• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Ranheim IL 27. juni 2014 kl 20.00

Started by Kagain, June 19, 2014, 05:54:24 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Herman1

Quote from: Spelaren on June 27, 2014, 12:49:29 PM
Quote from: nero on June 27, 2014, 12:43:31 PM
Vises denne på tv?

Får no ikkje håpe det. Men ser ut som TV2 Sportskanalen sender denne godsaken.

Se kampen på nett her:

http://u-peak.me/ch1.html

Hatleking

Kvifor skal Barmen spele spiss når me har Dramé og Lorentzen tilgjengeleg?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Hatleking on June 27, 2014, 18:45:15 PM
Kvifor skal Barmen spele spiss når me har Dramé og Lorentzen tilgjengeleg?

Lurte på den eg og. Drame må vera drit dårleg

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: Spelaren on June 27, 2014, 18:57:51 PM
Huff for en heading av Askar.

Ufattelig at en spiller på dette nivået ikke klarer å treffe mål i det minste

Spelaren

Heh, Diego Barmadona, fungerte jo nesten der.

tsrqpo

Spelaren

1-0 Askar, digg! Klassestikker av Barmen til en Askar som holder linjen godt. Litt nært keeper men iskald i avslutningsøyeblikket.

osoerli

Ranheim verkar svake. Dårlegaste laget Brann har møtt i cupen hittil.  Både Stord Og Fyllingsdalen var 2 hakk kvassare.  Dette bør gå greit.

Spelaren

Man skal for øvrig ikkje undervurdere kor viktig denne kampen er. Positive opplevelser er alfa og omega i disse dager. Ideen om at det er best å ryke ut av cupen for å fokusere på serien er fallitterklæring; cupavansement bør heller sees på som inspirerende.

krakra

Spelaren

Den der mongotrommingen kunne de spart seg for.

Spelaren

krakra

Hva er det Orlov driver med? Hælsparker ballen bakover mot nesten hele Ranheim. Flaks at den ikke ble straffet.

Belfort

TCAC

Nydelig frispark av Haugen. Kunne ønske den skudd/pasnings-foten alltid var like følsom ...

osoerli

Spelaren

2-0 Haugen! Flott frispark over muren, men bare å holde hodet kaldt videre. Ranheim lå også under 2-0 mot bartene.

osoerli

takk vera eit bevisstlaust balltap frå Haugen

Belfort

Utrolig slapt av Haugen å miste ballen i forkant av scoringen

osoerli

Trudde ikkje det var mogleg å sleppa inn mål frå dette svake Ranheim-laget.  Men vi er tross alt Brann

Belfort

Utrolig slapt av Haugen å miste ballen i forkant av scoringen. Nå må han slutte med denne bevisstløsheten

kabelmann

Hva pokker er det Haugen holder på med? Våkn opp! Det målet kommer som en direkte konsekvens av hans bevisstløshet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Vindheim må snart skjøna at han ikkje kan sleppa ein pasning forbi seg utan å veta kva som er bak.  Juniorfeil gong på gong.

TCAC

Irriterende at vi slipper inn mål, men alt i alt en god omgang mot et topplag (og formlag) i første divisjon som jeg tror hadde bitt godt fra seg i TL. Elendig av Haugen ved baklengsmålet, men jeg synes likevel den største forbedringen i dag sammenliknet med vårsesongen er at midtbanen er mye bedre. Både han og Badji er langt over nivået de har holdt i år.

dudo

Ja, Haugen og Badji stort sett veldig bra. Hanstveit veik på målet mot.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Haugen og Badji har vært bra, men litt for mange feilpasninger med tanke på hvor lite Ranheim presser. At den lille dvergen får heade i mål er nesten like svakt som feilpasningen.

Belfort

Hanstveit er ingen stopper, vi får ihverfall håpe at Mojsov snart er tilbake

krakra

Bare Skaanes som er unnskyldt å tape en hodeduell mot Reginiussen.

osoerli

krakra

osoerli

Panikken brer seg, vi er tross alt Brann

Baunebob

Selvfølgelig avslutter vi en god kamp vi har hatt kontroll på, med full panikk og hodeløse innvolveringer.

