• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stord - Brann 07.05.14 Kl 18:00 NM

Started by Lasaron, May 04, 2014, 21:02:26 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Yngve

Med Nissestad i mål tapar me. Morten Hillestad puttar lett på ein så urutinert keeper.

Gulløl

May 04, 2014, 21:56:22 PM #2 Last Edit: May 04, 2014, 21:58:37 PM by Gulløl
Minimale sjanser for medalje i serien i år. Cupen må satses maksimalt på, derfor bør Brann stille bortimot sitt beste lag på onsdag basert på spillerform i de siste kampene. Og ikke
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Demidov spiller ikke i midtforsvaret på et toppet lag

Gulløl

Quote from: krakra on May 04, 2014, 21:58:29 PM
Demidov spiller ikke i midtforsvaret på et toppet lag

Heller ikke Grønner. Vurderer de jevnt formmessig basert på de siste kampene. Demidov velges hårfint på grunn av uthvilte ben.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

Det er for øvrig en god idé å spille Demidov i form på midtbanen. Jeg liker det. Og så fortsetter vi med Mojsov og Grønner i midtforsvaret - også i cupen. De må sette samspillet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Grønner har startet begge kampene uten Demidov en med Jonsson og en med Mojsov. Der har vi sluppet inn ett mål og Grønner har klart seg bra i begge. Med Demidov har vi sluppet inn 14 mål på fem kamper. Med forskjellige makkere. Grønner har vært svak sammen med Demidov. De har også Mojsov og Jonsson. Alle har vært bra med Demi på tribunen.

Det er ikke jevnt og det er ikke noe særlig å diskutere. Tallene taler et klart språk. Med Jonsson ute er Mojsov og Grønner vår beste duo. Med suveren margin. Demi kan finne kampformen på midtbanen hvor hans grove misser ikke har de samme konsekvensene.

Lasaron

Jeg bytter ut Dramé med Lorentzen. Vil at Dramé skal starte mot Aalesund og at Lorentzen skal få kamper for A-laget. Huse kan fortsette å komme innpå et par kamper til. At han ikke likte å bli benket er flott. Han må ta tak.

pidre

May 06, 2014, 09:20:07 AM #8 Last Edit: May 06, 2014, 10:08:36 AM by pidre
Trur ikkje Demidov har kapasitet til å spille midtbane. Ser han for meg som ein defensiv stasjonær midtbanepiller med høg feilprosent.

Vår klassesignering har 14 baklengs på 5 kamper, har laget/forårsaket 3-4 straffespark (korriger meg gjerne her), pådratt seg 3 gule og er nr 167 og med god margin absolutt sist på VG-børsen. Kan det bli værre?

Etter mitt syn bør Demidov først vise noko på Brann 2 før han kan vurderast på førstelaget igjen.

Grønner og Mojsov førstevalg nå.  
Saludar a los monos!

Lasaron

Mojsov er også svært variabel. Demidov har tidligere, over lang tid, vist et mye høyere nivå enn Mojsov, og han er fortsatt ung nok til at man kan forvente at han skal finne tilbake til det. Jeg vil fortsatt satse på Demidov fremfor Mojsov.

pidre

May 06, 2014, 10:07:50 AM #10 Last Edit: May 06, 2014, 10:31:44 AM by pidre
Ja, har virkelig Demidov tidligere - over lang tid - vist at han har et mye høyere nivå enn Mojsov? Demidov er vel 28 nå, vil han noensinne klare å komme tilbake til dette nivået som det snakkes om?

Tallmaterialet og faktum taler for seg. For meg er det klart at han må ta veien om Brann 2.
Saludar a los monos!

osoerli

May 06, 2014, 10:27:41 AM #11 Last Edit: May 06, 2014, 12:53:17 PM by osoerli
Rundt 10 grader og litt duskregn er meldt til kampen på Sommarøya i morgon.
Grillane er klare frå kl 16.30.

http://www.sunnhordland.no/article/20140505/SPORT/140509927
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: pidre on May 06, 2014, 10:07:50 AM
Ja, har virkelig Demidov tidligere - over lang tid - vist at han har et mye høyere nivå enn Mojsov? Demidov er vel 28 nå, vil han noensinne klare å komme tilbake til dette nivået som det snakkes om?

