• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Sarpsborg søndag 26. mai klokken 19.00

Started by Nixon, May 22, 2013, 08:31:25 AM

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Go Down

Falkman

May 28, 2013, 20:58:04 PM #250 Last Edit: May 28, 2013, 21:00:34 PM by Falkman
Quote from: Klaus_Brann on May 28, 2013, 20:48:11 PM
Quote from: Falkman on May 28, 2013, 18:15:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 28, 2013, 17:58:36 PM
Quote from: SK on May 28, 2013, 07:28:26 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 27, 2013, 23:12:51 PM
Quote from: SK on May 27, 2013, 12:16:39 PM
Quote from: Yngve on May 27, 2013, 08:49:59 AM
Skal me berre forbigå i stilheit pipekonserten mot Skarsfjord når Finne vart bytta ut i går?

Kom den berre frå øvre Z? Eller frå bat al jons-feltet og?

Eg meiner den var heilt på sin plass og eit tydleg signal til Skars som sikkert berre drit i det.

Slike pipekonserter er ikke på sin plass. En uting, og de som driver med det kan holde seg borte fra Stadion.

Det var ingen kjempeskandale at Finne gikk ut på det tidspunktet, selv om han ikke var et naturlig bytte heller. Men fotballforståelsen til disse menneskene er ikke helt på topp. Det er jo de samme folkene som skulle ha Cato Hansen innpå til støtt og stadighet.

Hvorfor er det det? Skal ikke de få som faktisk betaler for å møte opp få lov å ytre sine meninger om det som gjøres fra benken? Nei, det var ingen stor skandale, men folk var åpenbart uenig i det, og det synes jeg det er helt greit.
Det siste du kommer er jo piss. Hansa har vel like mange forskjellige meninger som resten av byens befolkning, og er ikke en homogen gruppe som nikker og mener det samme om alt.

Det som er en uting er at treneren vår går ut med stikk i media til de få supporterne som er faktisk møter opp hver forbanna kamp.

At Skarsfjord kan bli irritert er fullt forståelig, når negativiteten fra en del på Frydenbø både er preget av manglende forståelse og kunnskap. Det er ikke alle som går på Stadion dette gjelder, men en del som gjør mer utav seg enn andre. Jeg går på Stadion hver kamp selv også, og kan ikke si annet enn at jeg synes det er bra at Skarsfjord tidvis har satt disse folkene på plass. Det trengs for å et mer fornuftig perspektiv på tingene. Både jeg og de rundt meg der jeg sitter irriterer seg ofte over helt idiotisk piping på en del ting.

Av IQ-innslagene fra en del av de på Frydenbø kan man f.eks. nevne:
- Piping over Finne går ut basert på at han er ung og lokal. At det er taktiske hensyn til det betyr selvsagt ingenting
- Skriking på Cato Hansen i hver eneste kamp
- Piping over spillere som går ut med skade, som de selvagt ikke skjønner. For Skarsfjord er jo totalt idiot, og tar ut spillere som har vært blant våre beste bare for å irritere supporterne. Eller ikke. Dette har for så vidt alltid vært tilfelle, også lenge før Skarsfjords tid
- Piping på enkeltvalg spillere gjør i hver eneste kamp. Dette gjelder spesielt hvis det blir slått en støttepasning. Det er selvfølgelig mye bedre at man mister ballen med en gang.

All piping er ikke bra, det kan jeg være enig i, men ta f.eks. støttepasningene. Det pipes ikke når det slås en støttepasning, men når vi litt for ofte triller ballen i forsvar, og gjerne fra Badji eller en av stopperne og tilbake til Piotr, pga. dårlig bevegelse fremover/mangel på offensiv plan, så er det helt på sin plass.

Folk går ikke ut med skade hver gang Skars gjør grep som i manges øyne er merkelige.

men hva var det som var så farlig med at Finne gikk ut?? han er et kjempetalent, og han bør absolutt få få spille mer fremover enn han har gjort til nå. men etter mitt syn var byttet helt greit, han var temmelig usynlig i 2.omgang. og vi bli  jo ikke dårligere da han gikk ut, snarere tvertimot.

