• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2014

Started by Nixon, April 09, 2014, 10:06:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.brann.no/news/article/yvvfnlxe9dsp1nj75mnwl8f8l/title/moter-varegg-i-1-runde

Jeg har savnet Krøvel sine spekulasjoner i forkant...;) Men Brann skal møte Varegg i 1. runde i cupen. Kampen spilles på Stemmemyren kunstgress torsdag 24. april klokken 18.00.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

April 13, 2014, 05:41:15 AM #1 Last Edit: April 13, 2014, 05:44:06 AM by krøvel vellevold
Det bør være en mulighet for at vi kan slå ut Varegg i 1.runde, og her er mine spekulasjoner for hvem vi da eventuelt møter i 2.runde:

Hvis ett eller flere av de lokale 3.div.-lagene går videre, møter vi dem antagelig rangert i denne rekkefølgen: (Basert på at vi antagelig blir satt opp mot et 3.div.lag hvis det er noen fra vår region igjen, at vi blir satt opp mot et lag fra Hordaland hvis det er noen igjen, og at vi møter eventuelt gjenværende 3.div.lag fra Sogn og Fjordane eller Nord-Rogaland hvis det ikke er noen 3.div.lag fra Hordaland igjen. Videre regner jeg med at de vil sette oss opp mot lag det er lenge siden vi har møtt, fremfor lag vi har møtt nylig - selv om historien har vist at dette ikke alltid blir praktisert)

1) Os (3.div.) Møter Vard (2.div.) på Os i 1.r.. Møtte vi sist i 1993.
2) Vadmyra (3.div.) Møter Fyllingsd. (2.div.) i Loddefjord i 1.r. Møtte vi sist i 1997.
3) Lyngbø (3.div.) Møter Nest (1.div.) i Lyngbø i 1.r. Møtte vi sist i 2009.
4) Bjarg�rdalHvis ingen lokale 3. div.lag går videre, møter vi antagelig et av disse 2.div.lagene:

1) Fyllingsdalen. Møter Vadmyra (3.div.) i Loddefjord i 1.r. Aldri møtt, men møtte foreløperen Fyllingen i 2010.
2) Stord. Møter Fana (2.div.) på Nesttun i 1.r. Møtte vi sist i 2000.

Om det blir FKF eller Stord, tror jeg avhenger om man regner FKH som samme klubb som Fyllingen.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Då må det vel nesten bli Stord i neste runde?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

HÃ¥per det. Tror nemlig det blir tap mot FKF.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

FKF har vi aldri møtt, men vi møtte jo egentlig "samme klubb" for fire år siden.
Stord har vi ikke møtt siden 2000.

Blir nok en av de to.

En outsider er Vard som vi ikke har møtt siden 1997, og som sikkert har få alternative motsandere i sitt område. De har vel møtt Haugesund ofte...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Klippet fra dagens Sunnhordland:

som er svært klar på kven han ynskjer seg som motstandar i 2. runde av NM.
â?? Brann! FK Haugesund blir for keisamt, flirer dagens matchvinnar.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Klipp:
Oppsettet av neste runde vil bli klart i starten av neste uke, nærmere bestemt tirsdag. Oppsettet vil bli lagt ut på fotball.no klokken 13.00.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2014/2-runde-kommer-tirsdag/
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Stord 7. mai kl 18 altså.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Puh!
Bra det ikke ble Fyllingsdalen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl



Stord-trenar Tore Atle Sørheim gler seg til å få besøk av Brann i cupen.


http://www.sunnhordland.no/article/20140429/SPORT/140429748
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

osoerli

Quote from: Lasaron on April 29, 2014, 12:07:06 PM
Puh!
Bra det ikke ble Fyllingsdalen.


