• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stord - Brann 07.05.14 Kl 18:00 NM

Started by Lasaron, May 04, 2014, 21:02:26 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

dex1974

Jøss! Direkte rødt på Barrantes...må han da muligens stå over mot oss lørdag?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Belfort

Huseklepp bør matches på tredje laget sånn at han forhåpentligvis kan få følelsen av å score igjen

roaldinho

Quote from: dex1974 on May 07, 2014, 18:36:54 PM

https://www.fotball.no/Kretser/sunnmore/krets/Lov/Soning-av-gulerode-kort/

"Ved rødt kort skal spiller automatisk sone i førstkommende kamp i samme klasse. Spilleren kan delta i andre klasser."

"Ved mer enn en kamps karantene, er spilleren utelukket for deltakelse i alle klasser inntil soning har funnet sted. Soning skal skje i samme klasse som utvisning ble gitt. Det kan søkes om tidsbegrenset soning. "
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

May 07, 2014, 18:42:35 PM #103 Last Edit: May 07, 2014, 18:44:37 PM by Spelaren
Quote from: dex1974 on May 07, 2014, 18:36:54 PM

Tja, direkte rødt betyr vel tre kamper? Isåfall er det vel en i cupen (siden de går videre) og to i serien.

Eller?

§ 3-3 Utvisning i NM-kamper

(1) Spiller som blir utvist i NM-kamp har karantene fra å spille neste NM-kamp i samme aldersklasse med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.

(2) Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i andre obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen. § 3-2(3) gjelder tilsvarende for den del av karantenen som ikke skal sones i NM-kamp.

(3) Hvis soning i pågående NM ikke er mulig, skal soningen skje i første obligatoriske kamp(er) for klubbens førstelag etter utvisningen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Dette var enormt flaut, og deprimerende. Jeg finner ingen lyspunkter. Ingen. Avansementet skal være selvsagt og er ikke stor mer lyspunkt enn om Anders Bardal skulle klare å kvalifisere seg til åpningsrennet i hoppuka. Jeg sitter igjen med en tapsfølelse (selv om det hadde vært verre å tapt, selvsagt).

Huseklepp, bortsett fra at han var god forut for det andre målet, var trist å se på.

Den eneste som får godkjent av meg er Piotr, og jeg priser meg lykkelig for at Norling ikke fulgte mitt råd og spilte med Nissestad.

I tredje runde bør Norling ta ut de ti utespillerne han tror vil ha best innsats, uavhengig av posisjoner. Så får han komponere noe utfra det. Om han så må bruke mange fra Brann 2. Jeg er møkk lei av å se hvor elendig spillerne blir mot sånne lag.

Jo, et lyspunkt: ingen ble skadet.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Nå var det riktignok hjemmedommer i denne kampen, men Brann hadde ikke scoret på de to straffene de kanskje ble snytt for likevel.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on May 07, 2014, 17:47:53 PM
Quote from: Nixon on May 07, 2014, 17:43:39 PM
Quote from: Brannfan23 on May 07, 2014, 17:24:20 PMSom jeg gjentar: denne klubben trenger en reboot. Skikkelig reboot og da tenker jeg : 1.divisjon for å slikke gamle sår og kvitte seg med all udugeligheten i klubben. Rett og slett tull og tøys det som foregår nå.

Ja, du liker tanken på nedrykk. Det er helt tydelig. Men som de andre gangene du har skrevet så har du egentlig ikke noen argumenter hvorfor dette skal være så bra for klubben. Bare en antagelse om at alt skal bli så mye bedre. Som det skal være noe automatikk i det.

Nei, jeg er redd for at det hadde blitt mer ut med støpselet enn en reboot.

Rangers ble jo degradert til 3 divisjon eller noe. Klubben ble ikke ruinert fullstendig som mangen fryktet. Kanskje drøy sammenligning men se med Stabæk som satset stort og endte katastrofalt. Jeg bruker de to klubbene som argumentet mitt for at Brann trenger å spille litt i den nest øverste divisjon. Har du noen bedre forslag til at Brann kan bli en toppklubb igjen? Vi kan ikke kjøpe oss ut av problemene som vi har gjort siden 2007.

Du ignorerte meg sist gang, så jeg får si det igjen, siden du ennå kommer med samme tåpelige eksempler. Rangers er på randen av å bli oppløst og degradert igjen, siden de har prøvd å kjøpe seg ut av situasjonen de havnet i etter å ha først blitt degradert. De er veldig nære å bli ruinert fullstendig som mange fryktet. De er en håpløs klubb med fortsatt pillråtten ledelse. Degradering gjorde ikke en dritt for dem annet enn å ende deres status som toppklubb.

Rangers er dessuten i en helt annen situasjon siden de ikke ble degradert på grunn av noe sportslig. Har du noe som helst eksempel på noen klubb som har kommet styrket ut av å rykke ned en divisjon?