Helt enig at han var usynlig, men det er jo ett fett det når han ut av ingenting plutselig er der og putter. Heller en spiss som er usynlig en hel kamp for så å score, vs. en som er synlig men ikke får den i kassa.
Mange mente nok at han hadde gjort seg fortjent til å spille hele matchen. Forøvrig er det vel selvsagt at vi ikke blir dårligere når vi tar ut en spiller som er usynlig.

tja, det kommer vel an på kvaliteten på innhoppet. for en lettvekter som  Finne, er vel 70 minutter passende spilletid. men ellers er jeg helt enig. de "dukkopp"-egenskapene hans er helt uvurderlige.

Spelaren

Quote from: Falkman on May 28, 2013, 19:17:21 PM
Quote from: Spelaren on May 28, 2013, 18:54:20 PM
Quote from: krakra on May 28, 2013, 18:24:45 PM
Men vi lemper den jo stort sett til slutt etter å ha trillet den i forsvaret i nærmere ti trekk.

Riktig, og det er pinlig. Me kunne heller ha gjort det som, med letthet, blir gjort mot oss; presise baller gjennom leddene. Stadig vekk får motstanderne lov til å prikke pasninger forbi midtbanen vår og opp til ein som får lov til å vende nesen mot forsvaret vårt. Det skjer jo nesten aldri med Brann, enten pælmer me den opp i ein imaginær løpebane Usain Bolt ville hatt problemer med å følge, eller så blir det langball mot Pusic.

Nuvel. det stemmer godt overens med slik vi fremstår på bortebane. men ikke hjemme.

Jo, det skjer også heime. Stadig vekk, også sist mot småttaklubben S08 viste me oss ikkje i stand til å demme opp på midten. Det virker som om mønsteret som er innprentet i guttene ikkje evner å fange opp gjennomspillene forbi leddene våre. Presset er feil, plasseringene på etterskudd og kun fru Fortuna er å takke for at det ikkje har straffet seg i større grad på heimebane. Mot Aafk, var det fire ganger ballen trillet rolig forbi stolpen med Piotr utspelt - pga enkle angrep gjennom vårt halvhjertede forsvar? Og sist mot S08? Flaks at det kun blei ett mål imot.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: Spelaren on May 28, 2013, 22:33:59 PM
Quote from: Falkman on May 28, 2013, 19:17:21 PM
Quote from: Spelaren on May 28, 2013, 18:54:20 PM
Quote from: krakra on May 28, 2013, 18:24:45 PM
Men vi lemper den jo stort sett til slutt etter å ha trillet den i forsvaret i nærmere ti trekk.

Riktig, og det er pinlig. Me kunne heller ha gjort det som, med letthet, blir gjort mot oss; presise baller gjennom leddene. Stadig vekk får motstanderne lov til å prikke pasninger forbi midtbanen vår og opp til ein som får lov til å vende nesen mot forsvaret vårt. Det skjer jo nesten aldri med Brann, enten pælmer me den opp i ein imaginær løpebane Usain Bolt ville hatt problemer med å følge, eller så blir det langball mot Pusic.

Nuvel. det stemmer godt overens med slik vi fremstår på bortebane. men ikke hjemme.

Jo, det skjer også heime. Stadig vekk, også sist mot småttaklubben S08 viste me oss ikkje i stand til å demme opp på midten. Det virker som om mønsteret som er innprentet i guttene ikkje evner å fange opp gjennomspillene forbi leddene våre. Presset er feil, plasseringene på etterskudd og kun fru Fortuna er å takke for at det ikkje har straffet seg i større grad på heimebane. Mot Aafk, var det fire ganger ballen trillet rolig forbi stolpen med Piotr utspelt - pga enkle angrep gjennom vårt halvhjertede forsvar? Og sist mot S08? Flaks at det kun blei ett mål imot.

men da min gode mann, snakker vi forbi hverandre. for der er vi helt på linje. jeg har også irrritert meg  grenseløst over hvor lett det er for motstanderern å spille seg inn mellom midtbanen og forsvaret vårt. som blant annet ålesund gjorde det.. min kommentar gjaldt bakoverspillingen, og den ørkesløse ball-trillingen i eget forvarsledd,som ofte leder frem til et oppspill av kaliberet du beskriver. det synes jeg først og fremst er noe som kjennetegner oss på bortebane.

