• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2014

Started by Nixon, November 22, 2013, 12:05:59 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Lasaron on February 26, 2014, 18:21:37 PM
Men Sogndal er også sikkert stinne av trening, og de legger sikkert heller ikke mer i treningskamper i februar enn vi gjør.

Forøvrig såg det ut som en total straffe til Dramé.


Klink straffe. Spillmessig var det ikke all verden, men av en eller annen mystisk grunn lar jeg meg ikke bekymre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

February 26, 2014, 18:40:10 PM #651 Last Edit: February 26, 2014, 18:43:37 PM by Giles
Det skal sies at alt starter på nytt når seriespillet er i gang. Men nok en gang lurer jeg på hva som egentlig gjør folk til optimister. Beste jeg kan finne på er juniorlagets omgang mot Aalesund sist. Spillet som ble vist der var utvungent og hadde innslag av kreativitet.
Det er bare å håpe at spillerne er helt nedkjørt fysisk og kommer som raketter når alvoret begynner.

krakra

February 26, 2014, 18:47:07 PM #652 Last Edit: February 26, 2014, 18:52:05 PM by krakra
Første kampen mot AaFK, førsteomgangen mot Start og siste kamp på den første leiren var kvalitet. Gjennom hele oppkjøringen har vi også sett en helt annen struktur og plan enn under Skars og flere spillere har viser tydelige tegn på at de har tatt steg siden ifjor. Deriblant noen av våre nøkkelspillere som Huse og Badji.

Jeg ser ikke hvordan det er mulig å ikke se grunn til optmisme selv om ikke alt er på plass. Det har ikke vært fyrværkeri, men vi har vært gode og solide og bedre enn alle lagene vi har møtt frem til i dag.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Giles on February 26, 2014, 18:40:10 PM
Det skal sies at alt starter på nytt når seriespillet er i gang. Men nok en gang lurer jeg på hva som egentlig gjør folk til optimister. Beste jeg kan finne på er juniorlagets omgang mot Aalesund sist. Spillet som ble vist der var utvungent og hadde innslag av kreativitet.
Det er bare å håpe at spillerne er helt nedkjørt fysisk og kommer som raketter når alvoret begynner.

Er det slitsomt å være så negativt innstilt? Ser du ikke positive tendenser, eller vill du ikke se de? Ja selfølgelig er det en hel masse som kan bli bedre, men en mnd før seriestart synest eg vi ligger bra an. Bevegelser og Kombinasjonsspill er ikke utviklet over natten.
Ha litt tro på kong Norling, det blir en kjekk sesong. Og visst alt går til helvette, da får du heller si "ka var det eg sa!".

Klaus_Brann

Vi bytter også halve laget. Ser ikke folk det? Det gjør selvsagt en del med strukturen i laget å bytte såpass mange.
Jeg er ikke bekymret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Var nå ikke så gale. Hadde bra kontroll i (det jeg så) første omgang og starten av andre Ble litt overtak til saftkokerene når vi gjorde en del bytter.
Vi er egentlig svakest framover i denne kampen.
Ellers så må eg si at det gleder meg å se Badji ta store skritt i riktig rettning. Fortsetter han denne utviklingen så kan han bli konge i år.
Grønner imponerer meg også og er pr nå vår beste stopper. Ja han tar litt stor risiko av og til men det funker jo og det får han jo bare mer og mer selvtillit av.
Mosjov skuffet i dag da jeg syntes han var på gang i den forrige kampen. Andre skuffelser i dag var vel det meste framover, spesielt Larsen skuffet meg Han virket meget tung og tam i dag og Askar som kom inn ikke stort bedre.
Men det har vært en hard oppkjøring så langt så ingen bør vel dømmes negativt etter en kamp på slutten av en treningsleir hvor de fleste gleder seg mest til å komme seg hjem
Selv etter denne kampen så gleder jeg meg til sesongen og tror jeg kommer til å kose meg mer på staddaen i pr en i fjor (men tror ikke på gull)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Det er ikke slitsomt å være sunt kritisk. Jeg har troen på Norling og håper flere av spillerne vil blomstre under han. Jeg tror han har en plan og en spillestil som et mulig å gjenkjenne etterhvert. Talenter er det flere av enn noen gang. Bedre er de også. Men jeg mener det er naivt å tenke at spillerne ved et trylleslag vil bli vesentlig bedre enn hva de viste i fjor. Det er feil å gi Skarsfjord alt ansvaret for enkeltspilleres manglende prestasjoner. Jeg er skeptisk til at de som noen tenker skal være bærende spillere vil være i stand til å ta det ansvaret.
Brann må tørre å ta tøffe beslutninger. Kvaliteter laget ikke besitter må hentes inn utenfra om nødvendig.
Jeg håper likevel at de snart fortapte sønner Haugen og Larsen lykkes. Ingenting hadde vært bedre enn det.
Kanskje det ikke er riktig å være veldig bekymret på bakgrunn av prestasjoner hittil, men det er heller ikke grunnlag for stor optimisme.

Falkman

Den straffesituasjonen med Drame er faktisk en av mest talentløse dommeravgjørelsene jeg noensinne har sett!!

