• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on June 07, 2015, 02:37:54 AM
Quote from: Jose Arrogantio on June 06, 2015, 18:47:00 PM
Det er klart LAN ikke får fortsette om vi rykker ned. Det får heller ikke mesteparten av spillerne, og kanskje ikke klubben heller.


Kanskje like klart som at vi ikke rykker ned.


Joda.

osoerli

Quote from: Lasaron on June 07, 2015, 09:07:05 AM
Quote from: informant1 on June 07, 2015, 00:37:23 AM
http://mobil.ba.no/meninger/derfor-er-lars-arne-rett-mann-for-brann/o/5-8-88892

Amen.


Henviste ikke du til denne forfatteren på en fb-side da du sprakk nyheten?



Forfattaren var assistent/speider for LAN i Hødd, og skreiv følgjande på si Facebook-side 28.mai:
Takkar for alle vittige kommentarar og diverse spørsmål frå venar og journalistar om kor vidt eg er på veg til Brann som assistenttrenar for Lars Arne Nilsen. Bed om forståing for at eg ikkje kan svare på dette på noverande tidspunkt ... ‪#‎hasundshund‬
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

I intervjuet i dagens BT sier Nilsen dette:

Det er ikke snakk om å flytte hele familien til Bergen. Men datteren min på 21 år skal til Bergen og studere til høsten, da kan hun bo hos meg. Konen og de to yngste barna på 18 og 15 blir boende i Volda. Jeg skal finne meg en leilighet i Bergen nå. Vi får pendle litt frem og tilbake, sier Nilsen, som har kontrakt ut sesongen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Hansi_95

Quote from: Lasaron on June 11, 2015, 19:12:36 PM
I intervjuet i dagens BT sier Nilsen dette:

Det er ikke snakk om å flytte hele familien til Bergen. Men datteren min på 21 år skal til Bergen og studere til høsten, da kan hun bo hos meg. Konen og de to yngste barna på 18 og 15 blir boende i Volda. Jeg skal finne meg en leilighet i Bergen nå. Vi får pendle litt frem og tilbake, sier Nilsen, som har kontrakt ut sesongen.


Og der tok optimismen slutt.

Corran

Er jo ikke lange pendlingen det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Nilsen har bare kontrakt ut sesongen, og det sier vel seg selv at usikkerheten gjør at de vegrer seg for å flytte ungene vekk fra skole og venner for noe som kan ta slutt om noen måneder. Noe annet vil det være dersom han skriver langtidskontrakt etter sesongen.

Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Ja, dette er lite å lage oppstyr rundt. Vi får se hva som skjer om han evt. får forlenget kontrakten.
Fortsetter han i nogenlunde samme spor er det mye som tyder på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Det er helt logisk at de ikke pakker med alt før LAN er garantet 2 eller tre år i Brann. Så får det være opp til dem å avgjøre om det er opprivende eller ei for 15-16-åringen å bytte miljø.

Ricky

Quote from: Corran on June 11, 2015, 21:18:06 PM
Er jo ikke lange pendlingen det


Volda er jo langt pokker ute i geografien. Fem-seks timer med bil, eller Widerøe sine melkeruter langs fjordene.. Jeg ville heller ha pendlet Stockholm/Bergen enn Volda/Bergen, for å si det sånn :)

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on June 12, 2015, 09:19:50 AM
Quote from: Corran on June 11, 2015, 21:18:06 PM
Er jo ikke lange pendlingen det


Volda er jo langt pokker ute i geografien. Fem-seks timer med bil, eller Widerøe sine melkeruter langs fjordene.. Jeg ville heller ha pendlet Stockholm/Bergen enn Volda/Bergen, for å si det sånn :)


Tja. Det tar vel sikkert 10 minutter å kjøre fra Volda til flyplassen, og så er det en så liten flyplass at du sikkert kan møte opp 10 min før avgang. Flyturen til Bergen tar ca 1:20 via Sogndal og 0:45 direkte. Stockholm tar ca 1:20 direkte, men du må som regel bytte i Oslo eller København. Fra Stockholm til Arlanda må du sikkert regne minst 45 min og du må vel også møte opp minst en time på forhånd.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2015, 09:50:46 AM
Quote from: Ricky on June 12, 2015, 09:19:50 AM
Quote from: Corran on June 11, 2015, 21:18:06 PM
Er jo ikke lange pendlingen det


