• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tromsø - Brann (11. runde)

Started by Ojo, May 17, 2013, 21:32:13 PM

0 Members and 59 Guests are viewing this topic.

Go Down

aleksanderhjelleseth

Synest Gjesdal var Branns beste i dag, uten han hadde de avgjiort tidliger. Feilen i mine øyne er måten vi spiller på, kan ikke fatte at vi skal gjøre ALT så vanskelig. Det finnes ingen form for kombinasjonsspill på banen. Midtstoppere eller 1 av de 2 sentrale slår ballen opp mot vingene, i lengderetning. Dette er veldig vanskelig å få till visst en ikke er veldig presis med pasningen. Eg føler vi spiller for ambisiøst. Kan ikke huske at vi prøvde å spille oss igjennom midten en eneste gang denne kampen, uten om den lange mot spissene, og det blir som oftest rått parti. Askar sin pasningsfot er svært variabel,  han bør løpe, ikke sentre. Huseklepp bør for all del slutte å ha fus i alt av dødballer, for de holder ikke mål, de er for slapp.
Pusic brukes helt feil, og har vell ingen fremtid i Bergen visst han ikke brukes annerledes. Kan heller ikke forstå hvorfor en spiss som scoret i foregående kamp må på benken for en som ikke har scoret på en evighet.

Det er veldig lett for oss å sitte hjemme i godstolen og mene forskjellige ting, men feilene i dette Brannlaget er så åpenlyse at eg ikke kan fatte og/eller begripe at det ikke tas grep. Eg tror faktisk eg kunne gjort en bedre taktikk selv, helt seriøst. Nå vill ikke eg si at Skars skal levere inn oppsigelsen, men de må få inn hjelp visst de ikke evner å snu dette.

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:42:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2013, 20:40:07 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:28:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2013, 20:25:17 PM
Ja, vi har ikke fått frelseren vi har blitt lovet.

Diverre er det ikkje nok kvalitet atmed Badji. Verken Haugen, Soko eller Barmen er i og for seg gode nok til å spele fast på eit medaljelag. Haugen er nok steget betre heime, men har vore skuffande så langt. Barmen var ikkje så dårleg i dag, faktisk. Trass den evinnelege småjogginga hans, bør det vera moglegheiter for meir speletid framover.

Nei, det er akkurat det. Vi hadde trengt en kreativ en ved siden av Badji. En Johansen;)

Johansen hadde vore perfekt, ja. Men han stikk nok utanlands snart. Per dags dato ligg han langt føre Haugen i nivå.
Johansen er bedre enn Haugen, men nyter selvfølgelig godt av å spille for et lag med et skikkelig spillrmønster og angrepsspill under en dyktig trener. Han ville slitt med å holde det sammr nivået i planløsr Brann. Det vet han nol selv

Nixon

Quote from: dudo on May 20, 2013, 20:43:50 PM
Quote from: SK on May 20, 2013, 20:39:59 PM
Quote from: dudo on May 20, 2013, 20:35:40 PM
Quote from: SK on May 20, 2013, 20:34:33 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:32:10 PM
Ja, men Brann har ikke akkurat en tendens til å rette opp baklengs borte. Tvert imot. Syns uansett ikke vi skal klage på dommeren i dag

Det er mye å kritisere vedr. vår egen taktikk og spill. Det er jeg med på. Men dette endrer ikke på faktumet at dommeren mest sannsynlig fratar oss et poeng på slutten.

Det er så jævlig tafatt å bortforklare ting på den måten der. Skammelig!

Bortforklare? Vi fikk altså ikke, på stillingen 0-0 og med relativt god kontroll defensivt, en feilaktig straffe mot oss med under 10 minutter igjen å spille ?

Visste ikke det å helt nøytralt beskrive ting som faktisk har skjedd i en kamp er å bortforklare.