Kan bli tøft nok med Stord
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Nei. Den går fint. Vinner med minst tre mål.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

Stord er et bedre lag en Varegg, sier ikke mer.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Regner Brann som 2/3 favoritt mot Stord. Vinner vi, så gjør vi det vel med et mål eller to. Stord tar sikkert ledelsen de og... F.eks. etter 4 minutter.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Brann 2 er et bedre lag enn Varegg. Brann er bedre enn Brann 2. Slike kamper har sin egen dynamikk som av og til kan gi slike utslag. Jeg har en følelse av at det normale styrkeforholdet vil vise seg i den kampen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

Neste runde blir mot Vard, Fyllingsdalen eller Florø. Måtte det ikke bli Fyllingsdalen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 07, 2014, 20:32:35 PM
Neste runde blir mot Vard, Fyllingsdalen eller Florø. Måtte det ikke bli Fyllingsdalen.


Neppe Florø. Vi var jo der i forfjor. Geografisk ligger det vel an til Fyllingsdalen. Men Vard er en outsider fordi de sikkert har møtt FKH plenty av ganger tidligere.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Er det slik at det blir bortekamp i 3 runde uansett for Brann.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

The Boss

Nei, det er det ikke. Tipper hjemmekamp mot Vard.

dudo

Jeg ønsker faktisk hjemmekamp i neste runde. Dette laget kommer til å være i overkant skjørt såpass lenge at det viktigste er å komme seg videre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 07, 2014, 21:35:14 PM
Er det slik at det blir bortekamp i 3 runde uansett for Brann.


SÃ¥ sent som i fjor spilte vi jo hjemme i 3. runde.

Favoritt til å bli Branns motstander er vel Fyllingsdalen. De har spilt to bortekamper de også, så da blir det sikkert Varden siden de antagelig prioriterer laget fra lavere divisjoner hvis man står likt i antall hjemmekamper. Vard er en outsider siden de neppe setter opp Vard mot FKH to år på rad, men Vard kan selvsagt også settes opp Viking. Vard har allerede hatt en hjemmekamp, så da er det mulig vi får hjemmekamp mot dem. Florø møtte vi i forfjor, så jeg tipper vi ikke settes opp mot dem.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2014, 10:31:19 AM
Regner Brann som 2/3 favoritt mot Stord. Vinner vi, så gjør vi det vel med et mål eller to. Stord tar sikkert ledelsen de og... F.eks. etter 4 minutter.


Ikkje så gale gjetta
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on May 08, 2014, 08:22:17 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2014, 10:31:19 AM
Regner Brann som 2/3 favoritt mot Stord. Vinner vi, så gjør vi det vel med et mål eller to. Stord tar sikkert ledelsen de og... F.eks. etter 4 minutter.


Ikkje så gale gjetta
Legg ned hele klubben!

jala

Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2014, 11:19:01 AM
Quote from: osoerli on May 08, 2014, 08:22:17 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2014, 10:31:19 AM
Regner Brann som 2/3 favoritt mot Stord. Vinner vi, så gjør vi det vel med et mål eller to. Stord tar sikkert ledelsen de og... F.eks. etter 4 minutter.


Ikkje så gale gjetta

Yngve

Ajajaj, nemesis FKF. Kan dette gå bra då...?

Nixon

May 14, 2014, 09:24:01 AM #25 Last Edit: May 14, 2014, 09:35:20 AM by Nixon
Ja, tankene går tilbake til de famøse cupkampene i 1990 og 2010 som har gjort at Varden kommer ganske langt ned på listen av favorittbaner. Og selv om det var Fyllingen og dette Fyllingsdalen er det jo egentlig same shit, new wrapping. Det burde ikke bli spennende, men det kommer sannsynligvis til å bli det.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Det blir det garantert. Urk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Nixon on May 14, 2014, 09:24:01 AM
Ja, tankene går tilbake til de famøse cupkampene i 1990 og 2010 som har gjort at Varden kommer ganske langt ned på listen av favorittbaner. Og selv om det var Fyllingen og dette Fyllingsdalen er det jo egentlig same shit, new wrapping. Det burde ikke bli spennende, men det kommer sannsynligvis til å bli det.


