• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vibeke Johannessen

Started by Petter Puddefjord, December 11, 2014, 08:37:23 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

nummer9

August 19, 2015, 08:43:33 AM #200 Last Edit: August 19, 2015, 09:24:04 AM by nummer9
Quote from: Lasaron on August 19, 2015, 06:16:12 AM
Giles, du kaller det et demokratisk problem, men du kommer ikke med alternativer. Som Krøvel spør om, og jeg oppsummerer? Hvem skal bestemme hva? Hvem skal bestemme hvem som skal bestemme?

ostraume

Quote from: Henki on August 18, 2015, 22:49:00 PM
Quote from: ostraume on August 18, 2015, 22:04:38 PM
Giles har jo et poeng i at de som faktisk møter på årsmøtet er en underlig forsamling som neppe kan sies å være representative for den gjengse Stadiongjenger.

Men der bør vel heller de som ikke er medlemmer, og som ikke stiller på årsmøtet, kritiseres?

Absolutt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

August 19, 2015, 10:30:36 AM #202 Last Edit: August 19, 2015, 10:33:53 AM by Giles
Det er sikkert ikke noen annen måte å gjøre det på enn dagens. De som engasjerer seg fortjener ros og vi andre ris. Men jeg appellerer til de engasjerte om se sin egen representantasjon i lys av tilstanden Brann og agere litt som statsmenn (tenke litt på vegne av hele nasjonen). Mulig de allerede gjør det, og jeg skjønner at det er vanskelig.
I kunstgressaken mener jeg årsmøtet har gjort en stor feil i å tillate administrasjonen å ta beslutning om det ene eller andre. En bedre beslutning i mine øyne ville vært at en slik avgjørelse skal kreve 2/3 flertall på det berømte årsmøtet.
Jeg er som noen andre sterkt i mot kunstgress på Brann stadion og gnåler en del om det. Innimellom gnålet mener jeg det er noen poenger og perspektiver som kan være verdt å få med seg.
Debatten her inne må leses med et smil om munnen selv om det ramler og skramler litt innimellom.
Måtte gresset på stadion leve evig men festes noe bedre.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on August 19, 2015, 13:28:22 PM

Folk stemmer ikke for hva de andre mener, men hva de selv mener. At de som mener noe annet ikke kommer, får være deres problem.
Legg ned hele klubben!

krakra

Hvis, og bare hvis, det sitter et flertall på årsmøtet som er for kunstgress samtidig som en vet at 90%(helt hypotetisk tall) av supporterne er sterkt imot kunstgress og at mange vil falle av dersom det legges kunstgress så burde de ikke stemme for kunstgress bare fordi de er for.
Man kan snakke om demokrati og hvem som har skyld og at alle må møte opp, men de som er der må være ansvarlige og ikke gjøre vedtak som skader klubben kun fordi det er sånn de mener ting bør være og de andre er i mindretall.

I denne saken så har jeg derimot ikke oppfattet at det er noen voldsom motstand mot kunstgress og mange som vil falle av. Det er noen som er sterkt imot, men jeg tror faktisk de fleste vil lære seg å leve med det når det har gått noen år. Fotballsupportere er som regel livredde for endringer, men lærer seg å leve med det.

monzilla

Giles

Quote from: krøvel vellevold on August 19, 2015, 15:14:28 PM

Folk stemmer ikke for hva de andre mener, men hva de selv mener. At de som mener noe annet ikke kommer, får være deres problem.

Alle har sine problemer, arroganse er et av dem. Så jeg stemmer i, Leve Toten!
Mønsterbruket Brann kommer til å ha problemer i mange år framover.

Giles

Quote from: krakra on August 19, 2015, 15:35:13 PM
Hvis, og bare hvis, det sitter et flertall på årsmøtet som er for kunstgress samtidig som en vet at 90%(helt hypotetisk tall) av supporterne er sterkt imot kunstgress og at mange vil falle av dersom det legges kunstgress så burde de ikke stemme for kunstgress bare fordi de er for.
Man kan snakke om demokrati og hvem som har skyld og at alle må møte opp, men de som er der må være ansvarlige og ikke gjøre vedtak som skader klubben kun fordi det er sånn de mener ting bør være og de andre er i mindretall.

