• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vibeke Johannessen

Started by Petter Puddefjord, December 11, 2014, 08:37:23 AM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Giles

Vålerengen valgte ikke kunstgress, det ble pålagt dem. Ikke kunstgress, ingen stadion. Hilsen Oslo kommune.
Fredrikstad likedan, ikke omlegging til kunstgress, ingen økonomisk redningsaksjon.
Dette er politikk/byråkrati parret med NFFs kunstgresskampanje.
Kan nevne Start i samme slengen.

Spelaren

Quote from: Giles on July 12, 2015, 10:31:52 AM
Vålerengen valgte ikke kunstgress, det ble pålagt dem. Ikke kunstgress, ingen stadion. Hilsen Oslo kommune.
Fredrikstad likedan, ikke omlegging til kunstgress, ingen økonomisk redningsaksjon.

Samtlige av disse kunne fint ha valgt videre eksistens som gressklubber om det var så viktig for deres tilhengere. Heldigvis for dem valgte de pragmatikk og ikkje irrasjonell frykt for modernisering og hva nostalgikerne måtte mene. De samme som i alle kanaler ytrer sin misnøye med at vi planlegger kunstgress er øredøvende stille i april, mai og deler av juni når banen vår er en fiasko til latter for hele landet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Når kommunen er med i bildet, noe som ikke er tilfellet for Brann, teller flerbruk inn. Flere enn VIF skal få tilgang, ergo kunstgress må til. Men hva har VIF med saken å gjøre, Brann er Brann, Brann er unik.

Brannfakkel: Kunstgresstilhengerne blant Brannfansen er en gjeng alternativt tenkende hipstere, som ikke er helt på nett med oss øvrige. Heldigvis tror jeg det er veldig få av dem.

dudo

Jeg tror også det er få TILHENGERE, men jeg tror også det er desidert flest indifferente.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Quote from: Spelaren on July 12, 2015, 10:42:54 AM

Samtlige av disse kunne fint ha valgt videre eksistens som gressklubber om det var så viktig for deres tilhengere. Heldigvis for dem valgte de pragmatikk og ikkje irrasjonell frykt for modernisering og hva nostalgikerne måtte mene. De samme som i alle kanaler ytrer sin misnøye med at vi planlegger kunstgress er øredøvende stille i april, mai og deler av juni når banen vår er en fiasko til latter for hele landet.

Alle disse klubbene ble tvunget til å legge om til kunstgress. At de sa ja til framskritt og modernisering er bare tull, her er det maktbruk og ingenting annet som er saken.Litt vikarierende konstruerte "argumenter" for å pynte brura hører med. Akkurat samme som skjer i Brann nå så utfallet synes gitt. Tragisk utvikling som kommer til å straffe seg.

pidre

July 12, 2015, 12:20:49 PM #105 Last Edit: July 12, 2015, 12:22:37 PM by pidre
Dette vil skje: Adminstrasjonen legg fram si plastkkinnstilling til styret. Styret vedtar dette. Naturgrasfolket sliper knivane sine, men det er forseint. KG-Vibeke kan le heile vegen til Mohn.
Saludar a los monos!

Giles

Quote from: pidre on July 12, 2015, 12:20:49 PM
Dette vil skje: Adminstrasjonen legg fram si plastkkinnstilling til styret. Styret vedtar dette. Naturgrasfolket sliper knivane sine, men det er forseint. KG-Vibeke kan le heile vegen til Mohn.

Korrekt.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on July 12, 2015, 10:42:54 AM

Men sesongen varer jo ikke bare i to måneder.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: pidre on July 12, 2015, 12:20:49 PM

Ikke uten motstand, tro meg.

Petter Puddefjord

Fortsetter "Kunstgress-Vibeke" kjøret sitt, er det starten på hennes fall fra sjefsjobben, dessverre. Jeg heiet på henne, men dette er skuffende. Det er mange flere enn Tore Strand som fnyser av plast og gummikuler på stadion. Er temmelig sikker på at vi som fortsatt vil ha naturgress er i overveldende flertall.

Bring on the real fight, så skal vi se at det blir haraball igjen. SK Brann har dessverre en uendelig lang og vond vei å gå før vi kan drømme om harmoni og seriegull igjen.

Torvanger

Quote from: Petter Puddefjord on July 12, 2015, 20:21:45 PM
Fortsetter "Kunstgress-Vibeke" kjøret sitt, er det starten på hennes fall fra sjefsjobben, dessverre. Jeg heiet på henne, men dette er skuffende. Det er mange flere enn Tore Strand som fnyser av plast og gummikuler på stadion. Er temmelig sikker på at vi som fortsatt vil ha naturgress er i overveldende flertall.

