• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: Herman1 on May 31, 2015, 21:09:13 PM

Får meg til å tenke på denne sketchen fra Golden goal.
Programlederne får lede en Brann-trening og benytter viktige strategier og formasjoner som "alle mann i angrep", "alle mann til høyre" o.l. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=XS80zQHzW4Q&list=PLtf3R_0nXs-xpoVi0INyKJAsy4rB2y6yP&index=31

Elendig videokvalitet, men dog, hehe.

Artig gjensyn:-)
Men det er en viss sannhet i det der. Laget som har alle mann i angrep OG alle mann i forsvar, der alle er i stand til å spille fra boks til boks har i prinsippet større sjanse til å vinne. Spesielt at angrepsspillere har evne til å gjøre en solid defensiv innsats. Haugen og Huseklepp har tatt store steg i løpet av Brannkarrieren. Larsen må ta slike steg. Fort.
Kanskje.

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 31, 2015, 12:39:24 PM
Denne elendige forumtrenden må vere den verste på Bataljons-forumet i manns minne.


Du mente vel eLANdige?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Det med tallkombinasjoner er alltid i endring.
Begynte vel med at 4-4-2 ble spilt av alle og så kom det et klokt hode og byttet lit på formasjoner og det fungerte :-)
Når en type kombinasjon blir veldig vanlig og alle skal spille det så kommer noen og legger opp annerledes for å "ødelegge" for kombinasjonen de spiller mot. Så kanskje en dag så er plutselig 4-4-2 det mest normale igjen.
Og disse tallkombinasjonene er ofte litt flytende og kan endre seg i løpet av kamper. En 4-3-3 kan fort bli en 4-5-1 f.eks.
Det betyr jo også mye hvilken spillere en har tilgjengelig for at de forskjellige kombinasjonene skal virke samt hvordan en utnytter kombinasjonen (spillestil)
Generelt sett synes eg tall kombinasjonen ikke er så viktig, men hvilken spillestil en benytter og hvordan spillerne utfører det.
Ble mye svada og selvfølgeligheter dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brann patriot

May 31, 2015, 23:54:09 PM #153 Last Edit: June 01, 2015, 00:52:55 AM by Brann patriot
Blir spennende å se hvor lang tid LAN bruker på å få laget til å spille slik han ønsker. Dere skal i hvert fall være sikre på at LAN har full kontroll på dette Brann laget.

Håper Brann feier over Follo.
Absence of proof is not proof of absence

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on May 31, 2015, 21:09:13 PM
Quote from: Finfin respons on May 31, 2015, 20:34:12 PM


Får meg til å tenke på denne sketchen fra Golden goal.
Programlederne får lede en Brann-trening og benytter viktige strategier og formasjoner som "alle mann i angrep", "alle mann til høyre" o.l. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=XS80zQHzW4Q&list=PLtf3R_0nXs-xpoVi0INyKJAsy4rB2y6yP&index=31

Elendig videokvalitet, men dog, hehe.



Det er ikke Brann, men denne er kanskje Golden Goal sin beste;

https://www.youtube.com/watch?v=JDvNZrxySc8
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Spørsmålet er npr første forummedlem i fullt alvor anklager Nilsen for å være taktisk udugelig og klage på langpasningene.

Ollie

http://www.ba.no/__Jeg_hadde_kappet_av_meg_fingeren_for___spille_for_Brann-5-8-85730.html

Liker innstillingen til Nilsen. Dette prosjektet kan fortsatt ende katastrofalt dårlig, men han har i hvert fall riktig innstilling og krever at spillerne blør for drakten. Om de faktisk er villig til det får vi svar på i kveld, men jeg forventer en mye høyere aggressivitet og spillere som viser at de vil vinne. Jeg er fortsatt på gjerde angående Nilsen, men merker jeg gleder meg veldig til å se kamp i kveld!

(Hei, forresten, jeg er ny her, men har vært Brann-supporter hele mitt liv og ser alle Brann-kamper, inkludert treningskamper og de første rundene av cupen)

Nixon

Quote from: Ollie on June 01, 2015, 13:14:42 PMog de første rundene av cupen)


Som oftest er det ikke så mange flere kamper å se...;)

Velkommen!
Rød makt på Hansa!

Ollie

Quote from: Nixon on June 01, 2015, 13:24:28 PM
Quote from: Ollie on June 01, 2015, 13:14:42 PMog de første rundene av cupen)


Som oftest er det ikke så mange flere kamper å se...;)

Velkommen!