Volda er jo langt pokker ute i geografien. Fem-seks timer med bil, eller Widerøe sine melkeruter langs fjordene.. Jeg ville heller ha pendlet Stockholm/Bergen enn Volda/Bergen, for å si det sånn :)


Tja. Det tar vel sikkert 10 minutter å kjøre fra Volda til flyplassen, og så er det en så liten flyplass at du sikkert kan møte opp 10 min før avgang. Flyturen til Bergen tar ca 1:20 via Sogndal og 0:45 direkte. Stockholm tar ca 1:20 direkte, men du må som regel bytte i Oslo eller København. Fra Stockholm til Arlanda må du sikkert regne minst 45 min og du må vel også møte opp minst en time på forhånd.




Norling var også i tillegg innom en massiv spa- og ansiktsbehandling, inkl hårstell, før hver avreise hjemmefra, så pluss på 3 timer der.

Lasaron

Ikke det at landslaget imponerte så voldsomt i går, men der var tre stk som har vært under LANs vinger. Det kan tenkes at LAN er en veldig god trener.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Ikke rødvin og nachos, men cola og biff samt Daredevil var det som foregikk når landskampen ble spilt
Var ikke vanskelige valget å ta Daredevil før kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1

Quote from: Corran on June 13, 2015, 09:06:44 AM
Ikke rødvin og nachos, men cola og biff samt Daredevil var det som foregikk når landskampen ble spilt
Var ikke vanskelige valget å ta Daredevil før kamp


Apropos mat og drikke i sommer:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Na-skal-Nilsen-teste-Brann-spillernes-kondisjon-552045_1.snd

aleksanderhjelleseth

Nilsen´s diktatur reiser seg fra asken:

http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/gir-brann-spillerne-alkoholforbud-i-sesong/s/5-8-96764

Dette var vell kanskje litt i drøyeste laget og det kommer garantert til å skape en viss murring i gruppen, det eneste et totalforbud fører med seg er at noen bryter det-
Gleder meg til å se hva som skjer i overgangsvinduet, hvem skal ut og hvem skal inn?
Tipper vi får se Ole Amund Sveen; Tidl. langrennsløper med ekstrem løpskapasitet og bra teknikk, dette virker å være en Nilsen-spiller.

http://www.hodd.no/player-profiles/playerID/231757

Nixon

Om det er for strengt er ikke godt å si. Det er i alle fall et solid steg vekk fra Norling sitt frihet under ansvar. Så gjenstår det å se hvordan spillerne reagerer på det. Det kan virke som at noe måtte gjøres siden noen spillere tilsynelatende har hatt "utelivsvaner" som de har fortsatt med til tross for gjentatte advarsler. Bare der er jo hinsides uproft.

Når det gjelder Sveen så kan man bytte ut langrennsløper med orienteringsløper og vi får oss en ny Helge Haugen!:)
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Dette er strengt, og beinhardt. Jeg tror dessverre det er nødvendig. Nilsen legger opp til et løp der han skal skille ut de som er hel ved som toppidrettsutøvere. De som ikke orker dette må tenke på hvilke signal det gir til potensielt nye klubber. Dette kan bli spennende å følge med på.

Strengt.

Beinhardt.

Kanskje lurt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Xminator

Så lenge det har sklidd ut så er det Nilsens medisin som virker. Klare grenser. Slår meg igjen at Mjelde og Nilsen hadde passet perfekt sammen med Mjelde som sportssjef. I Brann har vi det gøy og det må spillerene forholde seg til :)

Belfort

Nilsen er nødt til å ta grep etter Norlings's flowerpower.
At det kommer til å forsvinne 3-4 spillere som følge av dette får bare være

Kjell249

Fordelen med å ha et råttent lag er at det er ingen spillere som er krise å miste. Fordelen med å ha spillere som orker/gidder å løpe hele kampen er mye mye større.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

bernu

Dette er det smarteste grepet som har skjedd i Brann på mange år.
Supert!
HANSA - Z

Spelaren

Et LAN-party skal jo uansett bare ha Red Bull og Cola som drikkevarer.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TCAC

Veldig glad for å høre om dette. Håper man også er klare til å sette et skikkelig eksempel om (når?) noen bryter dette. Jeg er drittlei spillere som tjener masse penger uten å oppføre seg som idrettsfolk. Ikke at vi er den eneste klubben i Norge med en ukultur på dette punktet, men vi er vel kjent som en av de absolutt verste?

aleksanderhjelleseth

Mer forlokkende å fylle seg i Bergen kontra Hønefoss og Levanger.
Byen må ta skylden for at den er så sexy!