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on May 07, 2014, 17:50:57 PM
Sorry...ble bare litt småirritert da jeg allerede hadde skrevet tidligere det var Hanstveit.  Mojsov med flau filming ja men senere i kampen enn innlegget du siterte!

Jeg kommenterte i pausen, så husket ikke akkurat minuttet det skjedde, derfor;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on May 07, 2014, 17:24:20 PMSom jeg gjentar: denne klubben trenger en reboot. Skikkelig reboot og da tenker jeg : 1.divisjon for å slikke gamle sår og kvitte seg med all udugeligheten i klubben. Rett og slett tull og tøys det som foregår nå.

Ja, du liker tanken på nedrykk. Det er helt tydelig. Men som de andre gangene du har skrevet så har du egentlig ikke noen argumenter hvorfor dette skal være så bra for klubben. Bare en antagelse om at alt skal bli så mye bedre. Som det skal være noe automatikk i det.

Rangers ble jo degradert til 3 divisjon eller noe. Klubben ble ikke ruinert fullstendig som mangen fryktet. Kanskje drøy sammenligning men se med Stabæk som satset stort og endte katastrofalt. Jeg bruker de to klubbene som argumentet mitt for at Brann trenger å spille litt i den nest øverste divisjon. Har du noen bedre forslag til at Brann kan bli en toppklubb igjen? Vi kan ikke kjøpe oss ut av problemene som vi har gjort siden 2007.

Latterlig å sammenligne med Rangers. De har 50000 på kampene fremdeles. Vi hadde vel halvert vårt tilskuertall.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 07, 2014, 20:51:01 PM #109 Last Edit: May 07, 2014, 20:57:19 PM by Gulløl
Ja var med et nødskrik dette. Ikke den stor opplevelsen for oss på tribunen. Noen titalls supportere hadde tatt turen fra Bergen, i tillegg til en del Brann supportere fra Stord og rundt omkring i Sunnhordland. Virket som Brann hadde størst utbytte av den kraftig regnbyen som kom i pausen som gjorde banen blytung, bedre trente Brann spillere kontrollerte bra i 2 omgang når motstanderne ble slitne. Men honnør til Stord spillerne som spilte bra og hadde god innsats og kunne klart 2-2 på slutten.

Grådig spesiell nordnorsk speaker som "bydde på seg selv". Han  klarte nesten ikke uttale navnet riktig på en eneste Brann spiller. Tok med alle mellomnavn som knapt noen hadde hørt om før. Kalte Brann sitt første mål for lusamål. Et gult kort kalte han for et halv gult kort. Gebursdags helsinger til omtrent alle på tribunen som hadde hatt gebursdag siste dagene. Helsing fra en jente til en annen jente hadde han også uten spesiell grunn(?). Han prøvde også å få tause Stord supportere til å heie uten resultat, de våknet kun ved målet. Han toppet det hele med å danse "oppvisnings-Zumba" med tre damer i løpebanen i pausen. Fri og bevare meg vel, fikk en kraftig påminnelse hvorfor jeg ikke valfarter Stord Stadion til vanlig selv om veien er kort.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Brannfan23

Quote from: Jose Arrogantio on May 07, 2014, 19:47:30 PM

Du ignorerte meg sist gang, så jeg får si det igjen, siden du ennå kommer med samme tåpelige eksempler. Rangers er på randen av å bli oppløst og degradert igjen, siden de har prøvd å kjøpe seg ut av situasjonen de havnet i etter å ha først blitt degradert. De er veldig nære å bli ruinert fullstendig som mange fryktet. De er en håpløs klubb med fortsatt pillråtten ledelse. Degradering gjorde ikke en dritt for dem annet enn å ende deres status som toppklubb.

Rangers er dessuten i en helt annen situasjon siden de ikke ble degradert på grunn av noe sportslig. Har du noe som helst eksempel på noen klubb som har kommet styrket ut av å rykke ned en divisjon?

Tror jeg glemte å svare deg, så beklager for at du tror at jeg ignorerte motargumentet ditt. Jeg mener bare at Brann trenger en frisk start til å bli kvitt daukjøttet. Siden 2007 så har vi kjøpt oss ut av problemene. Hvor lenge skal dette få holde til? Se på VIF. De har prøvd å kjøpe seg ut av problemene i åresvis og nå holder klubben på å knekke sammen(ikke at det gjør meg noe egentlig :P ) Bare redd for at Brann havner i samme situasjonen.

dudo

Engen holder på å knekke sammen pga et inntektsfall på 20 mill fra sponsormarkedet. Tviler på første divisjon ville vært løsningen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 07, 2014, 20:51:01 PM
Ja var med et nødskrik dette. Ikke den stor opplevelsen for oss på tribunen. Noen titalls supportere hadde tatt turen fra Bergen, i tillegg til en del Brann supportere fra Stord og rundt omkring i Sunnhordland. Virket som Brann hadde størst utbytte av den kraftig regnbyen som kom i pausen som gjorde banen blytung, bedre trente Brann spillere kontrollerte bra i 2 omgang når motstanderne ble slitne. Men honnør til Stord spillerne som spilte bra og hadde god innsats og kunne klart 2-2 på slutten.

