• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann-Rosenborg

Started by Helena M, July 17, 2013, 12:34:09 PM

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Christian on July 29, 2013, 09:33:27 AM
Quote from: bernu on July 29, 2013, 08:07:02 AM

Likevel taper de hjemme mot Sandnes Ulf...

Likevel er de foran oss - med et yngre lag, med langt mer spilletid til ungdommer, med mindre ressurser... og ja; med ny trener. Rett og slett med alle unnskyldningene Skars bruker for at vi ikke er bedre.

Om AaFKs tap mot Ulf er starten på en trend eller ikke, er ikke godt å si. Alle kan gå på en smell. Dessuten var visst AaFK det klart dominerende laget i kampen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Sjeldent jeg er enig med Skars, men det var et veldig effektivt RBK i går.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 12:37:18 PM

Det var faktisk det - og med statistikkane du posta i går, så var det på ingen måte nokon dominans til RBK der. Likevel - statistikkar fortel ikkje alt. Men eg synst ikkje 4-1 var eit 'korrekt' resultat av kampen ut frå banespel.

krakra

4-7 på sjansestatistikken. Den var iallefall ikke snill med RBK. Så seieren var fortjent. Så kan man ha en ikke veldig interessant debatt om vi var litt, ganske eller veldig mye dårligere enn RBK. Det sentrale her er at vi har tapt hjemme før vi har begynt å vinne borte. Det burde få varsellampene til å lyse for de som tror Brann skal ta medalje med Skarsfjord, men det gjør visst ikke det alikevell og man leter etter lyspunkter.

Vi har vært effektive så det holder hjemme foreløbig, så det er ingenting å henge seg opp i. Vi var det dårligste laget og tapte fortjent. Vi spilte oss ikke over, rundt og igjennom RBK som Skarsfjord skal ha det til.

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 12:37:18 PM

Fortjent seier, ingen tvil. Det som er irriterende uansett er polemikken til Skars. Når hører vi fra han at vi har hatt marginene med oss, da spesielt flere hjemmekamper vi har hatt virkelig marginene? Svaret er aldri!

krakra

Quote from: Christian on July 29, 2013, 09:33:27 AM
Quote from: bernu on July 29, 2013, 08:07:02 AM

Likevel taper de hjemme mot Sandnes Ulf...
Ja, man kan jo alltids lete opp dårlige enkeltresultater som sier at de er dårlige, eller gode som sier at vi er gode. RBK spilte uavgjort hjemme mot Start. Vi slo Start. Vi er bedre enn RBK. Osv.

Men tabellen forteller at AaFK er bedre enn oss. Og de har stort sett ligget foran oss gjennom hele sesongen. Noe som burde være flaut for oss som holder med Brann, men noen syns visst at selv det er helt ok.

Hatleking

Det er overraskande mange som har gitt opp alt som heiter medalje. Me ligg berre tre poeng bak og det er mange kampar attende. Kanskje får me ikkje medalje - men håpet er der i aller høgste grad! Aalesund og Viking er ikkje betre enn at det bør vere mogleg å ta opp kampen med dei.

krakra

Men likevel tyder det aller meste på at vi ikke gjør det. Vi har bare stukket fingeren i jorden, sett at vi fortsatt ikke vinner borte og har begynte å tape hjemme og ser inn i fremtiden på bakgrunn av det. Du må gjerne leve videre på skyen din, men dette blir nok enda en sesong hvor vi "nesten" tar medalje og får beskjed om å være fornøyd med det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 29, 2013, 13:29:55 PM
4-7 på sjansestatistikken. Den var iallefall ikke snill med RBK. Så seieren var fortjent. Så kan man ha en ikke veldig interessant debatt om vi var litt, ganske eller veldig mye dårligere enn RBK. Det sentrale her er at vi har tapt hjemme før vi har begynt å vinne borte. Det burde få varsellampene til å lyse for de som tror Brann skal ta medalje med Skarsfjord, men det gjør visst ikke det alikevell og man leter etter lyspunkter.

Vi har vært effektive så det holder hjemme foreløbig, så det er ingenting å henge seg opp i. Vi var det dårligste laget og tapte fortjent. Vi spilte oss ikke over, rundt og igjennom RBK som Skarsfjord skal ha det til.

