• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hønefoss, søndag 28.10.13, kl 18:00

Started by Lasaron, October 04, 2013, 21:29:24 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

2-3 positive ting i går
Mohus spillte bra
Det var meget bra trøkk under "Skarsfjord må gå"
Var et par meget morsomme rop. Min favoritt var "Grunnspillet sitter"
Men også "Mohus vil ha bonus" og "Vi ler av NFF" fikk meg til å trekke på smilebåndet på en ellers uber trist dag
Ellers må vel Bataljonen innse at det ikke er så veldig jevnt fordelt mellom de som vil beholde og de som vil sparke Skarsfjord. Mitt inntrykk på Hansa var at de fleste sang med på skarsfjord må gå og de som ikke sang med (rundt meg i alle fall) var slike som aldri synger, men som brukte hele kampen til å si sin (negative) mening om skars
Er vel liten tvil om at de som vil beholde ham er fåtallet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Markmus

October 28, 2013, 23:27:20 PM #201 Last Edit: October 28, 2013, 23:30:04 PM by Markmus
Quote from: krakra on October 28, 2013, 20:56:46 PM
Det var få, om noen, krav om Skarsfjords avgang i 2011(vel noen er det alltids). Det var noe kritikk mot spillestil og talentbruk, men få av de som kritiserte for dette mente at Skars måtte gå. Flertallet var positivt på grunn av overraskende gode resultater.

Hvis du vil innbille deg at kravene om Skarsfjords avgang hadde kommet selv med strålende resultater, gull og ecup må du gjerne gjøre det, men jeg tror du gjør lurt i å ikke gjøre narr av de som mener at manglende resultater er årsaken til protestene mot Skars. Det er hovedkjernen i kritikken mot ham. De andre tingene er ting som bygger videre på det og som kunne dempet kritikken selv med dårligere resultater. Men han hadde fått mer kritikk med årets poengfangst og Godsets fotball enn med årets spillemessige prestasjoner og Godsets poengfangst.


Jeg synes i alle fall 2011 var strålende resultatmessig... Det ble ikke medalje i serien eller cupgull, men ut fra den begredelige 2010-sesongen var det jo en resultatmessig opptur. Likevel ble Skarsfjords avgang krevd.

Strålende enkeltprestasjoner av Ojo og Guastavino sørget for det. Vi som krevde Skarsfjords avgang allerede da så at dette kom til å kollapse fullstendig uten slike prestasjoner fordi Brann som lag ikke var noe å skryte av (ikke hjalp det at det ble spilt drittfotball heller).
Ka du ve?

krakra

Dere, få, krevde altså Skarsfjords avgang fordi dere trodde _resultatene_ ville gå til helvette altså? Akkurat. Jeg var også skeptisk til skars i 2011 av samme grunn. Spillet ville ikke gjøre oss til et topplag

Men dersom jeg hadde tatt feil og Skars hadde ledet Brann til suksess og gull med Drillofotballen sin hadde jeg selvfølgelig skrytt av ham, innrømmet feil og ille krevd hans avgang. Det hadde også gjaldt de aller fleste Brannsupportere. Med gull, eller bare medaljer, hadde ikke Skars vært under press i dag.

Markmus

Trodde? Visste.

Hvis det er Drillo-fotball Skarsfjord har prøvd på, så suger han jo enda mer balle enn hva jeg opprinnelig har ment. Det er så langt unna en kommer. Mjelde (angrepsspillet) var langt nærmere Drillo enn hva Skarsfjord har vært på noe område (det er rent umulig å si eksakt HVA det er Skarsfjord har forsøkt på).
Ka du ve?

krakra

October 29, 2013, 00:01:55 AM #204 Last Edit: October 29, 2013, 00:08:17 AM by krakra
SÃ¥ om Brann hadde tatt medaljer og kanskje gull i 2012 ville du fortsatt krevd ham sparket fordi du visste at spillet ikke ville gi suksess? Du minner litt om Davy Wathne.

Spillet vårt i 2011 var veldig likt Drillostilen med agressivt press, kjappe overganger og lange baller. Eneste unntaket er presshøyden som lå høyere enn den Drillo pleier å bruke.

Yngve

Brann anno 2011 var ein fryd å sjå på på vårparten. For me var aggresive og gjekk ut og ville vinna fotballkampar.

