• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Om kritikk og syting.... ;-)

Started by Thorleif, December 01, 2003, 21:58:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Thorleif

Undertegnede la i dag inn et svar på et innlegg under tråden "Partoutkort og treningskamper", der jeg flagget min personlige mening om at jeg begynner å bli mektig lei av at en del her inne på sidene benytter disse til å "klage og syte", istedetfor å komme med konstruktiv kritikk. Ser nå at det for endel faller litt tungt at også jeg kan fyre litt fra hoften av og til, og si hva jeg mener.

Jo, "Tribunens Røst" skal ha takrom for alles meninger (også mine), og disse blir stående så lenge de ikke faller inn under de retningslinjene vi har satt for sensur. Og, jeg håper for all del at det kommer kritikk her inne fortsatt. Det trenger vi, så lenge dette er og blir det mest brukte forumet for medlemmer i Bataljonen. Skal vi kunne utrette noe, så er vi avhengige av at det kommer friske fraspark og tanker her inne, som vi kan ta med videre i vårt arbeide for supportere av Brann. Men når det gjelder saker som vi har jobbet ræven av oss for å få til, og så møter bøtter av negativisme, er det ikke alltid like greitt. Kunne bare den kritikken som kom være saklig og konstruktiv, skulle jeg ikke sagt noe. Men når det så blir "slengt med leppa" på den måten det mange ganger blir, ja da frister det av og til å gi igjen med samme mynt. Det gjorde jeg i dag, og står fortsatt ved utfordringen dersom noen har lyst til å ta over. Dette går ikke bare på det som noen mener at vi "ber folk om å holde kjeft, eller ta over", men at vi trenger hjelp for å få dette til!

Ingen av oss som startet opp Bataljonen i sommer gjorde dette for å kunne "sole seg i ære" for den jobben som blir gjort, men for å få på beina noe som Brannsupporterene trengte i en situasjon da BST forsvant over sidelinjen. Det var meningen at vi tre som startet opp dette, kun skulle sitte i et interimstyre til BBB var oppe og gikk funksjonellt, og ting begynnte å fungere som en organisasjon. Nå fungerer allerede BBB som en organisasjon, vi har en meget god dialog med både Brann og andre samarbeidspartnere, og ting begynner å falle på plass. Men dette arbeidet gjøres som de fleste av dere vet på frivillig basis, og det går gjerne ut over både privatliv og jobb. Det er derfor fra vår side ønskelig at det stiller opp også andre supportere for BBB for å gjøre en jobb, folk som er interessert i å gjøre noe for dere supportere, men det er ikke alltid like greitt å gjøre det når du så ofte får slengt i trynet at du er en idiot, og bør holde deg for god til å kritisere andre. For å si det enkelt: Kan ikke dere der ute støtte fullt og helt opp rundt det (interim)styret i BBB gjør for dere, så frister det av og til skikkelig å gi blanke f.... Vet at det gjerne er et mindretall som står for mye av kritikken, men dere teller i helheten dere også! Den dagen vi kan stå som en kraftig enhet og felles bære frem Brann til noe stort, istedet for å krangle og være uenige om det meste, se den dagen klarer vi gjerne også å bli noe stort i supporternorge igjen......

Som sagt, ingen av oss i interimstyret er valgt inn i dette. Vi gjorde dette for å sette igang noe, og har ingenting imot det dersom noen av dere der ute vil gå inn og gjøre dette bedre, og ukritisk.......

Men for all del, jeg slengte ut et svar i skikkelig "uggehumør" i dag, og står som sagt ved det jeg skrev der, og jeg håper inderlig at det dukker opp noen som virkelig vil gjøre en jobb for Bataljonen. Skulle du være interessert, så ta kontakt med meg på mail. thorleif krøllalfa bataljonen dot no

Men om det ikke skulle være noen, så gjør vi gjerne en jobb for dere fortsatt men la oss da få lov til å gjøre en jobb uten syting og klaging hele tiden, men stå heller bak det et styre eventuellt jobber frem for dere. Kom med den konstruktive kritikken, så tar vi det med oss for å gjøre ting enda bedre....... :-)

Mvh,
Thorleif Steffensen

Leder Interimstyret BBB

Yngve

EG kan kun snakke for meg sjølv, men Thorleif: eg har ALDRI ALDRI ALDRI kalla deg ein idiot.

FInn EIN plass der det står " thorleif er idiot" eller liknande i mine sitat, og eg skal skamma meg.
Eg har sagt i frå eit par gonger her inne på dette forumet at eg er ueinig i enkelte løysningar de har vald. bl.a. ved "ombygging" på SS, og på sensuren her på forumet.

Om du har oppfatta dette som personleg kritikk, så...

Eg har og skrevet at det er BRA at DU, thorleif, og kompisane dine står på for oss suportera.

Men, er det slik at dette forumet ikkje er for kritikk, men berre lovprising, så sei i frå.

Eg føler ikkje at eg har vore usaklig i min kritikk ovanfor deg, tvertom, eg har prøvd å vere så saklig som eg har klart.

Thorleif

Heisan Yngve (og andre).

Takker for supporten over her, men jeg tror det holder nå ;-)

Undertegnede og Brothers skal gjøre så godt vi kan fremover, men jeg tror det viktigste nå, er at vi alle bruker kreftene på å ta opp saker som vi kan ta opp med Brann fremover. Som feks stadion og hva som skjer med denne fremover osv.....

Og, jeg har aldri blitt kallt idiot av hverken deg Yngve, eller andre. Beklager eventuell skrivemåte dersom det har blitt oppfattet slik, det var ikke slik ment. Kritikk skal vi ha her, og vi tar imot alle meninger. Men direkte usakligheter derimot, ja de vil nok forsvinne utover sidelinjen. Ref sensurreglene på sidene.

Så stå på og bruk både tastaturet og engasjementet deres her inne, og la oss kjøre opp konstruktive diskusjoner som vi kanskje kan bruke til noe vettugt overfor Brann.

Mvh,
Thorleif

PS: Ikke glem Quizen på Bataljonen Bar fredag.....!

Go Up