Ingen tvil om at det var fortjent, men det var ikke så svart som man kan få inntrykk av når man leser her inne etter kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: krakra on July 29, 2013, 13:38:47 PM
Men likevel tyder det aller meste på at vi ikke gjør det. Vi har bare stukket fingeren i jorden, sett at vi fortsatt ikke vinner borte og har begynte å tape hjemme og ser inn i fremtiden på bakgrunn av det. Du må gjerne leve videre på skyen din, men dette blir nok enda en sesong hvor vi "nesten" tar medalje og får beskjed om å være fornøyd med det.

krakra

For all del. Lev i troen på medalje. Heng deg på vært lille svakhetstegn klubbene over oss viser, og ignorer våre. Jeg håper du også våkner opp en vakker dag og innser at Skarsfjord ikke vil ta oss dit vi vil.

Håper Brann taper de to neste kampene så man kan kutte ut denne medaljefantasien og gjøre det grepet som er nødvendig for å komme oss videre.

ostraume

Men likevel tyder det aller meste på at vi ikke gjør det. Vi har bare stukket fingeren i jorden, sett at vi fortsatt ikke vinner borte og har begynte å tape hjemme og ser inn i fremtiden på bakgrunn av det. Du må gjerne leve videre på skyen din

Herre så latterlig at man må være på en "sky" for å håp om medalje.

Realiteten er at to lag har stukket i fra, og at knippe med andre lag kjemper om 3. plassen. Blant de er vi. Det er selvsagt ikke godt nok for en klubb som Brann, men jeg skjønner likevel  ikke hvorfor det skal sytes og krisemaksimeres så voldsomt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: krakra on July 29, 2013, 13:51:02 PM
For all del. Lev i troen på medalje. Heng deg på vært lille svakhetstegn klubbene over oss viser, og ignorer våre. Jeg håper du også våkner opp en vakker dag og innser at Skarsfjord ikke vil ta oss dit vi vil.

Håper Brann taper de to neste kampene så man kan kutte ut denne medaljefantasien og gjøre det grepet som er nødvendig for å komme oss videre.

Kan eg få spørje deg om ein ting? Håpar du at Brann tek medalje?

krakra

Ja, men jeg tror ikke det skjer og det aller verste som kan skje er at vi nesten tar medalje igjen så folk kan deg kan fortsette å puste liv i Skarsfjords Brannkarriere.

krakra

Quote from: ostraume on July 29, 2013, 13:53:27 PM
Men likevel tyder det aller meste på at vi ikke gjør det. Vi har bare stukket fingeren i jorden, sett at vi fortsatt ikke vinner borte og har begynte å tape hjemme og ser inn i fremtiden på bakgrunn av det. Du må gjerne leve videre på skyen din

Herre så latterlig at man må være på en "sky" for å håp om medalje.

Realiteten er at to lag har stukket i fra, og at knippe med andre lag kjemper om 3. plassen. Blant de er vi. Det er selvsagt ikke godt nok for en klubb som Brann, men jeg skjønner likevel  ikke hvorfor det skal sytes og krisemaksimeres så voldsomt.
Jeg syns man er på en sky når man ser svakhetstegn overalt hos andre lag, men ikke ser det store, skinnende svakhetstegnet hos oss. Nemmelig at den boblen som har holdt oss i nærheten av medaljestriden er sprukket. Vi er ikke ubeseiret hjemme lenger. Samtidig har vi enda ikke klart å snu bortetrenden.

Det er et langt større svakhetstegn enn at AaFK taper mot Sandnes Ulf. Det har ikke noe å si hvem vi taper mot. Skulle vi tatt medalje måtte vi vunnet nær sagt alle hjemmekampene med det nivået vi holder borte. Nå har den boblen sprukket og dette er neppe de siste poengene vi avgir hjemme.

ostraume

krakra

Quote from: ostraume on July 29, 2013, 14:03:55 PM
Skal vi ta medalje må vi ha omtrent 50 poeng. Det betyr at vi må ta fem poeng mer borte enn vi taper hjemme. Foreløbig ligger vi en i minus. Det betyr at vi i løpet av de siste 13 rundene må ta seks poeng mer borte enn vi taper hjemme. Jeg sliter med å se hvordan vi i det hele tatt skal klare å ta seks poeng borte med det nivået vi har tatt så langt. Taper vi fire poeng til hjemme må vi ta 10 poeng borte.

ostraume

Okay, vi ligger hele en i minus.

Spar meg dog for sytet om at "boblen er sprukket," og at folk har "medaljefantasier."

Jeg tror forresten heller ikke vi kommer til å ta medalje, men det er litt tidlig å legge inn årene.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 13:44:46 PM

Ingen tvil om at det var fortjent, men det var ikke så svart som man kan få inntrykk av når man leser her inne etter kampen.