Tallmaterialet og faktum taler for seg. For meg er det klart at han må ta veien om Brann 2.
Ja. Demidov har tidligere, over tid, vist et nivå som er langt, langt over Mojsov. Han dominerte sist han var i TL. Dette gjorde at han ble henet til La Liga som på den tiden var den kanskje beste ligaen i verden. Der spilte han en periode fast. Han har hatt et tøft år og trenger tid til å komme tilbake, men når du stiller spørsmål ved ting som hans tidligere prestasjoner og vinnerskalle virker det som du entet har en personlig vendetta mot fyren eller ikke vet hva du snakker om.

Brann bør strekke seg for å spille en spiller med Demidovs merittliste i form. Han har storspilt på midtbane før og kan få sjansen der. Om han ikke storspiller og gjør endel feil er han jo velkommen i klubben

Gulløl

May 06, 2014, 12:49:34 PM #13 Last Edit: May 06, 2014, 12:59:15 PM by Gulløl
Er det mange som tar turen nedover fra Bergen til den vakre øya vår her nede og største byen mellom Bergen og Haugesund i morgen ?? Får håpe det, kun 1 time til Leirvik Sentrum når en har kommet seg til fergen på Haljem som går hver halvtime. For de som ikke kjører bil er det også enkelt å ta Kystbussen tur/reur som går hver time. Nå må dere ikke pingle ut og se kampen på Sportskanalen, det er bare å komme seg avgårde  ;)

For de som ikke vil bestige Kattnakken i timene før kampstart (724 m.o.h) er det nok av uteplasser. For de som vil leske seg vil jeg spesielt anbefalle Osvald Pub(åpner kl.15) og Frugård(åpner kl.11) i sentrum av Leirvik. Førstnevnte har størst uterestaurant, og sistnevnte best mat. Fra begge er det 10-15 minutter å gå til Stord Stadion.

Ellers er det det noen andre restauranter å velge mellom i Leirvik Sentrum. Den berømte fiskerestauranten til Geir Skeie "Brygga 11"(åpner kl.12). Fengselet Mat og Vinkjeller(åpner kl.15). China House Restaurant(åpner kl.12). Samson på Kaien(åpner kl.11). Keiser Restaurant(åpner kl.11).

Byen Stord: http://no.wikipedia.org/wiki/Stord
Kattnakken: http://nn.wikipedia.org/wiki/Kattnakken
Osvald Pub: http://www.osvald.no/
Frugaard: http://frugaard.no/bakeriet/
Bryggja 11: http://www.brygga11.no/
Fengselet: http://www.fengselet.no/
Samson: https://nb-no.facebook.com/pages/Samson-P%C3%A5-Kaien-STORD/596099617071804
China House: http://www.chinahousestord.no/
Keiser Restaurant: https://nb-no.facebook.com/pages/Keiser-restaurant/278590912274135

Og her på Stord er det klart  flere som heier på Brann en Haugesund. Men i morgen er det vel lokalfølelsen som slår inn hos mange. Men ikke for meg som ikke har sett A-laget til Stord spille siden de tapte for Brann 0-1 i 1991 i samme cuprunde og på samme Stadion :)

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Min litt tidligere ankomst til denne verdenen besørget at fødestedet mitt ble Stord Sjukehus, framfor Haukeland. Men med røtter frå Rommetveit-traktene er det jo uansett greit nok. Ekte kjuagutter er jo ingen (?) av oss (7 generasjoner rent blod).

Kattnakken er greit om en vil gå på grus hele veien opp, men eg vil også foreslå Stovegolvet.

Måtte det komme fastlandsforbindelse nordover så snart som mulig...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

May 06, 2014, 13:03:35 PM #15 Last Edit: May 06, 2014, 13:06:25 PM by osoerli
Er nok mange med ein fot i kvar leir.  Det blir ein av desse få kampane eg ikkje blir veldig skuffa uansett kven som tapar.  Publikumsrekorden frå 1973 (trur eg) med 3500, då Stord slo ut Viking av cupen med 1-0 (eg var der), blir neppe slått i morgon.  Tippar på ein stad mellom 1500 og 2000 på tribunen.

ostraume

Quote from: krakra on May 06, 2014, 11:36:32 AM
Brann bør strekke seg for å spille en spiller med Demidovs merittliste i form. Han har storspilt på midtbane før og kan få sjansen der. Om han ikke storspiller og gjør endel feil er han jo velkommen i klubben