For min del føyer fjorårets NM-semi for junior seg inn i den rekken. Dette blir stygt. Og enormt pinlig. Marerittrekning. Det eneste er at hvis vi punkterer kampen tidlig, og vinner med fire mål eller mer, så er vi kanskje kvitt det spøkelset.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Huff

Jeg har absolutt ingen tro på noe spøkelse i Dalen. Dersom Brann taper mot FKF (noe en selvsagt er kapabel til å gjøre) er dette fordi en ikke klarte å prestere mot et 2.divisjonslag, ikke fordi det er FKF. For dagens Brannspillere betyr trolig cupexitene i 10 og 90 absolutt ingenting, og jeg tviler sterkt på at en føler det er noe ekstra ved denne kampen, som om FKF skulle vært noen rival, et hatlag eller lignende. Med dette utelukker jeg ikke at stadige tap på enkelte arener eller mot enkelte lag kan fremskaffe såkalte komplekser (Fosshaugadn), men jeg tror dette er noe spillerne vil føle på mot jevnbyrdige motstandere, ikke mot et FKF-lag en skal slå.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Baunebob

Bedre med FKF enn folkefest på Florø hvor et entusiastisk bygdepublikum hadde gitt florø-laget troen på det umulige og tredoblet O2-opptaket dems.

Har FKF fans i det hele?

Xminator

Det var cupen 2014, hadde nesten vert bedre å møte Molde eller RBK på bortebane...

Lasaron

Quote from: Baunebob on May 14, 2014, 13:01:56 PM
Bedre med FKF enn folkefest på Florø hvor et entusiastisk bygdepublikum hadde gitt florø-laget troen på det umulige og tredoblet O2-opptaket dems.

Har FKF fans i det hele?


Vedder en tier på at Tommy Sulen gjør seg bemerket.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on May 14, 2014, 13:01:56 PM
Bedre med FKF enn folkefest på Florø hvor et entusiastisk bygdepublikum hadde gitt florø-laget troen på det umulige og tredoblet O2-opptaket dems.

Har FKF fans i det hele?
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Hvis vi mot absolutt all formodning skulle slumpe oss videre i kveld, er MFK, AaFK, Godset, FKH og Glimt de eneste vi garantert vil få bortekamp mot i 4. runde. Stabæk er et tvilstilfelle, men sannsynligheten taler for bortekamp mot dem også. Odd og Viking er også diskutable, men fergen til Stord gjør antagelig at vi har hatt større reisebelastning enn dem - og vi dermed skal ha hjemmekamp. (Odd har vært i Skien, Larvik og Notodden - Viking har vært i Stavanger, Sola og Egersund).
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 04, 2014, 21:08:55 PM #35 Last Edit: June 04, 2014, 21:12:03 PM by krøvel vellevold
Allerede hatt hjemmekamp: LSK, Mjøndalen, Sarpsborg 08, Sogndal, Start, Tromsdalen, VIF, Hamkam (møter FKH på Hamar torsdag), TIL (møter Glimt i Tromsø torsdag) og Ranheim. Mot disse vil vi etter alle solemerker får hjemmekamp.

Har ikke hatt hjemmekamp, men har reist lenger enn oss: MFK (har reist til Surnadal, Trondheim og Florø), AaFK (har reist til Bergsøy, Molde og Kristiansund), Haugesund (spiller mot Hamkam på Hamar torsdag, har reist til Karmøy og Stavanger tidligere), Glimt (spiller mot TIL i Tromsø torsdag, har reist til Tverlandet og Mo i Rana tidligere). Disse vil vi etter alle solemerker får bortekamp mot.

Tvilstilfeller: Stabæk har hatt tre bortekamper: Jevnaker (56 km hver vei), Raufoss (123 km) og Grorud (21 km). Totalt 200 km én vei. Våre reiser har vært på ca 70 km én vei, men i tillegg kommer 40 min ferge hver vei til Stord. Tror likevel vi får bortekamp mot Stabæk.

Odd har spilt bortekamp i Skien, Larvik (34 km én vei) og Notodden (59 km). Totalt 93 km én vei, men vår fergetur til Stord bør telle i vår favør.

Viking har spilt bortekamp i Stavanger. Sola og Egersund. Totalt 85 km én vei, men igjen bør vår fergetur tale i vår favør.

Av 17 mulige motstandere heller 12 i favør hjemmekamp (10 rimelig bankers), 5 i favør bortekamp (4 rimelig bankers)
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Ra-ra-ra-ra-ra-ra-ranheim....
GÃ¥ ta banen!

