• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny stadion

Started by Branntilegdør, December 02, 2003, 19:47:16 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

hjallisen

Nygårdstangen er mange ganger bedre egnet å ta for seg trafikken når 20000 tilskuere skal hjem etter å ha sett Brann knuse Rææævbk 5-0..
Alle må ikke gjennom Dk-plass for å komme seg hjem slik som det er for 75% av tilskuerne idag.
ed beina plantet på bakken

monzilla

Blir det stadion på nygårdstangen har jo de som skal sørover 4-felters motorvei til flesland (den er jo ferdig til våren), de som skal nordover har 4-felts vei et godt stykke oppover (er ikke så kjent i strøket der), og de som skal vestover har også svært gode muligheter til å komme seg hjem.

Det kommer selfølgelig til å bli litt køer, men ikke i nærheten så mye som det er i dag...

Eneste gode argumentet jeg har hørt i denne debatten om hvorfor vi ikke skal flytte er at det kan bli vanskelig å rivløse seg fra stadion som har så mange minner...

Erik

Det er motorvei opp til Hop, videre til lagunen er den andre veien ikke ferdig, lagunen til flesland er det kollektivfelt... uansett, er det omtrent 4 felts ned til minde og... liten omvei bort til nymark...

Sjøboden

in skigard kan ikke vare evig veit du.

Erik

Faen for noe pissmas, Ny stadion er ikke viktig... Like greit det bygges ut der vi er no... 2/4 deler av stadion er jo ferdig der... hvorfor bygge en helt ny da? hvis folk vil se Brann så kommer de om stadion er på fløyen....

Sjøboden

Om folk vil se Brann sÃ¥ kommer de om vi sÃ¥ spiller pÃ¥ fløyen??? Er du helt blÃ¥st?  Etter UEFA standar kan Brann sleppe inn 13000. Det er alt for lite. Da kan ikke alle som vil gÃ¥ og se. Brann har ikke rÃ¥d til Ã¥ bygge ut. En ny stadion vil bli eid av private investorer, sÃ¥ den fÃ¥r Brann "gratis". Og ja, StorBergen eier bygget. De gidd ikke Ã¥ kaste ut penger pÃ¥ Ã¥ bygge ny tribune. Skal Brann klare Ã¥ møte fremtiden sÃ¥ mÃ¥ det ny stadion til.
in skigard kan ikke vare evig veit du.

Erik

Private??? nevn 1 som er lystig på og bruke peng på en ny stadion da??? jeg vet jo at det ikke er lov med mer enn 13500 på stadion etter denne sesongen som kommer, derfor vil storbergen bygge klokkesvingen og ny tribune der SS er no etter klokkesvingen er ferdig.. da har vi en stadion som har plass til en 20000... større trenger vi ikke... kommer ikke særlig flere om vi flytter den til byn... Se Viking, de bygger ny stadion på landet... sesongkortene flyr.... få en bra stadion på minde og det samme vil skje der og!!

Sjøboden

Har StorBergen sagt at de skal bygge ut? Hvis ja, ok da skal jeg gi det en sjangse. Men å gamble på at et firma som driver butikk og skal tjene penger, skal kaste vekk mange miller er for dumt. De ser nok helst for seg boliger der stadion er i dag. Tenk så flott ned stadion på nygårdstangen. Tog stasjon og buss stasjon rett ved. Ingen trenger å kjøre til kamp lengre. Tog og busser fra hele hordaland går rett til "Nye Stadion".
in skigard kan ikke vare evig veit du.

Erik

tror du folk gidder og ta buss? det koster jo nesten mer enn kampen, tog? de 70 fra arna klarer og kjøre :P  Storbergen sitter og venter de pÃ¥ hva politikerene vil, sier de utbygging er storbergen klar... Det er kun de som vil bruke peng pÃ¥ dette som jeg vet...

Karl Hungus

Grunnen til at StorBergen kjøpte seg inn i stadion-tomten, er på grunn av hele området som tilhørte Brann. Dette er Stadion, deler av gratishaugen, treningsfeltet til Brann, og alle grusbanene som ligger rundt. Disse er gull verdt som boligarealer. Brann har lenge ønsket seg et nytt treningsområde ett annet sted enn utenfor stadion, og kan gi avkall på disse banene.