Er det ikke litt rart å bruke sentral midtbane som et sted på å spille seg i form? Der kreves det jo mye mer løpskraft/maskin enn som midtstopper. Jeg tror ikke Demidov i sin nåværende forfatning er god nok som sentral midtbane.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hvor er det egentlig "tryggest" å spille en spiller i form?
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Quote from: Nixon on May 06, 2014, 13:54:26 PM

Brann 3  ;)

Samuel Sahim-Radlinger

pidre

Quote from: Gulløl on May 06, 2014, 12:49:34 PM
Er det mange som tar turen nedover fra Bergen til den vakre øya vår her nede og største byen mellom Bergen og Haugesund i morgen ?? Får håpe det, kun 1 time til Leirvik Sentrum når en har kommet seg til fergen på Haljem som går hver halvtime. For de som ikke kjører bil er det også enkelt å ta Kystbussen tur/reur som går hver time. Nå må dere ikke pingle ut og se kampen på Sportskanalen, det er bare å komme seg avgårde  ;)

For de som ikke vil bestige Kattnakken i timene før kampstart (724 m.o.h) er det nok av uteplasser. For de som vil leske seg vil jeg spesielt anbefalle Osvald Pub(åpner kl.15) og Frugård(åpner kl.11) i sentrum av Leirvik. Førstnevnte har størst uterestaurant, og sistnevnte best mat. Fra begge er det 10-15 minutter å gå til Stord Stadion.

Ellers er det det noen andre restauranter å velge mellom i Leirvik Sentrum. Den berømte fiskerestauranten til Geir Skeie "Brygga 11"(åpner kl.12). Fengselet Mat og Vinkjeller(åpner kl.15). China House Restaurant(åpner kl.12). Samson på Kaien(åpner kl.11). Keiser Restaurant(åpner kl.11).

Byen Stord: http://no.wikipedia.org/wiki/Stord
Kattnakken: http://nn.wikipedia.org/wiki/Kattnakken
Osvald Pub: http://www.osvald.no/
Frugaard: http://frugaard.no/bakeriet/
Bryggja 11: http://www.brygga11.no/
Fengselet: http://www.fengselet.no/
Samson: https://nb-no.facebook.com/pages/Samson-P%C3%A5-Kaien-STORD/596099617071804
China House: http://www.chinahousestord.no/
Keiser Restaurant: https://nb-no.facebook.com/pages/Keiser-restaurant/278590912274135

Og her på Stord er det klart  flere som heier på Brann en Haugesund. Men i morgen er det vel lokalfølelsen som slår inn hos mange. Men ikke for meg som ikke har sett A-laget til Stord spille siden de tapte for Brann 0-1 i 1991 i samme cuprunde og på samme Stadion :)

Går kampen på sportskanalen altså, jaha...
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Gulløl on May 06, 2014, 14:12:34 PM

Brann 3  ;)

Skulle akkurat til å foreslå Brann 2.. :))
Saludar a los monos!

pidre

Ja. Demidov har tidligere, over tid, vist et nivå som er langt, langt over Mojsov. Han dominerte sist han var i TL. Dette gjorde at han ble henet til La Liga som på den tiden var den kanskje beste ligaen i verden. Der spilte han en periode fast. Han har hatt et tøft år og trenger tid til å komme tilbake, men når du stiller spørsmål ved ting som hans tidligere prestasjoner og vinnerskalle virker det som du entet har en personlig vendetta mot fyren eller ikke vet hva du snakker om.

Tja, han fekk vel aldri mange kamper i utlandet, sett vekk frå ein liten periode i Spania. Storspilt på midtbane før? Trur kanskje at ryktet til Demidov er større enn mannen.

Eg trur ikkje Mojsov har så stort potensiale, men han har imponerande stats likevel. Han er yngre enn Demidov, og spelar fast på landslaget til Makedonia.
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on May 06, 2014, 14:23:55 PM

Tja, han fekk vel aldri mange kamper i utlandet, sett vekk frå ein liten periode i Spania. Storspilt på midtbane før? Trur kanskje at ryktet til Demidov er større enn mannen.

Eg trur ikkje Mojsov har så stort potensiale, men han har imponerande stats likevel. Han er yngre enn Demidov, og spelar fast på landslaget til Makedonia.

