• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tromsø - Brann (11. runde)

Started by Ojo, May 17, 2013, 21:32:13 PM

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

Go Down

1908

Haugen som ikke gidder å følge med???

Joggi Bogga

Det mangler slett ikke på stupide valg fra spillerne våre. Begge veier.

Er de rett og slett dumme, eller øver vi ikke på taktikk?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

pidre

Quote from: Spelaren on May 20, 2013, 19:27:53 PM
Badji danser bort ball etter ball, det er rent håplaust at han ikkje får beskjed om at dette er heilt på trynet.

Badji gjer som Skarsfjord har sagt...
Saludar a los monos!

Gepard

Quote from: dragn on May 20, 2013, 19:32:14 PM
Quote from: brann89 on May 20, 2013, 19:30:39 PM
At Finne kommer inn 15 - 20 min forseint for en håpløs spiss med ingen goalgetter instinkt er patetisk fra Skars sin siden. Ser frem til kva unnskyldning han kommer med idag.

vi skulle jo safe inn 0-0. Behøver ikke en goalgetter for å forsvare oss :P

Dette er helt essensielt og beskriver Skarsfjords Brann ekstremt presist, med så lite baller borte fortjener man ikke en dritt.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 20, 2013, 19:22:09 PM
Quote from: osoerli on May 20, 2013, 19:21:13 PM
Huseklepp, der skal innlegget skytes lavt og knallhardt

Han har fått smaken på å skyte disse til innkast siste tiden. Svakt og urutinert.

Ja, han hadde to skudd til innkast på 16. Ganske imponerende;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Ja ja! Hadde ikke forventet poeng. Men at Haugen får spille 90 minutter er ett hån mot alle spilleren på benken, inklusiv pavlov! Makan til lat spiller skal du lete lenge etter.
Nu kør vi!

vekkreist

krakra

Med laguttaket, taktikken og justeringene tatt i betrakning er det fult fortjent at vi taper. Vi er blitt et skikkelig drittlag som spiller en fotball som vi pleide å hetse og mobbe lag som Odd, Sogndal og TIL for. Det er ikke mange år siden. Vi skulle startet med Finne, gått rett i strupen på TIL og i verste fall tapt med æren i behold, men vi starter som et defensivt drittlag og velger den "beste" førsteforsvareren foran den mest målfarlige spissen og legger oss bakpå, i andreomgang er vi enda mer defensive. Ynkelig.

Hatleking

Irriterande av dommar avgjer kampen igjen. Fullstendig feilaktig straffe. Tromsø var heilt ufarlege til då i andre omgang. Me fekk faktisk fleire sjanser. Ein ting er spelet, men kjenner at eg byrjar å bli lei av den elendige dømminga no.

Spelaren

Som forventet.
At Skarsfjord bør fjernes har vært meislet i stein lenge. Flyet kan heller ta med seg ein annen stakkar som vansmekter der oppe i kveld.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det der opp i opp med straffer i det lange løpet er piss. De fikk ikke en straffe mot VIF sist, så da er det ok at de får en feilaktig i dag. Det hjelper ikke oss akkurat.
Satser på at vi får en feilaktig neste kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Dette er eit uttrykk for Skarfjord sin feighet - tipper han heller ikkje har baller til å slakte Berntsen
Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Quote from: KEO on May 20, 2013, 19:34:41 PM
Ja ja! Hadde ikke forventet poeng. Men at Haugen får spille 90 minutter er ett hån mot alle spilleren på benken, inklusiv pavlov! Makan til lat spiller skal du lete lenge etter.

Så ikke første omgang, men basert på andre er jeg fullstendig enig. Han har ingenting på laget å gjøre. Selg eller la han få en solid dose trening før neste forsøk.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

vekkreist

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:35:32 PM
Med laguttaket, taktikken og justeringene tatt i betrakning er det fult fortjent at vi taper. Vi er blitt et skikkelig drittlag som spiller en fotball som vi pleide å hetse og mobbe lag som Odd, Sogndal og TIL for. Det er ikke mange år siden. Vi skulle startet med Finne, gått rett i strupen på TIL og i verste fall tapt med æren i behold, men vi starter som et defensivt drittlag og velger den "beste" førsteforsvareren foran den mest målfarlige spissen og legger oss bakpå, i andreomgang er vi enda mer defensive. Ynkelig.

så enig så enig..

Håper Skarsfjord tenker og angrer på hans valg å benke Finne...  faen ta dette bortelaget ... flaut

pidre

Quote from: KEO on May 20, 2013, 19:34:41 PM

Haugen var ein av våre beste.
Saludar a los monos!

Brann_ruler

Ynkelig. Vi er patetisk på bortebane. Vinnervilje og vinnermentalitet finnes ikke. Når vi overhodet ikke ønsker å score må fortjener vi å tape. Trodde Skars i ramme alvor at vi skulle holde nullen og få ett poeng? Han skal ha for optimisme...