I denne saken så har jeg derimot ikke oppfattet at det er noen voldsom motstand mot kunstgress og mange som vil falle av. Det er noen som er sterkt imot, men jeg tror faktisk de fleste vil lære seg å leve med det når det har gått noen år. Fotballsupportere er som regel livredde for endringer, men lærer seg å leve med det.

Det handler ikke om å overleve, men å leve bedre. Livskvaliteten faller hvis det legges kunstgress på Stadion. Også kunstgressvennene sin med mindre de lider av varig svekkede sjelsevner.

Norlings hund

Livskvaliteten faller, faktisk?

krakra

Quote from: Giles on August 19, 2015, 16:24:36 PM
Quote from: krakra on August 19, 2015, 15:35:13 PM

Det handler ikke om å overleve, men å leve bedre. Livskvaliteten faller hvis det legges kunstgress på Stadion. Også kunstgressvennene sin med mindre de lider av varig svekkede sjelsevner.
Nei, jeg tror dere takler det fint.

Giles

Lasaron

Jeg er brannmedlem og årsmøtedeltager. Det jeg stemmer der, er hva jeg totalt sett syns er bra for Brann. Det betyr at om jeg en gang skal stemme for eller mot kunstgress, så tenker jeg ikke bare på hva jeg digger mest, men hva som vil gagne Brann i det lange løp. Da er selvsagt "bermens" mening viktig. Følelser er viktig.

Nettopp fordi følelser er så viktig, mener jeg dette er en sak for årsmøtet, og at det bør være 2/3 flertall i denne saken.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Giles

Quote from: Lasaron on August 19, 2015, 19:02:02 PM
Jeg er brannmedlem og årsmøtedeltager. Det jeg stemmer der, er hva jeg totalt sett syns er bra for Brann. Det betyr at om jeg en gang skal stemme for eller mot kunstgress, så tenker jeg ikke bare på hva jeg digger mest, men hva som vil gagne Brann i det lange løp. Da er selvsagt "bermens" mening viktig. Følelser er viktig.

Nettopp fordi følelser er så viktig, mener jeg dette er en sak for årsmøtet, og at det bør være 2/3 flertall i denne saken.

En god og balansert holdning Lasaron!

nummer9

Så du mener styret ikke makter å ta disse følelsene med i vurderingen av spørsmålet om skifte til kunstgress? Er dette den eneste saken de ikke greier å veie de kritisk viktige følelsene til "bermen", eller er det et generelt problem? Hvordan er det uansett ikke et mistillitsforslag å si at styret i denne ene saken ikke er kompetent å velge det riktige for Brann?

Lasaron

Quote from: nummer9 on August 19, 2015, 19:47:35 PM

Så du mener styret ikke makter å ta disse følelsene med i vurderingen av spørsmålet om skifte til kunstgress? Er dette den eneste saken de ikke greier å veie de kritisk viktige følelsene til "bermen", eller er det et generelt problem? Hvordan er det uansett ikke et mistillitsforslag å si at styret i denne ene saken ikke er kompetent å velge det riktige for Brann?

Dette handler ikke om mistillit. Dette er en sak som engasjerer dypt følelsesmessig hos mange. Skal man tro de verste profetiene her inne, risikerer man å miste mange dedikerte supportere ved omlegging til kunstgress. Blir dette et årsmøtevedtak som krever 2/3 flertall, vil motstanderne tåle nederlaget mye bedre enn om styret bestemmer det etter å ha "forhørt" seg med forskjellige grupperinger i klubben.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on August 19, 2015, 16:16:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 19, 2015, 15:14:28 PM

Alle har sine problemer, arroganse er et av dem. Så jeg stemmer i, Leve Toten!
Mønsterbruket Brann kommer til å ha problemer i mange år framover.

Er det arrogant å stemme det som man selv mener er best for klubben?
Er det arrogant å ikke stemme på meningene til dem som ikke er medlem i klubben og ikke engang gidder å stille på årsmøtet for å få fremmet sitt syn og stemme på dette?
Sorry altså, men valget avgjøres ved urnene - ikke på forumet. Hvis dere ikke gidder å delta der ting avgjøres, så er det faktisk deres eget problem. Jeg fatter ovehodet ikke logikken i at årsmøtedeltagerne skal la være å stemme på det de selv mener er best for klubben. Vi har ikke noe ansvar for å representere hjemmesitterne og stemme for dem.

