• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fyllingsdalen - Brann 4. juni kl 18:05

Started by Lasaron, June 01, 2014, 10:53:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

jala

Quote from: Lasaron on June 01, 2014, 10:53:53 AM

FKF med sitt første tap i årets serie, tenkte de for mye på cupen?
http://www.fkfyllingsdalen.no/news/article/1hmfbdvo0wij51h81aoelyeqlo/title/forste-tap-for-fkf

Kagain

Jeg vet jeg har snakket tidligere om unge startellevere. Den der som Lasaron foreslår mot FKF virker utrolig ung. Brian Jensen har jeg ikke fulgt med på, men har han gjort en god jobb på Brann 2 som venstreback? Lorentzen og Dramé har ihvertfall hatt noe kjemi i en kamp, så det kan være spennende med tanke på at resten av flokken av angripere (unntatt Orlov) virker å ha redsel for scoringer. Liker tankegangen til deg, Lasaron, men jeg stiller et spørsmål om Heggland kanskje er noe bedre på venstre. Her må du huske på at jeg ikke har sett Brann 2, det er bare ut i fra det jeg hører her inne på forumet.

Lasaron

Mojsov er med fordi jeg ikke er redd for at han skal ha laber innsats.
Jensen er med fordi han er den beste venstrebacken vi har der jeg ikke er bekymret for innsatsen eller hodet i denne kampen. Selv om jeg holder både Demir og Hanstveit som bedre, tror jeg Jensen vil gjøre det bedre i akkurat denne kampen. Han har bra teknikk og pasningsfot, ro med ballen, flink til å komme raskt opp i motstander. Brukbart hurtig.

Med dette laget har vi faktisk en sjanse.

jala

Quote from: Lasaron on June 01, 2014, 13:51:55 PM
Mojsov er med fordi jeg ikke er redd for at han skal ha laber innsats.
Jensen er med fordi han er den beste venstrebacken vi har der jeg ikke er bekymret for innsatsen eller hodet i denne kampen. Selv om jeg holder både Demir og Hanstveit som bedre, tror jeg Jensen vil gjøre det bedre i akkurat denne kampen. Han har bra teknikk og pasningsfot, ro med ballen, flink til å komme raskt opp i motstander. Brukbart hurtig.

Med dette laget har vi faktisk en sjanse.

Om Brann er på og fokusert vinner laget garantert. Men slikt spill som mot Varegg og Stord, ja da taper laget nesten like garantert.
Brann er selvsagt stor favoritt.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Ser ingen grunn til å ikke spille med helt topp lag. Cupen er eneste mulighet for noe positiv opplevelse i år. Spillere går snart inn i sommerpausen så ikke noe grunn til å hvile noen.
Vanskelig å si hva vårt beste lag er for tiden men Piotr er første keeper og bør spille.

dudo

Litt usikker på om Skaanes skal spille. Han har sett sliten ut i det siste, men kan selvsagt ha fått hvilt seg en del nå. Noe som dette ville vært fint:

Piotr

Vindheim - Grømmer - Mojsov - Demir

Huseklepp - Haugen - Badji - Larsen

Orlov - Lorentzen

Er den senegalesiske ørnen vår tilbake fra landslagsoppdrag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Når vi nå skal bygge Badji opp igjen sånn mentalt, er det neppe lurt å la ham være med på dette skandaletapet.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler86

Er lenge siden jeg har vært så pissenervøs før en kamp som denne. Alt å tape....
Gå ta banen!

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler86 on June 02, 2014, 19:52:02 PM
Er lenge siden jeg har vært så pissenervøs før en kamp som denne. Alt å tape....

Ja jeg ser virkelig ikke frem til denne forestillingen. Gruer meg som en hund. Fyllingsdalen 70-30-favoritt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2014, 21:52:33 PMFyllingsdalen 70-30-favoritt.

Så et eventuelt tap vil nesten være forventet og ikke noe å hisse seg opp over?;)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Brann kjører over denne lavdivisjonelle middelmådigheten...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 03, 2014, 06:48:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2014, 21:52:33 PMFyllingsdalen 70-30-favoritt.