Spelaren

Quote from: Falkman on May 29, 2013, 02:56:19 AM
men da min gode mann, snakker vi forbi hverandre. for der er vi helt på linje. jeg har også irrritert meg  grenseløst over hvor lett det er for motstanderern å spille seg inn mellom midtbanen og forsvaret vårt. som blant annet ålesund gjorde det.. min kommentar gjaldt bakoverspillingen, og den ørkesløse ball-trillingen i eget forvarsledd,som ofte leder frem til et oppspill av kaliberet du beskriver. det synes jeg først og fremst er noe som kjennetegner oss på bortebane.

Ja, ok. Men eg meiner det var litt av dette i andreomgangen mot S08 også - nok til å irritere. Publikum pleier å tåle litt balltrilling, kanskje endog respondere med "hey" per vellykkede pasning. Men ved eit par tilfeller, if mai memmory sørves me rait, blei det for feigt og endte med eit halvvegs oppgitt utspark frå Piotr - og balltap. Brannpublikummet er kravstore, men setter pris på forsøk. Balansegangen mellom det å trygge og det å forsøke er vanskeleg, for før ein veit ordet av det tapes ballen i feil ledd og bang - baklengs.

Igjen, det må nevnes; 7 strake heimeseiere, og me finner fortsatt enkelte grunner til å klage. Det kan virke absurd for utenforstående, men me har sett enkelte tegn på svakheter, og me er skamheldige som ikkje har blitt straffet hardere. Skaper me ikkje langt færre sjanser enn det som har vært tradisjonen i nyere tid?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Ikke godt å si hva som var verst i søndagens kamp; laget, gressmatten eller publikum. Tragisk over hele fjølen. Men likevel:

+ Haugen BB i den omgangen han spilte. Vi ser tydelig i andre omgang at Haugen har gjort seg selvskreven på laget. Gøy.
+ Pusic. Mål og en god kamp, tilbake i godt jobbeslag, men jeg tror egentlig ikke han er god nok til rollen som hengende spiss.
+ Finne. Klassescoring.
+ Piotr.

Når det gjelder spillestilen så kan det tenkes at det er mer effektivt å pole mot Ojo og ha en egodribler liggende og vake der oppe, men jeg liker likevel mye bedre det Brann forsøker på nå. På søndag var det først og fremst pasningskvaliteten som var katastrofe, hvor mange enkle feilpasninger hadde Zsolt i oppspillsfasen? Helt håpløst.

Jeg ser poenget i at det blir litt tomt i midten når vi trekker ned Haugen eller Badji, men vi angriper etablert forsvar i en 3-5-2 formasjon. I teorien burde det altså være plenty av pasningsmuligheter i midtbaneleddet. Backene ligger som rene vinger, og vingene noe som ligner på indreløpere. Dessuten, som krakra sier, bør midtstopperne (eller Haugen/Badji) tørre å føre ball og true midtbaneleddet sentralt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Kan legge til at på tross av den håpløse forestillingen så skapte vi ganske mange store sjanser (Huse og AskarX2 var rene "100%-sjanser%) og vant helt fortjent. Merkelig egentlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det er et fenomen i fotball som for meg er litt uforståelig, og som jeg som trener ikke hadde godtatt. Balltrilling i forsvaret er i og for seg greit, enten for å roe ned og/eller for å se etter løsninger ett ledd lenger frem. Men ofte ser jeg at når man blir presset spilles ballen tilbake til keeper, og da er keeperen i en slik situasjon at han må klarere.

Jeg spør meg selv: Hvem skal være den beste til å finne en medspiller lengre frem på banen? En utespiller eller en keeper? Jeg lander på utespilleren. Det er ansvarsfraskrivelse å trille den tilbake til keeper slik at han må klarerere. Gjør noe med den selv i stedet.

Forøvrig er det i utgangspunktet greit at keeperen er med på balltrillingen.

Jeg også etterlyser bedre bevegelse i midtbaneleddet under balltrilling.

Og ellers så digger jeg at midtstopper tar med seg ballen opp i midtbaneleddet og skaper furore.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Om man skal være litt vanskelig så kan man fint si at vi har TO forsvarere med i midtbaneleddet når man tenker på backene våre. Strukturen og en del av grunnideene er bra, problemet er bevegelsene fremover på banen. (Og bakover, forsåvidt) De er ikke-eksisterende, og totalt planløse - eller så åpenbare at de er enkle å forholde seg til. Når så man sist en Brannspiller ta et løp som åpnet et rom for en annen å løpe i?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up