Ehm... godt poeng. Og takk! :)

Petter Puddefjord

VG:
"Han mener han har et mannskap som «kan rykke opp», altså omtrent som halvparten av lagene i Obos-ligaen. Men til det trenger Nilsen energi og løpskraft, som han mener han har for lite av."

Hvis LAN mener Brann har for lite energi og løpskraft, da bruker han ikke Barmen. Hva gjorde han? Brukte Barmen, men det var ingen suksess.
Jeg har stor tro på Lars Arne Nilsen, men han gjorde noen feil i laguttaket.

krakra

Barmen har løpskraft han, men mangler trøkk og spiller i ett gir.
Kanskje satte han Haugen på benken for å få nettopp den reaksjonen han fikk. Husker Sandstø var ute og uttalte at Haugen trengte å få en pekefinger rettet mot seg i ny og ne, men at han var veldig god når han var på. Han hadde jo også en god periode etter at han ble benket mot Jerv, med flere gode kamper etter det.

Jeg syns ikke problemet i går var at spillerne løp for lite. Nilsen virker å være av samme mening. Problemet var at de løp feil, og for mye en og en. Det må utvikles et kollektiv. Både offensivt og defensivt.

Giles

June 02, 2015, 20:52:16 PM #161 Last Edit: June 02, 2015, 20:55:49 PM by Giles
LAN har sagt mye riktig og framstår som en mann som ikke er redd for å se virkeligheten som den er. Samtidig må han selvsagt støtte de spillerne han har og få maksimalt ut av dem.
Så er det å håpe at han sammen med Soltvedt kan sørge for helt nødvendig fornyelse og en utskiftning av de som nå ikke står fram.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/De-to-ordene-Branns-nye-trener-la-vekt-pa-546495_1.snd

Stolthet og kroppspråk. Dette var de to viktigste ordene fra Nilsen før kampen mot Follo.
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

Quote from: Nixon on June 03, 2015, 10:04:26 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/De-to-ordene-Branns-nye-trener-la-vekt-pa-546495_1.snd

Stolthet og kroppspråk. Dette var de to viktigste ordene fra Nilsen før kampen mot Follo.


Det er ganske interessant at treneren prioriterer kroppsspråk som mantra og prente-ord inn mot en kamp. Skulle tro Nilsen var opptatt av at spillerne burde gi hverandre Finfin respons i stedet ;)

Jeg ville tenkt at kroppsspråk er noe man prioriterer når spillet er på stell, og man vil pusse på det ytre. Men vi er vel flere som har lagt merke til risting på hode og stirring i bakken og "ukollegial oppførsel" når det butter i mot for Brann.

Men hva er mest åpenlyst: En Brannspiller som blir med på pipekonserten mot egne lag-kamerater til pause, eller himling med øynene og dårlig skjult oppgitthet når en medspiller slår en dårlig pasning? Hva er egentlig forskjellen utover at det ene er utenkelig?

Man må vel anta at dårlig kroppsspråk skaper dårlig selvtillit særlig hos enkelte, og fører med seg en hemmende frykt for å miste ball eller prøve på ting som man strengt tatt bør prøve på (i stedet for f.eks. å spille en trygg støttepasning).

Det er litt stein-på-stein-aktig over det å velge noe så konkret men likevel så "uviktig" fremfor første kamp.
Kanskje.

Jose Arrogantio

Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Demidov---Treneren-har-var-respekt-546623_1.snd

Tullete sak. Jeg har ingen grunn til å ikke tro på Demidov og Huseklepp. Men de hadde jo aldri sagt det motsatte til journalisten dersom de hadde ment at Nilsen var en lettvekter.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.


Jeg tror det var lurt. Ved å fokusere på kroppsspråk får man ikke bare fokus på det. Man setter i gang mentale prosesser som skaper en god sirkel. Når spillerne fokuserer på kroppsspråket skjer det noe med hele innstillingen, noe positivt. Tror jeg.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Quote from: Nixon on June 03, 2015, 16:48:16 PM
Tullete sak. Jeg har ingen grunn til å ikke tro på Demidov og Huseklepp. Men de hadde jo aldri sagt det motsatte til journalisten dersom de hadde ment at Nilsen var en lettvekter.


Jepp. BT følger bare sin sedvanlige dramaturgi for ny trener. Først bygge opp og så rive ned. Rinse and repeat.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.