Så frå sommaren av byrja me meir og meir å likna på det me ser resultatet av i dag. Eit lag som ligg lågt, brukar lang tid med ballen, dillar og gjer generelt lite for å vinna fotballkampar.

Huff

Quote from: Yngve on October 29, 2013, 09:22:46 AM
Brann anno 2011 var ein fryd å sjå på på vårparten. For me var aggresive og gjekk ut og ville vinna fotballkampar.

Så frå sommaren av byrja me meir og meir å likna på det me ser resultatet av i dag. Eit lag som ligg lågt, brukar lang tid med ballen, dillar og gjer generelt lite for å vinna fotballkampar.


Brann anno våren 2011 var et lag med voldsom aggressivitet vekselvis press der en tidvis presset ektremt høyt og relasjonen Ojo-Guastavinho. Utover dette hadde en ingenting å komme med, Brann endret seg ikke utover høsten, problemet var at Brann mistet overraskelsesmomentet. Da var det bare langballene på Ojo igjen.

Jeg skrev i 2011 at Brann var avslørt, og jeg mente at Skars sannsynligvis ikke var god nok for Brann. Likevel ville jeg la tvilen komme han til gode etter en resulatmessig god sesong og argumenterte for at han kunne få frem til sommeren 2012 på å motbevise min skepsis. Når Skars så etterlyste an mass med langpasninger etter hjemmetapet mot Godset våren 2012 fikk jeg nok.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Markmus

Quote from: krakra on October 29, 2013, 00:01:55 AM
SÃ¥ om Brann hadde tatt medaljer og kanskje gull i 2012 ville du fortsatt krevd ham sparket fordi du visste at spillet ikke ville gi suksess? Du minner litt om Davy Wathne.

Spillet vårt i 2011 var veldig likt Drillostilen med agressivt press, kjappe overganger og lange baller. Eneste unntaket er presshøyden som lå høyere enn den Drillo pleier å bruke.


Ja. Nei.

Kanskje tidlig på 2011-sesongen, men når Skarsfjord-"stilen" (vet fortsatt ikke hva pokker det er) begynte å prege laget var det ikke noe som lignet Drillo i det hele tatt. Som sagt var Mjelde langt likere Drillo på det offensive planet.
Ka du ve?

krakra

Men da er du jo en klovn av typen som mener jorden er flat selv om bevisen for det motsatte faller ned i hodet på deg. Hvis Skars hadde oppnådd suksess så hadde det jo vært helt komisk å kreve hans avgang fordi stilen ikke vil gi suksess. Helt nede på Srråmyhr og Davy Wathne-nivå.

Det er spillet i 2011 vi diskuterer og da er det spillet i 2011. Det var ren Drillofotball. At det etterhvert ikke funket betyr lite. Drillo selv slet jo etterhvert med å få ut Drillostilen før han ble sparket. Mjelde manglet både polingen og det defensive fokuset som preger Drillostilen. Det var direkte, men det var også alle mann i angrep med stor risiki. Noe Drillohadde vært hjertestans av

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Markmus

Quote from: ostraume on October 30, 2013, 09:38:11 AM


Myten om Drillo-poling lever enda? Jøss.

Hva var den langt mer sexy tilnærmingen til Mjelde? De gangene vi angrep mot etablert (stort sett angrep vi mot uetablert fordi vi angrep så snart vi fikk ballen), så var det ut på kantene og inn i feltet - gjerne 45 grader ut.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on October 29, 2013, 22:42:44 PM
Men da er du jo en klovn av typen som mener jorden er flat selv om bevisen for det motsatte faller ned i hodet på deg. Hvis Skars hadde oppnådd suksess så hadde det jo vært helt komisk å kreve hans avgang fordi stilen ikke vil gi suksess. Helt nede på Srråmyhr og Davy Wathne-nivå.

Det er spillet i 2011 vi diskuterer og da er det spillet i 2011. Det var ren Drillofotball. At det etterhvert ikke funket betyr lite. Drillo selv slet jo etterhvert med å få ut Drillostilen før han ble sparket. Mjelde manglet både polingen og det defensive fokuset som preger Drillostilen. Det var direkte, men det var også alle mann i angrep med stor risiki. Noe Drillohadde vært hjertestans av


Du forutsetter jo at Skarsfjord-stilen (hva nå enn den er) gir suksess, noe den vitterlig ikke har gjort eller kommer til å gjøre. Jeg kan ikke helt se at NOEN stil skal fungere med Skarsfjord, for han har vitterlig ikke evnene til å få noe som helst til å fungere - og i alle fall ikke elleve spillere samtidig.