For en gangs skyld møtte vi et lag som straffet oss for vår middelmådighet. For en gangs skyld gikk marginer og effektivitet motsatt vei.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krakra on July 29, 2013, 13:56:48 PM
Ja, men jeg tror ikke det skjer og det aller verste som kan skje er at vi nesten tar medalje igjen så folk kan deg kan fortsette å puste liv i Skarsfjords Brannkarriere.

Forskjellen på deg og meg i Skarsfjord-spørjemålet er at du vil ha vekk Skarsfjord uansett pris og er villeg til å erstatte med eitt eller anna som kriseløysing. Eg vil ha ein god trenar, og er David Nielsen alternativet, vil eg heller fortsetje med Skarsfjord.

krakra

July 29, 2013, 14:19:03 PM #220 Last Edit: July 29, 2013, 14:20:53 PM by krakra
Du mener at det eneste steget opp fra Skarsfjord som er verdt å tenke på er Solbakken eller på samme hylle og vil fortsette med Skarsfjord hvis vi ikke får det. Det sier litt om både synet på Skarsfjord og Brann.
Du har argumentert for at verken Jonsson, Jonevret eller Høgmo er verdige å ta over etter Skarsfjord.

krakra

Quote from: ostraume on July 29, 2013, 14:14:16 PM

Spar meg dog for sytet om at "boblen er sprukket," og at folk har "medaljefantasier."

Jeg tror forresten heller ikke vi kommer til å ta medalje, men det er litt tidlig å legge inn årene.
En er ikke mye, men vi ligger i minus når vi må ligge i pluss. Og siden vi har tapt vår første hjemmekamp før vi vant vår første bortekamp er det sannsynelig at vi vil havne enda mer i minus.

Leffen

Jeg mener soleklart at måten vi spiller på er overordnet om vi får medalje eller sjetteplass. Det er tross alt hver enkelt kamp som gjør at jeg gidder å følge med på Brann, ikke en mulig bronsemedalje i et premieskap. Men det er kanskje bare meg....

krøvel vellevold

Quote from: Leffen on July 29, 2013, 14:20:43 PM
Jeg mener soleklart at måten vi spiller på er overordnet om vi får medalje eller sjetteplass. Det er tross alt hver enkelt kamp som gjør at jeg gidder å følge med på Brann, ikke en mulig bronsemedalje i et premieskap. Men det er kanskje bare meg....

Bronse = e-cup og muligheten til et bra beløp på konto. Ikke det at det er bombesikkert at vi kommer til noe gruppespill  i EL, men deltagelse i EL-kval det fratar i det minste muligheten for en konkurrent.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krakra on July 29, 2013, 14:19:03 PM
Du mener at det eneste steget opp fra Skarsfjord som er verdt å tenke på er Solbakken eller på samme hylle og vil fortsette med Skarsfjord hvis vi ikke får det. Det sier litt om både synet på Skarsfjord og Brann.
Du har argumentert for at verken Jonsson, Jonevret eller Høgmo er verdige å ta over etter Skarsfjord.

Eg har vore skeptisk til Jonsson etter det han presterte med RBK, ja. Har eg argumentert mot Høgmo? Trur heller eg har argumentert for. Det eg iallfall har argumentert for, er at fullstendig ubeskrivne blad som prøvar seg i andre divisjon skal få kome rett til hovudtrenarjobben i Brann. Då blir det gjerne ei opplæringsperiode utan påfølgjande garanti for suksess. Eg vil ha eit namn som Solbakken til Bergen. Høgmo hadde heller ikkje vore dårleg.

krakra

Og da er det jo åpenbart at du stiller vesentlig høyere krav til Jonsson enn til Skarsfjord. Jonsson tok strengt tatt medalje to år og tok RBK til Europa, og Molde i 2011 og Godset og Molde i 2012 hadde vel så sterke lag som ham.

Så Høgmo, Jonevret, Deila, Jonsson er alle trenere som kan ta over etter Skarsfjord?

Ricky

4-7 på sjansestatistikken. Den var iallefall ikke snill med RBK.

Hadde vi 4 målsjanser? Jeg prøver å tenke tilbake på kampen, men kan ikke huske én målsjanse for Brann (og det inkluderer scoringen til Askar :p)

SK

Birkir hadde i hvert fall en sjanse i første omgang (skudd rett på keeper fra nært hold).
I tillegg hadde vel Finne en hodesjanse i 2.omgang hvor han dessverre ikke traff ballen skikkelig. Mulig et par av avslutningsforsøkene våre etter dødball i 2.omgang er regnet med som sjanser.

