• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Cupen 2014

Started by Nixon, April 09, 2014, 10:06:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Brann får en kjærkommen inntekt i 4 runde. Mot Sogndal hjemme i 2011 i tilsvarende runde ble det solgt 3 750 billetter. Går en ut fra en snittpris på kr.160 blir det en inntekt på kr. 600 000. Alle monner drar i nedskjæringtider. Kanskje Brann kan selge litt mer mot Ranheim en mot Sogndal(?). Det å møte trøndere har tradisjoner for å skape bra med engasjement i Bergen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Buljongmannen

Hehe. Trodde jeg hadde gått inn på Positivitets-tråden... Helt klart at alt monner i disse tider.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 05, 2014, 10:16:26 AM
Brann får en kjærkommen inntekt i 4 runde. Mot Sogndal hjemme i 2011 i tilsvarende runde ble det solgt 3 750 billetter. Går en ut fra en snittpris på kr.160 blir det en inntekt på kr. 600 000. Alle monner drar i nedskjæringtider. Kanskje Brann kan selge litt mer mot Ranheim en mot Sogndal(?). Det å møte trøndere har tradisjoner for å skape bra med engasjement i Bergen.

Neppe. Når under 6000 møter opp mot VIF, og sikkert minst 1000 av disse ikke hadde giddet å møte om de ikke allerede hadde betalt for billetten gjennom p-kort, så ser jeg ikke for meg mer enn 2-3000 på denne kampen. 4.runde mot Ranheim kl 18 en fredagskveld i skolesommerferien og midt under VM? Nei dette blir tynt, med mindre man kjører på med kampanjer.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Om man skal dømme på Mjøndalen-fadesen i fjor så kan det virke som om Krøvel har rett. Det var glisne tribuner det!

krøvel vellevold

Quote from: Kagain on June 05, 2014, 19:49:37 PM
Om man skal dømme på Mjøndalen-fadesen i fjor så kan det virke som om Krøvel har rett. Det var glisne tribuner det!

Men nå skal de visst satse veldig på denne kampen. Så blir det spennende å se om det bare er ord.
Legg ned hele klubben!

Huff

Det å møte trøndere har tradisjoner for å skape bra med engasjement i Bergen.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Spelaren

Det er de som slo ut selveste rbk. Stinn brakke, garantert.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Quote from: roaldinho on June 04, 2014, 22:06:40 PM
Hele trekningen:

Hjemmelag først: Molde - Mjøndalen, Aafk - LSK, Odd - VIF, Brann - Ranheim, Viking - Sogndal, Sarp08 - Start. HamKam/FKH - Tromsdalen

Den siste avhenger av morgendagens resultat: Bodø/Glimt - Stabæk eller Stabæk - Tromsø.

Ligger an til mange hjemmeseire.. Kanskje det endelig er vår tur til å få hjemmekamp i 4.runde, kvartfinale og semifinale?

Ricky

Går en ut fra en snittpris på kr.160 blir det (...)

...veldig få tilskuere!

Gulløl

June 05, 2014, 21:20:53 PM #59 Last Edit: June 05, 2014, 21:29:04 PM by Gulløl

Det var 2 399 mot Mjøndalen, men det var en 3 runde kamp. Kampen mot Ranheim er en 4 runde kamp. Trekker normalt mer jo nærmere en cupfinale en nærmer seg, når har vi kun 3 trinn igjen og målet er så langt unna.

Ellers mener jeg at en må samle alle kreative krefter for å få nærmest mulig fulle tribuner til denne kampen. Mitt forslag er å få en sponsor til å kjøpe alle 17.686 billettene for 30 kr/stk og rett og slett dele de ut GRATIS. Men de må deles ut ved Stadion i timene før kampstart for at mest mulig blir brukt. Utgift til sponsoren blir på litt over 1/2 millionen med masse gratisreklame. Brann vil tjene omtrent det samme som alternativet med å selge billetter. Bergensere er ville etter alt som er gratis og tribunene vil fylles mer opp. Samtidig må kampen markedsføres som en happening, bergensere mot trøndere, osv.  Bakrommet Pub åpent fra kl.16. Kjør gjerne en gratis minikonsert før kampen fra klokken 17 med en eller to Bergens-artister som trekker folk for å øke interessen ytterligere og gjøre det til et skikkelig fredagfest på en forhåpentligvis midtsommerkveld med fint vær. Brann har en mulighet her som de bør gripe, trist som faen om det blir vanlig salg og bare 2-3000 tilskuere.