Våre motstandere har som oftest hatt ballen mye mer enn det vi hadde i dag og flere sjanser, og har ofte et poeng når de bortforklarer...
Rød makt på Hansa!

Huff

Jævlig irriterende, men vi er jo ikke gode heller. Alt i alt nok et fortjent tap.

Skars skal ha kred for omleggingen etter første og enorm kritikk for at elendige Pusic fikk starte. Ellers alt i alt fortjent tap da TIL var klart best i første mens andre var jevn. Med litt andre marginer kunne vi fort hatt 4 poeng etter bortekampene sålangt, men vi kunne og fort hatt færre hjemmepoeng, vi er ikke bedre og er tydeligvis fornøyde med å prestere stabilt år etter år på samme nivå som FKH. Hipp hurra, vi er middelmådige og lite underholdende.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dudo

Askar må forresten slutte å involvere seg så mye i det oppbyggende spillet. Han er en ving, og en bra ving også. Han er en høyst middelmådig playmaker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Synst Haugen har vært jevnt over har vært bra i år, han har ikke brilliert, men har vært stabilt bra. Han har definitivt tatt steg og løper mye mer enn i fjor. De som mener han sluntrer unna tar feil.

Lasaron

Man må slutte med tanker som "det er noe helt annet å møte Tromsø borte enn Aalesund hjemme". Faktum er at med hjemmetaktikken har vi vunnet seks av seks kamper, mens med bortetaktikken har vi tapt fem av fem, og alle tap har vært fortjent.
Nå skal dere høre en sprø idè: På bakgrunn av disse fakta foreslår jeg å bruke hjemmetaktikken borte også. Hva sier du til det, Hatleking? Naivt? Det syns ikke jeg. Jeg mener det vil være smart.

Denne bortetaktikken er med på å forsterke spillernes mentale udugelighet borte.

Neste bortekamp skal de gå på banen for å vinne. Fra første spark. De skal jage mål. Kommer de under, skal de fortsette å jage som om det er 0-0 og de vil vinne kampen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

Jeg syns nå iallefall det blir idiotisk å forsvare en taktikk vi har tapt alle bortekampene med, med at det ville vørt naivt å være mer offensiv.

Hatleking

Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:46:24 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:41:26 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:37:28 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:33:18 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:29:13 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:26:16 PM
For min del kunne me gjerne ha overkøyrd Tromsø på deira eigen heimebane. Problemet er at det ikkje er realistisk. Tromsø har sjølvsagt banespelet sjølv om det totalt er jamnare enn eg hadde trudde på førehand. Det er overraskande at alle forventar at me skal spele champagnefotball og spele Tromsø ut av bana med tanke på det me faktisk har prestert borte.

Sjansemessig er dei ikkje noko skremmande, og Leciejewski gjer ingen voldsomme redningar i dag. Det einaste var då han surra det litt til sjølv og det kunne blitt småfarleg. Sjansemessig står me ikkje tilbake for Tromsø i dag. I ein emosjonell stund som dette er det gjerne ikkje lett å sjå dette. Me køyrde også kampen mot Sogndal og hadde eit enormt banespel, men så godt som ingen hevda at me tapte ufortent.

Dommaren avgjorde ein kamp der Brann burde hatt med seg poeng.
Overkjørt?! Vi kunne da startet med et snev av interesse for å skape noe? Har du virkelig ingen krav til Brann borte?

Me må ta steg for steg. Du er ikkje realistisk til kva Brann kan klare å prestere på bortebane. Etter fleire år med bortesvikt på spesielt kunstgras, burde du ha teke det med i betraktinga. Det verkar som at du blir like overraska kvar gang.
Ikke overrasket, men kanskje ikke en like tafatt holdning til det. Jeg er kritisk når Brann ikke ønsker å skape sjanser på bortebane. Og er ikke glad og fornøyd med å tape 2-0 fordi motstanderlaget ikke skapte så mye?
Var ikke du en av oss som før sesongen mente at stallen kunne ta medalje? Hvordan kan du være så ukritisk til det vi gjør borte d?

