• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tromsø - Brann (11. runde)

Started by Ojo, May 17, 2013, 21:32:13 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ja, i akkurat dette tilfellet mener jeg at jeg både mer objektiv og rasjonell. Så lenge vi ikke har videodømming må vi akseptere enn viss feilmargin hos dommerne. Alternativet er at dommerne lar være å dømme i situasjoner som ikke er 100% opplagte. Det ville fått katastrofale følger for fotballen da de færreste situasjoner er 100% opplagte. Det ville f.eks. vært helt utelukket å dømme i situasjoner som den med mot TIL uansett om spiller er først på mann eller ball.

kabelmann

Feildømming er jo litt av gamet og en del av sjarmen med fotball. Klart føles bittert der og da, men er det virkelig noen som går og ergrer seg over dette fremdeles? Akkurat som spillerne ikke er feilfrie er heller ikke dommerne feilfrie og det kan jeg leve helt greit med. Om alternativet er videodømming og alskens stopp i spillet i tide og utide så beholder jeg det heller som i dag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2013, 21:47:30 PM
Quote from: Spelaren on May 21, 2013, 21:36:17 PM
Quote from: Falkman on May 21, 2013, 20:47:15 PM
100% uenig. Nivået er rævva. ikke noe galt i det, forutsetningene tatt i betraktning. men ikke desto mindre er det rævva.

Tull. Norge er rangert midt på treet i Europa, kva koeffisient angår. Skal eg tippe, er det nok drøssevis av ikkje-Europeiske land me også ville ha vore ranger godt over. Så godt som alle som speler i TL er proffer, det seier seg sjølv at det ikkje er rævva.

I Europa? Middels.
I verden? Topp 1/3 (tipping frå hoften)

I Norge liker vi å tro at det er en selvfølge at vi ska være bedre enn ethvert øst-europeisk land f.eks. Taper vi for Hviterussland - med 10 mill innbyggere - så er det ultraflaut liksom. Eller Albania, Bosnia, Montenegro, whoever... Sveits er også et sånt land vi mener det er pinlig å sammenligne oss med. Kan de spille fotball i alpinbakkene sine, liksom? Nei vi må være dårlige som taper for østeuropeiske land!

Montenegro har knapt 670 000 innbyggere.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Tom C

Quote from: Lasaron on May 21, 2013, 21:00:19 PM

Nå synes jeg ikke du skal ta noe av æren fra folk som Kristina Smigun og Andrus Verpaalu, selv om sistnevnte muligens var full av dop mesteparten av tiden...

http://no.wikipedia.org/wiki/Estland_under_Vinter-OL_2010
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on May 22, 2013, 00:41:23 AM
Feildømming er jo litt av gamet og en del av sjarmen med fotball. Klart føles bittert der og da, men er det virkelig noen som går og ergrer seg over dette fremdeles? Akkurat som spillerne ikke er feilfrie er heller ikke dommerne feilfrie og det kan jeg leve helt greit med. Om alternativet er videodømming og alskens stopp i spillet i tide og utide så beholder jeg det heller som i dag.

Eller så er alternativet å dømme det de faktisk ser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up