Mojsov er et år yngre, ikke stor forskjellen der. Begge er unge nok til at de bør ha flere år foran seg i toppform.

osoerli

Mitt lag:
                         Piotr
Vindheim    Grønner   Moisov    Demir
Skaanes     Haugen    Fakiri     Larsen
              Huseklepp  Lorentzen

Kruxleiven

Quote from: pidre on May 06, 2014, 09:20:07 AM
Trur ikkje Demidov har kapasitet til å spille midtbane. Ser han for meg som ein defensiv stasjonær midtbanepiller med høg feilprosent.

Ikke vet jeg, men her ser vi han på den posisjonen i 08. Med (stor?) suksess. Husker han spilte litt midtbane i starten for RBK. Man får vel nesten spørre RBK fansen om hvordan han var på midtbanen.

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=120079&tournamentId=1&seasonId=330&useFullUrl=false

krakra

Skuffende at ikke Hansson får være med denne gangen heller.

Lasaron

Hvis han skal spilles i form til å være midtstopper, så foreslår jeg at han spiller nettop som, ja, midtstopper.

Lasaron

Underlig at Norling tar med seg 17 utespillere til Stord.

Nixon

Quote from: krakra on May 06, 2014, 17:23:41 PM
Skuffende at ikke Hansson får være med denne gangen heller.

Stod det ikke i avisen i vinter at han ikke kom til å spille noe særlig før han er ferdig med ungdomsskolen? For nå følger han vel ikke de daglige treningene med Brann pga skolen.

He he, de har jo blitt så strenge med fravær utenom feriene at han får vel ikke fri i morgen fra rektor!:)
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: pidre on May 06, 2014, 14:23:55 PM

Jeg vet ikke hva du definerer som mange, men han spilte 12 av 18 kamper fra start den første halve sesongen i Real Socidad og hadde ett innhopp. Neste sesong startet han 19 av 38 og hadde tre innhopp. Det er kanskje ikke voldsomt mye, men jeg syns det er merkelig å sitte å betvile at en spiller som startet over halvparten av kampene for et lag i verdens beste liga egentlig har være særlig god. Min påstand er at vi ikke har hatt en stopper som har vært i nærheten av nivået Demidov holdt i 09-11 siden Scharner og at Mojsov er milevis bak dette nivået. Har Mojsov over flere kamper fremstått som en spiller i toppsjiktet av TL?

pidre

Demidov har ok stats frå ein kort periode i Spania, og dette kan underbygge at han har eit høgt toppnivå. Til sammenligning spilte Bjørn Tore Kvarme 84 kamper for samme klubb over 3 sesonger tidlig på 2000-tallet, og hadde langt større suksess enn Demidov. Med Kvarme på laget tok RC bl.a sølv i la liga, mot nedre halvdel av tabellen for Demidov.

Dette med stats trenger likevel ikkje bety så mye. Se på Mojsov, 19 landskamper for Makedonia - det er imponerende, men samtidig veit vi som følger SKB at han ikkje akkurat er ein fotballgud.

Håper Demidov kan heve seg og bli ein nøkkelspiller for oss, men foreløpig er han bås.
Saludar a los monos!

krakra

May 06, 2014, 21:57:15 PM #31 Last Edit: May 06, 2014, 22:01:09 PM by krakra
Jeg vil påstå at å spille over halvparten av kampene for et middels La Liga-lag er mer enn ok og langt mer imponerende enn en håndfull kamper for Makedonia.

Hadde Kvarme spilt i dag og holdt samme nivå som han hadde på sine beste år haddd han vært Norges klart beste spiller.

pidre

Ikkje like imponerande er statsen frå Eintract Frankfurt, Celta Vigo, Anzij og SKB. 2 seiere på dei 29 siste kampane hans. Her i SKB har vi tatt 1 poeng i dei kampane der han har spelt. Uten han på laget har vi 2 seiere og ein U (inkl NM).

Ok, men forstår av Kraka at vi har mykje godt i vente av vår klassesignering - og det ser eg fram til.

Saludar a los monos!

Kagain

Trust in the krakra er min livsfilosofi. Jeg håper at Krakra får rett med sine spådommer om Haugen og Demidov. Det hadde vært gjevt!