Lasaron

Jeg har bestemt meg for å tenke at, jaja, det var jo bare en treningskamp. Det er bare i Norge man setter opp treningskamptabeller osv. Dessuten kan det være greit at vi gikk på et tap, så ikke Norling tror at alt bare er god flyt. Fra nå av skal det jobbes enda mer riktig og grundig på treningsfeltet.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Northside

Det blir revansj mot Sogndal om 2 uker.

Klarer vi å samle sammen 25stk innen noen få dager, så setter Bataljonen opp buss til treningskampen i Sogndal.
Helsprøtt dersom vi klarer full buss til en treningskamp. Greit å gjøre noe ingen andre i Norge klarer.

Turen passer for små og store, da vi unngår å kjøre om natten eller seint om kvelden (mindre fyring).
Pris regner jeg med blir 400kr.

https://www.facebook.com/events/1411033452481083/

Gulløl

Store mangler og fryktelig dårlig av RBK klinger bra i mine ører  ;D. Styggere dette tapet en Brann sitt tap mot Sogndal.

http://www.nrk.no/trondelag/rosenborg-ydmyket-av-odd-1.11574057
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

brann89

Jah, alltid kjekt å høre at det går dårlig med RBk, får berre håper dem tar det med seg inn til seriestart og får en dårlig start. Ikkje alle Rbk supporterne som var like happy for ansettelsen av Per Joar Hansens, så kanskje det kan påvirke Rbk i gullkampen, så får Brann en mindre konkurrent å tenke på :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krøvel vellevold

Legg aldri for mye vekt på treningskamper. Strengt tatt ikke enkeltresultater når serien har startet heller. Det skjer mye rart. Det er bare å tenke på Branns oppkjøring til 2006 som endte med sølv, at vi tapte 0-4 for KR Reykjavik før 2007, at vi tapte 0-6 for Lyn i 2007, 1-3 for Nest rett før 2011 (og dager før seier over RBK), LSK som alltid pleide å ha strålende resultater på vinteren tidligere, RBK som mange ganger har sett svake ut i oppkjøringen - men likevel vunnet ligaen, osv. osv.

Forresten er det en annen mye om Brann: At Brann alltid er gode i treningskampene om vinteren, men elendige når sesongen starter. Kan strengt tatt ikke huske sist Brann var gode i treningskampene om vinteren. I hvert fall ikke en hel oppkjøring. Syns vi alltid er svake i oppkjøringen og lurer på om vi skal bli middelhavsfarere i år igjen - mens vi klamrer oss til halmstrå som at "jammen vi hadde et par gode angrep som viste hva som bor i laget".
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Men når høstluften kommer ned over de 7 fjell og flomlyse slås på,
da snakker vi fugl. Utenom i 2013, da var det gå-sakte-aksjon.

Lasaron

Såg at en sportspub på Torget skulle vise treningskampen mellom Viking og Bryne i går, på tv2 sportskanalen. Noen som vet om en pub i Sandnes/Stavanger som kan tenkes å gjøre noe lignende på lørdag? Altså vise Brann - Sandnes Ulf, som går på samme kanal?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

http://www.brann.no/news/article/1k9ow6d49h49q1uv0g9axg7or5/title/to-treningskamper-for-100-kroner

Kampene på lørdag koster 100 kroner å se. Eller gratis mot fremvisning av kvittering dersom du har kjøpt eller fornyet partoutkortet.
Rød makt på Hansa!

Northside

Buss til treningskampen mot Sogndal:
http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/Product/Busstur-til-Sogndal/1186

Avreise 08:00, kampstart 13:00 og retur rett etter kampen.
Turen koster 400kr og inkluderer 2 gratisbilletter på Store Stå til Brann - Stabæk (dermed er vel turen i grunn gratis).

Bli med å lag enda mer blest rundt Brann :)

krakra

Laget i morgen:

                    Piotr
Sæv - Demidov - Hanstveit - Demir
Askar - Barmen - Fakiri - Soko
          Huseklepp - Orlov


Her er det en drøss av spillere som er uaktuelle fra start av diverse årsaker. Larsen, Lorentzen, Mojsov, Badji og Grønner hviles etter landslagsopphold. Skaanes, Jonsson og Haugen er skadet eller syke, selv om sistnevnte er frisk nok for innhopp. Det gir jo en rimelig amputert førsteelver.

Det som er verdt å merke seg er at Hanstveit tilsynelatende er foran Gjesdal i stopperkøen, noe som nok gjør et utlån enda mer aktuelt for Gjesdal og at Orlov starter istedenfor Drame. I tillegg spiller Demidov sin første kamp fra start.

Med ni spillere ute hvorav seks av dem er høyaktuelle for en førsteelver kan vi nok ikke forventes noe superspill i morgen.

http://www.brann.no/news/article/1s00imf5ev96q10gz12f6y4f8e/title/disse-starter-mot-sandnes-ulf

Nixon

Nei, dette var langt fra toppet lag. Tror nok at dette vil kjølne interessen noe i forhold til publikumsoppmøte. Men det er likevel noen interessante spillere å følge. Tenker spesielt på Demidov, Askar og Orlov.
Rød makt på Hansa!

