• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2015, 08:17:51 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2015, 20:56:33 PM
Håper han leder oss til opprykk og at vi så finner en annen trener. Koselig med en sunn spillergruppe med riktige holdninger, men det er gørrkjedelig gåfotball vi driver med.
Gi meg heller en Kvisvik som drikker øl i garderoben etter kamp.
Koselig? Jeg vil si at det er helt nødvendig med den kulturen LAN prøver å innføre. Og hvis vi må tåle en periode med kjedelig fotball for å få det inn, så får vi tåle det. Det vil gi helt andre forutsetninger for en eventuell erstatter å lykkes med det han ønsker.


Så lenge vi rykker opp kan vi spille drit kjedelig fotball resten av sesongen. Problemene oppstår derimot når vi både spiller kjedelig, ikke tar nok poeng OG spiller ræva.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Vi tar nok poeng. Vi kan ikke vinne alle kampene, og det er knapt nok noen lag det er "greit" å ikke slå. Så vi går nok på noen "smeller", men vi har bare tapt en kamp med Nilsen og tatt nesten to poeng i snitt.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Da hadde eg sluttet å følge Brann, på sekundet!

Corran

Quote from: krakra on August 13, 2015, 17:50:51 PM
Vi tar nok poeng. Vi kan ikke vinne alle kampene, og det er knapt nok noen lag det er "greit" å ikke slå. Så vi går nok på noen "smeller", men vi har bare tapt en kamp med Nilsen og tatt nesten to poeng i snitt.

Nei vi tar ikke nok poeng for vi er på tredje plass og luken opp til andre plass ble større i helgen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2015, 17:47:41 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 13, 2015, 07:00:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2015, 20:56:33 PM
Håper han leder oss til opprykk og at vi så finner en annen trener. Koselig med en sunn spillergruppe med riktige holdninger, men det er gørrkjedelig gåfotball vi driver med.
Gi meg heller en Kvisvik som drikker øl i garderoben etter kamp.

Tullete innlegg. LAN skal jo få tid på å sette "systemet" som alle andre. Og det var etter rapportene akkurat de samme startproblemene i hødd når han var der.


Det skal han, men jeg er ikke overbevist.
Han har gjort én ting veldig godt og det er arbeidet med forsvaret. Offensivt er det derimot fortsatt tilnærmet null samhandling og vi scorer altfor lite.


Er arbeidet med forsvaret veldig godt eller et resultat av at Demidov kom i litt bedre form og fikser forsvarssjef jobben samt at han ble satt sammen med Acosta og de fungerer godt sammen?
Ser en på kampen i går så var det jo litt tilbake til gamle synder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Quote from: Corran on August 13, 2015, 21:51:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2015, 17:47:41 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 13, 2015, 07:00:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2015, 20:56:33 PM
Håper han leder oss til opprykk og at vi så finner en annen trener. Koselig med en sunn spillergruppe med riktige holdninger, men det er gørrkjedelig gåfotball vi driver med.
Gi meg heller en Kvisvik som drikker øl i garderoben etter kamp.

Tullete innlegg. LAN skal jo få tid på å sette "systemet" som alle andre. Og det var etter rapportene akkurat de samme startproblemene i hødd når han var der.


Det skal han, men jeg er ikke overbevist.
Han har gjort én ting veldig godt og det er arbeidet med forsvaret. Offensivt er det derimot fortsatt tilnærmet null samhandling og vi scorer altfor lite.


Er arbeidet med forsvaret veldig godt eller et resultat av at Demidov kom i litt bedre form og fikser forsvarssjef jobben samt at han ble satt sammen med Acosta og de fungerer godt sammen?
Ser en på kampen i går så var det jo litt tilbake til gamle synder


Det synst eg ikkje. Me sleit berre på dødballsituasjonar - noko dei visstnok hadde øvd mykje på. Dumt, men spelemessig var me solide defensivt.

Brannfan23

Rykker vi ikke opp, må Nilsen gå. Rykker vi opp, så forlenger vi med mannen selvsagt.

