• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rosenborg - Brann, mandag 1.april kl. 1800

Started by osoerli, March 20, 2013, 13:47:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Blir vanskelig å spille mot etablert forsvar når vi ikke evner å komme rundt på kantene. Huseklepp ble satt opp flere ganger en mot en på høyre siden uten å evne å komme til innlegg. Eller var pasning og mottakskvaliteten horribel. Da er det umulig å spille seg igjennom et forsvar. Til Skars forsvar sier det mye om en spillerstall som nok er mer middelmådig enn mange tror. Et eksempel er Haugen som vi vet er god mot Adeccoligakvalitet (som i treningskampene og VIF), men enda ikke har bevist at han har kreativiteten til å åpne etablert forsvar. Selvfølgelig skal han ha hjelp av bevegelsene til spillerne rundt han, som var fraværende i andre omgang.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Quote from: Xminator on April 02, 2013, 05:26:44 AM
Kampbildet etter 2-0 er foresten ett perfekt eksempel på hvorfor Brann burde hatt en spiller på benken som kunne utfordre Rønning og Reginiussen i luften.

Ojo hadde tapt 9,5 av 10 dueller mot de to.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Helt enig med Xminator.

Vi spilte ingen god kamp. Men Rosenborg var da vitterlig gode og har mange flere klassespillere enn oss. Dette er ikke riktig tidspunkt for å hugge hodet av Skarsfjord. Dere får sikkert mer betimelige muligheter utover sesongen.....

dudo

Quote from: Leffen on April 02, 2013, 08:05:04 AM
Helt enig med Xminator.

Vi spilte ingen god kamp. Men Rosenborg var da vitterlig gode og har mange flere klassespillere enn oss. Dette er ikke riktig tidspunkt for å hugge hodet av Skarsfjord. Dere får sikkert mer betimelige muligheter utover sesongen.....

Så drit i trønderne da, og se på hvordan VI fremsto. Totalt uten plan!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

Quote from: dudo on April 02, 2013, 10:02:23 AM
Helt enig med Xminator.

Ja, fordi fotballkamper spilles jo kun med det laget man heier på. Det andre laget er irrelevant.

Jeg mener at vi har få strenger å spille på med denne troppen. Er grenser for mange endringer Skarsfjord egentlig kunne gjort utover denne kampen. Mye grunnet det faktum at Rosenborg rett og slett var mye bedre enn oss. Noen ganger er det ikke mer komplisert.

krakra

Tydelig at flere har latt seg hjernevaske av skarsfjord. Vi har ikke så dårlige spillere som han skal ha det til. Det et raktisk først og fremst på grunn av gode enkeltspillere har vi har klart oss "ok" under Skars. For ser man bak gode langskudd, dribleraid, en Ojo som brøytet seg frem eller feilpasninger som ble plukket høyt som har vi alltid hatt ekstremt lite å by på offenskvt. Også mot VIF kom målene stort sett fordi noen enkeltspillere gjorde en god jobb. Haugens utrolige avslutning, Larsens reaksjon på Haugens andre skudd. Kvelles mål var til en viss grad et samkjørt angrep, men også detvar stort sett balltrilling før et god innlegg på et godt løp.

Ser dubpå RBKs mål er de fleste av RBKs offensive spillere i bevegelse, og bevegelsene har sammenheng. Bille stkkker, Demir forsøker å følge løpet, Mikkelsen går i rommet Demir etterlater seg, får ballen, slår den kjapt til en medspiller som har beveget seg i forkant for å være spillbar når Mikkelsen fikk ballen.

Slik angrepsfotball ser vi ikkebi Brann og det skyldes ikke dårligere spillere. Det er en grei fofklaring på for lange pasninger og dårlig touch, men ikke at står helt stille foran midtbanespiller med ball. Hvis spillerne ikke kan slå ballen i bakrom eller får rom på kant er de hjelpesløse. Vi eier ikke spill og bevegelser som skal åpne huller i motstanders forsvar. Til tross for at vi har tre gode pasningsspillere på kanten, og kvikke, bevegelige kanter og spisser

Xminator

Quote from: dudo on April 02, 2013, 10:02:23 AM
Helt enig med Xminator.