Huff

Forstår jeg Krøvel rett blir det dermed en katastrofal hjemmeexit mot trøndernes trønderske overtrøndere?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

The Boss

Er det bankers at vi får hjemmekamp? Ranheim med 1/3 hjemmekamper riktignok, men de var i Tromsø i første runde (1.150 KM!)

Total reise pr. lag i de tre første kampene:
Ranheim 1.160 KM
Brann 100 KM + en ferge

Ranheim har altså reist over 1.000 KM mer enn oss.

Er langt fra sikker på hjemmekamp, fordi om 0/3 hjemmekamper kontra 1/3 bør tale for kamp på staddaren.

Ricky

De ser på antall hjemmekamper først.

stigh

Men ble sakt at brann kom til Ã¥ fÃ¥ hjemmekamp uansett sÃ¥ lenge de gikk videre siden ikke har hatt de enda  sÃ¥ vi fÃ¥r hjemme mot ranheim.

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on June 04, 2014, 21:49:31 PM
Er det bankers at vi får hjemmekamp? Ranheim med 1/3 hjemmekamper riktignok, men de var i Tromsø i første runde (1.150 KM!)

Total reise pr. lag i de tre første kampene:
Ranheim 1.160 KM
Brann 100 KM + en ferge

Ranheim har altså reist over 1.000 KM mer enn oss.

Er langt fra sikker på hjemmekamp, fordi om 0/3 hjemmekamper kontra 1/3 bør tale for kamp på staddaren.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Det blir hjemmekamp mot Ranheim. NFF har informert om det på Twitter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Quote from: stigh on June 04, 2014, 21:57:24 PM
Men ble sakt at brann kom til Ã¥ fÃ¥ hjemmekamp uansett sÃ¥ lenge de gikk videre siden ikke har hatt de enda  sÃ¥ vi fÃ¥r hjemme mot ranheim.


Tror ikke du skal legge FOR mye lit til de som sa det. Var som krøvel har vist langt fra sikkert med hjemmekamp om vi hadde trukket enkelte av de andre lagene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Hele trekningen:

Hjemmelag først: Molde - Mjøndalen, Aafk - LSK, Odd - VIF, Brann - Ranheim, Viking - Sogndal, Sarp08 - Start. HamKam/FKH - Tromsdalen

Den siste avhenger av morgendagens resultat: Bodø/Glimt - Stabæk eller Stabæk - Tromsø.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

June 04, 2014, 22:08:39 PM #45 Last Edit: June 04, 2014, 22:11:13 PM by Gulløl
NFF informerer om at det blir hjemmekamp til Brann

https://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2014/Her-er-kampene-i-4runde-NM/

Kampene spilles i utgangspunktet 27. juni.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

roaldinho

Quote from: Gulløl on June 04, 2014, 22:08:39 PM
NFF informerer om at det blir hjemmekamp til Brann

https://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2014/Her-er-kampene-i-4runde-NM/

Kampene spilles i utgangspunktet 27. juni.


Nei, ikke utgangspunktet, det blir spilt den datoen. Det er ingen VM den dagen og i følge NFF på Twitter så spilles det den dagen.

Stian Holen @StianHolen
@NFF_info NÃ¥r spilles 4.runde i cupen?

NorgesFotballforbund
@NFF_info
@StianHolen Kampdato er 27.juni.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TCAC

Hvordan er det med cup og billettinntekter? Går alt til hjemmelaget? Jeg mener å ha hørt at inntektene fordeles for noen år siden.

Utmedsnolken

Quote from: TCAC on June 05, 2014, 02:42:11 AM
Hvordan er det med cup og billettinntekter? Går alt til hjemmelaget? Jeg mener å ha hørt at inntektene fordeles for noen år siden.


blir uansett ikke særlig til inntekter å fordele.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Før var det slik at inntektene ble fordelt etter hvor langt man kom i cupen, og at hjemmelaget kun fikk beholde inntektene fra kiosksalget. Men dette ble forandret for noen år siden. Nå beholder hjemmelaget alt. Noe som gav Fyllingsdalen en kjærkommen inntekt med nesten 4000 tilskuere i går.
Rød makt på Hansa!

Go Up