• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Spillerbørs 2015

Started by Jose Arrogantio, March 29, 2015, 21:54:42 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Piotr           6

Nouri           6
Acosta         6
Demidov      7
Kristiansen   6

Barmen        7
Nilsen           6
Haugen         7

Huseklepp      7
Skålevik         6 Fightervilje-assist på Haugen sitt mål.
Rennie           7

Kanskje.

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on August 23, 2015, 19:51:40 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2015, 05:03:50 AM
Med 10 kamper igjen ser topp fem ut slik (med minst 5 spilte kamper):

Leciejewski - 5.5 (6)
Horwath - 5.11 (5)
Demidov - 5 (18)
Acosta - 4.78 (19)
Orlov - 4.58 (7)

Antall kamper i parentes.

Du bør kun ha med de som har vært med i 20 av 30 kamper når topp 5 skal avgjøres.

20 av 30 blir nok vel strengt synes jeg (strengere enn VGs børs), men enten 15 eller 18 kamper (60% som VG) blir nok grensen etter endt sesong.

Corran

Enkleste er vel 15 kamper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Jose Arrogantio

Quote from: dragn on August 24, 2015, 22:42:25 PM
Quote from: Corran on August 24, 2015, 18:57:19 PM

Og det beste!

Enig, selv om andre har tidligere uttalt preferanse for 60% (18 kamper).

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on August 25, 2015, 01:07:29 AM
Quote from: dragn on August 24, 2015, 22:42:25 PM
Quote from: Corran on August 24, 2015, 18:57:19 PM

Og det beste!

Enig, selv om andre har tidligere uttalt preferanse for 60% (18 kamper).

Jeg er en av dem som mener at skal du kåres til årets beste, så bør du ha spilt over halvparten av kampene. Jeg syns 60% er bra.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Yngve

Kjell249

Strømmen-Brann

Piotr           6

Nouri           5
Acosta         5
Demidov      5
Kristiansen   6

Barmen        5
Nilsen           4
Haugen         5

Huseklepp      7
Skålevik         4
Rennie           6
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Piotr 5
Nouri 6
Acosta 4
Demidov 5
Kristiansen 6

Barmen 6
Nilsen 5
Haugen 7

Huseklepp 7
Skålevik 5
Rennie 7

Spelaren

Leciejewski       5

Nouri                5
Demidov           5
Acosta              4
Kristiansen        6

Haugen             6
Barmen            5
Nilsen               5

Huseklepp          6
Skålevik            4
Rennie              6
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Finfin respons

Leciejewski       5

Nouri                5
Demidov           5
Acosta              5
Kristiansen        6

Haugen             7
Nilsen               7 La oss ikke se oss blind på etpar feilpasninger. Herlighet for en ballvinner.
Barmen            6

Huseklepp          6
Skålevik            5
Rennie              6
Kanskje.

Lasaron

Leciejewski       5

Nouri                6
Demidov           5
Acosta              4
Kristiansen        6

Haugen             6
Nilsen               5
Barmen            5

Huseklepp          6
Skålevik            4
Rennie              6

Klaus_Brann

Strømmen-Brann

Piotr            6

Nouri           6
Acosta         6
Demidov      6
Kristiansen   7

Barmen        5
Nilsen           5
Haugen         6

Huseklepp      7
Skålevik         4
Rennie           6
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Det er mulig det er jeg som har litt "tunnelsyn", men hvordan klarer dere å tilegne dere en oversikt over alle spillerne kampen igjennom?

Jeg får oftest med meg spillere som stikker seg ut positivt eller negativt, pluss lagets prestasjoner som sådan.
Og har derfor unngått å trille terning under spillerbørs-fanen.

(Man får kanskje forskjellige perspektiver på dette på kamp vs. i sofaen foran TV'en?).

Spelaren

Quote from: Herman1 on August 30, 2015, 17:09:21 PM

Det er mulig det er jeg som har litt "tunnelsyn", men hvordan klarer dere å tilegne dere en oversikt over alle spillerne kampen igjennom?

