• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

April 18, 2016, 14:35:13 PM #850 Last Edit: April 18, 2016, 14:46:42 PM by Gulløl
Da var da voldsomt som Bergens Tidende var ute etter "å ta rotta på" Lars Arne Nilsen. Etter intervjuer virker det som de plukker de ut det som vil sette treneren i mest mulig dårlig lys og setter det opp som overskrifter som skal latterliggjøre vår opprykkstrener.

Etter Førde kampen var vinklingen dette i overskriften:
"Brann-treneren dagen etter cupfiaskoen: - Vi er kjempehappy"


Etter Rosenborg kampen var vinklingen slik i overskriften:
"Kapteinen er flau - treneren fornøyd med innsatsen"


I dagens podcast følger de opp med å kalle Lars Arne Nilsen komiske Ali.

Historisk har Bergens Tidende kjørt kampanjer mot flere Brann trenere for å få de bort. Avisen er ikke tilhenger av kontinuitet i Brann, helst skal de ut døren snarest mulig. Med bråk, spetakkel og uro rundt Brann som de også kan bidra til selv har avisen mest å skrive om. Avisen er også langt på vei "førende" for det store deler av leserne mener og oppfatter Brann og trenerne i klubben. Uten kontinuitet blir Brann aldri en toppklubb, et område vi har mye å lære av Rosenborg. Utrolig merkelig er denne rekordtidligere grillingen av LAN når avisen har tippet Brann på 12 plass og status etter fem runder er 5 plass. Ser de på LAN som et lett offer siden han er urutinert med mediafokus på dette nivået ? En kan gjerne være kritisk spesielt etter tapet mot Førde men nå begynner det å gå over alle støvleskaft med sjikanering og latterliggjøring.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Arnevidar

Klassisk diskusjon dette: driver BT sjikane eller bare vanlig kritisk journalistikk?

Personlig mener jeg BT har vært gjennomgående positive til LAN, og at han må tåle kritikk for Førde-disponeringene. Doddo uttaler seg forresten for egen regning og ikke på vegne av BT.

Gulløl

April 18, 2016, 15:37:07 PM #852 Last Edit: April 18, 2016, 15:38:55 PM by Gulløl
Doddo er ansatt og hever lønn hos BT i en eller annen stillingprosent, der han er tilstede på Brann kampene og skriver blogg for avisen. At han skal fremstilles som en slags "supporter" som kan si eller skrive hva han vil blir feil. Doddo er ellers ikke noe godt speilbilde av de ivrigste supporterne i klubben, svingningene er betraktelig større hos denne mannen og hvordan han forholder seg prestasjonene til laget. Dette er nok helt bevisst fra BT sin side og blir vel mer "bra avis" av det. Han bygger vel greit opp under myten hele Norge mener hvordan alle Brann supporter er.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Soler

At treneren får pepper etter Førde-kampen er fullt fortjent. Stiller man svekket i cupen så legger man lagelig til for hogg hvis man mislyktes. Det gjorde vi. Ikke bare stilte man svekket fra start, men man lot til og med være å ta med seg de beste i selve troppen. Hjelper ikke å si at spillerne burde klart det uansett og henvise til en alle sjansene. Vi tapte uten å ha spilt de beste kortene. Da bli dommen deretter.

Angående kritikken som kommer etter RBK-kampen synes jeg den er langt mindre treffende. Men slik er det i Bergen, og slik vil det alltid være. Det er en del av pakken i denne byen. Men det bidrar neppe spesielt positivt.

Nilsen har gjort en kjempejobb i å få orden på det defensive i Brann. Kan ikke huske sist det var tilfelle i denne klubben. At man tryner mot RBK som er et vesentlig bedre fotballag er egentlig ikke annet å forvente. Enn så lenge er vi avhengig av en del flaks for å vinne slike kamper, og det hadde vi ikke i lørdagens kamp.

Lasaron

At spillerne som faktisk spilte mot Førde fortjener mye mer kritikk enn LAN, ja den saken er faktisk helt inormt grei.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

aleksanderhjelleseth

Lan er sikkert ikke veldig fortvilet over cupexiten. Han startet med et rent B-lag og visst de vant hadde det vært ok men eg er sikker på at han ikke hadde store ambisjoner om et cupeventyr. Og det kan eg forstå.
Cupen kan generere noen ekstra kroner inn i en sluken klubbkasse, men utenom det betyr det ikke allverden.
Lan har gjort en knalljobb sålangt i Brann, men tanke på hvor vi var og hvor vi er. Dette BT driver med om dagen er jo ikke noe å snakke om, de får bare styre seg.



