• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hønefoss-Brann mandag 8. juli kl 19.00

Started by Nixon, July 01, 2013, 12:33:30 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ojo

Quote from: TCAC on July 03, 2013, 21:16:53 PM
Quote from: Ojo on July 03, 2013, 21:09:06 PMStadionnavnet? Du drar inn helt andre ting som ikke er sammenlignbart.


Selvsagt er det sammenlignbart. Det er ille at klubben vår blir pisset på, uansett om det er av enkeltspillere eller pinlige kommersielle avtaler.


...eller null bortepoeng på seks forsøk? Det kaller jeg å bli pisset på.

TCAC

Quote from: Ojo on July 03, 2013, 21:32:41 PM...eller null bortepoeng på seks forsøk? Det kaller jeg å bli pisset på.


Det er jeg enig i, men om vi så hadde hatt null poeng totalt på hjemme- og bortebane hadde det vært mulig å være en stolt og rakrygget Brannsupporter dersom vi tross alt holder på de viktigste prinsippene som fotballklubb og fotballsupportere. Det er derimot ikke mulig dersom vi forsaker SK Branns verdighet i poengjaget.

Vi blir uansett ikke enige. Det er tydelig at vi legger totalt ulik mening i begreper som verdighet og stolthet.

brann89

Quote from: TCAC on July 03, 2013, 21:40:51 PM
Quote from: Ojo on July 03, 2013, 21:32:41 PM...eller null bortepoeng på seks forsøk? Det kaller jeg å bli pisset på.


Det er jeg enig i, men om vi så hadde hatt null poeng totalt på hjemme- og bortebane hadde det vært mulig å være en stolt og rakrygget Brannsupporter dersom vi tross alt holder på de viktigste prinsippene som fotballklubb og fotballsupportere. Det er derimot ikke mulig dersom vi forsaker SK Branns verdighet i poengjaget.

Vi blir uansett ikke enige. Det er tydelig at vi legger totalt ulik mening i begreper som verdighet og stolthet.


Så du hadde godtatt nedrykk fremmfor TL gull så lenge Finne ikkje hadde blitt brukt? Et drastisk eksempel, men forstår eg deg rett?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

TCAC

Quote from: brann89 on July 03, 2013, 21:56:35 PMSå du hadde godtatt nedrykk fremmfor TL gull så lenge Finne ikkje hadde blitt brukt? Et drastisk eksempel, men forstår eg deg rett?


Ha ha! Og jeg som fikk kritikk for at Stadion-scenarioet var for lite sammenlignbart med dagens situasjon... :)

Som jeg har skrevet tidligere forsøker jeg å ha et så rasjonelt syn på klubbens avgjørelser som mulig, men som Brannsupporter må jeg innrømme at jeg tenker mye med hjertet. Da setter jeg ofte nevnte begrep som stolthet og verdighet foran antall poeng.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Helena M

Quote from: Gulløl on July 04, 2013, 00:00:04 AM
HBK-trener Leif Gunnar Smerud må stå over mandagens kamp mot Brann.
http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article6742848.ece




Yes! Da blir det seier.



Skal bli deilig med årets første bortepoeng. (Det har eg sagt 7 ganger nå).



Kom igjen Brann! Vis kem som e best!

Nixon

Brann skal endre den dårlige bortestatistikken ved å også trene på bortebane.

På Nesttun...

Så nå kan vi bare glede oss til kamp!
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on July 04, 2013, 00:00:04 AM
HBK-trener Leif Gunnar Smerud må stå over mandagens kamp mot Brann.
http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article6742848.ece



Da blir det vel den klassiske 'Suspendert-trener-effekten', som slår til mot oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Men må han stå over mot oss dersom de legger inn anke? Trodde det var slik at man ikke måtte sone før en evt anke er avvist.
Aldri mer Obos....

krakra

Jonsson er skadet og usikker mot Hønefoss

dudo

Blodpropp etter å ha sittet hele veien til Nesttun med bybanen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Han har influensa og vondt i leggen. Influensa kan vøre farlig for eldre mennesker.

Nixon

Skal si vi har vært heldige med midtstopperne våre. Hvis de ikke er skadet så er de syke. Og kommer de tilbake tar det bare noen dager før de ligger der igjen.