Tror LAN er på leit etter godfølelsen, som kan gi spillerne den selvtilliten som gjør at de spiller slik de faktisk har inne. For det kan vel ikke være mye tvil om at de fleste brannspillerne har underprestert i ganske lang tid.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ryker vi mot Bryne må Nilsen gå!

2b1


Danny

Lett å si etter to strake seirer, men merker jeg har fått enormt sans for LAN:

Han fokuserer på forbedringpotensialet etter brakseieren:
http://www.ba.no/tv/dette-sier-nilsen-etter-kampen-5-8-88235.html

Virker å være en god motivator:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Demir-roser-treneren-etter-sitt-forste-Brann-mal-547539_1.snd

Forenkler og fokuserer på det basale:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/De-to-ordene-Branns-nye-trener-la-vekt-pa-546495_1.snd

Virker som om han kan sitt fag, både den mentale biten og det fotballfaglige.

Og et sunt perspektiv:
"- Er det gøy å være Brann-trener?
Først da kom smilet frem:
- Jeg storkoser meg. Det er det viktigste i livet, det, å ha det gøy!"

Åsane neste!

Nixon

Ja, Nilsen ser ut til å ha trykket på de rette knappene. Men jeg har en følelse at ganske mange andre trenere også kunne fått en positiv reaksjon fra spillerne etter at laget kjørte seg fast med Norling.

Så jeg er fornøyd med Nilsen, men jeg er fortsatt usikker på om han er rett mann på lang sikt.
Rød makt på Hansa!

Tom C

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2015, 15:36:08 PM
Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.

Torvanger??  Han har jo proklamert sin rett til å "skjelle huden full" alle de som han mener ikke gjør en god nok jobb...
Aldri mer Obos....

Brannfan23

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2015, 15:36:08 PM
Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.


Mangen norske spillere har en drøm å spille i utlandet, og da må de kanskje venne seg til å få kritikk når de gjør det dårlig på banen. At LAN skjeller ut enkeltspillere for feil er helt rett. Det han gjør er mild i forhold til hva man opplever ute i de andre ligaene. Men her i Norge har ikke man lov å være sint tydeligvis. Alle skal være snill og grei. Sier bare litt hvorfor norske spillere gjør det helt elendig ute i den store verden når folk blir indoktrinert med den holdningen.

Kagain

Quote from: 2b1 on June 04, 2015, 20:03:26 PM
Nilsen blir...


Jeg tror det er mye sannhet i det. Nesten uansett hvordan denne sesongen går så blir nok Nilsen værende. Rykker Brann opp så må man selvsagt ha med seg LAN. Han er da opprykkstrener. Havner Brann et sted midt på tabellen i OBOS og ikke rykker opp så er det viktig å ha en edruelig økonomistyring til neste år, og da er det ikke rett å ansette dyre trenere. Rykker Brann ned så kan det hende at LAN ikke får fornyet kontrakten sin, men igjen så er det en lokal kar som har gode erfaringer med fotballen som blir spilt i de lavere divisjonene og tross alt har rykket opp fra 2. divisjon tidligere. Det eneste jeg ser for meg at kan felle LAN er om han mister garberoben eller gjør et skandaløst nedrykk. Eventuelt at han begynner å stille for høye krav til resten av organisasjonen rundt Brann.

Lasaron

Beskriv forskjellen på et nedrykk og et skandaløst nedrykk for Brann sin del, i år. Jeg er spent!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Huff

Dersom LAN blir en suksess i år (selvsagt for tidlig og konkludere) bør Soltvedt få fortsette som sportsdirektør. Etter eget utsagn hadde vår sportsdirektør en haug trenere å velge mellom, men han ansatte tilsynelatende LAV på eget initiativ, dvs tok kontakt med vedkommende for å forhøre seg om han ville trene Brann. Dette er Soltveds trener, og dersom han lykkes med treneransettelsen ser jeg ingen grunn til at han ikke har levert en god nok søknad til å fortsette. Derfor bør også ansettelsen av sportsdirektør drøye til etter sesongen slik jeg ser det.

Foreløpig ser det i alle fall bra ut. Et Brann-lag uten Demidov og Haugen ville tidligere i år vært ensbetydende med katastrofe, i går ble det tremålsseier borte. Jeg er imponert over hva LAN har fått til på kort tid, og hvis dette bare er begynnelsen kan en håpe på den beste treneransettelsen i Brann i moderne tid.