Drillo slet med at det defensive ikke fungerte like godt som sist og at det ikke finnes naturlige målscorere. Selv på dødballer slet vi med å score mål (gikk jo år og dag mellom hver gang), mens vi slapp inn alvorlig mange på det samme.

Poling har aldri preget Drillo-stilen. Det er talentløst å hevde noe slikt og vitner om at en ikke er gammel nok til å ha fått med seg hva suksessoppskriften var. Vi hadde en fordel når vi slo langpasningene, ja, men det var på ingen måter avgjørende for å bringe Norge opp og frem i fotballverdenen.
Ka du ve?

krakra

November 03, 2013, 14:09:48 PM #213 Last Edit: November 03, 2013, 14:13:45 PM by krakra

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 14:09:48 PM


Og du setter verdensrekord i å si veldig lite med veldig mange ord.

Er man "manneforelsket" i Drillo fordi man henretter myten om langballer?

Skarsfjord fikk aldri den suksessen du snakker om. Aldri. Kritikken var der selv om vi lå greit an på tabellen. Ikke like høylytt og mangfoldet som nå, men å si at kritikken ikke var der får meg til å tro at du ikke husker fra A til B - evt. at du hadde deg en pause fra forumet og VGD.

Jeg sa også ganske tydelig at Mjeldes likhet med Drillo handlet om det offensive. Ikke det defensive. Det offensive. Selv om de hadde ulikt syn på risiko defensivt, så er det talentløst å hevde at det ikke er store likheter i hvordan man angriper.

At Drillo ikke fornyet seg skal jeg være med pÃ¥. Drillo2 led stort av at han stadig mÃ¥tte spille mot seg selv. Lag har nok ikke hentet sin inspirasjon direkte fra ham, men moderne fotball er preget knallhardt av den fotballen Drillo stod for pÃ¥ 90-tallet. Drillo baserte sin 90-stil pÃ¥ ren og skjær forskning etter nitidige videoanalyser. Det gjorde han neppe under sin andre periode. 

For øvrig er du verdensmester i å skeie ut diskusjoner. Drillo slutter her. Dette dreier seg om Skarsfjords udugelighet.
Ka du ve?

krakra

November 03, 2013, 14:38:43 PM #215 Last Edit: November 03, 2013, 14:42:06 PM by krakra
Nei. Nettopp. Skarsfjord fikk aldri den suksessen jeg snakket om. Derfor får han dagens kritikk. Du har rett, jeg brukte for mange ord. Du oppsummerte det ganske kjapt.
At du ikke evner å se sammenhenger i hvordan man spiller er mer skuffende. Mjeldes spill var tut og kjør og alle mann fremover, med stor risiko for brudd. Drillos angrepsfilosofi var bygget rundt å angripe med så oav risiko som mulig. Det var ikke defensivt Drillo var opptatt av risiko, men offensivt.

Du får si noe kritisk om Drillo da. Han gjorde ikke en særlig god jobb i sin andre periode gjorde han?

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 14:38:43 PM
Nei. Nettopp. Skarsfjord fikk aldri den suksessen jeg snakket om. Derfor får han dagens kritikk. Du har rett, jeg brukte for mange ord. Du oppsummerte det ganske kjapt.

Du får si noe kritisk om Drillo da. Han gjorde ikke en særlig god jobb i sin andre periode gjorde han?


Han fikk ikke suksess fordi han aldri vil kunne gi suksess. Som vi sa.

Jeg sa da vitterlig noe kritisk om Drillo i mitt forrige innlegg. Leser du ikke hva andre skriver? Er det derfor så mange av innleggene din fremstår som en "wall of text" uten mål og mening?
Ka du ve?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Sindre32

Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Sindre32 on November 03, 2013, 15:44:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.


Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Ka du ve?

Lasaron

En av Skarsfjord sine største problemer er å få laget til å prestere når det gjelder. Og resultatene, særlig i år, tyder på at veldig mye sitter i hodene på spillerne.