Positivt at Wangberg er tilbake, men han er vel langt unna sin beste form. Hvis han noen gang kommer dit. Et kjapt regnestykke tilsier at han har én til fot han kan tråkke over på...
Rød makt på Hansa!

Hatleking

Då blir det vel Zsolt og Gjesdal i midtforsvaret. Stopparane våre er sopass jamne at Jonsson ute ikkje nødvendigvis blir eit stort tap.

Xminator

Med Pusic ute er det ett spørsmål om det er Finne eller Nordkvelle som skal ha spilletid. Larsen bør belønnes med en startplass uansett.

dudo

Finne eller Nordkvelle? En sportslig no-brainer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6748203.ece

Kapteinen blir ikke med til Hønefoss. Da bør vel Zsolt få fortsette med Gjesdal selv om han er på vei vekk. Dette er en kamp vi kan risikere å få poeng i, så her bør vi kjøre på med noe sm er innarbeidet.
Rød makt på Hansa!

krakra

Blir ikke overrasket om Wangberg starter sammen med Zsolt og sender Grønner ut av troppen.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

brann89

Pusic tilbake, da er vel det tilbake på benken for Finne
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator

Om Pusic er skadefri så skal han få forsøke å ta opp igjen det han drev med de første 5 sist kamp. Jeg synest også Larsen skal få starte. Og det er ingen grunn til å benke Huseklepp. Da blir det Finne som ikke vil være i Brann som må på benken.

Yngve

Quote from: Xminator on July 07, 2013, 06:53:36 AM
Om Pusic er skadefri så skal han få forsøke å ta opp igjen det han drev med de første 5 sist kamp.


Var det så imponerande då? Han sette eit frispark i mål etter at keeper hadde plassert seg sjølv om muren heilt på trynet.

Meir logisk å la Finne få halda fram med det han gjorde i sine fyrste 30 sist kamp.

Men hei, me er trass alt Brann...

tsrqpo

Quote from: krakra on July 06, 2013, 18:53:00 PM
Blir ikke overrasket om Wangberg starter sammen med Zsolt og sender Grønner ut av troppen.


Det blir eg, for han er jo ikke med i troppen..
wangberg svarer på twitter, på spørsmål om hvorfor han ikke er med, om han er utav kampform: Jeg skulle gjerne stilt. Så Grønner blir vel vurdert som bedre i nuet

Helena M

Quote from: Yngve on July 07, 2013, 19:51:12 PM
Quote from: Xminator on July 07, 2013, 06:53:36 AM
Om Pusic er skadefri så skal han få forsøke å ta opp igjen det han drev med de første 5 sist kamp.


Var det så imponerande då? Han sette eit frispark i mål etter at keeper hadde plassert seg sjølv om muren heilt på trynet.

Meir logisk å la Finne få halda fram med det han gjorde i sine fyrste 30 sist kamp.

Men hei, me er trass alt Brann...



Eg vil ha bortepoeng, og eg tror sjansen for det er større med Finne enn med Pusic.


Sjøl om eg selvfølgelig er rimelig irritert på Finne som dolker oss i ryggen.

Helena M

                         Piotr


Sævarsson     Zsolt     Grønner     Demir



   Askar     Badji     Haugen     Larsen


              Finne     Huseklepp

roaldinho

Quote from: Helena M on July 07, 2013, 22:28:04 PM
                         Piotr


Sævarsson     Zsolt     Grønner     Demir



   Askar     Badji     Haugen     Larsen


              Finne     Huseklepp


På tide med bortepoeng og da er dette laget det beste nå. Eventuelt gjøre Huseklepp til ving og Larsen til spiss.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tsrqpo


SK


brann89

Kommer Skarsfjord seg helskinnet gjennom de 2 neste bortekampen nå og kanskje tar 6 poeng, da blir han nok frelst av både media og dem som støtter han. Dem som fortsatt er i tvil, må bite tenne sammen enda lengre. Men det viktigste er vel Brann seier så.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Belfort

Dette er en kamp Brann skal vinne. Alt annet enn seier er nok en skandale i bortebane sagaen. Skulle Brann få med seg ett poeng kan du være sikker på at Skars bruker det for alt det er verdt, men ett poeng er ikke greit. I dag skal vi ha 3 poeng!

