• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Protestfarge mot RBH,styre og Skarsfjord

Started by soo, October 28, 2013, 16:48:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

soo

Nå er det på tide å kjøre på etter forsiden i dagens BA og omtalen i BT etter kampen.   Mitt forslag er å begyne å gå med en protestfarge som viser missnøye med styre, RBH og ikke mins Skarsfjord. I tilegg foreslår jeg å ikke synge eller noe de første ti i kampen etter det et taktfast skarsfjord må gå!

Tom C

Eller hva med å dele ut hvite tørkler som publikum kan vifte med? Mener å ha sett denne protestformen i Italia bl.a.
Aldri mer Obos....

Markmus

Quote from: Tom C on October 28, 2013, 20:44:47 PM
Eller hva med å dele ut hvite tørkler som publikum kan vifte med? Mener å ha sett denne protestformen i Italia bl.a.

Spania også. Husker Valencia-supporterne vinket med hvite tørkle når Rosenborg slo dem der nede for en del år siden.

Ingen dum idé egentlig, men det spørst om meheene på Stadion forstår det.
Ka du ve?

Zolkan

Real Madridfansen er vel mest kjent for sine hvite tørkler.

brann89

Quote from: Tom C on October 28, 2013, 20:44:47 PM

Rbh og Skarsfjord får vel det hele til å bli at Supporterene ber om fred, vist man ikkje synger kraftig om Skarsfjord og Rbh sin avgang
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Hvite tørkler blir bare teit. Vi har ikke tradisjon for det, og hvis 20-30 mann står og vifter med det kommer det bare til å se dumt ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Hva skal egentlig hvite tørkler signalisere?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

"Farvel, vi går" - blir gjerne tolket som om tilskuerne svikter og så blir det vann på møllen som kverner rundt om medgangssupportere etc. Usikker på om den spanske greien oversettes godt til norske forhold, og med mindre eit fullsatt Hansa gjer det så blir det litt pinglete med noen spredte lommetørklær som viftes i duskregnet.

Taktfast rop er langt mer effektivt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on October 29, 2013, 07:37:39 AMTaktfast rop er langt mer effektivt.

Det er det jeg har sagt hele tiden, og vi så alle at det fikk oppmerksomhet at vi gjorde det mot HBK.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Rop og veldig tydelige bannere er det som hjelper. Det er mest ubehagelig for ledelsen der og da, og det gir mest oppmerksomhet som igjen gir ubehag for ledelsen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Corran

Hva med at alle som er mot skars og rbh har på seg noe rødt?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

soo

Hvem kan ta ansvar for å dele ut hvite lommetørkler mot Tromsø?

nero

Tørkler er bare tull, og dette kommer ikke til å skje. Rop og banner er det eneste som funker.
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: nero on November 05, 2013, 10:51:43 AM
Tørkler er bare tull, og dette kommer ikke til å skje. Rop og banner er det eneste som funker.

Ja det er de færreste som skjønner meningen med tørklene. De fleste vil tro at det bare er en ny form for visuell effekt.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Eneste måtte jo være dersom man kombinerte det med å rulle ut banner med "Farvel Skarsfjord!" samtidig som hele Frydenbø vifter "farvel" med tørklene.

Men ser at det kanskje blir vanskelig å få til, i tillegg til at det kanskje blir litt for nytt til at alle får med seg poenget. Men håper inderlig at man får til den vekselvise "RBH - må gå"-ropet med fullt trøkk. Det kan ikke fjottene i ledelsen verken bortforklare eller overse. Man burde alliert seg litt på motsatte tribuner, slik at man vet at man har en gjeng på begge sider som kan dra i gang denne.
Aldri mer Obos....

osoerli

Dei fleste skjønar at å vifte med kvite tørkler betyr farvel til styre og stell.
Funkar bra i kombinasjon med banner og rop.
20-pakning kvite servietter koster sikkert ikkje meir enn ein tier på nille.
Ellers kan ein henta i pølsekiosken på stadion.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Tørklene er en greie som sikkert fungerer i Spania. Frå en halvtom Hansa vil det sjå teit ut, og ingen vil skjønne greien.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Taktfaste, kraftige rop med tydelig budskap. Kombinert med banner med ditto tydelige budskap.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dokken

Quote from: Spelaren on November 05, 2013, 12:28:51 PM
Tørklene er en greie som sikkert fungerer i Spania. Frå en halvtom Hansa vil det sjå teit ut, og ingen vil skjønne greien.

Klart folk skjønner det. Er jo det mest kjente måten å gi uttrykk for at treneren må gå.

Og det er jo ikke sånn at det ene utelukker det andre. Bannere blir revet ned etter få minutter, så de sees bare i begynnelsen (som feks i LSK-kampen). Vi klarer ikke å rope i 90 minutter (da trøtter vi uansett bare ut resten av publikum).

Tribunene må være preget av variasjon, som alltid. Folk bør ta med seg lommetørkler. Det blir stilig på en mørk tribune.

tsrqpo

Kjør på, men tviler på at det blir utbredt nok til at det kommer til å bli iøyenfallende nok til at folk tenker over hva det symboliserer.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on November 05, 2013, 14:38:06 PM
Quote from: Spelaren on November 05, 2013, 12:28:51 PM

Klart folk skjønner det. Er jo det mest kjente måten å gi uttrykk for at treneren må gå.

Og det er jo ikke sånn at det ene utelukker det andre. Bannere blir revet ned etter få minutter, så de sees bare i begynnelsen (som feks i LSK-kampen). Vi klarer ikke å rope i 90 minutter (da trøtter vi uansett bare ut resten av publikum).

Tribunene må være preget av variasjon, som alltid. Folk bør ta med seg lommetørkler. Det blir stilig på en mørk tribune.

Ja det må ikke bli for mye heller. Ikke fordi de ikke fortjener det, men fordi vi ikke må få folk mot oss. Og da snakker jeg ikke bare om Skars-/regimevennlige folk, men også folk som støtter saken. Også for dem kan det bli for mye hvis det bare skal handle om Skars/RBH/styret i hele kampen.

Legg ned hele klubben!

osoerli

Hugsar 15-20 stykker på feltZ vifta med kvite lommetørkler for nokre få år sidan.
Var det i 2008 like før Mjelde fekk fyken tru?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: osoerli on November 05, 2013, 15:00:35 PM
Hugsar 15-20 stykker på feltZ vifta med kvite lommetørkler for nokre få år sidan.
Var det i 2008 like før Mjelde fekk fyken tru?

Det gjorde de også nå under Hønefoss-kampen. Ble ikke det helt store med en nesten tom tribune.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Tørkler er tull, kommer aldri til å få en bra effekt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up