Oppsummert: Skars er veldig svak på å få hodet til spillerne på plass. Når hodet ikke er med synker man mange hakk som fotballspiller.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:16:11 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
To poeng er såpass nær at det er idiotisk å si at det ville vært umulig å nå det. Men du har rett i at vi ikke har hatt suksess under Skars. Derfor kreves også hans avgang. Altså på grunn av resultatene.
Ja, det var noe kritikk da resultatene var bedre. Men den var mye, mye mindre omfattende. Altså har kritikken økt etterhvert som resultatene har blitt dårligere. Ergo: Resultatene er avgjørende for kritikken
Den lille gruppen som faktisk satt å krevde Skarsfjords avgavg var i klart mindretall og like irrelevante som de som i dag syns han var en supertrener. Dessuten påstår du jo selv at bakgrunnen for disse kravene var en skråsikkerhet på at Skarsfjord aldri ville oppnå suksess. Igjen var resultatene, eller manglende tro på fremtidige resultater, avgjørende også da.

SÃ¥ kort oppsummert:
1. Resultatene er helt sentrale i kritikken mot Skars
2. Skarsfjord har ikke helt feil når han sier at det alltid vil være verdensmestere som krever trenerens avgang i Bergen

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:17:30 PM
Quote from: Sindre32 on November 03, 2013, 15:44:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.


Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Han har klart å få dem til å prestere over lange perioder. Gjerne en halv sesong i strekk. Da er det ganske merkelig å være 100% skråsikker på at det er helt umulig at han kunne fått dem til å levere det samme over en sesong.

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:25:31 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:16:11 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
To poeng er såpass nær at det er idiotisk å si at det ville vært umulig å nå det. Men du har rett i at vi ikke har hatt suksess under Skars. Derfor kreves også hans avgang. Altså på grunn av resultatene.
Ja, det var noe kritikk da resultatene var bedre. Men den var mye, mye mindre omfattende. Altså har kritikken økt etterhvert som resultatene har blitt dårligere. Ergo: Resultatene er avgjørende for kritikken
Den lille gruppen som faktisk satt å krevde Skarsfjords avgavg var i klart mindretall og like irrelevante som de som i dag syns han var en supertrener. Dessuten påstår du jo selv at bakgrunnen for disse kravene var en skråsikkerhet på at Skarsfjord aldri ville oppnå suksess. Igjen var resultatene, eller manglende tro på fremtidige resultater, avgjørende også da.

SÃ¥ kort oppsummert:
1. Resultatene er helt sentrale i kritikken mot Skars
2. Skarsfjord har ikke helt feil når han sier at det alltid vil være verdensmestere som krever trenerens avgang i Bergen


Kritikken startet like forbannet når resultatene ikke var sterkt bekymringsverdige.

Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.

Det vil alltid være verdensmestre som krever trenerens avgang, ja, men i dette tilfellet holder det langt på vei å være amatør.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:27:07 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:17:30 PM
Quote from: Sindre32 on November 03, 2013, 15:44:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.


Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Han har klart å få dem til å prestere over lange perioder. Gjerne en halv sesong i strekk. Da er det ganske merkelig å være 100% skråsikker på at det er helt umulig at han kunne fått dem til å levere det samme over en sesong.


Forskjellen på en halv sesong og en hel sesong er så latterlig stor at jeg ikke skjønner du gidder å nevne det engang. Selv forskjellen på 25 og 30 kamper er stor.
Ka du ve?

krakra

Det er alltid noen som kritiserer treneren i Bergen. Selv i 2007 ble det ropt "Mjelde må gå". At noen var kritiske mot spillet i 2011 er selvfølgelig ikke noe bevis på at resultatene ikke spiller en avgjørende rolle i dagens kritikk.

Dere var irrelevante fordi dere utgjorde den marginale gruppen vi alltid ser i Bergen. Jeg mener dere er skadelige for klubben. En ting er Ã¥ være kritisk til punkter hos en trener. En annen ting er Ã¥ skulle sparke en trener etter første sesongen med et ekstremt vanskelig utgangspunkt  fordi noen fÃ¥ supportere ikke er helt fornøyd med mÃ¥ten vi spiller pÃ¥. Det hadde jo vært en skandaløs mÃ¥te Ã¥ drive klubb pÃ¥. Enda verre enn dagens.

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:30:03 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:25:31 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:16:11 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


2 poeng unna medalje er ikke suksess med en klubb av Branns størrelse. Det er under pari. � være OK kan mange klare, men for å komme opp i toppsjiktet kreves det lille ekstra. Eller i Skarsfjords tilfelle: det store ekstra.