Det som er arrogant derimot, er din nedlatende holdning til dem som er intelligente nok til å forstå at man må stille på årsmøtet for å påvirke.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on August 19, 2015, 19:11:54 PM

En god og balansert holdning Lasaron!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Ordstyrar on August 20, 2015, 13:57:05 PM

Jeg husker det, med en eim av bitterhet. Hvis ingen beslutning blir fattet, går det an å ta opp på nytt neste årsmøte. Eventuelt et ekstraordinært årsmøte (skjer neppe).

Torvanger

All respekt for mye av det Vibeke har gjort i sin lederkarriere så langt, men nå begynner hun å bli litt for flink pike etterhvert, først med det famøse kunstgressfjaset og nå med et lønnstak som ikke er realistisk å kunne holde, når man befinner seg en divisjon høyere. Alle vet at dette taket må gjøres om, den dagen Brann eventuelt sliter på ny og må hente inn spillere med kvalitet, for å redde klubben fra nedrykk.

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentatorer/Lonnstaket-vil-hemme-Brann-610343_1.snd

bulldog

helt enig i Tore Strands tanker. vi har en ledelse i klubben som er helt uten erfaring og nå virker det som om de er helt uten ambisjoner i tillegg. daglig leder kan fort gå inn i historien som den som ødela klubben fullstendig med plastikk og permanent 1div-status.
bulldog

Tom C

Uenig i hans vurdering av hvem som er nøkkelspillere som skal inn i øverste kategori. Greit nok med Demidov, men Huseklepp og Piotr er i mine øyne ikke verd å "sprenge banken" for.

De som man etter min mening må strekke seg for å få til å bli er Demidov og muligens Haugen. Resten tenker jeg er enten uttbyttbare, eller evt såpass lojale at de uansett ikke kommer til å sutre over å bidra til at Branns økonomi er fornuftig.

Ellers sitter jeg med en følelse at hele denne prossessen er iltt spill for galleriet, og at dersom man kommer opp i en situasjon der man må ut med litt ekstra for å sikre seg en viktig spiller, så kommer man nok til å finne på et eller annet. Enten ved hjelp av "eksterne", eller andre evt smutthull. Men det er viktig å ha denne policyen i forhold til omverdenen og forhandlingstaktisk.
Aldri mer Obos....

Soler

Quote from: Tom C on September 30, 2015, 11:02:45 AM
Uenig i hans vurdering av hvem som er nøkkelspillere som skal inn i øverste kategori. Greit nok med Demidov, men Huseklepp og Piotr er i mine øyne ikke verd å "sprenge banken" for.

De som man etter min mening må strekke seg for å få til å bli er Demidov og muligens Haugen. Resten tenker jeg er enten uttbyttbare, eller evt såpass lojale at de uansett ikke kommer til å sutre over å bidra til at Branns økonomi er fornuftig.

Ellers sitter jeg med en følelse at hele denne prossessen er iltt spill for galleriet, og at dersom man kommer opp i en situasjon der man må ut med litt ekstra for å sikre seg en viktig spiller, så kommer man nok til å finne på et eller annet. Enten ved hjelp av "eksterne", eller andre evt smutthull. Men det er viktig å ha denne policyen i forhold til omverdenen og forhandlingstaktisk.

Piotr er Brann sin klart beste spiller. En mye bedre keeper enn Haugen er midtbanespiller. Selv om han også har svakheter så er likefullt en at Norges beste målvakter. Det eneste som kan sette ham tilbake er skader.

Spillere som Haugen og Barmen må vise at de kan prestere over tid på det øverste nivået før man kan klassifisere dem som nøkkelspillere.

Tom C

Der er vi totalt uenig. Piotr er god på en eneste ting, og det er reaksjonsredninger. Han stinker på både feltarbeid og utspark/klareringer, og har gjort det såpass lenge at det ikke virker som det blir noe bedre med tiden heller. En av Norges beste målvakter? Give me a break...
Aldri mer Obos....

pidre

Quote from: Tom C on September 30, 2015, 18:55:25 PM
Der er vi totalt uenig. Piotr er god på en eneste ting, og det er reaksjonsredninger. Han stinker på både feltarbeid og utspark/klareringer, og har gjort det såpass lenge at det ikke virker som det blir noe bedre med tiden heller. En av Norges beste målvakter? Give me a break...