Kagain

Liker også at det stilles krav til spillerne. Liker det enda bedre om handling følger ord. Da er det fort at det er noen som må vekk. Men hvordan skal man kvitte seg med slike spillere? Er det noen klubber som vil betale for eller tar imot byløver?

aleksanderhjelleseth

Quote from: Kagain on June 17, 2015, 07:58:10 AM
Liker også at det stilles krav til spillerne. Liker det enda bedre om handling følger ord. Da er det fort at det er noen som må vekk. Men hvordan skal man kvitte seg med slike spillere? Er det noen klubber som vil betale for eller tar imot byløver?

Ja det er mitt spørsmål også, hvordan kvitte seg med en overbetalt, overflødig spiller? De kan jo bare sitte å heve lønn på benken...

Xminator

Guttene på Brann har neppe problemer med å dra damer selv om de må klare seg med vann.

Gulløl

Reglene som LAN innfører er på sin plass. Nå får vi se om alle spillerne er toppidrettsutøvere. Fyll i byen med blant annet patetisk fylla grining og fall i trapper er det nå kanskje slutt på. Om ikke blir det meldt prompte her på LAN sin tråd av oss supportere(hehe).
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Er vi blitt en syklubb med sladder og slarv?

Bra tiltak fra LAN. Dette kalles et totalforbud, men det sier seg selv at LAN ikke vil kontrollere hvem som tar seg en vin til maten eller et par øl med kompisene mens de ser kamp hjemme. Dette handler først og fremst om fyll.

Men det kan ikke bare være lover og regler. Det skaper ikke holdninger, og den eneste kulturen vi får er en fryktkultur. LAN må klare å "oppdra" spillerne slik at de skjønner nødvendigheten av disse tiltakene og at de forstår hva de får igjen for det slik at de kanskje blir motiverte av andre ting enn frykten for straff.

nero

LAN BAS

=Lars Arne Nilsen - Baller Av Stål  ;D
Lions led by donkeys.

huleste

Quote from: krakra on June 17, 2015, 09:40:47 AM
Men det kan ikke bare være lover og regler. Det skaper ikke holdninger, og den eneste kulturen vi får er en fryktkultur. LAN må klare å "oppdra" spillerne slik at de skjønner nødvendigheten av disse tiltakene og at de forstår hva de får igjen for det slik at de kanskje blir motiverte av andre ting enn frykten for straff.


Det begynner som lover og regler, men så vil spillerne selv kjenne på at formen og prestasjonene blir bedre under slike regler og da kommer holdningsendringen. Liker dette svært godt.

Gulløl

Synes ikke LAN er streng med sine regler. Går en tilbake i historien har en hatt strengere Brann trenere. Hallvar Thoresen f.eks. lempet ut colaautomaten på Stadion i sin tid. Teitur Thordarson aksepterte ikke bruk av snus eller sigaretter i tillegg til alkohol.

Mons Ivar Mjelde tidlig i Brann karrieren som trener stolte på sunn fornuft(som Norling) og spillerne fikk både lov å røyke og drikke.
http://www.dagbladet.no/sport/2004/03/24/394255.html

Men frihet under ansvar fungerte ikke i lengden og det ble flere episoder blant annet denne, så Mjelde måtte etter hvert også stramme inn.
http://m.nettavisen.no/sport/festet-etter-0-6-tapet/1126325.html

Den linjen som LAN nå kjører med totalforbud med alkohol under sesongen er nok det eneste som fungerer.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Noen som husker Berg og Mykland som var ute og drakk under Fotball-VM(!)? Jeg tror dette blir meget vanskelig å håndheve, og regler som ikke håndheves underminerer bare autoriteten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-mod

Quote from: Gulløl on June 17, 2015, 08:57:03 AMOm ikke blir det meldt prompte her på LAN sin tråd av oss supportere(hehe).