Jeg så heller ett lag som ikke helt evnet etter 0-2. Uten at jeg tror det reflekterer evnen dette laget har til å snu kamper. Vi snudde kamper uten Ojo i 2012, og kommer til å gjøre det i år også. Men ikke mot RBK i form på Lerkendal. Jeg tviler sterkt på at andre lag kommer tilbake fra 0-2 på Lerkendal denne sesongen i det hele tatt.

Planløst var det ikke. Brann angrep helhjertet og klokt før pause. Jeg tviler på at trenerene gav beskjed om at de skulle slutte med det. Eller at spillerene bevist saboterte andreomgangen. Det gikk mest på kampbilde og evne.

Det er ikke gøy å tape fotballkamper, men det er noe vi må tåle. Det blir ikke siste gang i 2013.

dudo

Vi skal ikke tåle å tape 4-0. Den er enormt grei. Med mindre vi ønsker å fremstå som et totalt tøyselag, selvsagt.

At folk ikke ser de enorme strukturelle manglene er oppsiktsvekkende. Det er ikke primært forskjellen i spillerkvaliteten som fører til 4-0, det er organisering, lagkomponering og de fotballfaglige valgene. Plass for plass vil jeg hevde den største kvalitetsforskjellen blant spillerne var i vår favør - på keeperplassen.

For å illustrere så setter vi inn Badji for Soko, setter Huse ned på høyre (for å "gi han mer plass"), Askar på venstre og Larsen på topp. 10 minutter senere så tar vi ut Larsen, setter Nordkvelle inn på venstre, Askar på høyre igjen og Huse tilbake på topp. Det er fotball etter innfallsmetoden.

Vi skulle lagt om til en treer på midten allerede i pausen. Vi tapte midtbanekrigen totalt, og det var ingen som evnet å falle av og sikre mellomrommet mellom stoppere og midtbane. Badji bak Haugen og Nordkvelle ville vært mitt valg, med Askar, Huse og Larsen i den fremre treeren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Ja, for å gå over til 4-5-1 i pausen hadde ikke blitt idiotforklart etter tapet?

ostraume

10 av 11 Bartespillere er bedre enn våre. Trist, men sant.

På benken har de 30 millioner i Chibuike og Dockal.

krakra

Eller så ser de bedre ut på grunn  av en bedre trener. Jeg tror ikke Svensson eller Rønning hadde styrket oss. De er bedre enn oss, men så voldsom er ikke forskjellen.

ostraume

Rønning er 3. valget på midtstopperplass og er kanskje bare marginalt bedre enn Wangberg. Jeg hadde lett byttet Tore R og Strandberg mot våre førstevalg.

Når det gjelder Svensson så kan jeg være enig i at han ikke er bedre enn våre sentrale midtbanespillere. Bare jevngod.

Så jeg moderererer meg til at 9 av 11 er bedre.

krakra

Men Rønning var den som spilte i går og han hadde nok sett en god del svakere ut for oss.

ostraume

Ja, det er klart. Det hjelper at 9 av 11 på laget ditt er bedre enn 9 av 11 på motstanderlaget.

dudo

Quote from: ostraume on April 02, 2013, 13:16:53 PM
Ja, for å gå over til 4-5-1 i pausen hadde ikke blitt idiotforklart etter tapet?

Det skal sies at jeg ikke er etterpåklok her, men en av dem som ikke får stjerner i øynene av 4-4-2. Når det er sagt er det da umulig å si seg uenig i at vi tapte midtbanekrigen? Og at de to spissene våre ikke fikk utrettet stort? Og at med en mann mer på banen hadde resten av laget fått bedre vilkår?

Larsen er ingen 4-4-2-kant, og det er strengt tatt ikke Askar heller. Hele stallen, med unntak av spissplassen, er bygget opp rundt 4-2-3-1.