Eg seier ikkje at det ikkje er mykje å rette på. Det er det sjølvsagt. Ein kan dog ikkje forvente at me skal gå frå elendig til veldig bra etter to bortekampar. Me har ein frykteleg målforskjell på bortebane - då er det naturleg å ta tak i det defensive.

Ja, eg tippa Brann på tredjeplass. Kva lag forutan Strømsgodset og RBK meiner du ligg godt føre oss der?
AaFK ligger foran oss. Viking ett poeng bak med en kamp mindre spilt, TIL og Haugesund ett poeng bak med færre hjemmekamper. Disse ligger bedre ann enn oss. Med det nivået vi har holdt så langt i år tar vi ikke ni poeng mer borte enn vi taper hjemme

Tromsø  ligg to poeng bak. Me har møtt Rosenborg, Sogndal, Tromsø, Lillestrøm og Strømsgodset borte. Kor mange kampar forventast det at me skal vinne av dei slik me presterar no? Sogndal er eit sikkert tap. Rosenborg og Strømsgodset er gode. Dommarprestasjonar fråtek oss poeng mot Tromsø og LSK. Eg er sikker på at poenga nok vil kome når me møtar lag som Sandnes Ulf, Odd, Start og Hønefoss borte.

Nixon

Quote from: dudo on May 20, 2013, 20:50:41 PM
Askar må forresten slutte å involvere seg så mye i det oppbyggende spillet. Han er en ving, og en bra ving også. Han er en høyst middelmådig playmaker.

Han føler vel at han må hvis det skal skje noe. Vi venter jo hele tiden på at motstanderen skal sette inn presset før vi gjør noe. Og da er ofte det eneste vi kan gjøre er å trille ball enda mer, og sannsynligvis tilbake til keeper. Da er det forståelig at Askar vil involvere seg. At Haugen skal tilbake og hente ballen hele tiden kan sikkert fungere av og til, men det blir til tider alt for mye.

Ellers er det vel på plass med litt skryt til Gjesdal. Han ryddet godt opp i dag. Spesielt med hodet på alle dødballene som nordlendingene hadde.
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:55:25 PMEg er sikker på at poenga nok vil kome når me møtar lag som Sandnes Ulf, Odd, Start og Hønefoss borte.

Så fint, da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Quote from: Lasaron on May 20, 2013, 20:53:58 PM
Man må slutte med tanker som "det er noe helt annet å møte Tromsø borte enn Aalesund hjemme". Faktum er at med hjemmetaktikken har vi vunnet seks av seks kamper, mens med bortetaktikken har vi tapt fem av fem, og alle tap har vært fortjent.
Nå skal dere høre en sprø idè: På bakgrunn av disse fakta foreslår jeg å bruke hjemmetaktikken borte også. Hva sier du til det, Hatleking? Naivt? Det syns ikke jeg. Jeg mener det vil være smart.

Denne bortetaktikken er med på å forsterke spillernes mentale udugelighet borte.

Neste bortekamp skal de gå på banen for å vinne. Fra første spark. De skal jage mål. Kommer de under, skal de fortsette å jage som om det er 0-0 og de vil vinne kampen.

Taktikken nå kan gjerne endres, men å spille likt hjemme blir for drøyt. Det ER forskjell på Aalesund hjemme og Tromsø borte. Det har med at motstander selv har en annen taktikk hjemme enn borte. Dette er vi nødt å ta hensyn til på en eller annen måte. Vi er ikke så gode at vi bare kan gå utpå og spille vårt eget spill helt uavhengig av motstander og situasjon.

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:55:19 PM
Jeg syns nå iallefall det blir idiotisk å forsvare en taktikk vi har tapt alle bortekampene med, med at det ville vørt naivt å være mer offensiv.