Jokke75

Quote from: Hatleking on August 13, 2015, 21:55:04 PM
Quote from: Corran on August 13, 2015, 21:51:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2015, 17:47:41 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 13, 2015, 07:00:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2015, 20:56:33 PM
Håper han leder oss til opprykk og at vi så finner en annen trener. Koselig med en sunn spillergruppe med riktige holdninger, men det er gørrkjedelig gåfotball vi driver med.
Gi meg heller en Kvisvik som drikker øl i garderoben etter kamp.

Tullete innlegg. LAN skal jo få tid på å sette "systemet" som alle andre. Og det var etter rapportene akkurat de samme startproblemene i hødd når han var der.


Det skal han, men jeg er ikke overbevist.
Han har gjort én ting veldig godt og det er arbeidet med forsvaret. Offensivt er det derimot fortsatt tilnærmet null samhandling og vi scorer altfor lite.


Er arbeidet med forsvaret veldig godt eller et resultat av at Demidov kom i litt bedre form og fikser forsvarssjef jobben samt at han ble satt sammen med Acosta og de fungerer godt sammen?
Ser en på kampen i går så var det jo litt tilbake til gamle synder


Det synst eg ikkje. Me sleit berre på dødballsituasjonar - noko dei visstnok hadde øvd mykje på. Dumt, men spelemessig var me solide defensivt.


Jeg synes ikke bare det var dødballer mot som var problemet. Vi var tilbake til gode gamle rygge-rygge-rygge-ingen mann i ballen.  Følte endelig at vi begynte å klare å være aggressive på ballfører, men Åsanekampen var et sjumilssteg tilbake! . Håper det ikke var Grønner sin feil, for jeg har stor sans for ham.  Tror kanskje det var vel så mye slett jobb fra Castro med å sette press tidlig.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 13, 2015, 21:49:29 PM
Quote from: krakra on August 13, 2015, 17:50:51 PM
Vi tar nok poeng. Vi kan ikke vinne alle kampene, og det er knapt nok noen lag det er "greit" å ikke slå. Så vi går nok på noen "smeller", men vi har bare tapt en kamp med Nilsen og tatt nesten to poeng i snitt.

Nei vi tar ikke nok poeng for vi er på tredje plass og luken opp til andre plass ble større i helgen



Hvis man bare skal se på helgen ville i så fall 3 poeng okke vært nok heller...

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on August 14, 2015, 10:35:18 AM
Og der reddet LAN seg litt inn igjen i mine øyne med å "støtte" Grønner
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-treneren-om-Gronner---Heller-en-tiger-enn-en-pus-582687_1.snd



Redde seg inn i forhold til hva? Jeg leser ingenting her som ikke er helt naturlig for en trener å si om sin egen spiller.
Rød makt på Hansa!

Corran

I forhold til hva han sa og ikke sa etter kampen Syntes han sto litt lite opp for spilleren sin der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on August 13, 2015, 21:51:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2015, 17:47:41 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 13, 2015, 07:00:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2015, 20:56:33 PM
Håper han leder oss til opprykk og at vi så finner en annen trener. Koselig med en sunn spillergruppe med riktige holdninger, men det er gørrkjedelig gåfotball vi driver med.
Gi meg heller en Kvisvik som drikker øl i garderoben etter kamp.

Tullete innlegg. LAN skal jo få tid på å sette "systemet" som alle andre. Og det var etter rapportene akkurat de samme startproblemene i hødd når han var der.


Det skal han, men jeg er ikke overbevist.
Han har gjort én ting veldig godt og det er arbeidet med forsvaret. Offensivt er det derimot fortsatt tilnærmet null samhandling og vi scorer altfor lite.


Er arbeidet med forsvaret veldig godt eller et resultat av at Demidov kom i litt bedre form og fikser forsvarssjef jobben samt at han ble satt sammen med Acosta og de fungerer godt sammen?
Ser en på kampen i går så var det jo litt tilbake til gamle synder
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Mye bedre?
Ingenting er blitt mye bedre
De har fått satt et stopperpar som fungerer og midtbanen er blitt litt bedre defensivt
Offensivt er vi ikke bedre og i åpent spill er de stasjonære og like dårlige som alltid

Eneste som er bedret er poengfangsten men pokker så frustrerende det er å se de spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Corran

Fremdeles nekter jeg for at det er MYE bedre. Det er bedre, men mot den motstanden vi møtte så kom de samtidig veldig lett til flere ganger. Vi merket meget godt at Demidov var vekke og ikke styrte de foran seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Da tror jeg du har glemt hvordan vi var defensivt før LAN tok over.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Merkelig vurdering isåfall.