Generelt sett har vi lite toleranse overfor spillersladder, så sannsynligvis vil slike innlegg bli slettet. Det er såpass mange usikkerhetsmomenter med slikt anonymt sladder som gjerne kan gå gjennom noen ledd før det kommer ut her.

Dersom noen føler behovet for å fortelle omverden og Brann om eventuelle hendeles foreslår vi at dere gjør det under fullt navn på Brann sin Facebookside. Hvis dere tør...

BBB-mod

Hatleking

Dette er eit bra tiltak. Fotballspelarar i Brann skal vere toppidrettsutøvarar og då leve som nokon òg. Dette er eit steg i riktig retning!

Bybanen

Registrerer at Thorstein Helstad støtter alkoholforbudet. Han burde vite hva han snakker om, selv om han ikke virker like trygg på at det blir overholdt:

https://twitter.com/thorsteinh/status/611069540265541632

tsrqpo

Quote from: BBB-mod on June 17, 2015, 11:48:53 AM

Dersom noen føler behovet for å fortelle omverden og Brann om eventuelle hendeles foreslår vi at dere gjør det under fullt navn på Brann sin Facebookside. Hvis dere tør...

BBB-mod


Tipp topp tommel opp

pidre

Bra dette av LAN, men eg stiller spørsmål ved klubbens planverk. Er slikt opp til den enkelte trener å bestemme? Etter mitt syn skulle dette vært forankret i klubben.

Hva med Soltvedt sin rolle i denne saken? Kunne han sett denne "ukulturen" tidligere og reagert?       
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: pidre on June 17, 2015, 14:14:00 PM
Bra dette av LAN, men eg stiller spørsmål ved klubbens planverk. Er slikt opp til den enkelte trener å bestemme? Etter mitt syn skulle dette vært forankret i klubben.

Hva med Soltvedt sin rolle i denne saken? Kunne han sett denne "ukulturen" tidligere og reagert?       
Hva skulle Soltvedt ha gjort? Den eneste sanksjonsmuligheten klubben har er å ta spillere ut av laget, eller bortvise dem fra trening. Er dette noe en sportssjef bør gjøre over hodet på en trener?

Soltvedt sier jo at LAN blant annet ble hentet fordi han er god til å skape en god kultur, og de så at det var nødvendig.

pidre

Så Soltvedt stakk hodet i sanden og satset på at klubben en gang i fremtiden ville kunne ansette en trener som kunne få innført en toppidrettskultur. Jaja, det er jo også en taktikk. Litt tafatt kanskje. På en måte blir LAN Soltvedt sin Messias da.
Saludar a los monos!

Norlings hund

Det er ikke så vanskelig å håndheve som folk tror. Det bør håndheves ved at alle som bryter det blir satt ut av laget, uansett hvem det er. Der holder mistanke, man trenger ikke å gi bøter.

krakra

Quote from: pidre on June 17, 2015, 14:24:28 PM
Så Soltvedt stakk hodet i sanden og satset på at klubben en gang i fremtiden ville kunne ansette en trener som kunne få innført en toppidrettskultur. Jaja, det er jo også en taktikk. Litt tafatt kanskje. På en måte blir LAN Soltvedt sin Messias da.
Nei, Soltvedt tok grep og hentet en trener som kunne ta tak i problemet. Hva mener du Soltvedt burde gjort? Overprøvd treneren og utestengt spillerne hans mot hans vilje? Hadde du skrytt av Soltvedt da?

Finfin respons

Quote from: pidre on June 17, 2015, 14:24:28 PM
Så Soltvedt stakk hodet i sanden og satset på at klubben en gang i fremtiden ville kunne ansette en trener som kunne få innført en toppidrettskultur. Jaja, det er jo også en taktikk. Litt tafatt kanskje. På en måte blir LAN Soltvedt sin Messias da.


Det er vel relativt urimelig ovenfor Soltvedt. Han har vel også brukt tiden sin på mer akkutte problemstillinger - med rette.

Og Soltvedt innstillte jo LANsettelsen. Og treneren har sanksjonsmyndighet. Hvem som ilegger bøter er jeg usikker på. Har spillerne noe om refs og bot i kontraktene sine?


Spørsmålet kan stilles, fortrinnsvis av en Pamer eller Bergersen:
Som U-avd-sjef: Hva har Soltvedt gjort for å skape toppidrettskultur før han ble fung.sportssjef?
Eller kanskje noen her kan svare.
Kanskje.