Grådig spesiell nordnorsk speaker som "bydde på seg selv". Han  klarte nesten ikke uttale navnet riktig på en eneste Brann spiller. Tok med alle mellomnavn som knapt noen hadde hørt om før. Kalte Brann sitt første mål for lusamål. Et gult kort kalte han for et halv gult kort. Gebursdags helsinger til omtrent alle på tribunen som hadde hatt gebursdag siste dagene. Helsing fra en jente til en annen jente hadde han også uten spesiell grunn(?). Han prøvde også å få tause Stord supportere til å heie uten resultat, de våknet kun ved målet. Han toppet det hele med å danse "oppvisnings-Zumba" med tre damer i løpebanen i pausen. Fri og bevare meg vel, fikk en kraftig påminnelse hvorfor jeg ikke valfarter Stord Stadion til vanlig selv om veien er kort.

tror du blander litt. Speakeren var ikke han fra Nord-Norge som danset på banen i pausen.
Legg ned hele klubben!

osoerli

May 08, 2014, 07:05:34 AM #113 Last Edit: May 08, 2014, 07:07:13 AM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2014, 05:34:11 AM
Quote from: Gulløl on May 07, 2014, 20:51:01 PM
Grådig spesiell nordnorsk speaker som "bydde på seg selv". Han  klarte nesten ikke uttale navnet riktig på en eneste Brann spiller. Tok med alle mellomnavn som knapt noen hadde hørt om før. Kalte Brann sitt første mål for lusamål. Et gult kort kalte han for et halv gult kort. Gebursdags helsinger til omtrent alle på tribunen som hadde hatt gebursdag siste dagene. Helsing fra en jente til en annen jente hadde han også uten spesiell grunn(?). Han prøvde også å få tause Stord supportere til å heie uten resultat, de våknet kun ved målet. Han toppet det hele med å danse "oppvisnings-Zumba" med tre damer i løpebanen i pausen. Fri og bevare meg vel, fikk en kraftig påminnelse hvorfor jeg ikke valfarter Stord Stadion til vanlig selv om veien er kort.

tror du blander litt. Speakeren var ikke han fra Nord-Norge som danset på banen i pausen.

Ja, speakeren med dysleksi snakka då Stord-Dialekt.  Nordlendingen som lodda ut ein sykkel og dansa, er formann i Stord Fotball.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Frå min stad på tribunen såg straffesituasjonen til Lorentzen soleklar ut.
Men når eg ser den i TV-samandraget som også er same vinkelen som dommaren ser den frå, ser den kanskje ikkje så soleklar ut.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on May 08, 2014, 07:05:34 AM
Ja, speakeren med dysleksi snakka då Stord-Dialekt.  Nordlendingen som lodda ut ein sykkel og dansa, er formann i Stord Fotball.

Stemmer nok det. Var nok bare meg som ikke var som var helt fokusert, trodde det var en som kjørte hele showet ;)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on May 07, 2014, 23:51:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 07, 2014, 19:47:30 PM

Tror jeg glemte å svare deg, så beklager for at du tror at jeg ignorerte motargumentet ditt. Jeg mener bare at Brann trenger en frisk start til å bli kvitt daukjøttet. Siden 2007 så har vi kjøpt oss ut av problemene. Hvor lenge skal dette få holde til? Se på VIF. De har prøvd å kjøpe seg ut av problemene i åresvis og nå holder klubben på å knekke sammen(ikke at det gjør meg noe egentlig :P ) Bare redd for at Brann havner i samme situasjonen.

Men Rangers holder jo på å gå konkurs for andre gang fordi de prøver å kjøpe seg opp igjen. Hvorfor bruker du da dem som argument for det motsatte?

Spelaren

Tviler på at et nedrykk ville føre til noe som helst av mobilisering blant Bergens befolkning, det hadde vel heller blitt enda mer kjeft og polsk riksdag på årsmøtet. Nedrykk, nei takk. Aldri i livet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Yngve

Nedrykk var kanskje noko eg kunne vore med på å drøfta i 2002/2003, når me var totalt skakkkøyrd.

Det er me ikkje no. No driv me på og spelar inn ein ny spelestil, og Norling må få minst to overgangsvindu på seg for å forma det laget han vil ha, før me byrjar å syta.

Go Up