Baunebob

Her er det ikke snakk om noe annet enn tre poeng Skarsfjord.
Vil ha nordkvelle på kant og Finne/Huse foran. Larsen er ikke seg selv for tiden.

Jose Arrogantio

Quote from: Baunebob on July 08, 2013, 14:41:03 PM
Larsen er ikke seg selv for tiden.


Er vel strengt tatt ikke Nordkvelle heller. Samtidig som toppnivået hos Larsen er høyere, så vil heller starte ham enn Kvelle.

Nixon

Nå var det en sak i avisen for noen dager siden at Larsen har funnet seg selv igjen. Det var både han og Skarsfjord enige i. Så det er kanskje på tide med Larsen fra start igjen.
Rød makt på Hansa!

Nixon

July 08, 2013, 16:48:47 PM #84 Last Edit: July 08, 2013, 16:50:18 PM by Nixon
Finne og Huseklepp sammen på topp. Kan bli spennende!


Brann (4-4-2): Piotr Leciejewski - Birkir Sævarsson, Zsolt Korcsmár, Henrik Gjesdal, Erdin Demir - Amin Askar, Fredrik Haugen, Stéphane Badji, Fredrik Nordkvelle - Erik Huseklepp, Bård Finne.
Rød makt på Hansa!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Demir spiller bortekamp. Må være lenge siden!
Rød makt på Hansa!

roaldinho

Forstår ikke hvorfor Nordkvelle starter, han er ingen ving. Bedre med Larsen som har god teknikk og fart, og Nordkvelle imponerte ingen sist. Ellers er laget som forventet, var vel hipp som happ om det ble Gjesdal eller Grønner. Hadde foretrukket Grønner, men klager ikke.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Christian

Du og du. Ja, dette er jo akkurat nok til å få opp håpet og interessen litt. Perfekt inngang til ny borteflause?

ostraume

3 lokale unggutter fra start? Skandale!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Liker denne oppstillingen. Demir og Finne fra start borte, og Gjesdal får beholde plassen som han fortjener. Eneste som mangler er Larsen i stedet for Nordkvelle, men er ikke helt uforståelig den.

krakra

Kunne gjerne sett Larsen fra start, men ellers er laget greit og ganske åpenbart.

Sambygding av Walstad som leder Hønefoss i dag.

Helena M

Fornøyd med laget men eg hadde heller sett Larsen enn Nordkvelle!



Kom an Brann og kjør over pakket!!!!



Med seier er vi 5 (!) poeng bak Godset!

Nixon

Rød makt på Hansa!

krakra

Skarsfjord sier at Brann og Hønefoss er to ambisiøse lag. Hehe.

Ojo

Quote from: Jose Arrogantio on July 08, 2013, 17:30:11 PM
Liker denne oppstillingen. Demir og Finne fra start borte, og Gjesdal får beholde plassen som han fortjener. Eneste som mangler er Larsen i stedet for Nordkvelle, men er ikke helt uforståelig den.


Ikke helt uforståelig? Hva har jeg gått glipp av?

Jose Arrogantio

Quote from: Ojo on July 08, 2013, 17:48:06 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 08, 2013, 17:30:11 PM
Liker denne oppstillingen. Demir og Finne fra start borte, og Gjesdal får beholde plassen som han fortjener. Eneste som mangler er Larsen i stedet for Nordkvelle, men er ikke helt uforståelig den.


Ikke helt uforståelig? Hva har jeg gått glipp av?


Larsen sine kamper de siste månedene om du mener han er soleklar foran Nordkvelle.

Nixon

Jeg kunne også tenkt meg å sett Larsen. Men det kan jo tenkes at Skarsfjord tenker på balansen i laget med Pusic ute. For man kan si mye om spissen Pusic, men han jobbet mye.
Rød makt på Hansa!

Helena M

Vær så snill ikke gjør det der igjen Gjesdal.



Det verker i hjertet noen sekunder der.

Helena M


Go Up