• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann-Start, torsdag 9 mai, kl 19.00

Started by Gulløl, May 05, 2013, 23:49:56 PM

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 09, 2013, 21:24:48 PM
Nå er Nordkvelle ute neste kamp, og kanskje hele vårsesongen, så Larsen kommer nok til å starte.

Jeg har ikke fått med meg, hva slags skade sa du?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on May 09, 2013, 21:32:55 PM
Quote from: krakra on May 09, 2013, 21:12:49 PM
Quote from: psv-hasund on May 09, 2013, 21:08:58 PM
Quote from: krakra on May 09, 2013, 21:02:18 PM
På hvilken måte var Zsolt flere hakk bedre enn Gjesdal i dag eller Grønner mot Odd og Sogndal? Syns ikke Pusic forsvarer plassen i det hele tatt. 8 mål, ingen mål og tre veldig svake kamper på rad. Ikke alle på Brann som hadde fått fornyet tillitt etter det. Får ikke Finne sjansen bør Larsen starte istedenfor Pusic på topp. Eller Barmen.

Så lenge ingen av konkurrentene imponerer heller så er Pusic et greit valg. Jeg skulle gjerne sett at vi hadde en bedre spiss, men det konkurrentene viser tyder ikke på at de er bedre.

Jeg er ganske sikker på at jeg har bred støtte fra såkalte fotall eksperter at Zsolt er bedre enn alternativene både som endel av laget og individuelt.
Jeg syns at når en spiss ikke leverer på 8 kamper, så er det greit å la andre prøve seg. Rullering og alt det er. Forskjell på å starte og å komme innpå.

Hvis du bare spørr en ekspert "Hvem er best av Zsolt og Gjesdal" vil de nok svare Zsolt ja. Mange vil nok påstå at Zsolt er en nøkkelspiller i Brann også. Viser du de tre siste kampene til noen eksperter tror jeg ikke mange vil påstå at Zsolt har vært best i noen av dem. Iallefall ikke klart best.

Grønner var bedre enn Zsolt mot Odd og iallefall ikke dårligere mot Sogndal. Gjesdal var minst like god som Zsolt i kveld. De fleste gangene vi rotet bakover var Zsolt innvolvert. Dog syns jeg begge var solide i dag. Spesielt i andreomgang.

Jeg husker ikke Odd kampen så godt, men mener Zsolt var bedre både i Sogndal og i dag. Hos meg får du et minus når du får to unødvendige kort i samme kamp.

Ja, spesielt i dag var han veldig mye bedre enn Grønner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 09, 2013, 23:02:20 PM
Leddbåndsstrekk i kneet.

Såpass ja. Da slipper han i alle fall og plages over evt. manglende spilletid.
Men det er kjipt, ikke fordi han har vært så sinnsykt god, men han er en bra squadspiller.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 09, 2013, 22:45:06 PM
Med seier mot Godset vil jeg møte meg selv brutalt i døren, siden jeg vil ha Skars sparket. Blir det seier der så ombestemmer jeg meg.

Hehe, ja. Han kan få lov å ta gull i år før han pakker sakene.

Klaus_Brann

Forøvrig er Askar igjen god uten å være outstanding. Andreassist, mål igjen, og stangskudd. Han er utvilsomt den mest stabile bidragsyteren vi har fremover. Herlig type.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 09, 2013, 23:04:57 PM
Gjesdal var bedre mot Sogndal.

Jeg snakker om dagens kamp, hvor Zsolt var voldsomt mye bedre enn Grønner. Sistnevnte var usynlig.

KEO

Nu kør vi!

SK

Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 23:18:52 PM

Jeg snakker om dagens kamp, hvor Zsolt var voldsomt mye bedre enn Grønner. Sistnevnte var usynlig.

Han tuller med deg. Gjesdal spilte ikke mot Sogndal. Noe som også betyr at....

krakra

Nettopp;)

Når det gjelder dagens kamp ga BT en treer til Zsolt og en femmer til Gjesdal, som de mener ryddet opp etter Zsolts feil mange ganger.

Klaus_Brann

Quote from: SK on May 09, 2013, 23:42:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 23:18:52 PM

Han tuller med deg. Gjesdal spilte ikke mot Sogndal. Noe som også betyr at....

Jeg tuller med han og. Grønner spi...

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 10, 2013, 00:45:17 AM
Nettopp;)

Når det gjelder dagens kamp ga BT en treer til Zsolt og en femmer til Gjesdal, som de mener ryddet opp etter Zsolts feil mange ganger.

Det er jeg uenig i. Zsolt ble rundlurt ved en anledning i alle fall og var feilplassert et par andre ganger, men bortsett fra det var han bedre enn på lenge. Gjesdal var dog bra. 5 på Zsolt og 6 på Gjesdal.

Nixon

Quote from: krakra on May 10, 2013, 00:45:17 AMNår det gjelder dagens kamp ga BT en treer til Zsolt og en femmer til Gjesdal, som de mener ryddet opp etter Zsolts feil mange ganger.

He he, ja, du pleier å støtte deg til terningkastene når det passer for din mening, ellers er det tyst...
Rød makt på Hansa!

Xminator

May 10, 2013, 07:01:34 AM #214 Last Edit: May 10, 2013, 07:05:01 AM by Xminator
Quote from: krakra on May 10, 2013, 00:45:17 AM
Nettopp;)

Noe som er totalt hull i hodet. Zsolt var sjef i forsvaret denne kampen. Hadde han spilt slik i 30 kamper hadde han vert Brannhelt. Og bedre enn Gjesdal. Gjesdal spiller på det trygge og til en 5'er. Zsolt spiller til den 6'eren han fikk av VG.
I det hele tatt er ofte VG mer å "stole på" som børs enn Bergensavisene. Der er det for ofte en agenda bak karakteren. Problemet til VG er likevel at de ofte gir en karakter høyere for "navn".