Kjell249

Men 8 av disse kan fort starte første kamp, og det er vel bare Fakiri og Soko som er ganske usannsynlig at vil starte. I tillegg vil vel ikke både Hanstveit og Demir starte.

Det haster for Haugen å overbevise for å få en startplass etter mye sykdom i oppkjøringen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Kjedelig med landslagsopphold som gjør at vi ikke får spilt inn laget i denne kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Churchill

Tja... Bortsett fra midtbanen kan dette bli laget vi stiller med i mange kamper, båe i forsvar og de to i angrepet. Men midten ser skjør ut. Noen som forresten vet om kampen sendes på TV Noen sted.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Churchill on March 08, 2014, 12:06:52 PM
Tja... Bortsett fra midtbanen kan dette bli laget vi stiller med i mange kamper, båe i forsvar og de to i angrepet. Men midten ser skjør ut. Noen som forresten vet om kampen sendes på TV Noen sted.
Tror nok Grønner er et godt hode foran Hanstveit i stopperkøen iallefall, og at Drame fortsatt er foran Orlov. Vi er ikke så svekke foran og bak, men det er ikke toppet. på midten er vi ganske svekket med Hassan og Soko istedenfor Badji og Skaanes. Spørs om Askar er noe førstevalg også. Vi kan faktisk gå til seriestart uten noen av de som starter på midten i dag fra start.

Kjell249

Quote from: Churchill on March 08, 2014, 12:06:52 PM
Tja... Bortsett fra midtbanen kan dette bli laget vi stiller med i mange kamper, båe i forsvar og de to i angrepet. Men midten ser skjør ut. Noen som forresten vet om kampen sendes på TV Noen sted.

Ser ut som kampen går på TV2 Sportskanalen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

March 08, 2014, 13:29:11 PM #675 Last Edit: March 08, 2014, 13:52:13 PM by krakra
Tijan fra start for Sandnes Ulf.

Edit: I mål har de vår gamle leiesoldat, Hannes Haldorsson.

brann89

Askar er iallefall skuddvillig i starten av kampen
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Altså, jeg liker prosjekt Norling, men er det ikke på tide at vi blir litt gode?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Savner er Grønner i midtforsvaret. Mye stress.

krakra


Spelaren

Det er litt kjedelig dette.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Baunebob

Svake første 20min. Fortsatt skal vi prøve å trille ball til tross for at vi ikke klarer det.

krakra

Quote from: Baunebob on March 08, 2014, 14:15:36 PM
Svake første 20min. Fortsatt skal vi prøve å trille ball til tross for at vi ikke klarer det.
Tross alt en treningskamp.

krakra

Tror Soko istedenfor Skaanes er det største tapet utpå her. Større enn Fakiri for Badji. Vi taper mye på å erstatte en så kvikk, bevegelig og smart spiller som Skaanes med trege og delvis stillestående Soko.

Baunebob

1-0 Orlov. Pent samspill.

dudo

Men Ulf sitt var finere ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on March 08, 2014, 14:23:18 PM
Men Ulf sitt var finere ...


Ballen var "langt" over kortlinjen vel?
Ka du ve?

Kjell249

Når vi blir satt under press er det veldig synlig at det er få Brannspillere som er komfortabel med ball i beina.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Sindre32

Fantastisk god prestasjon av Demir der.

Belfort

Får ikke sett kampen. Stemmer det at Soko spiller flanke?

krakra

Quote from: Kjell249 on March 08, 2014, 14:24:22 PM
Når vi blir satt under press er det veldig synlig at det er få Brannspillere som er komfortabel med ball i beina.
Blir bedre med Grønner, Haugen, Larsen og Skaanes inn.

Demir er god igjen. Burde spille mye i år.

Markmus

Quote from: Belfort on March 08, 2014, 14:25:34 PM
Får ikke sett kampen. Stemmer det at Soko spiller flanke?


Han er i alle fall på flanken. Om han spiller kan man vel diskutere.
Ka du ve?

ostraume

Er det ikke Demir som blir rundet før baklengsen da?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Belfort on March 08, 2014, 14:25:34 PM
Får ikke sett kampen. Stemmer det at Soko spiller flanke?


Ja. Skiller seg ikkje ut, egentlig. Det er svakt over hele linjen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: Belfort on March 08, 2014, 14:25:34 PM
Får ikke sett kampen. Stemmer det at Soko spiller flanke?


Ja, det er vel stort sett bare der han har spilt i år?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Soko til høyre, Askar til venstre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Huse får ikke til en dritt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: Markmus on March 08, 2014, 14:27:37 PM
Quote from: Belfort on March 08, 2014, 14:25:34 PM
Får ikke sett kampen. Stemmer det at Soko spiller flanke?


Han er i alle fall på flanken. Om han spiller kan man vel diskutere.


Hehe, var det da. Med den mangelen på tempo og beveglighet er det ganske så krise at han spiller i den posisjonen

Markmus

For et mottak av Soko på innlegget.
Ka du ve?

dudo

Er det bare jeg som hører feil, eller sier kommentator konsekvent "Sandef Ulf"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up