Synes Piotr er middels TL. Han har ikke utviklet til en bedre keeper siden han kom til klubben. Veldig god på strek og en-mot-en. Ikke så god i feltet og på igangsetting.

Denne keeperen til Stabæk, har bare sett han i en kamp, men der var han outstanding. Etpar hyller bedre enn Piotr! 
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on October 01, 2015, 15:21:29 PM

Synes Piotr er middels TL. Han har ikke utviklet til en bedre keeper siden han kom til klubben. Veldig god på strek og en-mot-en. Ikke så god i feltet og på igangsetting.

Denne keeperen til Stabæk, har bare sett han i en kamp, men der var han outstanding. Etpar hyller bedre enn Piotr! 

Hvis man skal ta en kamp til grunn, så har jeg sett flere kamper hvor Piotr er flere hyller bedre enn Piotr....

pidre

Chill Josse, du bare bekrfeter din hylle - kommentaren om Stabæks keeper var en digresjon.   
Saludar a los monos!

Soler

Piotr er veldig god på strek og har gode refleksredninger. I tillegg plasserer han seg bra og er sterkt mentalt. At han har svakheter både i feltarbeidet og langs bakken er jeg enig i, men det han er god i er veier opp for det og vel så det. Er klart bedre enn sine konkurenter i stallen noe de fleste som følger branntreningene vil nikke annerkejende til.

Han har hatt problemer med ryggen og det svekket nok ham en del i fjor. Virker frisk nå og vært en viktig bidragsyter til at vi holder tett bakover. Har problemer med å se at så veldig mange keepere i eliteserien er bedre.

blobby winters

Jeg visste at Brann hadde dårlig økonomi og var i den rode sonen. Men, var ikke klar over at det var så dårlig at daglig lederen måtte få klær fra uteliggere

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-gar-imot-forslaget-om-sluttspill-i-eliteserien/s/5-8-197050

Ellers er jeg glad for at vi går i mot forslaget.
Jeg liker det sånn som vi har det.
If it ain't broke, don't fix it.

Lasaron

Siden det er noen måneder siden forrige sammenligning, gjør jeg en nå. Jeg syns sålangt VJ har gjort en bedre jobb enn RBH pleide å gjøre.

aleksanderhjelleseth

Og det forteller litt om hvilke fantastisk jobb VJ har gjort....

osoerli

Quote from: Lasaron on November 19, 2015, 07:00:54 AM
Siden det er noen måneder siden forrige sammenligning, gjør jeg en nå. Jeg syns sålangt VJ har gjort en bedre jobb enn RBH pleide å gjøre.

Det var som å hoppe etter Eddie the eagle.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

November 19, 2015, 11:23:11 AM #234 Last Edit: November 19, 2015, 11:26:23 AM by Gulløl
Synes VJ har gjort en god  jobb så langt og fått gjennomført mye på kort tid. Og veldig bra for klubben at ho har et normalt selvbilde i forhold til sin forgjenger der selvbildet var helt ut av proporsjoner. Ingen er ufeilbar men tror ikke det blir laget egne tabbelister og egne sitat tråder for denne damen og at vi heller ikke vil oppleve famøse avisintervjuer med selvskryt som hele byen ler av.

Og nå kan vi vel snart oppsummere om det har blitt et tap for Brann at RBH ikke giddet mer(ble sparket) ;) :
"-La meg si det sånn: Det vil være et tap for Brann om jeg ikke gidder mer. Jeg har bygget opp en innsikt og en kompetanse som det vil være viktig for klubben å ta med videre."

At en av de beste nå får utfolde seg på Myrdal Idrettspark synes jeg er helt strålende:
"- Det er ikke å legge skjul på at jeg var god. Selv om jeg var blant de yngste, hadde jeg ferdigheter som gjorde meg til en av de beste. Jeg var hele tiden en av de beste. I alle miljøer jeg har vært, har jeg vært vant til å være av de beste."
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

bulldog

når det gjelder VJ står nok hele hennes rykte på om det blir lagt nytt naturgress eller plastikk. hun kan fort gå inn i historien som den daglige lederen som styrte laget til avgrunnen
bulldog