Har marginer ødelagt? Jeg synes da vi har hatt nok av marginer MED oss. Hvem er ikke gode i lengre perioder?

"Men så har vi falt sammen. Da kommer kritikken." Som sagt kom kritikken fortsatt mens vi hadde bedre resultater enn vi har hatt i det siste.
To poeng er såpass nær at det er idiotisk å si at det ville vært umulig å nå det. Men du har rett i at vi ikke har hatt suksess under Skars. Derfor kreves også hans avgang. Altså på grunn av resultatene.
Ja, det var noe kritikk da resultatene var bedre. Men den var mye, mye mindre omfattende. Altså har kritikken økt etterhvert som resultatene har blitt dårligere. Ergo: Resultatene er avgjørende for kritikken
Den lille gruppen som faktisk satt å krevde Skarsfjords avgavg var i klart mindretall og like irrelevante som de som i dag syns han var en supertrener. Dessuten påstår du jo selv at bakgrunnen for disse kravene var en skråsikkerhet på at Skarsfjord aldri ville oppnå suksess. Igjen var resultatene, eller manglende tro på fremtidige resultater, avgjørende også da.

SÃ¥ kort oppsummert:
1. Resultatene er helt sentrale i kritikken mot Skars
2. Skarsfjord har ikke helt feil når han sier at det alltid vil være verdensmestere som krever trenerens avgang i Bergen


Kritikken startet like forbannet når resultatene ikke var sterkt bekymringsverdige.

Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.

Det vil alltid være verdensmestre som krever trenerens avgang, ja, men i dette tilfellet holder det langt på vei å være amatør.
Det som er latterlig er din manglende evne til å ta et poeng. Ta av deg skylappene litt.
Det er ingen rasjonelle grunner til å slå fast at det er umulig at en trener som klarer å få laget til å prestere på toppnivå skal klare det over en hel sesong. Selvsagt er det mer krevende, men det er altså ingen rasjonelle grunner til at det skal være umulig.

Sindre32

November 03, 2013, 16:40:47 PM #229 Last Edit: November 03, 2013, 16:43:25 PM by Sindre32
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:33:06 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:27:07 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:17:30 PM
Quote from: Sindre32 on November 03, 2013, 15:44:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 15:01:01 PM


Faktisk sa jo David Nielsen, som har blitt lansert av mange som en ønsket arvtaker, at Brann spiller en meget ambisiøs type fotball. � si at Skarsfjord ikke kan få det til uansett, det er jeg helt enig i at blir merkelig. Som du påpeker er det kontinuiteten vi sliter med, det å prestere over lengre tid. Det klarer vi bare i perioder.


Kontinuitet er også en av de viktigste egenskapene en trener må ha. Evnen til å få et lag til å prestere over tiden, og den har ikke Skarsfjord. Så nei, det er overhodet ikke merkelig å si dette.
Han har klart å få dem til å prestere over lange perioder. Gjerne en halv sesong i strekk. Da er det ganske merkelig å være 100% skråsikker på at det er helt umulig at han kunne fått dem til å levere det samme over en sesong.


Forskjellen på en halv sesong og en hel sesong er så latterlig stor at jeg ikke skjønner du gidder å nevne det engang. Selv forskjellen på 25 og 30 kamper er stor.


Han har vist at han kan klare å prestere over tid, men ikke over lang nok tid. De siste par sesongene har han dog ikke klart det. Og denne sesongen, kanskje også forrige sesong, burde vi ha prestert langt bedre. Det er ingen som uforbeholdent forsvarer Skarsfjord her, heller ikke Krakra. Det bør alle de tidligere innleggene hans være et klart tegn på.

Markmus

Ka du ve?

Sindre32

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:42:29 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:38:17 PM
Jeg mener dere er skadelige for klubben.


Da avslutter vi, tante.


Storveis, det innlegget er omtrent på nivå med prestasjonene til Brann i år.

ostraume

Quote from: Markmus
Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.


"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Markmus

Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:47:06 PM
Quote from: Markmus
Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.


"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.


Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?
Ka du ve?

ostraume

Tja...Nå vet jeg ikke helt akkurat hva "dere" sa angående Skarsfjord og hvilket tidspunkt du refererer til, så den er vanskelig å svare på.

Jeg er dog helt enig i at Skarsfjord ikke er en god nok trener for Brann. At han "umulig" kunne oppnå suksess virker mer søkt, og mindre trolig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:42:29 PM
Quote from: krakra on November 03, 2013, 16:38:17 PM
Jeg mener dere er skadelige for klubben.