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 05, 2014, 21:20:53 PM

Det var 2 399 mot Mjøndalen, men det var en 3 runde kamp. Kampen mot Ranheim er en 4 runde kamp. Trekker normalt mer jo nærmere en cupfinale en nærmer seg, når har vi kun 3 trinn igjen og målet er så langt unna.

Ellers mener jeg at en må samle alle kreative krefter for å få nærmest mulig fulle tribuner til denne kampen. Mitt forslag er å få en sponsor til å kjøpe alle 17.686 billettene for 30 kr/stk og rett og slett dele de ut GRATIS. Men de må deles ut ved Stadion i timene før kampstart for at mest mulig blir brukt. Utgift til sponsoren blir på litt over 1/2 millionen med masse gratisreklame. Brann vil tjene omtrent det samme som alternativet med å selge billetter. Bergensere er ville etter alt som er gratis og tribunene vil fylles mer opp. Samtidig må kampen markedsføres som en happening, bergensere mot trøndere, osv.  Bakrommet Pub åpent fra kl.16. Kjør gjerne en gratis minikonsert før kampen fra klokken 17 med en eller to Bergens-artister som trekker folk for å øke interessen ytterligere og gjøre det til et skikkelig fredagfest på en forhåpentligvis midtsommerkveld med fint vær. Brann har en mulighet her som de bør gripe, trist som faen om det blir vanlig salg og bare 2-3000 tilskuere.

For å si det enkelt og greit: Det blir IKKE fullt om det så er gratis adgang til denne kampen. Ikke 10000 engang. Folk møter jo ikke engang opp til kamper de har betalt for!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg må innrømme at dette er en typisk kamp jeg ender opp med å ikke gå på. Partoutkort er så lettvint, da har jeg allerede billett. Prisen vil ha mye å si for min del. Blir det vanlig eliteseriekamppris mot Ranheim er det svært sannsynlig at jeg ikke gidder komme.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kagain

Quote from: Gulløl on June 05, 2014, 21:20:53 PM

Ja, du har mange gode planer der. Et mulig problem vil  jo være om det deles ut med stadion. Det spørs om det så mange som gidder å gå i det de ser for seg er en lang, lang, LANG kø for å få fatt i billetter for et lag som de i utgangspunktet ikke er så veldig interessert i. Men for all del, jeg liker ambisjonene, og jeg tror nok at man kunne fått unna noen 1000 billetter på den måten. Så hadde det vært opp til guttene om de kunne beholde noen av disse publikumerne, og det måtte de jo ha gjort gjennom helt topp foppall da.

Nixon

Quote from: Lasaron on June 06, 2014, 06:05:15 AM
Jeg må innrømme at dette er en typisk kamp jeg ender opp med å ikke gå på. Partoutkort er så lettvint, da har jeg allerede billett. Prisen vil ha mye å si for min del. Blir det vanlig eliteseriekamppris mot Ranheim er det svært sannsynlig at jeg ikke gidder komme.

Hvorfor ikke benytte sjansen til å støtte laget og ikke minst klubben med penger som går rett på bunnlinjen? Det er så enkelt.

Men klart. Du må jo gidde. Vi skjønner jo alle det...

Men ikke kom etterpå og klag på at Brann ikke har penger til nye spillere!
Rød makt på Hansa!