Corran

at hun er for det er en skamplett men hun kan ikke bestemme det Det er styret som gjør
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: bulldog on November 19, 2015, 11:28:42 AM
når det gjelder VJ står nok hele hennes rykte på om det blir lagt nytt naturgress eller plastikk. hun kan fort gå inn i historien som den daglige lederen som styrte laget til avgrunnen

I motsetning til forgjengeren som kronet tiden sin her med et faktisk nedrykk?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: Gulløl on November 19, 2015, 11:23:11 AM
Og nå kan vi vel snart oppsummere om det har blitt et tap for Brann at RBH ikke giddet mer(ble sparket) ;) :
"-La meg si det sånn: Det vil være et tap for Brann om jeg ikke gidder mer. Jeg har bygget opp en innsikt og en kompetanse som det vil være viktig for klubben å ta med videre."

At en av de beste nå får utfolde seg på Myrdal Idrettspark synes jeg er helt strålende:
"- Det er ikke å legge skjul på at jeg var god. Selv om jeg var blant de yngste, hadde jeg ferdigheter som gjorde meg til en av de beste. Jeg var hele tiden en av de beste. I alle miljøer jeg har vært, har jeg vært vant til å være av de beste."

Like morsomt hver gang de uttalelsene der. Er helt sykt.

pidre

Quote from: Belfort on November 19, 2015, 12:59:13 PM
Quote from: Gulløl on November 19, 2015, 11:23:11 AM

Like morsomt hver gang de uttalelsene der. Er helt sykt.

Jepp :)) samme hylle som komiske Ali.
Saludar a los monos!

Nixon

Vibeke Johannessen har i BA i dag et tosiders leserbrev/statusrapport/merkevarebygging/forsvarstale/invitasjon. En lett blanding. Og sikkert ikke dumt.
Rød makt på Hansa!

krakra

Innlegget kan leses her:

http://www.ba.no/debatt/sport/fotball/brann-sjefens-apne-brev-til-bergenserne/o/5-8-204892

Syns det er veldig bra. Man kan være enig og uenig i en del, men jeg syns det er et tydelig forsøk på åpen, ærlig og ydmyk kommunikasjon med omgivelsene. Vår nåværende ledelse har helt andre kommunikasjonsegenskaper enn den tidligere ledelsen, og det er viktig i en klubb som Brann.

blobby winters

Den er bra den. Jeg savner ihvertfall ikke den 'best i alt' holdningen.

OmOssSjølOgHansaøl

Bra innlegg fra Vibeke Johannessen, det der. Jeg ser at hun kommenterer lønnsmodellen som følger:

En spiller kan bli tilbudt lavere grunnlønn enn i sin forrige kontrakt, men om han spiller regelmessig og bidrar til at laget får resultater, så får han betalt for innsatsen. Våre spillere skal uansett gjøre gode penger hos oss, og skulle noen velge oss bort fordi lommeboken ikke blir tjukk nok her, så skal vi finne andre som har en annen type motivasjon.

Fair nok utgangspunkt, det. Når resultatene av modellen materialiserer seg kommer vi nok først og fremst til å bedømme den ut fra hvordan neste års stall faktisk ser ut, men som et utgangspunkt høres det greit ut for meg.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Valerenga-nekter-allianse-med-Brann---svarer-med-a-ga-rett-i-strupen-671119_1.snd

Mye som skurrer her. Det skuffer meg stort at Brann fronter et slags lokomotivsyn i norsk fotball. Og den uttalelsen om at hva om Mjøndalen skulle representere oss i CL.... Representere? Rosenborg har aldri representert meg i CL, heller ikke noen andre klubber.

Det kan sikkert diskuteres om atall tv-seere knyttet opp mot hvert enkelt lag skal ha noe å si for fordelingen. Det er ikke urimelig. Brann genererer mange seere, altså penger, og det er da ikke urimelig at det skal gjenspeiles litt i potten som Brann får. Men retorikken her går på at "de fire store" skal få mer fordi de er "de fire store". Og så blilr lokomotiv nevnt i samme åndedrag. Fysj! Det hjelper lite om det er fire lag i stedet for ett.

Nei til særbehandling av Brann, Rosenborg, Vålerengen og Viking i kraft av at vi er fra de fire største byene.

Så kan det være at det er to sider av samme sak, men det er ikke skrevet i stein at disse fire klubbene alltid genererer flest tv-seere.