Jeg får oftest med meg spillere som stikker seg ut positivt eller negativt, pluss lagets prestasjoner som sådan.

(Man får kanskje forskjellige perspektiver på dette på kamp vs. i sofaen foran TV'en?).

Mentale notater underveis i kampen. Gjerne en ferdig børspost der karakterene endres etter 30, 45, 60 og 90 minutter alt ettersom...

Herman1

Quote from: Spelaren on August 30, 2015, 17:13:43 PM
Quote from: Herman1 on August 30, 2015, 17:09:21 PM

Mentale notater underveis i kampen. Gjerne en ferdig børspost der karakterene endres etter 30, 45, 60 og 90 minutter alt ettersom...

Jau. Var ikke ment som kritikk, forresten.
Får tilskrive det min ADHD-konto. ;)

Lasaron

Jeg syns det er lettere å sette karakter når jeg ser kampen live.

Klaus_Brann

Man ser utvilsomt et større bilde når man ser kampen live, men da lever man seg jo også mer inn i kampen og har kanskje vanskeligere for å få med seg alt på samme måte som om man ligger på sofaen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Piotr            6

Nouri           6
Acosta         6
Demidov      6
Kristiansen   7

Barmen        5
Nilsen           5
Haugen         6

Huseklepp      7
Skålevik         4
Rennie           6
Aldri mer Obos....

Spelaren

Fordelen på tribunen er at man ser det som skjer utenfor TV-ruten. Ulempen er at en lever seg inn på en annen måte.

Corran

Piotr            5

Nouri           5
Acosta         6
Demidov      6
Kristiansen   7

Barmen        6
Nilsen           5
Haugen         6

Huseklepp      7
Skålevik         3
Rennie           6

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Strømmen-Brann

Piotr            6

Nouri           6
Acosta         6
Demidov      6
Kristiansen   7

Barmen        6
Nilsen           5
Haugen         6

Huseklepp      7
Skålevik         4
Rennie           6

OmOssSjølOgHansaøl

Leciejewski       4

Nouri                5
Demidov           5
Acosta              5
Kristiansen        7

Barmen            6
Nilsen               5
Haugen             6

Rennie              6
Skålevik            4
Huseklepp         7

(og Strømmen-keeperen: 8 ...)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

psv-hasund

Leciejewski       5

Nouri                5
Demidov           7
Acosta              6
Kristiansen        6

Barmen            7
Nilsen               5
Haugen             7

Rennie              6
Skålevik            4
Huseklepp         8

osoerli

Strømmen-Brann

Piotr           4

Nouri           4
Acosta         5
Demidov      5
Kristiansen   6

Barmen        5
Nilsen           5
Haugen         5

Huseklepp      6
Skålevik         3
Rennie           5
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Strømmen-Brann

Piotr            5

Nouri           5
Acosta         6
Demidov      6
Kristiansen   7

Barmen        6
Nilsen           5
Haugen         6

Huseklepp      7
Skålevik         4
Rennie           6
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

texmiller

Piotr             5

Nouri            5
Acosta          5
Demidov       5
Kristiansen    7

Barmen        6
Nilsen           6
Haugen        6

Huseklepp     7
Skålevik        4
Rennie          5

Yngve

Lat meg sjå om eg har skjønt dette med poenggjeving rett: Keeper skal trekkast eit, gjerne to poeng for dårlege utspel og trege igangsettingar, rett?

Men når han vert utvist og sørger for straffe i mot med påfølgande baklengs, då skal han gjerne ha plusspoeng?

