinkende skip med middelmådighet overalt.

Jeg kan ikke kritisere han for å forlate RBH, Skars og Brann for å prøve seg i Tyskland, og selvsagt er han hjertelig velkommen tilbake for min del som Brann helt. Men, jeg tror ikke han passer inn i LANs 4-3-3.

posemedsnopi

Quote from: blobby winters on October 25, 2016, 21:19:08 PM
Finne forlot et sinkende skip med middelmådighet overalt.

Jeg kan ikke kritisere han for å forlate RBH, Skars og Brann for å prøve seg i Tyskland, og selvsagt er han hjertelig velkommen tilbake for min del som Brann helt. Men, jeg tror ikke han passer inn i LANs 4-3-3.


Jeg er usikker på om han er god nok til å spille i Brann. Ingenting tyder på at han har utviklet seg siden sist han var her.
Lillejord må ta størstedelen av skylden, men Brann sin opphausing av egne talenter har bidratt til at Finnes selvbilde ikke har vært reelt.

krakra

October 25, 2016, 22:22:44 PM #984 Last Edit: October 25, 2016, 22:35:04 PM by krakra
Han var mer enn god nok sist han var her, så det handler nok først og fremst og spillertype. Finne var et veldig stort talent, som ikke var opphauset, og hva var egentlig galt med selvbildet,"? At Lillejord uttaler at han er for god for norsk fotball og bør være på landslaget gjenspeiler vel Lillejords vurderingsevner, ikke Finnes?

Problemet er ikke at Brann har hypet talenter. Problemet er at det ikke har vært noen plan for hvordan de skal satses på og utvikles når de var ferdige i utviklingsavdelingen og at de tidlig har blitt plukket opp av en fotballfaglig svak agent som er høy på seg selv. Både LAN og Brann har "hypet" Stenevik og han har fått spilletid i TL uten å være en reell konkurrent om en plass på laget, men det virker som det er en større plan rundt ham og Pettersen(som også har blitt "hypet" av Brann) nå og da går det greit.

tsrqpo

Quote from: krakra on October 25, 2016, 22:22:44 PM
Han var mer enn god nok sist han var her


Det er vel en personlig menig som mange er uenig med.
Personlig så ville eg gjerne ha beholdt han, og trur at både han og klubben hadde vært tjent med det. Men at han forsvarte en plass i førsteelveren syns eg ikkje. Og han hadde nok fått mer spilletid om han ikke hadde ønsket seg vekk og takket nei til tilbudet.
Og vi kan ikke drive å unnskylde spillerene mtp hva agentene sier. Di er hans representant og derav er det agenten sier representativt for spilleren.

Når vi snakker om Stenevik så er eg meget spent på fremtiden. I korridorene i Brann blir han utvilsomt sett på som et stort talent. Og hittil i karrieren har han gått "all in" for fotballen, så vi kan vel gå ut ifra at han har gode holdninger.

krakra

October 25, 2016, 23:46:44 PM #986 Last Edit: October 25, 2016, 23:50:46 PM by krakra
Det som ikke er noe å diskutere er at han var vår mest målfarlige spiss. Mer målfarlig enn de vi hadde da og mer målfarlig enn de vi har nå. Det er en rimelig objektiv sannhet, som tallene støtter. At han ville blitt satset på hvis han hadde blitt er bare ren spekulasjon. Hva er det egentlig å forsvare som Finne gjorde? Han ble ikke satset på av en trener som aldri la skjul på at de ikke hadde det beste forholdet. Han valgte å ikke forlenge kontrakten, fikk et tilbud fra en klubb på vei opp til Bundesligaen og dro dit. Han forholdt seg profesjonell hele veien, sutret aldri i media, klagde ikke på spilletid og var mer voksen enn treneren. Han holdt seg også unna rivalene og konkurrentene våre. I motsetning til visse andre publikumsfavoritter...

tsrqpo

Du har rett i at Finne ikke klagde til media. Mulig han var mer voksen enn Skarsfjord og.. :) Men slike utsagn som Lillejord kom med på vegne av han, f.eks "på tide å ta spranget"  "ikke sportslig spennende i Brann" var litt komisk da, og når en ser utviklingen, iallefall spilletidsmessing, til tross for at "det er en utrolig nivåforskjell på treningene", "man slutter ikke på handelshøyskolen etter to år" osv, så er det fremdeles litt komisk. Eller litt synd.
For jeg tror at Finne kunne hatt en bedre utvikling i Brann. Og om han "udiskuterbart" var vår mest målfarlige spiss i en alder av 18, så burde han vært en meget bra spiller i dag, i tippeligaen, eller i "tysk langrenn" som Lillejord drar paralleller til.

Men er ikke denne tråden om LAN? Jeg tror forøvrig vi er noenlunde enig om Finne. Og jeg er helt enig med LAN, slik jeg tolker han, i sitt syn på rådgiverene.

Superjack

Quote from: tsrqpo on October 26, 2016, 04:53:07 AM

Men er ikke denne tråden om LAN? Jeg tror forøvrig vi er noenlunde enig om Finne. Og jeg er helt enig med LAN, slik jeg tolker han, i sitt syn på rådgiverene.


Var vel jeg som blandet inn Finne, men det  var ment som eksempel på at det ikke nødvendigvis er til det beste for en ung spiller å bli rådet av en agent.
Jeg også helt på linje med LAN her. Unge spillere som er i en god oppfølging, jobber hardt, målrettet og med riktig fokus er nok dem som klarer seg best på sikt.