Nå bør Styret bestemme om "Middelmådighet har et navn", eller om de skal prøve å få lidenskapen og vinnerviljen tilbake. Er Skars trener til neste år blir det nok ett sabbatsår.

SK

Man kan mene hva man vil om taktikken - men det var tydelig at vi i 2.omgang gikk for 0-0. Det hadde vi også mest sannsynlig klart, hvis det ikke hadde vært for en udugelig Berntsen.

Enkelte må også ta seg en reality check her - Branns eksistensberettigelse avhenger ikke av om Bård Finne spiller eller ikke. Man kan nesten få det inntrykket hvis man leser igjennom tråden.

eivhelle

Vår gamle nemesis Espen Berntsen slår til igjen. Det er tydeligvis noen som har bestemt seg for at Brann skal tape borte. Og hvis hjemmelaget er ute av stand til å score selv er dommeren parat til å gi de en håndsrekning. 2-0 scoringen kan vi se fullstendig bort fra siden den kommer som en følge av 1-0 og at en er på overtid.
Haugen og Barmen kunne ha rettet opp hvis de hadde satt sine store sjanser, men ellers er dette en kamp som burde ha endt 0-0. Grei defansiv kamp av Brann, men ikke mye å skryte av fremover på banen.

OmOssSjølOgHansaøl

May 20, 2013, 19:39:15 PM #218 Last Edit: May 20, 2013, 19:42:45 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Andre omgang var faktisk en god del bedre enn første, og straffen var feil idømt. Når det er sagt, vinner Tromsø fortjent.

Spesielt i første, da vi spilte 4-4-2, var vi sjanseløse. Det føltes som 4-2-2. Neste bortekamp bør vi rett og slett spille 4-5-1 fra starten. Feigt, ja, men Haugen og Badji fikser ikke bortekamp der motstanderen går ut for å styre kampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: SK on May 20, 2013, 19:38:43 PM
Man kan mene hva man vil om taktikken - men det var tydelig at vi i 2.omgang gikk for 0-0. Det hadde vi også mest sannsynlig klart, hvis det ikke hadde vært for en udugelig Berntsen.
Vi gikk nok for 0-0 fra start. Skapte vi en skikkelig sjanse før Finne kom innpå?

Hatleking

Eg synst ikkje at Tromsø vann fortent. Me hadde vel så mange store sjanser som dei og var betre enn dei i andre omgang.

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 19:40:15 PM
Eg synst ikkje at Tromsø vann fortent. Me hadde vel så mange store sjanser som dei og var betre enn dei i andre omgang.
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 19:40:15 PM
Eg synst ikkje at Tromsø vann fortent. Me hadde vel så mange store sjanser som dei og var betre enn dei i andre omgang
Nei

krakra

Enkelte må også ta seg en reality check her - Branns eksistensberettigelse avhenger ikke av om Bård Finne spiller eller ikke. Man kan nesten få det inntrykket hvis man leser igjennom tråden.
Vi ble øyeblikkelig farligere da Finne kom innpå.

Brann_ruler

Vel, det kommer ikke til å bli mange poeng på bortebane med Pusic på banen... Dersom du leser innleggene er vel bortimot alle negative til vår trener som ikke evner å legge opp god taktikk eller motivere for fandenivolsk innsats. At Finne burde starte før Pusic er en "no brainer". Pusic får Kottila og Motyka til å fremstå som storscorere og ballkunstnere...

Hatleking

Kva skapte Tromsø av farlegheiter i andre omgang?

SK

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:40:10 PM
Vi gikk nok for 0-0 fra start. Skapte vi en skikkelig sjanse før Finne kom innpå?

Ja, du kan vel si at førsteprioritet var å holde igjen bakover, for deretter å satse på kontringer. Men når vi kommer til 2.omgang og fortsatt har 0-0 er det ene poenget nærmere enn hva det er fra start, og da er det lettere å fokuserer ekstra på akkurat dette. Vi rokerte jo om til 3 på midten i pausen. Og ut fra det som skjedde i 2.omgang, var vi tryggere bakover enn i første.

For øvrig naturlig at det kommer flere sjanser siste 10 da vi måtte frem med laget, i motsetning til når vi skal trygge inn et poeng.
Ikke at jeg nødvendigvis er enig i denne taktikken.

eivhelle

Tromsø skapte nesten ingen store målsjanser i hele kampen. Den største hadde Yttergård Jensen da han headet svak utenfor rett før pause. Jeg følte vi hadde full kontroll bakover helt til Berntsen grep inn og avgjorde kampen.
Ellers var det feil å vente så lenge med å sette inn Finne. Hadde han fått 30 minutter tror jeg fort vi kunne ha fått den scoringen vi trengte. Skjønt det hadde vel ikke hjulpet noe siden dommeren helt sikkert hadde funnet en grunn for å annulere et evt ledermål for Brann på bortebane.