Så et eventuelt tap vil nesten være forventet og ikke noe å hisse seg opp over?;)

Tja. Man kan vel bli forbanna fordi om det var forventet? Eller kanskje nettopp derfor.
Legg ned hele klubben!

dokken

Denne er interessant:

http://www.fkfyllingsdalen.no/news/article/1vfgmj5l56i5d1v3b3ba26nius/title/ac

Ikke minst fordi FKF bare har fem bergensere i antatt startoppstilling. Brann har også fem, om man regner Huseklepp som bergenser (han står mystisk nok med Bærum her - er han født der?)

Jeg frykter naturligvis det verste i denne kampen. Det gjør vel alle med litt historisk Brann-ballast. FKF er LANGT bedre enn Stord og Varegg, som vi slet med. Samtidig er de små nok til at Brann klarer å undervurdere dem. Det lukter skandale lang vei.

Styx

Bergen til eg dør

Lasaron

Vi er favoritter samtidig som vi egentlig ikke er favoritter. Verst tenkelige utgangspunkt. Vi kan ikke stille med blaserte spillere med dårlig psyke her. Vi må stille med spillere som legger stor prestisje i å slå disse jyplingene fra dalen, og spillere med stor innsats (Mojsov). Det er vår eneste sjanse.

Nixon

http://www.brann.no/news/article/se782ktslky11i1vyvlqv3w0z/title/slik-blir-cupfesten-pa-varden

Her er alt du trenger å vite før 3. runde-kampen i cupen der Brann spiller mot FK Fyllingsdalen på Varden.

Ja, alt utenom hvordan man best mulig skal takle tapet...;)

Nei, jeg er ikke med på pessimistene som tror at vi er underdogs i denne kampen. Jeg tror det er litt fordi de skal kunne si "hva sa jeg" etter kampen. Det er jo alltid litt kjekt. Vinner Brann er det jo ingen som bryr seg om at noen var negative før kampstart.
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Selvsagt er vi favoritter og vi skal vinne helt enkelt. begynner å bli litt for mye av denne overdrevne pessimismen. Ikke rart spillerne er forknytte når de leser hva som blir skrevet her inne.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Håper inderlig ikke de leser her inne!

nero

Quote from: Utmedsnolken on June 03, 2014, 13:07:46 PM
Selvsagt er vi favoritter og vi skal vinne helt enkelt. begynner å bli litt for mye av denne overdrevne pessimismen. Ikke rart spillerne er forknytte når de leser hva som blir skrevet her inne.

Tror ikke det er mange av dem som leser noe særlig her inne. I så fall leser de nok bare sin egen tråd...
Lions led by donkeys.

Lasaron

Med Mojsov ute vil jeg ha Heggland inn.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 03, 2014, 11:32:49 AM
http://www.brann.no/news/article/se782ktslky11i1vyvlqv3w0z/title/slik-blir-cupfesten-pa-varden

Her er alt du trenger å vite før 3. runde-kampen i cupen der Brann spiller mot FK Fyllingsdalen på Varden.

Ja, alt utenom hvordan man best mulig skal takle tapet...;)

Nei, jeg er ikke med på pessimistene som tror at vi er underdogs i denne kampen. Jeg tror det er litt fordi de skal kunne si "hva sa jeg" etter kampen. Det er jo alltid litt kjekt. Vinner Brann er det jo ingen som bryr seg om at noen var negative før kampstart.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Fyllingsdalen er gode i år, mange mener de holder 1 divisjons nivå. Og mot et bunnlag i eliteserien blir det nok en jevn og tett kamp. Fyllingsdalen kommer garantert til å yte en større innsats en Brann, selv om det ikke bør skje. At Brann kommer til å ligge under 1-0 tidlig i kampen er nok sannsynlig. Tror det er positivt for Brann at de møter et lag som liker å holde ballen langs bakken. Velger å være optimist og tipper 2-3 etter ekstraomganger.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 03, 2014, 07:02:22 AM

Er det mulig å jinxe dette mer?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on June 03, 2014, 13:07:46 PM

Selvsagt vinner vi IKKE enkelt. Det vises både her og i større ligaer hvert eneste år.
Jeg tror nok ikke så altfor mange av de følger forumet tett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Brannspillernes mentale tilstand, det ufortjente favorittstempelet og det faktum at FKF kommer til å yte markant bedre innsats gjør at dette blir stygt. Norling kommer selvsagt aldri til å starte slik jeg foreslår, som er vår eneste sjanse.