Visst vi skal være offensive må vi spille på en annen måte, vi kan ikke pøse backer, vinger og alt som er oppover.
Vi må være såpass nøktern at vi finner en ok balanse mellom forsvar å angrep. Kombinasjonsspill er fraværende, og spissene våre bruker enormt med krefter på å løpe mot keeper eller på baller som de aldri rekker. Blir vi mer presis i pasningspillet, spiller kortere passninger og SPILLER oss opp i banen er det kanskje en sjangs for at vi ikke blir kontret ihjel. Vi må innse at vi ikke har verdens beste spillere, og vi må være kynisk på bortebane, visst ikke går det til helvette. Den er helt grei....:)

krakra

Quote from: Nixon on May 20, 2013, 20:58:03 PM
Quote from: dudo on May 20, 2013, 20:50:41 PM

Han føler vel at han må hvis det skal skje noe. Vi venter jo hele tiden på at motstanderen skal sette inn presset før vi gjør noe. Og da er ofte det eneste vi kan gjøre er å trille ball enda mer, og sannsynligvis tilbake til keeper. Da er det forståelig at Askar vil involvere seg. At Haugen skal tilbake og hente ballen hele tiden kan sikkert fungere av og til, men det blir til tider alt for mye.

Ellers er det vel på plass med litt skryt til Gjesdal. Han ryddet godt opp i dag. Spesielt med hodet på alle dødballene som nordlendingene hadde.
Det er iallefall tåpelig når Haugen går ned og bare triller ball med stopperne før noen pælmet den opp.

Nixon

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 20, 2013, 20:52:04 PM
Synst Haugen har vært jevnt over har vært bra i år, han har ikke brilliert, men har vært stabilt bra. Han har definitivt tatt steg og løper mye mer enn i fjor. De som mener han sluntrer unna tar feil.

Ja, jeg syns han løp mye i dag, både fremover og bakover. Men han har til tider et veldig negativt kroppsspråk når han mislykkes og man kan sikkert bli litt lurt av det. Spesielt hvis man ser kampen på TV der man ikke kan følge spilleren hele tiden. Jeg syns Haugen var en av de bedre i dag.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Hvis Brann var uheldige i dag, så var vi GRISEHELDIGE mot AaFK!
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: SK on May 20, 2013, 20:59:35 PM
Quote from: Lasaron on May 20, 2013, 20:53:58 PM

Taktikken nå kan gjerne endres, men å spille likt hjemme blir for drøyt. Det ER forskjell på Aalesund hjemme og Tromsø borte. Det har med at motstander selv har en annen taktikk hjemme enn borte. Dette er vi nødt å ta hensyn til på en eller annen måte. Vi er ikke så gode at vi bare kan gå utpå og spille vårt eget spill helt uavhengig av motstander og situasjon.
Nå spiller vi ikke superoffensivt hjemme da og  der har vi, i motsetning til borte, vært bunnsolide bakover.

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:55:25 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:46:24 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:41:26 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:37:28 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:33:18 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 20:29:13 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:26:16 PM
For min del kunne me gjerne ha overkøyrd Tromsø på deira eigen heimebane. Problemet er at det ikkje er realistisk. Tromsø har sjølvsagt banespelet sjølv om det totalt er jamnare enn eg hadde trudde på førehand. Det er overraskande at alle forventar at me skal spele champagnefotball og spele Tromsø ut av bana med tanke på det me faktisk har prestert borte.

Sjansemessig er dei ikkje noko skremmande, og Leciejewski gjer ingen voldsomme redningar i dag. Det einaste var då han surra det litt til sjølv og det kunne blitt småfarleg. Sjansemessig står me ikkje tilbake for Tromsø i dag. I ein emosjonell stund som dette er det gjerne ikkje lett å sjå dette. Me køyrde også kampen mot Sogndal og hadde eit enormt banespel, men så godt som ingen hevda at me tapte ufortent.