TCAC

Spelaren

Phew, dette var viktig. Brann viser rbk kordan det skal gjøres ;)  .

OmOssSjølOgHansaøl

Oppløftende resultat, bra med Huseklepp-mål, og bra at spillerne spiller på seg litt selvtillit.

Forsvaret vårt gir meg riktignok stadige nær-hjerteattakk-opplevelser.

Men den store, positive overraskelsen var Badji. Han lyktes ikke med alt han prøvde seg på, men han spilte med en autoritet som jeg har savnet både fra ham og resten av laget. Det var også morsomt å se at han gjorde så mange kloke, raske og fremoverrettede valg. Hvis han kan bygge videre på dette, kan han ennå bli en av eliteseriens mest solide midtbanespillere.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Oppløftande. Me har mykje bra spel, men slit stadig i eigen boks. Det er likevel framgang å spore. Ville gjerne sett ein, to eller tre av dei unge på slutten der.

TCAC

Enig i at Badji var den største positive overraskelsen, kanskje i tillegg til Barmen og Askar? Forsvaret er fortsatt en stor bekymring. 

Nixon

Henger meg på at Badji var det største lyspunktet i kampen i dag. Han jobbet godt og slo mange gjennomtenkte og kjappe pasninger der han før gikk en runde rundt seg selv. En del feilpasninger og slurv, men absolutt godkjent.

En annen jeg vil trekke frem var Vindheim. Han har Brann sin desidert beste innleggsfot. Får han skikk på det defensive, han er fortsatt for svak i en mot en situasjoner, så blir ikke Brann siste stasjon for høyrebacken vår. Det var påtakelig hvor bedre både Askar og Skaanes ble når de spilte på høyresiden i forhold til venstre.

Ellers tror jeg pine meg at trønderne undervurderte Brann i dag!:)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Fin kamp i dag.
Vi styrer kampen for det meste i dag og har god kontroll minus noen få minutter mot slutten før Huse punkterer det hele.

Fint mål av Haugen i dag, men samtidig håpløst tafatt å miste ballen før 2-1.
Deilig at Huse kom inn og puttet i dag, det tror jeg gjorde godt for han. Forøvrig litt merkelig at Norling ikke gjør noen bytter tidligere i kampen, ellers var det lite å si på laguttaket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Hva skjedde forresten med "let's go fucking mental" på Hansa i dag? Det var ikke bare én gang heller.
Dra til England i stedet.

Forøvrig var det kjempe at SPV dro i gang "Vi e Brann Bergens stolthet".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Quote from: Klaus_Brann on June 27, 2014, 21:50:45 PM
Hva skjedde forresten med "let's go fucking mental" på Hansa i dag? Det var ikke bare én gang heller.

Legg til "Ooooooh you fat bastard" på utspill så ble det hele meeeeeget pinlig. Men ut fra det jeg kunne se var det stort fravær av sentrale lederskikkelser på tribunen. Resulterte i meget rotete synging til tider og gjentakelse av sanger. Vekselropet med SPV eneste høydepunktet på tribunen!

Ellers rimelig fornøyd med kampen, vi har stort sett god kontroll, men nok engang er det store personlige feil som gjøre kampen unødvendig spennende. Godt å se en god kamp fra Badji.
Gå ta banen!

Bybanen

Badji var bra. Gjør det mye enklere enn før og prøver ikke på ting han ikke behersker. Fortsatt en svært begrenset fotballspiller, men brukt som i dag er han ok i Brann.

Hanstveit virker trygg, spesielt når han ikke blir satt på de store løpeturene. Badji tok av litt for det direkte presset mot midtstopperne.

Barmen var god igjen. Leverer alltid stabilt, gjør svært få feil. Kommer alltid til sjanser.

Demir synes jeg aldri imponerer.

Vindheim gjør en del bra, men også mye hodeløst. Er vel prisen man må betale med å spille med tenåringer.