Hvorfor tror folk at økonomien vil bli så vanvittig mye bedre dersom vi får ny stadion. Kan noen forklare meg hvordan? Faktisk så vil det være investorer som eier en eventuell ny stadion som vil få pengene. Tror dere de vil bare gi vekk penger til Brann? For at så Brann skal kunne tjene penger tilbake fra andre? Brann vil ikke få en krone i leieinntekter fra butikkene som ligger "inni" stadionveggene, disse vil selfølgelig gå til investorene. Det eneste Brann må ut med er en fast leiepris for banen. Dette vil kanskje føre til mer forutsigbare utgifter, men det vil ikke føre til mindre utgifter. Brann betaler som eier av dagens stadion kun vedlikeholdsutgifter, noe som er overkommelig så lenge det ikke skjer noe uforutsett.

Stadion er fin som den er, stadionmatten blir fin og jevn dersom vi legger ny plen med undervarme. Flomlys er en relativ billig investering. Flere ganger på 70-tallet var det opp mot 25 000 tilskuere, det er ikke noe som tilsier at ikke like mye folk skal klare og komme seg der i disse tider.

Erik

Storbergen kommer no ikke til og bygge bolig når de vil bygge ny stadion der... tviler de bygger noen hus rett ved stadion der folk kommer i hagen og tar en pissepause... Jeg har tro på storbergen at de er lysten på og bygge en fin stadion der!!

Sjøboden

Hjelp meg her. Kem eier Brann Stadion. Brann eller StorBergen? Hvis StorBergen eier sÃ¥ tjener jo Brann ingenting pÃ¥ stadion heller. Da kan de like gjerne leie av de som evt bygger ny stadion.   Og du Erik, he he he, tror du StorBergen virkelig vil invistere i noe de ikke kan tjene penger pÃ¥?    Og du som sa at det kunne komme 25000 tilskuere no som pÃ¥ 70-tallet. Brann har om et Ã¥r kapasitet til Ã¥ ta 13000 tilskuere.
in skigard kan ikke vare evig veit du.

Erik

Brann eier stadion tror jeg... Hvis storbergen bygger ut, får noen lokaler og leieut + bill tjenester... hvem vet... eneste jeg vet er at storbergen vil bygge ut...

Yngve

storbergen har vel 51% av stadion dei.

DrMeland

rMeland

hjallisen

Har du en formening på hva det ville koste å ligge undervarme og flomlys på stadion idag? Tror det er veldig dyrt..Relativt billig?? Neppe!!

Brann Stadions epoke som fotballarena er snart over -lev med det!!

En ny stadion ved Nygårdstangen med Stor Bergen Boligbyggelag som medeier ville fritatt Brann for alle vedlikeholdsavgifter vedrørende drift av anlegget. Samtidig ville vi ha hatt nærmere 20-25000 tilskuere på hver kamp-er ikke det attraktivt for gode spillere som har ambisjoner om å spille for en toppklubb så vet ikke jeg.. 13500 der hvor stadda er i dag holder ikke mål i lengden... Det er også gode inntekter Brann og evt andre eierinteresser hadde gått glipp av. Bare tenk 16 mai... Need I say more?
ed beina plantet på bakken

Ã?rnen



Ã?rnen

Er virkelig planene om ny stadion allerede fullfinansiert? Er det noen kjente investorer som er med? Jeg husker det var flere forslag til tomter for ny stadion for noen år siden, er det dette det står på, plassering?

Bardehval

Det faktum at Brann og Stor-Bergen har planer om å bygge et VIP-område i Hansasvingen tolker jeg som første steg i en videre utbedring av eksisterende Stadion. Gledelig!

http://fotball.aftenbladet.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=ENU3U2TLZVSTNQFIMUDCFEQ?articleID=52256

monzilla

Sånn som jeg har forstått det så hvis det blir nytt stadion, så leier brann dette og får rundt 70% av inntektene... De som eier stadion vil da få resten som leie.
Jeg er villig til å vedde alt jeg eier og har på at flere folk kommer til å finne veien til stadion hvis den blir plassert på nygårdstangen..

Og til du Erik, som sa at det bare var 4. felts til hop så bør du vite at innen ny stadion er kommet skal jeg love deg at det er 4 felter til lagunen.

