• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Gull i siktet?

Started by Ã?rnen, December 04, 2003, 15:47:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?rnen

Vi har vel alle her en drøm om at vi skal få oppleve at Brann tar gull igjen? Er det realistisk å tro at det skjer snart? Eller tror vi at RBK sin dominans vokser inn i himmelen? I min jobb med aksjemarkedet vet jeg at ingenting vokser inn i himmelen. Hva må til for at Brann kan bli seriemester igjen? Mye har vært sagt og gjort i Brann gjennom tidene. Men dette er nå historie. Det er framtiden som teller.

Jeg tipper at neste sesong blir RBK`s siste seier i en lang rekke av seriemesterskap . Nå har de dominert siden 1988, og jeg vet ikke om lag i europa som har dominert i over 16-17 sesonger på rad? Liverpool hadde 70 og 80 tallet. United har vært dominerende etter det, men jeg ser sprekker der. Ingenting vokser inn i himmelen!! RBK faller nok tilbake når de skal erstatte Hoftun,Berg,Strand, Basma, Riseth, Stensaas og Brattbak. Det samme ødela bl.a for "uslåelige" Liverpool på begynnelsen av 90-tallet. Spillere som hadde vært med lenge forsvant.

Dersom andre lag enn RBK i en tidshorisont på 10-15 år fra nå skal vinne serien må det skje mellom 2005 og 2007. Visst RBK får bygget seg opp igjen etter "gamlingene" vil de i et nytt 10 år vinne serien hvert j.. år. Jeg er skråsikker på at tiden for å satse skikkelig igjen er nå. Brann må få hjelp fra næringslivet i byen og komplimentere laget med 3-4 nye solide spillere. Så skal disse samspilles i god Mjelde ånd og da vil de stå rustet i 2005/06 til å virkelig kjempe med RBK om gull. Synd at Brann ikke hadde bedre økonomi og bedre trener i 2000. Det var forrige gang vi var nær ved å utfordre RBK. Men det går flere tog. Neste tog går i 2005!!!

Brann og Mjelde blir garantert bedre. Steg for steg, år for år. Utvikle laget og skaffe forsterkninger. KONTINUITET!!! Dette er i tråd med det Mjelde og Peddien sier. Timingen er optimal. Jeg tror i tillegg RBK vil oppleve en "nedtur" når de mister alle gamlingene. Derfor har jeg stor tro på en ny seriemester i Norge i 2005.

Henki

Jeg tror også det at Rosenborg vil få et problem hvis de ikke fornyer laget sitt. Men om det er Brann som kommer til å bli seriemester istedetfor er jeg usikker på. La oss nå for pokker la Mjelde og Ludvigsen få lov til å jobbe i fred. Om det tar tre, fem eller ti år før Brann vinner noe er det da verdt å vente ihvertfall. Poenget mitt er at vi altfor mange ganger har vært serimester i Desember og slaktoffer i Juni.
Så får vi bare håpe at Rosenborg ikke bruker sjekkheftet for flittig når de skal fornye seg...
Ballen skal fremover!

monzilla

Jeg hÃ¥per og tror at den nye skandinaviske ligaen gir noen sÃ¥rt trengte kroner inn i norske klubbkasser. Det fører til at RBK ikke kan kjøpe de spillerne de vil til en latterlig lav penge noe som igjen fører til at nivÃ¥et i Norge øker. Tror RBK er pÃ¥ slutten av sin storhetstid. Bare se pÃ¥ det gamle romerriket.  Det var ikke lang tid fra det var pÃ¥ sitt mektigste til det lÃ¥ i grus.

Yngve

Tanken om nordisk liga er fantastisk, ,men alvorlig tala, kvem utan den harde kjerne (max 4 000) gidd møte opp på stadiopn mot lag me knapt har høyrd om før?

og kva med baneforholda? dei er jo nesten ubrukelig i april, så kva i februar? dette er dei tinga som gjer meg skeptisk til royal league ( latterlig namn og foresten..)

men tur til dejlige københavn eller stockholm for å sjå Brann spele, hadde vore genialt, same kva tid på året.

og alle laga som vert kvalifisert, garantert minst to nye lag frå kvart land (pga ustabilitet i serien) kvart år, noko som vil føre nye pengar til mange klubbar, noko som er sårt tiltrengt. Men då må klubbane klare å halde budsjetta på eit økonomisk forsvarlegt nivå som dei er i ferd med å klare no. Og heller rekne pengane frå kongeligaen som ekstra bonus. Uanset så gler eg meg til å kome i gang med prosjektet, tenk dykk BBB mot black army, det vert stort, då får me verkjeleg sjå kor me står her i verda med suporterane våre. Sjefs!!

Eg forventar me kvalifiserer oss allereie i år!

berre ca 120 dagar att til seriestart no...

GamleErik

Hvis det blir Royal League på Brann må man nok belage seg på at kampene vil gå i Vestlandshallen, og da kan det bli kamp om ståplassene...
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Tom C

Hva er kapasiteten i vestlandshallen? 5000? Er det mulig å utvide den? (kapasiteten asså)
Aldri mer Obos....

KennethS

kapasiteten e vel rundt 5000 ja, tror ikkje det e mulig og utvide den.
tå på Brann

hjallisen

Det er da vi skulle hatt en ny stadion ved Nygårdstangen-med undervarme, lys, lydanlegg og alskens krav UEFA krever av "gamle" stadda.. Tenk dere 20000-25000 elleville BBB'ere mot Black Army.. Då snakker vi om liv og røre... (på tribunen altså)

Det er no min drøm.. :lol:
ed beina plantet på bakken

KennethS

mot Black Army? våknet opp på feil side av galaxen idag eller?
tå på Brann

hjallisen

Vet no faen ikke ka alle supportergrupperingene i Skandinavia heter-dessuten bryr det meg der kor ryggen går over til beina (les: midt i ræææven) :lol:

Poenget er at 5000 tilskuere i "Royal League" ikke er mye å skryte av..
En ny stadion hadde derfor vært ideelt!
ed beina plantet på bakken

Go Up