Henki

Piotr             3 Håpløst å sette laget i den situasjonen som han gjør fem minutter før slutt

Nouri            5 På det jevne
Acosta          5 På det jevne, men lager litt for mange unødvendige frispark
Demidov       4 Glipper markering på 0-1, mister mann i forkant av straffesparket
Kristiansen    7 Herlig scoring, herlig innstilling, solid

Barmen       6 Når man gjør jobben sin rett legger folk gjerne ikke merke til det. God jobb!
Nilsen          5 På det jevne, bra defensivt, fortsatt for mange tullete pasninger offensivt
Haugen        6 Flott pasning før 2-1, finner seg mer og mer til rette for hver kamp under LAN

Huseklepp    8 BB! Flotte raid og en svimmel venstreback ikke lenger bare minner fra 2010
Skålevik       4 Ja, han løper, ja han jobber, men en spiss skal komme til målsjanser og score mål
Rennie         6 Ikke like god som mot Hønefoss, men scoring trekker jo selvsagt opp
Ballen skal fremover!

Torvanger

Piotr             3 Piotr bør se at medspillere er på vei forbi og bak foran mål, dem bør han stole på

Nouri            5 innlegget til målet skjer på hans side, uten at man kan direkte laste ham, men dog
Acosta          4 alt for grisete i spillestilen, unødig karantene
Demidov       6 nok en solit kamp
Kristiansen    7 Branns beste venstreback noensinne

Barmen       6 Sjelden feil, men bør få slippe til i posisjonen han mestrer best, SHNs.
Nilsen          5 Egentlig brukbar match, men det kommer alltid en og annen horribel pasning uten adresse
Haugen        5 La ikke veldig merke til H

Huseklepp    7 God igjen
Skålevik       5 Både Steffen og Brann ønsker at forløsningen kommer snart, når den kommer blir det bra
Rennie         6 Matchvinner

Skaanes        giftig som f
Karadas         bidrar med guts og innsats
Horwath        viktig sisteinngripen på corner, der han holder ballen i fast grep, i en meget trengt posisjon. Jeg har                       full tillit til at han erstatter Piotr på best mulig måte

Lasaron

Quote from: Henki on August 31, 2015, 09:43:18 AM
Piotr             3 Håpløst å sette laget i den situasjonen som han gjør fem minutter før slutt

Enig. Hvorfor tok han ikke bare ballen i stedet?

Nixon

Quote from: Lasaron on August 31, 2015, 13:00:57 PM

Eller

Quote from: Torvanger on August 31, 2015, 12:04:40 PM
Piotr             3 Piotr bør se at medspillere er på vei forbi og bak foran mål, dem bør han stole på

Det er det samme som å si at situasjonen ikke skulle gitt rødt kort, men bare straffe. Noe jeg ikke er enig i. Ingen av brannspillerne hadde nådd den ballen dersom Strømmen-spilleren hadde puttet direkte etter å ha gått forbi Piotr.
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

Quote from: Yngve on August 31, 2015, 09:14:33 AM
Lat meg sjå om eg har skjønt dette med poenggjeving rett: Keeper skal trekkast eit, gjerne to poeng for dårlege utspel og trege igangsettingar, rett?

Men når han vert utvist og sørger for straffe i mot med påfølgande baklengs, då skal han gjerne ha plusspoeng?

Du setter fingeren på et ømt punkt her. Det er en fin case.
Hva er riktig score for Piotr, som nesten ikke gjør noe som helst i kampen, utenom å forårsake straffe og rødt kort?

Jeg ville gitt ham 5 dersom det aldri oppstod noen straffesituasjon og vi hadde vunnet 1-3. Jeg klarte ikke riktig å bedømme keeperinnsatsen på 1-0, men har ikke hørt et ord fra noen om at innlegget burde vært keepermat.

Slik jeg ser det er det kamera på Piotr fem-seks ganger iløpet av hele kampen. Så få sjanser hadde Strømmen. Og da skal vel keeper hverken trekkes eller hylles.