Slik jeg ser det så tror jeg ikke LAN får fortsette med mindre Brann gjør det bra resten av sesongen. Det er ikke ensbetydende med opprykk, det avhenger til dels av hvordan klubbene foran oss gjør det, men LAN bør ta to poeng i snitt eller mer i sin del av sesongen. Dersom LAN ikke bedrer poengfangsten fra Norling betraktelig tror jeg fort Brann-trenerpinnen sendes videre til neste stril.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on June 05, 2015, 11:30:50 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2015, 15:36:08 PM
Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.


Mangen norske spillere har en drøm å spille i utlandet, og da må de kanskje venne seg til å få kritikk når de gjør det dårlig på banen. At LAN skjeller ut enkeltspillere for feil er helt rett. Det han gjør er mild i forhold til hva man opplever ute i de andre ligaene. Men her i Norge har ikke man lov å være sint tydeligvis. Alle skal være snill og grei. Sier bare litt hvorfor norske spillere gjør det helt elendig ute i den store verden når folk blir indoktrinert med den holdningen.


Det var ikke LAN - men supportere - jeg snakket om.
Legg ned hele klubben!

Birdman

Er det noen som vet om Espen Steffensen er tatt inn i trenerteamet igjen?

Falkman

Quote from: Brannfan23 on June 05, 2015, 11:30:50 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2015, 15:36:08 PM
Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.


Mangen norske spillere har en drøm å spille i utlandet, og da må de kanskje venne seg til å få kritikk når de gjør det dårlig på banen. At LAN skjeller ut enkeltspillere for feil er helt rett. Det han gjør er mild i forhold til hva man opplever ute i de andre ligaene. Men her i Norge har ikke man lov å være sint tydeligvis. Alle skal være snill og grei. Sier bare litt hvorfor norske spillere gjør det helt elendig ute i den store verden når folk blir indoktrinert med den holdningen.

Kagain

Quote from: Lasaron on June 05, 2015, 13:43:25 PM
Beskriv forskjellen på et nedrykk og et skandaløst nedrykk for Brann sin del, i år. Jeg er spent!


Det følgende blir mildt sagt det som Torvanger kaller for ukvalifisert synsing, bare at jeg i kjent stil bruker alt for mange ord på et enkelt poeng. Men, du ba om det...

"Forskjellen på et nedrykk og et skandaløst nedrykk fra OBOS"

av

Kagain - Den mest ukvalifiserte synseren du kan forestille deg

Først vil jeg forsikre meg om at du misforstår meg rett: et nedrykk fra OBOS vil uansett være skandaløst, men det handler om måten opprykket skjer på.

Om Brann går tilbake til den trenden vi så i fjor med masse godt spill der de tidvis eide kampen men fikk begredelig uttelling og rykker ned som en følge av det så er det ikke tvil om at det er et nedrykk, men det kan kalles "ufortjent nedrykk". Klarer Brann å få til greit spill i en kamp eller to, men at poengfangsten fører klubben under streken og ned i Oddsen-ligaen så er det et "vanlig nedrykk". Klubben var rett og slett ikke god nok over en hel sesong.

Om Brann derimot taper 90% av kampene videre i sesongen, blir (som de sier i tabloidpressen) slaktet og rundspilt av lag som Ranheim, Levanger (de har jo klart det en gang allerede), Jerv og mitt lokale lag Nest-Sotra der de har flere voldsomme tap (La oss se for oss at Nest-sotra vinner 8-2 på hjemmebane.) så har vi det som jeg vil kalle et "skandaløst nedrykk" alt tatt i betraktning. Og da tror jeg det garantert er foten i ræva for LAN. De andre to nedrykkene trenger ikke nødvendigvis ende med det...

Hatleking

Nedrykk frå Obos er uansett skandaløst. Det skjer ikkje at ein spelar 'fantastisk fotball' og rykker ned. Det kan knapt seiast i TL, men det er ikkje sjanse i Obos.

Elfakiri

June 06, 2015, 12:49:51 PM #184 Last Edit: June 06, 2015, 12:54:05 PM by Elfakiri
Quote from: Birdman on June 06, 2015, 09:13:53 AM
Er det noen som vet om Espen Steffensen er tatt inn i trenerteamet igjen?


Nei det er han nok ikke. Han er for tiden Hovedtrener hos Sotra.
Svikter aldri Brann

Elfakiri

Svikter aldri Brann

Brannfan23

Quote from: Falkman on June 06, 2015, 09:30:00 AM
Quote from: Brannfan23 on June 05, 2015, 11:30:50 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2015, 15:36:08 PM
Quote from: Tom C on June 04, 2015, 14:45:10 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 03, 2015, 16:00:40 PM
Det er psykologi.Kroppsspråk har direkte innvirkning på fet mentale. For eksempel kan bare det å fysisk smile alene gjøre humøret bedre.