Xminator

Du mener "Ikke har pengar til bonusen til Bruun"

Spelaren

Natt til søndag, Torgallmenningen, varm potet+billett kr 200. Fulle, ukritiske byløver. Just saying.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

I cupen er det jo ikke partoukortsinnehavere å ta hensyn til, og free seating forenkler jo prosessen med å gi bort billetter betraktelig. Eller, burde ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Kjøre free seating på hele Stadion(bortsett fra losjene). Alle billettene gratis og sponset. Folk går inn den inngangen de vil selv. Sitter seg der de vil selv. Billettene helt like. Altså gjøre det enklest mulig. Først øl i Bakrommet Pub, så konsert, så banke trøndere. Pluss noen andre gulrøtter. Med en god og riktig markedsføring av tilbudet bør vi klare 10000. Alle barneskolene i søndre bydel kunne f.eks. fått utdelt et antall billetter etter antall elever som er på skolen, bare det blir et stort antall. Mye kreativt en kunne gjort rundt denne kampen for å trekke folk. Vi får se om den nyansatte arrangementansvarlige tar ut potensialet. Tre uker igjen, det er bare å begynne å planlegge.

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Quote from: Nixon on June 06, 2014, 08:32:14 AM

Hvorfor ikke benytte sjansen til å støtte laget og ikke minst klubben med penger som går rett på bunnlinjen? Det er så enkelt.

Neida, det skal jeg ikke. Tror ikke jeg er kjent for å gjøre det heller.

dokken

4. runde i cupen trekker nesten ingen lenger. Spesielt ikke mot Ra-ra-ranheim.

Tipper 2500-3000 tilskuere, og tror egentlig ikke lavere billettpriser vil ha så mye å si. Håper Brann stenger av feks BT-tribunen og SPV, slik at publikum kan samles på de to gjenværende sidene. Det ser mye bedre ut, og gir en viss "stemning".

Når det er sagt, jeg skal definitivt gå på kamp, og sitte på langsiden for en gangs skyld. Liker disse "rare" kampene der vi møter andre lag enn normalt. Derfor jeg elsker e-cup også.

Dessuten blir det kjekt med en Brann-kamp inne i VM, og på et tidspunkt da det er lenge siden sist hjemmekamp og to uker til neste. Hvis mange tenker slik, så blir det kanskje litt folk. Men jeg har ingen tro på det.

Klaus_Brann

Ja, jeg synes det er en ekstra sjarme med disse kampene, enten det er mot Ranheim eller Liturgiskhi fra Litauen;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: Nixon on June 06, 2014, 08:32:14 AM

Får ikke linken til budsjett til å fungere for å se om Brann har budsjettert med billett inntekt fra Cup.

http://www.brann.no/latest-news/article/1k8g7sis17th412dza8gubzfnk/title/brann-med-et-orlite-overskudd-i-2013

Uansett sies det i rapporten den 20. mai at inntekt fra billettsalg ligger 1MNOK bak budsjett. Antatt at de ikke har budsjettert noe inntekt fra salg av billetter for cupen kan de hente inn 1MNOK med å selge 10000 billetter til kr 100,-, eller. 5000 til kr 200,-
Men, det koster også en del penger å arrangere en kamp, og jeg vet ikke hvor mye det blir. Kan ende opp et tapsprosjekt dette hvis det blir så få som 1000-2000 solgte billetter.

blobby winters

Quote from: Gulløl on June 06, 2014, 10:27:01 AM
Kjøre free seating på hele Stadion(bortsett fra losjene). Alle billettene gratis og sponset. Folk går inn den inngangen de vil selv. Sitter seg der de vil selv. Billettene helt like. Altså gjøre det enklest mulig. Først øl i Bakrommet Pub, så konsert, så banke trøndere. Pluss noen andre gulrøtter. Med en god og riktig markedsføring av tilbudet bør vi klare 10000. Alle barneskolene i søndre bydel kunne f.eks. fått utdelt et antall billetter etter antall elever som er på skolen, bare det blir et stort antall. Mye kreativt en kunne gjort rundt denne kampen for å trekke folk. Vi får se om den nyansatte arrangementansvarlige tar ut potensialet. Tre uker igjen, det er bare å begynne å planlegge.

Må i det minste komme opp med et system slik at de som kjøper billett til denne kampen får prioritet dersom det usannsynlige skjer og Brann kommer til finalen.

