• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mjøndalen-Brann, kval.tippeligaen, onsdag 26.11.2014, kl.19.00

Started by osoerli, November 24, 2014, 01:20:42 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Det er visse mekanismer som trår i kraft når man samles i store mengder, og disse situasjonene som var blandt Brann-fansen i går kan til en viss grad forklares av noen med større psykologi-kunnskaper enn meg :) . Vi sier og gjør tidvis ting vi aldri ville ha gjort når vi samles i store grupper, et eksempel er jo det som skjer i Ferguson for tiden (riktignok i en hundre ganger så stor skala og alvorlighetsgrad), eller når folk stimler rundt en som truer med å hoppe frå et hus eller bro. Man senker terskelen for å gjøre ting man aldri ville ha drømt om å gjøre alene.

Husker dere ishockey-opptøyene i ellers så fredelige Vancouver for noen år siden? Det var jo bare helt utrolig.

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Tom C on November 27, 2014, 08:53:19 AM
Det som gjør meg enda tristere enn selve nedrykket, er å bli assossiert med de tullingene som lager kvalme på bortekampen. Skulle ønske det fantes noen voksne supportere som kunne utføre litt intern justis, og sørge for å få bort drittunger og wannabe-trøbbelmakere. Det er bare uendelig flaut å se på.

Fra TV-bildene så vi da en eldre herre med bart som tok godt tak i nakkekraven til en av disse typene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 09:03:29 AM
Quote from: Tom C on November 27, 2014, 08:53:19 AM
Det som gjør meg enda tristere enn selve nedrykket, er å bli assossiert med de tullingene som lager kvalme på bortekampen. Skulle ønske det fantes noen voksne supportere som kunne utføre litt intern justis, og sørge for å få bort drittunger og wannabe-trøbbelmakere. Det er bare uendelig flaut å se på.

Fra TV-bildene så vi da en eldre herre med bart som tok godt tak i nakkekraven til en av disse typene.

Det er jo movember, så det kan jo være hvem som helst!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Kan hende det bare var en middelaldrende kar som ville slåss litt?

Hatleking

Quote from: Kagain on November 27, 2014, 09:08:23 AM
Kan hende det bare var en middelaldrende kar som ville slåss litt?

No har eg ikkje tilgang på video av hendinga, men var det ikkje same kar som vart intervjua litt uti her?
http://www.nrk.no/sport/brann-supportere-gremmes_-_-flaut-a-heie-pa-et-lag-med-sanne-fans-1.12067793

ostraume

Neinei. Dette er en ung mann med skjegg.

Mannen med nakkekravetaket var en voksen mann med bart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on November 27, 2014, 13:31:25 PM
Neinei. Dette er en ung mann med skjegg.

Mannen med nakkekravetaket var en voksen mann med bart.

Trur eg tenkjer på ein annan situasjon då.

Gulløl

Både Brann og Mjøndalen får sannsynligvis bot.
http://www.dt.no/sport/mjondalen-risikerer-bot-1.8668597

Nå har ikke jeg kjennskap til alle supporter grupperingene men var det BGG som var de blusskastende tullingene har de sunket i verdighet i mine øyne ihvertfall. Snakk om å ødelegge kraftig for klubben og de andre supporterne.

Klipp:

Brann har en annen alternativ supportergruppering, såkalte «ultras», en type supportere som finnes i de aller fleste store norske klubbene i dag.
De ser på seg selv som en supportergruppe som er mer opptatt av å skape liv på tribunen, enn andre supportere. Det er ofte denne gruppen som står bak blant annet pyroeffekter på kampene.

http://www.nrk.no/hordaland/brann-casuals_-_-var-aldri-i-mjondalen-1.12067352
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kagain

Tror vel ikke at Ultras driver med kasting av bluss ut på banen. De vil vel showe mer. Eller?

dudo

Men de HAR vel ofte bluss, i motsetning til de fleste andre fans?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Godt poeng. Jeg har mange ganger lurt på hvor fansen får tak i blussene. Det er jo ikke akkurat lett å få tak i noe som kan tenkes å være fyrverkeri annet enn et par dager rundt nyttårsaften.

Go Up