Nixon

- Vi må oppriktig talt få lov til lov til å være med på å løfte fotball. Det er kanskje derfor vi er der vi er som klubb, fordi vi ikke har tatt denne kampen før.

Denne er det RBH-nivå over...
Rød makt på Hansa!

viks

January 13, 2016, 10:34:41 AM #246 Last Edit: January 13, 2016, 10:36:37 AM by viks
Selvfølgelig skal Brann ha mer TV penger enn andre uavhengig av tabellplassering.

Når TV rettighetene selges, så er dette et produkt som kjøpes. En av de viktigste delene i dette produktet er Brann, uavhengig av hvordan vi gjør det på tabellen eller divisjon vi spiller i. Brann hadde flere tv-seere på sine OBOS kamper enn tippeliga kamper jevnt over i fjor. Det forteller noe om interessen. Vi ble også flyttet i hytt å pine for å tilpasse oss sofagrisene som skal se kampene på TV...

-Når det er Brann TV-seerne vil se, og ikke Odd og Mjøndalen - hvorfor skal ikke vi få betalt for dette da?
-Når det er våre kamper som flyttes i hytt å pine desidert mest,  for å bli vist på TV - hvorfor skal ikke klubben tjene mer på dette?

Lurer på om dere som syntes dette er urimelig, hadde tenkt det samme om det var deres egen privatøkonomi dette gjaldt. Man gir jo ikke penger for salg av leiligheten sin til andre i borettslaget, fordi de har vært så flink å bidra på dugnad året igjennom eller fordi de er en del av et "hyggelig boretsslag". Det var jo din leilighet som kjøper ville ha og betalte for...

Brann er en vital del av mediavtalen, og produktet norsk fotball. Uavhengig av vår tabellplassering eller divisjons status. Da skulle det bare mangle at vi gjorde krav på vår del av kaken.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

nummer9

Burde være en sammenheng mellom antall som ser kampene på tv og pengene lagene får fra tv-avtalen. Jo flere som velger å se kampen på tv, jo færre av disse potensielle kundene betaler for et sete på stadion. Dessuten vil størrelsen på en tv-avtale henge sammen med hvor mange som vil se på. Lagene som bringer flest seere til «bordet» burde få en større del av kaken, selv om jeg ikke mener det skal være et 1:1 forhold her, dvs at en gjerne kan ha et grunnbeløp som alle får før en fordeler på antall seere.

Lasaron

Quote from: viks on January 13, 2016, 10:34:41 AM
Selvfølgelig skal Brann ha mer TV penger enn andre uavhengig av tabellplassering.

Når TV rettighetene selges, så er dette et produkt som kjøpes. En av de viktigste delene i dette produktet er Brann, uavhengig av hvordan vi gjør det på tabellen eller divisjon vi spiller i. Brann hadde flere tv-seere på sine OBOS kamper enn tippeliga kamper jevnt over i fjor. Det forteller noe om interessen. Vi ble også flyttet i hytt å pine for å tilpasse oss sofagrisene som skal se kampene på TV...

-Når det er Brann TV-seerne vil se, og ikke Odd og Mjøndalen - hvorfor skal ikke vi få betalt for dette da?
-Når det er våre kamper som flyttes i hytt å pine desidert mest,  for å bli vist på TV - hvorfor skal ikke klubben tjene mer på dette?

Lurer på om dere som syntes dette er urimelig, hadde tenkt det samme om det var deres egen privatøkonomi dette gjaldt. Man gir jo ikke penger for salg av leiligheten sin til andre i borettslaget, fordi de har vært så flink å bidra på dugnad året igjennom eller fordi de er en del av et "hyggelig boretsslag". Det var jo din leilighet som kjøper ville ha og betalte for...

Brann er en vital del av mediavtalen, og produktet norsk fotball. Uavhengig av vår tabellplassering eller divisjons status. Da skulle det bare mangle at vi gjorde krav på vår del av kaken.

Enig i alt. Men da må retorikken gå på hva Brann oppnår av seertall, ene og alene. Ikke vås om at man skal favorisere "de fire store" fordi norsk fotball trenger lokomotiver og de klubbene har størst potensiale.

Spelaren

Vibeke får én ettermiddag til å eventuelt korrigere feilsitat. At vi skal ha penger for eksponering er naturlig, men en lokomotiv-idé? Nei takk, spar oss.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up