Bring on the real fight, så skal vi se at det blir haraball igjen. SK Brann har dessverre en uendelig lang og vond vei å gå før vi kan drømme om harmoni og seriegull igjen.

Dersom noen går igang med en kampanje er jeg 100% med, dette gjelder fremtidige opplevelser på Stadion, vi må mobilisere. Kunstgress-Vibeke skal ikke få vinne frem!

pidre

Tror dette løpet er kjørt.
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Det er det nok. KG-motstanderne er tøffe på nett, men det ser ut som det stopper der. Da skjer det nok lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Jepp, og Vibeke Johannessen går inn i historien som plastikk-dama. Eg synes det er trist, ingenting som slår ekte saker.
Saludar a los monos!

Giles

Quote from: Klaus_Brann on July 13, 2015, 02:45:34 AM
Det er det nok. KG-motstanderne er tøffe på nett, men det ser ut som det stopper der. Da skjer det nok lite.

Du har rett i at denne prosessen er kjørt. At en beslutning ennå ikke er tatt er bare spill for galleriet og en måte å trette ut motstand og gi et skinn av legitimitet. Synd å se en skadefro holdning fra makten og deres klakkører i en så alvorlig og ikke-reverserbar barbarisk handling som overgang til kunstgress er. Selve produktet endres grunnleggende og for alltid.
Og du har rett i at tiden for demonstrasjoner er forbi, forumprotest er maks.
Men hele dritten er mulig kun på grunn av et lavmål av interesse og generell oppgitthet.
Denne omleggingen kunne ikke skjedd om ikke det sportslige nå har nådd et historisk bunnpunkt.

pidre

Neste er å selge navnet på stadion. Når det er sagt foretrekker eg naturgress fremfor stadion-navn.

Saludar a los monos!

Corran

Quote from: Giles on July 13, 2015, 09:29:11 AM

Du har rett i at denne prosessen er kjørt. At en beslutning ennå ikke er tatt er bare spill for galleriet og en måte å trette ut motstand og gi et skinn av legitimitet. Synd å se en skadefro holdning fra makten og deres klakkører i en så alvorlig og ikke-reverserbar barbarisk handling som overgang til kunstgress er. Selve produktet endres grunnleggende og for alltid.
Men hele dritten er mulig kun på grunn av et lavmål av interesse og generell oppgitthet.
Denne omleggingen kunne ikke skjedd om ikke det sportslige nå har nådd et historisk bunnpunkt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: pidre on July 13, 2015, 11:58:58 AM
Neste er å selge navnet på stadion. Når det er sagt foretrekker eg naturgress fremfor stadion-navn.

2016: Brann har fått plastikkbane, fordi det var så grådig rasjonelt å ha det.
2018: Brann Stadion heter nå Framo Brann Stadion, fordi det er så grådig rasjonelt å ha sponsornavn. Ved å beholde "Brann Stadion" i navnet, styrer man også unna årsmøtevedtaket på et vis.
2022: SK Brann heter nå Framo Brann, fordi det er så grådig rasjonelt å ha sponsornavn.
2024: Framo Brann Stadion har fått ny eier og heter nå Ryan Air Park, fordi det var mer rasjonelt å kalle den det. Det nyvalgte styret mente man ikke trengte å ta hensyn til klubbens lover fordi dette var veldig rasjonelt og økonomisk viktig for klubben.
2026: SK Brann har fått ny eier, og heter nå Ryan Norway, fordi det gir oss 100 mill i året.
2028: Ryan Air får for lite igjen av sponsorkronene og bestemmer at Brann skal spille i gule og mørkeblå drakter.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2015, 14:26:21 PM

2018: Brann Stadion heter nå Framo Brann Stadion, fordi det er så grådig rasjonelt å ha sponsornavn. Ved å beholde "Brann Stadion" i navnet, styrer man også unna årsmøtevedtaket på et vis.
2022: SK Brann heter nå Framo Brann, fordi det er så grådig rasjonelt å ha sponsornavn.
2024: Framo Brann Stadion har fått ny eier og heter nå Ryan Air Park, fordi det var mer rasjonelt å kalle den det. Det nyvalgte styret mente man ikke trengte å ta hensyn til klubbens lover fordi dette var veldig rasjonelt og økonomisk viktig for klubben.
2026: SK Brann har fått ny eier, og heter nå Ryan Norway, fordi det gir oss 100 mill i året.
2028: Ryan Air får for lite igjen av sponsorkronene og bestemmer at Brann skal spille i gule og mørkeblå drakter.

Såså.