Dommaren avgjorde ein kamp der Brann burde hatt med seg poeng.
Overkjørt?! Vi kunne da startet med et snev av interesse for å skape noe? Har du virkelig ingen krav til Brann borte?

Me må ta steg for steg. Du er ikkje realistisk til kva Brann kan klare å prestere på bortebane. Etter fleire år med bortesvikt på spesielt kunstgras, burde du ha teke det med i betraktinga. Det verkar som at du blir like overraska kvar gang.
Ikke overrasket, men kanskje ikke en like tafatt holdning til det. Jeg er kritisk når Brann ikke ønsker å skape sjanser på bortebane. Og er ikke glad og fornøyd med å tape 2-0 fordi motstanderlaget ikke skapte så mye?
Var ikke du en av oss som før sesongen mente at stallen kunne ta medalje? Hvordan kan du være så ukritisk til det vi gjør borte d?

Eg seier ikkje at det ikkje er mykje å rette på. Det er det sjølvsagt. Ein kan dog ikkje forvente at me skal gå frå elendig til veldig bra etter to bortekampar. Me har ein frykteleg målforskjell på bortebane - då er det naturleg å ta tak i det defensive.

Ja, eg tippa Brann på tredjeplass. Kva lag forutan Strømsgodset og RBK meiner du ligg godt føre oss der?
AaFK ligger foran oss. Viking ett poeng bak med en kamp mindre spilt, TIL og Haugesund ett poeng bak med færre hjemmekamper. Disse ligger bedre ann enn oss. Med det nivået vi har holdt så langt i år tar vi ikke ni poeng mer borte enn vi taper hjemme

Tromsø  ligg to poeng bak. Me har møtt Rosenborg, Sogndal, Tromsø, Lillestrøm og Strømsgodset borte. Kor mange kampar forventast det at me skal vinne av dei slik me presterar no? Sogndal er eit sikkert tap. Rosenborg og Strømsgodset er gode. Dommarprestasjonar fråtek oss poeng mot Tromsø og LSK. Eg er sikker på at poenga nok vil kome når me møtar lag som Sandnes Ulf, Odd, Start og Hønefoss borte.
Slik vi presterer nå kan vi jo ikle forvente å slå noen borte. Det er jo poenget og årsaken til at vi vil ha Skars vekk.
Det virker som du stikker fingrene i ørene og synger *lalalala* til at TIL ble snytt for straffe i første.

aleksanderhjelleseth

Er det noen flere som reagerer på hvor mye rom det er på sidene våre? Vi bruker så enormt mye krefter på unødvenige løp! Synst også det er rart at Badji/haugen knapt har en eneste pasning seg imellom ila 90min.

Kjell249

Quote from: Huff on May 20, 2013, 20:49:45 PM
Jævlig irriterende, men vi er jo ikke gode heller. Alt i alt nok et fortjent tap.

Skars skal ha kred for omleggingen etter første og enorm kritikk for at elendige Pusic fikk starte. Ellers alt i alt fortjent tap da TIL var klart best i første mens andre var jevn. Med litt andre marginer kunne vi fort hatt 4 poeng etter bortekampene sålangt, men vi kunne og fort hatt færre hjemmepoeng, vi er ikke bedre og er tydeligvis fornøyde med å prestere stabilt år etter år på samme nivå som FKH. Hipp hurra, vi er middelmådige og lite underholdende.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Hvor dårlig er man når flere er positive etter et 2-0 tap hvor vi skaper to sjanser?

aleksanderhjelleseth

Falkman

Quote from: krakra on May 20, 2013, 21:15:28 PM
Hvor dårlig er man når flere er positive etter et 2-0 tap hvor vi skaper to sjanser?

Vi var rævva. sånn. Nå kan du slutte og sutre.

dudo

Hvor LENGE har man ikke vært dårlig da?