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 19:44:06 PM
De scoret to mål. Og pisset på oss i første. De var selvfølgelig bedre enn oss og skapte mer. Hva skapte vi før Finne kom inn?

Belfort

Utrolig provoserende mot supportere og fotballen den balltrillingen bakover i store deler av kampen. Hva i helvete var det for noe?

Ricky

Det går sikkert bedre mot Haugesund!

Hatleking

Einig i at Finne burde ha kome innpå tidlegare - men som sagt var dette ein grei bortekamp med ein elendig dommar som avgjorde. Av sjansar hadde dei ikkje noko særleg.

SK

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:42:23 PM

Ikke spesielt rart da vi nettopp hadde fått mål imot og måtte hive laget fremover. Sjansen som Finne var involvert i kom noe tilfeldig ved at en forsvarsspiller feilberegnet ballen. Resten av farlighetene i kampen var ikke Finne involert i. Betydningen av at Finne spiller overdrives.

osoerli

2. omgang vart jevnare.  Men det må scorast.  Burde kunna halt i land 1 viktig bortepoeng i denne kampen.  Fakiri opphever diverre offsiden forut for straffen.  Står og sover der, svakt.  Nesten like svakt som dommerprestasjonen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:45:57 PM
De scoret to mål. Og pisset på oss i første. De var selvfølgelig bedre enn oss og skapte mer. Hva skapte vi før Finne kom inn?

Siste målet var eit resultat av at Brann heiv alle mann i angrep på slutten. Gjesdal var vel oppe. Eg er ikkje einig i at dei 'pissa' på oss i første omgang. Ja - dei hadde føringa og var best, men skapte nesten ikkje sjanser.

Av sjanser i andre kan eg iallfall tenkje på det eine skotet til Askar, skotet til Haugen og Barmen som alle var store sjanser.

osoerli

Quote from: Belfort on May 20, 2013, 19:46:03 PM
Utrolig provoserende mot supportere og fotballen den balltrillingen bakover i store deler av kampen. Hva i helvete var det for noe?

Eg vil kalla det smart på stillinga 0-0 midtvegs i 2. omgang på bortebane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: SK on May 20, 2013, 19:46:21 PM

Ikke spesielt rart da vi nettopp hadde fått mål imot og måtte hive laget fremover. Sjansen som Finne var involvert i kom noe tilfeldig ved at en forsvarsspiller feilberegnet ballen. Resten av farlighetene i kampen var ikke Finne involert i. Betydningen av at Finne spiller overdrives.
Vi blir alltid farligere når Finne kommer innpå. Scoret i sin eneste kamp fra start gjorde han også. Jeg tror vi hadde hatt poeng på bortebane hvis Finne hadde startet alle.

blobby winters

Jeg visste før kampen at jeg skulle bli dritt sur etter kampen. Men, forventet et bedre Tromsø lag enn den vi spilte mot. Det var et dårlig Tromsø lag og med guts og en vinner vilje ville Brann ha vunnet lett i kveld. Isteden får vi det vanlige 8 i forsvar og satser på at Pusic og Huseklepp - som har scoret 1 mål i 10 kamper - skal skape noe på kontringer.

Jeg er drittlei av feig fotball. Drittlei av kjedelig lange høye baller i bakrommet til spisser som suger.

Styret våkn opp! Få Skars vekk fra Brann og gi oss stoltheten tilbake.

Belfort

Quote from: osoerli on May 20, 2013, 19:47:55 PM

Så du kampen? Det holdt de på med hele kampen

krakra

Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 19:47:51 PM

Siste målet var eit resultat av at Brann heiv alle mann i angrep på slutten. Gjesdal var vel oppe. Eg er ikkje einig i at dei 'pissa' på oss i første omgang. Ja - dei hadde føringa og var best, men skapte nesten ikkje sjanser.

Av sjanser i andre kan eg iallfall tenkje på det eine skotet til Askar, skotet til Haugen og Barmen som alle var store sjanser.
Du påstår at TIL nesten ikke skapte sjanser, men har bare langskudd å komme med i motsatt retning. Sikker på at du ikke legger listen lavere for Brann enn for motstander igjen?

krakra

Quote from: osoerli on May 20, 2013, 19:47:55 PM

For noen år siden skjelte vi ut og latterliggjorde lag som spilte på denne måten. Selv om de i motsetning til oss tok poeng

Lasaron

Akk og ve!

Denne trillingen bak, som enten ender opp med tilbakespill til Piotr, eller at en av de andre der bak poler den opp. Hvorfor er det ingen fra midtbanen som gjør seg spillbar når de triller ball der bak?

