• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hønefoss, søndag 28.10.13, kl 18:00

Started by Lasaron, October 04, 2013, 21:29:24 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: GKH on October 27, 2013, 18:22:46 PM
Quote from: osoerli on October 27, 2013, 18:19:04 PM
Var det tifo før kampen?


Pyro + et banner hvor det sto "10 000 tomme seter. Hvem tar ansvar?".
[/quote

Puslete. Hadde det være Brann Stadion for knappe 7-8 år siden hadde det vært mer direkte budskap. Kjernen og andre supporterklubber er langt mer klar og tydelig når de er misfornøyd, her får man kun svada om at supporterne er delt.

Utmedsnolken

selv om vi ligger bakpå klarer vi å havne i undertall 3 mot 6 innenfor sekstenmeteren. imponerende
"og der snubler Sæternes igjen"


roaldinho

Haha, for en sjanse til Hønefoss. Den var enorm.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Hørte jeg Skarsfjord må gå? Ble uansett overdøvet av Heia Brann-rop.

Too far east


Utmedsnolken

nå må hønefoss få seg noen mål, noen bonus skal vi ikke ha i år
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Hønefoss rundspiller Brann! Hønefoss som er sist på tabellen kjører kampen mot Brann i Bergen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Koffert1

Håpløst bytte..

Nå må vel faen meg Hønefoss klare å få ballen i mål snart..

krakra

Mohus har vært god etter at det avgjort at han forlater Brann. Bør klare å finne seg en TL-klubb å stå fast i.

vekkreist

Quote from: roaldinho on October 27, 2013, 19:35:57 PM
Hønefoss rundspiller Brann! Hønefoss som er sist på tabellen kjører kampen mot Brann i Bergen.


yep.. bunnen er nådd... blir noen "spennende" år fremover med Skarsfjord!  :P

vekkreist

å jada. nå kommer byttene! Skarsfjord geni erklært taktikker!

roaldinho

Haha, det der Hønefoss-laget er så tafatt, de kunne fint ha scoret om de hadde vært mer presise og sett litt rundt. Er så mye rom at hvilket som helst annet lag hadde stukket av med seieren her.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

haak


skuteviken

Ja. Greit at "hva var det jeg sa"-pessisme er latterlig og destruktivt, men det er ikke tilfelle med kritikken de siste årene, og det er på høy tid at noen tar ansvar nå og at vi ikke blir pisset på med:

"Høye forventinger"
"Ekstremt krevende økonomisk situasjon"
"Ekstra ordinær tilstand"
"Topplag 2015"

osv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Ballbesittelse:
Brann 45 %, Hønefoss 56 %

Avslutninger på mål:
Brann 4,  Hønefoss 8.

Cornere:
Brann 4, Hønefoss 12

Rett og slett rundspilt av laget nederst på tabellen, og det på Brann Stadion. Fy faen hvor dårlig !!!!!
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 27, 2013, 19:37:33 PM
Mohus har vært god etter at det avgjort at han forlater Brann. Bør klare å finne seg en TL-klubb å stå fast i.


Er det avgjort at han forsvinner altså?

Gulløl

Quote from: dudo on October 27, 2013, 20:01:13 PM
Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 27, 2013, 20:02:11 PM
Quote from: krakra on October 27, 2013, 19:37:33 PM
Mohus har vært god etter at det avgjort at han forlater Brann. Bør klare å finne seg en TL-klubb å stå fast i.


Er det avgjort at han forsvinner altså?
Ja. Han vil jo til en klubb hvor han er førstevalg

krakra

Quote from: dudo on October 27, 2013, 20:01:13 PM
Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.
Nåja. Syns ikke vi skal kritisere Skars for å kjefte litt på gjengen. Dette er voksne menn hvor flertallet har millionlønn som ikke klarer å yte 50% engang. Struktur og spill og alt det der må Skars ta ansvar for. Også endel for motivasjon, men et minimumsansvar for egen innsats ligger det da hos spillerne og

Torvanger


Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

brann89

Noe må skje snart, kan ikkje ha Skarsfjord som trener til 2016, alt kommer til å gå rett til helvette.
Vi blir divis rundspillt av Hønefoss og evner ikkje skape noe som helst før Hønefoss spillerene begynner å bli skikkelig slitene. Kan takke Mohus, som ikkje er Brann spiller til neste sesong for at vi fikk med oss poeng idag. Når ikkje Skarsfjord evner å få mer motivasjon ut av spillerene når man forsatt har bonus å spille om, da er det noe som ikkje stemmer.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

skuteviken

Skarsfjord vrir dette mot at supporterne gjorde de svake, og at de må beskytte seg nå.