Hatleking

Hadde du vore meir nøgd om Brann la seg bakpå for å trygge inn 0-1? Me skapar meir enn to sjanser - og eg nemnde tidlegare her iallfall tre. Det er sikkert fleire òg. Kor mange sjanser skapte Tromsø då?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 20, 2013, 20:58:28 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 20:55:25 PMEg er sikker på at poenga nok vil kome når me møtar lag som Sandnes Ulf, Odd, Start og Hønefoss borte.

Så fint, da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Falkman on May 20, 2013, 21:18:11 PM

Sorry for at jeg er party pooper og ødelegger gleden over dette imponerende tapet

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 20, 2013, 21:01:41 PM

Ja, jeg syns han løp mye i dag, både fremover og bakover. Men han har til tider et veldig negativt kroppsspråk når han mislykkes og man kan sikkert bli litt lurt av det. Spesielt hvis man ser kampen på TV der man ikke kan følge spilleren hele tiden. Jeg syns Haugen var en av de bedre i dag.

Evt. er det ikke så lett å se fra motsatt kortside hvor rundingsbøye han blir i første omgang. Bare flaks at vi ikke får straffe i mot, kort på at han henger etter i svingene og lager farlige frispark.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 21:19:08 PM

Hadde du vore meir nøgd om Brann la seg bakpå for å trygge inn 0-1? Me skapar meir enn to sjanser - og eg nemnde tidlegare her iallfall tre. Det er sikkert fleire òg. Kor mange sjanser skapte Tromsø då?
Nei, vi skapte to. Langskuddene dine teller jeg ikke med. VG talte 5-2. Det er nok en fair telling. Jeg er fotnøyd npr vi vinner. Kanskje hvis vi spiller bra og tar uavgjort. Jeg er aldri fornøyd etter tap.

Hatleking

Sjølvsagt tel du ikkje med dei når dei motbeviser poenget ditt. Samtlege var gode sjanser til å få mål.

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 21:22:49 PM
Sjølvsagt tel du ikkje med dei når dei motbeviser poenget ditt. Samtlege var gode sjanser til å få mål.
Hvor mange skudd fra 18 meter og inn hadde TIL? 6-7?

Torvanger

Brann gjør seg ikke bort mot hverken LSK eller TIL, men gode lag lar ikke feilaktige dommeravgjørelser ødelegge alt som er av selvtillit, gode lag maler bare videre i samme spor og henter inn dersom de kommer bakpå i målprotokollen. Gode lag taper ikke 5 av 5 bortematcher i starten av en sesong, ergo er ikke Brann et lag å hoppe i taket av. Vi kan ikke regne med å vinne alt av hjemmematcher, så tabellen lyver, Brann ligger kunstig godt an tabellmessig. I PL, Bundesliga, Serie A etc, hadde treneren fått fyken for lengst. Skars ønsker selvsagt ikke annet enn å vinne bortekamper, han irriterer seg sikkert like grønn som oss, men det må dessverre tas grep dersom dette problemet vedvarer. Synd egentlig, for Skars har imponert meg i år med spillestilen han har lagt opp til hjemme, og mot LSK borte.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2013, 21:20:55 PM

Evt. er det ikke så lett å se fra motsatt kortside hvor rundingsbøye han blir i første omgang. Bare flaks at vi ikke får straffe i mot, kort på at han henger etter i svingene og lager farlige frispark.

I dag var han ekstremt mye på etterskudd i starten av kampen. Så lenge støtten fra spissene (nei, jeg er overhodet ikke imponert av verken Huse eller Pusic i så måte) er så svak som den er, så har vi ikke gode nok midtbanespillere til å spille med en toer på midten.