Corran

Lan er ansvarlig og må tåle kritiske vinklinger. Jeg er heller ikke overbevist om at han er en god nok trener for å ta Brann videre.
MEN det er langt fra mine meninger der og til vinklingene til BT som er rett og slett tåpelig.
Virker som de vil lage litt bølger siden Brann bråk seler mye mer aviser enn Brann ro og fordragelighet
Det som skjer jo er det verste som kan skje avisene Brann er (tippet som) middelhavsfarer og alle er fornøyd så lenge de holder seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brannfan23


krakra

Vi har vår egen Deila. Nei takk

Belfort

Deila havner nok i Vålerengen

Torvanger

Jeg fikk gåsehud av de fine ordene LAN ga Barmen etter kampslutt, sterkt!

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Brann I Europa

Fritt etter hukommelsen sa han at Barmen hadde køddet med prinsippene i Brann, men han var en fantastisk gutt. I Brann stod de sammen og lot seg ikke påvirke så mye av skriverier og snakk i media. Barmen er vår gutt og han skal vi ta vare på.

Sikkert mer også, men det er vel det grøvste. Enig med Torvanger i at det var fine ord  :)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Gepard

Helt åpenbart at Brann har den rette treneren nå. Karismatisk men samtidig et ekstremt fokus på hard jobbing og lagånd. En miks av Norling og Mjelde.

Corran

Blir ikke helt klok på ham. Liker ham i ene øyeblikket og ar ikke helt troen på ham det neste.
Er fremdeles litt avventende til ham, men at han har gjort en utrolig god jobb på det fysiske og det å få spillerne til å stå opp for hverandre og blø for drakten det er det ingen tvil om
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Gepard on April 20, 2016, 22:59:39 PM
Helt åpenbart at Brann har den rette treneren nå. Karismatisk men samtidig et ekstremt fokus på hard jobbing og lagånd. En miks av Norling og Mjelde.

Vil si at det er noe av Skarsfjord i ham og. Og en defensiv organisator vi vel ikke har hatt før.

Spelaren

Lakmustesten blir i motgang.
Men flink til å smadre kaker er han!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

April 20, 2016, 23:11:08 PM #867 Last Edit: April 20, 2016, 23:12:57 PM by Gulløl
Lite Bill Elliott i han, han gav spillerne en liten skarp en i garderoben før noen kamper. Barmen får ikke drikke én liten øl etter kamp engang. Joda jeg kan min Brannhistorie.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

LAN er rett på alle mulige måter. Den beste treneren siden Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Kan ikkje hugsa å ha sett eit Brann-lag som jobbar så bra for kvarandre defensivt nokon gong.
LAN for ever.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Vi har fremdeles til gode å se han i motgang, men LAN vokser stadig på meg. Det henger selvfølgelig sammen med resultatene, men kanskje mest innsatsen i laget. Det ser ut til at spillerne tror på han og er lojale mot opplegget.

Det han sa om Barmen i går gir også stjerner i boken. Ikkje avvikende eller uklar, bare rett på: Han dreit seg ut, gjorde opp for seg og er en av våre egne. Ferdig med det.

Klaus_Brann

Han kunne hatt uavgjort mot Aafk og Viking uten at han hadde hatt en lavere stjerne i min bok.
Herlig innstilling han har implementert i ryggmargen hos spillerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Atlet Orvanger

Quote from: Christian on April 21, 2016, 07:19:34 AM
Det han sa om Barmen i går gir også stjerner i boken. Ikkje avvikende eller uklar, bare rett på: Han dreit seg ut, gjorde opp for seg og er en av våre egne. Ferdig med det.


Enig! Den situasjonen håndterte han på utmerket vis - dette er god ledelse i praksis.

Nixon

VG har en sak i dag om at med seier mot Sogndal vil Lars Arne være den Branntreneren som har hentet flest poeng per kamp de 30 siste årene med et poengsnitt på 1,96.

Det er jo bra, og Nilsen har uten tvil noe på gang med dette laget. Men det må likevel sies at flesteparten av disse kampene har vært i vår nest øverste divisjon.
Rød makt på Hansa!

d12m

Quote from: Christian on April 21, 2016, 07:19:34 AM
Vi har fremdeles til gode å se han i motgang


Så det var ikke et lag og en klubb i motgang han tok over?