Klaus_Brann

Quote from: Corran on August 14, 2015, 22:40:13 PM
Fremdeles nekter jeg for at det er MYE bedre. Det er bedre, men mot den motstanden vi møtte så kom de samtidig veldig lett til flere ganger. Vi merket meget godt at Demidov var vekke og ikke styrte de foran seg


Når krakra og jeg er enige om noe nytter det ikke å nekte.
Det at vi har blitt mye bedre defensivt i åpent spill er ikke det samme som at vi er kjempegode defensivt, men om man sammenligner med hvordan vi var under Norling skulle det ikke allverdens til å bli mye bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lennart_fridh

Jeg skal heller ikke nekte på at Brann er bedre defensivt med LAN enn Norling, men det er interessant å se på målforskjellen under de to trenerne i år: Norling hadde 13-13 på 10 kamper, LAN har 13-12 på 9 kamper.

krøvel vellevold

Quote from: lennart_fridh on August 15, 2015, 10:19:58 AM
Jeg skal heller ikke nekte på at Brann er bedre defensivt med LAN enn Norling, men det er interessant å se på målforskjellen under de to trenerne i år: Norling hadde 13-13 på 10 kamper, LAN har 13-12 på 9 kamper.


Ja og etter 10 er den neppe bedre...
Legg ned hele klubben!

dudo

Må vel se litt på hvem de har møtt også. LAN får vel f eks to kamper mot den suverene serielederen på listen sin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Ja og 4 kom nettopp mot SIL men da stilte han med en meget dårlig taktikk

Og poenget mitt var først at forbedringen i forsvarsspill kanskje skyldes vel så mye at Demidov kom i form og tok sjefsrollen og styrer resten av de ved siden av seg samt foran seg samt at han fikk Acosta som makker.
Nå skal jo LAN også å ha ære for å ha satt dem sammen der

Mitt andre poeng som kom som kommentar til en eller annen var at Brann er blitt bedre ja men ikke MYE bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Soler

Quote from: Corran on August 15, 2015, 11:56:35 AM
Ja og 4 kom nettopp mot SIL men da stilte han med en meget dårlig taktikk

Og poenget mitt var først at forbedringen i forsvarsspill kanskje skyldes vel så mye at Demidov kom i form og tok sjefsrollen og styrer resten av de ved siden av seg samt foran seg samt at han fikk Acosta som makker.
Nå skal jo LAN også å ha ære for å ha satt dem sammen der

Mitt andre poeng som kom som kommentar til en eller annen var at Brann er blitt bedre ja men ikke MYE bedre


Helt klart Brann ble først mye bedre defensivt da Demidov ble plassert sammen med Accosta i midtforsvaret. I tillegg til trekket med å ha et anker bak to indreløpere for tette igjen mellomrommet. Men treneren må jo få kred for å sette sammen denne konstellasjonen.

Torvanger

Vennligst ikke forleng med LAN.

Torvanger


Brannfan23

Det sitter en mann i England som venter på et tilbud. Han heter Brian Deane.

Corran

Bare synd at alle kjøpene er LAN spillere og at det dermed blir verre for en ny trener
Må i alle fall ha en som sverger til 4-3-3
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

August 17, 2015, 22:41:00 PM #482 Last Edit: August 17, 2015, 22:43:44 PM by dr_cyanid
Som påpekt flere ganger til det kjedsommelige; hvem som trener Brann spiller ingen rolle så lenge spillermateriellet er så svakt som det er.

Vårt store problem, midtbanen, er ikke akkurat forsterket vesentlig. Ser heller ikke at angrepet er forsterket. Snarere svekket. Orlov/Pedersen vs Skålevik/Lorentzen/Rennie. Tja. Hadde midtbanen fungert, tror jeg førstnevnte angrepsspillere hadde vært bedre å ha. Med unntak av R.Kristiansen og kanskje Lie Skålevik er spillerkjøpene ikke veldig imponerende. Virker som vi fortsetter å bygge ned når man bør snarest mulig tilbake til TL. Liker det ikke.