Jeg er så pisslei av at det er snakk om store (enorme faktisk) forventninger, LES TABELLEN for faen! Se utviklingen i spillemønster og poengfangst fra Ojo/Guastavino 2011 til nå.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Huff

Quote from: dudo on October 27, 2013, 20:01:13 PM
Cmore melder om tordentaler fra Skarsfjord i garderoben. Han evner ikke å få dem til å prestere, og bør heller tale litt til speilet.


Dersom han får utløp for frustrasjonen over egen utilstrekkelighet ved å klikke på spillerne øker dette muligheten for et spilleropprør.

Forøvrig bra ''Skarsfjord må gå''-rop, det hørtes godt på BT.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Natan

At han slipper unna med "enorme forventninger" er ganske spesielt.
Hvor er avisene i Bergen?
Om ikke annet må myten om en streng bergensk presse gravlegges en gang for alle, merkelig hvor servile de har vært ovenfor Brann.


skuteviken

Desperat taktikk av Skarsfjord på CMORE der, nå har jeg kjeftet spillerne huden full. Jeg tar på meg "storsinnet" og lager en ytre fiende og sier at vi blir angrepet.

På direkte spørsmål om forventingene, så skal jeg svare passiv-aggresivt det jeg alltid svarer om at forventingene er høye og at det må de gjerne være.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

haak

Nå må faen meg BT og BA på banen.
Brann er i ferd med å råtne på rot

kabelmann

En sur og kald kveld på stadion og dessverre varmet ikke spillet heller. To spillere får godkjent i dag; Sæv og Mohus. Resten kan ta seg en kjempepille.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

I dag er det ikke bare Skarsfjord som bør gå. Det er 10 spillere som ikke gjør seg fortjent til lønnen.

Min konklusjon er omtrent som den ekspertpanelet til CMore konkluderte med før kampen, Brann er ikke bedre enn tabellen viser. Men Brann er likevel ikke så dårlige at de skal la seg rundspille av ligaens bunnlag på hjemmebane. Det er en skandale selv for middelmådige Brann anno 2013.

Jose Arrogantio

Quote from: skuteviken on October 27, 2013, 20:14:58 PM
Skarsfjord vrir dette mot at supporterne gjorde de svake, og at de må beskytte seg nå.

Jeg er så pisslei av at det er snakk om store (enorme faktisk) forventninger, LES TABELLEN for faen! Se utviklingen i spillemønster og poengfangst fra Ojo/Guastavino 2011 til nå.


Hvis forventningspress blir et problem for spillerne bør han heller prøve å endre innstillingen til spillerne enn å klage og skylde på fansen. Var et intervju nylig hvor Fabregas fortalte at han vil at supporterne klager når de spiller dårlig og ha press på seg, og det er sånt man burde prøve å få inn i Brann også.

skuteviken

Quote from: Xminator on October 27, 2013, 20:32:41 PM
I dag er det ikke bare Skarsfjord som bør gå. Det er 10 spillere som ikke gjør seg fortjent til lønnen.

Min konklusjon er omtrent som den ekspertpanelet til CMore konkluderte med før kampen, Brann er ikke bedre enn tabellen viser. Men Brann er likevel ikke så dårlige at de skal la seg rundspille av ligaens bunnlag på hjemmebane. Det er en skandale selv for middelmådige Brann anno 2013.


Men til syvende og sist ligger det ansvar i alle ledd, og mer og mer det høyere opp i hierarkiet en kommer. Det ville være naturlig å spørre om vi kunne få en trener som snakket et direkte og jordnært språk, og nye ledere som er kompetente til å gjøre det de skal.