Denne defensive tilnærmingen til hver eneste bortekamp.

Når det gjelder straffen så skulle vel Tromsø hatt straffe helt i begynnelsen av kampen.

Skarsfjord må gå! Han har hovedansvaret for bortekatastrofen. Han har hovedansvaret for at spillerne er mentalt uskikket til å spille borte. Han sementerer det med denne defensive tilnærmingen. Men i styret sine øyne sitter han nok sikrere nå enn før kampen, siden det kan hevdes at dette var årets beste bortekamp. Vi er dermed på riktig vei.

Nå må BA og BT våkne og kreve Skarsfjord sin avgang.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Hatleking

Folk her er heilt urealistiske i kva dei forventar per dags dato. At Tromsø kom til å styre banespelet var jo sjølvsagt på førehand sjølv om ballinnhavet deira (55%) ikkje var altfor høgt. Me hindra dei dog til å kome til noko særleg med potensielle målfarlege sjanser. Dette var ein grei bortekamp mtp det er kunstgras og mot heimesterke Tromsø. Me burde òg hatt med oss poeng med heim.

Hatleking

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:50:01 PM
Quote from: Hatleking on May 20, 2013, 19:47:51 PM

Du påstår at TIL nesten ikke skapte sjanser, men har bare langskudd å komme med i motsatt retning. Sikker på at du ikke legger listen lavere for Brann enn for motstander igjen?

Samtlege tre skot eg tenkte på var innanfor 16-meteren? Kva er din definisjon av langskot?

Torvanger

Hvorfor i h starter Pusic på bekostning av Finne? Pusic er ingen dårlig spiller, men han har mistet alt av selvtillit foran mål, det så vi spesielt på innlegget fra Sævarsson der han på uforståelig vis lar ballen passere på åpent mål. Hvorfor benksetter han en spiller som lukter mål? Hvilke signaler gir man når Pusic får tillit i kamp etter kamp? Argh!!

SK

Quote from: krakra on May 20, 2013, 19:48:12 PM

Vi blir alltid farligere når Finne kommer innpå. Scoret i sin eneste kamp fra start gjorde han også. Jeg tror vi hadde hatt poeng på bortebane hvis Finne hadde startet alle.

Kanskje. Men det er langt fra noe alfa og omega. Det grunnleggende er taktikken vi legger opp. Når vi knapt nok prøver å ha angrepsspill unntatt på heldige kontringer, er det ikke rart at ingenting skjer. Det offensive spillet vårt helt til de siste 10 minuttene bar preg av at det ikke var seier vi gikk for. At Finne ikke spiller fra start er bare en del av dette bildet.

eivhelle

To av bortekampene våre har blitt avgjort av dårlig dømming. Vi skulle ha ledet komfortabelt mot LSK etter første omgang, men ble snytt og kom bakpå. På bortebane er det essensielt å få den første scoringen. Da får en trygghet og motstanderen er nødt til å satse offansivt. Kommer en under blir jobben mange ganger vanskeligere.

krakra

Quote from: SK on May 20, 2013, 19:52:11 PM

Kanskje. Men det er langt fra noe alfa og omega. Det grunnleggende er taktikken vi legger opp. Når vi knapt nok prøver å ha angrepsspill unntatt på heldige kontringer, er det ikke rart at ingenting skjer. Det offensive spillet vårt helt til de siste 10 minuttene bar preg av at det ikke var seier vi gikk for. At Finne ikke spiller fra start er bare en del av dette bildet.
Det påvirker oss dog å ha en spiller som søker mål, fremfor en som oftere løper vekk fra mål. At Pusic priofiteres foran Finne forteller om hva slag prioriteringer han har og gir et bilde av hva slags trener han er. Ikke en trener jeg vil ha i Brann.

skuteviken

Quote from: Lasaron on May 20, 2013, 19:50:58 PM

Nå må BA og BT våkne og kreve Skarsfjord sin avgang.

Ja nå er det på tide å lade kanonene.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: eivhelle on May 20, 2013, 19:53:12 PM

To av bortekampene våre har blitt avgjort av dårlig dømming. Vi skulle ha ledet komfortabelt mot LSK etter første omgang, men ble snytt og kom bakpå. På bortebane er det essensielt å få den første scoringen. Da får en trygghet og motstanderen er nødt til å satse offansivt. Kommer en under blir jobben mange ganger vanskeligere.
Ledet komfortabelt? Vi skulle ledet 1-0. Det er ingen komfortabel ledelse. Jeg syns det blir ynkelig å ha hovedfokus på dommeren når vi er så dårlige. Hadde vi spilt godt og fortjent poeng hadde det vært greit, men det er jo tusen ting å ta selvkritikk på

Hatleking

Feilaktig annulert mål i tillegg til soleklår straffe. Me var mykje betre enn LSK i den førsteomgangen.

Go Up