Grønner mot Gjesdal. Jeg har personlig en følelse av at Gjesdal kan nå lenger. Venstreben og større rekkevidde kan gi ham de ekstremkvalitetene som løfter ham over 1/2. divisjonsnivå når juniortiden er over.

SK

BTs spillerbørs er helt useriøs. Enig i at det virker å ligge en agenda bak enkelte karakterer. Yngre, lokale spiller har f.eks. en tendens til å bli bedømt mer positivt enn andre.

Treeren til Zsolt er jo bare tull, og beskrivelsen likeså. Viser bare at forståelsen til Pamer ikke er helt 100 %.

Kan nevne at Pusic fikk en 4'er på BT-børsen.....

Nixon

Når det gjelder midtstoppere har jo gjerne disse ulike roller. Den ene går mer i krigen og utsetter seg selv for mer "feil" enn den andre, som da får som oppgave å rydde opp. Dette må også med i vurderingen.

Men dette er absolutt ingen nedvurdering av Gjesdal sin innsats i går. Med tanke på at han startet sesongen som 2. divisjonsspiller og ble femtevalg som TL-midtstopper pga skader var han strålende.
Rød makt på Hansa!

kabelmann

BT-børsen i dag var helt på trynet. Tre til Zsolt er direkte useriøst og sekseren til Piotr like så.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

3-er til Zsolt er latterlig. Jeg synes han var bra og solid, og at Gjesdal kom helt absurd godt ut av sin første kamp fra start.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

I tillegg skal Zsolt ha for at han er blant våre farligste på offensive dødballer. Han er kanskje ikke den aller mest treffsikre, men han var i hvert fall på rett sted til rett tid i to situasjoner i går og det er vel mer enn man kan si om noen av de andre.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on May 10, 2013, 11:27:19 AM
BT-børsen i dag var helt på trynet. Tre til Zsolt er direkte useriøst og sekseren til Piotr like så.

Var det det? Piotr var god, men bortsett fra den ene redningen på et hardt skudd som kom rett på han var det ikke så voldsomt mye å bryne seg på, og da kan karakteren heller ikke bli så mye høyere.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on May 10, 2013, 12:42:24 PM
I tillegg skal Zsolt ha for at han er blant våre farligste på offensive dødballer. Han er kanskje ikke den aller mest treffsikre, men han var i hvert fall på rett sted til rett tid i to situasjoner i går og det er vel mer enn man kan si om noen av de andre.

Han hadde to headinger pluss den siste sjansen som han utrolig nok klarte å skyte over.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

For n'te gang. Denne bloggeren burde skaffe seg en konto her inne også, så kunne han deltatt i kranglene våre!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 10, 2013, 20:55:32 PM
For n'te gang. Denne bloggeren burde skaffe seg en konto her inne også, så kunne han deltatt i kranglene våre!

Jo men det er så mange her inne som kun har konto for å promotere egne blogger. Derfor vil han ikke det. Har jeg hørt.
Legg ned hele klubben!

krakra

En kan bare spekulere i hvordan en diskusjon mellom Krøvel og Osdal ville utartet seg.

Nixon

Spør dere meg virker denne Osdal litt treig. Vi er jo for lenge siden ferdig med kampen når han kommer med sin oppsummering et helt døgn etterpå. Det er jo som i forrige måned i dagens samfunn. Han kunne like gjerne stensilert bloggen opp på papir og sendt i Posten!:)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 10, 2013, 21:13:44 PM
Spør dere meg virker denne Osdal litt treig. Vi er jo for lenge siden ferdig med kampen når han kommer med sin oppsummering et helt døgn etterpå. Det er jo som i forrige måned i dagens samfunn. Han kunne like gjerne stensilert bloggen opp på papir og sendt i Posten!:)

The Red Army kom vel med kampreferatene sine 2-3 mnd etter at kampen var spilt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, jo, stemmer det. Så verden har tross alt gått fremover!:)
Rød makt på Hansa!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2013, 17:12:04 PM

Var det det? Piotr var god, men bortsett fra den ene redningen på et hardt skudd som kom rett på han var det ikke så voldsomt mye å bryne seg på, og da kan karakteren heller ikke bli så mye høyere.

Han hadde flere involveringer hvor han holdt relativt harde skudd istedenfor å gi farlige returer. Han var sikker og ryddet bra opp i feltet. Vanligvis får keeperen en femmer om han ikke har hatt noe som helst å gjøre i kampen. Da blir en sekser i en kamp hvor han har vært sikkerheten selv altfor lavt.

Lasaron

Sånn er det alltid. Keeperne får alltid for lav karakter når de spiller godt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krøvel vellevold

Har tidligere skrevet at hvis vi hadde hatt like mange hjemmekamper som bortekamper, så hadde vi antagelig vært på 7.plass. Men det var forutsatt at den ekstra bortekampen hadde vært mot Start, slik at også de hadde hatt 12 poeng.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on May 10, 2013, 21:56:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2013, 17:12:04 PM

Han hadde flere involveringer hvor han holdt relativt harde skudd istedenfor å gi farlige returer. Han var sikker og ryddet bra opp i feltet. Vanligvis får keeperen en femmer om han ikke har hatt noe som helst å gjøre i kampen. Da blir en sekser i en kamp hvor han har vært sikkerheten selv altfor lavt.

Jeg er uenig, da det virkelig ikke var noe spesielt han måtte gjøre i denne kampen. Et par skudd som treffer han midt på og som han holder kalles keepermat, frisparket var keepermat, og så redningen hvor han gjorde det veldig bra med å stoppe.

Go Up