Nå gav jeg likevel 5 til Piotr til tross for straffesituasjonen. Det føles ikke riktig å trekke poeng, for det var ikke noe ved det røde kortet som var klanderverdig i mine øyne. (det er meget mulig jeg hadde tenkt annerledes om det røde kortet om det hadde skjedd i det 25.minutt. Da ville jeg ikke klart å se like stort på det som dette.)
Vi fikk se vanlige keeper-instinkter. Han rykket ut, prøvde å ta ballen, klarte det nesten, og det ble straffe (og rødt kort). Men jeg klarer ikke se at det var noen dårlig prestasjon av Piotr. Straffer kan reddes. Karantener kan sones. I det 85 minutt på stillingen 3-1 er dette helt greit, synes jeg
Treige igangsettinger og ukonsentrasjon på opplagte utspill føles ugreit, da føler jeg for å trekke poeng på spillerbørsen. Selvsagt med forbehold om at fasiten på hva som er de riktige valgene lar seg observere gjennom en 42 tommers skjerm. Så det er jo bare en slags lek, dette her. 
Kanskje.

Henki

Quote from: Nixon on August 31, 2015, 13:29:48 PM

Eller

Det er det samme som å si at situasjonen ikke skulle gitt rødt kort, men bare straffe. Noe jeg ikke er enig i. Ingen av brannspillerne hadde nådd den ballen dersom Strømmen-spilleren hadde puttet direkte etter å ha gått forbi Piotr.

Men han kunne latt være å ta mannen. For det var ganske tydelig at han ikke hadde sjanse til å nå ballen. Så kan man selvsagt være uenig i det, men rent taktisk sett ville det vel vært bedre å være 11 spillere enn 10 de siste fem minuttene + tillegg.
Ballen skal fremover!

Nixon

Da tror man at Piotr tar mannen med vilje. Jeg tror ikke det er et valg polakken tar, men at han rett og slett er klønete. Men det er selvsagt ikke godt å vite.
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: Nixon on August 31, 2015, 18:17:36 PM
Da tror man at Piotr tar mannen med vilje. Jeg tror ikke det er et valg polakken tar, men at han rett og slett er klønete. Men det er selvsagt ikke godt å vite.

Og jeg tror han gjorde det med vilje.
Ballen skal fremover!

OmOssSjølOgHansaøl

September 01, 2015, 14:07:33 PM #587 Last Edit: September 01, 2015, 14:09:55 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Quote from: Nixon on August 31, 2015, 18:17:36 PM
Da tror man at Piotr tar mannen med vilje. Jeg tror ikke det er et valg polakken tar, men at han rett og slett er klønete.

Klønete keeperspill fortjener trekk. :-)

Da jeg ga Leciejewski en 4-er (på et tidspunkt der alle andre ga 5 og 6), var det straffesituasjonen som trakk ned. Jeg synes generelt det er vanskelig å forsvare 5 eller mer for en spiller som har en helt ok dag på jobb, men så klarer å bli utvist - med mindre utvisningen er en soleklar dommertabbe.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Quote from: Nixon on August 31, 2015, 13:29:48 PM

Eller

Strømmenspilleren skjærer på skrå forbi og Brannspillerne er nesten på linje med dem, jeg tolker det dithen at spissen er på vei litt bort fra mål og må ta en stopp før han med sikkerhet kan sette ballen i mål. Innen dess har vi to mann på strek. (mulig at jeg tolker fei, men var ikke Strømmenspilleren godt på vei på skrå i forhold til målet?

Christian

En eller to mann på strek - det er likevel en åpenbar scoringsposisjon, så det røde kortet kan uansett forsvares innenfor regelverket.

Nixon

Quote from: Christian on September 02, 2015, 11:09:49 AM
En eller to mann på strek - det er likevel en åpenbar scoringsposisjon, så det røde kortet kan uansett forsvares innenfor regelverket.

Er du sikker? Dersom Brann hadde hatt folk på streken tror jeg ikke regelverket tilsier rødt kort. Men slik jeg ser situasjonen hadde ingen brannspillere klart å stoppe skåringen dersom Strømmen-spilleren hadde glidd forbi polakken. Han hadde ikke trengt å ta et stopp slik Torvanger skriver, men puttet ballen enkelt i mål med sin neste berøring på ballen.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Det må vel bli det samme som bakerste mann det, Nixon.
Hvis midtstopperen feller spissen som bakerste mann har vi jo keeper på streken, han får rødt uansett. Og det er vel bedre å ha en keeper på streken, enn en forsvarsspiller.