Enig. Tror det er ufattelig viktig å få inn dette som en del av team-følelsen også. Så skjør psyke som det virker som en del av spillerne har, så vil det være alfa og omega å få de rundt en til å støtte opp og motivere når noen gjør en feil, istedenfor å riste på hodet, eller å vise misnøye. Vi må innse at vi er på bånn nå, og da må alle hjelpe hverandre å komme på offensiven igjen.



På Follo-kampen stod jeg ikke langt fra en fyr som stod og brølte ut sin misnøye hele jævla første omgang. Alt var gale. Med en gang Follo hadde hatt noen trekk på midtbanen, var det skandale.

Det var nå det, men ved et par anledninger tok han helt av og skjelte ut enkeltspillere for dårlige involveringer. Altså, greit nok å kjefte på laget som helhet for dårlig innsats. Men når man gjentatte ganger brøler ut eder og galle til navngitte enkeltspillere for dårlige prestasjoner, blir det for dumt. Tror ikke akkurat det hjelper på selvtilliten.


Mangen norske spillere har en drøm å spille i utlandet, og da må de kanskje venne seg til å få kritikk når de gjør det dårlig på banen. At LAN skjeller ut enkeltspillere for feil er helt rett. Det han gjør er mild i forhold til hva man opplever ute i de andre ligaene. Men her i Norge har ikke man lov å være sint tydeligvis. Alle skal være snill og grei. Sier bare litt hvorfor norske spillere gjør det helt elendig ute i den store verden når folk blir indoktrinert med den holdningen.

Birdman

Quote from: Elfakiri on June 06, 2015, 12:49:51 PM
Quote from: Birdman on June 06, 2015, 09:13:53 AM
Er det noen som vet om Espen Steffensen er tatt inn i trenerteamet igjen?


Nei det er han nok ikke. Han er for tiden Hovedtrener hos Sotra.


Synes jeg så han stå sammen med LAN på sidelinjen på et bilde i etterkant av Bryne kampen. Mulig jeg tar feil.

Lasaron

Sikkert Mikkelsen eller Hauge. Ikke Steffensen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Quote from: Kagain on June 06, 2015, 10:25:57 AM
Quote from: Lasaron on June 05, 2015, 13:43:25 PM
Beskriv forskjellen på et nedrykk og et skandaløst nedrykk for Brann sin del, i år. Jeg er spent!


Det følgende blir mildt sagt det som Torvanger kaller for ukvalifisert synsing, bare at jeg i kjent stil bruker alt for mange ord på et enkelt poeng. Men, du ba om det...

"Forskjellen på et nedrykk og et skandaløst nedrykk fra OBOS"

av

Kagain - Den mest ukvalifiserte synseren du kan forestille deg

Først vil jeg forsikre meg om at du misforstår meg rett: et nedrykk fra OBOS vil uansett være skandaløst, men det handler om måten opprykket skjer på.

Om Brann går tilbake til den trenden vi så i fjor med masse godt spill der de tidvis eide kampen men fikk begredelig uttelling og rykker ned som en følge av det så er det ikke tvil om at det er et nedrykk, men det kan kalles "ufortjent nedrykk". Klarer Brann å få til greit spill i en kamp eller to, men at poengfangsten fører klubben under streken og ned i Oddsen-ligaen så er det et "vanlig nedrykk". Klubben var rett og slett ikke god nok over en hel sesong.

Om Brann derimot taper 90% av kampene videre i sesongen, blir (som de sier i tabloidpressen) slaktet og rundspilt av lag som Ranheim, Levanger (de har jo klart det en gang allerede), Jerv og mitt lokale lag Nest-Sotra der de har flere voldsomme tap (La oss se for oss at Nest-sotra vinner 8-2 på hjemmebane.) så har vi det som jeg vil kalle et "skandaløst nedrykk" alt tatt i betraktning. Og da tror jeg det garantert er foten i ræva for LAN. De andre to nedrykkene trenger ikke nødvendigvis ende med det...


Brann kan ikke rykke ned ufortjent uten at de har hatt en skandaløs sesong. Om Brann rykker ned skal selvsagt LAN ikke fortsette.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Det er klart LAN ikke får fortsette om vi rykker ned. Det får heller ikke mesteparten av spillerne, og kanskje ikke klubben heller.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

monzilla

"Eit kompromisslaust forhold til å bygge treningskultur."