Falkman

Quote from: krakra on May 20, 2013, 21:19:40 PM

Sorry for at jeg er party pooper og ødelegger gleden over dette imponerende tapet

funny. vi suger lut. big time. men man trenger ikke å gjenta seg selv i det evinnelige av den grunn.

krakra

Quote from: dudo on May 20, 2013, 21:26:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2013, 21:20:55 PM

I dag var han ekstremt mye på etterskudd i starten av kampen. Så lenge støtten fra spissene (nei, jeg er overhodet ikke imponert av verken Huse eller Pusic i så måte) er så svak som den er, så har vi ikke gode nok midtbanespillere til å spille med en toer på midten.
Ikke når vi ikke klarer å holde ballen i laget og skal ligge bakpå. Det funker hjemme. Helt til vi scorer og legger oss bakpå iallefall.

krakra

Quote from: Falkman on May 20, 2013, 21:29:22 PM

funny. vi suger lut. big time. men man trenger ikke å gjenta seg selv i det evinnelige av den grunn.
Så lenge noen gjentar i det evinnelige at vi ikke er spesielt dårlige jo

Nixon

Quote from: krakra on May 20, 2013, 21:23:51 PM

Ingen tvil om at TIL hadde flere store sjanser enn Brann. Det var jo kanonade en stund i første omgang. Men i så måte kan det være positivt at vi skaper våre farligste etter at de skårte sitt første. Før har vi jo gjerne sluknet helt. Men kanskje det var nordlendingene som la seg bakpå?
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on May 20, 2013, 21:32:12 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 21:23:51 PM

Ingen tvil om at TIL hadde flere store sjanser enn Brann. Det var jo kanonade en stund i første omgang. Men i så måte kan det være positivt at vi skaper våre farligste etter at de skårte sitt første. Før har vi jo gjerne sluknet helt. Men kanskje det var nordlendingene som la seg bakpå?
Hehe, greit vi ikke kollapser ja. Men det er jo synd vi ikke skaper noe tidligere.
Jeg forventer ikke rundspilling, men noe må vi få til. Det eneste laget som har fremstått like tafattr som oss på Stadion er Odd, vi skapte ikke mer der enn TIL heller, men var mer effektive. Og vi skal da være bedre enn Odd?

Falkman

Quote from: krakra on May 20, 2013, 21:30:14 PM
Quote from: Falkman on May 20, 2013, 21:29:22 PM

Så lenge noen gjentar i det evinnelige at vi ikke er spesielt dårlige jo

På ingen måte. å alltid måtte ha siste ordet er tullete. men å argumentere for at vi var dårlige i dag, er enda mer tullete. så sånn sett er jeg enig med deg.

Gepard

http://fotball.bt.no/eliteserien/article280660.ece

Spillerne tar bladet fra munnen ? Dessverre spiller de under norges feigeste trener, så bare glem det.

Markmus

Jeg fikk ikke sett kampen pga reise, men jeg tipper den forløp som normalt: vi kontret med å slå ballen opp til Huseklepp og så kommer han alene med resten av Tromsø-forsvaret uten at noen andre fyller på.
Ka du ve?

Kjell249

Quote from: Gepard on May 20, 2013, 21:46:54 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article280660.ece

Spillerne tar bladet fra munnen ? Dessverre spiller de under norges feigeste trener, så bare glem det.
Bladet fra munnen? Zsolt sier at han ikke vet hvorfor det blir sånn. Så da er det ikke etter instruksjon av Skarsfjord.

- Jeg synes vi må bli mer modige i angrepsspillet, slik vi er på hjemmebane. Hjemme angriper vi alltid med flere spillere enn det vi gjør borte. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, sier Korcsmár.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gepard

Vel jeg tror Skars gjør helt bevisste valg , og også instruerer sine spillere, som blir defensive i hodet og nervøse når de på veldig få tilfeller skal hoppe på overgangene. Ellers spiller Brann feigt feigt feigt. At Finne får ¨så lite spilletid, som er en mye mer målfarlig spiller, mens Elendige Pusic får ubegrenset spilletid siden han jobber bra, tyder sitt...

krakra

At Pusic starter istedenfor Finne forteller hva slags spill vi legger opp til.  Hint:  planen var neppe å skape mange sjanser.