Falkman

Quote from: SK on July 29, 2013, 15:12:39 PM
Birkir hadde i hvert fall en sjanse i første omgang (skudd rett på keeper fra nært hold).
I tillegg hadde vel Finne en hodesjanse i 2.omgang hvor han dessverre ikke traff ballen skikkelig. Mulig et par av avslutningsforsøkene våre etter dødball i 2.omgang er regnet med som sjanser.

krøvel vellevold

Skarsfjord er i form når han får ondsinnet kritikk
mot supre disponeringer og genial taktikk,
Da viser han til frispark eller kast vi ikke fikk,
og vitser litt og skryter av vår spillerlogistikk.

Skars må få forlenget tid - vi ber på våre knér.
Han ser de ting som nesten ingen andre av oss ser!
For "Brann var best på grunnspæll" - kanskje nesten et kvarter.
Og hadde vi fått frispark; kanskje fem minutter mer!

At Rosenborg ble rundspilt kunne alle sammen se.
Med "grunnspællet til Brann" så klarer ingen henge med!
Alle mann forfremmes, det er intet rart med det.
For alle er tilfreds med at vi ikke rykker ned!
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2013, 15:36:05 PM

Haha. Knall. Pensjoner deg, og bli poet på heltid.

Brann_ruler

Mål preger kampbilder. RBK ledet tidlig 1-0. De hadde en trener som lett så hvordan de kunne utnytte våre svakheter. La Brann trille ball og slå støttepasninger. RBK hadde meget god kontroll på Brann defensivt. Treneren til RBK har sett at brann til stadig slår fatale feilpasniner der backene er trukket opp i banen og det er hav av rom for å kontre inn mål. Taktisk ble Skarsfjord latterliggjort.

At vi hadde ballen mye forteller meg at vi havnet tidlig under... Var vel mer eller mindre bare Haugen som klarte å slå en presis pasning over 3 meter framover i hele går. Det forteller mer om Brann enn Haugen sine kvaliteter...

Nixon

Quote from: Falkman on July 29, 2013, 15:20:03 PM

Hadde ikke Haugen et skudd over fra god posisjon tidlig i første?
Rød makt på Hansa!

Nixon

Skarsfjord har jo rett i at Brann på ingen måte ble rundspilt. Og resultatet lyger i så måte dersom man kun er opptatt av det. Men for min del er det måten bartepakket skårte på som gjør dette ille. På de tre siste skåringene blir vi rett og slett utklasset. Vi gjør feil og henger ikke sammen til å rette opp feilen. Dette har skjedd mange ganger i år, også hjemme, men tidligere har vi ofte flakset oss til at det ikke fikk konsekvenser. I går ble vi straffet.
Rød makt på Hansa!

Falkman

Quote from: Nixon on July 29, 2013, 15:57:50 PM

joda, det stemmer det. høyt over. men det minnet en del om den  avslutningen han scoret på mot Vif  i seriepremieren. og den kommer etter et fint angrep.  Skarsfjord har forsåvidt  rett i det, også. at den første halvtimen var positiv. uten at det på noen som helst slags måte  var snakk om noen rundspilling  fra vår side. og deretter var det jo stort sett bare sorgen.

ostraume

Quote from: Nixon on July 29, 2013, 15:57:50 PM

Og så var det dette klasseangrepet der Birkir sitt innlegg traff Muse-skjøten og spratt til helvete. Normalt dekke der og Pusic hadde fått en ren tap-in,

Men for all del; fortjent tap.

Christian

Eg har ellers lite godt å si om Soko i denne kampen, men han noterte seg vel for to sjanser mot slutten. En svakt skudd på pasning fra Huse og et skudd som ble blokkert på tre meter etter dødball. Den hadde gått inn. Det var rett nok på 0-3, men sjanser er sjanser.

VG skriver at bartepakket scoret på 4 av 7 sjanser. Det er rimelig drøy uttelling. Uansett lite å si på at de vant. 0-1 var derimot jævlig irriterende.

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler on July 29, 2013, 15:53:53 PM
Mål preger kampbilder. RBK ledet tidlig 1-0. De hadde en trener som lett så hvordan de kunne utnytte våre svakheter. La Brann trille ball og slå støttepasninger. RBK hadde meget god kontroll på Brann defensivt. Treneren til RBK har sett at brann til stadig slår fatale feilpasniner der backene er trukket opp i banen og det er hav av rom for å kontre inn mål. Taktisk ble Skarsfjord latterliggjort.