Sponsornavn er noe litt annet.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

OhAhCantona

I klassisk Krøvel-stil skal ting overdrives så mye at det blir vanskelig å ta poenget ditt seriøst.

Til noe du ER god på, statistikk : Har du tall på hvor mange poeng Brann har de to-tre siste årene på KG vs naturgress (på bortebane) ?

krakra

Burde vi bare spille med folk som skarrer på R'ene? Siden vi tross alt er et bergenslag. Blir det ikke kunstig at vi da spiller med folk som snakker østlandsk? Til og med trøndere har vi hatt.

dudo

Når til og med ikke de spillerne våre som er oppvokst på Nymark klarer å skarre, så kan det blir litt vanskelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: OhAhCantona on July 13, 2015, 14:47:48 PM
I klassisk Krøvel-stil skal ting overdrives så mye at det blir vanskelig å ta poenget ditt seriøst.

Så var det heller ikke noen seriøs spådom, men en overdrivelse.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on July 13, 2015, 14:42:36 PM

Såså.

Sponsornavn er noe litt annet.

Poenget er uansett at det handler om mye mer enn bare hva som er rasjonelt riktig mht økonomi og fornuft. Fotball handler også mye om følelser.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: dudo on July 13, 2015, 15:37:18 PM
Når til og med ikke de spillerne våre som er oppvokst på Nymark klarer å skarre, så kan det blir litt vanskelig.

Ikke skarrer de, og ikke går de med på mer enn en 1-årskontrakt når de er 17 år gamle...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2015, 16:38:18 PM
Quote from: OhAhCantona on July 13, 2015, 14:47:48 PM

Så var det heller ikke noen seriøs spådom, men en overdrivelse.

I denne saken kan mye galt skje og spådommene understreker poenget godt.

Torvanger

Quote from: dudo on July 13, 2015, 15:37:18 PM

Tenker du på natodialekten til Kasper? Han er bare en av mange, bare hør på Razika, sangeren og trommisen har jo den verste natodialekten du kan tenke deg, men når de synger, da skarrer de, forstå det den som kan!

Torvanger

Quote from: Corran on July 13, 2015, 13:01:06 PM
Quote from: Giles on July 13, 2015, 09:29:11 AM

Kunstgressprodusentene går ihvertfall en trygg fremtid i møte, med skandale-Hallèn og resten av NFF sin kunstgressonani, er det ingen vei tilbake.

Tenk hvor lykkelige Brann hadde gjort majoriteten av Brannfansen, ved å droppe kunstgress, det kunne bidratt til at noe av gleden hadde kommet tilbake.

Lasaron

Gulløl

Ros til Vibeke som har fått Hardball til å åpne lommeboken igjen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Belfort

Quote from: Gulløl on August 11, 2015, 11:53:10 AM
Ros til Vibeke som har fått Hardball til å åpne lommeboken igjen.

Skulle vel ikke være så vanskelig med en styreleder som var høvding i Hardball tidligere.

Torvanger

Evig ris til Vibeke pga KG-avgjørelsen, den er så stygg at den ødelegger alt som måtte være av tillit.

Spelaren

Tipper titusener av gressallergikere kommer til å storme ned dørene nå som nostalgikerne skygger banen. Genialt!

Hatleking

Quote from: Spelaren on August 11, 2015, 15:17:57 PM
Tipper titusener av gressallergikere kommer til å storme ned dørene nå som nostalgikerne skygger banen. Genialt!

Det einaste du oppnår med dette innlegget, er å få Petter Puddefjord i gang igjen på Stadion-utbyggingstråden!

Gulløl

Jeg har gressallergi. Går på Stadion for jeg elsker seigpining i dobbel forstand. Om kunstgresset kommer blir ikke totalopplevelsen den samme.

Samuel Sahim-Radlinger

Soler

Quote from: Spelaren on August 11, 2015, 15:17:57 PM

Gresspollen er vel ikke et så stort problem på en velholdt arena som Brann Stadion. Verre med de kreftfremkallende plastgranulatene i kunstgresset. Begriper ikke at noen kan støtte denne faenskapen.

Giles

Faenskap er det rette ordet, legg til kunnskapsløshet, mafia, manglende respekt for historie og svik mot fotballens vesen så har du det.

Hatleking

Quote from: Giles on August 11, 2015, 22:34:37 PM
Faenskap er det rette ordet, legg til kunnskapsløshet, mafia, manglende respekt for historie og svik mot fotballens vesen så har du det.

Mafia, faktisk. Er du sikker på at det ikkje er menneskehandel og biologiske våpen med i biletet?