Nixon

Jeg er helt med på at de har en bedre trener. Hvem har ikke det. Men vi kan ikke gjemme spillerne våre bak Skarsfjord heller. De har en egen fri vilje og kollapsen må de først og fremst ta på sin egen kappe.
Rød makt på Hansa!

Gepard

Måten man fremstår på etter pause er helt skandaløst, og ikke greit. Det var smått sjokkerende å se på, at Skars mener "man falt et lite hakk" er i grunnen bestfall idiotisk. Ikke ETT kvalifisert angrep, og total kollaps. Vaklevorent.

Tror spillerne fikk en mental kollaps signert Skars grunnet en kampvinter hvor man har møtt total bossmotstand, de er rett og slett ikke vant til god motstand fra vinteren.

Dette burde vært det perfekte tidspunktet å møte rbk på, de er ikke samspilt i det hele tatt, knapt 3 måneder har perry hatt på seg, det har vært snakk om "kaotiske" treninger hvor ting ikke har fungert.

Og så får de spille sambafotball mot et brannlag som knapt ser ut til å ha spilt et eneste minutt sammen under treneren sin ?

Det værste er at det ikke får noen som helst konsekvenser. Prosjekt Skarsfjord er totalhavarert for lenge siden, istdenfor får han dure på sammen med sine nordnorske kompiser.

Helt ubegripelig.

dudo

Quote from: ostraume on April 02, 2013, 13:44:18 PM
Ja, det er klart. Det hjelper at 9 av 11 på laget ditt er bedre enn 9 av 11 på motstanderlaget.

8 av 11. Men det er fortsatt snakk om 4-0. Det er total utklassing, og vi ble totalt utspilt etter første 15. Det er et direkte forferdelig resultat, og det er Skarsfjords skyld. Det er han som er og har vært sjefen i 3,5 år, og det eneste etterslepet han har i stallen er Hassan og Birkir, som enten har fått fornyet kontrakt, eller forhandler om å få ny. Han har brukt mange millioner på spillere, og har et soleklart ansvar for hvordan klubben fremstår i dag.

Han er ikke dyktig nok. Enkelt og greit.

ostraume

Quote from: dudo on April 02, 2013, 13:45:47 PM
Quote from: ostraume on April 02, 2013, 13:16:53 PM

Det skal sies at jeg ikke er etterpåklok her, men en av dem som ikke får stjerner i øynene av 4-4-2. Når det er sagt er det da umulig å si seg uenig i at vi tapte midtbanekrigen? Og at de to spissene våre ikke fikk utrettet stort?

Helt enig i det, selvsagt. Du hadde riktignok hatt mer å slå i bordet med om du faktisk hadde kommet med dette i pausen, og ikke i etterkant.

I 1. omgang gikk det jo "greit." Vi hadde store sjanser, og kunne fort ledet. Vi har tross alt en god keeper.

Poenget mitt er at å legge om til en 4-5-1, som fort blir baktung, hadde medført totalslakt her inne.

krakra

Quote from: Nixon on April 02, 2013, 13:46:16 PM
Jeg er helt med på at de har en bedre trener. Hvem har ikke det. Men vi kan ikke gjemme spillerne våre bak Skarsfjord heller. De har en egen fri vilje og kollapsen må de først og fremst ta på sin egen kappe.
ikke uenig i at spillerne også har et ansvar, men jeg problemet spesielt mot etablert forsvar er at vi beveger oss en og en. Det er liten sammenheng. Det er trenerens ansvar. Samme med de strukturelle manglende defensivt. De fleste vio nok tape på Lerkendal. Men måten vi gjorde det på var ynkelig, og jeg tror ikke vi kommer til å spille ut noen lag på samme måte som RBK spilte oss ut på flere av målene samtidig som vi nekter dem en eneste sjanse over en omganc.

ostraume

Quote from: dudo on April 02, 2013, 13:49:30 PM

8 av 11.

Han er ikke dyktig nok. Enkelt og greit.

9 av 11. Jeg tror Rønning er et lite hakk bedre enn Wangberg. Ellers enig med deg i siste påstanden.

dudo

Quote from: ostraume on April 02, 2013, 13:52:50 PM
Helt enig i det, selvsagt. Du hadde riktignok hatt mer å slå i bordet med om du faktisk hadde kommet med dette i pausen, og ikke i etterkant.