Lasaron

Quote from: d12m on April 23, 2016, 08:58:14 AM
Quote from: Christian on April 21, 2016, 07:19:34 AM
Vi har fremdeles til gode å se han i motgang


Så det var ikke et lag og en klubb i motgang han tok over?


Tipper han mener noe slikt som at han enda ikke har opplevd flere kamper på rad med skrale resultater. I Brann.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

d12m

Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 09:12:55 AM
Tipper han mener noe slikt som at han enda ikke har opplevd flere kamper på rad med skrale resultater. I Brann.


Jada, jeg skjønte det, men jeg mener han har kjent litt på motgang. Men ok, en lengre tapsrekke er foreløpig ukjent (heldigvis)

blobby winters

Quote from: Nixon on April 23, 2016, 08:21:57 AM
VG har en sak i dag om at med seier mot Sogndal vil Lars Arne være den Branntreneren som har hentet flest poeng per kamp de 30 siste årene med et poengsnitt på 1,96.

Det er jo bra, og Nilsen har uten tvil noe på gang med dette laget. Men det må likevel sies at flesteparten av disse kampene har vært i vår nest øverste divisjon.


Ja, mange kamper i nivå 2. Men, uansett er det utrolig imponenerende hva han har fått til, og han har 2 poeng/kamp i snitt i TL.
Piotr innrømmet på intervju på TV i dag at han ikke hadde et godt forhold til Norling og det er enkelt å se at mange spillere trives under LAN - ikke bare Piotr.

krakra

Quote from: Nixon on April 23, 2016, 08:21:57 AM
VG har en sak i dag om at med seier mot Sogndal vil Lars Arne være den Branntreneren som har hentet flest poeng per kamp de 30 siste årene med et poengsnitt på 1,96.

Det er jo bra, og Nilsen har uten tvil noe på gang med dette laget. Men det må likevel sies at flesteparten av disse kampene har vært i vår nest øverste divisjon.
Snittet hans i TL er jo bedre!

blobby winters

Quote from: krakra on April 23, 2016, 21:38:54 PM
Quote from: Nixon on April 23, 2016, 08:21:57 AM
VG har en sak i dag om at med seier mot Sogndal vil Lars Arne være den Branntreneren som har hentet flest poeng per kamp de 30 siste årene med et poengsnitt på 1,96.

Det er jo bra, og Nilsen har uten tvil noe på gang med dette laget. Men det må likevel sies at flesteparten av disse kampene har vært i vår nest øverste divisjon.
Snittet hans i TL er jo bedre!


Og 2 poeng/kamp i TL vanligvis er god nok for sølv.

Nixon

Quote from: krakra on April 23, 2016, 21:38:54 PMSnittet hans i TL er jo bedre!


Joda, men det endrer ikke på poenget. Sett at Norling på mirakuløst vis hadde reddet seg inn mot Mjøndalen, og Nilsen hadde overtatt tilnærmet samme mannskap på samme tidspunkt etter svensken, men nå i TL. Jeg har null tro på at poengsnittet hadde vært det samme over de 30 siste kampene.
Rød makt på Hansa!

Torvanger

LAN kjører primitive spillere som Hvilsom, mens kreative spillere som Larsen og Huse må smake benken. Det er helt ok det,  nå som vi bare er 12-13 poeng fra sikker plass, men etterhvert vil det komme et krav om underholdning og før eller siden vil folk gå dønn lei av å se dansken gå seg fast i motstanderbein igjen og igjen og igjen. LAN kjenner Stadiontrollet bedre enn noen foregående trenere, minus MIM og han vet godt at han må levere på et annet plan etterhvert.

aleksanderhjelleseth

Kreative spillere sier du. Huseklepp har levert godt under middels helt siden han kom tilbake, bare sporadiske glimt av hva som engang var. Larsen som er så ustabil og dårlig defensivt at han ikke funker i et Brann kollektiv der ALLE må jobbe steinhard og disiplinert for å ha sjanse til poeng.

LAN har gjort en glimrende jobb, hardt arbeid og en kynisk tilnærming til spillet er basic. Spillerene blir ikke automatisk bedre bare fordi vi har 17 poeng. Bedre spillere må inn i kantposisjonene og på spissplass i et lengre perspektiv, enn så lenge må vi klare oss med de vi har, og da får vi spille en type fotball som vi kan mestre.
At dette gjerne er drittkjedelig å se på får så være, en kan jo bare tenke seg tilbake til 4-1 tapet i Levanger så tar eg 1-0 over start 10 av 10 ganger.