At vi hadde ballen mye forteller meg at vi havnet tidlig under... Var vel mer eller mindre bare Haugen som klarte å slå en presis pasning over 3 meter framover i hele går. Det forteller mer om Brann enn Haugen sine kvaliteter...

Pasningene var ikke så halvgale i går, vi traff på over 80% av pasningsforsøkene våre.

Henki

Denne er jo fabelaktig! Gir forfatteren tillatelse til at forumets brukere kan dele diktet på sosiale medier?
Ballen skal fremover!

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 21:08:25 PM
Pasningene var ikke så halvgale i går, vi traff på over 80% av pasningsforsøkene våre.

Vi har som regel høy treffprosent, men det skyldes jo hovedsaklig at Badji og forsvarerne triller ballen seg i mellom 150-200 ganger i løpet av 90 minutter.

krøvel vellevold

Quote from: Henki on July 29, 2013, 21:23:51 PM

Denne er jo fabelaktig! Gir forfatteren tillatelse til at forumets brukere kan dele diktet på sosiale medier?

Nei det gjør han ikke.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: Ricky on July 29, 2013, 21:28:37 PM
Vi har som regel høy treffprosent, men det skyldes jo hovedsaklig at Badji og forsvarerne triller ballen seg i mellom 150-200 ganger i løpet av 90 minutter.

Ja, hvis det hadde blitt delt ut poeng for støttepasninger, hadde vi vært seriemester allerede....
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: ostraume on July 29, 2013, 14:14:16 PM

Medalje til Brann er nok heilt utenkeleg.  Måtte i såfall fått inn ein superspiss og ny trenar i løpet av veka.  Det handlar ikkje om tapet mot bartepakket, men om spelet som er vist til no.  Me tapar også heime mot Godset og kanskje eit lag til og nokre uavgjorte.  Eg har problem med å sjå kven me i det heile skal få ein uavgjort mot borte.  Me har ikkje eit fantastisk grunnspel.  Me har svært lite bevegelse rundt vår ballfører, me har jogging i press mot motstander ballfører, me har ein trenar som startar med Finne på benken og Sokolowski på banen.  Eg beundrar alle som framleis er positive optimistar.  Eg stakkar, er realist.  Brann får neppe mykje over 40 poeng, og endar som nummer 7 eller 8, like bak FKH og Sogndal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 21:08:25 PM

Da kan jeg glede deg med at vi hadde hele 140 vellykkede pasninger i går, bortsett fra de i forsvaret.

Klaus_Brann

Quote from: nero on July 29, 2013, 22:07:41 PM

Ja, hvis det hadde blitt delt ut poeng for støttepasninger, hadde vi vært seriemester allerede....

Det må være slitsom å være på konstant jag etter å vri alt som skjer til det negative.

nero

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2013, 22:45:26 PM
Quote from: nero on July 29, 2013, 22:07:41 PM

Det må være slitsom å være på konstant jag etter å vri alt som skjer til det negative.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Det har jeg ikke sagt heller, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier det. Det klages ofte her inne over at feilpasningene florerer i kampene, og når vi faktisk har et godt antall pasninger og god treffprosent, så er det lov å ta med seg det videre og se det positive i det, selv om vi taper.

Alt som går galt er det ingenting i veien med å diskutere side opp og side ned her inne, men det som går bra er sjeldent interessant.

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2013, 22:06:58 PM

Nei det gjør han ikke.

Fryktelig OT; men en anonym debattant på et nettforum har vel null kontroll og eierskap på det han måtte poste?

Det er selvsagt høflig av Henki å spørre. men strengt tatt ikke nødvendig?

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on July 30, 2013, 02:06:33 AM
Det har jeg ikke sagt heller, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier det. Det klages ofte her inne over at feilpasningene florerer i kampene, og når vi faktisk har et godt antall pasninger og god treffprosent, så er det lov å ta med seg det videre og se det positive i det, selv om vi taper.

Det er vel lite vits i å vere presis med støttepasningene når det for ofte ender med tilbakespel til Piotr som måker den framover på måfå? 10 presise pasninger og så 1 som går til bartene.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 30, 2013, 08:09:58 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2013, 22:06:58 PM

Nei det gjør han ikke.

Fryktelig OT; men en anonym debattant på et nettforum har vel null kontroll og eierskap på det han måtte poste?

Det er selvsagt høflig av Henki å spørre. men strengt tatt ikke nødvendig?

Selvsagt kan hvem som helst gjengi hva som helst som andre har lagt ut, men det betyr ikke at det nødvendigvis er ønskelig.
Legg ned hele klubben!

Go Up