I 1. omgang gikk det jo "greit." Vi hadde store sjanser, og kunne fort ledet. Vi har tross alt en god keeper.

Poenget mitt er at å legge om til en 4-5-1, som fort blir baktung, hadde medført totalslakt her inne.

Joda, men enn så lenge er jeg bare en sofasynser og ikke trener i Brann. Jeg har uansett lov å være litt etterpåklok. ;) Poenget er at joda - spillerne sviktet. Det er det ingen tvil om. Ment rent fotballfaglig fikk de overhodet ingen hjelp fra sidelinjen heller. Grepene de tok var helt tilfeldig, nølende og vel, feil. Det ser overhodet ikke ut som noe lag i utvikling, for å si det sånn.

Ellers fremstår Badji som en klassespiller. Grenser mot forræderi å ikke starte med han, uansett hvor godt evalueringen av VIF-kampen har slått ut for Haugen og Soko.

krakra

Badji var feilfri etter den rare førsteinnvolveringen. Spillbar, ballsikker, pasningssikker og duellsterk. Må starte fremover.

storB

Quote from: krakra on April 02, 2013, 14:07:57 PM
Badji var feilfri etter den rare førsteinnvolveringen. Spillbar, ballsikker, pasningssikker og duellsterk. Må starte fremover.

Den første involveringen var en langpoling uten adresse. Han hadde også ett forsøk på å spille fri Birkir langs bakken som gikk til helvete. Syntes også det var en episode på midten der han hadde ballen og han foretok 5-6 vendinger før han klarte å levere fra seg ballen. On the top of my mind så feilfri var han definitivt ikke...

Han skulle også stabilisere midten når han kom inn men de slapp fortsatt inn 2 mål den korte tiden han spilte. Han imponerte ikke meg, men helt klart så bør han få bedre tid.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Situasjonen hvor han vendt 4-5 ganger var ikke noen feil fra Badji. Alle spillerne foran ham sto bom stille.

storB

Var ihvertfall noen episoder der som ikke indikerer at han var feilfri som du skriver. Men igjen, han vil nok vokse seg tryggere med mer tillitt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

osoerli

Badji var vår klart beste spelar i 2. omgang.  Han skal heilt klart starta i neste kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

- Det var ganske bra da spillet foregikk foran midtbaneleddet. Problemene startet da ballen ble spilt inn bak midtbaneleddet, foran bakre ledd. Da tapte de kampen om andreballer, og RBK skapte de fleste av sine sjanser ved å ha god bevegelse rundt den som ble spilt opp på. Bakre ledd greide heller ikke å vinne duellen på oppspillet, eller bryte foran, sier han.

Tjærnås' vurdering av Branns forsvarsspill mot RBK. På en høflig måte sier han vel egentlig at forsvarsleddet var totalt ubrukelig og knapt fikk til noen ting. De klarte ikke bryte oppspillene, ikke vinne duellene med oppspillspunktet og klarte ikke å ta ut bevegelsene rundt oppspillspunktet.

Karl Petter Løken mener det strukturelle feil i forsvaret som gjorde det for enkelt for RBK å angripe. Skarsfjord benekter selvsagt at det hadde noe med strukturen å gjøre i det hele tatt og skylder på inividuelle feil. Samtidig forteller han at Brann skal være mer spillende i år og ikke ligge bakpå.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article274654.ece?xtor=RSS-2&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

ostraume

Quote from: krakra on April 03, 2013, 18:10:43 PM
- Det var ganske bra da spillet foregikk foran midtbaneleddet. Problemene startet da ballen ble spilt inn bak midtbaneleddet, foran bakre ledd. Da tapte de kampen om andreballer, og RBK skapte de fleste av sine sjanser ved å ha god bevegelse rundt den som ble spilt opp på. Bakre ledd greide heller ikke å vinne duellen på oppspillet, eller bryte foran, sier han.