Giles

Quote from: Hatleking on August 11, 2015, 23:07:11 PM
Quote from: Giles on August 11, 2015, 22:34:37 PM

Mafia, faktisk. Er du sikker på at det ikkje er menneskehandel og biologiske våpen med i biletet?

I denne saken er jeg ikke sikker på noe bortsett fra at det er et utilgivelig feilgrep å ta livet av gresset på stadion.

Petter Puddefjord

Ja, jeg kan gjerne gjenta at det skuffer meg noe enormt at hun bommer katastrofalt med dette kunstgresstullet. Brann stadion skal aldri skifte navn til BKK Arena eller Fjordkraft Stadion. Det skal heller aldri en eneste gummikule mellom et eneste plaststrå på stadion. Vi skal ikke drite på stolte tradisjoner. Vi skal heller ikke ødelegge magien. Vibeke Johannessen, og hele styret for øvrig, er ferdig den dagen det legges kunstgress. Det blir et sant mareritt for dem. Believe me!

Norlings hund

Enten må vi klare å ha en strøken gressbane hvert år, eller så må vi legge om til kunstgress. Hvis ikke det første lar seg gjøre innenfor rimelighetens grenser, kan vi ikke tenke nostalgisk tilbake til for 25 år siden, da gressmatten var grønn og kroneisen faktisk kostet en krone.

Noe må gjøres. Selv er jeg for en hybridløsning.

Spelaren

Quote from: Soler on August 11, 2015, 18:16:55 PM
Verre med de kreftfremkallende plastgranulatene i kunstgresset.

Som er en myte på nivå med at vaksiner forårsaker autisme.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on August 12, 2015, 16:52:13 PM
Quote from: Soler on August 11, 2015, 18:16:55 PM
Verre med de kreftfremkallende plastgranulatene i kunstgresset.

Som er en myte på nivå med at vaksiner forårsaker autisme.

Nja, økt stressnivå øker jo faren for kreft, og stressnivået til enkelte supportere ser ut til å gå i taket over tanken på kunstgress.

Corran

Quote from: Norlings hund on August 12, 2015, 14:22:36 PM
Enten må vi klare å ha en strøken gressbane hvert år, eller så må vi legge om til kunstgress. Hvis ikke det første lar seg gjøre innenfor rimelighetens grenser, kan vi ikke tenke nostalgisk tilbake til for 25 år siden, da gressmatten var grønn og kroneisen faktisk kostet en krone.

Noe må gjøres. Selv er jeg for en hybridløsning.

Er da mye mer en 25 år siden kroneisen kostet en krone
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on August 12, 2015, 23:01:52 PM
Er da mye mer en 25 år siden kroneisen kostet en krone

Jepp faktisk 45 år siden. Ble nesten opptøyer når de økte prisen i 1970 :). Og opptøyer blir det nok også om det blir vedtatt at gresset skal pløyes bort og plast rulles ut på Stadion.

Samuel Sahim-Radlinger

bulldog

du kan gå fra å ha gjort en helt ok jobb til å bli den som ødela klubben totalt med dette kunstgresstullet, Vibeke.
bulldog

gladiporno

Quote from: Norlings hund on August 12, 2015, 14:22:36 PM

Fotball handler stort sett om nostalgi og følelser; det er ikke rasjonelle grunner som gjør at jeg bruker masse tid og penger på se en udugelig gjeng sparker en ball. Om de kjører plastikk på banen, noe som er en vederstyggelighet, og på ingen måte en storklubb verdig, har de solgt sjelen til Lucifer himself og kan like gjerne bytte navn til NextGentels Chess Framo AS FC elelr noe annet like vakkert.

Spelaren

Fotball handler om at mitt lag, min stamme, mitt blod... Skal slå pakket fra utsiden sønder og sammen. Det kan de gjøre på kunstgress også.

Jose Arrogantio

August 15, 2015, 09:32:56 AM #148 Last Edit: August 15, 2015, 09:52:41 AM by Jose Arrogantio
Quote from: Spelaren on August 15, 2015, 09:25:34 AM
Fotball handler om at mitt lag, min stamme, mitt blod... Skal slå pakket fra utsiden sønder og sammen. Det kan de gjøre på kunstgress også.

Kan de også gjøre det i hvite drakter under navnet SK Red Bull?

Edit: spørsmålet er ikke ment som noe slippery slope argument, bare så det er sagt.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on August 15, 2015, 09:32:56 AM
Quote from: Spelaren on August 15, 2015, 09:25:34 AM

Kan de også gjøre det i hvite drakter under navnet SK Red Bull?

Edit: spørsmålet er ikke ment som noe slippery slope argument, bare så det er sagt.

Da er det ikke sikkert det er hans lag lenger. (Hvite drakter og Red Bull?)

Go Up