Uten å gå inn på Mjeldes egenskaper sportslig, var han iallefall ærlig og direkte i kommunikasjonen sin. Lynnet hans var som skapt for å lede laget her, selv om han av og til gjerne syns han ble urettferdig behandlet, så ble han ikke passiv-aggressiv mot tilskuerne når det kom til kommentarer om kritikk.

Når han ble sparket av RBH tok han det og som en mann, noe jeg har vanskelig for å se komme til å skje med Skarsfjord.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

gitarbroiler

Dårligste kamp på sikkert 10 år på Brann Stadion. Rett og slett skremmende dårlig

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Quote from: Xminator on October 27, 2013, 20:32:41 PM
I dag er det ikke bare Skarsfjord som bør gå. Det er 10 spillere som ikke gjør seg fortjent til lønnen.

Min konklusjon er omtrent som den ekspertpanelet til CMore konkluderte med før kampen, Brann er ikke bedre enn tabellen viser. Men Brann er likevel ikke så dårlige at de skal la seg rundspille av ligaens bunnlag på hjemmebane. Det er en skandale selv for middelmådige Brann anno 2013.
Hva har vi nå? Tre seire på 16 kamper. Ett poeng i snitt de siste ti? Ingen skal komme å påstå at det er oppmot det beste vi kan forvente fra dette Brannmannskapet. At vi ikke er bedre enn tabellen tilsier henger sterkt sammen med Skars. Mannskapet vårt er minst like sterkt som Haugesund sitt, og de har medaljen i lomma.

skuteviken

Uavhenging av hva man mener potensialet til Brann er inneværende sesong, så må en kunne sette to streker under svaret, det er en åttende plass, og en negativ kurve som har vart over lang tid.

Jeg vet det gjerne ikke oppleves slik i Branns ledelse når de er på teambuilding og psyker seg opp med fester osv for å bygge en illusjon om at strategiplanen deres er et mesterverk. Det bør dog gå opp et lys på vinterens årsmøte om at det kan bli riktig stygt om de ikke tar grep.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

October 27, 2013, 20:46:47 PM #138 Last Edit: October 27, 2013, 20:49:36 PM by Nixon
Quote from: Torvanger on October 27, 2013, 19:29:23 PM
Quote from: GKH on October 27, 2013, 18:22:46 PM
Quote from: osoerli on October 27, 2013, 18:19:04 PM
Var det tifo før kampen?


Pyro + et banner hvor det sto "10 000 tomme seter. Hvem tar ansvar?".


Puslete. Hadde det være Brann Stadion for knappe 7-8 år siden hadde det vært mer direkte budskap. Kjernen og andre supporterklubber er langt mer klar og tydelig når de er misfornøyd, her får man kun svada om at supporterne er delt.


Ja, det blir for puslete og ikke minst feigt å stille et åpent spørsmål om hvem som tar ansvar. Her må man peke finger og sette ansvaret på de rette personene. Men det blir kanskje for sterk kost for Bataljonen?

Det burde vært mye mer direkte. "Slutt å ødelegge klubben vår, Skarsfjord!" Og noe lignende til RBH. Det hadde blitt mye mer virkningsfullt!
Rød makt på Hansa!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

Håper Bergens Glade Gutter blir det offisielle supporterklubben. Bataljonen er en nikkedukke for RBH og co....

Nixon

Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har tidligere alltid raljert over de som har ment at Brann likegodt kan tape. For å få fortgang på treneravgang. For å spille inn talenter dersom klubben ligger i ingenmannsland på slutten av en sesong. Eller andre grunner. Jeg har aldri sett på en Brannkamp og håpt at laget ikke skulle vinne.

Ikke før i kveld. Utover kampen håpet jeg rett og slett at Brann ikke skulle skåre. Jeg inngikk rett nok et kompromiss med meg selv og ville heller ikke at Hønefoss skulle skåre. Tenkte at uavgjort var like godt som tap i forhold til å få ut styre og stell i Brann. Men det var ingen god følelse å sitte der med den følelsen. Da har man på mange måter tapt i forhold til å være supporter.
Rød makt på Hansa!

atlascopo

Fra min plass opp på felt d i dag så det ut som flere sentrale Brann spillere i likhet med flerparten av publikum der oppe,  ville at Brann ikke skulle score, og gjorde sitt beste, uten å gjøre det for åpenbart at Hønefoss skulle.