Skaanes fortsetter å være totalt usynlig, nok en elendig kamp. Har ikke helt skjønt hvorfor Norling (og mange andre) mener han har vært så god i år.

Kjekt med seier, men det er ganske tydelig hvorfor dette laget ligger sist i Tippeligaen.

Corran

Badji overasket positivt i dag. Fremdeles en del feil men ikke så mange og fatale som før og er blitt mer framover rettet. Vi har også stort behov for hodestyrken hans på midten
Haugen er også bra bortsett fra den håpløse missen men den får veies opp mot scoringen hans og strengt tatt så var det ikke sånn at han mistet ballen og så fikk de uforstyrret score. Var flere feil etter dette som gjorde at det resulterte i mål. En fotballspilelr skal kunne gjøre feil (alle gjør det i løpet av en kamp) og da er det de andre sin jobb å rydde opp. Største følgefeilen på det målet var Hanstveit som var veik i duell med en spiller som var halvparten å stor.
Hanstveit er ikke god Ikke trygg bakover og mye feilpassninger
Grønner er rufsete innimellom og god ellers. Kan med fordel litt oftere velge en enkel løsning Men erfaring er det som skal til for at han bedre velger rette løsninger
Askar er begynt å score og skuddfoten virker igjen, men skulle vel strengt tatt scoret helt i starten på en heading. Mye bedre i det defensive også men et stykke å gå enda
Skaanes ikke der han var men fremdeles mye bra og knallhard jobbing
Orlov er himmel og helvete. Kan misse det enkleste mottak men jobber som en gud og har vel 4 assist i dag, eller i alle fall 2 assist og den som skaffer frispark og den som gjør at keeper må gi retur til Barmen
Barmen blir eg heller ikke klok på Han er ikke en spiss og han er treg Men han jobber hardt og der det skjer og har mye fint innimellom. Grunnen til at han blir valgt tror jeg er at Huse ikke scorer og for å gi oss mer luftstyrke framme
Demir var bra og MYE bedre en Sæv
Vindheim er, for meg, banens beste spiller. Løper som bare pokker og er med i mange angrep og luktes det kontring er han over halve banen før noen andre vet at de har fått ballen. Jan ha har et par feilberegninger men fremdeles bedre en Sæv defensivt. Ser noen mener han gjør mye hodeløst og da har vi ikke sett samme kamp Ja noe smårusk er det å sette fingen på men ingenting i forhold til f.eks Hanstveit og ja han hadde en eller to hodeløse inngripener men han er 18 år og har sin første sesong på topp nivå og da må en ha lov å feile litt. Selv Shaw som blir solg for 310 mill gjør noen hodeløse valg

OK kamp og jeg følte hele tiden at dette går bra selv når de hadde Down periodene sine og veldig viktig seier for laget
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler86 on June 27, 2014, 22:12:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 27, 2014, 21:50:45 PM

Legg til "Ooooooh you fat bastard" på utspill så ble det hele meeeeeget pinlig. Men ut fra det jeg kunne se var det stort fravær av sentrale lederskikkelser på tribunen. Resulterte i meget rotete synging til tider og gjentakelse av sanger. Vekselropet med SPV eneste høydepunktet på tribunen!

Ellers rimelig fornøyd med kampen, vi har stort sett god kontroll, men nok engang er det store personlige feil som gjøre kampen unødvendig spennende. Godt å se en god kamp fra Badji.

Ja, det var et par som tok "ansvar" i fravær av folk til å starte på Hansa i dag.
Det blir noe annet igjen når TL er tilbake.

Corran

Forresten glemte en spiller og det var Hassan
Synd å si det men når han kom inn ble midtbanen/Brann i dag svakere
Virker som luften har gått litt ut av ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

roaldinho

Krakra; Hvor mange ganger har du sett målet til Haugen nå?;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Apropos målet til Haugen... Hadde det ikke vært en liten keepertabbe hadde den gått inn på vår polakk?;)
Rød makt på Hansa!

krakra

Vår polakk er best i verden og skal redde alt.
Han hadde jo en stor redning på et Ranheim-frispark.

Go Up