På Tv2s oppsummering talte jeg fire store og en mindre sjanse til TIL pluss målene og to store og en liten til Brann. I tillegg ble TIL snytt for straffe. De to store sjansene kommer når vi ligger under.

Full kontroll og positivt spill syns jeg derfor ikke er dekkende for vår del

Markmus

Quote from: krakra on May 20, 2013, 22:13:25 PM
At Pusic starter istedenfor Finne forteller hva slags spill vi legger opp til.  Hint:  planen var neppe å skape mange sjanser.

Taktikken vår ser jo ut til å være å skape minst mulig sjanser.

I "alle år" har Brann ligget på toppen av VGs sjanseskapingstabell (fint ord, eh?). Så langt i år, etter 11 kamper, ligger vi på en ussel 10. plass med bare 4 sjanser i snitt per kamp.
Ka du ve?

krakra

Det betyr 44 sjanser. Med 11 på bortebane vil det si 33 hjemme. Det er ikke så dårlig, men heller ikke veldig bra. 5,5 i snitt

dudo

Quote from: Markmus on May 20, 2013, 22:19:05 PM
Quote from: krakra on May 20, 2013, 22:13:25 PM
At Pusic starter istedenfor Finne forteller hva slags spill vi legger opp til.  Hint:  planen var neppe å skape mange sjanser.

Taktikken vår ser jo ut til å være å skape minst mulig sjanser.

I "alle år" har Brann ligget på toppen av VGs sjanseskapingstabell (fint ord, eh?). Så langt i år, etter 11 kamper, ligger vi på en ussel 10. plass med bare 4 sjanser i snitt per kamp.

Så du kom med dette på VGD også, og det skal sies at det er et vektig argument. Et klart bevis på at lite er som det skal. Vi kan legge til at vi ligger på 12. plass når det gjelder sjanser imot, på 9. plass når det gjelder antall scoringer og delt 7. plass når det gjelder baklengsmål. Ser man bare på de tallene så er vi litt mer effektiv fremover, og vesentlig mer effektiv bakover (takk, Piotr!) enn våre motstandere.

Huff

Så rent resultatmessig er det den totale middelmådighet, mens det statistisk lukter et bunnlag som reddes av gode enkeltprestasjoner?

Høres riktig ut, et bunnlag rent kolletivt, med et spillermateriale som redder en midt på tabellen plassering sålangt.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Hatleking

Det er sikkert ein behageleg tanke å gje seg sjølv når ein har bestemt seg for at Skarsfjord er bås i alt han føretek seg. Me er trass alt det beste heimelaget. Det kjem ikkje av seg sjølv. Me har ikkje TLs beste stall. Borte er det mykje dårleg, men eg ser antydningar til betring her i dag. Etter 1-10 i dei føregåande kampane, var det riktig å òg fokusere på å halde litt teitt. Samstundes bør det gå an å ha to tankar i hovudet samstundes. Tromsø er ikkje noko voldsomt kontringslag. Me burde ha gått meir kollektivt fram når me hadde moglegheita til det - ikkje berre la nokre springe seg opp i trøbbel.

krakra

May 20, 2013, 22:51:22 PM #349 Last Edit: May 20, 2013, 22:53:33 PM by krakra
Det er ingen som har sagt at Skars er bås i alt han foretar seg. Langt derifra.
Men han er ikke god nok for Brann. For mange svakheter. For ordinær totalt sett. Feil personlighet og filosofi for Brann.

Kunne sikkert passer bra i klubber som Sogndal, Sandnes Ulf, Hønefoss osv.
Skulle sagt Haugesund, men de ble jo mye bedre da han dro.

Ellers er det jo typisk at du skal nyansere borteformen, men ikke hjemmeformen. Det er ikke sånn at alt har vært feilfritt og perdekt hjemme heller og de to siste hjemmekampene har pekt i gal retning rent spillemessig. Tror vårt første hjemmetap kommer før vpr førsteborteseier.

Go Up