Lasaron

La oss minne oss selv på at LAN, i løpet av sin tid i Hødd, fikk frem mange profiler. Han har ikke vært hos oss så lenge enda.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Finfin respons

Quote from: Lasaron on May 08, 2016, 17:59:26 PM
La oss minne oss selv på at LAN, i løpet av sin tid i Hødd, fikk frem mange profiler. Han har ikke vært hos oss så lenge enda.


Noen potensielle du tenker på som i LAN-systemet kan vokse frem til å bli profil?
Jeg håper LAN klarer å gjøre Larsen til en indreløperprofil. Men da trenger de begge to litt tid.
Kanskje.

Lasaron

Nei, tenker ikke på noen spesielle. Det vil vise seg.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Xminator

May 09, 2016, 08:49:04 AM #886 Last Edit: May 09, 2016, 08:56:03 AM by Xminator
4 Brannkamper på rad uten baklengs må jo være rekord?

Man spiller med det man har. 6 av 9 kamper har vi holdt 0-en. Det er ikke den friske Brannfotballen vi gjerne vil ha, men det er den fotballen vi får med det laget vi har. Det er ett lag som var i motsatt kjørefelt etter vanstyret til RBH.

LAN gjør nå noe av det samme som Skarsfjord, men kanskje med enda litt dårligere spillere og har gitt laget selvtillit etter Norling, der Skarsfjord fløt litt på innarbeidet rutine selv om Nilsen-kapittelet ikke var noe bedre for Brann enn Norling.

Så langt har LAN fått MYE ut av laget. Måtte det fortsette og gi Brann litt økonomisk medvind i neste overgangsvindu så de kan begynne å toppe stallen med spillere som gjør at Brann vinner 3-1 og 2-0, der en dårlig dag på jobben ikke betyr 0-3, men uavgjort.

Ninja-Bob

Eg trur at det perspektivet over her er det perspektivet me må ha. La oss ha tolmod, og så vil finspelet kome. Håpar eg.

Lasaron

Ja, finspillet får komme etter hvert. Det fine er at vi har en del typer i laget som jeg tror er kapabel til å være med på finspill, og så kommer det et nytt vindu til sommeren.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on May 09, 2016, 08:49:04 AM
4 Brannkamper på rad uten baklengs må jo være rekord?


Regner med du mener hjemmekamper og seriekamper her. Nei det er ikke rekord. Vi hadde 5 på rad hjemme i serien i 2013. Men det er rekord fra seriestart. Da har vi aldri tidligere - uansett divisjon - klart å holde nullen i mer enn de to første hjemmekampene.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Eg har massiv tålmodighet med Nilsen.
Et nedrykk betyr ikkje bare et år i elendighet, vanskeligere økonomi eller småsjarmerende bygdekamper - det betyr også en realitetsorientering, en endring av selvbildet. Brann skal ikkje underholde i 2016 - det skal sankes poeng, og vi skal bygge et fundament som står seg. Det kan gjerne bli kjedelig, men når fløyten går etter 90+ og det var tre poeng som ble igjen i Bergen, så står den kampen seg som et godt minne uansett.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Ja, LAN har MYE å gå på nå. Jeg skal i hvert fall drøye det en god stund før jeg hiver meg på et klagekor.😄 Rett mann til rett tid, som gjør de rette tingene.
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 09, 2016, 12:27:54 PM
Eg har massiv tålmodighet med Nilsen.
Et nedrykk betyr ikkje bare et år i elendighet, vanskeligere økonomi eller småsjarmerende bygdekamper - det betyr også en realitetsorientering, en endring av selvbildet. Brann skal ikkje underholde i 2016 - det skal sankes poeng, og vi skal bygge et fundament som står seg. Det kan gjerne bli kjedelig, men når fløyten går etter 90+ og det var tre poeng som ble igjen i Bergen, så står den kampen seg som et godt minne uansett.


Men idet plassen er trygg bør det kunne gå an å håpe på at vi slipper oss mer løs og er mer offensive.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2016, 15:31:33 PM
Quote from: Spelaren on May 09, 2016, 12:27:54 PM
Eg har massiv tålmodighet med Nilsen.
Et nedrykk betyr ikkje bare et år i elendighet, vanskeligere økonomi eller småsjarmerende bygdekamper - det betyr også en realitetsorientering, en endring av selvbildet. Brann skal ikkje underholde i 2016 - det skal sankes poeng, og vi skal bygge et fundament som står seg. Det kan gjerne bli kjedelig, men når fløyten går etter 90+ og det var tre poeng som ble igjen i Bergen, så står den kampen seg som et godt minne uansett.