Torvanger

Vet dere hva? Jeg legger meg flat!

Finfin respons

Quote from: Torvanger on September 02, 2015, 12:42:09 PM
Vet dere hva? Jeg legger meg flat!

Og Torvangers finfine bilde viser at her er marginene ikke på Piotrs side. Vi kan bare anta at Piotr har litt fart fremover, (spissen har stor fart) men først og fremst en bevegelsesreaksjon mot sin høyreside for å prøve å ta ballen. Det er keeperinstinkt, og spillerne er så nær hverandre at det blir straffe og rødt. Close call, og shit happens.

Når det er sagt: helt fint om andre vil trekke for det.
Jeg følte bare ikke for det. Jeg vil ha en keeper som er der og redder 7 av 10, og ikke på halvdistanse som redder 6 av 10. Jeg vil ikke ha en keeper som aldri var i nærheten av å rekke ballen, som ble en lett rundingsbøye uten kontakt mellom spillerne i den situasjonen.
Jeg bare mener at noen ganger er du så nær så nær å ta ballen, men marginen var der ikke, det blir straffe og rødt. Jeg opplevde at dette var en slik situasjon. Så jeg vurderer å øke fra 5 til 6. Men jeg gjør det ikke, for en enda bedre keeper hadde rukket å være på ballen først og tatt mannen etterpå.

Er Udjus skadet forresten, eller noe jeg ikke har fått med meg? Regnet med han skulle komme inn å redde straffen...
Kanskje.

Jose Arrogantio

Brann - Hønefoss etter 19 stemmer:

Piotr - 6.05

Nouri - 5.21
Demidov - 6.53
Acosta - 5.95
Kristiansen - 6

Barmen - 6.26
Nilsen - 5.26
Haugen - 7.11

Huseklepp - 7.42
Skålevik - 5.53
Rennie - 6.89

Branns beste ble Huseklepp med 7.42 poeng. Dårligst var Nouri med 5.21 poeng. I snitt fikk laget 6.2 poeng. Må være noe av det beste jeg har sett på denne børsen :) Mest enighet var det om Haugen sine prestasjoner, mens det var mest uenighet om Nilsen.

Jose Arrogantio

Strømmen - Brann etter 16 stemmer:

Piotr - 4.88

Nouri - 5.25
Acosta - 5.13
Demidov - 5.44
Kristiansen - 6.56

Barmen - 5.69
Nilsen - 5.13
Haugen - 6

Huseklepp - 6.88
Skålevik - 4.06
Rennie - 5.94

Branns beste ble igjen Huseklepp med 6.88 poeng. Dårligst var denne gangen Skålevik med 4.06 poeng. I snitt fikk laget 5.54 poeng. Mest enige var folk om Rennie sin innsats, mens det var mest uenighet om Piotr.

Jose Arrogantio

Oppsummering oppdatert med Nilsen, Skålevik, Rennie, Kristiansen og Vevatne.

Jose Arrogantio

Brann - Fredrikstad

Horwath - 5

Nouri - 5
Grønner - 7 pluss for to mål
Demidov - 6
Kristiansen - 8

Barmen - 7
Nilsen - 6
Haugen - 8

Rennie - 6
Skålevik - 6
Huseklepp - 8

Torvanger

Horwath - 4 passiv i feltet, dårlig tilslag

Nouri - 5
Grønner - 7 målfarlige stoppere er hett på overgangsmarkedet, grusomt selvmål, men ærlig talt!
Demidov - 6
Kristiansen - 7

Barmen - 7
Nilsen - 6
Haugen - 7

Rennie - 5
Skålevik - 7
Huseklepp - 8

aleksanderhjelleseth

Horwath -5
Nouri -6
Grønner-8