Jatakk.

Finfin respons

Joda lovord.
Men en skremmende artikkel likevel. Har artikkelforfatteren rett burde man valgt en 4-4-2-trener.

Quote
Oddmund Fredrik Jacobsen Vaagsholm i BA:
"Eg ser ingen ende på utfordringane for Nilsen med den noverande spelarstallen.

På alle måtar er nok denne oppgåva langt større og vanskelegare for Lars Arne Nilsen enn då han starta med juniorlaget til Hødd, gjorde dei til seniorspelarar, rykka dei opp til Adeccoligaen, vann Noregsmeisterskapen med dei og var eit bortdømt mål på Nedre Eiker ifrå å ta laget til Eliteserien. No har han kome til ein stor klubb med eit lite lag. Eit lag som er dårlegare enn det han har bygd opp i Hødd."
Kanskje.

Finfin respons

June 06, 2015, 21:50:51 PM #194 Last Edit: June 06, 2015, 21:53:58 PM by Finfin respons
Quote
Oddmund Fredrik Jacobsen Vaagsholm - om Branns offensive spillemønster under LAN:

Enkelt sagt ønskjer Brann sin nye trenar å oppnå ubalanse hjå motstandarlaget ved å skape og utnytte overtal bakfrå. (...) Det ein derimot no vil sjå i tida framover i Brann, er talrike frispelingsvariantar mot etablert forsvar.  Spelarane vil utfordre motstandaren aktivt før dei spelar frå seg ballen.

Vidare ønskjer Lars Arne Nilsen å få posisjonert spelarane sine rettvende i motstandaren sitt mellomrom. Første bod er då at den einsame spissen i hans føretrekte 4-3-3-organisasjon strekker motstandaren, saman med kantspelaren på den same sida som spelet vert bygd opp på. Dette gjev rom for indreløparen. Ideen her er at når midstopparen fører opp og aktivt utfordrar, så vil ein spelar frå motstandaren sitt midtbaneledd bryte ut og presse. I dette romet som han etterlet seg skal indreløparen spelast fri i. Indreløparen vil starte breitt – eit knep Tom Nordlie nytta mykje i si første tid som trenar – og han vil ende opp med å truge forsvarsleddet til motstandaren med ballen i beina.

Kva ønskjer Nilsen så skal skje? Jau, no vil han ha penetrasjon på siste tredjedel av bana. Kant på same side skal halde breidda, medan motsett indreløpar skal truge bakromet. Igjen er det eit spørsmål om å aktivt utfordre med ballen. Utfordrar indreløpar backen kan kanten få ballen i bakromet. Utfordrar han stopparen, kan han spele fri spissen. Utfordrar han og ingen går på han, kan han skyte sjølv eller spele vegg eller tre fri medspelarar der det oppstår rom. Motstandaren må gjere eit val, dette valet skaper rom, og dette romet ønskjer Nilsen med sin rettvende indreløpar å utnytte.

På sett og vis vert frispeling av indreløpar heile nøkkelen i det offensive spelet til Brann framover. Men for at dette mønsteret skal fungere, er trenaren avhengig av heilt bestemte typar i laget. Han treng spelarar som er ballsikre, løpssterke og smarte. Særskilt gjeld dette for midtstopparane, indreløparane og den sentrale, balanserande midtbanespelaren. Sjølve sentralnervesystemet i laget. Kor mange slike typar har ein i dagens Brann-stall? Basert på kampen mot Follo måndag har ein løpsstyrke i Kasper Skaanes som indreløpar, ein har autonomi og skaparkraft i Kristoffer Larsen på venstrekanten, ein har ein god keeper, og så har han det som ser ut som ein feildimensjonert og dårleg trena stall for øvrig.


Jeg blir ikke overbevist av et slikt spillesystem. Det virker sårbart (sånn på papiret). Det virker enkelt å demme opp for indreløperen.
Og har vi spillere til å gjennomføre noe slikt?
Hva er backenes rolle og offensive oppgave i et slikt system?
Kanskje.

Lasaron

Tipper han kunne skrevet mer om det, men at han må begrense seg i et leserinnlegg.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget


Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on June 06, 2015, 18:47:00 PM
Det er klart LAN ikke får fortsette om vi rykker ned. Det får heller ikke mesteparten av spillerne, og kanskje ikke klubben heller.


Kanskje like klart som at vi ikke rykker ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

Hva i helvete var det Norling holdt på med?! LAN i 10 år, signer!!!!

Go Up