Når spillere som Skaanes, Barmen, Haugen fortsatt er sentrale aktører blir det skrale og puslete greier. Har heller ikke helt den store troen på Heltne Nilsen etter det han har vist. Mangler fortsatt sjef på midtbanen.

Vinduet fortsatt åpent til i morgen. Vi får håpe og be om at det kommer inn kvalitet på midtbanen. Rodolph hadde vært redningen. Ser ikke ut til å komme til enighet med Brøndby. Håpet lever:

http://www.fodbold-transfers.dk/avis-broendby-og-austin-kan-ikke-blive-enige/

Klaus_Brann

Det hadde vært magisk. Gi han livstidskontrakt. Når han legger opp kan han trene bergenske tjuagutter i hvordan utføre perfekte sklitaklinger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hva hvis Austin kommer inn og ikke blir redningen? Hva hvis han også sliter med å dominere i OBOS? Vil folk da erkjenne at problemet er større enn spillerne vi henter?

Tom C

At ikke Austin vil dominere i OBOS er en glemmesak. Har sagt det før og jeg sier det igjen. Austin er nøyaktig det Brann trenger på midten. Duellstyrke, erfaring og vinnervilje er vel tre nøkkelord her. Eneste jeg hadde bekymret meg for er at med dagens dommerstand, så hadde vel Austin stort sett sonet karantene annehver helg, pga de nye basket-reglene vi tydeligvis har innført.
Aldri mer Obos....

ostraume

Quote from: krakra on August 18, 2015, 08:35:41 AM
Hva hvis han også sliter med å dominere i OBOS? Vil folk da erkjenne at problemet er større enn spillerne vi henter?


Unnskyld, men nå har jeg ikke finlest innleggene dine godt nok i det siste. Hva er så problemet? Treneren? Spark strilen så blir det festfotball?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Når spiller etter spiller kommer til Brann og får en negativ utvikling, så må en iallefall ta det innover seg og erkjenne at det er problemer som ikke løses bare ved å hente nye spillere. At spillerne har et system de er trygge på og som lar dem bruke sine styrker, fremfor sine svakheter, er viktig. Treneren er ansvarlig for dette, men offensivt tar det tid å bygge relasjoner og få inn et nytt system. Så Nilsen må få tid. Ut sesongen, men er det like planløst og usikkert da så bør ikke kontrakten med han forlenges. LAN har noen faktorer som gjør ham spennende. Han har fått inn en god defensiv struktur og tatt tak i kulturen. Men null angrepsspill holder ikke.

Også har jo omgivelsene noe å si. Når Skålevik i sin første kamp, med to treninger sammen med laget og et fraværende angrepsspill av supportere blir kalt boss så hjelper det neppe. Hvis Austin kommer og får en trøblete start. Hvor lenge går det da før folk begynner å slå fast at han har tapt seg og ikke lenger er god? Austin har svakheter også, som gjør at dersom han blir brukt feil så kan han og slite med å dominere.

ostraume

At det er "noe" i veggene i Brann som gjør at ting går til helvete er kanskje riktig. "Stadiontrollet" er velkjent. Hyling på å sparke treneren etter en svak kamp eller et feil bytte likeså.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

stigh

Austin er jo komtraktsløs så da kan man vel hente han etter vinduet er stengt også.

Torvanger

Dersom LAN hadde overbevist til nå, hadde kontrakten blitt forlenget allerede, man kan vel tolke fraværet av forelengelse som et signal om ikke alle er enige, eller like fornøyde. Det er et sunnhetstegn. Dersom Lunde & co hadde kommet ut med en kontraktsforlengelse allerede nå, hadde folk steilet.

Samtidig, tror jeg nok at LAN selv lurer på når han får vite hvor landet ligger.

Håper Brann jobber i det stille med andre alternativer fra våren 2016 av, uavhengig av om det blir opprykk eller ei.