Tjærnås' vurdering av Branns forsvarsspill mot RBK. På en høflig måte sier han vel egentlig at forsvarsleddet var totalt ubrukelig og knapt fikk til noen ting. De klarte ikke bryte oppspillene, ikke vinne duellene med oppspillspunktet og klarte ikke å ta ut bevegelsene rundt oppspillspunktet.

Enig i det, og at vi har for svake forsvarsspillere er det liten tvil om. Bare for å pirke litt så er det stort sett midtbanen som typisk har ansvar for bevegelsene rundt oppspillspunktet (andreball), så de går heller ikke fri her. Særlig Soko fikk vel en del kjeft av Tjærnås under kampen for hoftefeste og "se hva som skjer" i slike situasjoner heller enn å brette opp armene og faktisk vinne ballen.

krakra

April 03, 2013, 18:22:30 PM #230 Last Edit: April 03, 2013, 18:34:10 PM by krakra
Feil tråd

Gepard

Det som irriterer meg er det manglende fokuset på feilene som skjer i det offensive spillet, de manglende bevelgelsene der, og total mangle på struktur og innspilt mønster Offensivt får jo følger for det defensive. Nemlig uttallige brudd etter en feilpasning O.l. Vi får problemer defensivt fordi det offensive aldri leder til kvalifiserte avslutninger

osoerli

http://fotball.bt.no/eliteserien/article274654.ece

Enig i eit Brann kanskje burde gå for uavgjort i enkelte bortekampar som denne.  Ligge kompakt med alle mann og heller satse på kontringar med kjappe kantar og backar.  Burde vore prefekt for Brann.  Nokre gonger er 1 poeng på bortebane heilt OK, om ein kan stela 2 poeng frå ein medaljekonkurrent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

@AskarAmin
@NickiBille14 Cry me a river Mr cocky!.
#TakkForSist #Lose #BadAttitude

Hehe ;D.
Og hva er klubbstraffen for å rive "drakten en elsker" av kroppen. 10 kamper ??  :P
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

kabelmann

En ødelagt rosenborgdrakt er en fin roseborgdrakt. Flink bisk, Billie.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Askar slettet tweeten sin og ba om unnskyldning. Syns det var greit nok. Var lett å se at Billie ikke hadde det godt i intervjuet etter kampen. Unødvendig å sparke en som ligger nede. Men syns tweeten var morsom i utgangspunktet.

Yngve

Quote from: krakra on April 29, 2013, 01:49:27 AM
Unødvendig å sparke en som ligger nede.

Pøh.

Med den cocky stilen som dansken køyrer til vanleg, må han tåla å få nokon igjen når det tiltar for han på direkte fjernsyn.

Det er jo grunn til å stilla spørsmål ved om han er heilt stabil i toppetasjen.

Det hadde ikkje vore god stemning om det var ein brannspelar som gjorde det same.

Nixon

Quote from: Yngve on April 29, 2013, 08:12:38 AMDet hadde ikkje vore god stemning om det var ein brannspelar som gjorde det same.

Spørs litt hvem som hadde gjort det. Serveren til forumet her hadde nok knelt dersom Erik Mjelde  hadde gjort noe sånt i fjor, mens det for mer populære spillere hadde blitt satt på engasjement-kontoen og det hadde vært NFF som hadde fått mest pepper.
Rød makt på Hansa!

Tom C

Skulle likt å sett Bille på samme lag som Jarstein og Tommy Høiland. De kunne jo samlet alle de mentalt ustabile spillerne på et lag, så hadde vi fått en norsk utgave av "the Crazy gang"... :)
Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: Tom C on April 29, 2013, 09:28:57 AM
Skulle likt å sett Bille på samme lag som Jarstein og Tommy Høiland. De kunne jo samlet alle de mentalt ustabile spillerne på et lag, så hadde vi fått en norsk utgave av "the Crazy gang"... :)

Bare ikke Bille og Høiland hadde blunket i takt med Jarstein ::), da hadde jeg blitt pissredd om jeg hadde møtt de en halvmørk kveld.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up