Om spillerne leser her inne bør det gå en ragnar i de. Provosert er hva de bør bli. Det er ikke sikkert det er så dumt.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:02:56 AM
Quote from: Spelaren on June 03, 2014, 07:02:22 AM

Er det mulig å jinxe dette mer?

Dødslett seier. 0-10.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

June 04, 2014, 06:42:50 AM #30 Last Edit: June 04, 2014, 06:48:37 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og her er Branns pinlige avslutninger på de siste seks års cupturneringer:

2008: 0-8 for Molde som det året endte bak oss i serien.
2009: 1-5 for Odd som endte "kun" to poeng foran oss i serien.
2010: 0-1 for 3.div.laget Fyllingen som ikke engang vant sin avdeling.
2011: 1-2 for AaFK (som kom 5 plasser og 5 poeng bak oss i serien) i en meget svak cupfinale
2012: 1-3 for 1.div.laget Hødd som kun var målforskjellen fra nedrykk til 2.div.
2013: 1-2 for 1.div.laget Mjøndalen som på de fire seriekampene "rundt" cupkampen mot oss, fikk fire strake tap med totalt 0-10 i målforskjell.

Ryker vi i dag er det 7. året på rad vi avslutter cupen i skam.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Lasaron on June 04, 2014, 06:06:01 AM
Brannspillernes mentale tilstand

Du messer hele tiden om den mentale tilstanden til Brannspillerne og at det vil avgjøre kampen i kveld. Hvordan er den egentlig du som har innsikt? Min oppfatning er at den virker å være bedre enn på lenge.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 04, 2014, 07:41:00 AM
Brannspillernes mentale tilstand

Du messer hele tiden om den mentale tilstanden til Brannspillerne og at det vil avgjøre kampen i kveld. Hvordan er den egentlig du som har innsikt? Min oppfatning er at den virker å være bedre enn på lenge.

Jeg syns de virker forknytt - i hvert fall når ting går dem imot. På hjemmebane virker det som om ett baklengs er alt som skal til for at ting rakner.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Mitt inntrykk er at det var verre under f.eks. Skarsfjord. For det er mer personlige feil enn at laget rakner etter min mening som gjør at vi har slitt i en del av kampene. Vi har jo i flere kamper hevet oss og kjørt kampene på slutten, noe som tyder på bra mentalitet.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 04, 2014, 07:52:52 AM
Mitt inntrykk er at det var verre under f.eks. Skarsfjord. For det er mer personlige feil enn at laget rakner etter min mening som gjør at vi har slitt i en del av kampene. Vi har jo i flere kamper hevet oss og kjørt kampene på slutten, noe som tyder på bra mentalitet.

Jo men hvorfor skjer disse personlige feilene hele tiden? Hvorfor bommer vi på "alt" av målsjanser? Jeg tror mye av dette kan skyldes nervøsitet, usikkerhet og redsel for å gjøre feil. Tidligere tabber og bommer gjør at man blir redd for å gjøre nye - og dermed gjør man gjerne nye.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Joda, jeg sier ikke at det ikke er nerver som slår inn. Men dette går på tvers av aldersgruppene, og det er ikke slik at en gjeng "fryktløse" ungdommer vil gjøre det så mye bedre slik trådstarter er overbevist om.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Den mentale tilstanden er gjerne litt bedre enn under Skarsfjord, men fortsatt alt for svak. Slutter meg til Krøvel sine forklaringer der. Tror ikke at mange av de unge har spesielt bedre mental tilstand enn de eldre, men jeg har mer tro på innsatsen deres i akkurat denne kampen. Og det er kombinasjonen jeg snakker om.

dragn

Quote from: Lasaron on June 04, 2014, 09:43:51 AM
Den mentale tilstanden er gjerne litt bedre enn under Skarsfjord, men fortsatt alt for svak. Slutter meg til Krøvel sine forklaringer der. Tror ikke at mange av de unge har spesielt bedre mental tilstand enn de eldre, men jeg har mer tro på innsatsen deres i akkurat denne kampen. Og det er kombinasjonen jeg snakker om.