Nixon

Quote from: ostraume on August 18, 2015, 10:13:04 AMAt det er "noe" i veggene i Brann som gjør at ting går til helvete er kanskje riktig. "Stadiontrollet" er velkjent. Hyling på å sparke treneren etter en svak kamp eller et feil bytte likeså.


Sånn har det alltid vært. Og med tanke på at vi rykket ned i fjor uten at det ble opptøyer heller jeg mot at det var verre før. Så om dette er et problem må vi få inn folk på og utenfor banen som kan takle det. For dette "trollet" vil aldri forsvinne.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Torvanger on August 18, 2015, 10:50:16 AMDersom LAN hadde overbevist til nå, hadde kontrakten blitt forlenget allerede


Det er slett ikke sikkert. Så jeg vet ikke om vi kan tolke så veldig mye ut av det.
Rød makt på Hansa!

monzilla

Norling hadde 1,5 år, ting ble bare værre og værre. Ikke antydning til lysglimt.

LAN har hatt 10 kamper. Nedgangen har i det minste stagnert. Det viktigste LAN tilfører er "back to basic" med gode holdninger og treningskultur. Uavhengig av hvem som trener Brann neste sesong er dette positivt.




Torvanger

Quote from: monzilla on August 18, 2015, 10:59:58 AM
Norling hadde 1,5 år, ting ble bare værre og værre. Ikke antydning til lysglimt.

LAN har hatt 10 kamper. Nedgangen har i det minste stagnert. Det viktigste LAN tilfører er "back to basic" med gode holdninger og treningskultur. Uavhengig av hvem som trener Brann neste sesong er dette positivt.





Tom C

At du ikke ser det samme som meg og tydeligvis flere når det gjelder Larsen, får stå for din regning. Bortsett fra et lykketreff en gang i blant, så har Larsen vært elendig i min bok. Samme med Huseklepp. Birkelund har vært grei nok, men jeg synes det blir hipp som happ hvem som spiller på midten da alle har vært relativt jevne.

Dersom det er dette du baserer din mening om "personalbehandlingen til LAN" på, og du mener at dette er grunn nok til å ikke forlenge eller evt sparke LAN, så er jeg glad du ikke har noe du skulle sagt i den anledning.
Aldri mer Obos....

Nixon

August 18, 2015, 11:36:23 AM #496 Last Edit: August 18, 2015, 12:46:12 PM by Nixon
Jeg har ingen tro på at Lars Arne har en slik agenda som Torvanger antyder. At en trener som har et halvt år på å bevise hva han er god for, skal drive et spill der han bevisst utelater spillere som hadde styrket laget, for å unngå at disse spillere blir høye på pæren har jeg null tro på. Det faller egentlig på sin egen urimelighet.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Tom C on August 18, 2015, 11:26:45 AM
At du ikke ser det samme som meg og tydeligvis flere når det gjelder Larsen, får stå for din regning. Bortsett fra et lykketreff en gang i blant, så har Larsen vært elendig i min bok. Samme med Huseklepp. Birkelund har vært grei nok, men jeg synes det blir hipp som happ hvem som spiller på midten da alle har vært relativt jevne.

Dersom det er dette du baserer din mening om "personalbehandlingen til LAN" på, og du mener at dette er grunn nok til å ikke forlenge eller evt sparke LAN, så er jeg glad du ikke har noe du skulle sagt i den anledning.
Ingen av målene til Larsen faller vel inn under "lykketrekk". Mer "drypp" av det som bor i ham. Larsen er en spiller som trenger en "Deila"-type som trener. En som er god på å utvikle spillerne også mentalt. Han tok jo inn endel avskrevne talenter og lagde gull av dem.

ostraume

Hvis verken Skarsfjord, Norling eller Nilsen lykkes i få Larsen opp til sitt "egentlige" nivå, så kan man jo lure på hvilken trenertype Larsen trenger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nå får vi se hva LAN får til, men både Skarsfjord og Norling ble jo sparket fordi de ikke fikk nok ut av spillerne sine. Det gjaldt ikke bare Larsen. Skal sies at Larsen gjorde det bra under Skars i Hønefoss. Men ingen av dem kan sies å være av Deilas kaliber når det kommer til utvikling av spillere.

Go Up