Men idet plassen er trygg bør det kunne gå an å håpe på at vi slipper oss mer løs og er mer offensive.


Du skriv det som at det er ein brytar som ein kan slå av og på. Så enkelt er det ikkje. LAN må jobbe vidare med spelet sitt, for han har absolutt angrepsspel òg. Det har ikkje slått ut i full blomst enda, men det er ingen grunn til å 'leggje om'. Det må jobbast vidare med dei rette tinga - ikkje hive alle mann i angrep og håpe på det beste.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on May 09, 2016, 16:06:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2016, 15:31:33 PM
Quote from: Spelaren on May 09, 2016, 12:27:54 PM
Eg har massiv tålmodighet med Nilsen.
Et nedrykk betyr ikkje bare et år i elendighet, vanskeligere økonomi eller småsjarmerende bygdekamper - det betyr også en realitetsorientering, en endring av selvbildet. Brann skal ikkje underholde i 2016 - det skal sankes poeng, og vi skal bygge et fundament som står seg. Det kan gjerne bli kjedelig, men når fløyten går etter 90+ og det var tre poeng som ble igjen i Bergen, så står den kampen seg som et godt minne uansett.


Men idet plassen er trygg bør det kunne gå an å håpe på at vi slipper oss mer løs og er mer offensive.


Du skriv det som at det er ein brytar som ein kan slå av og på. Så enkelt er det ikkje. LAN må jobbe vidare med spelet sitt, for han har absolutt angrepsspel òg. Det har ikkje slått ut i full blomst enda, men det er ingen grunn til å 'leggje om'. Det må jobbast vidare med dei rette tinga - ikkje hive alle mann i angrep og håpe på det beste.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Eg tror vi i stor grad kommer til å sjå (her foreslår SwiftKey "svulsten Kovacs bli sendt hodestups ut av cupen"  :D ) at angrepsspillet utvikler seg automatisk når folk kjenner hverandre bedre og bedre. Vega, måtte de få ham klar snarest, viste tendenser til finspill av typen som trekker opp moroen. Nouri har aldri vært artigere, og nå scorer jo Skålevik mål også. Det tar sin tid, men det er verdt å vente på det.

Orlov blir neppe en som scorer de spektakulære mål, men hvis vingspillet tar seg opp blir det langt flere baller han kan krangle inn.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ninja-Bob

Eg trur at LAN sin spelestil er såpass fundamentalt basert på defensiv trygghet at det ikkje vil fungere å plutseleg sende fleire opp på bana og bestemme seg for å våge meir offensivt. Då vil det i hvert fall ikkje fungere offensivt for resten av laget fungerer ikkje heller. Nei, eg trur det einaste me kan gjere er å smøre oss med tolmod og vente. På at samspelet offensivt skal sitte bedre, og på bedre spelarar inn, spesielt på venstresida som eg ikkje synes har fungert så langt i år.

Klaus_Brann

Quote from: Ninja-Bob on May 09, 2016, 09:34:52 AM
Eg trur at det perspektivet over her er det perspektivet me må ha. La oss ha tolmod, og så vil finspelet kome. Håpar eg.


Det er vanskelig å få til begge deler og slik vi er nå må det virkelig bygges bakfra. Jo bedre og tryggere vi er defensivt, jo lettere vil det med tiden bli å slippe seg løs fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2016, 15:31:33 PM
Quote from: Spelaren on May 09, 2016, 12:27:54 PM
Eg har massiv tålmodighet med Nilsen.
Et nedrykk betyr ikkje bare et år i elendighet, vanskeligere økonomi eller småsjarmerende bygdekamper - det betyr også en realitetsorientering, en endring av selvbildet. Brann skal ikkje underholde i 2016 - det skal sankes poeng, og vi skal bygge et fundament som står seg. Det kan gjerne bli kjedelig, men når fløyten går etter 90+ og det var tre poeng som ble igjen i Bergen, så står den kampen seg som et godt minne uansett.


Men idet plassen er trygg bør det kunne gå an å håpe på at vi slipper oss mer løs og er mer offensive.


Så spørs det hva man går for da.
Jeg tar heller en medalje med kjedelig spill (i år) enn 5. plass hvor de i mye større grad prøver å slippe seg fri offensivt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Offensive profiler kan endre synet til mange tilskuere. Om Vega snart blir klar og får kommet godt inn i dette laget kan det bli morro fremover, uten at det går på bekostning av tryggheten defensivt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up