• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Popeye the sailorman Brannsang?

Started by Bardehval, December 08, 2003, 15:25:46 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Bardehval

Under kampen mellom Chievo og Roma igår ble jeg oppmerksom på at Romafansen sang en Romasang med Popeye-melodien til. Fikk derved ideen til følgende sangtekst for avsyngning:

Det finnes kun en klubb - Brann! x2

Det finnes kun en klubb - x2

Det finnes kun en klubb - Brann!

Kan det la seg gjøre?

Ã?ge

Ikke dårligste forslaget som er komt er inne

Skumling

kan ikke sangen. Derfor kan jeg ikke uttale meg om dette. Men tekstmessig er det helt ok.

Bardehval

Popeye er "Skipper`n" på norsk. Noensinne sett tegnefilmer med Skippern?

Ricky

Slet litt med å få denne til å passe inn med melodien en stund, helt til jeg innså at ordet "finnes" egentlig skal uttales med to stavelser!
Sier vi ikke "fins" her i Bergen?  :)

Vi e berømte Brann!
Vi e berømte Brann!
Vi vinner serien
og vi vinner cupen
Vi e berømte Brann!

(denne varianten kan muligens bare brukes frem til den første baklengs'en kommer på Lerkendal)

Christian

Ricky sitt siste forslag er bra.

Den første blei jo litt ensformig, men kanskje det er det som skal til for at folk synger med :p

Bardehval

SynEs det er litt for mange sanger der "berømte Brann" blir brukt. Det finnes kun et lag.... er såpass enkel at man bør klare å få med x antall tusen uten problem. Kanskje en vei å gå å begynne enkelt for så å utvide repertoaret etterhvert.

sekto

Bra jobba av både Bardehval og Ricky.. Tror den kan bli bra jeg.. Enkel og grei, må bare få folk med på den noen ganger så den sitter..

Bardehval

Dersom folk lurer så synges den slik, med ekstra trykk der det er store bokstaver:

Det fiNNes kun en klubb BRANN!x2

Det finnes kun en klubbx2

Det fiNNes kun en klubb BRANN!

Ekstra trykk på fiNNes mao og viktig at man synger dette ordet relativt kjapt for å få rytmen riktig.

En god idè kan være å få med en person som kan spille trompet, a`la det vi har hørt fra England, som kan starte opp sangen og akkompagnere underveis.

grei

Det høres litt rart ut, fordi det skal være et mellomrom i setningen (uttrykt i tekst med komma eller bindestrek mellom "klubb" og "Brann"). Dette kommer ikke med i sangen. Så i stedet for "det finnes kun en klubb, Brann" så blir det "det finnes kun enklubbbrann"

Christian


Bardehval

Jeg hørte ikke denne på Lerkendal....

Bardehval

Ikke for å mase men er det ikke på tide å teste ut nye sanger evt denne?

Bardehval

Vel, har ikke hørt denne sangen enda? Er det tryggest å holde seg til gamle sanger?

grei

Neida, bye sanger er velkomne. Men det er vanskelig å innføre noe nytt, husk at på en vanlig sesong kommer det vanligvis til bare et par nye sanger. Denne var dessverre ikke god nok. "Klubbrann" som det høres ut som er ikke noe ord. Men stå på, det finnes et vell av melodier der ute som mangler sanger. Men husk å unngå rim på "mann" og "Brann" og styr gjerne unna "berømte" i samme slengen.

Go Up