At RBH tiden var boss, og at RBH nok syntes det var greit å flotte seg med staselige agenter er irrelevant i dag. LAN forholder seg til spillerne på treningsfeltet, og Soltvedt tar seg av eventuelle agenter og overganger. Så blir det jo opp til LAN å vurdere om spillerne mister fokus og dermed også 
fremgang, det være seg på grunn av agenter eller ikke.

Jeg er fortsatt ikke helt trygg på hva LAN får til i løpet av vinteren, og hvile forsterkninger som eventuelt kommer. Jeg frykter en ny sesong der det er veldig forsiktig fotball, eller at flyten fra i år forsvinner. Samtidig håper jeg at en god vinter med et par av de riktige spillertypene kan få LAN til å få laget til å spille en kombinasjon av defensivt trygg, men med stort trykk frem mye oftere enn denne sesongen.

i taper ALDRI!

Lasaron

I mangel av egen agenttråd skriver jeg det her siden LAN ikke er så begeistret for mannen. Fint at BT har satt litt søkelys på agentvirksomhet. Det jeg savner i intervjuet med Lillejord er at han blir konfrontert litt med håndteringen av Finne, Hansson og Lorentzen. Og om det totalt sett er grunn til å være imponert av utviklingen de siste årene til mange av de i "stallen" hans.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Superjack

Quote from: Lasaron on October 30, 2016, 22:03:12 PM
Mannen har levert.


Mannen har levert til toppkarakter, og nesten synd at ikke treneren kan være årets spiller, for det er ikke tvil om hvem som skal ha veldig mye av æren for årets kanonsesong.

Startet med håp om kanskje unngå ryggen mot veggen hele sesongen, endte med medalje og E-cup, og stor mulighet for 2. plass i serien.
18 måneder opptur!
i taper ALDRI!

osoerli

I går synes eg laguttaket var middels.  Alle har sett at Barmen og ikkje minst kristiansen har hatt ei dalande kurve.  Og at Braaten ikkje er kantspelar.  Og at Huseklepp har vore frisk.  Mogleg det artar seg noko annaleis på trening.  Så kanskje han bør spørje oss (helst meg), som berre ser kampar og ikkje treningar, før han tek ut laget.  Det kom seg jo betrakteleg når Huse kom inn.  Og Skaanes var frisk. Når alle bytta var utført, nærma laget seg det eg vill hatt frå start.

Konklusjonen er i alle fall den at LAN antageleg bør sjå meir på kva spelarar gjer i kampar, enn på trening.  Og at han kanskje bør rådføra seg med ein eller annan analyseansvarleg, som har forbud mot å oververqa treningar, før han tek ut laget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Du tror ikke at Lan ser på begge deler, men blir "forstyrret" av prestasjoner på trening? Hvordan skal de som ifølge deg har en "dalende kurve" komme seg inn igjen på laget da, dersom de ikke kan gjøre det gjennom å være gode på trening?
Aldri mer Obos....

Finfin respons

Kanskje.

Finfin respons

Når det gjelder Startkampen, så var det åpenbart ting på trening som avgjorde laguttaket. Brann spillte på en tildels ny måte i oppspillsfasen, med vekt på Grønner-pasninger mot Braaten. Det fungerte elendig. I pausen sa LAN om byttene: "Vi må legge om og spille enklere." Dermed snudde han oppned på laget med dobbeltbytte i pausen og sistebyttet innen 64.minutt. Sprøtt: Noe slikt har vi vel aldri sett før.

Det ble mål imot, men snuoperasjonen kom likevel, som et mikroperspektiv på makroperspektivet: Brann er blitt vinnere (jf. Pamer i BT idag, lesverdig.)

LAN bytter ikke på bakgrunn av magefølelse. Det føler jeg meg trygg på. Det er alltid en LANPLAN bak byttene. Og jrg tror LAN tenker stall, ikke "førstelag". Det er stallen som vinner kampen.
Kanskje.

krakra

Jeg tror ikke det var noe verre enn en fornyet tillitt til et lag som leverte en svært solid kamp mot Molde

OmOssSjølOgHansaøl

... og de langpasningene fra Grønner er da ikke noe nytt. Han sender jo av gårde langpasninger hele tiden. Det er heller sånn at jeg blir overrasket når han tar en kort pasning (unntatt frem-og-tilbake-pasningene i forsvarsfemmeren; dem er han iblant med på). :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kjell249

Vi hadde ganske flaks som vant. Andre omgang var morsommere å se på, men Start hadde veldig mange sjanser og det har nok blant annet sammenheng med Huseklepp og Skaanes bytter. Så det er ikke så enkelt at vi bare får noe offensivt ved å ha de på banen.

Ellers når ikke stopper paret Demidov-Grønner opp mot Demidov-Acosta. Så vi kommer til å være ganske svekket både på banen og spesielt i garderoben hvis Demidov går.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

October 31, 2016, 22:31:59 PM #999 Last Edit: October 31, 2016, 22:43:04 PM by krakra
På bakgrunn av hva? En under middels kamp av Grønner? Både Demidov og Acosta har hatt sine mindre gode perioder i år de og. Verken spillerbørsen, vår egen eller andres, baklengssnitt med og uten Grønner(borte og hjemme) eller poengfangst med og uten Grønner tilsier noen særlig forskjell. Og det er sterkt med tanke på at Grønner ikke har fått spille fast og blitt trygg med en makker, men blitt hevet innpå her og der når andre har vært ute. Tilsier at vi ikke blir svekket på banen. Kanskje i garderoben. Der var nok Demidov viktigere i fjor enn han ville vært neste år.

Go Up