Jeg blir like forbanna hver gang når vi spår kanskje 1000-2000 solgte billetter til 4. runden men aldri har nok av billetter de få gangene Brann kommer til finalen

Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Flott, NFF! Enda godt at de ikke la den på en kampdag i VM.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

TCAC

Venter i spenning på listen over motstandere som vil gi oss hjemmekamp i neste runde. :)

Noen som vet når trekningen er?

tsrqpo

Trekningen er vel i kveld?

Sikkert vist 2210 på nrk

TCAC

Quote from: tsrqpo on June 27, 2014, 20:40:38 PM

Sikkert vist 2210 på nrk

Det har du sikkert rett i, selv om siste kamp ikke har blitt spilt ennå. Bare gode lag igjen nå, så vi må ha hjemmekamp ...

Hatleking

Quote from: TCAC on June 27, 2014, 20:47:22 PM
Quote from: tsrqpo on June 27, 2014, 20:40:38 PM

Sikkert vist 2210 på nrk

Det har du sikkert rett i, selv om siste kamp ikke har blitt spilt ennå. Bare gode lag igjen nå, så vi må ha hjemmekamp ...

Kva lag er gunstig å møte på så måte?

TCAC

Quote from: Hatleking on June 27, 2014, 20:48:17 PM
Kva lag er gunstig å møte på så måte?

Det lurer jeg også på. Jeg har ikke tilgang på Osdals database over reiseavstand. :P

Håper de går litt i dybden på dette under trekningen.

Nixon

Snakket med Osdal på kampen og det er ikke mange lag vi får hjemmekamp mot. Kanskje bare Sarpsborg av de lagene som er igjen.
Rød makt på Hansa!

dudo

Jeg trodde det var trekning denne gangen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Er ikke det bare i semien?
Rød makt på Hansa!

TCAC

Quote from: Nixon on June 27, 2014, 21:39:33 PM
Er ikke det bare i semien?

Ganske sikker på at du har rett i det.

dudo

Var det Hallén akkurat sa, så vi får tro på det.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

TCAC

Uff, bortekamp mot Odd blir kjedelig.

Hatleking

Her er det iallfall revansjepotensial.

Baunebob

Bra å unngå Viking og Molde. Hvem får hjemmekamp?

dudo

Samme Hallén mente vår kamp var den mest spennende, i stedet for f eks molde - viking. Kanskje han ikke er helt blåst likevel?

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on June 27, 2014, 21:47:03 PM

Det er ikke gitt ennå.

Hatleking

Quote from: dudo on June 27, 2014, 21:48:18 PM
Samme Hallén mente vår kamp var den mest spennende, i stedet for f eks molde - viking. Kanskje han ikke er helt blåst likevel?

Det blir iallfall tut og kjør med eit Brann-lag uansett. Det er ikkje Odd som gjer det spanande.

Nixon

Det er i slike tilfeller det er dumt av vi har møtt to bergenslag tidligere. Vi skulle ikke ha reist særlig langt i én av de andre kampene før vi kunne fått hjemmekamp her.
Rød makt på Hansa!

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on June 27, 2014, 21:49:03 PM
Quote from: TCAC on June 27, 2014, 21:47:03 PM

Det er ikke gitt ennå.

Det er vel ganske gitt at det blir bortekamp. Odd har like mange bortekamper og har reist dobbelt så langt som det vi har.

The Boss

Brann: 3 bortekamper, 1 hjemmekamp.
Odd: 3 bortekamper, 1 hjemmekamp.

Reiselengde i KM (ca)
Brann : 110 km.
Odd: 135 km.

Blir nok bortekamp.

Verste vi kunne fått dette, sammen med MFK og Viking borte.

TCAC

Er det noen subjektive vurderinger som spiller inn, eller kun avhengig av en eller annen formel for reiseavstand/reiseutgifter og/eller antall hjemmekamper?

Baunebob

Ser at denne Osdal på twitter mener at Brann har hatt minst like stor reisebelastning som Odd. Kanskje håp likevel.

TCAC

Brann får bortekamp ifølge Erik Strand i NRK.

Go Up