Det handler kanskje om at de gamle har alt å tape, det vil ligge i bakhodet deres. Derimot de unge har alt å vinne, det kan fort utgjøre en forskjell!

Buljongmannen

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2014, 07:07:56 AM
Og her er Branns pinlige avslutninger på de siste seks års cupturneringer:

2008: 0-8 for Molde som det året endte bak oss i serien.
2009: 1-5 for Odd som endte "kun" to poeng foran oss i serien.
2010: 0-1 for 3.div.laget Fyllingen som ikke engang vant sin avdeling.
2011: 1-2 for AaFK (som kom 5 plasser og 5 poeng bak oss i serien) i en meget svak cupfinale
2012: 1-3 for 1.div.laget Hødd som kun var målforskjellen fra nedrykk til 2.div.
2013: 1-2 for 1.div.laget Mjøndalen som på de fire seriekampene "rundt" cupkampen mot oss, fikk fire strake tap med totalt 0-10 i målforskjell.

Ryker vi i dag er det 7. året på rad vi avslutter cupen i skam.

Syv vonde og syv gode år....?

ostraume

Norling kommer selvsagt aldri til å starte slik jeg foreslår, som er vår eneste sjanse.

Hehe. Ydmykt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Og ganske dramatisk. Eneste sjanse høres litt voldsomt ut.

Ricky

Magefølelsen sier at det går overraskende bra i dag, type 3-0-seier eller noe. Et resultat som splitter forumet i to "glasset er halvttomt/halvfullt"-fraksjoner.

dudo

Branns start11ér mot FKF:

Leciejewski - Vindheim, Grønner, Hanstveit, Sævarsson - Askar, Haugen, El Fakiri, Larsen - Orlov, Huseklepp.

Den kreative skrivemåten er for øvrig ikke min, men Branns.

Lasaron

Huseklepp sitt intervju etter tapet blir noe ala dette:

"Nææi, eg syns vi har hatt en god treningsuke, men disse kampene er alltid vanskelige. Dette var årets kamp for Fyllingsdalen, og de la ned en enorm innsats. Eg menar ikkje vi undervurderte de på nokken måte, og det stod ikkje på innsatsen vår. Men, det er klart, når vi får et mål i mot så blir det vanskelig. De negative tankene meldar seg og vi manglar litt sjøltillitt. Eg vetkje eg."

krakra

Det tror jeg ikke. Huseklepp er vel den som tar tapene våre tyngst av alle.

Limstift

Quote from: dudo on June 04, 2014, 15:40:27 PM
Branns start11ér mot FKF:

Leciejewski - Vindheim, Grønner, Hanstveit, Sævarsson - Askar, Haugen, El Fakiri, Larsen - Orlov, Huseklepp.

Den kreative skrivemåten er for øvrig ikke min, men Branns.

Askar? Igjen?

Kom igjen Norling. I denne elendige formen vi er i blir dette en veldig tøff kamp.

El Fakiri har også tapt seg de siste ukene etter en knallstart på sesongen.

Håper selvfølgelig på seier, men er redd vi taper.
Alle må gå!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Handler nok ikke bare om å toppe laget mot FKF, men også å gi de som skal spille mot Molde en god opplevelse. Det er jo et sjansespill sånn sett. Jeg tror vi hadde vært bedre stilt med Barmen istedenfor Fakiri og Larsen istedenfor Askar. Trolig med Heggland istedenfor Sæv med Hanstveit på kant også.

dudo

Go Up