Da avslutter vi, tante.
Hva tror du konsekvensene for Brann hadde blitt om  vi hadde begynt Ã¥ sparke trenere etter bare en sesong, med gode resultater, fordi spillet ikke hadde vært helt bra nok?

Markmus

Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:50:20 PM
Tja...Nå vet jeg ikke helt akkurat hva "dere" sa angående Skarsfjord og hvilket tidspunkt du refererer til, så den er vanskelig å svare på.

Jeg er dog helt enig i at Skarsfjord ikke er en god nok trener for Brann. At han "umulig" kunne oppnå suksess virker mer søkt, og mindre trolig.


Vi hadde ikke troen på at han skulle klare å få Brann til å prestere gjennom en hel sesong, men det poenget var naturligvis underordnet det viktigste: at vi ikke gadd fotballen hans.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:47:50 PM
Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:47:06 PM
Quote from: Markmus
Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.


"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.


Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?


Dere tok feil i 2011. Da var Brann et underholdende, om enn primitivt lag, som var svært nære å skaffe både cupgull og medalje i serien. Da er det tåpelig og feil å kreve trenerens avgang når spillerstallen ikke var spesielt bedre enn det som ble prestert. At kritikken ble mer rett i 2012 og 2013 gjør ikke kritikken i 2011 mer riktig.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 17:29:47 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:47:50 PM
Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:47:06 PM
Quote from: Markmus
Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.


"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.


Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?


Dere tok feil i 2011. Da var Brann et underholdende, om enn primitivt lag, som var svært nære å skaffe både cupgull og medalje i serien. Da er det tåpelig og feil å kreve trenerens avgang når spillerstallen ikke var spesielt bedre enn det som ble prestert. At kritikken ble mer rett i 2012 og 2013 gjør ikke kritikken i 2011 mer riktig.


Nja. Jeg mente det ville være best om Mjelde trakk seg etter gullet. Det mente jeg der og da, for jeg var av den oppfatning av at han hadde mistet litt grepet i garderoben. Hadde han trukket seg da hadde han også hatt en mye større status i Bergen i dag.

Poenget mitt er at det går an å mene at en trener ikke er rett mann videre, selv om han har levert en god sesong.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 17:29:47 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2013, 16:47:50 PM
Quote from: ostraume on November 03, 2013, 16:47:06 PM
Quote from: Markmus
Hvordan var den "lille gruppen" irrelevante? Vi var jo så til de grader relevante da vi til syvende og sist var de som hadde rett.


"Trener X må gå" - gruppen vil alltid strengt tatt få rett til slutt. Det betyr ikke at de faktisk har hatt rett underveis.


Det har du rett i, og de identifiserer jeg meg ikke med heller. Men mener du vi tok feil angående Skarsfjord?


Dere tok feil i 2011. Da var Brann et underholdende, om enn primitivt lag, som var svært nære å skaffe både cupgull og medalje i serien. Da er det tåpelig og feil å kreve trenerens avgang når spillerstallen ikke var spesielt bedre enn det som ble prestert. At kritikken ble mer rett i 2012 og 2013 gjør ikke kritikken i 2011 mer riktig.


Brann var ikke underholdende i 2011...

edit: Jeg er sikker på at andre lags supportere synes Brann har vært særdeles underholdende de siste årene dog.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Uenig. Var ikke vakkert spill, men vi skapte mye og presset hardt, som ga oss flere underholdende kamper.

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on November 03, 2013, 18:05:20 PM
Uenig. Var ikke vakkert spill, men vi skapte mye og presset hardt, som ga oss flere underholdende kamper.


En halv målsjanse mer per kamp i 2011 enn i år. Sjansemessig var 2011 den tredje dårligste sesongen de siste ti årene...
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Om det stemmer var det i alle fall ikke inntrykket spillet ga meg. Jeg ble i hvert fall underholdt det året, og jeg vet om flere som ble. Når resultatet også var forholdsvis bra i forhold til hva man kan forvente året etter å ha så vidt unngått nedrykk, så synes jeg da som nå at det ikke var rett tidspunkt å kreve trenerens avgang på.

Yngve

Ja, me var underhaldande i 2011. Det fyrste halve året.

Resten var poling av langballar og aggresiviteten var heilt vekke. Cupfinalen var eit flott døme.

Go Up