Norlings hund

Quote from: pidre on June 17, 2015, 14:24:28 PM
Så Soltvedt stakk hodet i sanden og satset på at klubben en gang i fremtiden ville kunne ansette en trener som kunne få innført en toppidrettskultur. Jaja, det er jo også en taktikk. Litt tafatt kanskje. På en måte blir LAN Soltvedt sin Messias da.


Du har det fra sikre kilder at Soltvedt ikke har diskutert det med Norling i løpet av den korte tiden de jobbet sammen? Du må gjerne dele informasjonen du i så fall sitter på der. Hvor lenge var Soltvedt sportssjef mens Norling var i klubben? Han hadde nok av andre ting å ta tak i også, blant annet det å sette seg inn i en helt ny jobb. Her er du rett og slett helt på trynet urimelig.

krakra

Quote from: Finfin respons on June 17, 2015, 14:37:25 PM
Quote from: pidre on June 17, 2015, 14:24:28 PM
Så Soltvedt stakk hodet i sanden og satset på at klubben en gang i fremtiden ville kunne ansette en trener som kunne få innført en toppidrettskultur. Jaja, det er jo også en taktikk. Litt tafatt kanskje. På en måte blir LAN Soltvedt sin Messias da.


Det er vel relativt urimelig ovenfor Soltvedt. Han har vel også brukt tiden sin på mer akkutte problemstillinger - med rette.

Og Soltvedt innstillte jo LANsettelsen. Og treneren har sanksjonsmyndighet. Hvem som ilegger bøter er jeg usikker på. Har spillerne noe om refs og bot i kontraktene sine?


Spørsmålet kan stilles, fortrinnsvis av en Pamer eller Bergersen:
Som U-avd-sjef: Hva har Soltvedt gjort for å skape toppidrettskultur før han ble fung.sportssjef?
Eller kanskje noen her kan svare.
Pidre mener at det er styret som skal ha æren for (den raske) ansettelsen av LAN, og at Soltvedt ikke gjorde annet enn å titte innom forumet i den saken. Så hans vurderinger av Soltvedt er vel stort sett alltid urimelige.

Norlings hund

Selv hadde jeg LAN som førstevalg som ny trener, allerede før Norling fikk sparken. Han har virkelig overbevist etter at han kom inn, ikke bare med resultater men også med holdninger osv. Husk også han ikke er noen Nordlie, som sliter såpass på omgivelsene at han ikke kan være lenge i samme klubb, da han var i Hødd i syv år.

Nixon

Quote from: Finfin respons on June 17, 2015, 14:37:25 PMSom U-avd-sjef: Hva har Soltvedt gjort for å skape toppidrettskultur før han ble fung.sportssjef?
Eller kanskje noen her kan svare.


Jeg vi si at Soltvedt, sammen med Nilsen (broren), Bakkerud og flere andre, jobbet og jobber mye med holdningene til spillerne. Både på og utenfor banen. Det er ikke deres feil dersom noen av de som har gått gradene i Brann skeier ut med byturer mellom kampene. For spillerne vet absolutt bedre.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Norlings hund on June 17, 2015, 14:34:14 PM
Det er ikke så vanskelig å håndheve som folk tror. Det bør håndheves ved at alle som bryter det blir satt ut av laget, uansett hvem det er. Der holder mistanke, man trenger ikke å gi bøter.


Jeg syns ikke at Nilsen skal sette folk ut av laget basert på mistanke. Det må sikrere bevis enn som så etter min mening. Men at overtredelser må få konsekvenser er helt klart.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Norlings hund on June 17, 2015, 14:40:17 PMDu har det fra sikre kilder at Soltvedt ikke har diskutert det med Norling i løpet av den korte tiden de jobbet sammen?


Det må jo sies at Norling også hadde regler, selv om det var mer frihet under ansvar med han. Vi husker jo alle Barmen og Pedersen som ble offentlig refset for å ha brutt en avtale med Norling. Og det sier jo ganske mye om en el av spillerne i klubben når de tilsynelatende bare har fortsatt. For dersom det hadde stoppet der hadde det nok ikke kommet disse strenge reglene nå.
Rød makt på Hansa!

Go Up