Tror på spilleropprør ganske snart.

Så dårlig som i dag er ikke Brann, de klarer som i likhet med alle lag i norges 6 øverste divisjoner å omsette en av tre, 5 mot 1 kontringer som de fikk på slutten. Men i dag så det ut som de ikke ville score... Og bebreider de ikkje...

Torvanger

October 27, 2013, 21:04:44 PM #143 Last Edit: October 27, 2013, 21:08:00 PM by Torvanger
Quote from: Brannfan23 on October 27, 2013, 20:57:00 PM
Håper Bergens Glade Gutter blir det offisielle supporterklubben. Bataljonen er en nikkedukke for RBH og co....


Det er jo soleklart at når det blir uttalt at 50% er for og 50% er imot, da suser jo bare Branns ledelse videre i villfarelsen om at de i det minste har 1 av 2 med seg. Da bør man i så fall gjennomføre en bredere sonderingsrunde og høre på hva folk virkelig mener. Brann er en fotballklubb, i norsk målestokk en av de største, og når en stor klubb leverer ræv, da er det alltid slik at man ønsker treneren åt skogen. Så her bør man spares for vissvass, si det som det er, supporterne ønsker et trenerskifte.

Gulløl

Skarsfjord om Mohus på bt-tv: "Han hadde fortjent mer en det som ble ropt i dag"

Fy faen her bruker han Mohus sitt gode spill til å stikke kniven inn i siden på supporterne og vri rundt. Hersketeknikk igjen og et nytt lavmål. Du er en drittsekk Skars.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Huff

Quote from: Gulløl on October 27, 2013, 21:10:10 PM
Skarsfjord om Mohus på bt-tv: "Han hadde fortjent mer en det som ble ropt i dag"

Fy faen her bruker han Mohus sitt gode spill til å stikke kniven inn i siden på supporterne og vri rundt. Hersketeknikk igjen og et nytt lavmål. Du er en drittsekk Skars.


Reagerte på akkurat det samme.

Stakkars Mohus som spilte bra, holdt nullen og ble kåret til BB og fikk applaus av hele stadion. Han er nok traumatisert for livet av å høre at treneren må gå.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Og Skars hadde fortjent en støvel i ræven og en tur til NAV. Ikke alltid folk får det de fortjener og det er jo synd.

Nixon

De 4-5 anti-Skarsfjord-ropene har fått ganske mye oppmerksomhet. Tenk på virkningen dersom det hadde vært skikkelige bannere og større trykk på syngingen.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Quote from: Gulløl on October 27, 2013, 21:10:10 PM
Skarsfjord om Mohus på bt-tv: "Han hadde fortjent mer en det som ble ropt i dag"

Fy faen her bruker han Mohus sitt gode spill til å stikke kniven inn i siden på supporterne og vri rundt. Hersketeknikk igjen og et nytt lavmål. Du er en drittsekk Skars.


Skarsfjord er en presset mann nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on October 27, 2013, 21:00:39 PM
Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har tidligere alltid raljert over de som har ment at Brann likegodt kan tape. For å få fortgang på treneravgang. For å spille inn talenter dersom klubben ligger i ingenmannsland på slutten av en sesong. Eller andre grunner. Jeg har aldri sett på en Brannkamp og håpt at laget ikke skulle vinne.

Ikke før i kveld. Utover kampen håpet jeg rett og slett at Brann ikke skulle skåre. Jeg inngikk rett nok et kompromiss med meg selv og ville heller ikke at Hønefoss skulle skåre. Tenkte at uavgjort var like godt som tap i forhold til å få ut styre og stell i Brann. Men det var ingen god følelse å sitte der med den følelsen. Da har man på mange måter tapt i forhold til å være supporter.


Jeg opplevde at jeg var mer skuffet over sløste Hønefoss-sjanser enn Brann-sjanser. Reagerte knapt på Haugens tverrligger. Helt jævlig følelse å sitte med.

Go Up