Og storbergen gidder ikke å kaste penger inn i et taptprosjekt. De er skråsikre på at det vil bli bygget en ny stadion og de er klar til å rive gamle-stadion og bygge boliger der sekundet nye-stadion er ferdig. Kan vedde på at de ikke gidder å bruke et øre på ny sving.

Bardehval

Monzilla: Hvorfor vurderer Stor-Bergen da å bli med på Branns utbygging av VIP-lokaler?

Ã?rnen

Stor Bergen skal betale utbyggingen, og vil få deler av inntektene som Brann klarer å booke. Business as usual.

Erik

Tingen er at Brann osv har ikke en tomt, Nygprdstangen er ikke klar før noen år til og bli bygget på, Mindemyren er det fullt med bygg og virksomhet, Jekteviken bygges det som bare faen.... Det som er tingen er at Brann/Bergen blir tvunget til og bygge ut stadion pga det er ikke tid til og vente til tomt osv er funne og er klar, vi har 1 år, til det må vere i gang med bygging... ellers blir det 13000 på kamper i 2005...

Karl Hungus

QuoteOg storbergen gidder ikke å kaste penger inn i et taptprosjekt. De er skråsikre på at det vil bli bygget en ny stadion og de er klar til å rive gamle-stadion og bygge boliger der sekundet nye-stadion er ferdig. Kan vedde på at de ikke gidder å bruke et øre på ny sving.


Stadion utgjør bare ca 1/7 av hele tomten som Brann Stadion AS eier. Selv om det ikke blir ny stadion, sÃ¥ kan SB bygge ut de resterende 6/7 av tomten.  OmrÃ¥det bestÃ¥r av 3 store grusbaner, 2 store gressbaner, 2 halve grusbaner utenfor hansasvingen, og mye "dødt" omrÃ¥de.  (GÃ¥ inn pÃ¥ http://www.finn.no/finn/map , zoom inn mot stadion, velg flyfoto) En vanlig fotballbane er ca 105x65 meter. Dette blir 6825 kvaderatmeter. Totalt blir omrÃ¥det rundt stadion ca  40000 kvaderatmeter + .  En leilighet ved stadion koster i dag ca 1 mil for 60-70 kvarderat. Det sier seg selv at hele dette omrÃ¥det er lukerativt for bygging av leiligheter.

Så får det heller Brann drite i det samfunnsannsvaret de har med å sørge for fotballbaner for de yngre

HÃ¥kon

Stadion bør ligge på samme sted som nå, men det går an å bytte ut det som er for gammelt del etter del og legge ned undervarme der

Formica

Det burde ikke koste altfor mye å bygge en provisorisk tribune i klokkesvingen. Noe alla hansatribunen når det ikke var seter der, men kun trappetrinn. Og da trenger den ikke være like hi-tec inni. Kan jo eventuelt ta en bit av kronsminde og få fraktet den opp på stadda :-)

Branntilegdør

Stadion utgjør bare ca 1/7 av hele tomten som Brann Stadion AS eier. Selv om det ikke blir ny stadion, sÃ¥ kan SB bygge ut de resterende 6/7 av tomten.  OmrÃ¥det bestÃ¥r av 3 store grusbaner, 2 store gressbaner, 2 halve grusbaner utenfor hansasvingen, og mye "dødt" omrÃ¥de.  (GÃ¥ inn pÃ¥ http://www.finn.no/finn/map , zoom inn mot stadion, velg flyfoto) En vanlig fotballbane er ca 105x65 meter. Dette blir 6825 kvaderatmeter. Totalt blir omrÃ¥det rundt stadion ca  40000 kvaderatmeter + .  En leilighet ved stadion koster i dag ca 1 mil for 60-70 kvarderat. Det sier seg selv at hele dette omrÃ¥det er lukerativt for bygging av leiligheter.

Så får det heller Brann drite i det samfunnsannsvaret de har med å sørge for fotballbaner for de yngre[/quote]

For at dette skal være mulig, så må hele området omreguleres.. Tror neppe de i kommunen som har med dette gjør det. Breddeidrett er ganske viktig for politikere. Så at alle fotballbanene etc på nymarksbanen forsvinner til fordel for hus tror jeg neppe.

Stoffi

Hehe, de får ALDRI tillatelse til å bygge hus på nymarksbanene, og det ville vært en katastrofe for bergensfotballen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up