• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Dommeren

Started by osoerli, April 14, 2013, 21:51:30 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Altså dette har nå kokt ned fra dommerens påstand om at det ble kastet flasker(i flertall) til at det var en person som tømte lommen ved å kaste en snusboks som traff baksiden av reklamen (ikke inn på banen) og en lighter som ble kastet ut på banen og landet noen meter til side for mål. Personen som kastet begge gjenstandene mot Rosenborg tok ifølge Brann selv kontakt med klubben dagen etter, som angrende synder og bra er det.
Jeg tror at de feilaktige tilbakemeldingene fra dommer (om kasting av flasker) medførte at adgangskontrollen på Haugesund Stadion i neste kamp ble ekstra streng i år. Politiet såg vel for seg en gjeng med pøbel fra Bergen som kom. Etter det jeg har lest i media og på facebook siden til BGG ble fem seks ungdommer tatt bort i et skur og måtte ta av seg t-skjorter og vise at det ikke var gjemt unna objekter i undertøy. Hendelsen medførte protester fra andre supportere som resulterte i at enkelte ble utestengte fra Haugesund sentrum en periode. Politiet slettet filmer og bilder fra mobiler av hendelsen til tilskuere leser jeg også. Fordi de følte at de hadde gått over streken ? Mulig politiet leitet etter pyro(som de ikke fant noe av). Nå har det vel ikke vært noe stort problem siste årene at Brann supportere har fyrt av pyro inne på bortearenane, bortsett fra få enkelthendelser, og skulle det av og til skje burde det vært lettere å plukke gjerningsmannen ut inne på Stadion isteden for kollektiv undersøkelse/avstraffelse av en gruppe personer.
Her tror jeg den såkalte dominoeffekten slo inn, fra Rosenborg kampen der dommer meldte om "kastende flasker" til FKH kampen der overivrig Haugesund politi slo ekstra hardt til i år og undersøkte inn i undertøyet til uskyldige. En overdimensjonert uheldig episode fra en person medførte en ny uheldig episode helgen deretter. Negativ fokus på Brann og supporterne i forbindelse med de to kampene dessverre, så flott at daglig leder Vibeke Johannesen går ut i media og korrigerer og reagerer.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

SK

Ja, positivt at man faktisk går ut og sier seg uenig, i stedet for å komme med noen standardfraser om at det beklagelig o.s.v.

Tom Harald Hagen er forresten en idiot. Det er ingen nyhet. En dommer jeg gjerne skulle sett tvangspensjonert for lengst.

Nixon

Quote from: Gulløl on November 02, 2017, 15:06:29 PM
Her tror jeg den såkalte dominoeffekten slo inn, fra Rosenborg kampen der dommer meldte om "kastende flasker" til FKH kampen der overivrig Haugesund politi slo ekstra hardt til i år og undersøkte inn i undertøyet til uskyldige. En overdimensjonert uheldig episode fra en person medførte en ny uheldig episode helgen deretter.

Så det faktum at noen genier i gjengen med "uskyldige" fyrte av bluss og pyro i sentrum på vei opp til kampen ikke hadde noe å si for reaksjonen til politiet? Jeg tror nok at det hadde mye mer å si.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Quote from: Nixon on November 03, 2017, 07:27:33 AM
Så det faktum at noen genier i gjengen med "uskyldige" fyrte av bluss og pyro i sentrum på vei opp til kampen ikke hadde noe å si for reaksjonen til politiet? Jeg tror nok at det hadde mye mer å si.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: Gulløl on November 03, 2017, 11:44:56 AM
Men mulig jeg tar feil og at inngangskontrollen i Haugesund er et nybrottsarbeid og slik det bør være.

Ingen har sagt at det er slik det skal være. Stiller meg bare tvilende til at det hadde noe med kampen mot Rosenborg å gjøre.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Quote from: SK on November 02, 2017, 22:37:40 PM
Ja, positivt at man faktisk går ut og sier seg uenig, i stedet for å komme med noen standardfraser om at det beklagelig o.s.v.

Tom Harald Hagen er forresten en idiot. Det er ingen nyhet. En dommer jeg gjerne skulle sett tvangspensjonert for lengst.

Tom Harald Hagen pleide å vera ein bra dommar for nokre år sidan.  Terje Hauge også forresten.  Som dommersjef framstår han som ein stor tosk med idiottiltak og uttalelsar som kveler stemninga med fotball.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up