Gulløl

May 07, 2014, 11:05:40 AM #34 Last Edit: May 07, 2014, 11:08:50 AM by Gulløl
Klippet fra lokalavisen:

Vil ha over 2.000 på tribunen
Stord har budsjettert med 2.000 på tribunen i seriekampane. I kveld kan publikumstalet bli realisert for første gongen i år.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Klippet fra lokalavisen:

Står mest truleg over mot Brann
Dårleg nytt til alle Stord-tilhengjarar: Superspiss Morten Hillestad rekk truleg ikkje kampen mot Brann.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

May 07, 2014, 11:11:32 AM #36 Last Edit: May 07, 2014, 11:15:42 AM by Gulløl
Klippet fra lokalavisen:

Samuel Sahim-Radlinger

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on May 07, 2014, 11:05:40 AM
Klippet fra lokalavisen:

Vil ha over 2.000 på tribunen
Stord har budsjettert med 2.000 på tribunen i seriekampane. I kveld kan publikumstalet bli realisert for første gongen i år.

Hvis dette stemmer er det jo tidenes mest optimistiske budsjett.
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Har ein pikyrande liten mistanke om at det gjeld for alle seriekampane samla. Men no skal det seiast at idretten på Stord ikkje er kjend for å vera så veldig flinke til å budsjettera..

Utmedsnolken

Quote from: Yngve on May 07, 2014, 12:50:55 PM
Har ein pikyrande liten mistanke om at det gjeld for alle seriekampane samla. Men no skal det seiast at idretten på Stord ikkje er kjend for å vera så veldig flinke til å budsjettera..

men det passer ikke med setningen som kommer etterpå om at dette blir første gang i år de passerer 2000

Lasaron

Men er det samlet sett vil det si at de budsjetterer med et snitt på 154 tilskuere pr kamp. Det er da litt lite, eller?

osoerli

Quote from: Utmedsnolken on May 07, 2014, 13:01:02 PM

men det passer ikke med setningen som kommer etterpå om at dette blir første gang i år de passerer 2000

Journalistane i bladet Sunnhordland er heller ikkje kjende for å vera dei skarpaste knivane i skuffa.

Utmedsnolken

Quote from: Lasaron on May 07, 2014, 13:07:57 PM
Men er det samlet sett vil det si at de budsjetterer med et snitt på 154 tilskuere pr kamp. Det er da litt lite, eller?

257 mot Fana. Bedre med positive tall i regnskapet enn negative

Gulløl

Fra lokalavisen:

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Fra lokalavisen.
Ja husker dere gamledirektøren i Brann i 98-99, Harry Hestad  :D. Kjørte klubben omtrent totalt på ræv.

Samuel Sahim-Radlinger

Yngve

Quote from: osoerli on May 07, 2014, 13:12:21 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 07, 2014, 13:01:02 PM

Journalistane i bladet Sunnhordland er heller ikkje kjende for å vera dei skarpaste knivane i skuffa.

Det må du nesten ta opp med dei.

Gulløl

May 07, 2014, 14:25:07 PM #46 Last Edit: May 07, 2014, 14:27:00 PM by Gulløl
Brann får spille på naturgress i dag. Men det blir en ganske våt og humpete bane. Brann spilleren må beregne at ballen ikke alltid vil gå der de ønsker den. Skummelt når de slår så mye på tvers, så det blir nok en del brudd i mot. Stord vil nok bruke suksessmetoden til de fleste som har møtt Brann i år der 3-4 spillere vil ligge høyt å jage til Brann spillere tabber seg ut.

Publikumstall over 2000 blir det neppe, men 1500 klarer de nok. Parkering kan bli et problem for de som er sent ute, det er ikke lov å parkere rundt sportssenteret.

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Stord er nyopprykket og har begynt dårlig. Skal i "beste" fall holde lav andredivisjonsstandard. Dette går lett. Vi punkterer kampen tidlig, og bytter ut spillere som også skal spille på søndag.

Gulløl

Siste. Superspiss Morten Hillestad er klar for å spille i dag. Han er en av de som har høyest scoringsnitt i Hordaland siste årene. Ser i den siste artikkelen fra lokalavisen at Stord kommer til å være reservert i starten av kampen, fordi Brann er god på overganger. Hehehe, god på overganger er Brann i hvert fall ikke i år.

Hillestad er kampklar
Trenar Tore Atle Sørheim melder om ein så å seia skadefri Stord-tropp.

Samuel Sahim-Radlinger

Utmedsnolken

Har halve øyen bidratt med saker til lokalavisen i dag?

Go Up